Gewoon in Afrika huisvesten dit soort mensen. Dat continent is enorm en het is echt niet overal oorlog of een conflict.quote:Op donderdag 21 december 2023 18:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Misschien de Belgen inderdaad maar dat vind ik anno 2023 al discutabel.
Het is bijna nergens oorlog en ellende daar feitelijk.quote:Op donderdag 21 december 2023 18:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon in Afrika huisvesten dit soort mensen. Dat continent is enorm en het is echt niet overal oorlog of een conflict.
Alleen al in 2022 zijn er 29.000 (sociale) huurwoningen aan statushouders toegewezen terwijl er slechts 72.000 woningen bijgebouwd zijn. Het is mij niet bekend hoeveel van deze 72.000 woningen (sociale)huurwoningen waren. Maar het betekent dat we iedere 10 jaar een stad groter dan Eindhoven bij moeten bouwen alleen om statushouders te huisvesten.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vooral omdat het niet meer gaat over een paar honderd asielzoekers per jaar die moet voorrang huizen krijgen. Er zitten er nog 15-20K in AZC's te wachten momenteel die een echt huis moeten, en intussen komen er elke week weer een paar duizend bij in Ter Apel. Koekoek.
Nee, hoor.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:41 schreef Hathor het volgende:
Hutu's en Tutsi's zijn stammen in het oosten van Afrika, zij komt uit Congo wat een stuk verder zuidelijk ligt.
Rwanda en Burundi liggen tegen de Congo aan.quote:The Hutu, also known as the Abahutu, are a Bantu ethnic or social group which is native to the African Great Lakes region. They mainly live in Rwanda, Burundi and the eastern Democratic Republic of the Congo
The Tutsi, also called Watusi, Watutsi or Abatutsi, are an ethnic group of the African Great Lakes region. They are a Bantu-speaking ethnic group and the second largest of three main ethnic groups in Rwanda and Burundi
dat is mij filaquote:Op donderdag 21 december 2023 14:50 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ja, en laten we beginnen met het gezin waar jij nu deel van uitmaakt. Dat kan ook best naar een kleinere woning verhuizen om een asielzoekersgezin een grotere woning te gunnen. En als dat niet bevalt, kan jij bijv. dan op kamers gaan, lekker op 10m2 voor 500+ euro per maand.
Zelfs met begeleiding krijgen die lui vaker niet dan wel een woning.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
omdat daklozen heel vaak junks zijn die niet opgevangen willen worden omdat ze op die locaties niet mogen spuiten. daarnaast krijgen daklozen een uitkering en als ze willen een begeleider van de gemeente om weer in een woning te komen.
Cru gesteld; wanneer die begeleider denkt dat je iets van je leven weet te maken en maatschappelijk weer bij kan dragen wanneer je een woning krijgt, maak je een stuk meer kans. Klinkt logisch, want woningen zijn schaars. Maar ook wel weer vrij selectief hardvochtig; zo'n oordeel vindt voor geen enkele andere groep plaats bij de toekenning van sociale woonruimte.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:13 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zijn mensen van allerlei pluimage. Dakloos kan je om verschillende redenen worden.
Die begeleider van de gemeente kan ook niet alles doen. Ja, je op een wachtlijst zetten. Ben je ook zo een half jaar tot een jaar verder en dan krijg je een tijdelijke woning tussen waarschijnlijk de asielzoekers. We gaan het zien, ik wacht op zo'n woning
quote:Op donderdag 21 december 2023 14:39 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dus die vrouw is ook nog een crimineel volgens jou?
En daarbij,
Wie dan bij de PVV?
Noem eens namen..
quote:
Ze blijven maar lekker wachten. Sluit maar achteraan net als iedereen. En dan nog het lef hebben dat het niet groot genoeg is? Flikker dan maar meteen op. Er zijn mensen die zo'n woning maar al te graag willen hebben. Zet die er dan in.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vooral omdat het niet meer gaat over een paar honderd asielzoekers per jaar die moet voorrang huizen krijgen. Er zitten er nog 15-20K in AZC's te wachten momenteel die een echt huis moeten, en intussen komen er elke week weer een paar duizend bij in Ter Apel. Koekoek.
Yoda master, presume I?quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:37 schreef KasBircok het volgende:
[..]
dat is mij fila
daar is veel andere huis die voor de vluchteling kan zijn waar nu die tokkie zit
Europa is sowieso maar een postzegel vergeleken met andere werelddelen, alleen daarom al slaat het totaal nergens op dat Europese landen vluchtelingen uit Afrika of Azië zouden moeten opvangen.quote:Op donderdag 21 december 2023 18:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is bijna nergens oorlog en ellende daar feitelijk.
Bepaalde gebieden, maar inderdaad is Afrika een continent 3x groter als heel Europa, wat veelal vergeten word vanwege het vertekende beeld in veel aardrijkskundige boeken.
quote:Op donderdag 21 december 2023 14:18 schreef KasBircok het volgende:
de rasisten zijn uit die bed zie ik
die vrouw heeft kinderen en moet dan een grote huis om daar te kun woon
dan zoek die regering maar ene grote huis voor deze vrouw of zet iemand uit die veel te groot huis heeft met geen kinderen
Gewoon een troll, geen aandacht aan besteden.quote:Op zaterdag 23 december 2023 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat het een Zuid-Afrikaan is.
ik heb de aardrijkskunde boeken opengeslagen van mijn kinderen maar ik herken me daar niet in of wellicht ben ik "blind".quote:Op donderdag 21 december 2023 18:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is bijna nergens oorlog en ellende daar feitelijk.
Bepaalde gebieden, maar inderdaad is Afrika een continent 3x groter als heel Europa, wat veelal vergeten word vanwege het vertekende beeld in veel aardrijkskundige boeken.
alleen oceanie (incl australie) is ietsies kleiner dan europa. Zelfs antartica is groter dan europa.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:05 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Europa is sowieso maar een postzegel vergeleken met andere werelddelen, alleen daarom al slaat het totaal nergens op dat Europese landen vluchtelingen uit Afrika of Azië zouden moeten opvangen.
Congo heeft hetzelfde reisadvies als bijvoorbeeld Nigeria. Een paar rode gebieden en verder oranje. Dan ook maar ruim 200 miljoen Nigerianen hier een huis geven? Egypte is ook grotendeels oranje. Die ook maar allemaal hierheen halen?quote:Op donderdag 21 december 2023 18:57 schreef Enchanter het volgende:
Congo is niet echt veilig , daarentegen zijn o.a. Angola en Zambia veel dichter in de buurt dan Nederland
Het is absoluut geen 'luxe'. Maar heb je als migrant behalve opvang, nu ook al recht op luxe opvang?quote:Op donderdag 21 december 2023 14:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mwoh, ik heb gezien wat de opvanglocaties in Zwolle bieden en het woord "luxe" is zo ongeveer het laatste wat ik ermee associeer.
Nee. De opvang zou hier eigenlijk zo karig mogelijk moeten zijn.quote:Op zondag 24 december 2023 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is absoluut geen 'luxe'. Maar heb je als migrant behalve opvang, nu ook al recht op luxe opvang?
Ik reageerde op een post waarin werd gesuggereerd dat de hotels werden aangepast omdat het anders niet luxe genoeg zou zijn voor de asielzoekers. Mijn punt was dus niet dat het me niet luxe genoeg was voor ze.quote:Op zondag 24 december 2023 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is absoluut geen 'luxe'. Maar heb je als migrant behalve opvang, nu ook al recht op luxe opvang?
Hmm, oke. Ja, ik ben van mening dat als je hier opvang krijgt, je niet al te veel te eisen hebt.quote:Op zondag 24 december 2023 14:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik reageerde op een post waarin werd gesuggereerd dat de hotels werden aangepast omdat het anders niet luxe genoeg zou zijn voor de asielzoekers. Mijn punt was dus niet dat het me niet luxe genoeg was voor ze.
Ik ben voor menswaardige opvang en eigenlijk vind ik bijvoorbeeld het gebrek aan privacy al onder de maat wat dat betreft op veel locaties maar ik begrijp dat het een situatie is uit nood zoals het nu gaat.
Ja, voor eerste opvang is dat okay, desnoods maanden. Bij mij in de wijk komt nu dus een centrum voor statushouders waar ze jarenlang zo op elkaars lip, met vreemden, moeten zitten. Met doorloop, dus om de zoveel tijd kun je een nieuwe roomie krijgen en moet je maar hopen dat die niet asociaal of bijvoorbeeld geestesziek is.quote:Op zondag 24 december 2023 15:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hmm, oke. Ja, ik ben van mening dat als je hier opvang krijgt, je niet al te veel te eisen hebt.
Menswaardig is ook erg arbitrair. Heb je een bed, dak boven je hoofd en eten, dan is het wat mij betreft genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |