quote:Op zondag 14 september 2014 15:00 schreef Viv het volgende:
Hoi, ik ga dit topic volgen.Mijn man en ik weten al heel lang dat we naar het noorden (als in: lapland) willen verhuizen. Eerst waren we vooral op Zweden gericht, maar bij de meest recente vakantie hebben we ontdekt hoe mooi Noorwegen is: de combinatie van bergen én zee.
We zijn ons aan het oriënteren op de mogelijkheden in beide landen.
...en inmiddels heb ik die baan, en wonen we er alweer bijna 9 maanden 2 jaar!quote:Op dinsdag 28 september 2021 00:39 schreef Viv het volgende:
Schopje omhoog!
Ik heb me (járen geleden alweer) in dit topic gemeld met:
[..]
Inmiddels hebben we definitief gekozen voor Zweden. En zijn we dichter bij emigreren dan ooit: ik ben in de running voor een baan in Uppsala* en behoor tot de laatste twee kandidaten. Zó spannend!
*Inderdaad geen Lapland.Dat idee hebben we laten varen heb ik uit zijn hoofd gepraat, sneeuw is leuk maar de andere seizoenen hebben ook hun charme.
quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:26 schreef arvensis het volgende:
Oja, en we willen foto’s (van de sneeuw).
Prachtigquote:Op vrijdag 22 december 2023 13:13 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Nu bijna bij het huis!
Prachtig !quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:13 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Nu bijna bij het huis!
Wij hebben spijkerbanden, de verhuizers niet.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zolang er sneeuw ligt zoals op de foto is het nog prima te doen met gewone winterbanden maar zodra het vastgereden ijs wordt heb je echt wel spijkerbanden nodig.
Mooi, hier is het lekker nu, 20 graden en volop zon. Helaas ben ik binnen aan het stuken. Succes met alles naar binnen krijgen en uitpakken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:13 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Nu bijna bij het huis!
quote:
HAHAHAHAquote:Op maandag 21 augustus 2023 01:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit boekje is overigens vernoemd naar een Zweedse traditie met dezelfde naam:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Sju_sorters_kakor
Navraag bij onze Zweedse vrienden leerde dat ze dit dus bedoelen met "lagom": niet te veel, niet te weinig.Maar de traditie begint wel in onbruik te raken, ze zien het tegenwoordig niet vaak meer (en in hun jeugd vooral bij oudere mensen thuis).
quote:
Dank je! Het settelen gaat al best goed, we hebben gisteravond op de bank thee gedronken en tv gekeken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:36 schreef MaJo het volgende:
Jullie zijn verhuisd! Succes met uitpakken en settelen in jullie eigen huis
Dat topic ken ik niet maar ik word getriggerd door de zweedse koekjes.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:44 schreef Viv het volgende:
[..]![]()
Voor wie de FHF Kerstpakkettenactie niet volgt, daar had ik me dus al voor opgegeven (als shopper) toen ik nog niet wist dat we ineens een huis zouden kopen en daar nog vóór Kerst in zouden trekken.![]()
Toen bleek dat onze ontvanger twee tieners in huis heeft die van veel verschillende koekjes houden, was het thema Sju sorters kakor al snel geboren.![]()
Zie hier het resultaat:
Troel in FHF / Kerstpakkettenactie 2023: de laatste boompjes komen eraan!
Ze zijn hier het hele jaar te koop, maar in de kerstperiode hebben ze wel veel meer soorten/merken.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:50 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat topic ken ik niet maar ik word getriggerd door de zweedse koekjes.
Ze waren mij nooit opgevallen maar begin december waren ze in de supermarkten prominent uitgestald. (kerst artikel ???)
[ afbeelding ]
Allemachtig wat lekker. En dat terwijl ik helemaal niet om zoet, koeken en gebak geef.
We hebben een paar trommels mee genomen en de laatste wordt met de kerstdagen aangebroken.
Zijn die dingen misschien het hele jaar te koop?
Mooi dan.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:04 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze zijn hier het hele jaar te koop, maar in de kerstperiode hebben ze wel veel meer soorten/merken.
Wow, zo wil je elke dag wel wakker wordenquote:Op zaterdag 23 december 2023 10:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Dank je! Het settelen gaat al best goed, we hebben gisteravond op de bank thee gedronken en tv gekeken.![]()
En we wonen in een kerstkaart!Zie dit uitzicht vanuit de badkamer bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Het is echt bijzonder mooi momenteel.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:17 schreef BE het volgende:
Oh wauw, wat idyllisch zeg!Ik weet niet of ik het alle dagen leuk zou vinden, maar om zo naar te kijken lijkt het toch wel het summum van een kerstvakantie!
Ik ben jaloers. Zoveel rust, zoveel ruimte,zoveel stilte, zoveel natuur....quote:Op woensdag 27 december 2023 02:02 schreef Viv het volgende:
[..]
Het is echt bijzonder mooi momenteel.En ik werk de komende twee weken vanuit huis.
![]()
Vandaag op een paar minuten rijden (we gingen naar de Ikea):
[ afbeelding ]
Onderweg ook nog een halo gezien (een soort regenboog, maar dan door ijskristallen):
[ afbeelding ]
Verhuis naar Zeeland of Groningen, dan heb je dat ook hoorquote:Op woensdag 27 december 2023 18:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik ben jaloers. Zoveel rust, zoveel ruimte,zoveel stilte, zoveel natuur....
Is toch heel anders hoor.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Verhuis naar Zeeland of Groningen, dan heb je dat ook hoorNou ok, die natuur is wat minder, maar verder?
Daar is het vooral nat in plaats van witquote:Op woensdag 27 december 2023 20:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Verhuis naar Zeeland of Groningen, dan heb je dat ook hoorNou ok, die natuur is wat minder, maar verder?
quote:Op woensdag 27 december 2023 02:02 schreef Viv het volgende:
[..]
Het is echt bijzonder mooi momenteel.En ik werk de komende twee weken vanuit huis.
![]()
Vandaag op een paar minuten rijden (we gingen naar de Ikea):
[ afbeelding ]
Onderweg ook nog een halo gezien (een soort regenboog, maar dan door ijskristallen):
[ afbeelding ]
We zijn hier pas sinds vrijdag, en we moeten nog een hoop uitvogelen, maar het voelt wel al als ons huis.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:25 schreef Adnap het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
oh en nog meer
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heel erg mooi! Voegt het huis een beetje? Kun je wat wennen?
Klinkt als thuis!quote:Op woensdag 27 december 2023 21:56 schreef Viv het volgende:
[..]
We zijn hier pas sinds vrijdag, en we moeten nog een hoop uitvogelen, maar het voelt wel al als ons huis.![]()
De helft van het huis staat nog vol verhuisdozen, maar de woonkamer en ZZ's slaapkamer zijn al grotendeels op orde, de kerstboom staat, we slapen in onze eigen bedden, etc.
Inderdaad nex level.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:53 schreef laziness het volgende:
Het is niet vergelijkbaar maar van de randstad naar de provincie verhuizen heeft ons wel een hoop zen gebracht. Wat mij betreft heeft flipsen gelijk dat er ook wel rust en ruimte en natuur te vinden is in NL maar in Zweden is dat wel next level. Plus sneeuw en ijsmaar maandenlang is mij weer iets te veel van het goede.
In Nederland zijn er zeker wel stukken te vinden waar je nog redelijk wat rust kan vinden. Niet veel, maar die pareltjes zijn er zeker wel.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:53 schreef laziness het volgende:
Het is niet vergelijkbaar maar van de randstad naar de provincie verhuizen heeft ons wel een hoop zen gebracht. Wat mij betreft heeft flipsen gelijk dat er ook wel rust en ruimte en natuur te vinden is in NL maar in Zweden is dat wel next level. Plus sneeuw en ijsmaar maandenlang is mij weer iets te veel van het goede.
Als werkgelegenhed geen issue was zou ik ook meer richting de poolcirkel gaan moet ik zeggen.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:51 schreef quo_ het volgende:
[..]
Inderdaad nex level.
Als rasechte provinciaal heb ik niks te klagen op het drentse platteland. Vanuit mijn voordeur loop ik 200 meter naar kilometers bos en heide maar de echte rust en ruimte vind ik in Zweden. Dat begint direct als ik in Malmo of Goteborg van de boot af rijd maar het summum ligt voor mij in de buurt van de poolcirkel en hoger.
Rustige wegen, rustige mensen, ruimte en rendieren.
Als ik nog in de dertig was wist ik het wel: inpakken en wegwezen.
Gaan we morgen testen!quote:Op donderdag 28 december 2023 18:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als werkgelegenhed geen issue was zou ik ook meer richting de poolcirkel gaan moet ik zeggen.
Aan de andere kant vind ik het ook fijn dat ik binnen 90 minuten op Arlanda kan zijn, grote steden op een uur rijden heb en prima supermarkten op 15min zitten. Concerten, festivals etc. zijn allemaal prima te bereiken.
Alle rust die je wil en je kan zo vanuit je voordeur een natuurreservaat induiken. Echt, alsof ik een loterij heb gewonnen.
Wij ookquote:Op donderdag 28 december 2023 19:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Gaan we morgen testen!Zin in !
Aah... mooi!quote:Op donderdag 28 december 2023 18:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als werkgelegenhed geen issue was zou ik ook meer richting de poolcirkel gaan moet ik zeggen.
Aan de andere kant vind ik het ook fijn dat ik binnen 90 minuten op Arlanda kan zijn, grote steden op een uur rijden heb en prima supermarkten op 15min zitten. Concerten, festivals etc. zijn allemaal prima te bereiken.
Alle rust die je wil en je kan zo vanuit je voordeur een natuurreservaat induiken. Echt, alsof ik een loterij heb gewonnen.
@Yashaaaaa komt op bezoek!quote:Op donderdag 28 december 2023 19:46 schreef Molo het volgende:
Hoe wordt oud en nieuw daar gevierd eigenlijk? En wat gaan jullie er in alle verhuishectiek aan doen als gezin?
Behalve dan Fokkers onderhouden enzo
Tof! Ik wil soms niet teveel spammen, maar zal zeker gaan posten dan. Heb camera nog niet eens uitgepaktquote:Op donderdag 28 december 2023 20:59 schreef Molo het volgende:
Klinkt heerlijk
Mochten jullie meer natuurfoto's of huisfoto's willen delen, graag
Leuk om mee te lezen hier, zeker na zo'n twee jaar zoeken, nu aanbeland in jullie toffe thuishuis
Bij deze!quote:Op donderdag 28 december 2023 21:35 schreef Molo het volgende:
Zulke gewenste droomspam is heul geen spam jonguh
Het is geen spam als wij het leuk vinden, meer foto'squote:Op donderdag 28 december 2023 21:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tof! Ik wil soms niet teveel spammen, maar zal zeker gaan posten dan. Heb camera nog niet eens uitgepakten drone zit ook nog ergens in een doos. Moet even uitzoeken of ik over natuurreservaat mag vliegen, maar dacht het wel.
.... dus kan wel mooie shots maken denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |