abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211744155
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 12:18 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Nee, maar dat beweer ik dan ook niet.
Hoe moet ik “een ramp als Tsjernobyl” lezen dan?
pi_211744220
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:16 schreef oheng het volgende:

[..]
We weten niet wat er gebeurt is, anders dan de informatie van het russische ministerie voor noodsituaties. Weet je nog hoe de berichtgeving van de Kursk en Tsjernobyl gingen? En van deze 37 oude watergekoelde PWR reactor is er precies 1 uniek exemplaar. De verbeterde opvolger zit op 3 schepen.

En een ramp met een reactor kun je beter op land hebben dan op zee. Alles is moeilijker op zee. En dan heb je nog het (beperken van) besmettingsgevaar.

Maar goed, misschien is er niks aan de hand. Toch vertrouw ik die russen qua veiligheid evenveel als dat ik Chinese wisselspanning meuk vertrouw.
Calamiteiten zijn op het water vast lastiger op te lossen. Nu mag je best enigszins erop vertrouwen dat de Russen ook iets aan beveiligingen doen. Maar als dan toch echt alles mis gaat, heb je nog niet veel meer dan wat lokale verontreiniging. Zeker geen ramp van dusdanige grootte dat de Russen hier veel last van hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nebelwerfer op 25-12-2023 14:22:24 ]
pi_211744627
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 13:07 schreef AchJa het volgende:
Precies. Maar we gaan mekkeren over CS want dat is een oorlogsmisdaad...
Na de verschrikkingen uit de eerste wereldoorlog heeft men besloten dat men af wil van gas als wapen.

Nu kun je eraan morrelen, en zeggen dat het maar gas is wat ook tegen demonstranten gebruikt wordt. Maar als de Russen eenmaal gaan morrelen, gaat het alleen maar van kwaad tot erger.
  maandag 25 december 2023 @ 14:31:12 #5
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211744636
Zou deze echt zijn?

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_211744729
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 19:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is wel hoe jij het bracht.

Het enige wat op die map te vinden is zijn de airstrikes maar als je een beetje door de verschillende dagen scrolt zit daar niet echt een duidelijke lijn in. Er zijn wel meer dagen geweest (19, 18, 15, 12 dec bv.) waarop er geen airstrikes hebben plaatsgevonden.

Dus om op basis hiervan conclusies te verbinden aan de gedane neergeschoten SU-34 claim vind ik wel heel enthousiast.
Wat deze discussie betreft ben ik het maar half met je eens. Je hebt gelijk dat info niet betrouwbaar is zonder echte verificatie, liefst dmv de juiste nummers of een betrouwbare bron, of weet ik veel wat.

Maar ik denk dat het probleem wat jou betreft niet zo zeer bij al die info ligt, maar eerder bij de context waar die info in geplaatst wordt.
1 exploderend voortuig zegt vaak niet zoveel en is ook niet zo van belang in een oorlog.

Maar andrew steekt veel werk in de geolocatie van zijn beelden. Beelden waar er veel van zijn. Een leek kan zijn kaarten dan ook prima gebruiken om te bepalen waar gevechten intenser worden. Ook is hij vaak de eerste die juiste verschuivingen in het front aangeeft.

Nee, je moet niet blind van zijn mappen uitgaan, zeker niet als je er als professional mee aan de gang moet. Maar je moet het ook niet als complete onzin wegzetten denk ik.
pi_211744739
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:11 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Calamiteiten zijn op het water vast lastiger op te lossen. Nu mag je best enigszins erop vertrouwen dat de Russen ook iets aan beveiligingen doen. Maar als dan toch echt alles mis gaat, heb je nog niet veel meer dan wat lokale verontreiniging. Zeker geen ramp van dusdanige grote dat de Russen hier veel last van hebben.
De nucleare brandstof is slechts 2 keer vervangen in 37 jaar. Maar aan de andere kant, de schattingen over de zuiverheid van het uranium varieert van 20% tot 90%. De reactor produceert 135MW, dat is 1/8e van (1 van de 4) reactors bij Chernobyl (1000MW).

Ik denk niet dat dat wonderen gaat doen voor de visvangst, zelfs al blijven de waarden onder de EU normen.

En er zullen vast veiligheidssystemen zijn (het koelwater fungeert hopelijk ook als neutronenvertrager), maar dan hebben we nog dingen als corruptie en vranyo.

Ik hoop dat die russen de boel onder controle hebben, maar het feit dat een russisch ministerie hier vrijwillig mee naar buiten komt is alarmerend, want vrijwel geen enkel incident komt naar buiten.
pi_211744800
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 14:31 schreef ExTec het volgende:
Zou deze echt zijn?

[ twitter ]
Het gonst van de geruchten dat F-16's al in Oekraine zijn. We zullen zien.
pi_211744860
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Na de verschrikkingen uit de eerste wereldoorlog heeft men besloten dat men af wil van gas als wapen.

Nu kun je eraan morrelen, en zeggen dat het maar gas is wat ook tegen demonstranten gebruikt wordt. Maar als de Russen eenmaal gaan morrelen, gaat het alleen maar van kwaad tot erger.
Vreemde lijst wel als traangas niet mag en fosformunitie wel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211744879
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:37 schreef Nebelwerfer het volgende:

Wat deze discussie betreft ben ik het maar half met je eens. Je hebt gelijk dat info niet betrouwbaar is zonder echte verificatie, liefst dmv de juiste nummers of een betrouwbare bron, of weet ik veel wat.

Maar ik denk dat het probleem wat jou betreft niet zo zeer bij al die info ligt, maar eerder bij de context waar die info in geplaatst wordt.
1 exploderend voortuig zegt vaak niet zoveel en is ook niet zo van belang in een oorlog.

Maar andrew steekt veel werk in de geolocatie van zijn beelden. Beelden waar er veel van zijn. Een leek kan zijn kaarten dan ook prima gebruiken om te bepalen waar gevechten intenser worden. Ook is hij vaak de eerste die juiste verschuivingen in het front aangeeft.

Nee, je moet niet blind van zijn mappen uitgaan, zeker niet als je er als professional mee aan de gang moet. Maar je moet het ook niet als complete onzin wegzetten denk ik.
Dat was mijn punt dan ook niet. @oheng maakte de opmerking dat de FAB's verdwenen waren van die kaart en dat werd rechtstreeks gekoppeld aan de claim van de neergeschoten Fullbacks.

Sowieso kun op die kaart niet zien of het een FAB betreft, nog even los van het feit of je dat uberhaupt kunt bepalen na een inslag. Wat je op die kaart wel terug kunt vinden zijn de airstrikes en daar zit niet heel veel lijn in. Als je door de verschillende datums bladert zie je dat er wel vaker dagen zijn waarbij er geen air-/dronestrikes hebben plaatsgevonden, daarom vind ik de conclusie (claim SU-34's neergeschoten dus geen FAB's meer op de kaart en andersom) wel heel enthousiast. Ik stel de kaart ansich nergens ter discussie.
pi_211744937
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Vreemde lijst wel als traangas niet mag en fosformunitie wel.
Als je een bewoond gebied met fosfor bestookt, lijkt me dat een oorogsmisdaad.

https://nos.nl/collectie/(...)-in-het-oorlogsrecht
pi_211744940
twitter
pi_211745070
Zelenskyy in kersttoespraak: 'Het kwaad zal verliezen'

De eerste reacties zijn alweer top :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211745300
quote:
Niks nieuws, FOK! heeft de nodige randdebielen en op de frontpage des te meer lijkt het soms.
pi_211745331
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:20 schreef 3rr0r het volgende:

Zelenskyy in kersttoespraak: 'Het kwaad zal verliezen'
Ja vind het af en toe wel bijzonder wat ze allemaal zeggen.
Maar nu tijd voor kerst dus ga me er maar niet al te druk om maken.

Fijne kerst allemaal
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211745407
quote:
De Russische oppositieleider Aleksej Navalny, van wie al wekenlang elk teken van leven ontbrak, is terecht. Zijn advocaten hebben hem vandaag kunnen bezoeken in een strafkolonie in het hoge noorden van Rusland, op de rand van de poolcirkel.
NOS
pi_211745872
Soviet unie had financieel meer last van zakkende olieprijs dan van tsjernobyl.
pi_211745955
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 13:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
vooral als de ontvangende kant Russen betreft...
Vind het ook niet zo vervelend de hersenen uit een Russische kop geblazen te zien worden gezien ze de aanvaller zijn.

Als ik het nog mag meemaken dat China besluit Rusland aan te vallen en ze daar flink uit te moorden dan zal ik wel een Russische vlagje ophouden en graag zien hoe de Chinezen verliezen.
pi_211746256
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat was mijn punt dan ook niet. @:Oheng maakte de opmerking dat de FAB's verdwenen waren van die kaart en dat werd rechtstreeks gekoppeld aan de claim van de neergeschoten Fullbacks.

Sowieso kun op die kaart niet zien of het een FAB betreft, nog even los van het feit of je dat uberhaupt kunt bepalen na een inslag. Wat je op die kaart wel terug kunt vinden zijn de airstrikes en daar zit niet heel veel lijn in. Als je door de verschillende datums bladert zie je dat er wel vaker dagen zijn waarbij er geen air-/dronestrikes hebben plaatsgevonden, daarom vind ik de conclusie (claim SU-34's neergeschoten dus geen FAB's meer op de kaart en andersom) wel heel enthousiast. Ik stel de kaart ansich nergens ter discussie.
Ik heb ook je eerdere teksten over Andrea in het hoofd.
Je hebt gelijk wat betreft die hele veel te snelle conclusies die getrokken worden en ik snap je frustraties aangaande het juichen om halve berichten afkomstig van X.

Het hele uitpluizen met nummertjes ed kun je natuurlijk ook niet verwachten van ons simpele zielen. Dan is Andrea een mooie middenweg.
  maandag 25 december 2023 @ 17:04:11 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_211746292
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 14:31 schreef ExTec het volgende:
Zou deze echt zijn?

[ twitter ]
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 13:08 schreef Ulx het volgende:
Russische vliegtuigen vallen ineens wel met bosjes tegelijk uit de lucht. Opvallend.
Volgens Russische bloggers vliegen ze al in Ukraine.

Maar dit ziet er uit als een Revell-variant.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Overall beste user 2022 maandag 25 december 2023 @ 17:05:15 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211746301
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:44 schreef oheng het volgende:

[..]
Het gonst van de geruchten dat F-16's al in Oekraine zijn. We zullen zien.
Klopt, de Russen hebben er al zes neergeschoten en drie vernietigd op de grond.

Of dat waar is weet ik niet zeker.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 25 december 2023 @ 17:06:27 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211746308
twitter

Zit je dan met je geroofde spullen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211746314
Die F16's worden net zo makkelijk uit de lucht geschoten als dat Russische spul. Ontzettend hoog risico met die dingen. Het verschil gaan ze echt niet maken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 25 december 2023 @ 17:08:14 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_211746325
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 17:06 schreef Discombobulate het volgende:
Die F16's worden net zo makkelijk uit de lucht geschoten als dat Russische spul. Ontzettend hoog risico met die dingen. Het verschil gaan ze echt niet maken.
Dan hoef jij je nergens zorgen over te maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211746432
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 17:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan hoef jij je nergens zorgen over te maken.
Ik hoef me sowieso nergens zorgen over te maken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')