Kleine kanttekening: Recenties van een andere vestiging hebben nauwelijks tot geen enkele waarde.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:05 schreef cubje het volgende:
ik heb even een vraag:
vrienden van mij plaatsen binnenkort hun eerste crowdfundproject voor een overname restaurant (tweede vestiging) ze kunnen geen hypothecaire zekerheid bieden, maar verder ziet het project er solid uit. de reviews van de eerste vestiging zijn lovend, veel ervaring, aantoonbare inkomsten om de rente en aflossing te voldoen etc etc. gewoon een solid project. ze vragen zich enkel af wat interessanter is; annuitair of aflosvrij (voor de investeerder).
zelf verkies ik altijd aflosvrij, maar ik investeer enkel in vastgoed met 1e hypotheekrecht, dus ik vroeg me af wat de voorkeur is indien er geen harde zekerheid is. Ik neig naar annuitair omdat het risico zo steeds lager wordt, maar hoor graag wat jullie denken =)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zelf heb inmiddels harde voorkeur voor minimaal 50% aflossen over de looptijd. Ofwel het risico neemt af naar mate de factor tijd (=onzekerheid) toeneemt. Geen aflossing = herfinanciering aan einde looptijd en ik zie nu met beperkte ervaring dat al regelmatig stroef verlopen, laat staan als we middenin een depressie zouden zitten.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:05 schreef cubje het volgende:
ik heb even een vraag:
vrienden van mij plaatsen binnenkort hun eerste crowdfundproject voor een overname restaurant (tweede vestiging) ze kunnen geen hypothecaire zekerheid bieden, maar verder ziet het project er solid uit. de reviews van de eerste vestiging zijn lovend, veel ervaring, aantoonbare inkomsten om de rente en aflossing te voldoen etc etc. gewoon een solid project. ze vragen zich enkel af wat interessanter is; annuitair of aflosvrij (voor de investeerder).
zelf verkies ik altijd aflosvrij, maar ik investeer enkel in vastgoed met 1e hypotheekrecht, dus ik vroeg me af wat de voorkeur is indien er geen harde zekerheid is. Ik neig naar annuitair omdat het risico zo steeds lager wordt, maar hoor graag wat jullie denken =)
Ben weer uit mn box3 winterslaap en in deze gestapt. Zit ook om de hoek, dus zal eens proeven hoe lauw de patatten precies geserveerd worden dit voorjaar.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Nog een laatste linkje van het jaar
https://www.collincrowdfu(...)1bae09216791f5c65076
Famous last words... Ik wacht wel even of hij vol komt en trek nog wat rente in de tussentijd.quote:Op zondag 31 december 2023 16:28 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Die zit morgenochtend vol hoor
Ik ben echt benieuwd naar het aantal actieve investeerders bij GVE tov het jaar 2018 en 2019. Toen hoefde GvE echt nul moeite te doen om projecten vol te krijgen. Processen zijn bij GVE eigenlijk nooit op orde gekomen en lopen zowel bij investeren, maar ook bij uitwinning zo ontzettend traag. Ik denk dat ze een gouden formule redelijk hebben laten lopen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 00:27 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Famous last words... Ik wacht wel even of hij vol komt en trek nog wat rente in de tussentijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door KrekelJapie op 03-01-2024 05:53:53 ]
Ja hmm, toch maar even goed in de gaten houden hoe het loopt in januari daar qua inschrijvingen. Want hoeveel snelheid en uitwinning kan je nog verwachten van een platform dat misschien langzaam gaat krimpen en er al nooit zo goed in was.quote:Op woensdag 3 januari 2024 05:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik zag laatst een kerstwens. Daar stond een vrij klein team met elkaar op de foto. Daar lijkt me ook krimp in te zitten.
Sinds de slechte afwikkeling daar met Comfort ontw#kkelingprojecten, investeer ik daar geen stuiver meer.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:55 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ja hmm, toch maar even goed in de gaten houden hoe het loopt in januari daar qua inschrijvingen. Want hoeveel snelheid en uitwinning kan je nog verwachten van een platform dat misschien langzaam gaat krimpen en er al nooit zo goed in was.
Zo blijven er steeds minder over die we serieus kunnen noemen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:06 schreef quepos het volgende:
[..]
Sinds de slechte afwikkeling daar met Comfort ontw#kkelingprojecten, investeer ik daar geen stuiver meer.
Voor mij geldt hetzelfde! Er gaat geen eurocent meer naar GVE! We zitten al meer als een jaar te wachten op de afwikkeling hiervan!quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:06 schreef quepos het volgende:
[..]
Sinds de slechte afwikkeling daar met Comfort ontw#kkelingprojecten, investeer ik daar geen stuiver meer.
quote:Op woensdag 3 januari 2024 05:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]Ik zag laatst een kerstwens. Daar stond een vrij klein team met elkaar op de foto. Daar lijkt me ook krimp in te zitten.Ik vind het nog best wel een grote club mensen eigenlijk. Ik hoop voor ze dat daar een hoop part-timers en zzp'ers tussen zitten want als dat allemaal van die paar projecten en doorlopende provisie betaald moet worden.........SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de rest heb ik niet zoveel te klagen de laatste jaren. In de beginperiode daar, voor mij 2014, waren er redelijk veel defaults maar ook hogere percentages rente. Er zijn altijd wel wat dingetjes, die tweewekelijkse betaling vind ik bijvoorbeeld niet prettig, maar als geheel vind ik het nog steeds een wenselijke aanvulling op Collin. Het moet niet zo zijn dat die een monopolie krijgen en too big to fail worden. Als ze dat al niet zijn.Pecunia non olet
Ik denk dat je dit bericht in het verkeerde topic hebt geplaatstquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:54 schreef zeeland6 het volgende:
Het is een zootje bij Raisin.
Overgeboekte rente spaarrekeningen (renault, klarna, nordax) staan in het dashboard nog op de betreffende rekeningen. Als je links boven klikt bij 'Transacties (Raisin rekening)' staan ze wel bijgeboekt (2 jan). Maar kun je niet overboeken naar je tegenrekening, want het systeem zegt 'saldo nul'.
Nu een nieuwe melding "Vanwege technische problemen kan uw aanvraag op dit moment niet worden uitgevoerd."
Het is helaas niet het enige project bij GVE waar de afwikkeling slecht is en ook de communicatie achterwegen blijft. Het lijkt mij toch niet zo moeilijk om in elk geval een maandelijkse update te geven van de voortgang in de dossiers met een achterstand. Of zijn het inmiddels zoveel dossiers dat ze het niet meer aankunnen met het "kleine" team. Ik ben dan ook momenteel zeer terughoudend in het inventariseren bij GVE.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:45 schreef Slijker het volgende:
[..]
Voor mij geldt hetzelfde! Er gaat geen eurocent meer naar GVE! We zitten al meer als een jaar te wachten op de afwikkeling hiervan!
Er zijn al wat langer technische problemen met de website m n met inloggen. Het totaal van mijn depo's lijkt niet te kloppen. Volgens mij groeistuipen vanwege de enorme toename vorig jaar.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:54 schreef zeeland6 het volgende:
Het is een zootje bij Raisin.
Overgeboekte rente spaarrekeningen (renault, klarna, nordax) staan in het dashboard nog op de betreffende rekeningen. Als je links boven klikt bij 'Transacties (Raisin rekening)' staan ze wel bijgeboekt (2 jan). Maar kun je niet overboeken naar je tegenrekening, want het systeem zegt 'saldo nul'.
Nu een nieuwe melding "Vanwege technische problemen kan uw aanvraag op dit moment niet worden uitgevoerd."
Ik hang sinds een maandje of 4 ook weer bij Raisin uit, tot nu toe geen issues en alles klopt en gaat vlot. Grootste kritiek die ik heb gehoord is dat alle soorten overboekingen redelijk veel tijd kosten, dus daar hou ik alvast rekening mee.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:18 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Er zijn al wat langer technische problemen met de website m n met inloggen. Het totaal van mijn depo's lijkt niet te kloppen. Volgens mij groeistuipen vanwege de enorme toename vorig jaar.
Verschillende BV's dus in principe zijn de leningen onafhankelijk van elkaar. Ik weet niet in hoeverre in praktijk problemen bij de ene BV kan overspringen naar de andere BV maar het was wel netjes geweest van Collin om even te noemen dat meneer al in een ander project zit bij Collin. Er zal vast een reden zijn dat ze het weggelaten hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:37 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
De CCF pitch van RC Vastgoed https://www.collincrowdfund.nl/rc-vastgoed-b-v/ maakt nergens melding van het feit dat de dga via Festivaals nog een lening heeft lopen bij Collin. https://www.collincrowdfund.nl/festivaals-b-v-3/
Dat niet, maar het hele verhaal geeft m.i. toch wel aanleiding voor een basisinleg. Die jongen lijkt goed bezig.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Ecovisie
¤ 75.000 | 9,5% rente | 36 maanden
Aankoop zeilboot
https://www.collincrowdfund.nl/ecovisie/
Helaas geen zekerheden op overwaarde vastgoed
Die Rapido gaat tegen mijn verwachting in niet zo lekker.. dat is jammer want ik zit er ruim in.. bootjes doen het altijd wel goed. Hoop dat hij snel vol komt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Zou GVE niet last hebben een soort sneeuwbal effect / neerwaartse spiraal? Waarbij iedereen ziet dat die projecten niet vlot volkomen dus iedereen afwacht (omdat niets irritanter is dan je geld een maand kwijt zijn en dan evt teruggestort te krijgen omdat het niet lukt)?
Als die Rapido gister 80+% vol zat was ik ws ook gewoon aan boord gegaan direct.
ja excuus. Hoort in dat andere topic.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:07 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit bericht in het verkeerde topic hebt geplaatst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |