Volgens mij heb jij echt geen spoor van gevoel voor humor.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 02:27 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ok, tot nu toch niet verder gelezen dan de jas over de plas.
Sorry gast, echt elke vrouw in deze tijd denkt dan wtf.
Die gewoonte stamt uit de tijd dat steden open riolen waren. Toen was het hoffelijk om je dame een weg over het ranzige open riool wat de straat was te geven. Want echt niemand wilde hun voeten daarin zetten, maar moesten wel.
Als je dan bv je jas op offerde zodat die dame niet daarin hoefde te staan betekende het iets
Nu is dat echt niet meer zo. Als jij tijdens die fijne boswandeling je jas op die plas legt terwijl je er gewooneonhern kan lopen ben je niet goed bij je hoofd.
Dat is geen hoffelijkheid.
En zij wil dat jij zegt wat je wil eten. Daarom stelt ze die vraag ook. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zou dus juist doen wat "jij" wil want dan zie ik snel hoe "jij" in elkaar steekt en kan ik oordelen of je in m'n straatje past
Precies. Altijd "doe maar wat jij wil" dat werkt niet. Net zoals dat het niet werkt om wel aan te geven wat je wil, maar altijd maar gaan drammen om bv. naar de Mac te gaan, terwijl zij dat helemaal niks vindt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:18 schreef BoerenBlond het volgende:
[..]
En zij wil dat jij zegt wat je wil eten. Daarom stelt ze die vraag ook. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Wat ik met pleasen bedoel is de mate van 'behagen' waar dit topic mee begon. Natuurlijk is er niets mis mee om een vrouw een plezier te doen, maar wanneer dat het enige is, dan is dat gewoon compleet oninteressant (en vrij irritant).quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nuja.... een vrouw een plezier doen, behagen of plezieren (wat ik maar als vertaling neem voor het anglicisme 'pleasen') is an sich ook een uitstekende manier een vrouw te versieren en ik weet van mijn partner ook dat ze dolgraag heeft dat ik dingen voor haar doe, die haar een plezier doen. (en laat merken als ik dat te lang nalaat)
Dit inderdaad. Bovendien is altijd "doe maar wat jij wil" ook echt niet in het belang van de vrouw, want vrouwen zijn daar gewoon niet naar op zoek. Nouja, er zullen er vast wel een paar zijn die dat heerlijk vinden, maar ik ken ze in ieder geval niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Altijd "doe maar wat jij wil" dat werkt niet. Net zoals dat het niet werkt om wel aan te geven wat je wil, maar altijd maar gaan drammen om bv. naar de Mac te gaan, terwijl zij dat helemaal niks vindt.
Dat lijkt me ook niet. Denk dat zowel mannen als vrouwen graag weleens verrast willen worden. En de meeste mensen willen ook weleens schipperen en de meeste mensen zijn allergisch voor gedram of gebok.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:47 schreef BoerenBlond het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Bovendien is altijd "doe maar wat jij wil" ook echt niet in het belang van de vrouw, want vrouwen zijn daar gewoon niet naar op zoek. Nouja, er zullen er vast wel een paar zijn die dat heerlijk vinden, maar ik ken ze in ieder geval niet.
Iemand die tegen zijn natuur in gaat pleasen, gaat dat ook niet heel erg lang volhouden waarschijnlijk. Zelfs de meeste natuurlijke pleasers lopen wel een keer vast als ze de verkeerde tegenkomen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:43 schreef BoerenBlond het volgende:
[..]
Wat ik met pleasen bedoel is de mate van 'behagen' waar dit topic mee begon. Natuurlijk is er niets mis mee om een vrouw een plezier te doen, maar wanneer dat het enige is, dan is dat gewoon compleet oninteressant (en vrij irritant).
Je gebrek aan humor is ook niet hoffelijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 02:27 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Die gewoonte stamt uit de tijd dat steden open riolen waren. Toen was het hoffelijk om je dame een weg over het ranzige open riool wat de straat was te geven. Want echt niemand wilde hun voeten daarin zetten, maar moesten wel.
Als je dan bv je jas op offerde zodat die dame niet daarin hoefde te staan betekende het iets
Nu is dat echt niet meer zo. Als jij tijdens die fijne boswandeling je jas op die plas legt terwijl je er gewooneonhern kan lopen ben je niet goed bij je hoofd.
Vrouwen kunnen vaak ook meer selecteren dan mannen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:23 schreef matigeuser het volgende:
Het komt er gewoon op neer dat de meeste vrouwen, de meeste mannen simpelweg niet aantrekkelijk vinden. Een beetje meer van dit en een beetje meer van dat, helpt dan ook niet. Veel mannen willen geloven dat het aan die kleine dingetjes ligt, om zichzelf hoop te geven. 'Had ik die ene opmerking maar niet gemaakt... Of had ik die pasta maar net wat lekkerder gemaakt, dan zou ze me misschien wel leuk vinden'. Nee.
Ze vindt je gewoon niet aantrekkelijk genoeg. Tuurlijk zijn er grote afknappers en grote karaktereigenschappen die wel of niet helpen, maar dat heeft ze na een uur al gezien én beoordeeld.
Dus wat de OP zegt, dat mannen het vaak niet 'goed' kunnen doen, dat klopt. Hetzelfde gedrag wat nu als 'de afknapper' wordt genoemd, wordt namelijk wel geaccepteerd als de heer in kwestie aantrekkelijk zou zijn geweest.
Deal with it.
Dat betekent in elk geval een mooi huis, mooie auto, mooi spaarcentje (dus niet elke maand laatste week schrapen), beetje actief zijn qua vakanties, uitstapjes e.d., geen irritante issues hebben...quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:50 schreef Piger het volgende:
Ben wel benieuwd naar wat er wordt verstaan onder 'shit op order hebben'. Oke er vallen wat mannen af maar alsnog niet echt een hoge eis.
Tenzij het betekent een dik huis, flink salaris etc.
Ik neem het geschreven woord soms wat te letterlijk.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je gebrek aan humor is ook niet hoffelijk.
Geef ik echt geen bal om.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 00:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat betekent in elk geval een mooi huis, mooie auto, mooi spaarcentje (dus niet elke maand laatste week schrapen), beetje actief zijn qua vakanties, uitstapjes e.d., geen irritante issues hebben...
Aannememde dat het TV-programma uit de OP twee onbekende singles bijeen brengt in een 'Blind-Date' - situatie:quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen vaak ook meer selecteren dan mannen.
Kan zeker, maar als die man zijn mooie huis, mooie auto en mooie spaarcentjes zelf niet voldoende vindt, is het nog steeds niet aantrekkelijk. Zijn shit op orde hebben gaat vooral om zelfstandigheid en zijn waar je wilt zijn. Of in ieder geval accepteren dat je bent waar bent. Een grote, sterke houthakker die ergens in een blokhut in Zweden woont, kan dan ook een prima optie zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 00:03 schreef Halcon het volgende:
Dat betekent in elk geval een mooi huis, mooie auto, mooi spaarcentje (dus niet elke maand laatste week schrapen), beetje actief zijn qua vakanties, uitstapjes e.d., geen irritante issues hebben...
Het zal denk ik ook iets te maken hebben gehad met dat mensen toen geen schoenen hadden zoals nu.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 02:27 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hoe dan? Het is ruwweg 1:1…quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen vaak ook meer selecteren dan mannen.
Ja, idealiter vindt een man een mooie middenweg tussen charmant zijn, maar zich ook niet op een presenteerblaadje aanbieden.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 07:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Aannememde dat het TV-programma uit de OP twee onbekende singles bijeen brengt in een 'Blind-Date' - situatie:
Is het kunnen en eigenlijk ook _moeten_ selecteren van iemand niet ook deel van dat concept?
Als 'bepaalde' mannen zélf niet willen/kunnen selecteren en de indruk wekken gewoon 'whatever' vrouw te willen accepteren als partner :
Ligt daarin misschien niet al hun fout?
Of mensen kunnen kiezen en hoe kritisch ze zijn over hun keuze is nog altijd een vrije persoonlijke keuze.
Het kan best zijn dat vrouwen hun eigen "selectie-pool" zelf ook liever kleiner houden, reduceren op een kleiner aantal kandidaten.
Bij mannen komt het vaker voor dat die juist hun keuze zo groot mogelijk blijft (wat vermoedelijk ook biologische gronden heeft).
Maar jouw eigen keuze hoe ver je daarin gaat, is individueel en vrij. Het is niet voorgeschreven dat je je qua keuzes moet houden aan wat hoort bij je geslacht.
Als iemand een Blind Date ingaat en de indruk maakt zelf weinig moeite doen te selecteren en de tegenkandidaat ook kritisch af te wegen of deze geschikt is.
Dat geeft dan geen goede indruk, alsof die man gewoon wel wanhopig bereid is voor 'any' partner;
Ook alsof hij zijn eigen kans relatief laag inschat.
Het is natuurlijk ook wel een goede en werkzame dating-truk voor zulke mannen, om minder snel al duidelijk te maken.
Dat maakt iemand wel 'aantrekkelijker', als deze een klein beetje zelf ook 'hard-to-get' meespeelt.
Mannen proberen hun zaadje op zoveel mogelijk plekken te planten, terwijl vrouwen het beste zaadje selecteren.quote:
We hebben het toch over relaties?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mannen proberen hun zaadje op zoveel mogelijk plekken te planten, terwijl vrouwen het beste zaadje selecteren.
Ik had het over daten. Voor wat betreft relaties is er natuurlijk wel een potje voor elk dekseltje. Misschien dat vrouwen iets vaker bewust vrijgezel zijn dan mannen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |