Juist artikel 1 waar recent nog wat aan het lijstje is toegevoegd mag wmb wel veranderen, haal die hele opsomming weg, die is overbodig.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“ Artikelen 1 tot en met 23 van de Grondwet mogen niet ter discussie komen te staan. ”
Waarom zou je zelfcensuur toe passen? Juist de grondwet zou mee moeten bewegen met de tijd. Dus discussie is juist nodig. Wil dat zeggen dat de Grondwet overboord moet worden gegooid? Nee. Maar zeggen dat je niet over de grondwet discussie zou mogen hebben is echt afbreuk doen aan de kracht van de Nederlandse democratie.
Ik ben het met je eens dat het gewenst zou zijn als er een partij in de regering zit met bestuurservaring. Maar anders is er altijd nog de gedoogconstructie.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wilders gaat om zijn knietjes om de VVD te smeken mee te doen met zijn kabinet. En die zullen alleen ja zeggen als ze er voldoende voor terug krijgen.
Het gaat links of rechtsom heel lastig worden, dus dan maar een zakenkabinet zoals Omtzigt voorstelde.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat hele gespeculeer over nieuwe verkiezingen is sowieso nogal kansloos. Is echt totaal niet aan de orde. Men gaat uiteindelijk gewoon een kabinet vormen, of dat Wilders 1 wordt is nog wel even afwachten en hangt er vooral van af hoe graag Wilders zelf wil…
Vrijheid van ondernemen staat ook in de Grondwetquote:Op zaterdag 23 december 2023 10:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dom gelul.
400.000 oostblokse tomatenplukkers voegen weinig toe aan Nederland.
Maar goed, Klaas Knot, de president van De Nederlandsche Bank, is natuurlijk ook een extreemrechtse racist![]()
We hebben 850.000 arbeidsmigranten in Nederland. Daarvan doen er zo’n 400.000 werk op of onder het minimumloon, zoals in kassen, distributiecentra en vleesverwerking. Twee op de drie betrokken uitzendbureaus houden zich niet aan de arbeidsregels, blijkt uit inspecties. Willen we dit soort economische activiteit blijven gedogen, als die blijkbaar alleen uit kan door onderbetaling? En mensen zijn ook nog eens slecht gehuisvest met alle sociale overlast van dien.’’
Ik zie voldoende kansen voor Wilders om eventuele clusterfucks toe te kennen aan D66 rechters, de Brusselse elite, de linkse kerk, Wokeism, klimaatdrammers, etc. om zelf buiten schot te blijven. En de volgers zullen het als zoete koek slikken.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het wekt geen verbazing.
PVV heeft een volstrekt onuitvoerbaar verkiezingsprogramma waarmee het vrij makkelijk kiezers vanuit de onderbuik naar de mond praat.
Dat spelletje lukt vanuit de oppositie maar niet in een serieuze regering. Dat wordt een clusterfuck van jewelste.
En zijn kiezer, die van Wilders dus, zal daarmee nog harder teleurgesteld raken in de politiek.
De gedoogconstructie, hoe zie je dat voor je? Dat Wilders gedoogt? Of dat NSC en VVD dan PVV-BBB gaan gedogen?quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:54 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het gewenst zou zijn als er een partij in de regering zit met bestuurservaring. Maar anders is er altijd nog de gedoogconstructie.
Ik denk dat de VVD ook wel op haar tenen loopt op het moment. Nieuwe verkiezingen maakt Wilders alleen maar groter. Dat Wilders op de knietjes moet voor de VVD lijkt me niet.
Een derde van de bevolking is achterlijk. Mensen die je niet eens kent. Maar je gooit ze allemaal in één hokje zonder die mensen daadwerkelijk te kennen? Dat is wel weer een voorbeeld van dat elitaire linkse gedrag.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat ongeveer een derde van de stemmers vrij achterlijk is, lijkt me geen gekke gedachte. Dat betekent wat mij betreft zeker niet dat je in die achterlijkheid mee moet gaan. Dat heeft de VVD geprobeerd ditmaal en dat was ook geen groot succes.
Ik begrijp dat de VVD moet gedogen. Maar ik denk niet dat ze de huid zo duur verkopen. Nieuwe verkiezingen spelen alleen Wilders in de kaart. Als Wilders meteen na het vormen van een kabinet de stekker er uit trekt en we nieuwe verkiezingen krijgen wint hij.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De gedoogconstructie, hoe zie je dat voor je? Dat Wilders gedoogt? Of dat NSC en VVD dan PVV-BBB gaan gedogen?
quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wilders gaat om zijn knietjes om de VVD te smeken mee te doen met zijn kabinet. En die zullen alleen ja zeggen als ze er voldoende voor terug krijgen.
Hmmm ben je ook PVV'er?quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Fatsoenlijk spellen kunnen de PVV'ers zo te zien in elk geval niet.
Of een kabinet door het midden, PvdA/GL, NSC, VVD en D66 hebben samen gewoon een solide meerderheid. Gaat niemand echt leuk vinden maar zou me als uiteindelijk resultaat niet eens verbazen…quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaat links of rechtsom heel lastig worden, dus dan maar een zakenkabinet zoals Omtzigt voorstelde.
Haha, klein foutje.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
[..]
Hmmm ben je ook PVV'er?
quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of een kabinet door het midden, PvdA/GL, NSC, VVD en D66 hebben samen gewoon een solide meerderheid. Gaat niemand echt leuk vinden maar zou me als uiteindelijk resultaat niet eens verbazen…
Al dan niet als een soort extraparlementair kabinet. Dit onder de noemer dat het land toch geregeerd moet worden.
In tegenstelling tot de gemiddelde PVV stemmer toonden deze twee heren aan, wél over enig historische kennis en inzicht te beschikken. De treinen naar Auschwitz begonnen ook niet te rijden op 30 januari 1933. Maar op die dag begon wel het proces dat zou uitmonden in die treinen. En tenzij Nederland heel erg op zijn tellen past, is er geen enkele garantie, zeker gelet op de uitspraken van Wilders c.s. in het verleden, dat we niet op hetzelfde padje terecht gaan komen, deze keer met de moslims en immigranten in de lijdende rol.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee, op die avond vielen de maskers af en hield de act van Timmermans op, met zijn “hou elkaar even vast en zeg tegen je buurman dat hij niet weg hoeft”. Over populistisch gelul gesproken, alsof de treinen naar Auschwitz die avond al gingen rijden.
Hmmm weet niet of VVD happig is op PvdA/GL en vice versa.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of een kabinet door het midden, PvdA/GL, NSC, VVD en D66 hebben samen gewoon een solide meerderheid. Gaat niemand echt leuk vinden maar zou me als uiteindelijk resultaat niet eens verbazen…
Al dan niet als een soort extraparlementair kabinet. Dit onder de noemer dat het land toch geregeerd moet worden.
Waarom zouden VVD (en dan ook NSC, die gaan echt niet alleen met BBB en PVV in een kabinet) zoiets gedogen?quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:58 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de VVD moet gedogen. Maar ik denk niet dat ze de huid zo duur verkopen. Nieuwe verkiezingen spelen alleen Wilders in de kaart. Als Wilders meteen na het vormen van een kabinet de stekker er uit trekt en we nieuwe verkiezingen krijgen wint hij.
(Even er vanuit gaan dat niemand woest wordt dat het weer zo lang gaat duren)
Ach, die hebben dat vaker gedaan en doen dat op allerlei niveaus, daar zitten echt geen principiële bezwaren. Tegenspartelen voor de bühne en dan voor het landsbelang toch overstag.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hmmm weet niet of VVD happig is op PvdA/GL en vice versa.
Wat zoiets?quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zouden VVD (en dan ook NSC, die gaan echt niet alleen met BBB en PVV in een kabinet) zoiets gedogen?
Het zou verspilde energie zijn aangezien de andere partijen waarmee Wilders zou willen regeren dat natuurlijk nooit gaan goedkeuren, dus het is een heel leuk ballonnetje wat je hier opdoet maar vooral gebaseerd op fantasie en onderbuikgevoelens van jou. Iets waar ik je de laatste tijd al vaker op heb betrapt, je bent extreem geradicaliseerd richting alles wat rechts van het midden zit. Je vindt zelfs Omtzigt al te rechts geworden.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik hethaal mijn eerdere vraag: zou jij het, gelet op die genoemde uitspraken, nou echt heel verrassend vinden als de PVV gaat werken aan regelgeving die een einde maakt aan de huidige opvang in AZCs en uitmondt in het hercommissioneren van plekken als Westerbork en Kamp Vught als opvanglocaties? Ik niet namelijk.
De VVD zou nog met Mussolini in zee gaan als dat ze op het pluche kan brengen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hmmm weet niet of VVD happig is op PvdA/GL en vice versa.
Lijkt me een nogal gezocht scenario. En als het al gebeurt, wie breekt betaalt meestal… De kans dat de PVV na zo'n stunt (waarmee een jaar regeren verspeeld wordt) weer wint lijkt me niet bijster groot. Dan gaat men gewoon naar de volgende hype.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:04 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat zoiets?
Ze gedogen gewoon vanuit een gedoogakkoord. Kunnen ze niet doen. Trekt Wilders de stekker er uit. Krijgen we nieuwe verkiezingen en zit Wilders op 47 zetels.
Kunnen we het opnieuw proberen.
Ja dat zeg ik. Gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Lijkt me een nogal gezocht scenario. En als het al gebeurt, wie breekt betaalt meestal… De kans dat de PVV na zo'n stunt (waarmee een jaar regeren verspeeld wordt) weer wint lijkt me niet bijster groot. Dan gaat men gewoon naar de volgende hype.
Het is geen wensdenken hoor. Maar het lijkt me geen geheel onrealistisch scenario dat Wilders uiteindelijk geen kabinet weet te vormen. Dan moet er op een gegeven moment toch ook naar alternatieven gekeken worden…quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wensdenken is altijd een dingetje, ik heb er ook wel eens last van. Maar als dat gebeurt ben ik bang dat het achterlijke deel van de bevolking (jouw woorden) de hele politieke poppenkast in de fik komt steken.
Geert Wilders als premier? Dat is nog lang geen uitgemaakte zaakquote:Tegelijkertijd: de Italiaanse premier Giorgia Meloni werd ook met de nodige argwaan bekeken. Ook zij had met haar radicaal-rechtse partij Fratelli d'Italia radicale ideeën die vergelijkbaar zijn met de PVV.
Maar inmiddels is Meloni bereid om Italië in de EU en in de NAVO te houden en doet ze volop mee op het Europese toneel.
Kleine kans. VVD heeft al aangegeven absoluut niet met GL/PvdA in een kabinet te willen zitten. Maar goed niets is zo veranderlijk als de politiek. En dan vooral de VVD.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is geen wensdenken hoor. Maar het lijkt me geen geheel onrealistisch scenario dat Wilders uiteindelijk geen kabinet weet te vormen. Dan moet er op een gegeven moment toch ook naar alternatieven gekeken worden…
Hij heeft zijn toon gematigd. Zijn X berichten zijn premierwaardig geworden. Zijn hele gedrag is ineens fatsoenlijk.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Geert Wilders als premier? Dat is nog lang geen uitgemaakte zaak
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-verkiezingen-pvv
Wilders wordt dan geen premier dus, want hij zal nooit naar Canossa gaan
Het komende half jaar zie ik het overigens ook nog niet direct aan de orde komen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:10 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Kleine kans. VVD heeft al aangegeven absoluut niet met GL/PvdA in een kabinet te willen zitten. Maar goed niets is zo veranderlijk als de politiek. En dan vooral de VVD.
Volgens mij staat er in het bericht nog een recente niet bepaald premierwaardige tweet.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:12 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hij heeft zijn toon gematigd. Zijn X berichten zijn premierwaardig geworden. Zijn hele gedrag is ineens fatsoenlijk.
Volgens mij sorteert hij voor op het premierschap.
Waar dan?quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij staat er in het bericht nog een recente niet bepaald premierwaardige tweet.
Wilders moet natuurlijk geen premier worden, dat zou een slechte zaak zijn voor ons statuur in het buitenland.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Geert Wilders als premier? Dat is nog lang geen uitgemaakte zaak
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-verkiezingen-pvv
Wilders wordt dan geen premier dus, want hij zal nooit naar Canossa gaan
Ik zou hem wel graag als premier zien. Hij is goed gebekt en heeft charisma. En kan straks de blonde-kapsel-revolutie bij staan.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wilders moet natuurlijk geen premier worden, dat zou een slechte zaak zijn voor ons statuur in het buitenland.
Gidi Markuszower?quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wilders moet natuurlijk geen premier worden, dat zou een slechte zaak zijn voor ons statuur in het buitenland.
Wees gerust, Wilders staat liever naast dan tegenover Poetin…quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:21 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik zou hem wel graag als premier zien. Hij is goed gebekt en heeft charisma. En kan straks de blonde-kapsel-revolutie bij staan.
Hoewel ik me bij verkiezingswinst van Trump (Wat volgens de peilingen er aan zit te komen) wel zorgen ga maken.
Dan staan we er als Europa alleen voor tegen Poetin.
Daar maak ik me meer zorgen om dan dat Wilders moslims wil gaan vergassen.
Ik snap je redenering niet echt, ik lees vooral onbegrip. Je snapt niet waarom mensen PVV stemmen? Hier staan een aantal redenen:quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou je op een extreemrechtse partij stemmen als je niet op z'n minst de nodige sympathie hebt voor dat gedachtengoed?
quote:De voornaamste reden om PVV te stemmen is kortom dat de PVV het dichtst bij de opvatting over migratie van bijna een kwart van de Nederlandse kiezers staat.
quote:Zo’n 40 procent van de kiezers die begin november nog dachten BBB te gaan stemmen en zo’n 25 procent van de kiezers die NSC wilden stemmen, koos uiteindelijk voor de PVV.
De voornaamste reden is de opvatting over migratie. Dat je anti-migratie of migratie kritisch bent betekent toch niet gelijk dat je sympathie hebt voor extreemrechts gedachtegoed of dat je buitenlanders haat? Neem bijvoorbeeld die burgerwacht van Ter Apel die tientallen keren geïnterviewd zijn. Dat zijn mensen die elke keer weer benadrukken dat ze specifiek op de pvv stemmen omdat die zich in hun ogen het meest hardmaakt voor hun problemen en niet omdat ze buitenlanders en/of asielzoekers haten.quote:De nieuwe lichting PVV-stemmers maakt naast het anti-migratiestadpunt ook melding van een strategische stem om ervoor te zorgen dat de VVD niet de grootste zou worden. Nog vaker melden ze te willen voorkomen dat ‘links’ of ‘Timmermans’ de grootste partij zou worden.
Ah ik zie het ja.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die over Jordanië. Staat ook uitgelegd in het artikel.
Tuurlijk knul. Neem nog een pilletje en ga in je Bert&Ernie pyjama een slaapje doen....quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is in de steden en dorpen toch goed te zien en te horen, dat rechtsstemmers nooit nuttige arbeid hebben gedaan?
Daardoor heeft men toch een goed idee hoe de rechtsstemmers zijn?
Stop eerst eens met die 90% export van van vlees. Dan ben je hier in de buurt al het halve oostblok kwijt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Denk dat we best deels zonder die groep kunnen. Maar dat heeft wel tot gevolg dat veel zaken, zoals groenten en vlees, veel duurder worden. Is de PVV-stemmer dan ook bereid dat te accepteren? Het is immers ook een groep die daar veel meer last van heeft dan die “elitaire” progressieven…
En vermoedelijk driekwart van de overige werkgelegenheid ook.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Stop eerst eens met die 90% export van van vlees. Dan ben je hier in de buurt al het halve oostblok kwijt.
Dramatisch gedoequote:Op zaterdag 23 december 2023 10:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
En zijn kiezer, die van Wilders dus, zal daarmee nog harder teleurgesteld raken in de politiek.
Krijg je mij direct in mee hoor. Maar ook dat betekent dat vlees fors duurder zal worden. Iets zegt me dat dat ook een groter probleem voor de PVV-aanhang is dan voor die woke vega’squote:Op zaterdag 23 december 2023 11:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Stop eerst eens met die 90% export van van vlees. Dan ben je hier in de buurt al het halve oostblok kwijt.
Als opvang locaties? Prima toch? Of probeer je nu eigenlijk te impliceren dat ze als vernietigingskampen opgezet zouden gaan worden?quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de gemiddelde PVV stemmer toonden deze twee heren aan, wél over enig historische kennis en inzicht te beschikken. De treinen naar Auschwitz begonnen ook niet te rijden op 30 januari 1933. Maar op die dag begon wel het proces dat zou uitmonden in die treinen. En tenzij Nederland heel erg op zijn tellen past, is er geen enkele garantie, zeker gelet op de uitspraken van Wilders c.s. in het verleden, dat we niet op hetzelfde padje terecht gaan komen, deze keer met de moslims en immigranten in de lijdende rol.
Ik hethaal mijn eerdere vraag: zou jij het, gelet op die genoemde uitspraken, nou echt heel verrassend vinden als de PVV gaat werken aan regelgeving die een einde maakt aan de huidige opvang in AZCs en uitmondt in het hercommissioneren van plekken als Westerbork en Kamp Vught als opvanglocaties? Ik niet namelijk.
Haha, ja hoor, alsof dat nog eens gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De treinen naar Auschwitz begonnen ook niet te rijden op 30 januari 1933. Maar op die dag begon wel het proces dat zou uitmonden in die treinen. En tenzij Nederland heel erg op zijn tellen past, is er geen enkele garantie, zeker gelet op de uitspraken van Wilders c.s. in het verleden, dat we niet op hetzelfde padje terecht gaan komen, deze keer met de moslims en immigranten in de lijdende rol.
Is een constatering en zijn geen grote praatjes, maar jij en veel andere rechtsstemmers zullen wel een andere definitie hebben voor goed en slecht.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grote praatjes afkomstig van iemand die 100% afhankelijk is van zijn uitkering van die mensen. Ik zou als ik jou was even je positie ten opzichte van die mensen overdenken.
quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Alsof woke Vega's allemaal 3x modaal verdienenquote:Op zaterdag 23 december 2023 11:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Krijg je mij direct in mee hoor. Maar ook dat betekent dat vlees fors duurder zal worden. Iets zegt me dat dat ook een groter probleem voor de PVV-aanhang is dan voor die woke vega’s
Goed antwoord man.quote:
Betaal jij lekker twee keer zoveel voor je vlees, owning the wokies!quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Alsof woke Vega's allemaal 3x modaal verdienen![]()
Vroegah, waren dat allemaal van die geitenwollensokkentypes. Dat het nu een beetje is overgenomen door Kaag & co wil niet zeggen dat al die Vega's in een villawijkbubbel met inwoonpalestijn zitten natuurlijk
er moet her en der nog wat miljarden worden afgepakt he, dan is het wel lekker om dat gewoon met regels rondom vlees, energie, co2 en ander spul bij die industrieën op te kunnen halenquote:Op zaterdag 23 december 2023 11:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Goed antwoord man.
't is gewoon een feit dat het gros van die slachterijmedewerkers uit het oostblok komt.
En Nederland wil graag van veehouderijen af.
Win-win lijkt me, zouden zelfs Jetten en Timmerfrans moeten snappen.
Vast maar duur vlees hebben ze als het goed is weinig last vanquote:Op zaterdag 23 december 2023 11:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Alsof woke Vega's allemaal 3x modaal verdienen![]()
Vroegah, waren dat allemaal van die geitenwollensokkentypes. Dat het nu een beetje is overgenomen door Kaag & co wil niet zeggen dat al die Vega's in een villawijkbubbel met inwoonpalestijn zitten natuurlijk
Ik vind het wel positief dat je aangeeft dat het met jou goed gaat, maar dat je in bredere zin je om de maatschappij druk maakt. Ik hoor dat liever dan gejank over het kwartje van Kok terug of afschaffen eigen risico, dus mensen die alleen en enkel aan hun eigen portomonnee' denken bij het stemmen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dramatisch gedoe![]()
Ken een hoop gasten die op Wilders hebben gestemd omdat die al zn hele politieke carrière zegt dat islam en immigratie een probleem vormen. De linkse knuffelaars willen nog steeds lekker thee drinken, liefst op de A12 met hun transgender kindjes![]()
Denk ik dat er wat verandert met Wilders aan het roer:?
Neu, maar dat boeit me ook geen reet, heb niks te klagen, behalve dan dat er van mij wel wat minder migranten in de wijk mogen rondwandelen. Niet omdat ik bang voor ze ben, want last heb ik er niet van, maar wel omdat ik het normaal vindt dat er in Nederlands gewoon Nederlands gesproken wordt.
Naja, en dat Opsporing verzocht weer een wat tinten blank krijgt![]()
"Ja MaAr na dE oorlOg zijn Nederlanders ook MassaAl naar Canada verhuisd!11!!".
Klopt, maar daar spraken ze Engels en werkten ze hard
als je woningen betaalbaar wil maken moet je af van de euro en een andere geldstandaard gebruikenquote:Op zaterdag 23 december 2023 12:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik vind het wel positief dat je aangeeft dat het met jou goed gaat, maar dat je in bredere zin je om de maatschappij druk maakt. Ik hoor dat liever dan gejank over het kwartje van Kok terug of afschaffen eigen risico, dus mensen die alleen en enkel aan hun eigen portomonnee' denken bij het stemmen.
Zowel boomknuffelen als de plannen van Wilders gaat problemen rondom migratie, of nog veel belangrijker de woningnood, in het geheel niet oplossen.
Oh ja, heb je daar een serieuze doorrekening van?quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:05 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als je woningen betaalbaar wil maken moet je af van de euro en een andere geldstandaard gebruiken
Geloof je meteen, maar heb je ook nog een bron bij deze data. Vind het zeer interessant in de discussie.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dom gelul.
400.000 oostblokse tomatenplukkers voegen weinig toe aan Nederland.
Maar goed, Klaas Knot, de president van De Nederlandsche Bank, is natuurlijk ook een extreemrechtse racist![]()
We hebben 850.000 arbeidsmigranten in Nederland. Daarvan doen er zo’n 400.000 werk op of onder het minimumloon, zoals in kassen, distributiecentra en vleesverwerking. Twee op de drie betrokken uitzendbureaus houden zich niet aan de arbeidsregels, blijkt uit inspecties. Willen we dit soort economische activiteit blijven gedogen, als die blijkbaar alleen uit kan door onderbetaling? En mensen zijn ook nog eens slecht gehuisvest met alle sociale overlast van dien.’’
Die krijg je daar zeker in mee, sterker nog die pleiten al langer voor sterke reductie van de veestapel en logischerwijs dus ook de vleesindustrie. De meest waarschijnlijke coalitiepartner BBB zal lastiger wordenquote:Op zaterdag 23 december 2023 11:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Goed antwoord man.
't is gewoon een feit dat het gros van die slachterijmedewerkers uit het oostblok komt.
En Nederland wil graag van veehouderijen af.
Win-win lijkt me, zouden zelfs Jetten en Timmerfrans moeten snappen.
Als dat betekent dat ze veehouderijen en slachterijen sluiten, en al die oostblokkers weer naar huis gaan?quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Betaal jij lekker twee keer zoveel voor je vlees, owning the wokies!
het is vrij simpelquote:Op zaterdag 23 december 2023 12:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Oh ja, heb je daar een serieuze doorrekening van?
Haha, bedankt, ik was vroeg wakker, maar niet wakkerquote:Op zaterdag 23 december 2023 12:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vast maar duur vlees hebben ze als het goed is weinig last van
Uitstekend planquote:Op zaterdag 23 december 2023 11:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zeker, AD vandaag:quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:07 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Geloof je meteen, maar heb je ook nog een bron bij deze data. Vind het zeer interessant in de discussie.
Ps. Ben je met minimumloon over heel je leven netto betaler of ontvanger?
Ja dat hebben we gezien , alles zit vastquote:Op zaterdag 23 december 2023 10:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel echt dat ze van de VVD afhankelijk zijn om nog tot een beetje uitvoerbaar beleid te kunnen komen.
zoals de stikstof miljarden denkjequote:Op zaterdag 23 december 2023 10:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat daar de praktische regeerervaring zit van de partijen nu onderhandelen. Daarnaast zal de VVD haar huid heel duur verkopen en veel meer van haar eigen punten weten door te drukken.
https://www.nporadio1.nl/(...)t-meer-geloofwaardigquote:Als het te moeilijk wordt voor de PVV, lopen ze weg'
Laat dit nou net de generatie VVD'ers zijn die ooit hebben meegemaakt dat de VVD in een gedoogconstructie zat met de PVV. "Dat zijn de mensen die weten hoe het is om te regeren met de PVV, namelijk: als het te moeilijk wordt, lopen ze weg", zegt Kruithof. De oud VVD-spindoctor durft zich zelfs aan een voorspelling te wagen, mocht dit kabinet tot stand komen: "Mocht dat gebeuren, voorspel ik je dat ook dat kabinet niet een lang leven beschoren zal zijn."
Maar zo ver zal het niet komen, denkt Kruithof. "Inhoudelijk zijn de verschillen te groot, en met name op het sociaaleconomische gebied. Ik denk dat ze er niet echt uit zullen komen omdat er moet bezuinigd worden." Juist daar ontstaan de grote verschillen denkt de oud spindoctor. "Daar is destijds het eerste kabinet-Rutte op gevallen. Ik verwacht dat dat een heel moeilijk punt wordt."
Nee dat mag niet want ondanks hun stem op Wilders zijn het heus geen racisten!!quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij noemt ze hier extreemrechts. Of ze dat allemaal zijn weet ik niet maar ze hebben in elk geval wel extreemrechts gestemd. Dat mag toch gewoon benoemd worden?
Merci Mathijs.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zeker, AD vandaag:
https://archive.ph/huk2d
Hele vraag/antwoord:
Zo klinkt het alsof er helemaal geen problemen zijn. Is dat zo?
,,Nee, we staan wel degelijk voor aanzienlijke uitdagingen. Onze economie is erg succesvol en een magneet voor bedrijvigheid. Maar dat model loopt tegen capaciteitsgrenzen aan. Denk aan de woningmarkt, het elektriciteitsnet, stikstof- en koolstofruimte, en onze krappe arbeidsmarkt. Dat betekent dat we in Nederland keuzes moeten maken, en daarbij zou ik de economie zoveel mogelijk richten op hoogwaardige activiteiten, waarvoor alle kosten in rekening worden gebracht. We hebben 850.000 arbeidsmigranten in Nederland. Daarvan doen er zo'n 400.000 werk op of onder het minimumloon, zoals in kassen, distributiecentra en vleesverwerking. Twee op de drie betrokken uitzendbureaus houden zich niet aan de arbeidsregels, blijkt uit inspecties. Willen we dit soort economische activiteit blijven gedogen, als die blijkbaar alleen uit kan door onderbetaling? En mensen zijn ook nog eens slecht gehuisvest met alle sociale overlast van dien.''
Ja je hebt gelijk, Wilders stond ook met schattige kittens op de foto dus hij wil heus géén bevolkingsgroepen tegen elkaar opzettenquote:Op zaterdag 23 december 2023 10:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Verder vind ik het spreken over een haatdragende populist behoorlijk haatdragend extremistisch.
Famous last words.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Haha, ja hoor, alsof dat nog eens gaat gebeuren.
Er is ook een beroemde foto van Hitler die een reekalfje iets lekkers geeft.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:20 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, Wilders stond ook met schattige kittens op de foto dus hij wil heus géén bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten
Dachau begon ook als een opvangkamp voor onwelgevallige personen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:50 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als opvang locaties? Prima toch? Of probeer je nu eigenlijk te impliceren dat ze als vernietigingskampen opgezet zouden gaan worden?
Gevangenenkamp, dat is wat anders hè.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dachau begon ook als een opvangkamp voor onwelgevallige personen.
Ga jij maar eens lekker uithuilen bij je (hoge)priester/pastoor of andere fanatieke religieuzen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:29 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tuurlijk knul. Neem nog een pilletje en ga in je Bert&Ernie pyjama een slaapje doen....
Nee dat zijn het het zeker niet.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:17 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nee dat mag niet want ondanks hun stem op Wilders zijn het heus geen racisten!!
Dus dan stem je op een partij die hele bevolkingsgroepen vanwege hun geloof anders wil behandelen?quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:39 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Nee dat zijn het het zeker niet.
Het kan zijn dat je prima overweg kunt met je Surinaamse, Turkse of Chinese buren/collega's maar je de overlast van Noord Afrikaanse jongeren spuugzat bent.
ligt er aan hoe hoog het water komtquote:Op zaterdag 23 december 2023 12:24 schreef KaheemSaid het volgende:
Verder heb ik nog niet echt het idee dat iedereen hier toe is aan een verbroederende kerststemming, maar misschien komt het nog.
Fijn dat je mijn post nog even komt bevestigenquote:Op zaterdag 23 december 2023 12:39 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Nee dat zijn het het zeker niet.
Het kan zijn dat je prima overweg kunt met je Surinaamse, Turkse of Chinese buren/collega's maar je de overlast van Noord Afrikaanse jongeren spuugzat bent.
Ja, sommigen doen dat. Zoals D66-stemmers, die het maar prachtig vinden dat de 'weigerambtenaar' in een sterfhuisconstructie is gedwongen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dus dan stem je op een partij die hele bevolkingsgroepen vanwege hun geloof anders wil behandelen?
Hoeft niet hè, of vind je van wel?quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:17 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nee dat mag niet want ondanks hun stem op Wilders zijn het heus geen racisten!!
Vertel jij anders nog een keer hoe kut mannen zijn.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:02 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Fijn dat je mijn post nog even komt bevestigen
Ja, want dat gaat nooit gebeuren, d'r is nog zoiets als een grondwet en een coalitie.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dus dan stem je op een partij die hele bevolkingsgroepen vanwege hun geloof anders wil behandelen?
Te dom om te poepen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:02 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Fijn dat je mijn post nog even komt bevestigen
Ook een gebroken belofte..quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:47 schreef Dutchguy het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat Rutte dreigde Wilders' partij te decimeren...
Alles voor het vaderland tochquote:Op zaterdag 23 december 2023 13:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Hoeft niet hè, of vind je van wel?
Joh bij de volgende verkiezingen gaan ze elkaar weer huilend vasthouden onder de grote Klimaatpaus Timmermans omdat het toch ongelooflijk is dat men op andere partijen stemt dan de Enige Ware Linksche Partij voor het Volksbelang.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
De PVV is natuurlijk zwaar kut.
De groei ervan zou, zo zou men denken, in ieder geval tot wat zelfreflectie leiden bij de voorhoede der zelfverklaarde 'progressieve' wakers van de democratie, de grondwet en het fatsoen in het algemeen.
Niets daarvan: men gaat gewoon vrolijk voort. Het zijn allemaal provinciale achterlijken, laagopgeleiden, VI-kijkers, racisten en gewoon volk dat te stom is om 'het te begrijpen'.
Lekker doorgaan zo...
Wat een rare voorstelling van zaken. Er zijn een miljoen miljard partijen waarop mensen kunnen stemmen en er wordt van al die partijen in feite tegen 2 in dit kader geageerd: PVV en FVD. Ook niet gek dat dat gebeurt gezien het verleden van de voormannen van die partijen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Joh bij de volgende verkiezingen gaan ze elkaar weer huilend vasthouden onder de grote Klimaatpaus Timmermans omdat het toch ongelooflijk is dat men op andere partijen stemt dan de Enige Ware Linksche Partij voor het Volksbelang.
Ik vond dat vooral enorm neerbuigend en paternalistisch. Alsof die 'buurman' zit te wachten op een knuffel van de witman, de white saviour; alsof die buurmannen allemaal bange slappe mannetjes zijn die niet voor zichzelf kunnen spreken en denken.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Joh bij de volgende verkiezingen gaan ze elkaar weer huilend vasthouden onder de grote Klimaatpaus Timmermans omdat het toch ongelooflijk is dat men op andere partijen stemt dan de Enige Ware Linksche Partij voor het Volksbelang.
Ze begrijpen het zelf niet. Een volledig van de realiteit losgerukt mensbeeld.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
De groei ervan zou, zo zou men denken, in ieder geval tot wat zelfreflectie leiden bij de voorhoede der zelfverklaarde 'progressieve' wakers van de democratie, de grondwet en het fatsoen in het algemeen.
Niets daarvan: men gaat gewoon vrolijk voort. Het zijn allemaal provinciale achterlijken, laagopgeleiden, VI-kijkers, racisten en gewoon volk dat te stom is om 'het te begrijpen'.
Lekker doorgaan zo...
Daarnaast zag je dat al aan de reacties van Timmermans en Jetten. Die twee zijn echt volledig het spoor bijster, en dat nemen een paar lieden hier op het forum over, die denken echt dat we Westerbork gaan open gooien en de deportaties van migranten al begonnen zijn. Totale waanzin van die idioten, maar ja wat wil je als je fascistische extreemlinkse roergangers alleen maar haat spuwen richting andersdenkenden en wegzet als “achterlijken”.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lekker doorgaan zo...
is dat zoquote:Op zaterdag 23 december 2023 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lekker doorgaan zo...
Waarom laat men D66 altijd buiten dat rijtje? De partij bij uitstek die niet alleen veel meer invloed heeft gehad, maar die ook heeft gebruikt om polarisering een aantal tandjes bij te zetten.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat een rare voorstelling van zaken. Er zijn een miljoen miljard partijen waarop mensen kunnen stemmen en er wordt van al die partijen in feite tegen 2 in dit kader geageerd: PVV en FVD. Ook niet gek dat dat gebeurt gezien het verleden van de voormannen van die partijen.
Dat is toch de essentie van die hele partij; De Grote Klimaatpaus Timmermans is afgedaald uit de EU om Nederland en diens gepeupel wel even te komen redden van de ondergang en massaal aan het wokisme te krijgen. Frans weet wat goed is voor de mensch, ook al is zijn wereldbeeld nooit verder gekomen dan zijn vrijstaande villa en de grachtengordel in Amsterdam.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vond dat vooral enorm neerbuigend en paternalistisch. Alsof die 'buurman' zit te wachten op een knuffel van de witman, de white saviour; alsof die buurmannen allemaal bange slappe mannetjes zijn die niet voor zichzelf kunnen spreken en denken.
ja Frans die weet het wel met zijn biomassa verbrandenquote:Op zaterdag 23 december 2023 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is toch de essentie van die hele partij; De Grote Klimaatpaus Timmermans is afgedaald uit de EU om Nederland en diens gepeupel wel even te komen redden van de ondergang en massaal aan het wokisme te krijgen. Frans weet wat goed is voor de mensch, ook al is zijn wereldbeeld nooit verder gekomen dan zijn vrijstaande villa en de grachtengordel in Amsterdam.
schuld van Amerikaquote:Op zaterdag 23 december 2023 13:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom laat men D66 altijd buiten dat rijtje? De partij bij uitstek die niet alleen veel meer invloed heeft gehad, maar die ook heeft gebruikt om polarisering een aantal tandjes bij te zetten.
Een partij die grossiert in hypocrisie en morele verhevenheid, een kosmopolitisch wereldbeeld hanteert dat voor het gros van Nederland van nul belang is, grachtengordelianen die hun hobby's tot staatspolitiek hebben verheven en niet schromen hun afschuw over het plebs uit te spreken wanneer ze 'het niet begrijpen'.
D66 is het geweest die dit land op alle fronten enorm heeft beschadigd, en men kan zelfs stellen dat het haar invloed is geweest - in de media, de politiek, het bedrijfsleven, de culturele sector en het onderwijs - die tot de huidige backlash heeft geleid.
Men signaleert wel dat er een steeds maatschappijbredere onvrede is die mensen in de richting van steeds weer andere populisten drijft, maar ze kunnen of willen niet inzien wat het eigen aandeel daarin is. Zolang dat niet gebeurt kan de trend niet doorbroken worden.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ze begrijpen het zelf niet. Een volledig van de realiteit losgerukt mensbeeld.
Je overschat de invloed van D66 enorm. De partij mag af en toe mee regeren, maar heeft gemiddeld zo'n 15 zetels. De voormannen/-vrouwen van D66 ageren tegen extreem-rechts. Lijkt me heel normaal. Ze zijn er alleen niet zo goed in.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom laat men D66 altijd buiten dat rijtje? De partij bij uitstek die niet alleen veel meer invloed heeft gehad, maar die ook heeft gebruikt om polarisering een aantal tandjes bij te zetten.
Een partij die grossiert in hypocrisie en morele verhevenheid, een kosmopolitisch wereldbeeld hanteert dat voor het gros van Nederland van nul belang is, grachtengordelianen die hun hobby's tot staatspolitiek hebben verheven en niet schromen hun afschuw over het plebs uit te spreken wanneer ze 'het niet begrijpen'.
D66 is het geweest die dit land op alle fronten enorm heeft beschadigd, en men kan zelfs stellen dat het haar invloed is geweest - in de media, de politiek, het bedrijfsleven, de culturele sector en het onderwijs - die tot de huidige backlash heeft geleid.
Jep. Als ze de mens wel begrijpen, dan kan je alleen maar kunnen concluderen dat ze de PVV zo groot mogelijk willen krijgen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Men signaleert wel dat er een steeds maatschappijbredere onvrede is die mensen in de richting van steeds weer andere populisten drijft, maar ze kunnen of willen niet inzien wat het eigen aandeel daarin is. Zolang dat niet gebeurt kan de trend niet doorbroken worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |