SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zullen zien wat een en ander nog oplevert. Wat kan en mag een schuldhulpverlener? Het lijkt mij wat anders dan een wettelijke schuldsanering.
Het is een project uit het begin van mijn crowdfundcarrière, dus een klein bedrag waar ondanks een jaar corona-uitstel het grootste deel al van terug is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik verwacht dat de veiling ook nog wel een keer uitgesteld zal worden. Gezien nog maar 16% van de leenbedrag terug is denk ik dat ik ondanks de zekerheden een flink bedrag moet afschrijven. En daarmee is NLI bij mij verreweg het slechtst presterende platform.
quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:00 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
En nou ik toch probleemgevallen aan het posten ben...
Deze bakker van NLI waar ik achteraf nooit in had moeten investeren. Van aflossingen is gedurende de looptijd weinig gekomen, rentebetalingen ging weinig beter ondanks diverse afspraken en regelingen. De lening liep afgelopen april af maar zoals verwacht kwam van herfinanciering niks terecht. Ik krijg het idee dat de bedoelingen van de ondernemer wel goed zijn maar dat koppig doorzetten hier al lang verworden is tot de kop in het zand steken voor het onvermijdelijke einde.Slechter dan K*m? Dat kan bijna niet...de hoeveelheid die ik daar heb moeten afscchrijven is echt bizarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik verwacht dat de veiling ook nog wel een keer uitgesteld zal worden. Gezien nog maar 16% van de leenbedrag terug is denk ik dat ik ondanks de zekerheden een flink bedrag moet afschrijven. En daarmee is NLI bij mij verreweg het slechtst presterende platform.
Bij KOM één investering vrijwel meteen failliet maar die heeft inmiddels via een betalingsregeling het hele leenbedrag terugbetaald, ondanks dat ik deze al had afgeschreven. Een andere lening betaalt met horten en stoten maar heeft met veel vertraging ook bijna het leenbedrag terugbetaald. Dus 100% probleemprojecten maar financieel gezien valt het wel mee.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:22 schreef Geldstrooier het volgende:
[..]
Slechter dan K*m? Dat kan bijna niet...de hoeveelheid die ik daar heb moeten afscchrijven is echt bizar
Bij NLI zou ome Veldboom nog wel eens een flink drama kunnen worden, althans dat begint zich af te tekenen .... 3 projecten die samen niet volledig zijn gedekt door zekerheid, en waarvan er nog 1 de rente betaalt....quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:10 schreef JP01 het volgende:
Als je naar de hele portefeuille kijkt, is NLI juist een van de platforms die wat betreft de defaults vrij goed scoort (zo rond 0,6% afschrijving op je rendement). Dat is significant beter dan platforms die vergelijkbare projecten financieren, zoals CCF of GvE.
Met maar 7 projecten is het helaas simpelweg pech dat 2 daarvan niet goed hebben gelopen, en zelfs 1 default hakt er dan al enorm in op je rendement. Maar ik zou dit niet representatief vinden om daar uitspraken op platformniveau mee te doen.
Haha dit gaat mij nog wel even achtervolgen. Toch vind ik het echt heel gek. Alle bootjes met zelfs tweede hypotheek zaten zo vol en nu gaat dit zo langzaam terwijl het een bewezen geldnemer is.... GVE krijgt hier steeds meer last van, want iedereen wacht maar een beetje af met investeren.quote:Op woensdag 3 januari 2024 00:27 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Famous last words... Ik wacht wel even of hij vol komt en trek nog wat rente in de tussentijd.
Het kan wel een bewezen geldnemer zijn maar dat zegt niet zoveel. Het is nu de toekomst waar het om gaat, en met een LTV van 81% en dan ook nog een looptijd van 84 maanden stap ik niet in.quote:Op woensdag 3 januari 2024 21:12 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Haha dit gaat mij nog wel even achtervolgen. Toch vind ik het echt heel gek. Alle bootjes met zelfs tweede hypotheek zaten zo vol en nu gaat dit zo langzaam terwijl het een bewezen geldnemer is.... GVE krijgt hier steeds meer last van, want iedereen wacht maar een beetje af met investeren.
Daar ben ik ook bang voor, hopen dat het niet uitdraaid zoals bij gve met project comfortontwikkeling.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:32 schreef obligataire het volgende:
[..]
Bij NLI zou ome Veldboom nog wel eens een flink drama kunnen worden, althans dat begint zich af te tekenen .... 3 projecten die samen niet volledig zijn gedekt door zekerheid, en waarvan er nog 1 de rente betaalt....
daar gingen afgelopen provada al verhalen over rond dat het slecht ging (net als over Certitudo).quote:
Kwam zoiets ter sprake op de Provada?quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:06 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
daar gingen afgelopen provada al verhalen over rond dat het slecht ging (net als over Certitudo).
Ja, weet niet helemaal de strekking meer. Ging erom dat er nog genoeg aanbod zou komen omdat partijen hun herfinanciering niet rond gaan krijgen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:13 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Kwam zoiets ter sprake op de Provada?
Met alle gezonken bootjes zou het me verbazen als het anders was geweest.quote:Op woensdag 3 januari 2024 21:12 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Haha dit gaat mij nog wel even achtervolgen. Toch vind ik het echt heel gek. Alle bootjes met zelfs tweede hypotheek zaten zo vol en nu gaat dit zo langzaam terwijl het een bewezen geldnemer is.... GVE krijgt hier steeds meer last van, want iedereen wacht maar een beetje af met investeren.
Misschien speelt dat zinken mee jaquote:Op donderdag 4 januari 2024 11:36 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Met alle gezonken bootjes zou het me verbazen als het anders was geweest.
In het verleden is ook gebleken dat bij mislukte projecten de hypotheek alleen tot de oud-ijzer prijs wat waard was. (weet iemand nog de naam van dat schip wat per opbod verkocht was voor 2k?)
M.i. is een hypotheek op een roerend goed per definitie niets waard.
In no-time volquote:Op woensdag 3 januari 2024 11:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Ecovisie
¤ 75.000 | 9,5% rente | 36 maanden
Aankoop zeilboot
https://www.collincrowdfund.nl/ecovisie/
Helaas geen zekerheden op overwaarde vastgoed
Voor mij wat méér dan een tussendoortjequote:Op donderdag 4 januari 2024 16:03 schreef peterc het volgende:
Ecovisie, de zeilboot meneer open. Als een tussendoortje meegenomen. Ook deelafloss CCF 44161 APC de Boer.
HCN 212 Teds A'dam vlgs betaalschema v HCN en ook dat van mij nog een betaaltermijn op 2feb2024, desalniettemin tot op heden een keurig prestatie van Teds, da komt goed.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:48 schreef obligataire het volgende:
Ted's Amsterdam heeft inmiddels ook de eindstreep gehaald bij HCN.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |