abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211714984
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is geen wensdenken hoor. Maar het lijkt me geen geheel onrealistisch scenario dat Wilders uiteindelijk geen kabinet weet te vormen. Dan moet er op een gegeven moment toch ook naar alternatieven gekeken worden…
Kleine kans. VVD heeft al aangegeven absoluut niet met GL/PvdA in een kabinet te willen zitten. Maar goed niets is zo veranderlijk als de politiek. En dan vooral de VVD. :')
pi_211715015
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:09 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Geert Wilders als premier? Dat is nog lang geen uitgemaakte zaak
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-verkiezingen-pvv

Wilders wordt dan geen premier dus, want hij zal nooit naar Canossa gaan :P
Hij heeft zijn toon gematigd. Zijn X berichten zijn premierwaardig geworden. Zijn hele gedrag is ineens fatsoenlijk.

Volgens mij sorteert hij voor op het premierschap.
pi_211715037
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:10 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Kleine kans. VVD heeft al aangegeven absoluut niet met GL/PvdA in een kabinet te willen zitten. Maar goed niets is zo veranderlijk als de politiek. En dan vooral de VVD. :')
Het komende half jaar zie ik het overigens ook nog niet direct aan de orde komen.
En dat de VVD absoluut niet met GL/PvdA wil hebben ze vast niet zo hard aangegeven en ze zullen het al helemaal niet menen.
pi_211715047
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:12 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Hij heeft zijn toon gematigd. Zijn X berichten zijn premierwaardig geworden. Zijn hele gedrag is ineens fatsoenlijk.

Volgens mij sorteert hij voor op het premierschap.
Volgens mij staat er in het bericht nog een recente niet bepaald premierwaardige tweet.
pi_211715053
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volgens mij staat er in het bericht nog een recente niet bepaald premierwaardige tweet.
Waar dan?
pi_211715071
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:09 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Geert Wilders als premier? Dat is nog lang geen uitgemaakte zaak
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-verkiezingen-pvv

Wilders wordt dan geen premier dus, want hij zal nooit naar Canossa gaan :P
Wilders moet natuurlijk geen premier worden, dat zou een slechte zaak zijn voor ons statuur in het buitenland.
pi_211715100
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wilders moet natuurlijk geen premier worden, dat zou een slechte zaak zijn voor ons statuur in het buitenland.
Ik zou hem wel graag als premier zien. Hij is goed gebekt en heeft charisma. En kan straks de blonde-kapsel-revolutie bij staan.

Hoewel ik me bij verkiezingswinst van Trump (Wat volgens de peilingen er aan zit te komen) wel zorgen ga maken.

Dan staan we er als Europa alleen voor tegen Poetin.

Daar maak ik me meer zorgen om dan dat Wilders moslims wil gaan vergassen.
pi_211715119
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gidi Markuszower?

De enige echte.
pi_211715131
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:16 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Waar dan?
Die over Jordanië. Staat ook uitgelegd in het artikel.
pi_211715139
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:21 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik zou hem wel graag als premier zien. Hij is goed gebekt en heeft charisma. En kan straks de blonde-kapsel-revolutie bij staan.

Hoewel ik me bij verkiezingswinst van Trump (Wat volgens de peilingen er aan zit te komen) wel zorgen ga maken.

Dan staan we er als Europa alleen voor tegen Poetin.

Daar maak ik me meer zorgen om dan dat Wilders moslims wil gaan vergassen.
Wees gerust, Wilders staat liever naast dan tegenover Poetin…
pi_211715140
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom zou je op een extreemrechtse partij stemmen als je niet op z'n minst de nodige sympathie hebt voor dat gedachtengoed?
Ik snap je redenering niet echt, ik lees vooral onbegrip. Je snapt niet waarom mensen PVV stemmen? Hier staan een aantal redenen:
quote:
De voornaamste reden om PVV te stemmen is kortom dat de PVV het dichtst bij de opvatting over migratie van bijna een kwart van de Nederlandse kiezers staat.
quote:
Zo’n 40 procent van de kiezers die begin november nog dachten BBB te gaan stemmen en zo’n 25 procent van de kiezers die NSC wilden stemmen, koos uiteindelijk voor de PVV.
quote:
De nieuwe lichting PVV-stemmers maakt naast het anti-migratiestadpunt ook melding van een strategische stem om ervoor te zorgen dat de VVD niet de grootste zou worden. Nog vaker melden ze te willen voorkomen dat ‘links’ of ‘Timmermans’ de grootste partij zou worden.
De voornaamste reden is de opvatting over migratie. Dat je anti-migratie of migratie kritisch bent betekent toch niet gelijk dat je sympathie hebt voor extreemrechts gedachtegoed of dat je buitenlanders haat? Neem bijvoorbeeld die burgerwacht van Ter Apel die tientallen keren geïnterviewd zijn. Dat zijn mensen die elke keer weer benadrukken dat ze specifiek op de pvv stemmen omdat die zich in hun ogen het meest hardmaakt voor hun problemen en niet omdat ze buitenlanders en/of asielzoekers haten.
pi_211715162
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die over Jordanië. Staat ook uitgelegd in het artikel.
Ah ik zie het ja.

Nou ja als je net leert schaatsen ga je ook wel eens op je muil.

Er was een interview met Geenstijl en daar zag je gewoon dat hij zijn woorden aan het inslikken was om niet over de schreef te gaan.

Ik denk dat hij probeert premierwaardig over te komen. Hij is er alleen na 20 jaar schreeuwen nog niet zo goed in. :')
pi_211715175
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:26 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is in de steden en dorpen toch goed te zien en te horen, dat rechtsstemmers nooit nuttige arbeid hebben gedaan?
Daardoor heeft men toch een goed idee hoe de rechtsstemmers zijn?
Tuurlijk knul. Neem nog een pilletje en ga in je Bert&Ernie pyjama een slaapje doen....
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:40:40 #139
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211715261
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Denk dat we best deels zonder die groep kunnen. Maar dat heeft wel tot gevolg dat veel zaken, zoals groenten en vlees, veel duurder worden. Is de PVV-stemmer dan ook bereid dat te accepteren? Het is immers ook een groep die daar veel meer last van heeft dan die “elitaire” progressieven…
Stop eerst eens met die 90% export van van vlees. Dan ben je hier in de buurt al het halve oostblok kwijt.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:44:42 #140
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211715299
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:40 schreef matthijst het volgende:

[..]
Stop eerst eens met die 90% export van van vlees. Dan ben je hier in de buurt al het halve oostblok kwijt.
En vermoedelijk driekwart van de overige werkgelegenheid ook.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211715312
Oh man, heerlijk die schuimbekkende figuren die hier helemaal los gaan op Wilders.
Totaal geen zelfreflectie en eens ten rade gaan waarom hún partijen weggevaagd zijn...
En afgeven op de pro-PVV'ers hier..

Stel, stel dat het andersom was geweest. Dat GL/PvdA of en VVD D66 de grootste waren geworden en de PVV gedecimeerd was en je kreeg dan zo'n topic als deze.

En dat de PVV'ers aan het schuimbekken waren gegaan...

_O-
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:47:18 #142
28167 matthijst
pi_211715314
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:34 schreef Hatseflats22 het volgende:

En zijn kiezer, die van Wilders dus, zal daarmee nog harder teleurgesteld raken in de politiek.
Dramatisch gedoe :D

Ken een hoop gasten die op Wilders hebben gestemd omdat die al zn hele politieke carrière zegt dat islam en immigratie een probleem vormen. De linkse knuffelaars willen nog steeds lekker thee drinken, liefst op de A12 met hun transgender kindjes ;(

Denk ik dat er wat verandert met Wilders aan het roer:?
Neu, maar dat boeit me ook geen reet, heb niks te klagen, behalve dan dat er van mij wel wat minder migranten in de wijk mogen rondwandelen. Niet omdat ik bang voor ze ben, want last heb ik er niet van, maar wel omdat ik het normaal vindt dat er in Nederlands gewoon Nederlands gesproken wordt.
Naja, en dat Opsporing verzocht weer een wat tinten blank krijgt :+

"Ja MaAr na dE oorlOg zijn Nederlanders ook MassaAl naar Canada verhuisd!11!!".
Klopt, maar daar spraken ze Engels en werkten ze hard *O*
pi_211715322
Ik kan me nog herinneren dat Rutte dreigde Wilders' partij te decimeren...
pi_211715329
quote:

[..]
Krijg je mij direct in mee hoor. Maar ook dat betekent dat vlees fors duurder zal worden. Iets zegt me dat dat ook een groter probleem voor de PVV-aanhang is dan voor die woke vega’s :P
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:50:37 #145
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211715344
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
In tegenstelling tot de gemiddelde PVV stemmer toonden deze twee heren aan, wél over enig historische kennis en inzicht te beschikken. De treinen naar Auschwitz begonnen ook niet te rijden op 30 januari 1933. Maar op die dag begon wel het proces dat zou uitmonden in die treinen. En tenzij Nederland heel erg op zijn tellen past, is er geen enkele garantie, zeker gelet op de uitspraken van Wilders c.s. in het verleden, dat we niet op hetzelfde padje terecht gaan komen, deze keer met de moslims en immigranten in de lijdende rol.

Ik hethaal mijn eerdere vraag: zou jij het, gelet op die genoemde uitspraken, nou echt heel verrassend vinden als de PVV gaat werken aan regelgeving die een einde maakt aan de huidige opvang in AZCs en uitmondt in het hercommissioneren van plekken als Westerbork en Kamp Vught als opvanglocaties? Ik niet namelijk.
Als opvang locaties? Prima toch? Of probeer je nu eigenlijk te impliceren dat ze als vernietigingskampen opgezet zouden gaan worden?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:51:39 #146
28167 matthijst
pi_211715356
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De treinen naar Auschwitz begonnen ook niet te rijden op 30 januari 1933. Maar op die dag begon wel het proces dat zou uitmonden in die treinen. En tenzij Nederland heel erg op zijn tellen past, is er geen enkele garantie, zeker gelet op de uitspraken van Wilders c.s. in het verleden, dat we niet op hetzelfde padje terecht gaan komen, deze keer met de moslims en immigranten in de lijdende rol.
Haha, ja hoor, alsof dat nog eens gaat gebeuren.
En dan noem je PVV stemmers achterlijk. _O- _O- _O-
pi_211715361
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Grote praatjes afkomstig van iemand die 100% afhankelijk is van zijn uitkering van die mensen. Ik zou als ik jou was even je positie ten opzichte van die mensen overdenken.
Is een constatering en zijn geen grote praatjes, maar jij en veel andere rechtsstemmers zullen wel een andere definitie hebben voor goed en slecht.
Zoals eerder gesteld door mij als de rechtsstemmers nuttige arbeid zouden gaan doen, dan zouden de meeste mensen geen uitkering meer nodig hebben.
Dan was er tenminste vrede.
pi_211715378
quote:

[..]
:')
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:55:12 #149
28167 matthijst
pi_211715389
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Krijg je mij direct in mee hoor. Maar ook dat betekent dat vlees fors duurder zal worden. Iets zegt me dat dat ook een groter probleem voor de PVV-aanhang is dan voor die woke vega’s :P
Alsof woke Vega's allemaal 3x modaal verdienen :')
Vroegah, waren dat allemaal van die geitenwollensokkentypes. Dat het nu een beetje is overgenomen door Kaag & co wil niet zeggen dat al die Vega's in een villawijkbubbel met inwoonpalestijn zitten natuurlijk :+
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:56:27 #150
28167 matthijst
pi_211715398
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:53 schreef aTypisch het volgende:

[..]
:')
Goed antwoord man.
't is gewoon een feit dat het gros van die slachterijmedewerkers uit het oostblok komt.
En Nederland wil graag van veehouderijen af.
Win-win lijkt me, zouden zelfs Jetten en Timmerfrans moeten snappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')