abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 december 2023 @ 10:54:30 #101
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211714789
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
“ Artikelen 1 tot en met 23 van de Grondwet mogen niet ter discussie komen te staan. ”

Waarom zou je zelfcensuur toe passen? Juist de grondwet zou mee moeten bewegen met de tijd. Dus discussie is juist nodig. Wil dat zeggen dat de Grondwet overboord moet worden gegooid? Nee. Maar zeggen dat je niet over de grondwet discussie zou mogen hebben is echt afbreuk doen aan de kracht van de Nederlandse democratie.
Juist artikel 1 waar recent nog wat aan het lijstje is toegevoegd mag wmb wel veranderen, haal die hele opsomming weg, die is overbodig.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211714791
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wilders gaat om zijn knietjes om de VVD te smeken mee te doen met zijn kabinet. En die zullen alleen ja zeggen als ze er voldoende voor terug krijgen.
Ik ben het met je eens dat het gewenst zou zijn als er een partij in de regering zit met bestuurservaring. Maar anders is er altijd nog de gedoogconstructie.

Ik denk dat de VVD ook wel op haar tenen loopt op het moment. Nieuwe verkiezingen maakt Wilders alleen maar groter. Dat Wilders op de knietjes moet voor de VVD lijkt me niet.
pi_211714797
Dank voor de bevestiging.
pi_211714801
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat hele gespeculeer over nieuwe verkiezingen is sowieso nogal kansloos. Is echt totaal niet aan de orde. Men gaat uiteindelijk gewoon een kabinet vormen, of dat Wilders 1 wordt is nog wel even afwachten en hangt er vooral van af hoe graag Wilders zelf wil…
Het gaat links of rechtsom heel lastig worden, dus dan maar een zakenkabinet zoals Omtzigt voorstelde.
pi_211714803
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:29 schreef matthijst het volgende:

[..]
Dom gelul.
400.000 oostblokse tomatenplukkers voegen weinig toe aan Nederland.
Maar goed, Klaas Knot, de president van De Nederlandsche Bank, is natuurlijk ook een extreemrechtse racist :')

We hebben 850.000 arbeidsmigranten in Nederland. Daarvan doen er zo’n 400.000 werk op of onder het minimumloon, zoals in kassen, distributiecentra en vleesverwerking. Twee op de drie betrokken uitzendbureaus houden zich niet aan de arbeidsregels, blijkt uit inspecties. Willen we dit soort economische activiteit blijven gedogen, als die blijkbaar alleen uit kan door onderbetaling? En mensen zijn ook nog eens slecht gehuisvest met alle sociale overlast van dien.’’
Vrijheid van ondernemen staat ook in de Grondwet
https://www.denederlandse(...)i_16_de_vrijheid_van
  zaterdag 23 december 2023 @ 10:55:08 #106
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211714804
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:34 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het wekt geen verbazing.

PVV heeft een volstrekt onuitvoerbaar verkiezingsprogramma waarmee het vrij makkelijk kiezers vanuit de onderbuik naar de mond praat.

Dat spelletje lukt vanuit de oppositie maar niet in een serieuze regering. Dat wordt een clusterfuck van jewelste.

En zijn kiezer, die van Wilders dus, zal daarmee nog harder teleurgesteld raken in de politiek.
Ik zie voldoende kansen voor Wilders om eventuele clusterfucks toe te kennen aan D66 rechters, de Brusselse elite, de linkse kerk, Wokeism, klimaatdrammers, etc. om zelf buiten schot te blijven. En de volgers zullen het als zoete koek slikken.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_211714820
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:54 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat het gewenst zou zijn als er een partij in de regering zit met bestuurservaring. Maar anders is er altijd nog de gedoogconstructie.

Ik denk dat de VVD ook wel op haar tenen loopt op het moment. Nieuwe verkiezingen maakt Wilders alleen maar groter. Dat Wilders op de knietjes moet voor de VVD lijkt me niet.
De gedoogconstructie, hoe zie je dat voor je? Dat Wilders gedoogt? Of dat NSC en VVD dan PVV-BBB gaan gedogen?
pi_211714862
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat ongeveer een derde van de stemmers vrij achterlijk is, lijkt me geen gekke gedachte. Dat betekent wat mij betreft zeker niet dat je in die achterlijkheid mee moet gaan. Dat heeft de VVD geprobeerd ditmaal en dat was ook geen groot succes ;).
Een derde van de bevolking is achterlijk. Mensen die je niet eens kent. Maar je gooit ze allemaal in één hokje zonder die mensen daadwerkelijk te kennen? Dat is wel weer een voorbeeld van dat elitaire linkse gedrag.

Als je er erover nadenkt ook niet anders dan wat een Wilders doet. Moslims generaliseren. Moslims die hij persoonlijk niet kent. Talloze moslims die prima mee draaien in de maatschappij, zich wel aanpassen aan ons land en de regels hier respecteren. Dat is taboe, maar lekker PVV stemmers generaliseren is vast anders dan of zo?
pi_211714864
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De gedoogconstructie, hoe zie je dat voor je? Dat Wilders gedoogt? Of dat NSC en VVD dan PVV-BBB gaan gedogen?
Ik begrijp dat de VVD moet gedogen. Maar ik denk niet dat ze de huid zo duur verkopen. Nieuwe verkiezingen spelen alleen Wilders in de kaart. Als Wilders meteen na het vormen van een kabinet de stekker er uit trekt en we nieuwe verkiezingen krijgen wint hij.

(Even er vanuit gaan dat niemand woest wordt dat het weer zo lang gaat duren :') )
pi_211714870
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wilders gaat om zijn knietjes om de VVD te smeken mee te doen met zijn kabinet. En die zullen alleen ja zeggen als ze er voldoende voor terug krijgen.
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Fatsoenlijk spellen kunnen de PVV'ers zo te zien in elk geval niet.
Hmmm ben je ook PVV'er?
pi_211714877
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het gaat links of rechtsom heel lastig worden, dus dan maar een zakenkabinet zoals Omtzigt voorstelde.
Of een kabinet door het midden, PvdA/GL, NSC, VVD en D66 hebben samen gewoon een solide meerderheid. Gaat niemand echt leuk vinden maar zou me als uiteindelijk resultaat niet eens verbazen…
Al dan niet als een soort extraparlementair kabinet. Dit onder de noemer dat het land toch geregeerd moet worden.
pi_211714881
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:59 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
[..]
Hmmm ben je ook PVV'er?
Haha, klein foutje.
pi_211714895
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of een kabinet door het midden, PvdA/GL, NSC, VVD en D66 hebben samen gewoon een solide meerderheid. Gaat niemand echt leuk vinden maar zou me als uiteindelijk resultaat niet eens verbazen…
Al dan niet als een soort extraparlementair kabinet. Dit onder de noemer dat het land toch geregeerd moet worden.
:')

Wensdenken is altijd een dingetje, ik heb er ook wel eens last van. Maar als dat gebeurt ben ik bang dat het achterlijke deel van de bevolking (jouw woorden) de hele politieke poppenkast in de fik komt steken.
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:01:52 #114
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211714900
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Welnee, op die avond vielen de maskers af en hield de act van Timmermans op, met zijn “hou elkaar even vast en zeg tegen je buurman dat hij niet weg hoeft”. Over populistisch gelul gesproken, alsof de treinen naar Auschwitz die avond al gingen rijden.
In tegenstelling tot de gemiddelde PVV stemmer toonden deze twee heren aan, wél over enig historische kennis en inzicht te beschikken. De treinen naar Auschwitz begonnen ook niet te rijden op 30 januari 1933. Maar op die dag begon wel het proces dat zou uitmonden in die treinen. En tenzij Nederland heel erg op zijn tellen past, is er geen enkele garantie, zeker gelet op de uitspraken van Wilders c.s. in het verleden, dat we niet op hetzelfde padje terecht gaan komen, deze keer met de moslims en immigranten in de lijdende rol.

Ik hethaal mijn eerdere vraag: zou jij het, gelet op die genoemde uitspraken, nou echt heel verrassend vinden als de PVV gaat werken aan regelgeving die een einde maakt aan de huidige opvang in AZCs en uitmondt in het hercommissioneren van plekken als Westerbork en Kamp Vught als opvanglocaties? Ik niet namelijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211714904
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hmmm weet niet of VVD happig is op PvdA/GL en vice versa.
pi_211714908
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:58 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik begrijp dat de VVD moet gedogen. Maar ik denk niet dat ze de huid zo duur verkopen. Nieuwe verkiezingen spelen alleen Wilders in de kaart. Als Wilders meteen na het vormen van een kabinet de stekker er uit trekt en we nieuwe verkiezingen krijgen wint hij.

(Even er vanuit gaan dat niemand woest wordt dat het weer zo lang gaat duren :') )
Waarom zouden VVD (en dan ook NSC, die gaan echt niet alleen met BBB en PVV in een kabinet) zoiets gedogen?
pi_211714914
twitter

48
De enige echte.
pi_211714922
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ach, die hebben dat vaker gedaan en doen dat op allerlei niveaus, daar zitten echt geen principiële bezwaren. Tegenspartelen voor de bühne en dan voor het landsbelang toch overstag.
pi_211714923
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom zouden VVD (en dan ook NSC, die gaan echt niet alleen met BBB en PVV in een kabinet) zoiets gedogen?
Wat zoiets?

Ze gedogen gewoon vanuit een gedoogakkoord. Kunnen ze niet doen. Trekt Wilders de stekker er uit. Krijgen we nieuwe verkiezingen en zit Wilders op 47 zetels.

Kunnen we het opnieuw proberen.
pi_211714933
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ik hethaal mijn eerdere vraag: zou jij het, gelet op die genoemde uitspraken, nou echt heel verrassend vinden als de PVV gaat werken aan regelgeving die een einde maakt aan de huidige opvang in AZCs en uitmondt in het hercommissioneren van plekken als Westerbork en Kamp Vught als opvanglocaties? Ik niet namelijk.
Het zou verspilde energie zijn aangezien de andere partijen waarmee Wilders zou willen regeren dat natuurlijk nooit gaan goedkeuren, dus het is een heel leuk ballonnetje wat je hier opdoet maar vooral gebaseerd op fantasie en onderbuikgevoelens van jou. Iets waar ik je de laatste tijd al vaker op heb betrapt, je bent extreem geradicaliseerd richting alles wat rechts van het midden zit. Je vindt zelfs Omtzigt al te rechts geworden.
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:05:53 #121
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211714942
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De VVD zou nog met Mussolini in zee gaan als dat ze op het pluche kan brengen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211714948
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:04 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wat zoiets?

Ze gedogen gewoon vanuit een gedoogakkoord. Kunnen ze niet doen. Trekt Wilders de stekker er uit. Krijgen we nieuwe verkiezingen en zit Wilders op 47 zetels.

Kunnen we het opnieuw proberen.
Lijkt me een nogal gezocht scenario. En als het al gebeurt, wie breekt betaalt meestal… De kans dat de PVV na zo'n stunt (waarmee een jaar regeren verspeeld wordt) weer wint lijkt me niet bijster groot. Dan gaat men gewoon naar de volgende hype.
pi_211714962
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Lijkt me een nogal gezocht scenario. En als het al gebeurt, wie breekt betaalt meestal… De kans dat de PVV na zo'n stunt (waarmee een jaar regeren verspeeld wordt) weer wint lijkt me niet bijster groot. Dan gaat men gewoon naar de volgende hype.
Ja dat zeg ik. Gaat niet gebeuren.

Maar zie ook die peiling van zonet. Wilders heeft een hoop macht, als hij het goed speelt krijgt hij echt wel zaken erdoorheen.

Net als dat VVD kan dreigen met een kabinetsval als iets ze niet bevalt. (Wat niet slim is) Kan Wilders dat net zo goed. En die staat er in de peilingen net even "ietsje" beter voor.
pi_211714964
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:01 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
:')

Wensdenken is altijd een dingetje, ik heb er ook wel eens last van. Maar als dat gebeurt ben ik bang dat het achterlijke deel van de bevolking (jouw woorden) de hele politieke poppenkast in de fik komt steken.
Het is geen wensdenken hoor. Maar het lijkt me geen geheel onrealistisch scenario dat Wilders uiteindelijk geen kabinet weet te vormen. Dan moet er op een gegeven moment toch ook naar alternatieven gekeken worden…

En ik schreef al dat niemand er echt blij van zou worden. Dat de PVV-aanhang er dan weer de fakkels bijhaalt kan maar dan moet de politie het waterkanon er maar bij halen.
pi_211714973
quote:
Tegelijkertijd: de Italiaanse premier Giorgia Meloni werd ook met de nodige argwaan bekeken. Ook zij had met haar radicaal-rechtse partij Fratelli d'Italia radicale ideeën die vergelijkbaar zijn met de PVV.
Maar inmiddels is Meloni bereid om Italië in de EU en in de NAVO te houden en doet ze volop mee op het Europese toneel.
Geert Wilders als premier? Dat is nog lang geen uitgemaakte zaak
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-verkiezingen-pvv

Wilders wordt dan geen premier dus, want hij zal nooit naar Canossa gaan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')