abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 december 2023 @ 14:39:40 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211680912
quote:
Vrouw moet met vijf kinderen asielzoekerscentrum uit na weigeren 'te kleine woning'

Een vrouw uit Congo moet van de rechter samen met haar vijf kinderen het asielzoekerscentrum in Katwijk verlaten. Ze weigerde een woning in Haarlem, omdat ze die 'te klein' vond. Het COA spande daarna tegen haar een kort geding aan en krijgt van de rechtbank gelijk.

De vrouw en haar drie oudste, nog minderjarige kinderen hebben een verblijfsvergunning voor vijf jaar. Recent kreeg zij een tweeling, die nog geen verblijfsvergunning heeft.

In september kreeg de vrouw in Haarlem een woning aangeboden met een woonkamer, vier slaapkamers en een zolder. Na bezichtiging weigerde de vrouw de woning, omdat ze die 'te klein' vond. Ze kreeg daarna nog een week de tijd om over de woning na te denken, met de mededeling dat de woning niet beschikbaar zou blijven als ze opnieuw zou weigeren en dat ze het azc dan zou moeten verlaten. Ze weigerde de woning daarna nog steeds.
Kort geding om vertrek af te dwingen

Op 12 oktober werd de vrouw gesommeerd om het azc samen met haar kinderen binnen drie dagen te verlaten. Omdat de vrouw dat niet deed, spande het COA een kort geding aan bij de rechbank in Den Haag om haar te dwingen.

De rechtbank gaat mee in de eis van het COA, omdat de aan de vrouw aangeboden woning weliswaar 'aan de krappe kant', maar wel passend is. Bovendien zou de vrouw vanuit die woning dan eventueel verder kunnen kijken naar een ruimere woning in de toekomst, als de kinderen groter worden, stelt de rechtbank.
Week de tijd om azc te verlaten

De vrouw kreeg van de rechter een week de tijd om de opvanglocatie in Katwijk verlaten. Omdat de uitspaak op 15 december was, betekent dit dat ze uiterlijk komende vrijdag moet zijn vertrokken.
Wist niet dat dit ook zo kan gaan. COA kan dus wel iemand toegang AZC weigeren omdat diegene een woning heeft geweigerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Momo op 20-12-2023 15:13:39 ]
  woensdag 20 december 2023 @ 14:41:29 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211680938
Maar het is bijna kerst en ze heeft kinderen dus er zal wel een of andere actie en een pardon komen ofzo, toch?
Of ben ik nu te cynisch of juist te idealistisch?
pi_211680957
quote:
Recent kreeg zij een tweeling, die nog geen verblijfsvergunning heeft.
Echt letterlijk dweilen met de kraan open _O- -O- :{
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 20 december 2023 @ 14:46:12 #4
338319 ZarB
Piņa colada
pi_211680982
Ik ga alvast even genieten van de deugertjes op X. Brb.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_211680994
6 enkeltjes Congo.
Mag zelfs business class zijn, als dit soort opvreters maar weg zijn.
-
  woensdag 20 december 2023 @ 14:49:21 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211681026
domme vrouw
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211681047
Congo is een groot land. Er is daar vast nog wel een mooi huis voor deze mevrouw met vijf kinderen.
  Forum Admin woensdag 20 december 2023 @ 14:51:37 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211681057
Ik ga even advocaat van de duivel spelen..dit is het soort bericht dat er voor zorgt dat de PVV groeit en blijft groeien. Ik laat in het midden of dat terecht is of niet, maar als je dit leest knipper je wel een paar keer met je ogen.

Dat het op het grote plaatje klein bier is, want dit is percentueel natuurlijk maar een marginale groep (überhaupt asielzoekers, maar in het bijzonder dit soort type asielzoeker) gaat er dan niet helemaal in.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Spellchecker woensdag 20 december 2023 @ 14:52:33 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211681073
quote:
6s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:51 schreef De_Onstopbare het volgende:
Congo is een groot land. Er is daar vast nog wel een mooi huis voor deze mevrouw met vijf kinderen.
Waar is/zijn de vader/vaders ?
pi_211681075
quote:
Congo is een groot land.
Maar niet bepaald veilig momenteel.
  woensdag 20 december 2023 @ 14:55:30 #11
338319 ZarB
Piņa colada
pi_211681107
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:52 schreef maily het volgende:

[..]
Die zullen vast wel volgen over een paar maandjes als ze een vrijstaande woning krijgen toegewezen.
pi_211681109
Dit soort mensen moeten ze gewoon uitzetten naar willekeurig land naar keuze, buiten Europa.
pi_211681112
Als je zoiets weigert verspeel je simpelweg je rechten op een verblijf in ons land wat mij betreft. We gaan er steeds meer naartoe dat vluchtelingen gaan bepalen hoe wij ze op moeten vangen. Dat het wellicht krap en sober is, is blijkbaar al niet meer genoeg voor deze mensen die op de vlucht zijn. Nee, ze willen meer, meer, meer en het liefst zo snel mogelijk en voor noppes. En maar toegeven en die poorten maar wagenwijd open laten staan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 20 december 2023 @ 14:56:56 #14
338319 ZarB
Piņa colada
pi_211681136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je zoiets weigert verspeel je simpelweg je rechten op een verblijf in ons land wat mij betreft. We gaan er steeds meer naartoe dat vluchtelingen gaan bepalen hoe wij ze op moeten vangen. Dat het wellicht krap en sober is, is blijkbaar al niet meer genoeg voor deze mensen die op de vlucht zijn. Nee, ze willen meer, meer, meer en het liefst zo snel mogelijk en voor noppes.
Je kunt hier als vluchteling stelen, moorden en verkrachten en ze trappen je er nog niet uit. Een woning weigeren is hier eigenlijk niks bij.
  woensdag 20 december 2023 @ 14:57:01 #15
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211681137
Genant.

PVV +10 zetels
  woensdag 20 december 2023 @ 14:57:32 #16
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211681147
Zat er geen zwembad bij? Tjonge jonge dat is ook wel erg schraal.
pi_211681173
Timmerfrans heeft nog wel ruimte in zijn villa.
pi_211681187
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:56 schreef ZarB het volgende:

[..]
Je kunt hier als vluchteling stelen, moorden en verkrachten en ze trappen je er nog niet uit. Een woning weigeren is hier eigenlijk niks bij.
Serieus hoor.. bedreigen, intimideren, stelen in plaatsen rondom AZC's. Ik zie het hier ook in mijn wijk langzaam maar zeker erger worden. Ze hebben niks beters te doen dan rond te hangen, te blowen en te vervelen. Geven geen fuck om hun omgeving of het land waarin ze zijn opgevangen. Wie maakt je wat?
  woensdag 20 december 2023 @ 15:06:48 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211681275
Als ik op Funda zoek op huizen in Haarlem met 4 slaapkamers kom je uit op woningen van minimaal 5 ton. Al zal deze woning in OP misschien wat minder zijn, maar toch.

Ik denk dat dit soort mensen op recht niet snappen dat als je als Nederlander ook gewoon hard moet om dit soort dingen te bereiken of als Nederlander met 5 kinderen die niet werkt heeel lang op de wachtrij moet staan om dit huis aangeboden te krijgen.

Ik heb een nieuwe collega die in het verleden veel vrijwilligerswerk heeft gedaan met vluchtelingen. Ze zag daar wel een tweedeling, mensen die dankbaar zijn, Nederlands leren en liefst zo snel mogelijk aan het werk te mogen gaan. Laten we ook niet vergeten dat die mensen er ook zijn. En een groep die niet de intentie heeft actief Nederlands te leren (als ze examens maar halen dat wel) en ook geen drang hebben om te gaan werken of opleidingen te volgen. Heb het gevoel dat deze vrouw tot de laatste groep behoort.
pi_211681329
Congo=plaggenhut

Nederland=4 slaapkamers 5xkinderbijslag 1x bijstand 1xhuursubsidie 1xzorgtoeslag
Niet echt slim van Mevrouw.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 20 december 2023 @ 15:12:19 #22
338319 ZarB
Piņa colada
pi_211681330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Serieus hoor.. bedreigen, intimideren, stelen in plaatsen rondom AZC's. Ik zie het hier ook in mijn wijk langzaam maar zeker erger worden. Ze hebben niks beters te doen dan rond te hangen, te blowen en te vervelen. Geven geen fuck om hun omgeving of het land waarin ze zijn opgevangen. Wie maakt je wat?
Bij diefstalletjes krijgt de politie de instructie om ze alleen een reprimande te geven. Meer kunnen ze niet, want consequenties zijn er niet. Doodvermoeiend, want bij Ter Apel wordt om de haverklap gejat bij de winkels. (Een kennis van mij is politie daar).
  woensdag 20 december 2023 @ 15:13:31 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211681345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:11 schreef marc0871 het volgende:
Geen bron :?
Die was toch verplicht in Nieuws?
Ohja vergeten
https://nos.nl/regio/zh-w(...)ren-te-kleine-woning
  woensdag 20 december 2023 @ 15:16:27 #24
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_211681376
Hmmz.. geen onredelijk gevolg na weigering van een Haarlemse woning door mevrouw uit het AZC. Kwesties als de woningnood en alles daaromtrent ligt vandaag de dag al zeer gevoelig.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_211681377
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je zoiets weigert verspeel je simpelweg je rechten op een verblijf in ons land wat mij betreft. We gaan er steeds meer naartoe dat vluchtelingen gaan bepalen hoe wij ze op moeten vangen. Dat het wellicht krap en sober is, is blijkbaar al niet meer genoeg voor deze mensen die op de vlucht zijn. Nee, ze willen meer, meer, meer en het liefst zo snel mogelijk en voor noppes. En maar toegeven en die poorten maar wagenwijd open laten staan.

Ze heeft het recht op een huis verspeeld, dat is iets anders dan recht op aanwezig zijn in het land.

Bovendien is de rechter niet met haar mee gegaan, in welke zin bepaald zij dan het beleid hier?

En nee, ik verdedig haar zeker niet. Ze had dat huis domweg kunnen accepteren. Maar daar is iedereen inclusief AZC en de rechter het dus over eens. Echter dit gedrag is niet mormaal, ook niet bij assielzoekers. Vandaar dat het in het nieuws komt.
pi_211681407
Ik durf bijna mijn volledige bezit te verwedden dat die vrouw volgende week nog gewoon in het azc zit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211681447
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga even advocaat van de duivel spelen..dit is het soort bericht dat er voor zorgt dat de PVV groeit en blijft groeien. Ik laat in het midden of dat terecht is of niet, maar als je dit leest knipper je wel een paar keer met je ogen.

Dat het op het grote plaatje klein bier is, want dit is percentueel natuurlijk maar een marginale groep (überhaupt asielzoekers, maar in het bijzonder dit soort type asielzoeker) gaat er dan niet helemaal in.
Waarom advocaat van de duivel ?
  woensdag 20 december 2023 @ 15:23:06 #29
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211681451
Je zult zien, daar koopt de staat binnenkort gewoon een villa voor met zes slaapkamers. Alles om te deugen en de zielige asielzoekertjes tegemoet te komen.
pi_211681541
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:42 schreef TheJanitor het volgende:
Menselijke parasiet
quote:

Toch zijn er veel ondankbaren:
https://www.omroepwest.nl(...)-contract-te-tekenen
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_211681553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:55 schreef ZarB het volgende:

[..]
Die zullen vast wel volgen over een paar maandjes als ze een vrijstaande woning krijgen toegewezen.
Precies. En de rest van de familieleden/opa's, oma's, oma's, tantes etc.erachteraan.
pi_211681569
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vandaag las ik nog in de krant dat het aantal diefstallen zo enorm is toegenomen. Dikke kans dat dit ook hiermee verband houdt.
pi_211681584
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:16 schreef qajariaq het volgende:
Ze heeft het recht op een huis verspeeld, dat is iets anders dan recht op aanwezig zijn in het land.
Ja leuk, maar hoe meer we als staat toe gaan geven, hoe veeleisender ze gaan worden. Nu spant het CAO een kort geding aan en gaat de rechter er in mee, maar die vrouw moet toch opgevangen worden met haar kinderen. Ergo: er komt zometeen een beter alternatief voor mevrouw en hebben ze hun zin gekregen. En zo gaat het steeds verder. Steeds wat meer en beter eisen, want anders speelt men de discriminatie/racisme kaart. Het is een door en door verrot systeem.
pi_211681616
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja leuk, maar hoe meer we als staat toe gaan geven, hoe veeleisender ze gaan worden. Nu spant het CAO een kort geding aan en gaat de rechter er in mee, maar die vrouw moet toch opgevangen worden met haar kinderen. Ergo: er komt zometeen een beter alternatief voor mevrouw en hebben ze hun zin gekregen. En zo gaat het steeds verder. Steeds wat meer en beter eisen, want anders speelt men de discriminatie/racisme kaart. Het is een door en door verrot systeem.
Dit gaat het Nederlandse volk echt niet pikken. Ik voorzie serieus een burgeropstand op termijn.
Was een SP stemmer, toen 50plus en overweeg nu ook PVV. Ben dit schijtzat :(
  woensdag 20 december 2023 @ 15:42:53 #35
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211681670
quote:
Lekker warm ook.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 20 december 2023 @ 15:45:57 #36
338319 ZarB
Piņa colada
pi_211681709
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:38 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Dit gaat het Nederlandse volk echt niet pikken. Ik voorzie serieus een burgeropstand op termijn.
Dit soort perikelen zijn natuurlijk de reden voor de enorme groei in pvv-stemmers.
pi_211681830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:06 schreef Momo het volgende:
Als ik op Funda zoek op huizen in Haarlem met 4 slaapkamers kom je uit op woningen van minimaal 5 ton. Al zal deze woning in OP misschien wat minder zijn, maar toch.
Er staat woning idd, geen huis, dus kan ook een appartement of verdieping zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 20 december 2023 @ 15:56:30 #38
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211681839
Ik heb bij de kringloop een Iraakse vrouw werken, wel christelijk hoor, (denk ik ze draagt geen hoofddoek)
Ze werkt bij kleding sorteren, en ze dacht altijd dat Europeanen in grote huizen woonde, maar ze vond het poppenhuisjes, en klaagde ook dat de straten zo smal waren in de steden dat je eigenlijk wel genoodzaakt ben om een kleine auto te kopen.

Ze zei dat het stratenpatroon in Irak veel breder waren, en dat de middenklasse in Irak in veel grotere auto's rijden.

Dus ja, sommige hebben verwachtingen dat Europa lijkt op de Verenigde Staten, maar feitelijk wonen alle Europeanen redelijk klein, denk aan de kleine krappe Italiaanse, Griekse of Franse straten..
  woensdag 20 december 2023 @ 16:03:43 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211681903
Wat interesseert mij het nou dat de Congo ‘niet veilig’ is. Tig landen tussen daar en hier waar deze mevrouw gewoon ergens opgevangen kan worden.
  woensdag 20 december 2023 @ 16:04:54 #40
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_211681915
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:52 schreef Hortensia_ het volgende:

[..]
Daar had ze dan aan moeten denken voor ze zo dom ging lopen doen.
Ze was zelfs nog gewaarschuwd. Daarom dus: Veel plezier in je thuisland. Doei! :W
Gevaccineerd.
  woensdag 20 december 2023 @ 16:13:22 #41
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_211682007
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waarschijnlijk dit, ja. Maar ik hoop op een enkeltje congo. Opzouten met die parasiet! :(
We hebben 25 jaar lang buren gehad, nooit last van gehad. Was een gezin met 8 kinderen en je hoorde ze nooit. Gewoon rijtjeshuis met 3 slaapkamers en een zolder. Ging allemaal prima! ^O^ We hebben al die kinderen zien opgroeien en uitvliegen. Kregen stuk voor stuk relaties en op hun beurt weer kinderen. Keurige lui allemaal. ^O^
Schril contrast met dit arrogante congolees stuk verdriet. :r Op het vliegtuig ermee en tot nooit meer ziens, graag! :(
Gevaccineerd.
pi_211682033
Vraag 5:
Hoe vaak komt woningweigering door statushouders precies voor
en kunt u hiervan een overzicht vanaf 2010 verstrekken met daarin in ieder geval: de reden(en) voor woningweigering, de beoordeling hiervan door het COA, wanneer en waarom deze beoordeling heeft geleid tot een gerechtelijke procedure en de uitkomsten en gevolgen hiervan?

Vanaf juli 2013 (start clientčle systeem bij COA) zijn 1.696 woningweigeringsprocedures gestart bij het COA. Dat zijn er gemiddeld 200 per jaar. Tussen 2016 en 2020 zijn gemiddeld ca. 23.000 vergunninghouders per jaar gehuisvest. Van het totale aantal woningweigeringen zijn er 98 terecht en 1.598 onterecht bevonden. Van de onterecht bevonden woningweigeringen heeft ruim 90% de woning alsnog geaccepteerd, dan wel zijn de statushouders zelf vertrokken, of stonden de statushouders administratief ingeschreven, waardoor geen ontruimingsprocedure gestart hoefde worden. Voor 137 onterechte woningweigeringen is een ontruimingsprocedure opgestart (zie antwoord 6 voor de woningweigeringsprocedure). De kleine groep terecht bevonden woningweigeraars is begeleid naar een nieuwe woning.
– Van de 137 gestarte procedures hebben 121 woningweigeringen alsnog tot aanvaarding van het woningaanbod geleid, dan wel zijn de vergunninghouders voor uitspraak van de rechtbank zelf uit de locatie vertrokken.
In 11 zaken is vervolgens een ontruimingstitel verkregen.
– In 5 zaken is de ontruimingstitel door de rechtbank geweigerd.

Antwoorden van Ollongron op vragen van drie PVVers. Dit is van 2021. https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20212022-681.html

De 2023 versie, dezelfde vragen
https://www.openkamer.org/kamervraag/2023Z01576/

Zie daarnaast deze censuur bij 2021 vraag 8:
Bent u bekend met het bericht ŦStatushouders die huis weigerden: ŦSnap dat ik een grote fout heb gemaakt, we hadden blij moeten zijnŧŧ?2

De vraag was:
Deelt u de mening dat klagende statushouders beter kunnen gaan klagen in het land van herkomst en deelt u dan ook de conclusie dat deze statushouders niet alleen uit het azc moeten worden gezet, maar ook en vooral het land uit?

Wat een niveau _O-
Betalen we anderhalve ton per jaar voor, maal drie. Op school zetten ze kinderen voor dit soort taal de klas uit _O-
  woensdag 20 december 2023 @ 16:17:27 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211682047
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:45 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dit soort perikelen zijn natuurlijk de reden voor de enorme groei in pvv-stemmers.
Vooral omdat het niet meer gaat over een paar honderd asielzoekers per jaar die moet voorrang huizen krijgen. Er zitten er nog 15-20K in AZC's te wachten momenteel die een echt huis moeten, en intussen komen er elke week weer een paar duizend bij in Ter Apel. Koekoek.
  woensdag 20 december 2023 @ 16:28:16 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211682125
quote:

Ik denk niet dat dit advocaat van de duivel spelen is, maar gewoon een vrij correcte inschatting van de gang van zaken.
  woensdag 20 december 2023 @ 16:32:08 #45
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211682145
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:56 schreef BMW1993 het volgende:
Ik heb bij de kringloop een Iraakse vrouw werken, wel christelijk hoor, (denk ik ze draagt geen hoofddoek)
Ze kan nog steeds een moslima zijn als ze geen hoofddoek draagt, in Irak dragen niet alle vrouwen een hoofddoek.

quote:
Ze zei dat het stratenpatroon in Irak veel breder waren, en dat de middenklasse in Irak in veel grotere auto's rijden.
Irak is qua oppervlak groter dan Duitsland met de helft van de bevolking van Duitsland.

Ik zie inderdaad veel dikke auto's in Irak rondrijden als je naar vlogs op youtube kijkt. Denk aan Hummers, GMC's, enz. Dat zijn waarschijnlijk van die lui die verbonden zijn aan de regering/politieke partijen i.c.m. corrupt oliegeld.
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
  woensdag 20 december 2023 @ 16:34:09 #46
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211682163
Ze eindigt dus met haar 5 kinderen op straat? Gaan ze haar kinderen afpakken (jeugdzorg)?

Is ze een Hutu of Tutsi?
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
  woensdag 20 december 2023 @ 16:35:16 #47
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211682170
Mijn buren, statushouders, vinden 250m2 ook te klein voor hun gezin met 4 kinderen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211682221
quote:
3s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:34 schreef Eriksson666 het volgende:
Ze eindigt dus met haar 5 kinderen op straat? Gaan ze haar kinderen afpakken (jeugdzorg)?

Is ze een Hutu of Tutsi?
Hutu's en Tutsi's zijn stammen in het oosten van Afrika, zij komt uit Congo wat een stuk verder zuidelijk ligt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211682227
Als je een woning weigert, ongeacht de grootte, dan kunnen we gerust stellen dat er van het woord vluchteling geen enkele sprake.
pi_211682232
Deze mensen lijken niet te snappen dat Nederlanders over het algemeen geen vijf kinderen op de wereld zetten omdat onze woningen daar niet voor gemaakt zijn.

Diegenen die dat wel doen zijn 1) creatief met ruimte 2) rijk/succesvol/erfenis/ondernemer en dus geld voor een groot huis 3) zelfvoorzienend (zelf een woning kunnen bouwen is goedkoper).

Bijna niemand hier woont in een huis met zes slaapkamers.
pi_211682251
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:42 schreef Elena111 het volgende:
Deze mensen lijken niet te snappen dat Nederlanders over het algemeen geen vijf kinderen op de wereld zetten omdat onze woningen daar niet voor gemaakt zijn.

Diegenen die dat wel doen zijn 1) creatief met ruimte 2) rijk/succesvol/erfenis/ondernemer en dus geld voor een groot huis 3) zelfvoorzienend (zelf een woning kunnen bouwen is goedkoper).

Huis waar ik in opgegroeid ben had er 4 en daarnaast ook nog een hele ruime zolder.
  woensdag 20 december 2023 @ 16:45:43 #52
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211682261
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:45 schreef Hathor het volgende:

[..]
Huis waar ik in opgegroeid ben had er 4 en daarnaast ook nog een hele ruime zolder.
En je alleenstaande moeder werkte ook niet?
pi_211682279
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:45 schreef Momo het volgende:

[..]
En je alleenstaande moeder werkte ook niet?
Ik ben opgegroeid bij mijn opa en oma, oma was huisvrouw en opa heeft gewoon zijn hele leven gewerkt tot aan zijn pensioen.
pi_211682292
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Wist niet dat dit ook zo kan gaan. COA kan dus wel iemand toegang AZC weigeren omdat diegene een woning heeft geweigerd.
Pleur dat ondankbare wijf ook echt straat aub! Geen uitkering, niks. Volledig de handen van haar aftrekken.

Kinderen zouden de dupe niet moeten worden, dus daar moet je kijken voor een pleeggezin.
pi_211682306
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:45 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat kan, ik zeg ook niet dat het niet voorkomt. Het is niet de norm in Nederland.
  woensdag 20 december 2023 @ 16:52:05 #56
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211682316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:47 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik ben opgegroeid bij mijn opa en oma, oma was huisvrouw en opa heeft gewoon zijn hele leven gewerkt tot aan zijn pensioen.
Maar dat zou tegenwoordig niet meer kunnen, tenzij de man des huis dan echt een hele goede baan heeft waar hij 2 ton per jaar binnen haalt.
pi_211682318
quote:

Ben zo benieuwd naar hoe deze mensen in Congo leefden. Ik vermoed in een veredelde plaggenhut..

Voor zo'n wijf moet je in Nederland dus ook ergens een plaggenhut bouwen nu. En als ze dan begint te zeiken, dan moet je dr per direct het land uitflikkeren, want dan is ze niet gevlucht vanwege levensgevaar, maar om financiele redenen.
pi_211682338
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:39 schreef Momo het volgende:
De vrouw en haar drie oudste, nog minderjarige kinderen hebben een verblijfsvergunning voor vijf jaar. Recent kreeg zij een tweeling, die nog geen verblijfsvergunning heeft.

Adoptie :Y
Vrouw verplicht steriliseren.
pi_211682345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:52 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ben zo benieuwd naar hoe deze mensen in Congo leefden. Ik vermoed in een veredelde plaggenhut..

Voor zo'n wijf moet je in Nederland dus ook ergens een plaggenhut bouwen nu. En als ze dan begint te zeiken, dan moet je dr per direct het land uitflikkeren, want dan is ze niet gevlucht vanwege levensgevaar, maar om financiele redenen.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de vijf kids nog voor Kerst in een spoed pleeggezin zijn geplaatst.

Mag het hopen. Moeder verkiest namelijk het azc/dakloos worden boven een warm huis met alle voorzieningen
  woensdag 20 december 2023 @ 16:55:37 #60
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211682354
quote:

[..]

Maar voor een land als Congo is het niet enkel financieel he. Vele oorlogen daar, vrouwenrechten zijn echt heel slecht daar, "verkrachtingscentrum van de wereld" is een term die wordt gebruikt. Kan mij best voorstellen dat iemand weg wil daar los van financiële redenen. Maar dat deze vrouw een woning met 4 slaapkamer en een zolder weigert gaat natuurlijk nergens over.
pi_211682360
Ja terecht, maar wat gebeurt er dan? Gaat deze mevrouw terug? Vast niet. Wat als ze ook weigert het AZC te verlaten?
pi_211682376
quote:

[..]

Ze kan natuurlijk ook uit een stad als Kinshasa komen, en dat is voor Afrikaanse begrippen best een redelijk moderne stad. Het is dus helemaal zo zeker niet of ze daar in een plaggenhut heeft gewoond.
pi_211682381
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:41 schreef herverwijderd het volgende:
Maar het is bijna kerst en ze heeft kinderen dus er zal wel een of andere actie en een pardon komen ofzo, toch?
Genoeg actieclubjes en.. en.. dus die vrouw zal inderdaad wel ergens onderdak krijgen, vrees ik.

Helaas, wat mij betreft mag deze vrouw echt op straat belanden. Een woning met 4 slaapkamers weigeren, omdat ze het te klein vind. Schandalig gewoon!

Hopelijk treffen we meer en meer van dit soort rechters, zodat het snel afgelopen is met dit soort dingen.
pi_211682411
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:46 schreef quo_ het volgende:
6 enkeltjes Congo.
Mag zelfs business class zijn, als dit soort opvreters maar weg zijn.
Nah, maak er maar 4 van en adoptie voor die tweeling.
quote:

[..]
Lekker boeiend. Veiligheid is voor mevrouw van ondergeschikt belang dan een woning in een veilig land.
  woensdag 20 december 2023 @ 17:05:42 #65
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211682440
Waar ze het gore lef vandaan haalt ook.

De groetjes in Congo :W
  Moderator woensdag 20 december 2023 @ 17:06:06 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211682442
quote:

Ik denk dat dit soort mensen op recht niet snappen dat als je als Nederlander ook gewoon hard moet om dit soort dingen te bereiken of als Nederlander met 5 kinderen die niet werkt heeel lang op de wachtrij moet staan om dit huis aangeboden te krijgen.

Ik heb een nieuwe collega die in het verleden veel vrijwilligerswerk heeft gedaan met vluchtelingen. Ze zag daar wel een tweedeling, mensen die dankbaar zijn, Nederlands leren en liefst zo snel mogelijk aan het werk te mogen gaan. Laten we ook niet vergeten dat die mensen er ook zijn. En een groep die niet de intentie heeft actief Nederlands te leren (als ze examens maar halen dat wel) en ook geen drang hebben om te gaan werken of opleidingen te volgen. Heb het gevoel dat deze vrouw tot de laatste groep behoort.
die heeft gewoon een advocaat oid die zegt dat ze moet blijven weigeren om de een of andere schimmige reden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211682452
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:05 schreef Mubassie het volgende:
Waar ze het gore lef vandaan haalt ook.

De groetjes in Congo :W
Wat zou jij doen als de mensensmokkelaars je een riante villa met zwembad voorschotelen?
  woensdag 20 december 2023 @ 17:07:51 #68
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_211682456
Krijg je een huis wat niemand kan krijgen ga je weigeren ja weg er mee.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_211682460
quote:
88s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
die heeft gewoon een advocaat oid die zegt dat ze moet blijven weigeren om de een of andere schimmige reden
Nee, dat denk ik niet. Die heeft gewoon een gigantisch bord voor dr kop.
  woensdag 20 december 2023 @ 17:09:15 #70
338319 ZarB
Piņa colada
pi_211682476
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:07 schreef Inbox het volgende:

[..]
Wat zou jij doen als de mensensmokkelaars je een riante villa met zwembad voorschotelen?
Dan ben je dus geen echte vluchteling meer maar een gelukszoeker. En dan mag je sowieso retour.
pi_211682492
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:09 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dan ben je dus geen echte vluchteling meer maar een gelukszoeker. En dan mag je sowieso retour.
:Y

Zoals zovelen, maar dat krijg je dus als je als land asielzoekers knuffelt en hen alles geeft wat hun hartje begeert en wat ze niet in het land van herkomst hebben. Dan creeer je gewoon een stroom asielzoekers die bewust hierheen komen.
  woensdag 20 december 2023 @ 17:14:39 #72
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211682527
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:07 schreef Inbox het volgende:

[..]
Genoegen nemen met een (klein) aangeboden huis en dus een dak boven je hoofd en die van je kinderen. Een beetje dankbaar zijn enzo.

Deze rupsjes-nooit-genoeg direct de grens over flikkeren.
pi_211682577
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:14 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Genoegen nemen met een (klein) aangeboden huis en dus een dak boven je hoofd en die van je kinderen. Een beetje dankbaar zijn enzo.

Deze rupsjes-nooit-genoeg direct de grens over flikkeren.
Ja maar.. ja maar!

Inderdaad, alle hulp van ze aftrekken. Laat ze het maar zelf uitzoeken. Dit zijn gewoon eersteklas parasieten.
Ben wel benieuwd naar de betreffende woning. Jammer genoeg maken ze dat niet bekend :(
pi_211682590
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:09 schreef ZarB het volgende:

[..]
Je bent natuurlijk pas echt veilig in een villa met hoge hekken en panic room.
pi_211682619
quote:
9s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Je bent natuurlijk pas echt veilig in een villa met hoge hekken en panic room.
Zal dat de reden zijn waarom de cellen overvol zitten met import-Nederlanders?
pi_211682650
quote:
Interessant. Dit zegt natuurlijk meer dan één geval zoals in de OP beschreven.

quote:
In 2020, 2021 en 2022 hebben respectievelijk circa 140, 270 en 300 initiële woningweigeringen plaatsgevonden, op circa 12.010, 22.380 en 29.050 gehuisveste statushouders.
Dat is dus steeds rond de 1% initiële woningweigeraars. Best weinig, zeker als je bedenkt dat de meerderheid alsnog accepteert (in elk van deze jaren waren er steeds 30 mensen die bleven weigeren). De redenen "zijn voornamelijk terug te voeren op dat een woning te klein of te duur wordt gevonden, op de locatie (te ver van studie, werk, voorzieningen en/of familie) of niet toegerust is op specifieke woonbehoeften (zoals voor rolstoelgebruikers of na een scheiding)." Bij veel van die redenen kun je je iets voorstellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 20 december 2023 @ 17:39:36 #77
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_211682762
Ik zie dat Air France gewoon naar Brazzaville en Kinshasa vliegt. Over 2 dagen gaat de volgende vlucht. Paar tickets kopen en ophoepelen met haar en haar 5 kinderen.

Want leuk dat ze het AZC uit moet, maar waar gaat ze vervolgens naar toe?
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_211682843
Nou, uiteindelijk dus een enkeling die het zover laat komen dat ze uit het coa worden gezet. Merendeel accepteert dus of gelijk of uiteindelijk toch na het starten van de procedure.

Tsja, dan heb je maar gewoon pech hoor.
pi_211682877
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is dus steeds rond de 1% initiële woningweigeraars. Best weinig, zeker als je bedenkt dat de meerderheid alsnog accepteert (in elk van deze jaren waren er steeds 30 mensen die bleven weigeren).
Ik heb trouwens van iemand die dicht bij het vuur zit gehoord dat dit veel vaker voorkomt. En dat er dan toch een andere woning aangeboden wordt. Het is niet zo dat het bij de eerste weigering gelijk een juridisch probleem en een nieuwsitem wordt.

Met andere woorden, die statistiek neem ik met een korrel zout.
pi_211682904
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik heb trouwens van iemand die dicht bij het vuur zit gehoord dat dit veel vaker voorkomt. En dat er dan toch een andere woning aangeboden wordt. Het is niet zo dat het bij de eerste weigering gelijk een juridisch probleem en een mediabericht wordt.

Met andere woorden, die statistiek neem ik met een korrel zout.
Dus dan wordt dit niet geregistreerd als "initiële woningweigering"? Dat zou heel ernstig zijn.
pi_211682914
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dus dan wordt dit niet geregistreerd als "initiële woningweigering"? Dat zou heel ernstig zijn.
Tja, kennelijk wil het COA er niet teveel gedoe van maken/ruchtbaarheid aan geven, en is dus de eerste reactie om er samen uit te komen.
pi_211682936
_O-
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:39 schreef Rodgrod het volgende:
Ik zie dat Air France gewoon naar Brazzaville en Kinshasa vliegt. Over 2 dagen gaat de volgende vlucht. Paar tickets kopen en ophoepelen met haar en haar 5 kinderen.

Want leuk dat ze het AZC uit moet, maar waar gaat ze vervolgens naar toe?
SN Brussels Airlines vanuit BRU ook. Dagelijks. Stukje minder ver rijden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 20 december 2023 @ 18:01:13 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211682947
Als deze vrouw niet politiek werd vervolgd in Congo is er dus geen enkele reden waarom ze helemaal in Nederland een woning zou moeten krijgen.
pi_211682951
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Tja, kennelijk wil het COA er niet teveel ruchtbaarheid aan geven, en is dus de eerste reactie om er samen uit te komen.
En daar moeten ze dan transparant over zijn. Als het klopt, dan vormen deze statistieken misleiding van de Kamer.
  woensdag 20 december 2023 @ 18:03:30 #85
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211682959
Heerst er oorlog in heel Congo? Zoja, hebben die 100m. Congolezen dan allemaal recht op asiel in Europa?
pi_211682971
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 18:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En daar moeten ze dan transparant over zijn. Als het klopt, dan vormen deze statistieken misleiding van de Kamer.
Maar wat is een weigering? Een statushouder kan natuurlijk ook om een andere woning vragen zonder dat dit direct een weigering is.
  woensdag 20 december 2023 @ 18:06:29 #87
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211682990
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hutu's en Tutsi's zijn stammen in het oosten van Afrika, zij komt uit Congo wat een stuk verder zuidelijk ligt.
Congo grenst in het oosten aan Rwanda en Burundi
  woensdag 20 december 2023 @ 18:07:21 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211682997
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 18:03 schreef Ciclon het volgende:
Heerst er oorlog in heel Congo? Zoja, hebben die 100m. Congolezen dan allemaal recht op asiel in Europa?
Congo is een enorm groot land en ja er zijn een boel problemen met rebellen etc. Maar dat is toch voornamelijk in bepaalde regio's of provincies en zeker niet overal.
  woensdag 20 december 2023 @ 18:10:34 #89
3542 Gia
User under construction
pi_211683025
4 slaapkamers en een zolder is dus effectief 5 slaapkamers. Wie heeft dat? Denk niet veel mensen in Nederland.
De gemiddelde sociale huurwoning heeft 3 slaapkamers en een zolder.

Als zij echt denkt een huis te kunnen krijgen met 5 of 6 slaapkamers, dan kan ze lang wachten.
pi_211683151
Toch wel vreemd, het coa doet hier precies waar de goegemeente om vraagt en dan is het weer niet goed.
pi_211683158
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als deze vrouw niet politiek werd vervolgd in Congo is er dus geen enkele reden waarom ze helemaal in Nederland een woning zou moeten krijgen.
Ook als ze wel politiek wordt vervolgd in Congo is dat geen reden om helemaal in Nederland een woning te krijgen. Laat haar naar Tanzania, Gambia of Angola gaan. Allemaal veilige buurlanden met een vergelijkbare cultuur. Je hoeft echt geen 12000 km naar Nederland te reizen voor veiligheid. Dit soort lui moet je linea recta retour sturen naar Afrika.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211683178
quote:

De jaren 40 gezinswoningen hadden ook grote gezinnen omdat de pastoor telkens kwam vragen waar het volgende kind bleef.
  woensdag 20 december 2023 @ 18:42:41 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211683336
quote:
88s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waarschijnlijk wel. Toen ik met vluchtelingen werkte had ik ook een paar keer dit soort fratsen. Gezin met 4 kinderen plus opa, en dan gewoon opa de vrieskou in trappen. "Tja, geen plek, huis te klein met de baby erbij. Geef maar een groter huis anders zijn jullie onmensen en vriest opa dood, jullie schuld!" Hoop gedoe, eindresultaat: grotere woning.

En even voor de goede orde: de meeste vluchtelingen waren toen gewoon rustige mensen die normaal deden. Maar dit soort idiotie blijft je beter bij natuurlijk.
pi_211683386
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:52 schreef maily het volgende:

[..]
Die komen straks, als er een groot huis geregeld is, zich alle 5 4 melden voor gezinshereniging.
-
pi_211683395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 18:48 schreef quo_ het volgende:

[..]
Die komen straks, als er een groot huis geregeld is, zich alle 5 melden voor gezinshereniging.
Misschien hebben die nog wel meer kinderen en vrouwen met kinderen.
  woensdag 20 december 2023 @ 19:00:17 #96
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211683496
Ik vraag me af of deze vrouw in Congo ook een zes kamer woning krijgt van de overheid met een uitkering. Iemand die hier meer van weet?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_211683643
Nou, veel plezier in Congo. Doei :W
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 20 december 2023 @ 19:22:31 #98
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211683740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 18:10 schreef Gia het volgende:
4 slaapkamers en een zolder is dus effectief 5 slaapkamers. Wie heeft dat? Denk niet veel mensen in Nederland.
De gemiddelde sociale huurwoning heeft 3 slaapkamers en een zolder.

Als zij echt denkt een huis te kunnen krijgen met 5 of 6 slaapkamers, dan kan ze lang wachten.
Deze mevrouw heeft waarschijnlijk zelf nooit zo’n goede woning gehad. Ondankbaar.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211684014
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:41 schreef herverwijderd het volgende:
Ach, misschien rent ze wel weg en gaat er een minister in paniek schieten over de veiligheid van haar kinderen enzo....
  woensdag 20 december 2023 @ 19:50:55 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211684130
Midden in de winter en een paar dagen voor kerst kinderen op straat gooien :r Wat een tof land zijn we :N :N Had haar daar gewoon verplicht laten wonen dan. Arme kindjes!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211684147
quote:
Het is blinde een verschrikkelijke oorlog, Oekraïne valt in 't niet

Maar ze hebben blijkbaar niet allemaal recht op asiel. Ik zocht de zaak van de OP en kwam deze tegen https://uitspraken.rechts(...)&keyword=Congo&idx=2
Ook een andere zaak waar een congolees in beroep ging, die kreeg wel gelijk en zijn aanvraag moet opnieuw beoordeeld worden

Kan iemand deze pagina wel geopend krijgen? Zou de zaak uit de OP beschrijven
https://www.recht.nl/rech(...)=NL:RBDHA:2023:19272
  woensdag 20 december 2023 @ 19:53:41 #102
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211684176
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 19:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is blinde een verschrikkelijke oorlog, Oekraïne valt in 't niet

Maar ze hebben blijkbaar niet allemaal recht op asiel. Ik zocht de zaak van de OP en kwam deze tegen https://uitspraken.rechts(...)&keyword=Congo&idx=2
Ook een andere zaak waar een congolees in beroep ging, die kreeg wel gelijk en zijn aanvraag moet opnieuw beoordeeld worden
Ze had ook naar West Congo kunnen gaan, of.. Rwanda of Angola
pi_211684196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 19:53 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Dan had ze ze geen vier continenten kunnen doorkruisen ;)
pi_211684203
quote:
9s.gif Op woensdag 20 december 2023 19:50 schreef Starhopper het volgende:
Midden in de winter en een paar dagen voor kerst kinderen op straat gooien :r Wat een tof land zijn we :N :N Had haar daar gewoon verplicht laten wonen dan. Arme kindjes!
Wat heeft kerst er nou mee te maken? En haar daar verplicht laten wonen, hoe dan? Een paar mannetjes met geweren laten patrouilleren die klaar staan om te schieten als ze niet binnen blijft?

Ze had de keuze, dit huis en anders niets. Nu kan dit huis naar iemand die het wel waardeert, helaas waarschijnlijk een andere statushouder.

Die vrouw ontzegt haar kinderen een woning, niemand anders. Kindermishandeling zou ik het wel willen noemen. Nederlandse ouders die zo met hun kinderen omgaan verliezen gewoon de voogdij over hun kinderen. Oprotten ermee.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2023 19:59:19 ]
  Spellchecker woensdag 20 december 2023 @ 19:56:13 #105
197773 crew  maily
pi_211684207
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 19:53 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Heeft ze getwijfeld over België?
  woensdag 20 december 2023 @ 19:59:43 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211684257
quote:
Die kinderen zijn de reden dat ze juist niet op straat worden gegooid.
En dat weet die vrouw ook. Al redelijk goed geïntegreerd kennelijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_211684261
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 19:56 schreef maily het volgende:

[..]
"Ik heb getwijfeld over Beeelgië, maar uitkering was te laaaaag."
  woensdag 20 december 2023 @ 20:05:50 #108
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211684340
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 20:00 schreef Viezig het volgende:

[..]
"Ik heb getwijfeld over Beeelgië, maar uitkering was te laaaaag."
Ik stond zelfs in dubio, maar ik kreeg geen eens een studio.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211684379
Maar nu zwerft ze over straat?
Of wat..
pi_211684440
Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Rwanda. Niet naar Angola, daar krijg ik geen poen. Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Ghana, want dan moet ik werken en dat is geen doen.

Misschien een bandje oprichten?

Edit: maar even laten rijmen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2023 20:20:47 ]
pi_211684634
Is er leven op Plutoooo? Waarom zoek je het niet uit?
Als alles hier toch zo verrot is, stoppen wij je in een ruimteschuit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2023 20:29:49 ]
pi_211684815
quote:
Blijkbaar lukt het sommigen hier voet aan de grond te krijgen. En breng nou verder maar niemand op ideeën, want je zult vast zelf ook wel begrijpen dat er genoeg animo in bepaalde kringen is om hordes van zulke mensen hierheen te halen.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 20:08 schreef Black_Baron het volgende:
Maar nu zwerft ze over straat?
Of wat..
Die zal wel een betere woning aangeboden krijgen, beetje drammen en men valt er gewoon weer voor. Of misschien gaat ze het nu in België of Duitsland proberen, dat zie je wel meer met van die gelukszoekers. Het bekende 'asylum shopping'.

Het is inmiddels voor velen buiten het Westen wel duidelijk dat je het misschien een paar keer moet proberen, maar ergens wordt je toch wel zielig gevonden, waarna een verblijfsvergunning, onderdak en toegang tot talloze overheidspotjes volgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211684954
quote:
14s.gif Op woensdag 20 december 2023 20:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Blijkbaar lukt het sommigen hier voet aan de grond te krijgen. En breng nou verder maar niemand op ideeën, want je zult vast zelf ook wel begrijpen dat er genoeg animo in bepaalde kringen is om hordes van zulke mensen hierheen te halen.
[..]
Die zal wel een betere woning aangeboden krijgen, beetje drammen en men valt er gewoon weer voor. Of misschien gaat ze het nu in België of Duitsland proberen, dat zie je wel meer met van die gelukszoekers. Het bekende 'asylum shopping'.

Het is inmiddels voor velen buiten het Westen wel duidelijk dat je het misschien een paar keer moet proberen, maar ergens wordt je toch wel zielig gevonden, waarna een verblijfsvergunning, onderdak en toegang tot talloze overheidspotjes volgen.
de zieligheidsindustrie heeft helaas een sterke lobby in west europa :N
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211685199
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 20:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de zieligheidsindustrie heeft helaas een sterke lobby in west europa :N
Ja, er zijn helaas te veel mensen en activisten met grip op het systeem, die maar al te graag allerlei Westerse landen willen overladen met dit soort kansenparels. Volgens mij verwees Boris Johnson eens naar zulke mensen als 'lefty human rights lawyers and do-gooders'

Dit is ook wat velen zich niet realiseren, naast beleidsbepalers van (lokale) overheden, opvangcentra en nationale instanties zijn er ook vele NGOs en deskundigen, die zulke overheden actief tegenwerken met bijvoorbeeld het uitzetten van migranten of zodra iemand toch wordt uitgezet of de toegang wordt geweigerd, meteen allerlei juridische procedures opstarten, waarbij men verwijst naar internationale verdragen en mensenrechten.

Het kan maar zo zijn dat zo'n vrouw als uit de OP, ook via zulke activistische netwerken gewoon weer een tweede kans gaat krijgt. Dat geeft ook aan dat als je als land migratie echt een halt wilt gaan toeroepen, dan zul je eerst deze hele industrie aan banden moeten gaan leggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211685227
quote:

Het is zoiets als in als opgeleide Nederlander met ambities ergens in een land zitten en dat ze van een Telegraafkrant weer een zanger-Rinus-achtige vinden waardoor je hele reputatie weer in diskrediet komt. Het beeld van “iedereen is zo / doet dit” terwijl het waarschijnlijk zoals je aangeeft best wel goed zoeken is.
pi_211685250
Ik zeg altijd maar zo, migranten zijn de grootste egoïsten. Niemand die hierheen migreert heeft zich afgevraagd of jij of ik op hen zitten te wachten. Dat bewijst dit maar weer eens.
pi_211685316
Het is echt ongelofelijk. Men vlucht uit een blijkbaar onveilig land en wordt hier gastvrij ontvangen en krijgt zelfs gratis een goede woning aangeboden en dan wordt er zo ondankbaar gereageerd? Onbegrijpelijk en echt schandalig. Ga dan terug als dit huis blijkbaar niet bevalt.
pi_211685352
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:05 schreef Alpha0 het volgende:
Ik zeg altijd maar zo, migranten zijn de grootste egoïsten. Niemand die hierheen migreert heeft zich afgevraagd of jij of ik op hen zitten te wachten. Dat bewijst dit maar weer eens.
Klopt, heb 5 jaar in het Aziatische deel gewoond en een aantal jaren in Zuid Amerika. Veel vrienden gehad die zich elders zijn gaan vestigen ook. Ik herken me hierin wel als een zeer groot egoïst en met mij velen. En als je elders tegen een balletje trapt voor een stadion vol joelende chimpanzees dan hoor je ook bij die groep.

Vroegah bleven we nog met z’n allen in Volendam. Beetje vissen. Beetje paling roken. Beetje lallen. Lekker compact. De wereld, die kende je niet.
pi_211685404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:09 schreef Lavenderr het volgende:
Het is echt ongelofelijk. Men vlucht uit een blijkbaar onveilig land en wordt hier gastvrij ontvangen en krijgt zelfs gratis een goede woning aangeboden en dan wordt er zo ondankbaar gereageerd? Onbegrijpelijk en echt schandalig. Ga dan terug als dit huis blijkbaar niet bevalt.
Eens, maar wat voor percentage aan asielzoekers zouden op welke schaal van tijd iets weigeren?
pi_211685428
quote:
Eigen keuze van mevrouw hč?
  Moderator woensdag 20 december 2023 @ 21:19:32 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211685490
quote:
dat hebben ze geprobeert maar mevrouw wil niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211685501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:09 schreef Lavenderr het volgende:
Veel mensen zeggen dat het gewoon begrijpelijk gedrag is. Ik ga daar niet in mee. Stel Nederland zou deels onbewoonbaar worden en ik vlucht naar Canada, dan zou ik absoluut niet verwachten dat ik een huis met 4+ kamers zou krijgen, helemaal niet als ik zou weten dat Canadezen daar 30 jaar op moeten wachten.

Ik zou me rot schamen als ik mijn deur uitkom van mijn mooie woning, terwijl de volwassen de kinderen van mijn buren nog 30 jaar moeten wachten op een woning. Als mensen je dan raar aankijken is dat dan racisme?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2023 21:21:35 ]
pi_211685533
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:20 schreef Viezig het volgende:

[..]
Veel mensen zeggen dat het gewoon begrijpelijk gedrag is. Ik ga daar niet in mee. Stel Nederland zou deels onbewoonbaar worden en ik vlucht naar Canada, dan zou ik absoluut niet verwachten dat ik een huis met 4+ kamers zou krijgen, helemaal niet als ik zou weten dat Canadezen daar 30 jaar op moeten wachten.

Ik zou me rot schamen als ik mijn deur uitkom van mijn mooie woning, terwijl de volwassen de kinderen van mijn buren nog 30 jaar moeten wachten op een woning. Als mensen je dan raar aankijken is dat dan racisme?
Nu ben ik er wel bijna zeker van dat jij persoonlijk die betreffende woning zekerweten zou weigeren met jouw huidige standaarden.
pi_211685583
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Nu ben ik er wel bijna zeker van dat jij persoonlijk die betreffende woning zekerweten zou weigeren met jouw huidige standaarden.
Als zo'n woning wordt aangeboden is het een ander verhaal. Een woning aangeboden krijgen en die weigeren omdat je hoopt er iets beters uit te slepen is toch echt iets anders.
  woensdag 20 december 2023 @ 21:34:32 #125
338319 ZarB
Piņa colada
pi_211685743
Types als Starhopper zullen straks vast de barricades op gaan om hier alsnog wat voor te verzinnen. Eigen verantwoordelijkheid? Heh? Wat is dat voor vies begrip.
pi_211685785
Voor meer details
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2023:19272

Helaas niks kunnen vinden waardoor ik iets meer sympathie voor deze dame zou krijgen. Ook de 65 m2 niet
  woensdag 20 december 2023 @ 21:38:39 #127
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_211685812
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:35 schreef nils7 het volgende:
Mijn buren, statushouders, vinden 250m2 ook te klein voor hun gezin met 4 kinderen.
Die van mij liepen ook wel wat te zeuren toen ze hier kwamen, maar goed, 95mē* met één slaapkamer en een zolderkamer op een gezin van vier (plus eventuele gasten, want Afghanen laten altijd iedereen meteen een halve week logeren) is ook wel wat klein.

Ik bedoel, dan heb je nog een soort van punt.

Maar dit mens moet echt niet zeiken, en die buren van jou denk ik ook niet. :') Dan heb je een totaal verwrongen verwachtingspatroon en ben je uitermate ondankbaar.

* Dat is wat het kadaster zegt qua woonoppervlak. Klinkt eigenlijk als te hoog, ze zullen de berging er wel bij hebben geteld ofzo. Het is zo'n seniorenwoninkje uit begin jaren '70, echt niet groot.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kriegel op 20-12-2023 21:46:43 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_211685886
De aangeboden woning bestaat uit een woonkamer, vier slaapkamers en een zolder met een totale oppervlakte van 65,92 vierkante meter.

Dat is toch ook veel te klein voor een volwassene met 5 kleine kinderen? Leuk als je in je eentje of hooguit met z’n tweeën woont.
pi_211685903
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:25 schreef Viezig het volgende:

[..]
Als zo'n woning wordt aangeboden is het een ander verhaal. Een woning aangeboden krijgen en die weigeren omdat je hoopt er iets beters uit te slepen is toch echt iets anders.
Maar kansje op schimmels her en der met slechte isolatie en ventilatie zou jij m waarschijnlijk weigeren met jouw standaarden. Ook al hou je misschien wel wat van viezig.
  woensdag 20 december 2023 @ 21:46:53 #130
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_211685941
Een te kleine woning wens je niemand toe. Dan nog liever verhongeren in Afrika inderdaad.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_211685974
quote:
Nou, neem ze zelf in huis dan, die arme kindjes.
Want jij bent vast en zeker wel zo tof. ^O^
pi_211685999
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Maar kansje op schimmels her en der met slechte isolatie en veel ventilatie zou jij m waarschijnlijk weigeren met jouw standaarden. Ook al hou je misschien wel wat van viezig.
Denk je dat die mensen een woning met schimmel aangeboden krijgen? Ze krijgen een woning die voldoet aan alle normale eisen. Oftewel een stuk beter dan Nederlanders die aan de onderkant van de markt zitten.
  woensdag 20 december 2023 @ 21:50:12 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211686003
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:44 schreef prunus het volgende:
De aangeboden woning bestaat uit een woonkamer, vier slaapkamers en een zolder met een totale oppervlakte van 65,92 vierkante meter.

Dat is toch ook veel te klein voor een volwassene met 5 kleine kinderen? Leuk als je in je eentje of hooguit met z’n tweeën woont.
Genoeg mensen die ook gewoon met kinderen in een appartement onder de 60 m2 wonen. In mijn vorige flat woonde ook mensen met 2 kinderen op 55 m2. Groot is dat ook niet met 5 kleine kinderen, maar het voldoet gewoon met 4 of eigenlijk 5 slaapkamers. Maar met deze woningnood kun je nou eenmaal ook niet verwachten dat je een woning krijgt van 150 m2.
pi_211686021
quote:

Wie het kleine niet eert.. raakt dakloos ~O>

Mevrouw moet dankbaar zijn dat ze zo snel een woning krijgt incl inrichting en..en.. maar het is niet goed genoeg voor haar. Nou, dan niet he? Toedeledokie, je mag de straat op!

Ik vraag me echt af of deze mensen echt de straat op moeten, of dat er toch uiteindelijk een andere woning aangeboden wordt. Ik denk het laatste.. want Nederland, pamperland :r
pi_211686030
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:46 schreef monkyyy het volgende:
Een te kleine woning wens je niemand toe. Dan nog liever verhongeren in Afrika inderdaad.
Van een lemen hutje naar een compleet ingericht huis in Nederland. Het kan idd gekker.
  woensdag 20 december 2023 @ 21:52:34 #136
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_211686032
quote:

Dat woonoppervlak klinkt niet erg bijzonder, maar vier slaapkamers en een zolder moet toch genoeg zijn voor zes mensen? Of ze moeten echt 2 bij 2 zijn.

Toegegeven, over wat voor soort zolder praten we? Eentje waar je kunt leven of zo'n vliering met een laddertje?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_211686055
quote:
4s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nou, neem ze zelf in huis dan, die arme kindjes.
Want jij bent vast en zeker wel zo tof. ^O^
Ik denk dat er vast wel een adoptiegezin voor deze kinderen gevonden kan worden :Y
Voor de kinderen dan he? De moeder zelf kan wel ergens een kamer vinden in een huis die ze moet delen met een eersteklas perverseling die betaling in natura accepteert.
pi_211686096
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Genoeg mensen die ook gewoon met kinderen in een appartement onder de 60 m2 wonen. In mijn vorige flat woonde ook mensen met 2 kinderen op 55 m2. Groot is dat ook niet met 5 kleine kinderen, maar het voldoet gewoon met 4 of eigenlijk 5 slaapkamers. Maar met deze woningnood kun je nou eenmaal ook niet verwachten dat je een woning krijgt van 150 m2.
Ik sliep in een stapelbed en toen mijn zus eindelijk uit huis ging kreeg ik haar kamer van 8mē. Het is echt belachelijk wat mensen hier proberen op te eisen.
pi_211686132
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:51 schreef Inbox het volgende:

[..]
Wie het kleine niet eert.. raakt dakloos ~O>

Mevrouw moet dankbaar zijn dat ze zo snel een woning krijgt incl inrichting en..en.. maar het is niet goed genoeg voor haar. Nou, dan niet he? Toedeledokie, je mag de straat op!

Ik vraag me echt af of deze mensen echt de straat op moeten, of dat er toch uiteindelijk een andere woning aangeboden wordt. Ik denk het laatste.. want Nederland, pamperland :r
Ik mag hopen dat er een woning beschikbaar is voor deze familie. Moet er niet aan denken dat deze kinderen op straat zouden moeten verblijven.
pi_211686161
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:52 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Dat woonoppervlak klinkt niet erg bijzonder, maar vier slaapkamers en een zolder moet toch genoeg zijn voor zes mensen? Of ze moeten echt 2 bij 2 zijn.

Toegegeven, over wat voor soort zolder praten we? Eentje waar je kunt leven of zo'n vliering met een laddertje?
Ik vermoed het laatste.
pi_211686167
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:50 schreef Viezig het volgende:

[..]
Denk je dat die mensen een woning met schimmel aangeboden krijgen? Ze krijgen een woning die voldoet aan alle normale eisen. Oftewel een stuk beter dan Nederlanders die aan de onderkant van de markt zitten.
Zou kunnen, maar is wel een aanname die ook weer niet kan kloppen.
pi_211686170
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:56 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik sliep in een stapelbed en toen mijn zus eindelijk uit huis ging kreeg ik haar kamer van 8mē. Het is echt belachelijk wat mensen hier proberen op te eisen.
Eens. Het is klein, maar het is te doen en zeker als je niks hebt.

Ook nog een leuk stukje
Dat [gedaagde] tijdens de bezichtiging van de woning van de gemeente [plaats 2] te horen heeft gekregen dat zij de woning niet kan huren omdat zij niet over een Nederlandse bankrekening beschikt – zoals zij tijdens de mondelinge behandeling heeft gesteld, maar het COA gemotiveerd heeft weersproken – kan niet worden aangenomen.

Staat ook niet in het woningweigeringsrapport, komt ze later mee.
:r
  woensdag 20 december 2023 @ 22:01:49 #143
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211686179
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:58 schreef prunus het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat er een woning beschikbaar is voor deze familie. Moet er niet aan denken dat deze kinderen op straat zouden moeten verblijven.
Het moederschap niet waard dit mens.
Maar inderdaad, omdat er kinderen bij betrokken zijn zal ze waarschijnlijk alsnog geholpen worden. Want zo zijn we, in NL. :')
pi_211686206
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:01 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Maar inderdaad, omdat er kinderen bij betrokken zijn zal ze waarschijnlijk alsnog geholpen worden. Want zo zijn we, in NL. :')
Nou ja, je kunt onschuldige kinderen moeilijk de dupe laten worden van de (onhandige) keuzes van hun moeder. Dus ik hoop dat deze mensen niet op straat zitten met deze kou, zou verschrikkelijk zijn.
pi_211686230
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:58 schreef prunus het volgende:

[..]
Die kinderen worden echt niet op straat gezet. Die zullen wellicht ondergebracht worden in pleeggezinnen ofzo.
Weet ik eigenlijk niet, maar ben ik dus ook wel benieuwd naar.

Wat mij betreft mag de vrouw gerust uit de ouderlijke macht gezet worden. Liever nog terug naar Congo..
pi_211686256
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Eens. Het is klein, maar het is te doen en zeker als je niks hebt.

Ook nog een leuk stukje
Dat [gedaagde] tijdens de bezichtiging van de woning van de gemeente [plaats 2] te horen heeft gekregen dat zij de woning niet kan huren omdat zij niet over een Nederlandse bankrekening beschikt – zoals zij tijdens de mondelinge behandeling heeft gesteld, maar het COA gemotiveerd heeft weersproken – kan niet worden aangenomen.

Staat ook niet in het woningweigeringsrapport, komt ze later mee.
:r
En is bullshit, want het COA of vluchtelingenwerk of.. of.. regelt dat echt wel voor ze als dat echt niet het geval zou zijn. Die staan echt wel garant voor dat soort zaken.
pi_211686283
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:01 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Hopelijk een nog kleinere woning :Y

Vroeger kon mensen met een nog groter gezin in een nog kleinere woning leven. Dan moet zo'n ondankbare parasiet dat ook kunnen.
pi_211686297
Hoe is dit nieuws? Dit is helaas echt niet uitzonderlijk, woningen worden wel vaker geweigerd (al dan niet om debielere redenen dan dit). Ze zal waarschijnlijk bij het leger des heils aankloppen waar zij en haar kinderen onderdak krijgen terwijl er een nieuwe woning geregeld wordt :s) .
pi_211686304
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:03 schreef prunus het volgende:

[..]
Nou ja, je kunt onschuldige kinderen moeilijk de dupe laten worden van de (onhandige) keuzes van hun moeder. Dus ik hoop dat deze mensen niet op straat zitten met deze kou, zou verschrikkelijk zijn.
Voor die kinderen wordt echt wel gezorgd :Y Al dan niet afgezonderd van moeder.
pi_211686362
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:04 schreef Inbox het volgende:

[..]
Die kinderen worden echt niet op straat gezet. Die zullen wellicht ondergebracht worden in pleeggezinnen ofzo.
Weet ik eigenlijk niet, maar ben ik dus ook wel benieuwd naar.

Wat mij betreft mag de vrouw gerust uit de ouderlijke macht gezet worden. Liever nog terug naar Congo..
"Ow.. een moeder weigert een woning omdat ze het te klein vindt? Zet 'r maar uit de ouderlijke macht en stuur haar maar terug naar de Congo"

Dan zouden er dagelijks nogal wat Nederlanders uit de ouderlijke macht gezet worden.

Dit zijn van die dingen die je zegt wanneer je 10 blikken schultenbrau weggetikt hebt.
pi_211686371
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:08 schreef Inbox het volgende:

[..]
Voor die kinderen wordt echt wel gezorgd :Y Al dan niet afgezonderd van moeder.
Ik hoop het, kan me daar echt zorgen over maken als ik zo’n bericht lees. Zo zonde allemaal.

Jammer dat er geen normaal gesprek mogelijk is geweest om dit tot een goed eind te brengen en dat het tot een rechtszaak heeft moeten komen.
pi_211686391
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]
"Ow.. een moeder weigert een woning omdat ze het te klein vindt? Zet 'r maar uit de ouderlijke macht en stuur haar maar terug naar de Congo"

Dan zouden er dagelijks nogal wat Nederlanders uit de ouderlijke macht gezet worden.

Dit zijn van die dingen die je zegt wanneer je 10 blikken schultenbrau weggetikt hebt.
Nee, een moeder verkiest de straat boven een eigen woning voor haar en haar kinderen. Ze wist namelijk de consequenties van het weigeren. Ja, dan verdien je het om uit de ouderlijke macht gezet te worden.

Ik ben thuis, niet in de kroeg. Alleen in de kroeg drink ik bier.
pi_211686416
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:12 schreef prunus het volgende:

[..]
Ik hoop het, kan me daar echt zorgen over maken als ik zo’n bericht lees. Zo zonde allemaal.

Jammer dat er geen normaal gesprek mogelijk is geweest om dit tot een goed eind te brengen en dat het tot een rechtszaak heeft moeten komen.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:12 schreef prunus het volgende:

[..]

Er is een goed gesprek gevoerd. Moeders heeft een tweede gesprek gehad nalv de weigering. De consequenties zijn daarin ongetwijfeld meegedeeld, dat ze niet kon weigeren en dat als ze dat wel zou doen dat ze haar woning in het azc moest verlaten. Dat laatste heeft ze niet vrijwillig gedaan, vandaar de rechtszaak.

Maar je hoeft je echt geen zorgen te maken. Die kinderen komen echt niet op straat te staan. De linkse knuffelaars en vluchtelingenclubjes helpen haar echt wel de winter door.
  woensdag 20 december 2023 @ 22:17:22 #154
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211686441
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Bewust je kinderen mee de straat op trekken.. Dan ben je niet capabel voor een deugdelijke opvoeding.
pi_211686449
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:13 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee, een moeder verkiest de straat boven een eigen woning voor haar en haar kinderen. Ze wist namelijk de consequenties van het weigeren.
Ja, dan verdien je het om uit de ouderlijke macht gezet te worden.

Ik ben thuis, niet in de kroeg. Alleen in de kroeg drink ik bier.
Ik denk dat je competentie als ouder niet gemeten wordt aan de hand van of je als moeder een woning niet geschikt vindt en soort van strijd voor iets beters. Los van de opinie van das volk.

Als ze buiten dit een slechte moeder is dan wellicht, maar dat lees ik er niet in terug.
pi_211686464
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:17 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Bewust je kinderen mee de straat op trekken.. Dan ben je niet capabel voor een deugdelijke opvoeding.
Sowieso, als je zwanger raakt in een onzekere situatie (asielverzoek) vraag ik me al of je wel een goede moeder ben en helemaal lekker in je bolletje bent als je al 3 kinderen hebt.
pi_211686486
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik denk dat je competentie als ouder niet gemeten wordt aan de hand van of je als moeder een woning niet geschikt vindt en soort van strijd voor iets beters. Los van de opinie van das volk.

Als ze buiten dit een slechte moeder is dan wellicht, maar dat lees ik er niet in terug.
Je ziet in deze moeder een goede moeder als ze dakloosheid kiest boven een dak boven dr hoofd voor haar en dr kinderen? Want ze wist dat ze het azc moest verlaten als ze de woning zou weigeren.

Dan ben je wat mij betreft een waardeloze ouder, die niet het beste voor heeft met je kinderen. Die kunnen dan beter even elders opgevangen worden, niet onder moeders gezag.
pi_211686502
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:18 schreef Inbox het volgende:

[..]
Sowieso, als je zwanger raakt in een onzekere situatie (asielverzoek) vraag ik me al of je wel een goede moeder ben en helemaal lekker in je bolletje bent als je al 3 kinderen hebt.
Misschien moet je eens navraag doen of ze volgens de maatstaven voldoet aan het profiel van iemand die we in Nederland uit het ouderlijk gezag zetten. Beetje actief informeren enzo. Beetje toetsen met de wet en regelgeving.
pi_211686516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:18 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik weet niet of zij veel inspraak in de sex heeft.
pi_211686528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Misschien moet je eens navraag doen of ze volgens de maatstaven voldoet aan het profiel van iemand die we in Nederland uit het ouderlijk gezag zetten. Beetje actief informeren enzo. Beetje toetsen met de wet en regelgeving.
Dat zal geen reden zijn om uit het gezag te zetten. Maar wel wat mij betreft een indicatie dat mevrouw niet het meest snuggere mens is.

Mijn oma heeft in de oorlog bewust gewacht met kinderen, tot de oorlog over was zodat ze hen een stabiele, goede jeugd kon bieden. Verstandige vrouw :Y
pi_211686542
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:23 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ik weet niet of zij veel inspraak in de sex heeft.
Ze zal wel hebben gedacht, laten we extra kindjes maken, neemt de kans op een verblijfsvergunning toe.
Nee, ik heb geen idee. Maar verstandig, ik vind van niet. Maar misschien denk ik gewoon te simpel ;)
pi_211686543
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:24 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat zal geen reden zijn om uit het gezag te zetten. Maar wel wat mij betreft een indicatie dat mevrouw niet het meest snuggere mens is.

Mijn oma heeft in de oorlog bewust gewacht met kinderen, tot de oorlog over was zodat ze hen een stabiele, goede jeugd kon bieden. Verstandige vrouw :Y
Jouw oma komt dan waarschijnlijk niet uit donker afrika en dito cultuur.
pi_211686564
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:26 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Jouw oma komt dan waarschijnlijk niet uit donker afrika en dito cultuur.
Klopt. En daarom vind ik ook dat opvang in de eigen regio moet worden geregeld.
pi_211686575
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:27 schreef Inbox het volgende:

[..]
Klopt. En daarom vind ik ook dat opvang in de eigen regio moet worden geregeld.
Congo lijkt me ook meer iets voor België. :D
pi_211686600
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:24 schreef Inbox het volgende:

[..]
Iedereen strijdt dagelijks z'n eigen strijd. Er zal wel wat meer aan info moeten zijn om eruit te halen of iemand nier snugger is.

quote:
Wacht ff. Zitten we inmiddels alweer in een oorlog?
pi_211686618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Iedereen strijdt dagelijks z'n eigen strijd. Er zal wel wat meer aan info moeten zijn om eruit te halen of iemand nier snugger is.
[..]
Nee. Maar stel je eens voor dat mevrouw terug zou moeten naar Congo. Dat land is kennelijk onveilig, ze heeft geen permanente verblijfsvergunning. Dan zet dat mens dus bewust nog 2 koters op de wereld die ze misschien wel in een onveilig land moet laten opgroeien.
pi_211686625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Congo lijkt me ook meer iets voor België. :D
Was een kolonie van ze. Maar een huisje in Belgie voor mevrouw is misschien wel wat :Y
pi_211686629
quote:

niet naar aantal kamers kijken aub, maar naar aantal vierkante meters. Je hebt kamers die 30m2 groot zijn, maar ook kamers die 3m2 groot zijn. Deze kleine kamers zijn gewoon later erin gebouwd.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_211686711
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:38 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
:`)
pi_211686730
Ik neem aan dat die tweeling gewoon in NL geboren is en dus geen verblijfsvergunning meer nodig heeft?

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211686803
quote:
Ja want het is een vreselijk strenge winter, we vriezen zowat dood met zijn allen. :')

Ze had gewoon ja tegen die woning moeten zeggen.
pi_211686845
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:49 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja want het is een vreselijk strenge winter, we vriezen zowat dood met zijn allen. :')

Ze had gewoon ja tegen die woning moeten zeggen.
Ja, maar ze had geen Nederlandse bankrekening!
pi_211686883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:43 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik neem aan dat die tweeling gewoon in NL geboren is en dus geen verblijfsvergunning meer nodig heeft?

[ afbeelding ]
Je krijgt niet automatisch de Nederlandse nationaliteit als je hier wordt geboren. Tenzij de vader een Nederlandse nationaliteit heeft, moeten ze nog wel de procedure door.

bron Rijksoverheid
pi_211686982
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:56 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Je krijgt niet automatisch de Nederlandse nationaliteit als je hier wordt geboren. Tenzij de vader een Nederlandse nationaliteit heeft, moeten ze nog wel de procedure door.

bron Rijksoverheid
oh, ik dacht van wel... Nouja...'gelukkig maar'

thnx4 the link
pi_211686983
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:31 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee. Maar stel je eens voor dat mevrouw terug zou moeten naar Congo. Dat land is kennelijk onveilig, ze heeft geen permanente verblijfsvergunning. Dan zet dat mens dus bewust nog 2 koters op de wereld die ze misschien wel in een onveilig land moet laten opgroeien.
Ik volg deze niet

Hypothese 1: Congo is een veilig land - ze gaat met ze naar een veilig land

Hypothese 2: Congo is een onveilig land: ze wordt niet teruggestuurd naar een onveilig land.

Je wilt ze de oorlog in sturen ofzo?

Hier kun je nooit zomaar even een balletje opgooien. Het ligt allemaal in juridische processen waarbij mensenrechten en allerlei verdragen passeren. Het is niet voor niets dat procedures lang duren.
  woensdag 20 december 2023 @ 23:23:12 #176
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211687180
Ik vermoed dat de procedure als volgt gaat:

Mevrouw wordt vrijdag uit het AZC gezet maar wordt doorverwezen naar een andere instantie omdat de kinderen niet buiten mogen slapen. Zij komt in een noodwoning terecht. In deze noodwoning moet je minstens 6 maanden verblijven voor je woningen aangeboden krijgt. Je mag twee keer weigeren en de derde keer moet je de woning accepteren.

Als er hierna nog geweigerd wordt kan ik alleen maar bedenken dat jeugdzorg om de hoek komt kijken omdat mevrouw bewust verwijtbaar aan het handelen is ten nadele van de kinderen.
pi_211687194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Over welke maatstaven, profiel, informatie, wet en regelgeving heb je het dan?
pi_211687224
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 23:23 schreef britneycheers het volgende:
Ik vermoed dat de procedure als volgt gaat:

Mevrouw wordt vrijdag uit het AZC gezet maar wordt doorverwezen naar een andere instantie omdat de kinderen niet buiten mogen slapen. Zij komt in een noodwoning terecht. In deze noodwoning moet je minstens 6 maanden verblijven voor je woningen aangeboden krijgt. Je mag twee keer weigeren en de derde keer moet je de woning accepteren.

Als er hierna nog geweigerd wordt kan ik alleen maar bedenken dat jeugdzorg om de hoek komt kijken omdat mevrouw bewust verwijtbaar aan het handelen is ten nadele van de kinderen.
Zoeits zal het idd wel zijn.

Officieel ben ik dakloos. Sta nu op een wachtlijst voor een woning van de gemeente en heb toegang tot de daklozenopvang. Dat zal deze vrouw ook wel krijgen, misschien ergens een bbb-regeling. Daarna is het aan de gemeente om te kijken voor een oplossing en zal ze alsnog wel een woning krijgen. Hopelijk ergens in the middle of knowhere in een oud, tochtig aftands huis vol schimmel.

Dat gun ik haar dan wel. Haar kinderen dan weer niet, maar goed. Ik hoop dat ze een nog slechtere woning treft dan dat ze nu geweigerd heeft eigenlijk.
pi_211687270
Waarom krijgt iemand uit Congo überhaupt een verblijfsvergunning?
pi_211687313
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 23:31 schreef Brandhout14 het volgende:
Waarom krijgt iemand uit Congo überhaupt een verblijfsvergunning?
Omdat Nederland iedereen toegang geeft als ie dat maar lief vraagt.

Je moet eens je kijken hoeveel landen Nederland onveilig acht. Zo'n beetje de hele wereld kan hier asiel krijgen.
pi_211687389
quote:

[..]
Aan de beslissing van deze ondankbare vrouw te zien zal dat wel meevallen.
pi_211687423
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 23:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Deze mevrouw weet gewoon dat ze echt niet op straat gegooid wordt en dat er andere asielcknuffelclubjes voor haar aan de slag gaan om een andere woning te vinden.
  donderdag 21 december 2023 @ 00:01:58 #183
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211687443
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 23:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Het probleem met vluchtelingen is dat zij van elkaar allerlei verhalen horen die niet kloppen. Ze hebben dan ooit is gehoord dat ‘iemand die de woning geweigerd heeft, een ander huis heeft gekregen’. Zij denken vaak dat dit dan de standaard procedure is in Nederland. Echter zijn ze niet bewust dat elke situatie anders is. Het gebeurt veel dat vluchtelingen woningen weigeren omdat “ze het te klein vinden”. Of “omdat het geen tuin heeft”. De meeste zullen uiteindelijk onder druk toch het huurcontract tekenen maar er zijn gevallen die daadwerkelijk asiel hebben verloren in Nederland door het weigeren van een woning.
pi_211687661
En maar ploppen die broedmachines
U MAD?
  donderdag 21 december 2023 @ 10:16:59 #185
3542 Gia
User under construction
pi_211689229
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 19:56 schreef maily het volgende:

[..]
In Belgie liggen ze dus echt op straat! Daar is niet eens noodopvang.
pi_211689343
quote:
Ze werkt bij kleding sorteren, en ze dacht altijd dat Europeanen in grote huizen woonde, maar ze vond het poppenhuisjes, en klaagde ook dat de straten zo smal waren in de steden dat je eigenlijk wel genoodzaakt ben om een kleine auto te kopen.

Dus ja, sommige hebben verwachtingen dat Europa lijkt op de Verenigde Staten, maar feitelijk wonen alle Europeanen redelijk klein, denk aan de kleine krappe Italiaanse, Griekse of Franse straten..
Ja, dat is mijn beeld ook. Ze willen graag in grote auto's tijden, zoals een Mercedes, maar ze zijn nogal verontwaardigd over de morrijtuigenbelasting die daar bij hoort.
pi_211689353
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:17 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Als je maar blijft rondneuken terwijl de vader(s) uit beeld zijn ook niet, als je in een dergelijke situatie zit.
pi_211689354
Belachelijke uitspraak van de rechter. Iedereen die kinderen heeft weet dat je met 5 kinderen waaronder 2 babies toch minimaal 180m2 woonoppervlak nodig hebt om rustig te kunnen wonen.
pi_211689371
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:56 schreef ZarB het volgende:

[..]
En iedereen maar helemaal gek opkijken dat de PVV weer zetels erbij krijgt in de peilingen.
  donderdag 21 december 2023 @ 10:40:31 #190
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211689389
quote:

En ook: ik heb vaak gehoord van Irakese (en vaak goed opgeleide) vluchtelingen dat ze hier als ze hun beroep in de zorg weer op probeerden te pakken slechtere apparatuur aantroffen dan ze daar mee gewerkt hadden.

Dan kreeg je van die hilarische gesprekken als: "Dat is een ma-sjie-ne om mee te scan-nen. Weet je wat we daarmee doen? Hadden jullie er ook een?" "Eh ja, wij hadden een betere. Ik was daar arts trouwens."
pi_211689960
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 10:34 schreef Scorpie het volgende:
Belachelijke uitspraak van de rechter. Iedereen die kinderen heeft weet dat je met 5 kinderen waaronder 2 babies toch minimaal 180m2 woonoppervlak nodig hebt om rustig te kunnen wonen.
Die babies hebben een hoop kruipruimte nodig.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Sport donderdag 21 december 2023 @ 11:53:42 #192
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211690016
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:42 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Echt letterlijk dweilen met de kraan open _O- -O- :{
Tsja, geboortebeperking is ook wel heel cru natuurlijk. Of vind je dat vluchtelingen geen recht meer hebben om kinderen te krijgen en het land uit moeten zodra ze reproduceren?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 21 december 2023 @ 11:54:42 #193
pi_211690027
quote:

Dit soort kutgevallen halen de media natuurlijk sneller. Linksom of rechtsom.
  Forum Admin donderdag 21 december 2023 @ 11:56:30 #194
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211690043
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit soort kutgevallen halen de media natuurlijk sneller. Linksom of rechtsom.
Tuurlijk, sensatie en fophef scoren.

Het kan ook de andere kant op werken natuurlijk. Laat zien dat je dit soort chantage niet tolereert en je neemt al zo'n beetje alle wind uit de zeilen van partijen als pvv. En dat zonder de grondwet te schofferen en/of erger.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211690088
We hebben het hier over 1 geval op duizenden.
Moet je eens kijken hoeveel criminelen er bij de partij van Wilders zitten
pi_211690153
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:00 schreef grrrrg het volgende:
En al die andere gevallen van ondankbaarheid, crimineel gedrag, intimidatie etc. etc? Het probleem is juist dat het er duizenden (200k per jaar) zijn.
  Redactie Sport donderdag 21 december 2023 @ 12:05:37 #197
pi_211690157
quote:
Dat zijn er nul of één.
pi_211690175
quote:
niet dat ik je niet geloof hoor, maar dan wel graag een linkje van de uitgesproken gerechtelijke vonnissen van veroordeelde PVV'ers. (ja, er waren wat PVV'ers met losse handjes geloof ik, maar heeft dat dan ook iets met deze casus te maken?)

iets wegzetten als whataboutisme is lame, maar dit komt wel in de buurt. :D
  donderdag 21 december 2023 @ 12:08:44 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211690186
quote:
:')
  donderdag 21 december 2023 @ 12:09:46 #200
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_211690194
Als die fucking Hugo met z'n piposchoenen nou even had doorgebouwd de afgelopen twee jaar dan had deze mevrouw op haar wenken bediend kunnen worden.

Get Bill Gates here !!
Yea, she's on crack.
  Redactie Sport donderdag 21 december 2023 @ 12:11:16 #201
pi_211690206
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
:')
Het is sowieso een raar voorbeeld (even los van het technische aspect van wie 'PVV'er' is). Ik neem aan dat er kamerleden/mensen op kieslijsten wordt bedoeld. Dat is een populatie van maximaal enkele honderden en dat is denk ik nog vrij ruim. Die zijn allemaal bij naam en toenaam bekend voor de media.

Bovendien vind ik het pure willekeur om asielzoekers te vergelijken met mensen uit een politieke partij.
  donderdag 21 december 2023 @ 12:13:02 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211690221
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Tsja, geboortebeperking is ook wel heel cru natuurlijk. Of vind je dat vluchtelingen geen recht meer hebben om kinderen te krijgen en het land uit moeten zodra ze reproduceren?
Gewoon stukje eigen verantwoordelijkheid. Als jij als vluchteling op een tijdelijke status aan kinderen begint prima, maar mocht je later om wat voor reden dan ook toch het land weer uit moeten, dan heb je de consequenties van je keuzes ook maar te dragen.
pi_211690233
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gewoon stukje eigen verantwoordelijkheid. Als jij als vluchteling op een tijdelijke status aan kinderen begint prima, maar mocht je later om wat voor reden dan ook toch het land weer uit moeten, dan heb je de consequenties van je keuzes ook maar te dragen.
En de kinderen?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 21 december 2023 @ 12:15:47 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211690243
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En de kinderen?
Ouders zijn in eerste instantie daar verantwoordelijk voor, dat is niet de verantwoordelijkheid van de staat.
pi_211690251
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ouders zijn in eerste instantie daar verantwoordelijk voor, dat is niet de verantwoordelijkheid van de staat.
Ja maar hebben die een keuze?
pi_211690283
quote:

[..]
Des te meer reden om iets minder kieskeurig te kijken naar een aangeboden woning lijkt me.
pi_211690352
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat zijn er nul of één.
Dion Graus
Markuszower
Gom van Strien
Marcel de Graaff

En dan nog een waslijst van voor 2022. Niet zo'n beste club
  Redactie Sport donderdag 21 december 2023 @ 12:35:05 #208
pi_211690412
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dion Graus
Markuszower
Gom van Strien
Marcel de Graaff

En dan nog een waslijst van voor 2022. Niet zo'n beste club
Die zijn allemaal geen PVV-lid.
pi_211690487
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die zijn allemaal geen PVV-lid.
Wat probeer je te zeggen?
Twee zitten in de tweede kamer, een in de eerste kamer en een zit in het Europees parlement en is recent overgestapt van de PVV naar de wappies.
pi_211690516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:46 schreef quo_ het volgende:
business class
  Redactie Sport donderdag 21 december 2023 @ 12:53:58 #211
pi_211690573
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat probeer je te zeggen?
Twee zitten in de tweede kamer, een in de eerste kamer en een zit in het Europees parlement en is recent overgestapt van de PVV naar de wappies.
Ja, maar ze zijn nooit lid geweest van de PVV.
pi_211690758
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ah ik was voor dit semantische spelletje al bang. Die bewering van jou dat '0 of één' (criminele leden) bracht me van mijn stuk want er is maar één lid en daar weet iedereen van, blijkbaar op jou na dan, dat die veroordeeld is.

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 21-12-2023 13:32:26 ]
  donderdag 21 december 2023 @ 13:12:34 #213
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211690760
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
wat niet is kan nog komen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 21 december 2023 @ 13:19:17 #214
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211690818
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 18:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Congo is een enorm groot land en ja er zijn een boel problemen met rebellen etc. Maar dat is toch voornamelijk in bepaalde regio's of provincies en zeker niet overal.
Dan kunnen ze prima schuilen in provincies waar geen problemen zijn.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  Redactie Sport donderdag 21 december 2023 @ 13:22:16 #215
pi_211690872
quote:
8s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah ik was voor dit semantische spelletje al bang. Die bewering van jou dat '0 of één' (criminele leden) bracht me van mijn stuk want er is maar één lid en daar weet iedereen van, blijkbaar jou na dan, dat die veroordeeld is.
Oh nee, dat weet ik ook wel hoor. Als je de concrete definitie van crimineel hanteert valt het enige lid daar inderdaad onder.
pi_211690909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En de kinderen?
Die zijn of worden het slachtfoffer van de chantagepoging van papa en mama om over de rug van het kind een verblijfsvergunning te krijgen. Of zijn we Howick en Lily vergeten? Die van mij hadden mogen blijven, want aangepast enzo, maar waarvan de moeder totaal geen recht had op asiel.

"Mijn kind spreekt de taal van mn vaderland niet'.
'Mijn kind is hier geworteld, heeft hier al zn vriendjes en vriendinnetjes'.
pi_211691000
Familie van me werkte vroeger ook met asielzoekers, en dit soort dingen hoorde ik regelmatig voorbij komen.
Zo had men van het AZC allerlei (gebruikte) spullen geregeld voor de inrichting van het huis wat iemand had toegewezen gekregen, en al die spullen lagen de volgende dag op straat omdat het tweedehands was en men wilde alleen nieuwe spullen..

Veel van die asielzoekers hebben geen flauw idee hoe het werkt, die denken dat iedereen in het westen gewoon alles krijgt toegewezen wat ze willen, alsof het een vakantie-resort is.

[ Bericht 14% gewijzigd door BufferOverflow op 21-12-2023 13:38:46 ]
  donderdag 21 december 2023 @ 13:37:11 #218
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_211691067
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:25 schreef Inbox het volgende:
"Mijn kind spreekt de taal van mn vaderland niet'.
'Mijn kind is hier geworteld, heeft hier al zn vriendjes en vriendinnetjes'.
En iedereen spreekt er schande van maar als iemand zegt dat ze met hun gezin gaan emigreren dan is het helemaal leuk en positief en zegt niemand wat een lul ben jij, je kind heeft daar niks.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_211691263
Moet je je voorstellen hoeveel dit kost en hoeveel mensen er alleen al betrokken zijn bijna zo'n hele heisa, het COA, rechtbank, advocaten etc etc.

PVV op naar de 55 zetels.
٩๏̯͡๏)۶
pi_211691409
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:48 schreef Ronald het volgende:
Moet je je voorstellen hoeveel dit kost en hoeveel mensen er alleen al betrokken zijn bijna zo'n hele heisa, het COA, rechtbank, advocaten etc etc.

COA zwemt in het geld:

https://www.omroepbrabant(...)r-op-ruim-62-miljoen
pi_211691422
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Stel dat het ooit zo ver komt, dan worden we vast met open armen ontvangen in Congo en dan staat er ook vast en zeker voor iedere gevluchte Nederlander een prachtig huis klaar wat we bovendien mogen weigeren omdat we het niet prachtig genoeg vinden, waarna de Congolezen ons een nóg mooier huis aanbieden. Toch?
pi_211691496
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:48 schreef Ronald het volgende:

Kosten zijn astronomisch, het grootste deel van die asielzoekers zal nooit geld opbrengen, de samenleving mag alles betalen; zorg, onderwijs, politie, huisvesting, levensonderhoud, infrastructuur, etc..

In feite zijn minstens twee modale Nederlanders fulltime aan het werk om één asielzoeker te financieren..
pi_211691501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 10:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En ook: ik heb vaak gehoord van Irakese (en vaak goed opgeleide) vluchtelingen dat ze hier als ze hun beroep in de zorg weer op probeerden te pakken slechtere apparatuur aantroffen dan ze daar mee gewerkt hadden.

Dan kreeg je van die hilarische gesprekken als: "Dat is een ma-sjie-ne om mee te scan-nen. Weet je wat we daarmee doen? Hadden jullie er ook een?" "Eh ja, wij hadden een betere. Ik was daar arts trouwens."
Maar in Irak hebben ze dan weer niet zo'n hippe managementlaag. :7
pi_211691520
quote:
Klopt. Kosten noch moeite worden gespaard. Er wordt niet scherp onderhandeld met hotels. Er wordt steevast eerst verbouwd om onze nieuwe landgenoten een mooie paleisje te geven, want het moet natuurlijk wel een luxe eisen voldoen.
pi_211691525
quote:
De kosten beginnen pas echt als het COA-traject is afgelopen
pi_211691540
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:04 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]
De kosten beginnen pas echt als het COA-traject is afgelopen
Nee, dat valt wel mee. Nu kost de opvang van een asielzoekers invl alles een paar duizend euro per maand.
Straks enkel nog maar een bisjtandsuitkering, plus alle toeslagen en..en.. Per saldo goedkoper.
pi_211691567
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:03 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]
Kosten zijn astronomisch, het grootste deel van die asielzoekers zal nooit geld opbrengen, de samenleving mag alles betalen; zorg, onderwijs, politie, huisvesting, levensonderhoud, infrastructuur, etc..

In feite zijn minstens twee modale Nederlanders fulltime aan het werk om één asielzoeker te financieren..
Echt te krankzinnig eigenlijk, wat een waanzin allemaal.
٩๏̯͡๏)۶
pi_211691585
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 13:33 schreef BufferOverflow het volgende:
Familie van me werkte vroeger ook met asielzoekers, en dit soort dingen hoorde ik regelmatig voorbij komen.
Zo had men van het AZC allerlei (gebruikte) spullen geregeld voor de inrichting van het huis wat iemand had toegewezen gekregen, en al die spullen lagen de volgende dag op straat omdat het tweedehands was en men wilde alleen nieuwe spullen..

Veel van die asielzoekers hebben geen flauw idee hoe het werkt, die denken dat iedereen in het westen gewoon alles krijgt toegewezen wat ze willen, alsof het een vakantie-resort is.
Het zou me ook niks verbazen dat het hen ook helemaal niet interesseert hoe het in de westerse wereld dan wél werkt. Wij hebben er maar voor te zorgen dat zij gratis in luxe en weelde kunnen leven. :')
  donderdag 21 december 2023 @ 14:09:43 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211691588
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:04 schreef Inbox het volgende:

[..]
Klopt. Kosten noch moeite worden gespaard. Er wordt niet scherp onderhandeld met hotels. Er wordt steevast eerst verbouwd om onze nieuwe landgenoten een mooie paleisje te geven, want het moet natuurlijk wel een luxe eisen voldoen.
Mwoh, ik heb gezien wat de opvanglocaties in Zwolle bieden en het woord "luxe" is zo ongeveer het laatste wat ik ermee associeer.
pi_211691604
Ga maar lekker naar België ja toch? Daar heb je grotere huizen en is de voormalig kolonisator dus laat hen het maar oplossen.
pi_211691620
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:04 schreef Inbox het volgende:

[..]
Uh, de hotelkamers van de Van der Valk waar nu asielzoekers zitten zijn juist ontdaan van de luxe hotelbedden en er zijn drie basisbedden per kamer voor teruggezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2023 14:12:35 ]
pi_211691632
quote:
6s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Uh, de hotelkamers van de Van der Valk waar nu asielzoekers zitten zijn juist ontdaan van de luxe hotelbedden en er zijn drie basisbedden per kamer voor teruggezet.
Wat denk je dat vd Valk daar voor krijgt van het Rijk? Dat gaat om vele miljoenen hoor.
pi_211691675
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat denk je dat vd Valk daar voor krijgt van het Rijk? Dat gaat om vele miljoenen hoor.
Het punt vloog duidelijk over je hoofd heen.
pi_211691681
quote:

[..]
Dat basis bed zal ook prima slapen hoor. Het is niet zo dat ze ineens op een strozak hoeven te liggen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_211691685
de rasisten zijn uit die bed zie ik :)

die vrouw heeft kinderen en moet dan een grote huis om daar te kun woon

dan zoek die regering maar ene grote huis voor deze vrouw of zet iemand uit die veel te groot huis heeft met geen kinderen :)
pi_211691688
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:17 schreef Ronald het volgende:

[..]
Dat basis bed zal ook prima slapen hoor. Het is niet zo dat ze ineens op een strozak hoeven te liggen.
Misschien moet je even lezen waar ik op reageerde pipo

- Die hotelkamers moeten eerst verbouwd worden om er een luxepaleisje van te maken!
- Uh nee, de luxe wordt juist uit de kamers gehaald.
- JA MAAR DIE BEDDEN SLAPEN OOK WEL PRIMA HOOR!!!!

Zie je nou echt niet dat jouw bijdrage totaal niet ingaat op de punten die daarvoor worden gemaakt?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2023 14:19:58 ]
pi_211691720
quote:
6s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Misschien moet je even lezen waar ik op reageerde pipo

- Die hotelkamers moeten eerst verbouwd worden om er een luxepaleisje van te maken!
- Uh nee, de luxe wordt juist uit de kamers gehaald.
- JA MAAR DIE BEDDEN SLAPEN OOK WEL PRIMA HOOR!!!!

Zie je nou echt niet dat jouw bijdrage totaal niet ingaat op de punten die daarvoor worden gemaakt?
Yo chill een beetje, wat een frustratie allemaal.
٩๏̯͡๏)۶
pi_211691722
quote:
6s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Het punt vloog duidelijk over je hoofd heen.
Nee hoor, die mensen worden opgevangen in een hotel dat nog geen 10 jaar oud is. Natuurlijk halen ze daar de normale bedden en matrassen uit, het dient simpelweg niet als hotel, maar als een opvanglocatie waar vd Valk dus rijkelijk voor beloond wordt. Het hotel wordt verder ook helemaal verbouwd en ook de omgeving wordt ingericht voor de +/- 300 asielzoekers. Al met al is het gewoon een zeer luxe onderkomen voor de mensen die daar komen te zitten.
pi_211691734
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee hoor, die mensen worden opgevangen in een hotel dat nog geen 10 jaar oud is. Natuurlijk halen ze daar de normale bedden en matrassen uit, het dient simpelweg niet als hotel, maar als een opvanglocatie waar vd Valk dus rijkelijk voor beloond wordt. Het hotel wordt verder ook helemaal verbouwd en ook de omgeving wordt ingericht voor de +/- 300 asielzoekers.
Oftewel, er wordt niet verbouwd om er een luxe paleisje van te maken zoals de user waar ik op reageerde stelde maar enkel om het functioneel te maken. Dat punt vloog blijkbaar over je hoofd heen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2023 14:23:07 ]
pi_211691741
quote:
6s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Oftewel, er wordt niet verbouwd om er een luxe paleisje van te maken zoals de user waar ik op reageerde stelde. Dat punt vloog blijkbaar over je hoofd heen.
Jawel, want het is al een luxe paleisje dat puur wordt ingericht als opvanglocatie. Dat punt wil jij niet snappen blijkbaar.

https://www.google.nl/map(...)384!8i8192?entry=ttu
pi_211691746
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:18 schreef KasBircok het volgende:

dan zoek die regering maar ene grote huis voor deze vrouw of zet iemand uit die veel te groot huis heeft met geen kinderen :)
pi_211691758
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jawel, want het is al een luxe paleisje dat puur wordt ingericht als opvanglocatie. Dat punt wil jij niet snappen blijkbaar.
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt merk ik. Geeft niet, schijnt iets Nederlands te zijn las ik laatst.

Ik weet trouwens niet of jij wel eens in een Van der Valk hebt geslapen maar ik vond het maar vrij standaard hoor. Als dan ook nog eens die boxsprings en comfortabele stoelen eruit worden gehaald en vervangen worden met normale bedden dan is er weinig luxe meer aan.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2023 14:25:02 ]
pi_211691772
'Luxe paleisje' ook echt :'). Je zal maar zo vol afgunst in het leven staan omdat een handjevol asielzoekers niet op straat hoeven te slapen met dit barre weer.
pi_211691783
quote:
6s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt merk ik. Geeft niet, schijnt iets Nederlands te zijn las ik laatst.

Ik weet trouwens niet of jij wel eens in een Van der Valk hebt geslapen maar ik vond het maar vrij standaard hoor. Als dan ook nog eens die boxsprings en comfortabele stoelen eruit worden gehaald en vervangen worden met normale bedden dan is er weinig luxe meer aan.
:') want mensen die vluchten moeten niet gewoon tevreden en blij zijn dat ze onderdak krijgen? Een kamer, met bed, douche en eten? Nee, ze moeten een luxe boxspring..

Kom je zelf uit Congo soms?
pi_211691816
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
:') want mensen die vluchten moeten niet gewoon tevreden en blij zijn dat ze onderdak krijgen? Een kamer, met bed, douche en eten? Nee, ze moeten een luxe boxspring..

Kom je zelf uit Congo soms?
Ik zeg toch helemaal nergens dat ze een boxspring moeten hebben? Maar de kamer gaat van luxe naar standaard en niet - zoals een user beweerde - van standaard naar luxe. Dat is mijn enige contstatering zonder daar een waardeoordeel over uit te spreken. Maar in jouw afgunstige hoofd maak je er dan gelijk van dat ik vind dat asielzoekers een boxspring moeten hebben. Man man man jij leest echt alleen maar wat je wil lezen. Laat maar, ben klaar met je domme gedoe.
pi_211691823
quote:
6s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:28 schreef Nielsch het volgende:
Laat maar, ben klaar met je domme gedoe.
Ok kerel, denk aan je hartslag :W
  donderdag 21 december 2023 @ 14:29:20 #247
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211691830
Je vlucht niet vanuit de Congo helemaal naar Nederland, dat heet dan migreren. Als deze dame een groot huis wil zal ze terug naar Afrika moeten gaan. Hier zijn de huizen noodgedwongen klein omdat dit land al overvol zit.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211691867
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:29 schreef deedeetee het volgende:
Je vlucht niet vanuit de Congo helemaal naar Nederland, dat heet dan migreren. Als deze dame een groot huis wil zal ze terug naar Afrika moeten gaan. Hier zijn de huizen noodgedwongen klein omdat dit land al overvol zit.
Daarbij vind ik 4 slaapkamers voor 5 kinderen helemaal niet klein. Die tweelingbaby kan sowieso bij elkaar op de kamer en twee van de oudere kinderen zullen dat dan ook moeten doen. Mijn twee oudsten hebben ook ooit (soort van noodgedwongen) een paar jaar in een stapelbed geslapen. Vonden ze eigenlijk wel leuk en ze hebben er niets aan overgehouden.

Maar goed, nu staat die domme koe dus op straat. Kan met haar geen medelijden hebben. Ik hoop dat de kinderen door Jeugdzorg worden opgevangen en wel droog zitten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2023 14:33:01 ]
pi_211691878
quote:
1 op de duizenden die het nieuws halen. Je kan me veel vertellen, maar niet dat slechts zo weinig van onze cultuurverrijkers een geschikte woning weigeren. Ik denk dat alleen dat er weinig rechtszaken volgen.
pi_211691917
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:33 schreef Inbox het volgende:

[..]
1 op de duizenden die het nieuws halen. Je kan me veel vertellen, maar niet dat slechts zo weinig van onze cultuurverrijkers een geschikte woning weigeren. Ik denk dat alleen dat er weinig rechtszaken volgen.
Waren er maar meer rechtszaken voor de culturele zelfverrijkers van de partij van Geert Wilders

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2023 14:37:24 ]
pi_211691936
quote:
Dus die vrouw is ook nog een crimineel volgens jou?
:D

En daarbij,
Wie dan bij de PVV?
Noem eens namen..
pi_211691956
quote:

Wat staat hier voor gebrabbel? Sorry, maar kan dit echt niet lezen.
pi_211691958
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:39 schreef Toine51 het volgende:

[..]

En daarbij,
Wie dan bij de PVV?
Noem eens namen..
Allemaal
  donderdag 21 december 2023 @ 14:42:18 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211691963
quote:

[..]

En daarbij,
Wie dan bij de PVV?
Noem eens namen..
Gom van Strien (fraude), Raymond de Roon, Dion Graus (vrij dubieuze zaken met ex-vrouw). Oh, vergeet ik meneer Wilders zelf nog.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_211691982
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:07 schreef Ronald het volgende:

[..]
Echt te krankzinnig eigenlijk, wat een waanzin allemaal.
Nog krankzinniger is hoeveel mensen je ermee kan helpen in het land van herkomst van die asielzoekers.

Laten we even het voorbeeld van deze Congolezen parasiet nemen waar dit bericht over gaat.

Het gemiddeld jaarinkomen in Congo ligt volgens google iets boven de 400 dollar PER JAAR. Een asielzoeker kost gemiddeld hier 76.50 euro per dag. Alleen dit rupsje nooitgenoeg kost de Nederlandse belastingbetaler dus een klein 2250x12= 30.000 euro op jaarbasis. Daar kunnen we in Congo dus een kleine 70 man/vrouw van inkomen van voorzien en dan hebben het nog niet eens over de extra kosten die haar kinderen met zich meebrengen.

Daarom is dit asielbeleid ook zo gruwelijk fout. We belonen enkel de mensen die het gered hebben om hierheen te kunnen komen. Dat zijn al de mensen die geld hadden of hebben. De echte mensen die hulp nodig hebben van ons, die hebben de mogelijkheden niet om hierheen te vluchten.

:r :r :r
pi_211692000
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:09 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het zou me ook niks verbazen dat het hen ook helemaal niet interesseert hoe het in de westerse wereld dan wél werkt. Wij hebben er maar voor te zorgen dat zij gratis in luxe en weelde kunnen leven. :')
En als we asiel hier stoppen en het geld dat er nu mee gepaard gaat in Nederland daar besteden, dan neemt het geluk in die landen toe, mits dat geld uiteraard de hulpbehoevenden daar bereikt.
pi_211692021
quote:

[..]
Vind je het gek? Een luxe hotelbed dat je na afloop van de opvang anders naar het grof vuil kan brengen..
Die lui zijn nu al niet in staat om fatsoenlijk een toilet te gebruiken en schoon te houden. Het zal in die hotels ook wel een bende worden. Ware het niet dat er natuurlijk ook schoonmakers worden ingehuurd..
pi_211692049
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:48 schreef Inbox het volgende:

[..]
Vind je het gek? Een luxe hotelbed dat je na afloop van de opvang anders naar het grof vuil kan brengen..
Die lui zijn nu al niet in staat om fatsoenlijk een toilet te gebruiken en schoon te houden. Het zal in die hotels ook wel een bende worden. Ware het niet dat er natuurlijk ook schoonmakers worden ingehuurd..
Ze breken het volledig af want ze weten er niet mee om te gaan. Kennen geen hygiëne zoals wij dat kennen.
Is het kapot, dan hoeven ze maar aan te kloppen bij de instanties. Cultuurverrijking.
pi_211692054
quote:

Ja, en laten we beginnen met het gezin waar jij nu deel van uitmaakt. Dat kan ook best naar een kleinere woning verhuizen om een asielzoekersgezin een grotere woning te gunnen. En als dat niet bevalt, kan jij bijv. dan op kamers gaan, lekker op 10m2 voor 500+ euro per maand.
pi_211692072
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:25 schreef LinkseHippie het volgende:
'Luxe paleisje' ook echt :'). Je zal maar zo vol afgunst in het leven staan omdat een handjevol asielzoekers niet op straat hoeven te slapen met dit barre weer.
Waarom die asielzoekers niet, maar daklozen wel?
pi_211692091
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:29 schreef deedeetee het volgende:
Yep. En met een paar mille oprotprima uit Nederland kan ze daar vast wel een behoorlijke partij leem kunnen kopen om een grote hut te bouwen voor haar en haar bloedjes van kinderen.
pi_211692126
quote:

Terugtrappen naar Congo is eenvoudiger.
Laat ze hun eigen land maar eens leren op te bouwen.
pi_211692165
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:51 schreef Inbox het volgende:

[..]
Waarom die asielzoekers niet, maar daklozen wel?
omdat daklozen heel vaak junks zijn die niet opgevangen willen worden omdat ze op die locaties niet mogen spuiten. daarnaast krijgen daklozen een uitkering en als ze willen een begeleider van de gemeente om weer in een woning te komen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2023 15:02:04 ]
  donderdag 21 december 2023 @ 15:10:28 #264
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211692260
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:53 schreef Inbox het volgende:

[..]
Yep. En met een paar mille oprotprima uit Nederland kan ze daar vast wel een behoorlijke partij leem kunnen kopen om een grote hut te bouwen voor haar en haar bloedjes van kinderen.
Ze heeft geld genoeg om tot hier te komen dus ze had waarschijnlijk in haar eigen land een groot huis. Mensen die in kleihutjes wonen blijven gewoon daar ergens rondhangen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211692294
quote:
6s.gif Op donderdag 21 december 2023 15:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
omdat daklozen heel vaak junks zijn die niet opgevangen willen worden omdat ze op die locaties niet mogen spuiten. daarnaast krijgen daklozen een uitkering en als ze willen een begeleider van de gemeente om weer in een woning te komen.
Nee hoor, dat zijn mensen van allerlei pluimage. Dakloos kan je om verschillende redenen worden.

Die begeleider van de gemeente kan ook niet alles doen. Ja, je op een wachtlijst zetten. Ben je ook zo een half jaar tot een jaar verder en dan krijg je een tijdelijke woning tussen waarschijnlijk de asielzoekers. We gaan het zien, ik wacht op zo'n woning ;)
pi_211692310
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 15:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ze heeft geld genoeg om tot hier te komen dus ze had waarschijnlijk in haar eigen land een groot huis. Mensen die in kleihutjes wonen blijven gewoon daar ergens rondhangen.
Precies. En daarom is het asielbeleid zo fout. Het is een migratiebeleid voor hen die het redden om hierheen te komen. De echte asielzoekers, die hebben het geld simpelweg niet of willen dr gezien niet achterlaten.
pi_211692318
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:44 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nog krankzinniger is hoeveel mensen je ermee kan helpen in het land van herkomst van die asielzoekers.

Laten we even het voorbeeld van deze Congolezen parasiet nemen waar dit bericht over gaat.

Het gemiddeld jaarinkomen in Congo ligt volgens google iets boven de 400 dollar PER JAAR. Een asielzoeker kost gemiddeld hier 76.50 euro per dag. Alleen dit rupsje nooitgenoeg kost de Nederlandse belastingbetaler dus een klein 2250x12= 30.000 euro op jaarbasis. Daar kunnen we in Congo dus een kleine 70 man/vrouw van inkomen van voorzien en dan hebben het nog niet eens over de extra kosten die haar kinderen met zich meebrengen.

Daarom is dit asielbeleid ook zo gruwelijk fout. We belonen enkel de mensen die het gered hebben om hierheen te kunnen komen. Dat zijn al de mensen die geld hadden of hebben. De echte mensen die hulp nodig hebben van ons, die hebben de mogelijkheden niet om hierheen te vluchten.

Als jij al uit de Congo kan komen, ben je geen vluchteling meer als je toch besluit nog verder te reizen.

Daar begint de fout.
  donderdag 21 december 2023 @ 15:22:44 #268
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211692405
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:57 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Terugtrappen naar Congo is eenvoudiger.
Laat ze hun eigen land maar eens leren op te bouwen.
Ze doen pogingen, denk dat het complexer is dan je denkt: https://www.zoa.nl/wat-er-aan-de-hand-congo
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_211693459
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 10:16 schreef Gia het volgende:

[..]
In Belgie liggen ze dus echt op straat! Daar is niet eens noodopvang.
Waarom kan dat hier niet?

Zeker in de zomer zou dat moeten kunnen. Het is een eerste stap in de integratie in Nederland: kamperen in een tentje net als veel Nederlanders doen op vakantie.
pi_211693509
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 15:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Als jij al uit de Congo kan komen, ben je geen vluchteling meer als je toch besluit nog verder te reizen.

Daar begint de fout.
Het is natuurlijk sowieso al van de zotte dat we Congolezen op zouden moeten vangen; we hebben geen enkele historische band met hen of historische verantwoordelijkheid tegenover hen.
pi_211693551
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:12 schreef halfway het volgende:
Congo=plaggenhut

Nederland=4 slaapkamers 5xkinderbijslag 1x bijstand 1xhuursubsidie 1xzorgtoeslag
Niet echt slim van Mevrouw.
In de praktijk nog wel meer dan dat hoor.
pi_211693598
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:44 schreef Inbox het volgende:

[..]

Dat is het probleem wat ik heb met die asieldeugers, ze willen helemaal geen mensen helpen, het zijn helemaal geen wereldverbeteraars, ze willen sentimenteer reageren wanneer het probleem zich aandient in de vorm van een mens van vlees en bloed in Ter Apel of aan de Middellandse Zeekust om die dan in een huis en wijk van praktisch opgeleiden te dumpen.

Ik zeg al een tijdje, maak nou een ministerie van buitenlanders. Ontwikkelingshulp, kwijtscheldingen, vertalingen, buitenlandstalige tussenklassen, financieer het allemaal uit hetzelfde potje. Elke asielzoeker, statushouder en genaturaliseerde uitkeringstrekker uit hetzelfde budget. Dan is het snel afgelopen met die instroom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Spellchecker donderdag 21 december 2023 @ 17:24:29 #273
197773 crew  maily
pi_211693700
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 17:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is het probleem wat ik heb met die asieldeugers, ze willen helemaal geen mensen helpen, het zijn helemaal geen wereldverbeteraars, ze willen sentimenteer reageren wanneer het probleem zich aandient in de vorm van een mens van vlees en bloed in Ter Apel of aan de Middellandse Zeekust om die dan in een huis en wijk van praktisch opgeleiden te dumpen.

Ik zeg al een tijdje, maak nou een ministerie van buitenlanders. Ontwikkelingshulp, kwijtscheldingen, vertalingen, buitenlandstalige tussenklassen, financieer het allemaal uit hetzelfde potje. Elke asielzoeker, statushouder en genaturaliseerde uitkeringstrekker uit hetzelfde budget. Dan is het snel afgelopen met die instroom.
Kinderbijslag voor max 2 kinderen.
Sowieso.
pi_211694060
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 16:57 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het is natuurlijk sowieso al van de zotte dat we Congolezen op zouden moeten vangen; we hebben geen enkele historische band met hen of historische verantwoordelijkheid tegenover hen.
Misschien de Belgen inderdaad maar dat vind ik anno 2023 al discutabel.
pi_211694124
quote:
2s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Gom van Strien (fraude), Raymond de Roon, Dion Graus (vrij dubieuze zaken met ex-vrouw). Oh, vergeet ik meneer Wilders zelf nog.

Dion Graus is nergens voor veroordeeld...

Gompie is alleen beschuldigd..

Ja, Wilders is veroordeeld, maar volgens een belachelijke aanklacht..
  donderdag 21 december 2023 @ 18:37:06 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211694218
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 18:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Misschien de Belgen inderdaad maar dat vind ik anno 2023 al discutabel.
Gewoon in Afrika huisvesten dit soort mensen. Dat continent is enorm en het is echt niet overal oorlog of een conflict.
pi_211694232
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 18:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gewoon in Afrika huisvesten dit soort mensen. Dat continent is enorm en het is echt niet overal oorlog of een conflict.
Het is bijna nergens oorlog en ellende daar feitelijk.
Bepaalde gebieden, maar inderdaad is Afrika een continent 3x groter als heel Europa, wat veelal vergeten word vanwege het vertekende beeld in veel aardrijkskundige boeken.
pi_211694322
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Vooral omdat het niet meer gaat over een paar honderd asielzoekers per jaar die moet voorrang huizen krijgen. Er zitten er nog 15-20K in AZC's te wachten momenteel die een echt huis moeten, en intussen komen er elke week weer een paar duizend bij in Ter Apel. Koekoek.
Alleen al in 2022 zijn er 29.000 (sociale) huurwoningen aan statushouders toegewezen terwijl er slechts 72.000 woningen bijgebouwd zijn. Het is mij niet bekend hoeveel van deze 72.000 woningen (sociale)huurwoningen waren. Maar het betekent dat we iedere 10 jaar een stad groter dan Eindhoven bij moeten bouwen alleen om statushouders te huisvesten.
Verder is het zo dat een statushouder binnen 14 weken een woning moet hebben en de gemiddelde Nederlander 12 jaar moet wachten op een geschikte woning.
En alleen met asielzoekers kun je elke 3 jaar wel een redelijk stad als Leeuwarden vullen.

Er is trouwens al jaren sprake van zo'n 40.000 asielaanvragen per jaar en 80% wordt ingewilligd. Deze mensen hebben dus recht én voorrang op een sociale huurwoning.

En dit soort parasieten uit Congo maar klagen. Ik :r op zulke lui.
  donderdag 21 december 2023 @ 18:57:38 #279
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_211694361
Congo is niet echt veilig , daarentegen zijn o.a. Angola en Zambia veel dichter in de buurt dan Nederland :{
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 21 december 2023 @ 19:05:09 #280
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_211694453
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:41 schreef Hathor het volgende:

Nee, hoor.

quote:
The Hutu, also known as the Abahutu, are a Bantu ethnic or social group which is native to the African Great Lakes region. They mainly live in Rwanda, Burundi and the eastern Democratic Republic of the Congo

The Tutsi, also called Watusi, Watutsi or Abatutsi, are an ethnic group of the African Great Lakes region. They are a Bantu-speaking ethnic group and the second largest of three main ethnic groups in Rwanda and Burundi
Rwanda en Burundi liggen tegen de Congo aan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_211708554
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:50 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ja, en laten we beginnen met het gezin waar jij nu deel van uitmaakt. Dat kan ook best naar een kleinere woning verhuizen om een asielzoekersgezin een grotere woning te gunnen. En als dat niet bevalt, kan jij bijv. dan op kamers gaan, lekker op 10m2 voor 500+ euro per maand.
dat is mij fila :)

daar is veel andere huis die voor de vluchteling kan zijn waar nu die tokkie zit
pi_211709051
quote:
6s.gif Op donderdag 21 december 2023 15:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Zelfs met begeleiding krijgen die lui vaker niet dan wel een woning.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211709107
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 15:13 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee hoor, dat zijn mensen van allerlei pluimage. Dakloos kan je om verschillende redenen worden.

Die begeleider van de gemeente kan ook niet alles doen. Ja, je op een wachtlijst zetten. Ben je ook zo een half jaar tot een jaar verder en dan krijg je een tijdelijke woning tussen waarschijnlijk de asielzoekers. We gaan het zien, ik wacht op zo'n woning ;)
Cru gesteld; wanneer die begeleider denkt dat je iets van je leven weet te maken en maatschappelijk weer bij kan dragen wanneer je een woning krijgt, maak je een stuk meer kans. Klinkt logisch, want woningen zijn schaars. Maar ook wel weer vrij selectief hardvochtig; zo'n oordeel vindt voor geen enkele andere groep plaats bij de toekenning van sociale woonruimte.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211709824
quote:

[..]

En daarbij,
Wie dan bij de PVV?
Noem eens namen..
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:41 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Allemaal

_O- _O- _O-
  Moderator / Redactie FP vrijdag 22 december 2023 @ 20:52:07 #285
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211709852
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ze blijven maar lekker wachten. Sluit maar achteraan net als iedereen. En dan nog het lef hebben dat het niet groot genoeg is? Flikker dan maar meteen op. Er zijn mensen die zo'n woning maar al te graag willen hebben. Zet die er dan in.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211710052
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:37 schreef KasBircok het volgende:

[..]
dat is mij fila :)

daar is veel andere huis die voor de vluchteling kan zijn waar nu die tokkie zit
Yoda master, presume I?
pi_211710128
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 18:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Bepaalde gebieden, maar inderdaad is Afrika een continent 3x groter als heel Europa, wat veelal vergeten word vanwege het vertekende beeld in veel aardrijkskundige boeken.
Europa is sowieso maar een postzegel vergeleken met andere werelddelen, alleen daarom al slaat het totaal nergens op dat Europese landen vluchtelingen uit Afrika of Azië zouden moeten opvangen.
pi_211714561
quote:

^O^ ^O^
pi_211714606
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:02 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Yoda master, presume I?
Ik denk dat het een Zuid-Afrikaan is.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 23 december 2023 @ 10:46:48 #290
Brabo Bastard
pi_211714692
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik denk dat het een Zuid-Afrikaan is.
Gewoon een troll, geen aandacht aan besteden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211714732
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 18:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
ik heb de aardrijkskunde boeken opengeslagen van mijn kinderen maar ik herken me daar niet in of wellicht ben ik "blind".

Dat mensen geen idee hebben dat limburg niet aan friesland grenst, of dat ijsland niet aan rusland grenst (ja echt gezien op een quiz op TV) doet niks af aan dat er op school dit echt wel wordt uitgelegd, mits je uiteraard op school hebt gezeten. EN dat laatste betwijfel ik bij velen.
pi_211714754
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:05 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Europa is sowieso maar een postzegel vergeleken met andere werelddelen, alleen daarom al slaat het totaal nergens op dat Europese landen vluchtelingen uit Afrika of Azië zouden moeten opvangen.
alleen oceanie (incl australie) is ietsies kleiner dan europa. Zelfs antartica is groter dan europa.

afrika staat op nummer 2 en is echt significant kleiner dan azie (het grootste werelddeel).
pi_211726866
quote:
15s.gif Op donderdag 21 december 2023 18:57 schreef Enchanter het volgende:
Congo is niet echt veilig , daarentegen zijn o.a. Angola en Zambia veel dichter in de buurt dan Nederland :{
Congo heeft hetzelfde reisadvies als bijvoorbeeld Nigeria. Een paar rode gebieden en verder oranje. Dan ook maar ruim 200 miljoen Nigerianen hier een huis geven? Egypte is ook grotendeels oranje. Die ook maar allemaal hierheen halen?
pi_211726904
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 14:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mwoh, ik heb gezien wat de opvanglocaties in Zwolle bieden en het woord "luxe" is zo ongeveer het laatste wat ik ermee associeer.
Het is absoluut geen 'luxe'. Maar heb je als migrant behalve opvang, nu ook al recht op luxe opvang?
  Moderator / Redactie FP zondag 24 december 2023 @ 12:00:34 #295
Brabo Bastard
pi_211727836
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 10:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is absoluut geen 'luxe'. Maar heb je als migrant behalve opvang, nu ook al recht op luxe opvang?
Nee. De opvang zou hier eigenlijk zo karig mogelijk moeten zijn.
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 24 december 2023 @ 14:59:36 #296
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211730005
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 10:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik reageerde op een post waarin werd gesuggereerd dat de hotels werden aangepast omdat het anders niet luxe genoeg zou zijn voor de asielzoekers. Mijn punt was dus niet dat het me niet luxe genoeg was voor ze.

Ik ben voor menswaardige opvang en eigenlijk vind ik bijvoorbeeld het gebrek aan privacy al onder de maat wat dat betreft op veel locaties maar ik begrijp dat het een situatie is uit nood zoals het nu gaat.
pi_211730024
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 14:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik reageerde op een post waarin werd gesuggereerd dat de hotels werden aangepast omdat het anders niet luxe genoeg zou zijn voor de asielzoekers. Mijn punt was dus niet dat het me niet luxe genoeg was voor ze.

Ik ben voor menswaardige opvang en eigenlijk vind ik bijvoorbeeld het gebrek aan privacy al onder de maat wat dat betreft op veel locaties maar ik begrijp dat het een situatie is uit nood zoals het nu gaat.
Hmm, oke. Ja, ik ben van mening dat als je hier opvang krijgt, je niet al te veel te eisen hebt.

Menswaardig is ook erg arbitrair. Heb je een bed, dak boven je hoofd en eten, dan is het wat mij betreft genoeg.
  zondag 24 december 2023 @ 15:09:35 #298
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211730088
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 15:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hmm, oke. Ja, ik ben van mening dat als je hier opvang krijgt, je niet al te veel te eisen hebt.

Menswaardig is ook erg arbitrair. Heb je een bed, dak boven je hoofd en eten, dan is het wat mij betreft genoeg.
Ja, voor eerste opvang is dat okay, desnoods maanden. Bij mij in de wijk komt nu dus een centrum voor statushouders waar ze jarenlang zo op elkaars lip, met vreemden, moeten zitten. Met doorloop, dus om de zoveel tijd kun je een nieuwe roomie krijgen en moet je maar hopen dat die niet asociaal of bijvoorbeeld geestesziek is.
pi_211730117
Triest voor die kids natuurlijk; die zijn zoals gewoonlijk weer het slachtoffer van de dommigheid van de 'volwassenen'.
pi_211730143
En welke villa hebben ze toegewezen gekregen?
pi_211731251
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 15:18 schreef Nober het volgende:
En welke villa hebben ze toegewezen gekregen?
Ze gaan verhuizen naar Zonnedael.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')