SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Welke Amerikaanse wapens die niet geleverd zijn hadden de Russische bommenwerpers dan tegengehouden?quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:40 schreef ExTec het volgende:
En dan zit je in de VS' National Security Counsil, en die zie je de doden die deze barrage opgeleverd heeft, en dan denk je dit:
[ afbeelding ]
Deze verdween rond Kursk van de radar.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:43 schreef skysherrif het volgende:
Enige optie is dat er een mankement is aan het toestel.
Vgm worden die raketten gelanceerd ergens boven de kaspische zee 1000km van het front.
De oblast Koersk daarentegen grenst aan Oekraïne.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:43 schreef skysherrif het volgende:
Enige optie is dat er een mankement is aan het toestel.
Vgm worden die raketten gelanceerd ergens boven de kaspische zee 1000km van het front.
Als er met overtuiging genoeg geleverd had geworden in het verleden, kon dit conflict al over zijn.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke Amerikaanse wapens die niet geleverd zijn hadden de Russische bommenwerpers dan tegengehouden?
Kletskoek. Poetin accepteert zonder blikken of blozen enorme verliezen. Waarom denk je dat hij eerder in het conflict wel was gestopt?quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als er met overtuiging genoeg geleverd had geworden in het verleden, kon dit conflict al over zijn.
Geen idee. Misschien moest het ding naar een andere basis?quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:47 schreef skysherrif het volgende:
Ah, maar waarom zou een TU22 over Koersk op dit moment vliegen vlakbij het front idd.
ZOu wel prachtig nieuws zijn.
Vandaag even niet, andere keer weer het dansje "dat het heulemaal niet zo is dat de VS slowwalked!".quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kletskoek. Poetin accepteert zonder blikken of blozen enorme verliezen. Waarom denk je dat hij eerder in het conflict wel was gestopt?
Mijn vraag staat nog steeds open: Welke niet geleverde wapens hadden deze aanval kunnen voorkomen?
De enige die slowwalked ben jij op dit moment. Met antwoorden. Je insinueert dat het westen bepaalde wapens had moeten leveren. Welke dan? Welke hadden de bommenwerpers die rond Moermansk staan kunnen uitschakelen?quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vandaag even niet, andere keer weer het dansje "dat het heulemaal niet zo is dat de VS slowwalked!".
Ja, je hebt gelijk, ik zal ASAP die ~1000 ATACMS die over datum zijn richting oekraine sturen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:57 schreef Ulx het volgende:
De enige die slowwalked ben jij op dit moment.
Maakt niet zoveel uit hoe je de vraag stelt, wel maakt het uit aan welke kant je staat. Als de Russen dit een week volhouden dan moet Oekraïne er ontiegelijk veel luchtverdediging aan verschieten. Als het westen dit niet ondervangt heb je daar lang last van.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat de vraag eerder omgekeerd moet worden, hoe lang houd Rusland het vol? Ze hebben maandenlang weinig gestuurd, dus dat ze nu weer wat voorraad hebben is logisch. Maar ik denk dat ze dit nog een dag of 3 vol kunnen houden en dat het dan weer sprokkelen wordt.
Toen Poetin deze oorlog startte ging hij er wel vanuit dat het hij binnen enkele dagen/weken de klus geklaard had.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:51 schreef Ulx het volgende:
Kletskoek. Poetin accepteert zonder blikken of blozen enorme verliezen. Waarom denk je dat hij eerder in het conflict wel was gestopt?
In het begin hadden ze ook vooral zaken nodig die snel en eenvoudig inzetbaar waren. We hadden ze tijdens de slag om Hostomel wel training voor Patriots kunnen geven maar dat had weinig geholpen op dat moment.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toen Poetin deze oorlog startte ging hij er wel vanuit dat het hij binnen enkele dagen/weken de klus geklaard had.
Wat dat betreft heeft onze politiek, waarbij we Oekraïne niet teveel wilde steunen om Poetin niet te provoceren, averechts gewerkt.
Tijd dat de NAVO eens even wat terugdoet en de locatie waarvandaan dit ding gelanceerd/opgestegen is in een parkeerplaats omtovert.quote:
Yadayadayada. Helpen die MiG-29's tegen de aanval van afgelopen nacht?quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:37 schreef ExTec het volgende:
Maar ik denk dat oekraine vanaf moment 0 met mig29's overweg kon,
Toch vond biden en clan dat, voordat polen gewoon z'n poot neerzette, geen goed idee.
https://www.politico.com/(...)aine-russia-00016038
https://www.aljazeera.com(...)hter-jets-to-ukraine
https://www.timesofisrael(...)ter-jets-to-ukraine/
https://www.shephardmedia(...)-jet-plan-for-ukrai/
Maar dat zal ik wel verkeerd zien, er zal wel ergens een formulier niet goed ingevuld zijn, toen, ondanks dat je je normaliter af zou vragen wat de VS in godesnaam pretendeert te vertellen te hebben over sovjet materiel.
Tenzij de F-16s al in full swing zijn, zijn de mig29s idd verantwoordelijk voor het neerhalen van ladingen van die raketten.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:43 schreef Ulx het volgende:
Helpen die MiG-29's tegen de aanval van afgelopen nacht?
Dat zijn Russische praktijken dus, nee.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:51 schreef -XOR- het volgende:
Het wordt eens tijd voor wat vuurwerk op Russische steden.
Neen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:47 schreef ExTec het volgende:
Tenzij de F-16s al in full swing zijn, zijn de mig29s idd verantwoordelijk voor het neerhalen van ladingen van die raketten.
Eigenlijk beter van niet nee, het was meer mijn irritatie.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn Russische praktijken dus, nee.
Die snap ik volkomenquote:Op vrijdag 29 december 2023 16:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eigenlijk beter van niet nee, het was meer mijn irritatie.
quote:
https://www.eurasiantimes(...)sian-cruise-missile/quote:Ukrainian Fighter Jets Filmed While Engaging Airborne Threats
Fighter jets of various air forces worldwide have been shooting down enemy cruise missiles for years, but these are rare cases of footage where some show the launch and the explosion of a missile in the same frame.
Dat.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tijd dat de NAVO eens even wat terugdoet en de locatie waarvandaan dit ding gelanceerd/opgestegen is in een parkeerplaats omtovert.
Het is natuurlijk nooit genoemd als optie zelfs om aan Oekraïne te leveren, maar tomahawks met een geschikt lanceerplatform zouden daar wel wat tegen kunnen doen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
In het begin hadden ze ook vooral zaken nodig die snel en eenvoudig inzetbaar waren. We hadden ze tijdens de slag om Hostomel wel training voor Patriots kunnen geven maar dat had weinig geholpen op dat moment.
Al met al weet ik nou nog steeds niet welke wapens die we niet leverden de op een vliegveld bij Moermansk geparkeerde Backfires in puin hadden kunnen gooien.
Ik dacht dat ze ons een dodelijk koude winter gingen bezorgen, maar nu zitten zelfs tv presentatoren met de ski jas aan op hun werk in Rusland.quote:
hij pasty altijd zijn jas aan het gesprek aan.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze ons een dodelijk koude winter gingen bezorgen, maar nu zitten zelfs tv presentatoren met de ski jas aan op hun werk in Rusland.
Dat was toen met het gedreig met een al dan niet tactical nuke.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:13 schreef Haags het volgende:
Ik mis een beetje de dreigende taal vanuit de NAVO / Biden. Die was er vorig jaar wel op gegeven moment en dat schrok Poetin toen wel eventjes af - ik weet niet meer precies met wat - maar Biden zei toen alle Russische troepen weg te vagen in het oosten van Oekraïne.
Ik vind het maar een tamme bedoening. Bijt eens van je af verdomme!
Dat zal ze leren!quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:19 schreef einzeinz het volgende:
Die Europeaantjes meteen crisisoverleg ingelast
Ja dat dus, dank.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was toen met het gedreig met een al dan niet tactical nuke.
Zowel Biden als Blinken hebben tien meermaals gezegd dusdanig militair in te grijpen op conventionele wijze dat alle Russische strijdkrachten inclusief vloot vernietigd zou worden.
Kyiv - Moermansk is 2500km. Dan zit je al aan het maximale bereik. Dus nee, ik denk niet dat die veel uitgemaakt hadden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:12 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nooit genoemd als optie zelfs om aan Oekraïne te leveren, maar tomahawks met een geschikt lanceerplatform zouden daar wel wat tegen kunnen doen.
Afstand kyiv - Nizhny Tagil = 2.681,7 km. Daar staat uralvagonvazod, de main tank plant van rus. Als je dan die tomahawk niet vanuit de hoofdstad afschiet maar flink stuk oostelijker, dan is die fabriek gewoon in bereik.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kyiv - Moermansk is 2500km. Dan zit je al aan het maximale bereik. Dus nee, ik denk niet dat die veel uitgemaakt hadden.
Toch zie ik daar ook een klein probleem ontstaan.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Afstand kyiv - Nizhny Tagil = 2.681,7 km. Daar staat uralvagonvazod, de main tank plant van rus. Als je dan die tomahawk niet vanuit de hoofdstad afschiet maar flink stuk oostelijker, dan is die fabriek gewoon in bereik.
Tot zover de vraag of oekraine er wat mee zou kunnen.
Maar ik geef toe; als je nu met een laser-focus naar maar 1 element kijkt, als ware het dat de war effort van rus helemaal geen samenhangend iets is, dan zal het zonder meer kloppen dat voor bepaalde dingen je ook aan een tomahawk niks hebt, nee.
quote:Operational range
• Block II TLAM-A – 1,350 nmi (1,550 mi; 2,500 km)
• Block III TLAM-C, Block IV TLAM-E – 900 nmi (1,000 mi; 1,700 km)
• Block III TLAM-D – 700 nmi (810 mi; 1,300 km)[7]
• Block IV - 864nmi, 1000+ miles, 1600+ km
• Block Vb - 899nmi, 1035+ miles, 1666+ km (exact range is classified)[8]
• RGM/UGM-109B TASM - 250 miles, 460 km[9]
Jij komt met 2500.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toch zie ik daar ook een klein probleem ontstaan.
[..]
Is dat niet die fabriek uit de Battlefield 4 map Zavod 311?quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Afstand kyiv - Nizhny Tagil = 2.681,7 km. Daar staat uralvagonvazod, de main tank plant van rus. Als je dan die tomahawk niet vanuit de hoofdstad afschiet maar flink stuk oostelijker, dan is die fabriek gewoon in bereik.
Tot zover de vraag of oekraine er wat mee zou kunnen.
Maar ik geef toe; als je nu met een laser-focus naar maar 1 element kijkt, als ware het dat de war effort van rus helemaal geen samenhangend iets is, dan zal het zonder meer kloppen dat voor bepaalde dingen je ook aan een tomahawk niks hebt, nee.
Zavod betekent fabriek.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is dat niet die fabriek uur de Battlefield 4 map Zavod 311?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |