abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211815142
Ik denk dat ze nu vol los gaan, het westen ligt op hun gat tot volgende week.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211816028
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 10:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Russen lijken helaas nog genoeg raketten te hebben..
Ze hebben 110 raketten afgeschoten, waarvan het grootste deel is neergehaald. Ik ben niet onder de indruk van dit Russische speldenprikje. Het is niets meer dan terreur tegen burgers van het V1/V2 niveau van 1944/45. Het is kut, maar het zet militair en politiek geen zoden aan de dijk voor de Russen. Ze bereiken er niets mee.
pi_211816152
twitter
pi_211816190
twitter
pi_211816227
twitter
pi_211816247
twitter

twitter
pi_211816324
twitter

twitter
  vrijdag 29 december 2023 @ 13:24:31 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
  FOK!fotograaf vrijdag 29 december 2023 @ 13:34:20 #284
364681 over_hedge
pi_211816552
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 12:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Hebben wij als westen een goed beeld hoeveel raketten gemaakt worden en hoeveel nog op voorraad zijn?
Het westen als in de inlichtingendiensten. Die gok ik zo van wel.
Publiekelijk geen idee.

Maar hoe dan ook kan je puur aan het verschil van intensiteit zien dat het allemaal stuk minder is dan aan het begin
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211816620
87 van de 110 raketten neergeschoten.

Slechts 20% kwam door de luchtverdediging. Color me unimpressed. Ik zie dat percentage ook niet echt toenemen bij volgende aanvallen.
pi_211817055
Iris de Graaf nieuwe presentator van NOS Journaal
https://nos.nl/l/2503116

Rusland-correspondent Iris de Graaf wordt presentator van het NOS Journaal. Vanaf 1 januari gaat ze zich inwerken; ze stopt dan met het verslaan van nieuws uit Rusland.

De Graaf (32) was sinds 2020 het gezicht van de NOS in Moskou. Het begin van haar correspondentschap werd bemoeilijkt door de coronabeperkingen. Het einde ervan is een gevolg van de Russische inval in Oekrane, in februari vorig jaar.

In mei dit jaar besloot de hoofdredactie van NOS Nieuws om De Graaf terug te trekken uit Moskou uit veiligheidsoverwegingen en omdat het werken haar daar onmogelijk werd gemaakt. Sinds de zomer deed ze daarom verslag over Rusland vanaf de redactie in Hilversum.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 29 december 2023 @ 14:04:34 #287
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211817332
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:37 schreef Ulx het volgende:
87 van de 110 raketten neergeschoten.

Slechts 20% kwam door de luchtverdediging. Color me unimpressed. Ik zie dat percentage ook niet echt toenemen bij volgende aanvallen.
Ruim 20 raketten erdoor. Er zijn er die er niet blij mee zijn. Ook is het de vraag in hoeverre Oekrane dit vol kan houden als de Russen dit over lange tijd kunnen blijven doen.
pi_211817486
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ruim 20 raketten erdoor. Er zijn er die er niet blij mee zijn. Ook is het de vraag in hoeverre Oekrane dit vol kan houden als de Russen dit over lange tijd kunnen blijven doen.
twitter

vrijdag 29 december 2023 @ 14:25:26 #290
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211817510
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze hebben 110 raketten afgeschoten, waarvan het grootste deel is neergehaald. Ik ben niet onder de indruk van dit Russische speldenprikje. Het is niets meer dan terreur tegen burgers van het V1/V2 niveau van 1944/45. Het is kut, maar het zet militair en politiek geen zoden aan de dijk voor de Russen. Ze bereiken er niets mee.
Eerder tegenovergestelde, nu opende het nieuws weer met Oekraine voor het eerst in weken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 29 december 2023 @ 14:28:52 #291
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211817574
quote:

[..]
Ik denk dat de vraag eerder omgekeerd moet worden, hoe lang houd Rusland het vol? Ze hebben maandenlang weinig gestuurd, dus dat ze nu weer wat voorraad hebben is logisch. Maar ik denk dat ze dit nog een dag of 3 vol kunnen houden en dat het dan weer sprokkelen wordt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_211817621
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:25 schreef zalkc het volgende:

[..]
Eerder tegenovergestelde, nu opende het nieuws weer met Oekraine voor het eerst in weken.
Hoor wat Oekraieners ook al zeggen dat dit ergens uiteindelijk best goed is, omdat ook steden als Lviv weer geraakt worden, waar soms toch een beetje vergeten wordt dat eht land in oorlog is.
  vrijdag 29 december 2023 @ 14:40:09 #293
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211817844
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Hoor wat Oekraieners ook al zeggen dat dit ergens uiteindelijk best goed is, omdat ook steden als Lviv weer geraakt worden, waar soms toch een beetje vergeten wordt dat eht land in oorlog is.
Het laat zich nu weer aanzien als een aanval tegen de civiele bevolking. Dat is nooit goed, maar economisch heeft Rusland meer schade geleden dan dat ze toegebracht hebben, ze schieten ettelijke tientallen miljoenen af en hebben uiteindelijk weinig schade toegebracht.
pi_211817901
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:40 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het laat zich nu weer aanzien als een aanval tegen de civiele bevolking. Dat is nooit goed, maar economisch heeft Rusland meer schade geleden dan dat ze toegebracht hebben, ze schieten ettelijke tientallen miljoenen af en hebben uiteindelijk weinig schade toegebracht.
1.27 miljard dollar, zie m'n post hierboven
pi_211817966
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:01 schreef Aether het volgende:
Iris de Graaf nieuwe presentator van NOS Journaal
https://nos.nl/l/2503116

Rusland-correspondent Iris de Graaf wordt presentator van het NOS Journaal. Vanaf 1 januari gaat ze zich inwerken; ze stopt dan met het verslaan van nieuws uit Rusland.

De Graaf (32) was sinds 2020 het gezicht van de NOS in Moskou. Het begin van haar correspondentschap werd bemoeilijkt door de coronabeperkingen. Het einde ervan is een gevolg van de Russische inval in Oekrane, in februari vorig jaar.

In mei dit jaar besloot de hoofdredactie van NOS Nieuws om De Graaf terug te trekken uit Moskou uit veiligheidsoverwegingen en omdat het werken haar daar onmogelijk werd gemaakt. Sinds de zomer deed ze daarom verslag over Rusland vanaf de redactie in Hilversum.
quote:
Hoofdredacteur NOS Nieuws Giselle van Cann is blij dat een journalist met de buitenlandervaring van De Graaf aansluit bij het presentatieteam van het NOS Journaal.

"Bovendien heeft Iris de afgelopen jaren ruimschoots bewezen dat ze ingewikkelde verhalen in heldere bewoordingen kan overbrengen op de kijker", zegt Van Cann.
Ja, haar buitenlandervaring en gave om ingewikkelde verhalen in heldere bewoordingen over te brengen gaan inderdaad veel toevoegen aan de journaals.

Wat dat betreft is het eerlijker om te zeggen dat het een knappe vrouw is die de autocue gaat voorlezen, en dat het NOS-journaal hoopt dat daarmee de kijkcijfers weer wat opgekrikt worden.
  vrijdag 29 december 2023 @ 14:49:55 #296
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211818116
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:42 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
1.27 miljard dollar, zie m'n post hierboven
Vaak rekenen ze dan met cijfers die ook de ontwikkelingskosten meenemen, en niet de productiekosten per eenheid. Zo'n raket zal in productie echt wel wat kosten maar ik geloof geen 10 miljoen per stuk.
pi_211818213
quote:

[..]
Maar hoelang kan Rusland het volhouden? Bovendien, terreur tegen mensen achter het front werkt niet. Als Poetin een zooi kruisraketten op jouw woning afschiet waardoor je kinderen omkomen ga je niet ineens roepen dat vrede maken wel een goed plan is. Dan ga je roepen dat je die klootzak aan de hoogste boom opgeknoopt wil zien worden en daarna wil je op zijn lijk pissen. Of niet soms?
pi_211818282
twitter

Zou mooi zijn als het waar is, een klein lichtpuntje op deze dag. En ook een goede afschrikking voor komende pogingen, de Oekraners kunnen bij deze bommenwerpers komen.
pi_211818315
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:54 schreef MaxMark het volgende:
[ twitter ]
Zou mooi zijn als het waar is, een klein lichtpuntje op deze dag. En ook een goede afschrikking voor komende pogingen, de Oekraners kunnen bij deze bommenwerpers komen.
Whoaaa.....Dat zou wel echt een hele brute actie zijn. De vraag is dan wel: Waarmee?
  vrijdag 29 december 2023 @ 14:56:44 #300
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211818324
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 04:48 schreef Delenlill het volgende:
https://www.foxnews.com/w(...)rious-russian-deaths
[..]
Het artikel bevat verder nog wat voorbeelden van andere mensen die zulke "ongelukjes" gehad hebben. Hij is vast uitgegleden over een bananenschil ofzo. Of misschien kreeg hij een hartaanval en viel door het raam naar buiten lol.
Eigen schuld.
Iedereen weet dat Russische ramen levensgevaarlijk zijn :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')