Is er volgens jou iets mis mee dan als mensen vinden dat de Nederlander belangrijker zou moeten worden gemaakt in de Nederlandse politiek ?quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:09 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Om de Nederlander weer op 1 te zetten?
Kijk eens naar 13 jaar Rutte.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:09 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nou vertel dan eens, met welke reden zou je op een haatdragende populist stemmen. Om de Nederlander weer op 1 te zetten?
Hij noemt ze hier extreemrechts. Of ze dat allemaal zijn weet ik niet maar ze hebben in elk geval wel extreemrechts gestemd. Dat mag toch gewoon benoemd worden?quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:00 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja maar je moet ze geen nazis noemen
Dat extreem rechts en links is ook aan inflatie onderhevig zeg. Gaap.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij noemt ze hier extreemrechts. Of ze dat allemaal zijn weet ik niet maar ze hebben in elk geval wel extreemrechts gestemd. Dat mag toch gewoon benoemd worden?
Toch verwachten ze dat de VVD van Rutte en NSC (al het foute van het CDA in een nieuw jasje), wel met de PVV gaan regeren… Hoe denk je dan tot een echte breuk met de afgelopen periode te komen?quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou eh, 13 jaar Rutte is wel genoeg geweest he? Met zijn afbraakbeleid.
Hoe blind moet je zijn om nog in de VVD te geloven...?
En denk je dat het met Timmerschrans óók goed zou gaan?
En je kan ook op de PVV stemmen maar niet met įlle standpunten eens zijn he?
Op zich niet. Maar je kan je wel ernstig afvragen of “de Nederlander” te definiėren is en zo ja of er beleid te bedenken is wat al die “de Nederlanders” goed bedient.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is er volgens jou iets mis mee dan als mensen vinden dat de Nederlander belangrijker zou moeten worden gemaakt in de Nederlandse politiek ?
Het bijzondere is dat zelfs na 13 jaar neoliberaal “afbraakbeleid” geen enkele partij links van het spectrum kans maakte op zetelwinst, zelfs niet na een fusie van 2 partijen. Over intellectuele armoede en oogkleppen gesproken - die partijen zijn toch echt zwaar tekort geschoten in hun missie de grootste te worden.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:13 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Kijk eens naar 13 jaar Rutte.
Waarom hebben zoveel mensen elke x weer op hem gestemd?
Waarom?
Zelfkastijding?
Wilders bindt wel in, hij heeft geen keus.
https://dekanttekening.nl(...)-van-zich-vervreemd/quote:Een lekker rechts kabinet
‘Een interessant aspect’, aldus Spruyt, ‘is dat Wilders vanaf 2006 alleen maar mensen van zich heeft vervreemd. Ook al zou hij straks deelnemen aan de regering, het wordt nog een hele klus voor de PVV om voldoende mensen te vinden met de juiste kennis en ervaring. Dat de PVV nauwelijks bekwame mensen in huis heeft komt doordat geen enkel fatsoenlijk iemand zich met hem wilde inlaten. Hij heeft alle fatsoenlijke conservatieven van zich vervreemd. Wilders betaalt nu de prijs voor zijn ruige uitlatingen.’
Spruyt hoopt echt op een ‘lekker rechts kabinet’, besluit hij. ‘Maar ik hoop ook dat er een manier wordt gevonden om je op een geloofwaardige manier te kunnen distantiėren van Wilders’ oude uitspraken. Je moet niet willen regeren tegen elke prijs. Artikelen 1 tot en met 23 van de Grondwet mogen niet ter discussie komen te staan. Wij conservatieven staan voor een maatschappij waarin burgers worden beschermd tegen de willekeur van de overheid, tegen de willekeur ook van toevallige democratische meerderheden. Hoe dan ook, het worden spannende weken.’
Ja de vertroebeling en belachelijk maken van de Nederlandse identiteit is wel een stokpaardje van links. Hoog “weg met ons, gij zult cultureel verrijkt worden” gehalte.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Op zich niet. Maar je kan je wel ernstig afvragen of “de Nederlander” te definiėren is en zo ja of er beleid te bedenken is wat al die “de Nederlanders” goed bedient.
Kleine(re) kans.quote:Op zaterdag 23 december 2023 09:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Of door iemand die evengoed een grafhekel aan PVV heeft.
Valt toch best mee? Wilders kijkt voor inspiratie en vriendschap niet voor niets naar LePen (oud en jong), DeWinter (en tegenwoordig van Grieken), Meloni en Poetin. Ze worden eigenlijk ook internationaal al jaren alom als extreemrechts bestempeld.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat extreem rechts en links is ook aan inflatie onderhevig zeg. Gaap.
Vreemd dat je dat uit dit bericht denkt te kunnen halen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja de vertroebeling en belachelijk maken van de Nederlandse identiteit is wel een stokpaardje van links. Hoog “weg met ons, gij zult cultureel verrijkt worden” gehalte.
Is makkelijker om het op racisme te gooien en vooral niet de nuance te zoeken, dan hoef je de discussie immers niet aan te gaan.quote:Op zaterdag 23 december 2023 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
Op zaterdag 23 december 2023 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat wil je gewoon graag, mensen afschilderen als racisten.
Je kunt ook voor je eigen belang opkomen zonder dat je "een hekel" hebt aan de andere partij.
Het is in de steden en dorpen toch goed te zien en te horen, dat rechtsstemmers nooit nuttige arbeid hebben gedaan?quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jij kent werkelijk ook iedereen he?
de meeste standpunten komt toch niets van terechtquote:Op zaterdag 23 december 2023 10:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou eh, 13 jaar Rutte is wel genoeg geweest he? Met zijn afbraakbeleid.
Hoe blind moet je zijn om nog in de VVD te geloven...?
En denk je dat het met Timmerschrans óók goed zou gaan?
En je kan ook op de PVV stemmen maar niet met įlle standpunten eens zijn he?
“ Artikelen 1 tot en met 23 van de Grondwet mogen niet ter discussie komen te staan. ”quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:20 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://dekanttekening.nl(...)-van-zich-vervreemd/
Dat links en zeker de combi PvdA/GL het extreem beroerd gespeeld heeft ditmaal ben ik het volledig mee eens.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat zelfs na 13 jaar neoliberaal “afbraakbeleid” geen enkele partij links van het spectrum kans maakte op zetelwinst, zelfs niet na een fusie van 2 partijen. Over intellectuele armoede en oogkleppen gesproken - die partijen zijn toch echt zwaar tekort geschoten in hun missie de grootste te worden.
Maar ja het was dan ook armoede troef, behalve wat domme oneliners tegen VVD en PVV kwamen ze niet verder dan klimaatpraat en migrantenknuffels. En dan nu op de achterste poten staan omdat een groter gedeelte van Nederland een andere koer wilt. Typisch grachtengordelelitedenken.
Grote praatjes afkomstig van iemand die 100% afhankelijk is van zijn uitkering van die mensen. Ik zou als ik jou was even je positie ten opzichte van die mensen overdenken.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is in de steden en dorpen toch goed te zien en te horen, dat rechtsstemmers nooit nuttige arbeid hebben gedaan?
Daardoor heeft men toch een goed idee hoe de rechtsstemmers zijn?
Omdat je nog eens 4 jaar VVD niet ziet zitten. Die vetklep van een Timmermans al helemaal afschuwelijk vindt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:09 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nou vertel dan eens, met welke reden zou je op een haatdragende populist stemmen. Om de Nederlander weer op 1 te zetten?
nou datt jonge nederlanders voorgaan bij toewijzing van een woning ipv asielzoekers, dat heeft PVV minstens 7 zetels opgeleverd die truc van Hugoquote:Op zaterdag 23 december 2023 10:09 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dom gelul.quote:Op zaterdag 23 december 2023 09:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk wel de typisch extreemrechtse manieren om omfloerst te zeggen dat je een hekel hebt aan 'buitenlanders'.
Precies, racist, fascist, nazi... en als kers op de taart de vraag of "de Nederlander" wel te definiėren valt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is makkelijker om het op racisme te gooien en vooral niet de nuance te zoeken, dan hoef je de discussie immers niet aan te gaan.
Waarom zou je op een extreemrechtse partij stemmen als je niet op z'n minst de nodige sympathie hebt voor dat gedachtengoed?quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:24 schreef oblo het volgende:
Ik snap nog steeds niet waaruit blijkt dat de gemiddelde pvv stemmer rechtsextremist, racist of fascist is. Dat kan ik ook niet afleiden uit het onderzoek dat hier geplaatst is. Kan iemand die dat denkt mij dit uitleggen? Een link naar een artikel of opiniestuk helpt ook. Aub zonder links/rechts bashen, sarcasme etc.. daar ben ik niet geļnteresseerd in.
Wederom een verkeerde benadering van het stemgedrag. Een linkse partij zou dit juist moeten aangrijpen om te begrijpen waarom zoveel mensen op de pvv stemmen ipv gelijk die partij aan te willen vallen omdat ze extremistisch gedachtegoed aanhangen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat links en zeker de combi PvdA/GL het extreem beroerd gespeeld heeft ditmaal ben ik het volledig mee eens.
Maar dat betekent niet dat je de PVV plots een doodnormale partij moet gaan vinden…
Die dan naar de VVD moeten kijken om het beleid te bepalen…quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:28 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Omdat je nog eens 4 jaar VVD niet ziet zitten. Die vetklep van een Timmermans al helemaal afschuwelijk vindt.
Dan blijven eigenlijk alleen PVV en NSC over met kans op regeren. Strategisch zou je dan op PVV kunnen gaan.
Verder vind ik het spreken over een haatdragende populist behoorlijk haatdragend extremistisch.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:09 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Rutte die riep met de verkiezingen altijd, HYPOTHEEKRENTEAFTREK denk erom, dat doet Dilan nietquote:Op zaterdag 23 december 2023 10:13 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Kijk eens naar 13 jaar Rutte.
Waarom hebben zoveel mensen elke x weer op hem gestemd?
Waarom?
Zelfkastijding?
Wilders bindt wel in, hij heeft geen keus.
Rekening houden met is niet het kunstje afkijken als je dat bedoelt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die dan naar de VVD moeten kijken om het beleid te bepalen…
Het wekt geen verbazing.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wederom een verkeerde benadering van het stemgedrag. Een linkse partij zou dit juist moeten aangrijpen om te begrijpen waarom zoveel mensen op de pvv stemmen ipv gelijk die partij aan te willen vallen omdat ze extremistisch gedachtegoed aanhangen.
Anders sta je bij de volgende verkiezingen weer met zijn allen te roepen van verbazing hoe het kan dat Wilders opeens 47 zetels heeft.
Definieer Nederlander.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is er volgens jou iets mis mee dan als mensen vinden dat de Nederlander belangrijker zou moeten worden gemaakt in de Nederlandse politiek ?
Denk dat we best deels zonder die groep kunnen. Maar dat heeft wel tot gevolg dat veel zaken, zoals groenten en vlees, veel duurder worden. Is de PVV-stemmer dan ook bereid dat te accepteren? Het is immers ook een groep die daar veel meer last van heeft dan die “elitaire” progressieven…quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dom gelul.
400.000 oostblokse tomatenplukkers voegen weinig toe aan Nederland.
Maar goed, Klaas Knot, de president van De Nederlandsche Bank, is natuurlijk ook een extreemrechtse racist![]()
We hebben 850.000 arbeidsmigranten in Nederland. Daarvan doen er zo’n 400.000 werk op of onder het minimumloon, zoals in kassen, distributiecentra en vleesverwerking. Twee op de drie betrokken uitzendbureaus houden zich niet aan de arbeidsregels, blijkt uit inspecties. Willen we dit soort economische activiteit blijven gedogen, als die blijkbaar alleen uit kan door onderbetaling? En mensen zijn ook nog eens slecht gehuisvest met alle sociale overlast van dien.’’
Typisch iets wat een stalinist zou zeggen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou je op een extreemrechtse partij stemmen als je niet op z'n minst de nodige sympathie hebt voor dat gedachtengoed?
Dat ongeveer een derde van de stemmers vrij achterlijk is, lijkt me geen gekke gedachte. Dat betekent wat mij betreft zeker niet dat je in die achterlijkheid mee moet gaan. Dat heeft de VVD geprobeerd ditmaal en dat was ook geen groot succesquote:Op zaterdag 23 december 2023 10:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wederom een verkeerde benadering van het stemgedrag. Een linkse partij zou dit juist moeten aangrijpen om te begrijpen waarom zoveel mensen op de pvv stemmen ipv gelijk die partij aan te willen vallen omdat ze extremistisch gedachtegoed aanhangen.
Anders sta je bij de volgende verkiezingen weer met zijn allen te roepen van verbazing hoe het kan dat Wilders opeens 47 zetels heeft.
Stem op PVV is meer een proteststem dan dat er aan partijpunten gehangen wordtquote:Op zaterdag 23 december 2023 10:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het wekt geen verbazing.
PVV heeft een volstrekt onuitvoerbaar verkiezingsprogramma waarmee het vrij makkelijk kiezers vanuit de onderbuik naar de mond praat.
Dat spelletje lukt vanuit de oppositie maar niet in een serieuze regering. Dat wordt een clusterfuck van jewelste.
En zijn kiezer, die van Wilders dus, zal daarmee nog harder teleurgesteld raken in de politiek.
Nee, ik bedoel echt dat ze van de VVD afhankelijk zijn om nog tot een beetje uitvoerbaar beleid te kunnen komen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Rekening houden met is niet het kunstje afkijken als je dat bedoelt.
Als je Stalin steunt ben je wat mij betreft ook niet erg toerekeningsvatbaar.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Typisch iets wat een stalinist zou zeggen.
En waarom zou dat zo zijn?quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel echt dat ze van de VVD afhankelijk zijn om nog tot een beetje uitvoerbaar beleid te kunnen komen.
iemand die hier langer dan 10 jaar woontquote:
om 130 te kunnne rijdenquote:Op zaterdag 23 december 2023 10:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel echt dat ze van de VVD afhankelijk zijn om nog tot een beetje uitvoerbaar beleid te kunnen komen.
Als je zo je achterban beschouwt en die mensen die volgens jou achterlijk zijn gaat behandelen moet je natuurlijk niet gaan huilen als die “achterlijken” dan stemmen op een partij waarbij je je vraagtekens kunt zetten.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat ongeveer een derde van de stemmers vrij achterlijk is, lijkt me geen gekke gedachte. Dat betekent wat mij betreft zeker niet dat je in die achterlijkheid mee moet gaan. Dat heeft de VVD geprobeerd ditmaal en dat was ook geen groot succes.
Omdat daar de praktische regeerervaring zit van de partijen nu onderhandelen. Daarnaast zal de VVD haar huid heel duur verkopen en veel meer van haar eigen punten weten door te drukken.quote:
Oh, je zult mij ook nergens zien beweren dat de PVV dat niet mag proberen of, erger nog, dat er niet op de PVV gestemd zou mogen worden.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je zo je achterban beschouwt en die mensen die volgens jou achterlijk zijn gaat behandelen moet je natuurlijk niet gaan huilen als die “achterlijken” dan stemmen op een partij waarbij je je vraagtekens kunt zetten.
En hoera voor de werking van onze democratie, dan kan het zomaar zijn dat die partij de grootste is en mag proberen te gaan regeren. Kunnen we dan niks van zeggen hč.
Ja zo duur dat ze er een kabinetsval voor riskeren. Met het gevolg dat Wilders nog eens 10 zetels weet te winnen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat daar de praktische regeerervaring zit van de partijen nu onderhandelen. Daarnaast zal de VVD haar huid heel duur verkopen en veel meer van haar eigen punten weten door te drukken.
Er zit op dit moment werkelijk geen enkele partij anders dan Wilders te wachten op nieuwe verkiezingen. Dan wordt links helemaal gedecimeerd, samen met VVD.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja zo duur dat ze er een kabinetsval voor riskeren. Met het gevolg dat Wilders nog eens 10 zetels weet te winnen.
Jij misschien niet, maar ene meneer Jetten en meneer Timmermans die direct na de uitslagen pure haatdragende taal richting alles wat PVV gestemd heeft uitsloegen was wel exemplarisch te noemen voor de houding van de gemiddelde linksextremistische klimaatwokist.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, je zult mij ook nergens zien beweren dat de PVV dat niet mag proberen of, erger nog, dat er niet op de PVV gestemd zou mogen worden.
Dat hele gespeculeer over nieuwe verkiezingen is sowieso nogal kansloos. Is echt totaal niet aan de orde. Men gaat uiteindelijk gewoon een kabinet vormen, of dat Wilders 1 wordt is nog wel even afwachten en hangt er vooral van af hoe graag Wilders zelf wil…quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er zit op dit moment werkelijk geen enkele partij anders dan Wilders te wachten op nieuwe verkiezingen. Dan wordt links helemaal gedecimeerd, samen met VVD.
Nu begin je volgens mij een beetje te projecteren…quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar ene meneer Jetten en meneer Timmermans die direct na de uitslagen pure haatdragende taal richting alles wat PVV gestemd heeft uitsloegen was wel exemplarisch te noemen voor de houding van de gemiddelde linksextremistische klimaatwokist.
Wilders gaat om zijn knietjes om de VVD te smeken mee te doen met zijn kabinet. En die zullen alleen ja zeggen als ze er voldoende voor terug krijgen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja zo duur dat ze er een kabinetsval voor riskeren. Met het gevolg dat Wilders nog eens 10 zetels weet te winnen.
Ik denk dat het allemaal wel mee valt en het extreem rechtse randje er wel af gaat doordat we coalitiepolitiek bedrijven.
Welnee, op die avond vielen de maskers af en hield de act van Timmermans op, met zijn “hou elkaar even vast en zeg tegen je buurman dat hij niet weg hoeft”. Over populistisch gelul gesproken, alsof de treinen naar Auschwitz die avond al gingen rijden.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nu begin je volgens mij een beetje te projecteren…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |