quote:Op zondag 14 september 2014 15:00 schreef Viv het volgende:
Hoi, ik ga dit topic volgen.Mijn man en ik weten al heel lang dat we naar het noorden (als in: lapland) willen verhuizen. Eerst waren we vooral op Zweden gericht, maar bij de meest recente vakantie hebben we ontdekt hoe mooi Noorwegen is: de combinatie van bergen én zee.
We zijn ons aan het oriënteren op de mogelijkheden in beide landen.
...en inmiddels heb ik die baan, en wonen we er alweer bijna 9 maanden 2 jaar!quote:Op dinsdag 28 september 2021 00:39 schreef Viv het volgende:
Schopje omhoog!
Ik heb me (járen geleden alweer) in dit topic gemeld met:
[..]
Inmiddels hebben we definitief gekozen voor Zweden. En zijn we dichter bij emigreren dan ooit: ik ben in de running voor een baan in Uppsala* en behoor tot de laatste twee kandidaten. Zó spannend!
*Inderdaad geen Lapland.Dat idee hebben we laten varen heb ik uit zijn hoofd gepraat, sneeuw is leuk maar de andere seizoenen hebben ook hun charme.
quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:26 schreef arvensis het volgende:
Oja, en we willen foto’s (van de sneeuw).
Prachtigquote:Op vrijdag 22 december 2023 13:13 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Nu bijna bij het huis!
Prachtig !quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:13 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Nu bijna bij het huis!
Wij hebben spijkerbanden, de verhuizers niet.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zolang er sneeuw ligt zoals op de foto is het nog prima te doen met gewone winterbanden maar zodra het vastgereden ijs wordt heb je echt wel spijkerbanden nodig.
Mooi, hier is het lekker nu, 20 graden en volop zon. Helaas ben ik binnen aan het stuken. Succes met alles naar binnen krijgen en uitpakken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:13 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Nu bijna bij het huis!
quote:
HAHAHAHAquote:Op maandag 21 augustus 2023 01:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit boekje is overigens vernoemd naar een Zweedse traditie met dezelfde naam:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Sju_sorters_kakor
Navraag bij onze Zweedse vrienden leerde dat ze dit dus bedoelen met "lagom": niet te veel, niet te weinig.Maar de traditie begint wel in onbruik te raken, ze zien het tegenwoordig niet vaak meer (en in hun jeugd vooral bij oudere mensen thuis).
quote:
Dank je! Het settelen gaat al best goed, we hebben gisteravond op de bank thee gedronken en tv gekeken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:36 schreef MaJo het volgende:
Jullie zijn verhuisd! Succes met uitpakken en settelen in jullie eigen huis
Dat topic ken ik niet maar ik word getriggerd door de zweedse koekjes.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:44 schreef Viv het volgende:
[..]![]()
Voor wie de FHF Kerstpakkettenactie niet volgt, daar had ik me dus al voor opgegeven (als shopper) toen ik nog niet wist dat we ineens een huis zouden kopen en daar nog vóór Kerst in zouden trekken.![]()
Toen bleek dat onze ontvanger twee tieners in huis heeft die van veel verschillende koekjes houden, was het thema Sju sorters kakor al snel geboren.![]()
Zie hier het resultaat:
Troel in FHF / Kerstpakkettenactie 2023: de laatste boompjes komen eraan!
Ze zijn hier het hele jaar te koop, maar in de kerstperiode hebben ze wel veel meer soorten/merken.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:50 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat topic ken ik niet maar ik word getriggerd door de zweedse koekjes.
Ze waren mij nooit opgevallen maar begin december waren ze in de supermarkten prominent uitgestald. (kerst artikel ???)
[ afbeelding ]
Allemachtig wat lekker. En dat terwijl ik helemaal niet om zoet, koeken en gebak geef.
We hebben een paar trommels mee genomen en de laatste wordt met de kerstdagen aangebroken.
Zijn die dingen misschien het hele jaar te koop?
Mooi dan.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:04 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze zijn hier het hele jaar te koop, maar in de kerstperiode hebben ze wel veel meer soorten/merken.
Wow, zo wil je elke dag wel wakker wordenquote:Op zaterdag 23 december 2023 10:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Dank je! Het settelen gaat al best goed, we hebben gisteravond op de bank thee gedronken en tv gekeken.![]()
En we wonen in een kerstkaart!Zie dit uitzicht vanuit de badkamer bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |