Kleine kans. VVD heeft al aangegeven absoluut niet met GL/PvdA in een kabinet te willen zitten. Maar goed niets is zo veranderlijk als de politiek. En dan vooral de VVD.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is geen wensdenken hoor. Maar het lijkt me geen geheel onrealistisch scenario dat Wilders uiteindelijk geen kabinet weet te vormen. Dan moet er op een gegeven moment toch ook naar alternatieven gekeken worden…
Hij heeft zijn toon gematigd. Zijn X berichten zijn premierwaardig geworden. Zijn hele gedrag is ineens fatsoenlijk.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Geert Wilders als premier? Dat is nog lang geen uitgemaakte zaak
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-verkiezingen-pvv
Wilders wordt dan geen premier dus, want hij zal nooit naar Canossa gaan
Het komende half jaar zie ik het overigens ook nog niet direct aan de orde komen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:10 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Kleine kans. VVD heeft al aangegeven absoluut niet met GL/PvdA in een kabinet te willen zitten. Maar goed niets is zo veranderlijk als de politiek. En dan vooral de VVD.
Volgens mij staat er in het bericht nog een recente niet bepaald premierwaardige tweet.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:12 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hij heeft zijn toon gematigd. Zijn X berichten zijn premierwaardig geworden. Zijn hele gedrag is ineens fatsoenlijk.
Volgens mij sorteert hij voor op het premierschap.
Waar dan?quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij staat er in het bericht nog een recente niet bepaald premierwaardige tweet.
Wilders moet natuurlijk geen premier worden, dat zou een slechte zaak zijn voor ons statuur in het buitenland.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Geert Wilders als premier? Dat is nog lang geen uitgemaakte zaak
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-verkiezingen-pvv
Wilders wordt dan geen premier dus, want hij zal nooit naar Canossa gaan
Ik zou hem wel graag als premier zien. Hij is goed gebekt en heeft charisma. En kan straks de blonde-kapsel-revolutie bij staan.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wilders moet natuurlijk geen premier worden, dat zou een slechte zaak zijn voor ons statuur in het buitenland.
Gidi Markuszower?quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wilders moet natuurlijk geen premier worden, dat zou een slechte zaak zijn voor ons statuur in het buitenland.
Wees gerust, Wilders staat liever naast dan tegenover Poetin…quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:21 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik zou hem wel graag als premier zien. Hij is goed gebekt en heeft charisma. En kan straks de blonde-kapsel-revolutie bij staan.
Hoewel ik me bij verkiezingswinst van Trump (Wat volgens de peilingen er aan zit te komen) wel zorgen ga maken.
Dan staan we er als Europa alleen voor tegen Poetin.
Daar maak ik me meer zorgen om dan dat Wilders moslims wil gaan vergassen.
Ik snap je redenering niet echt, ik lees vooral onbegrip. Je snapt niet waarom mensen PVV stemmen? Hier staan een aantal redenen:quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou je op een extreemrechtse partij stemmen als je niet op z'n minst de nodige sympathie hebt voor dat gedachtengoed?
quote:De voornaamste reden om PVV te stemmen is kortom dat de PVV het dichtst bij de opvatting over migratie van bijna een kwart van de Nederlandse kiezers staat.
quote:Zo’n 40 procent van de kiezers die begin november nog dachten BBB te gaan stemmen en zo’n 25 procent van de kiezers die NSC wilden stemmen, koos uiteindelijk voor de PVV.
De voornaamste reden is de opvatting over migratie. Dat je anti-migratie of migratie kritisch bent betekent toch niet gelijk dat je sympathie hebt voor extreemrechts gedachtegoed of dat je buitenlanders haat? Neem bijvoorbeeld die burgerwacht van Ter Apel die tientallen keren geïnterviewd zijn. Dat zijn mensen die elke keer weer benadrukken dat ze specifiek op de pvv stemmen omdat die zich in hun ogen het meest hardmaakt voor hun problemen en niet omdat ze buitenlanders en/of asielzoekers haten.quote:De nieuwe lichting PVV-stemmers maakt naast het anti-migratiestadpunt ook melding van een strategische stem om ervoor te zorgen dat de VVD niet de grootste zou worden. Nog vaker melden ze te willen voorkomen dat ‘links’ of ‘Timmermans’ de grootste partij zou worden.
Ah ik zie het ja.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die over Jordanië. Staat ook uitgelegd in het artikel.
Tuurlijk knul. Neem nog een pilletje en ga in je Bert&Ernie pyjama een slaapje doen....quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is in de steden en dorpen toch goed te zien en te horen, dat rechtsstemmers nooit nuttige arbeid hebben gedaan?
Daardoor heeft men toch een goed idee hoe de rechtsstemmers zijn?
Stop eerst eens met die 90% export van van vlees. Dan ben je hier in de buurt al het halve oostblok kwijt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Denk dat we best deels zonder die groep kunnen. Maar dat heeft wel tot gevolg dat veel zaken, zoals groenten en vlees, veel duurder worden. Is de PVV-stemmer dan ook bereid dat te accepteren? Het is immers ook een groep die daar veel meer last van heeft dan die “elitaire” progressieven…
En vermoedelijk driekwart van de overige werkgelegenheid ook.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Stop eerst eens met die 90% export van van vlees. Dan ben je hier in de buurt al het halve oostblok kwijt.
Dramatisch gedoequote:Op zaterdag 23 december 2023 10:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
En zijn kiezer, die van Wilders dus, zal daarmee nog harder teleurgesteld raken in de politiek.
Krijg je mij direct in mee hoor. Maar ook dat betekent dat vlees fors duurder zal worden. Iets zegt me dat dat ook een groter probleem voor de PVV-aanhang is dan voor die woke vega’squote:Op zaterdag 23 december 2023 11:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Stop eerst eens met die 90% export van van vlees. Dan ben je hier in de buurt al het halve oostblok kwijt.
Als opvang locaties? Prima toch? Of probeer je nu eigenlijk te impliceren dat ze als vernietigingskampen opgezet zouden gaan worden?quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de gemiddelde PVV stemmer toonden deze twee heren aan, wél over enig historische kennis en inzicht te beschikken. De treinen naar Auschwitz begonnen ook niet te rijden op 30 januari 1933. Maar op die dag begon wel het proces dat zou uitmonden in die treinen. En tenzij Nederland heel erg op zijn tellen past, is er geen enkele garantie, zeker gelet op de uitspraken van Wilders c.s. in het verleden, dat we niet op hetzelfde padje terecht gaan komen, deze keer met de moslims en immigranten in de lijdende rol.
Ik hethaal mijn eerdere vraag: zou jij het, gelet op die genoemde uitspraken, nou echt heel verrassend vinden als de PVV gaat werken aan regelgeving die een einde maakt aan de huidige opvang in AZCs en uitmondt in het hercommissioneren van plekken als Westerbork en Kamp Vught als opvanglocaties? Ik niet namelijk.
Haha, ja hoor, alsof dat nog eens gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De treinen naar Auschwitz begonnen ook niet te rijden op 30 januari 1933. Maar op die dag begon wel het proces dat zou uitmonden in die treinen. En tenzij Nederland heel erg op zijn tellen past, is er geen enkele garantie, zeker gelet op de uitspraken van Wilders c.s. in het verleden, dat we niet op hetzelfde padje terecht gaan komen, deze keer met de moslims en immigranten in de lijdende rol.
Is een constatering en zijn geen grote praatjes, maar jij en veel andere rechtsstemmers zullen wel een andere definitie hebben voor goed en slecht.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grote praatjes afkomstig van iemand die 100% afhankelijk is van zijn uitkering van die mensen. Ik zou als ik jou was even je positie ten opzichte van die mensen overdenken.
quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Alsof woke Vega's allemaal 3x modaal verdienenquote:Op zaterdag 23 december 2023 11:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Krijg je mij direct in mee hoor. Maar ook dat betekent dat vlees fors duurder zal worden. Iets zegt me dat dat ook een groter probleem voor de PVV-aanhang is dan voor die woke vega’s
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |