Precies. Ik wil ook niet iemand die alleen ja en amen zegt maar ook een beetje tegengas geeft. Maar respect hebben staat hier los van, dat is altijd belangrijk!quote:Op woensdag 27 december 2023 22:55 schreef Momo het volgende:
Waarom zie met respect behandelen en niet makkelijk over je heen te walsen als tegenstelling van elkaar?
Je kan ook sterk in je schoenen staan en respect hebben.
Helemaal niet.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:41 schreef hoechst het volgende:
oke het ene is niet altijd het andere maar om nou in deze kwestie een gulde middenweg te zoeken is nagenoeg onmogelijk.
Ik denk dat dat perfect het punt van die vrouwen illustreert.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:55 schreef Momo het volgende:
Waarom zie met respect behandelen en niet makkelijk over je heen te walsen als tegenstelling van elkaar?
Je kan ook sterk in je schoenen staan en respect hebben.
Dat please-gedrag illustreert dat die mannen het respectvol vinden om te pleasen. De vrouwen zitten daar niet op te wachten.quote:Op woensdag 27 december 2023 23:42 schreef britneycheers het volgende:
Dit valt mij ook vaak op bij dat programma. Ik vind dat je niet na 24 uur kan oordelen of iemand “over zich heen laat lopen”.
Wat ik wel veel zie is het “please gedrag” van de mannen, wat ik als onaantrekkelijk ervaar. Dit geld idem dito voor vrouwen. Ik vind het aantrekkelijk als iemand zichzelf is en weet waarvoor die staat.
weten ze zelf ook niet joh, zelf de grote lijnen uitzetten en de vrouw let vaak op de kleine details.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:41 schreef hoechst het volgende:
Ik kijk iedere dag naar, Lang leve de liefde... (Lowlife)
maare wat mij nu opvalt is dat wanneer vrouwen niet willen verlengen, wat regelmatig gebeurd, ze 9/10 keer zeggen:
Ik wil niet verlengen want ik weet dat ik zo over je heen wals, zo over je heen loop.
maar aan de andere kant willen vrouwen wel altijd met respect behandeld worden.
oke het ene is niet altijd het andere maar om nou in deze kwestie een gulde middenweg te zoeken is nagenoeg onmogelijk.
Wat zou een 'gulden middenweg' daarvan moeten zijn?quote:Op woensdag 27 december 2023 22:41 schreef hoechst het volgende:
Ik wil niet verlengen want ik weet dat ik zo over je heen wals, zo over je heen loop.
Lig je daar met gespleten schedel en dan blijft ze je schaapachtig aankijken terwijl jij romantisch doodbloedtquote:Op donderdag 28 december 2023 10:56 schreef Hexagon het volgende:
Dan krijg je op een gegeven moment ook zin om met je hoofd tegen de muur te gaan bonken.
Wat mooi geformuleerdquote:Op donderdag 28 december 2023 07:13 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Helemaal niet.
Na verloop van tijd kom je erachter wat voor persoon ze is. Hierin zit altijd een vraag verborgen 'wat kan ik voor haar betekenen'. Het antwoord is laagdrempelig aftasten wat in goede aarde valt en wat niet.
Dit verschilt per persoon.
Bijvoorbeeld ze is emotioneel ingesteld. Als man zijnde kun je haar dan dagelijks knuffelen, want jouw fysiek is haar beantwoorde emotie.
Of dat ze materialistisch is. Dan koop of maak je dingen voor haar.
Dat moet je ook helemaal niet willen. Zolang de garantie in de beantwoording van haar persoonlijke vraag wordt gewaarborgd in samenhang met alle woorden die een liefdesrelatie compleet maken - transparantie, samenzijn, behulpzaamheid en lichamelijk contact - wéét zij wat er bij jou te halen valt.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:12 schreef Academicus het volgende:
[..]
Wat mooi geformuleerden helemaal waar. Al kun je niet in je eentje in al haar behoeften voorzien ook al zou je willen, dat is dan weer onmogelijk.
Dat wil niet zeggen dat de vrouw die hij voor zich heeft ook zo behandeld wil worden. Er zijn nu eenmaal mensen die graag gestuurd worden, maar ook mensen die graag hun zin krijgen.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:42 schreef Raw85 het volgende:
Hoe wil je zelf behandeld worden, ts?
Dit is wel een belangrijke inderdaad. Altijd een keuze maken. Heb een mening. Desnoods zeg je ervoor nog "het maakt me eigenlijk niet uit maar....." als je maar iets van een mening/voorkeur hebt.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:56 schreef Hexagon het volgende:
Overigens heel begrijpelijk. Ik heb ook wel eens een vriendinnetje gehad die bij alles zei "Het maakt mij niet uit, zeg jij maar"
Dan krijg je op een gegeven moment ook zin om met je hoofd tegen de muur te gaan bonken.
Op televisie zie je alleen de zaken en voorvallen van wat de producers denken dat mensen gaan kijken.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:41 schreef hoechst het volgende:
Ik kijk iedere dag naar, Lang leve de liefde... (Lowlife)
maare wat mij nu opvalt is dat wanneer vrouwen niet willen verlengen, wat regelmatig gebeurd, ze 9/10 keer zeggen:
Ik val op zelfverzekerde en mannelijke mannen. Daar ben ik ook duidelijk in, dus bij mij ligt dat niet uit elkaar ofzo. Dat wil overigens niet zeggen dat hij dingen voor mij moet bepalen. Ik vind een man interessant als hij duidelijk weet wat hij wil, maar dat wil niet zeggen dat dat ook altijd gebeurt. 'Ouderwetse oerinstincten'? Yes, pleasequote:Op maandag 1 januari 2024 12:21 schreef Piger het volgende:
Ben benieuwd hoe de vrouwen hier op fok daar over denken.
Ik wil mezelf niet over laten komen als expert ofzo maar dit is me wel echt opgevallen.
Ok, tot nu toch niet verder gelezen dan de jas over de plas.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 01:19 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
De vrouw is een veeleisend en complex wezen.
Ald je bijvoorbeeld buiten een wandeling maakt en jullie komen een regenplas tegen, denk je waarschijnlijk "Daar lopen we gewoon omheen, toch?" Fout!! Zij eist van jou dat jij jouw dure jas over die plas legt, zodat zij daar overheen kan lopen. Als de kleur van jouw jas haar niet bevalt, zal je merken dat ze met haar schoenen nog extra jouw jas in de viezigheid en daar vals om lacht.
Maar het is nog niet klaar! Als jullie nog meer regenplassen tegenkomen, zal je ook jouw andere kleding daarvoor moeten opofferen. Het is ook een test of ze met jou kan pronken, want ze wilt dat de andere vrouwen die zij tegenkomt stikjaloers zullen worden dat zij een mooie hunk heeft veroverd. Dus je moet een slank gespierd atletisch lichaam hebben en je moet de kou kunnen trotseren als jij naakt over straat loopt wanneer zij met jou wilt pronken. Dus waag het niet om kippenvel te hebben! Het is verder een vereiste dat je getrimd borsthaar hebt, dus als je dat niet hebt, moet je wat schaamhaar afscheren en met Pritt op jouw borst plakken. Je moet er wel uitzien als een sterke oerman, want zij kickt erop dat zij jou de baas is.
Om jou zover te krijgen dat je doet wat ze zegt, maakt ze jou wijs dat ze daar geil van wordt en later seks wilt met jou. Daardoor krijg je een erectie en mits jouw penis groot genoeg is, kan ze ook met jouw pronken dat jij een vruchtbare man bent. Eenmaal thuis vraag je als een enthousiaste hond die tegen haar op wilt springen "Nou .... zullen we dan maar?!!" En dan reageert ze: "Ja daaaaag! Je hebt zojuist naakt over straat gelopen. Je hebt waarschijnlijk een verkoudheid of een griep te pakken gehad. Ik wil niet dat je mij daarmee aansteekt, dus je gaat straks maar in de schuur overnachten. En dat zal je leren, ben je nou helemaal van de pot gerukt om buiten naakt achter mij aan te lopen met nota bene een erectie?! Ik schaamde mij dood!!! Zag je al die vrouwen naar mij kijken?! Nou, omdat ik toch wel om jou kan lachen, weet ik het goed gemaakt: Als jij die schuur opruimt en schoon maakt, breng ik jou voor het slapengaan een elektrische deken en een kopje warme Cup A Soup. Dan hoop ik dat je over een paar dagen weer beter bent en dan geef ik jou toestemming om weer in huis te komen."
Een man die zijn zaken op orde heeft, duidelijk is, mag gerust ietwat dominant zijn (zeker in de slaapkamerquote:Op maandag 1 januari 2024 12:21 schreef Piger het volgende:
Ik wil niet alle vrouwen over 1 kam scheren want het zal vast niet voor veel vrouwen gelden, maar:
Ik heb toch het gevoel dat wat vrouwen zeggen dat ze willen en wat ze werkelijk willen uit elkaar ligt. En dat bestaat deels uit vrouwen die echt niet weten wat ze willen en deels uit wat je ziet in media/etc. wat niet aansluit met de werkelijkheid.
Ik ben zelf niet per se een dominante man, maar zeker ook niet volgzaam. Toen ik weer begon met daten merkte ik echt dat zo'n 80% van de vrouwen zocht naar een man die initiatief neemt en bepaalt wat er gebeurt.
Dus een date vragen, locatie, drankjes bestellen etc. En ook fysiek initieert.
Vond dat zelf ook erg vreemd. Mijn idee was dat vrouwen heel gelijkwaardig behandeld zouden willen worden, maar vooral in de beginfase lijkt de ouderwetse oerinstincten toch een beetje te gelden.
Ik wil mezelf niet over laten komen als expert ofzo maar dit is me wel echt opgevallen.
Wat zoekt een gemiddelde vrouw denk ik (in de beginfase)
- Man die haar kan laten lachen
- Man die initiatief neemt
- Man die haar kan beschermen/voor haar kan zorgen
- Man die goed kan praten
Nee hoor....quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:48 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Na een half jaar relatie: "schat, wil je je mening voor je houden?"
Ik zou dus juist doen wat "jij" wil want dan zie ik snel hoe "jij" in elkaar steekt en kan ik oordelen of je in m'n straatje pastquote:Op donderdag 28 december 2023 00:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dat gaat vaak over geen eigen mening of ideeën hebben en naar de mond praten.
Als ik vraag aan iemand wat ze willen doen of eten dan zou een ander antwoord dan wat jij wil fijn zijn.
Ik wil weten wat iemand zelf denkt, wat iemand zelf leuk vindt e.d., van daaruit kan ik kijken of iemand bij me past.
Niet de hele tijd dat wat jij wil als antwoord op een vraag. Of eerst zeggen ik zou dingen graag zo en zo willen om geheel om te draaien als ik het anders denk/zie.
Sta voor wie je zelf ben en durf gewoon wat uit te spreken.
Heel simpel, als ik vraag wat wil.je eten kom dan met iets wat je graag wil eten. Mocht ik dat niet lusten bv dan kan ik komen met een alternatief en kan jij kijken of je dat wil.
Pas jezelf niet geheel aan op mij, laat jezelf zien.
Dat wordt, volgens mij, bedoeld met dat over je heen laten walsen.
Je hoeft echt geen naarling of botte hond te zijn om gewoon aan te geven wat je wil, wat je zoekt, of simpelweg wat je wel zou willen eten.
nuja.... een vrouw een plezier doen, behagen of plezieren (wat ik maar als vertaling neem voor het anglicisme 'pleasen') is an sich ook een uitstekende manier een vrouw te versieren en ik weet van mijn partner ook dat ze dolgraag heeft dat ik dingen voor haar doe, die haar een plezier doen. (en laat merken als ik dat te lang nalaat)quote:Op dinsdag 2 januari 2024 10:45 schreef BoerenBlond het volgende:
Volgens mij zijn het vooral mannen die denken dat enorm pleasen een succesvolle strategie is om een vrouw te versieren.
Volgens mij heb jij echt geen spoor van gevoel voor humor.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 02:27 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ok, tot nu toch niet verder gelezen dan de jas over de plas.
Sorry gast, echt elke vrouw in deze tijd denkt dan wtf.
Die gewoonte stamt uit de tijd dat steden open riolen waren. Toen was het hoffelijk om je dame een weg over het ranzige open riool wat de straat was te geven. Want echt niemand wilde hun voeten daarin zetten, maar moesten wel.
Als je dan bv je jas op offerde zodat die dame niet daarin hoefde te staan betekende het iets
Nu is dat echt niet meer zo. Als jij tijdens die fijne boswandeling je jas op die plas legt terwijl je er gewooneonhern kan lopen ben je niet goed bij je hoofd.
Dat is geen hoffelijkheid.
En zij wil dat jij zegt wat je wil eten. Daarom stelt ze die vraag ook. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zou dus juist doen wat "jij" wil want dan zie ik snel hoe "jij" in elkaar steekt en kan ik oordelen of je in m'n straatje past
Precies. Altijd "doe maar wat jij wil" dat werkt niet. Net zoals dat het niet werkt om wel aan te geven wat je wil, maar altijd maar gaan drammen om bv. naar de Mac te gaan, terwijl zij dat helemaal niks vindt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:18 schreef BoerenBlond het volgende:
[..]
En zij wil dat jij zegt wat je wil eten. Daarom stelt ze die vraag ook. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Wat ik met pleasen bedoel is de mate van 'behagen' waar dit topic mee begon. Natuurlijk is er niets mis mee om een vrouw een plezier te doen, maar wanneer dat het enige is, dan is dat gewoon compleet oninteressant (en vrij irritant).quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nuja.... een vrouw een plezier doen, behagen of plezieren (wat ik maar als vertaling neem voor het anglicisme 'pleasen') is an sich ook een uitstekende manier een vrouw te versieren en ik weet van mijn partner ook dat ze dolgraag heeft dat ik dingen voor haar doe, die haar een plezier doen. (en laat merken als ik dat te lang nalaat)
Dit inderdaad. Bovendien is altijd "doe maar wat jij wil" ook echt niet in het belang van de vrouw, want vrouwen zijn daar gewoon niet naar op zoek. Nouja, er zullen er vast wel een paar zijn die dat heerlijk vinden, maar ik ken ze in ieder geval niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Altijd "doe maar wat jij wil" dat werkt niet. Net zoals dat het niet werkt om wel aan te geven wat je wil, maar altijd maar gaan drammen om bv. naar de Mac te gaan, terwijl zij dat helemaal niks vindt.
Dat lijkt me ook niet. Denk dat zowel mannen als vrouwen graag weleens verrast willen worden. En de meeste mensen willen ook weleens schipperen en de meeste mensen zijn allergisch voor gedram of gebok.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:47 schreef BoerenBlond het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Bovendien is altijd "doe maar wat jij wil" ook echt niet in het belang van de vrouw, want vrouwen zijn daar gewoon niet naar op zoek. Nouja, er zullen er vast wel een paar zijn die dat heerlijk vinden, maar ik ken ze in ieder geval niet.
Iemand die tegen zijn natuur in gaat pleasen, gaat dat ook niet heel erg lang volhouden waarschijnlijk. Zelfs de meeste natuurlijke pleasers lopen wel een keer vast als ze de verkeerde tegenkomen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:43 schreef BoerenBlond het volgende:
[..]
Wat ik met pleasen bedoel is de mate van 'behagen' waar dit topic mee begon. Natuurlijk is er niets mis mee om een vrouw een plezier te doen, maar wanneer dat het enige is, dan is dat gewoon compleet oninteressant (en vrij irritant).
Je gebrek aan humor is ook niet hoffelijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 02:27 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Die gewoonte stamt uit de tijd dat steden open riolen waren. Toen was het hoffelijk om je dame een weg over het ranzige open riool wat de straat was te geven. Want echt niemand wilde hun voeten daarin zetten, maar moesten wel.
Als je dan bv je jas op offerde zodat die dame niet daarin hoefde te staan betekende het iets
Nu is dat echt niet meer zo. Als jij tijdens die fijne boswandeling je jas op die plas legt terwijl je er gewooneonhern kan lopen ben je niet goed bij je hoofd.
Vrouwen kunnen vaak ook meer selecteren dan mannen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:23 schreef matigeuser het volgende:
Het komt er gewoon op neer dat de meeste vrouwen, de meeste mannen simpelweg niet aantrekkelijk vinden. Een beetje meer van dit en een beetje meer van dat, helpt dan ook niet. Veel mannen willen geloven dat het aan die kleine dingetjes ligt, om zichzelf hoop te geven. 'Had ik die ene opmerking maar niet gemaakt... Of had ik die pasta maar net wat lekkerder gemaakt, dan zou ze me misschien wel leuk vinden'. Nee.
Ze vindt je gewoon niet aantrekkelijk genoeg. Tuurlijk zijn er grote afknappers en grote karaktereigenschappen die wel of niet helpen, maar dat heeft ze na een uur al gezien én beoordeeld.
Dus wat de OP zegt, dat mannen het vaak niet 'goed' kunnen doen, dat klopt. Hetzelfde gedrag wat nu als 'de afknapper' wordt genoemd, wordt namelijk wel geaccepteerd als de heer in kwestie aantrekkelijk zou zijn geweest.
Deal with it.
Dat betekent in elk geval een mooi huis, mooie auto, mooi spaarcentje (dus niet elke maand laatste week schrapen), beetje actief zijn qua vakanties, uitstapjes e.d., geen irritante issues hebben...quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:50 schreef Piger het volgende:
Ben wel benieuwd naar wat er wordt verstaan onder 'shit op order hebben'. Oke er vallen wat mannen af maar alsnog niet echt een hoge eis.
Tenzij het betekent een dik huis, flink salaris etc.
Ik neem het geschreven woord soms wat te letterlijk.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je gebrek aan humor is ook niet hoffelijk.
Geef ik echt geen bal om.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 00:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat betekent in elk geval een mooi huis, mooie auto, mooi spaarcentje (dus niet elke maand laatste week schrapen), beetje actief zijn qua vakanties, uitstapjes e.d., geen irritante issues hebben...
Aannememde dat het TV-programma uit de OP twee onbekende singles bijeen brengt in een 'Blind-Date' - situatie:quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen vaak ook meer selecteren dan mannen.
Kan zeker, maar als die man zijn mooie huis, mooie auto en mooie spaarcentjes zelf niet voldoende vindt, is het nog steeds niet aantrekkelijk. Zijn shit op orde hebben gaat vooral om zelfstandigheid en zijn waar je wilt zijn. Of in ieder geval accepteren dat je bent waar bent. Een grote, sterke houthakker die ergens in een blokhut in Zweden woont, kan dan ook een prima optie zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 00:03 schreef Halcon het volgende:
Dat betekent in elk geval een mooi huis, mooie auto, mooi spaarcentje (dus niet elke maand laatste week schrapen), beetje actief zijn qua vakanties, uitstapjes e.d., geen irritante issues hebben...
Het zal denk ik ook iets te maken hebben gehad met dat mensen toen geen schoenen hadden zoals nu.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 02:27 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hoe dan? Het is ruwweg 1:1…quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen vaak ook meer selecteren dan mannen.
Ja, idealiter vindt een man een mooie middenweg tussen charmant zijn, maar zich ook niet op een presenteerblaadje aanbieden.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 07:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Aannememde dat het TV-programma uit de OP twee onbekende singles bijeen brengt in een 'Blind-Date' - situatie:
Is het kunnen en eigenlijk ook _moeten_ selecteren van iemand niet ook deel van dat concept?
Als 'bepaalde' mannen zélf niet willen/kunnen selecteren en de indruk wekken gewoon 'whatever' vrouw te willen accepteren als partner :
Ligt daarin misschien niet al hun fout?
Of mensen kunnen kiezen en hoe kritisch ze zijn over hun keuze is nog altijd een vrije persoonlijke keuze.
Het kan best zijn dat vrouwen hun eigen "selectie-pool" zelf ook liever kleiner houden, reduceren op een kleiner aantal kandidaten.
Bij mannen komt het vaker voor dat die juist hun keuze zo groot mogelijk blijft (wat vermoedelijk ook biologische gronden heeft).
Maar jouw eigen keuze hoe ver je daarin gaat, is individueel en vrij. Het is niet voorgeschreven dat je je qua keuzes moet houden aan wat hoort bij je geslacht.
Als iemand een Blind Date ingaat en de indruk maakt zelf weinig moeite doen te selecteren en de tegenkandidaat ook kritisch af te wegen of deze geschikt is.
Dat geeft dan geen goede indruk, alsof die man gewoon wel wanhopig bereid is voor 'any' partner;
Ook alsof hij zijn eigen kans relatief laag inschat.
Het is natuurlijk ook wel een goede en werkzame dating-truk voor zulke mannen, om minder snel al duidelijk te maken.
Dat maakt iemand wel 'aantrekkelijker', als deze een klein beetje zelf ook 'hard-to-get' meespeelt.
Mannen proberen hun zaadje op zoveel mogelijk plekken te planten, terwijl vrouwen het beste zaadje selecteren.quote:
We hebben het toch over relaties?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mannen proberen hun zaadje op zoveel mogelijk plekken te planten, terwijl vrouwen het beste zaadje selecteren.
Ik had het over daten. Voor wat betreft relaties is er natuurlijk wel een potje voor elk dekseltje. Misschien dat vrouwen iets vaker bewust vrijgezel zijn dan mannen.quote:
Ik zie eerder meer vrouwen daarover klagen. Dus zo zeker ben ik daar niet van.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik had het over daten. Voor wat betreft relaties is er natuurlijk wel een potje voor elk dekseltje. Misschien dat vrouwen iets vaker bewust vrijgezel zijn dan mannen.
Over mannen die bewust vrijgezel zijn?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 07:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie eerder meer vrouwen daarover klagen. Dus zo zeker ben ik daar niet van.
Nee, dat ze geen fatsoenlijke man kunnen vinden.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Over mannen die bewust vrijgezel zijn?
Vragen hoe jij je moet gedragen is een beetje raar. Je doet gewoon zoals je doet. Bevalt het? Prima. Zo niet, ook goed, maar dan zoek je maar iemand anders.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Je komt er maar op één manier achter om te weten hoe een vrouw waarin jij geïnteresseerd bent, graag behandeld wilt worden: door het aan haarzelf te vragen. Tijdens dates vragen mensen vooral om die reden bijvoorbeeld "Hoe ziet jouw ideale man/vrouw eruit en hoe gedraagt hij/zij zich?" Dan kan je inschatten of jij het type zou kunnen zijn waar zij naar op zoek is. Als zij bijvoorbeeld zegt dat ze zich vaak aangetrokken voelt tot wat meer gevoelige mannen en afknapt op 'sportschool-haantjes' en je bent nou juist iemand die minimaal 5 keer per week naar de sportschool gaat en iemand die graag met zijn spierballen pronkt, dan zou ze dus niet geïnteresseerd in jou moeten zijn. Maar toch zit ze tegenover jou en als zij niet met alleen maar korte afstandelijke antwoorden op jou reageert, is er toch iets aan jou wat haar in zoverre aanspreekt dat ze jou een kans geeft. Dan kan jij op haar reageren met bijvoorbeeld: "Zoals je aan mij kan zien, ga ik graag naar de sportschool. Ik ben ook nogal direct en ik vind het leuk om geintjes te maken met mijn maatjes onderling en het gebeurt weleens dat wij grappen maken over seks en vrouwen. Dat betekent overigens zeker niet dat wij het leuk vinden om vrouwen te intimideren, dus wij doen het niet waar vrouwen bij zijn en we hebben verder helemaal geen kwade bedoelingen. Wil jij iets vertellen over waarom jij moeite kan hebben met het type man waarvan ik het idee heb dat ik onder die categorie van?" Dan kan je erachter komen of haar aversie tegen 'sportschool-haantjes' te maken kan hebben met bepaalde slechte ervaringen. Zo ja, dan zal ze zich waarschijnlijk erg opgelucht voelen dat ze uitgerekend met jou daarover kan praten, ook als jullie uiteindelijk toch geen match blijken, want het helpt haar wel waar ze op moet letten bij mannen in het algemeen om bepaalde problemen te voorkomen.
Mja, bij de meeste niet-bewuste vrijgezellen ligt het allemaal aan anderen natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat ze geen fatsoenlijke man kunnen vinden.
Precies. Ik vind dat altijd lachwekkend, dat mensen niet zien dat zij de rode draad zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, bij de meeste niet-bewuste vrijgezellen ligt het allemaal aan anderen natuurlijk.
Zo pak je ze wel makkelijk in ja, beetje mind games spelen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:45 schreef TAmaru het volgende:
Een vrouw wil gewoon een man die een beetje lastig is, zodat ze zichzelf kan inbeelden dat hij mysterieus is en ze lekker in haar eentje kan piekeren of met haar vriendinnen kan roddelen wat hij nou echt wil.
Nog nooit nodig gehad. Lijkt mij ook heel vermoeiend die toneelstukjes.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 23:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo pak je ze wel makkelijk in ja, beetje mind games spelen.
Groot, harig en in staat om vallen uit te zetten met wit spul dat uit hun kont sijpelt.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Vrouwen zijn een beetje als tarantula's dus daar moet je vernuftig mee omspringen.
Tja, bij sommigen werkt het zo. Jezelf zijn? Afwijzing. Toneelstuk en je wint de prijs.quote:Op zondag 7 januari 2024 09:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog nooit nodig gehad. Lijkt mij ook heel vermoeiend die toneelstukjes.
Ik val meer op mannen die van zichzelf interessant zijn. Maar goed, 'mysterieuze' mannen zijn überhaupt mijn ding ook niet.quote:Op zondag 7 januari 2024 12:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, bij sommigen werkt het zo. Jezelf zijn? Afwijzing. Toneelstuk en je wint de prijs.
Dus over en weer aannames over elkaar maken is niet raar?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vragen hoe jij je moet gedragen is een beetje raar. Je doet gewoon zoals je doet. Bevalt het? Prima. Zo niet, ook goed, maar dan zoek je maar iemand anders.
Ik denk dat dat vooral zo bij jou werkt.quote:Op zondag 7 januari 2024 12:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, bij sommigen werkt het zo. Jezelf zijn? Afwijzing.
Het sleutelwoordje in je uitspraak is natuurlijk "bij sommigen"..quote:Op zondag 7 januari 2024 12:53 schreef Discombobulate het volgende:
Tja, bij sommigen werkt het zo. Jezelf zijn? Afwijzing. Toneelstuk en je wint de prijs.
Nee hoor, ik date niet zo veel. Hoor het meer van anderen, of Reddit, whatever.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral zo bij jou werkt.
Hangt er van af wat je wil natuurlijk, als je alleen iemand het bed in wil zo snel mogelijk dan werkt dat toneelstukje heel goed. Ik spreek niet voor mezelf hoor, zo ben ik niet. Het is alleen wel vermoeiend als je na meer dan honderd dates jezelf zijn nog steeds niets gevonden hebt, vandaar ook dat mensen dat bad boy toneelstukje gaan spelen. Maar dat is natuurlijk het volledig het verkeerde uitgangspunt, al snap ik de tendens wel.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het sleutelwoordje in je uitspraak is natuurlijk "bij sommigen"..
Daten, zeker eerste dates en al helemaal blind-dates, betekent niet dat je _altijd_ iets met die ander zou moeten, willen of kunnen beginnen.
Het is juist erg zinnig er vanuit te gaan dat je eerst moet ontdekken of die ander wel bij je past; Of jullie matchen.
En vervolgens is het goed mogelijk dat er gewoon geen 'klik' is.
Misschien moet je ophouden een date gelijk als 'mislukt' te zien als er niks uit voorkomt, juist dat is eigen aan het dating-proces; Dat je niet bij iedereen goed past, en dat je moet zoeken naar een ander persoon bij wie je wel past, en die date er ook is om te kijken of er een 'match' bestaat of niet.
als die match er niet is, is het juist goed als dat duidelijk is
Maar dat is toch niet vol te houden?quote:Op zondag 7 januari 2024 12:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat houdt niemand toch vol, 24/7 een rol spelen?quote:Op zondag 7 januari 2024 12:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen enkel idee wat je bedoelt.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:14 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Dus over en weer aannames over elkaar maken is niet raar?
Dan gaat jouw toekomst er zo uitzien
Dat is gewoon luiheid van hun kant. Dingen zoals dates en waar te eten dienen toch echt de expertise van de vrouw te zijn. Als eerste dates komt het vaak op de man aan en neem je haar mee naar je eigen bekende plekjes maar stel je voor dat je dat jaar in jaar uit moet doen. Insgelijks voor vakanties, ook iets wat luie vrouwen willen dat de man tegenwoordig doet.quote:Op maandag 1 januari 2024 12:21 schreef Piger het volgende:
Ik wil niet alle vrouwen over 1 kam scheren want het zal vast niet voor veel vrouwen gelden, maar:
Ik heb toch het gevoel dat wat vrouwen zeggen dat ze willen en wat ze werkelijk willen uit elkaar ligt. En dat bestaat deels uit vrouwen die echt niet weten wat ze willen en deels uit wat je ziet in media/etc. wat niet aansluit met de werkelijkheid.
Ik ben zelf niet per se een dominante man, maar zeker ook niet volgzaam. Toen ik weer begon met daten merkte ik echt dat zo'n 80% van de vrouwen zocht naar een man die initiatief neemt en bepaalt wat er gebeurt.
Dus een date vragen, locatie, drankjes bestellen etc. En ook fysiek initieert.
Vond dat zelf ook erg vreemd. Mijn idee was dat vrouwen heel gelijkwaardig behandeld zouden willen worden, maar vooral in de beginfase lijkt de ouderwetse oerinstincten toch een beetje te gelden.
Wat zoekt een gemiddelde vrouw denk ik (in de beginfase)
- Man die haar kan laten lachen
- Man die initiatief neemt
- Man die haar kan beschermen/voor haar kan zorgen
- Man die goed kan praten
Nee dat is meer een test volgens mij. Vrouwen willen tegenwoordig heel graag dat een man initiatief neemt en vragen stelt… ( zie al die dating programma’s)quote:Op zondag 7 januari 2024 23:33 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dat is gewoon luiheid van hun kant. Dingen zoals dates en waar te eten dienen toch echt de expertise van de vrouw te zijn. Als eerste dates komt het vaak op de man aan en neem je haar mee naar je eigen bekende plekjes maar stel je voor dat je dat jaar in jaar uit moet doen. Insgelijks voor vakanties, ook iets wat luie vrouwen willen dat de man tegenwoordig doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |