Wist niet dat dit ook zo kan gaan. COA kan dus wel iemand toegang AZC weigeren omdat diegene een woning heeft geweigerd.quote:Vrouw moet met vijf kinderen asielzoekerscentrum uit na weigeren 'te kleine woning'
Een vrouw uit Congo moet van de rechter samen met haar vijf kinderen het asielzoekerscentrum in Katwijk verlaten. Ze weigerde een woning in Haarlem, omdat ze die 'te klein' vond. Het COA spande daarna tegen haar een kort geding aan en krijgt van de rechtbank gelijk.
De vrouw en haar drie oudste, nog minderjarige kinderen hebben een verblijfsvergunning voor vijf jaar. Recent kreeg zij een tweeling, die nog geen verblijfsvergunning heeft.
In september kreeg de vrouw in Haarlem een woning aangeboden met een woonkamer, vier slaapkamers en een zolder. Na bezichtiging weigerde de vrouw de woning, omdat ze die 'te klein' vond. Ze kreeg daarna nog een week de tijd om over de woning na te denken, met de mededeling dat de woning niet beschikbaar zou blijven als ze opnieuw zou weigeren en dat ze het azc dan zou moeten verlaten. Ze weigerde de woning daarna nog steeds.
Kort geding om vertrek af te dwingen
Op 12 oktober werd de vrouw gesommeerd om het azc samen met haar kinderen binnen drie dagen te verlaten. Omdat de vrouw dat niet deed, spande het COA een kort geding aan bij de rechbank in Den Haag om haar te dwingen.
De rechtbank gaat mee in de eis van het COA, omdat de aan de vrouw aangeboden woning weliswaar 'aan de krappe kant', maar wel passend is. Bovendien zou de vrouw vanuit die woning dan eventueel verder kunnen kijken naar een ruimere woning in de toekomst, als de kinderen groter worden, stelt de rechtbank.
Week de tijd om azc te verlaten
De vrouw kreeg van de rechter een week de tijd om de opvanglocatie in Katwijk verlaten. Omdat de uitspaak op 15 december was, betekent dit dat ze uiterlijk komende vrijdag moet zijn vertrokken.
Echt letterlijk dweilen met de kraan openquote:Recent kreeg zij een tweeling, die nog geen verblijfsvergunning heeft.
Waar is/zijn de vader/vaders ?quote:Op woensdag 20 december 2023 14:51 schreef De_Onstopbare het volgende:
Congo is een groot land. Er is daar vast nog wel een mooi huis voor deze mevrouw met vijf kinderen.
Die zullen vast wel volgen over een paar maandjes als ze een vrijstaande woning krijgen toegewezen.quote:
Je kunt hier als vluchteling stelen, moorden en verkrachten en ze trappen je er nog niet uit. Een woning weigeren is hier eigenlijk niks bij.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je zoiets weigert verspeel je simpelweg je rechten op een verblijf in ons land wat mij betreft. We gaan er steeds meer naartoe dat vluchtelingen gaan bepalen hoe wij ze op moeten vangen. Dat het wellicht krap en sober is, is blijkbaar al niet meer genoeg voor deze mensen die op de vlucht zijn. Nee, ze willen meer, meer, meer en het liefst zo snel mogelijk en voor noppes.
Serieus hoor.. bedreigen, intimideren, stelen in plaatsen rondom AZC's. Ik zie het hier ook in mijn wijk langzaam maar zeker erger worden. Ze hebben niks beters te doen dan rond te hangen, te blowen en te vervelen. Geven geen fuck om hun omgeving of het land waarin ze zijn opgevangen. Wie maakt je wat?quote:Op woensdag 20 december 2023 14:56 schreef ZarB het volgende:
[..]
Je kunt hier als vluchteling stelen, moorden en verkrachten en ze trappen je er nog niet uit. Een woning weigeren is hier eigenlijk niks bij.
Bij diefstalletjes krijgt de politie de instructie om ze alleen een reprimande te geven. Meer kunnen ze niet, want consequenties zijn er niet. Doodvermoeiend, want bij Ter Apel wordt om de haverklap gejat bij de winkels. (Een kennis van mij is politie daar).quote:Op woensdag 20 december 2023 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus hoor.. bedreigen, intimideren, stelen in plaatsen rondom AZC's. Ik zie het hier ook in mijn wijk langzaam maar zeker erger worden. Ze hebben niks beters te doen dan rond te hangen, te blowen en te vervelen. Geven geen fuck om hun omgeving of het land waarin ze zijn opgevangen. Wie maakt je wat?
Ohja vergetenquote:Op woensdag 20 december 2023 15:11 schreef marc0871 het volgende:
Geen bron![]()
Die was toch verplicht in Nieuws?
Ze heeft het recht op een huis verspeeld, dat is iets anders dan recht op aanwezig zijn in het land.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je zoiets weigert verspeel je simpelweg je rechten op een verblijf in ons land wat mij betreft. We gaan er steeds meer naartoe dat vluchtelingen gaan bepalen hoe wij ze op moeten vangen. Dat het wellicht krap en sober is, is blijkbaar al niet meer genoeg voor deze mensen die op de vlucht zijn. Nee, ze willen meer, meer, meer en het liefst zo snel mogelijk en voor noppes. En maar toegeven en die poorten maar wagenwijd open laten staan.
quote:Op woensdag 20 december 2023 15:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja vergeten
https://nos.nl/regio/zh-w(...)ren-te-kleine-woning
Waarom advocaat van de duivel ?quote:Op woensdag 20 december 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga even advocaat van de duivel spelen..dit is het soort bericht dat er voor zorgt dat de PVV groeit en blijft groeien. Ik laat in het midden of dat terecht is of niet, maar als je dit leest knipper je wel een paar keer met je ogen.
Dat het op het grote plaatje klein bier is, want dit is percentueel natuurlijk maar een marginale groep (überhaupt asielzoekers, maar in het bijzonder dit soort type asielzoeker) gaat er dan niet helemaal in.
quote:
Toch zijn er veel ondankbaren:quote:Op woensdag 20 december 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga even advocaat van de duivel spelen..dit is het soort bericht dat er voor zorgt dat de PVV groeit en blijft groeien. Ik laat in het midden of dat terecht is of niet, maar als je dit leest knipper je wel een paar keer met je ogen.
Dat het op het grote plaatje klein bier is, want dit is percentueel natuurlijk maar een marginale groep (überhaupt asielzoekers, maar in het bijzonder dit soort type asielzoeker) gaat er dan niet helemaal in.
Precies. En de rest van de familieleden/opa's, oma's, oma's, tantes etc.erachteraan.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:55 schreef ZarB het volgende:
[..]
Die zullen vast wel volgen over een paar maandjes als ze een vrijstaande woning krijgen toegewezen.
Vandaag las ik nog in de krant dat het aantal diefstallen zo enorm is toegenomen. Dikke kans dat dit ook hiermee verband houdt.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus hoor.. bedreigen, intimideren, stelen in plaatsen rondom AZC's. Ik zie het hier ook in mijn wijk langzaam maar zeker erger worden. Ze hebben niks beters te doen dan rond te hangen, te blowen en te vervelen. Geven geen fuck om hun omgeving of het land waarin ze zijn opgevangen. Wie maakt je wat?
Ja leuk, maar hoe meer we als staat toe gaan geven, hoe veeleisender ze gaan worden. Nu spant het CAO een kort geding aan en gaat de rechter er in mee, maar die vrouw moet toch opgevangen worden met haar kinderen. Ergo: er komt zometeen een beter alternatief voor mevrouw en hebben ze hun zin gekregen. En zo gaat het steeds verder. Steeds wat meer en beter eisen, want anders speelt men de discriminatie/racisme kaart. Het is een door en door verrot systeem.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:16 schreef qajariaq het volgende:
Ze heeft het recht op een huis verspeeld, dat is iets anders dan recht op aanwezig zijn in het land.
Dit gaat het Nederlandse volk echt niet pikken. Ik voorzie serieus een burgeropstand op termijn.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja leuk, maar hoe meer we als staat toe gaan geven, hoe veeleisender ze gaan worden. Nu spant het CAO een kort geding aan en gaat de rechter er in mee, maar die vrouw moet toch opgevangen worden met haar kinderen. Ergo: er komt zometeen een beter alternatief voor mevrouw en hebben ze hun zin gekregen. En zo gaat het steeds verder. Steeds wat meer en beter eisen, want anders speelt men de discriminatie/racisme kaart. Het is een door en door verrot systeem.
Lekker warm ook.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:51 schreef De_Onstopbare het volgende:
Congo is een groot land. Er is daar vast nog wel een mooi huis voor deze mevrouw met vijf kinderen.
Dit soort perikelen zijn natuurlijk de reden voor de enorme groei in pvv-stemmers.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:38 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Dit gaat het Nederlandse volk echt niet pikken. Ik voorzie serieus een burgeropstand op termijn.
Was een SP stemmer, toen 50plus en overweeg nu ook PVV. Ben dit schijtzat
Er staat woning idd, geen huis, dus kan ook een appartement of verdieping zijn.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:06 schreef Momo het volgende:
Als ik op Funda zoek op huizen in Haarlem met 4 slaapkamers kom je uit op woningen van minimaal 5 ton. Al zal deze woning in OP misschien wat minder zijn, maar toch.
Daar had ze dan aan moeten denken voor ze zo dom ging lopen doen.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:52 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Maar niet bepaald veilig momenteel.
Waarschijnlijk dit, ja. Maar ik hoop op een enkeltje congo. Opzouten met die parasiet!quote:Op woensdag 20 december 2023 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja leuk, maar hoe meer we als staat toe gaan geven, hoe veeleisender ze gaan worden. Nu spant het CAO een kort geding aan en gaat de rechter er in mee, maar die vrouw moet toch opgevangen worden met haar kinderen. Ergo: er komt zometeen een beter alternatief voor mevrouw en hebben ze hun zin gekregen. En zo gaat het steeds verder. Steeds wat meer en beter eisen, want anders speelt men de discriminatie/racisme kaart. Het is een door en door verrot systeem.
Vooral omdat het niet meer gaat over een paar honderd asielzoekers per jaar die moet voorrang huizen krijgen. Er zitten er nog 15-20K in AZC's te wachten momenteel die een echt huis moeten, en intussen komen er elke week weer een paar duizend bij in Ter Apel. Koekoek.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:45 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dit soort perikelen zijn natuurlijk de reden voor de enorme groei in pvv-stemmers.
Ik denk niet dat dit advocaat van de duivel spelen is, maar gewoon een vrij correcte inschatting van de gang van zaken.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ze kan nog steeds een moslima zijn als ze geen hoofddoek draagt, in Irak dragen niet alle vrouwen een hoofddoek.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:56 schreef BMW1993 het volgende:
Ik heb bij de kringloop een Iraakse vrouw werken, wel christelijk hoor, (denk ik ze draagt geen hoofddoek)
Irak is qua oppervlak groter dan Duitsland met de helft van de bevolking van Duitsland.quote:Ze zei dat het stratenpatroon in Irak veel breder waren, en dat de middenklasse in Irak in veel grotere auto's rijden.
Hutu's en Tutsi's zijn stammen in het oosten van Afrika, zij komt uit Congo wat een stuk verder zuidelijk ligt.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:34 schreef Eriksson666 het volgende:
Ze eindigt dus met haar 5 kinderen op straat? Gaan ze haar kinderen afpakken (jeugdzorg)?
Is ze een Hutu of Tutsi?
Huis waar ik in opgegroeid ben had er 4 en daarnaast ook nog een hele ruime zolder.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:42 schreef Elena111 het volgende:
Deze mensen lijken niet te snappen dat Nederlanders over het algemeen geen vijf kinderen op de wereld zetten omdat onze woningen daar niet voor gemaakt zijn.
Diegenen die dat wel doen zijn 1) creatief met ruimte 2) rijk/succesvol/erfenis/ondernemer en dus geld voor een groot huis 3) zelfvoorzienend (zelf een woning kunnen bouwen is goedkoper).
Bijna niemand hier woont in een huis met zes slaapkamers.
En je alleenstaande moeder werkte ook niet?quote:Op woensdag 20 december 2023 16:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Huis waar ik in opgegroeid ben had er 4 en daarnaast ook nog een hele ruime zolder.
Ik ben opgegroeid bij mijn opa en oma, oma was huisvrouw en opa heeft gewoon zijn hele leven gewerkt tot aan zijn pensioen.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:45 schreef Momo het volgende:
[..]
En je alleenstaande moeder werkte ook niet?
Pleur dat ondankbare wijf ook echt straat aub! Geen uitkering, niks. Volledig de handen van haar aftrekken.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Wist niet dat dit ook zo kan gaan. COA kan dus wel iemand toegang AZC weigeren omdat diegene een woning heeft geweigerd.
Dat kan, ik zeg ook niet dat het niet voorkomt. Het is niet de norm in Nederland.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Huis waar ik in opgegroeid ben had er 4 en daarnaast ook nog een hele ruime zolder.
Maar dat zou tegenwoordig niet meer kunnen, tenzij de man des huis dan echt een hele goede baan heeft waar hij 2 ton per jaar binnen haalt.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid bij mijn opa en oma, oma was huisvrouw en opa heeft gewoon zijn hele leven gewerkt tot aan zijn pensioen.
Ben zo benieuwd naar hoe deze mensen in Congo leefden. Ik vermoed in een veredelde plaggenhut..quote:Op woensdag 20 december 2023 16:42 schreef Elena111 het volgende:
Deze mensen lijken niet te snappen dat Nederlanders over het algemeen geen vijf kinderen op de wereld zetten omdat onze woningen daar niet voor gemaakt zijn.
Diegenen die dat wel doen zijn 1) creatief met ruimte 2) rijk/succesvol/erfenis/ondernemer en dus geld voor een groot huis 3) zelfvoorzienend (zelf een woning kunnen bouwen is goedkoper).
Adoptiequote:Op woensdag 20 december 2023 14:39 schreef Momo het volgende:
De vrouw en haar drie oudste, nog minderjarige kinderen hebben een verblijfsvergunning voor vijf jaar. Recent kreeg zij een tweeling, die nog geen verblijfsvergunning heeft.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de vijf kids nog voor Kerst in een spoed pleeggezin zijn geplaatst.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:52 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ben zo benieuwd naar hoe deze mensen in Congo leefden. Ik vermoed in een veredelde plaggenhut..
Voor zo'n wijf moet je in Nederland dus ook ergens een plaggenhut bouwen nu. En als ze dan begint te zeiken, dan moet je dr per direct het land uitflikkeren, want dan is ze niet gevlucht vanwege levensgevaar, maar om financiele redenen.
Maar voor een land als Congo is het niet enkel financieel he. Vele oorlogen daar, vrouwenrechten zijn echt heel slecht daar, "verkrachtingscentrum van de wereld" is een term die wordt gebruikt. Kan mij best voorstellen dat iemand weg wil daar los van financiële redenen. Maar dat deze vrouw een woning met 4 slaapkamer en een zolder weigert gaat natuurlijk nergens over.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:52 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ben zo benieuwd naar hoe deze mensen in Congo leefden. Ik vermoed in een veredelde plaggenhut..
Voor zo'n wijf moet je in Nederland dus ook ergens een plaggenhut bouwen nu. En als ze dan begint te zeiken, dan moet je dr per direct het land uitflikkeren, want dan is ze niet gevlucht vanwege levensgevaar, maar om financiele redenen.
Ze kan natuurlijk ook uit een stad als Kinshasa komen, en dat is voor Afrikaanse begrippen best een redelijk moderne stad. Het is dus helemaal zo zeker niet of ze daar in een plaggenhut heeft gewoond.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:52 schreef Inbox het volgende:
[..]
Genoeg actieclubjes en.. en.. dus die vrouw zal inderdaad wel ergens onderdak krijgen, vrees ik.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:41 schreef herverwijderd het volgende:
Maar het is bijna kerst en ze heeft kinderen dus er zal wel een of andere actie en een pardon komen ofzo, toch?
Of ben ik nu te cynisch of juist te idealistisch?
Nah, maak er maar 4 van en adoptie voor die tweeling.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:46 schreef quo_ het volgende:
6 enkeltjes Congo.
Mag zelfs business class zijn, als dit soort opvreters maar weg zijn.
Lekker boeiend. Veiligheid is voor mevrouw van ondergeschikt belang dan een woning in een veilig land.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:52 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Maar niet bepaald veilig momenteel.
die heeft gewoon een advocaat oid die zegt dat ze moet blijven weigeren om de een of andere schimmige redenquote:Op woensdag 20 december 2023 15:06 schreef Momo het volgende:
Als ik op Funda zoek op huizen in Haarlem met 4 slaapkamers kom je uit op woningen van minimaal 5 ton. Al zal deze woning in OP misschien wat minder zijn, maar toch.
Ik denk dat dit soort mensen op recht niet snappen dat als je als Nederlander ook gewoon hard moet om dit soort dingen te bereiken of als Nederlander met 5 kinderen die niet werkt heeel lang op de wachtrij moet staan om dit huis aangeboden te krijgen.
Ik heb een nieuwe collega die in het verleden veel vrijwilligerswerk heeft gedaan met vluchtelingen. Ze zag daar wel een tweedeling, mensen die dankbaar zijn, Nederlands leren en liefst zo snel mogelijk aan het werk te mogen gaan. Laten we ook niet vergeten dat die mensen er ook zijn. En een groep die niet de intentie heeft actief Nederlands te leren (als ze examens maar halen dat wel) en ook geen drang hebben om te gaan werken of opleidingen te volgen. Heb het gevoel dat deze vrouw tot de laatste groep behoort.
Wat zou jij doen als de mensensmokkelaars je een riante villa met zwembad voorschotelen?quote:Op woensdag 20 december 2023 17:05 schreef Mubassie het volgende:
Waar ze het gore lef vandaan haalt ook.
De groetjes in Congo
Nee, dat denk ik niet. Die heeft gewoon een gigantisch bord voor dr kop.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
die heeft gewoon een advocaat oid die zegt dat ze moet blijven weigeren om de een of andere schimmige reden
Dan ben je dus geen echte vluchteling meer maar een gelukszoeker. En dan mag je sowieso retour.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:07 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als de mensensmokkelaars je een riante villa met zwembad voorschotelen?
quote:Op woensdag 20 december 2023 17:09 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dan ben je dus geen echte vluchteling meer maar een gelukszoeker. En dan mag je sowieso retour.
Genoegen nemen met een (klein) aangeboden huis en dus een dak boven je hoofd en die van je kinderen. Een beetje dankbaar zijn enzo.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:07 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als de mensensmokkelaars je een riante villa met zwembad voorschotelen?
Ja maar.. ja maar!quote:Op woensdag 20 december 2023 17:14 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Genoegen nemen met een (klein) aangeboden huis en dus een dak boven je hoofd en die van je kinderen. Een beetje dankbaar zijn enzo.
Deze rupsjes-nooit-genoeg direct de grens over flikkeren.
Je bent natuurlijk pas echt veilig in een villa met hoge hekken en panic room.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:09 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dan ben je dus geen echte vluchteling meer maar een gelukszoeker. En dan mag je sowieso retour.
Zal dat de reden zijn waarom de cellen overvol zitten met import-Nederlanders?quote:Op woensdag 20 december 2023 17:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk pas echt veilig in een villa met hoge hekken en panic room.
Interessant. Dit zegt natuurlijk meer dan één geval zoals in de OP beschreven.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:15 schreef opgebaarde het volgende:
De 2023 versie, dezelfde vragen
https://www.openkamer.org/kamervraag/2023Z01576/
Dat is dus steeds rond de 1% initiële woningweigeraars. Best weinig, zeker als je bedenkt dat de meerderheid alsnog accepteert (in elk van deze jaren waren er steeds 30 mensen die bleven weigeren). De redenen "zijn voornamelijk terug te voeren op dat een woning te klein of te duur wordt gevonden, op de locatie (te ver van studie, werk, voorzieningen en/of familie) of niet toegerust is op specifieke woonbehoeften (zoals voor rolstoelgebruikers of na een scheiding)." Bij veel van die redenen kun je je iets voorstellen.quote:In 2020, 2021 en 2022 hebben respectievelijk circa 140, 270 en 300 initiële woningweigeringen plaatsgevonden, op circa 12.010, 22.380 en 29.050 gehuisveste statushouders.
Ik heb trouwens van iemand die dicht bij het vuur zit gehoord dat dit veel vaker voorkomt. En dat er dan toch een andere woning aangeboden wordt. Het is niet zo dat het bij de eerste weigering gelijk een juridisch probleem en een nieuwsitem wordt.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is dus steeds rond de 1% initiële woningweigeraars. Best weinig, zeker als je bedenkt dat de meerderheid alsnog accepteert (in elk van deze jaren waren er steeds 30 mensen die bleven weigeren).
Dus dan wordt dit niet geregistreerd als "initiële woningweigering"? Dat zou heel ernstig zijn.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb trouwens van iemand die dicht bij het vuur zit gehoord dat dit veel vaker voorkomt. En dat er dan toch een andere woning aangeboden wordt. Het is niet zo dat het bij de eerste weigering gelijk een juridisch probleem en een mediabericht wordt.
Met andere woorden, die statistiek neem ik met een korrel zout.
Tja, kennelijk wil het COA er niet teveel gedoe van maken/ruchtbaarheid aan geven, en is dus de eerste reactie om er samen uit te komen.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus dan wordt dit niet geregistreerd als "initiële woningweigering"? Dat zou heel ernstig zijn.
SN Brussels Airlines vanuit BRU ook. Dagelijks. Stukje minder ver rijden.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:39 schreef Rodgrod het volgende:
Ik zie dat Air France gewoon naar Brazzaville en Kinshasa vliegt. Over 2 dagen gaat de volgende vlucht. Paar tickets kopen en ophoepelen met haar en haar 5 kinderen.
Want leuk dat ze het AZC uit moet, maar waar gaat ze vervolgens naar toe?
En daar moeten ze dan transparant over zijn. Als het klopt, dan vormen deze statistieken misleiding van de Kamer.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, kennelijk wil het COA er niet teveel ruchtbaarheid aan geven, en is dus de eerste reactie om er samen uit te komen.
Maar wat is een weigering? Een statushouder kan natuurlijk ook om een andere woning vragen zonder dat dit direct een weigering is.quote:Op woensdag 20 december 2023 18:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En daar moeten ze dan transparant over zijn. Als het klopt, dan vormen deze statistieken misleiding van de Kamer.
Congo grenst in het oosten aan Rwanda en Burundiquote:Op woensdag 20 december 2023 16:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hutu's en Tutsi's zijn stammen in het oosten van Afrika, zij komt uit Congo wat een stuk verder zuidelijk ligt.
Congo is een enorm groot land en ja er zijn een boel problemen met rebellen etc. Maar dat is toch voornamelijk in bepaalde regio's of provincies en zeker niet overal.quote:Op woensdag 20 december 2023 18:03 schreef Ciclon het volgende:
Heerst er oorlog in heel Congo? Zoja, hebben die 100m. Congolezen dan allemaal recht op asiel in Europa?
Ook als ze wel politiek wordt vervolgd in Congo is dat geen reden om helemaal in Nederland een woning te krijgen. Laat haar naar Tanzania, Gambia of Angola gaan. Allemaal veilige buurlanden met een vergelijkbare cultuur. Je hoeft echt geen 12000 km naar Nederland te reizen voor veiligheid. Dit soort lui moet je linea recta retour sturen naar Afrika.quote:Op woensdag 20 december 2023 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als deze vrouw niet politiek werd vervolgd in Congo is er dus geen enkele reden waarom ze helemaal in Nederland een woning zou moeten krijgen.
De jaren 40 gezinswoningen hadden ook grote gezinnen omdat de pastoor telkens kwam vragen waar het volgende kind bleef.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:42 schreef Elena111 het volgende:
Waarschijnlijk wel. Toen ik met vluchtelingen werkte had ik ook een paar keer dit soort fratsen. Gezin met 4 kinderen plus opa, en dan gewoon opa de vrieskou in trappen. "Tja, geen plek, huis te klein met de baby erbij. Geef maar een groter huis anders zijn jullie onmensen en vriest opa dood, jullie schuld!" Hoop gedoe, eindresultaat: grotere woning.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
die heeft gewoon een advocaat oid die zegt dat ze moet blijven weigeren om de een of andere schimmige reden
Die komen straks, als er een groot huis geregeld is, zich alle 5 4 melden voor gezinshereniging.quote:
Misschien hebben die nog wel meer kinderen en vrouwen met kinderen.quote:Op woensdag 20 december 2023 18:48 schreef quo_ het volgende:
[..]
Die komen straks, als er een groot huis geregeld is, zich alle 5 melden voor gezinshereniging.
Deze mevrouw heeft waarschijnlijk zelf nooit zo’n goede woning gehad. Ondankbaar.quote:Op woensdag 20 december 2023 18:10 schreef Gia het volgende:
4 slaapkamers en een zolder is dus effectief 5 slaapkamers. Wie heeft dat? Denk niet veel mensen in Nederland.
De gemiddelde sociale huurwoning heeft 3 slaapkamers en een zolder.
Als zij echt denkt een huis te kunnen krijgen met 5 of 6 slaapkamers, dan kan ze lang wachten.
Ach, misschien rent ze wel weg en gaat er een minister in paniek schieten over de veiligheid van haar kinderen enzo....quote:Op woensdag 20 december 2023 14:41 schreef herverwijderd het volgende:
Maar het is bijna kerst en ze heeft kinderen dus er zal wel een of andere actie en een pardon komen ofzo, toch?
Of ben ik nu te cynisch of juist te idealistisch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |