Thuisbezorgd en luxe…quote:Op woensdag 20 december 2023 11:56 schreef Basp1 het volgende:
Dan ga je maar zelf koken.![]()
Luxe kost nu eenmaal geld.
heb er geen ervaring mee, bestel nooit online eten bij goedkope leverservices...quote:
Welke gek bestelt er dan ook via commissie-innende (13%?) tussenhandel Thuisbezorgd?quote:Op woensdag 20 december 2023 11:54 schreef Bocaj het volgende:
Eerst verdenk je ze al dat de porties kleiner zijn. (Komen ze nu met opties.)
Grotere portie +2 euro.
Rijst erbij +1 euro (was ooit gratis)
Plastic zak erbij 10 of 20 cent...
Bezorgen? +3 euro.
En zo wordt je Ajam Pangang dan ineens 21 of 23 euro, terwijl dat nog niet zo lang geleden 13 of 14 euro was...
Idem met je shoarma schotel.
Nasi of Bami i.p.v. rijst heeft ook geen zin want dat is alleen gebakken met hier en daar een beetje prei of ham blokje. (Mag eigenlijk geen nasi of bami heten.)
Pizza dan? Kan, maar daar zijn de marges ook aan het stijgen voor een lapje deeg.
Ik kap ermee!
Misschien ben ik een zeur maar de verhouding tussen wat je krijgt voor je geld is meer en meer zoek!
Graaiflatie?
Hoeveel mensen zijn er wel niet die spijt hebben over hun bestelde eten. (Lees de opmerkingen/reviews er maar op na.)
Jullie?
Goed punt. Probeer ook wel via lokale sites te bestellen maar qua prijs scheelt het weinig tot nix.quote:Op woensdag 20 december 2023 12:14 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Welke gek bestelt er dan ook via commissie-innende (13%?) tussenhandel Thuisbezorgd?
Iets thuis laten bezorgen omdat je te lui bent om iets zelf te maken of bij het restaurant op te halen is een luxe decadentie.quote:Op woensdag 20 december 2023 12:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Thuisbezorgd en luxe…
Volgens mij is mijn gezonde, lekkere maaltijd bezorg zaak ook 12% duurder geworden per gerecht.
Nog nooit iets laten bezorgen. Vorige week wel een patatje met en bamischijf wezen eten. Fucking 4 en half euro voor een patatje en 2 en half euro voor bami-schijf. Ik reken nog om in gulden. Tientje voor een frietje.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:54 schreef Bocaj het volgende:
Grotere portie +2 euro.
Bezorgen? +3 euro.
En zo wordt je Ajam Pangang dan ineens 21 of 23 euro, terwijl dat nog niet zo lang geleden 13 of 14 euro was...
Nasi of Bami i.p.v. rijst heeft ook geen zin want dat is alleen gebakken met hier en daar een beetje prei of ham blokje. (Mag eigenlijk geen nasi of bami heten.)
Pizza dan? Kan, maar daar zijn de marges ook aan het stijgen voor een lapje deeg.
Ik kap ermee!
Misschien ben ik een zeur maar de verhouding tussen wat je krijgt voor je geld is meer en meer zoek!
Graaiflatie?
Hoeveel mensen zijn er wel niet die spijt hebben over hun bestelde eten. (Lees de opmerkingen/reviews er maar op na.)
Jullie?
Per week 35 euro voor Uitgekookt!. Iedere dag lekker gezond en genoeg.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:56 schreef Basp1 het volgende:
Dan ga je maar zelf koken.![]()
Luxe kost nu eenmaal geld.
Jij hebt ook nog met zilveren guldens betaald, was het niet?quote:Op woensdag 20 december 2023 13:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nog nooit iets laten bezorgen. Vorige week wel een patatje met en bamischijf wezen eten. Fucking 4 en half euro voor een patatje en 2 en half euro voor bami-schijf. Ik reken nog om in gulden. Tientje voor een frietje.
Met de Wilhelmina-cent zelfs.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:20 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Jij hebt ook nog met zilveren guldens betaald, was het niet?
Dat zijn boerendorp prijzenquote:Op woensdag 20 december 2023 13:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nog nooit iets laten bezorgen. Vorige week wel een patatje met en bamischijf wezen eten. Fucking 4 en half euro voor een patatje en 2 en half euro voor bami-schijf. Ik reken nog om in gulden. Tientje voor een frietje.
Daar kon je langer mee betalen dan met zilveren guldens, opa!quote:
Vandaar. Bommel is een stad.quote:
quote:Op woensdag 20 december 2023 13:46 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Daar kon je langer mee betalen dan met zilveren guldens, opa!
Zilveren guldens werden op 1 januari 1973 buiten omloop gesteld, met Wilhelmina centen (1948) kon je tot 1 janari 2002 betalen.quote:
Zij gaan problemen krijgen als we met z'n allen besluiten het niet meer te pikken.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:57 schreef Sodemieters het volgende:
Bezorgen ze je financiële problemen?
Om de waarde van iets te 'wegen' dan doe ik dat ook nog steeds automatisch.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu twijfel ik dus of je de grap wel begrijpt.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:16 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zij gaan problemen krijgen als we met z'n allen besluiten het niet meer te pikken.
Normale prijzen graag en we betalen niet voor de Mercedes (vaak ook nog een snelle versie) van de baas die op de stoep staat bij de zaak. Wat is er mis met een Skoda?
quote:Op woensdag 20 december 2023 18:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nu twijfel ik dus of je de grap wel begrijpt.
Ze bezorgen bij jou tegenwoordig dus niet alleen maaltijden, maar ze bezorgen je ook financiële problemen.quote:
Oké, de vraag is ook of je het er nog voor over hebt. Ik zo langzamerhand niet meer... (Zonde geld)quote:Op woensdag 20 december 2023 18:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ze bezorgen bij jou tegenwoordig dus niet alleen maaltijden, maar ze bezorgen je ook financiële problemen.
NYP heeft nog wel acties 2 voor 1 of 3e gratis.quote:Op woensdag 20 december 2023 18:34 schreef Tijn het volgende:
Wat wel meevalt is dat een pizza bij de Italiaan nog steeds rond de 12 euro kost. Dat is nu opeens een van de goedkopere opties.
Ook daar heeft NYP het volgens mij goed voor elkaar want je kunt diameter kiezen.quote:Op woensdag 20 december 2023 18:56 schreef Enawh het volgende:
Bij mij zijn de bedragen bijna zelfde gebleven. Hooguit 1 euro duurder, maar ik merk wel dat de pizza bijv. veeeel kleiner zijn geworden.
En nee ik ga niet opmeten hoe groot ze zijn en of het klopt
De pizza's verschuiven heel erg in de doos dan voorheen
Dat is het toch het 'tafeltje dekje' idee?quote:Op woensdag 20 december 2023 20:09 schreef gargamelnl het volgende:
Ook gekapt met thuisbezorgd e.d. Overgestapt op uitgekookt. Lekkerder, goedkoper en gezonder.
Klopt. Alleen dat dat tafeltje dekje is het echt niet meer. https://uitgekookt.nl/maaltijdenquote:Op woensdag 20 december 2023 20:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat is het toch het 'tafeltje dekje' idee?
Vond dat altijd een beetje oubollig en vooral voor ouderen, maar dat is er wel een beetje vanaf.
Daar zijn er wel meerde van inderdaad. (Apetito)
.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:34 schreef gargamelnl het volgende:
[..]
Yep. Het is dusdanig goed, dat ik voor de komende 3 weken besteld heb.![]()
De doos werd afgelopen donderdag gezorgd door de eigen bezorgdienst van uitgekookt.
De eerste maaltijd die ik had gegeten was runderlapjes, gekookte aardappelen en stoofpeertjes.
Dit was echt de eerste keer dat ik bij een kant en klaar maaltijd letterlijk mijn bord heb schoongelikt.
Opwarmen is iets van 5 minuten magnetron of half uur in de voorverwarmde oven op 125 graden.
Ik kies altijd voor het laatste. Heb toch altijd het idee dat de magnetron de groenten sloopt.
Maandag wordt het volgende bezorgd door uitgekookt:![]()
![]()
![]()
- Gebakken varkenshaas met een romige champignonsaus, worteltjes aangemaakt met honing en roseval aardappels.
- Oma's bakschotel van gebakken krieltjes, bruine bonen, champignons, courgette, gebakken spek en ui en piccalilly.
- Tagliatelle met verse groenten zoals paprika, courgette en champignons en gamba’s gebakken in een smaakvolle pesto.
- Jus pakket van 10 cupjes (te veel jus bestaat niet)
Dat er een halve zool wat rechten heeft gegeven hoeven wij niet te erkennen ook al verlenen jullie je halve identiteit er aan. Blijft gewoon naar volk van onder de rivieren.quote:
quote:Op woensdag 20 december 2023 22:12 schreef Catkiller het volgende:
Blijft gewoon naar volk van onder de rivieren.
Sushi moet je nooit laten bezorgen. Voor 30 euro zit je nauwelijks vol dan kan je beter naar het restaurant gaan voor een 10 euro meerquote:Op woensdag 20 december 2023 19:27 schreef 2dope het volgende:
Wel teringduur ja maar ik heb geen zin om elke dag te koken. Zojuist Mexicaanse meuk op, loaded fries pulled beef en een paar quesadilla's grilled spicy chicken. Was 19,60 kwijt ex fooi voor 1 persoon.
Sushi is helemaal mal, als je dan wat variatie wil en ook nog enigszins genoeg wil hebben ben je al heel snel 30 euro kwijt, voor één persoon![]()
Dus mensen die online eten bestellen zijn dik?quote:Op woensdag 20 december 2023 23:35 schreef Cockwhale het volgende:
Moet je maar niet zo'n luie dikzak zijn. Mooi dat dikkies tegenwoordig extra graaiflatie over hun spekrollen moeten betalen.
Dat platform laat je zelfs als consument betalen voor het gebruik ervan. (Een bepaald percentage als Platformkosten.)quote:
Ja jij ja.quote:Op woensdag 20 december 2023 23:47 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dus mensen die online eten bestellen zijn dik?
We zijn Gelderlander en wonen tussen de rivieren. Dus lul niet. En wie zijn "wij" ?quote:Op woensdag 20 december 2023 22:12 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dat er een halve zool wat rechten heeft gegeven hoeven wij niet te erkennen ook al verlenen jullie je halve identiteit er aan. Blijft gewoon naar volk van onder de rivieren.
Veel lekkere maaltijden zijn zo gemaakt. FF wat thaise groenten roerbakken met zoveel vlees als je wil. Bakje voorgestoomde rijst erbij. Veel goedkoper dan Thuisbezorgd en ook veel gezonder.quote:Op donderdag 21 december 2023 09:55 schreef LXIV het volgende:
Ik bestelde Thais en voor meer dan 40 euro kreeg ik een klein bakje groente, een klein bakje vlees en wat rijst. Kleine maaltijd voor 2 personen dus. Dan is koken toch de moeite.
Wat zijn thaise groenten ?quote:Op donderdag 21 december 2023 10:46 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Veel lekkere maaltijden zijn zo gemaakt. FF wat thaise groenten roerbakken met zoveel vlees als je wil. Bakje voorgestoomde rijst erbij. Veel goedkoper dan Thuisbezorgd en ook veel gezonder.
Heb je bij o.a de AH, zakje thaise groenten. Paar minuten opbakken en klaar.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:15 schreef Enawh het volgende:
[..]
Wat zijn thaise groenten ?
Is dat niet gewoon standaard groenten en wat kruiden dat het thais maakt..
Daarom heeft thuisbezorgd ook jarenlang verlies geleden, en pas in 2022 voor het eerst een beetje winst gemaakt.quote:Op donderdag 21 december 2023 10:30 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Thuisbezorgd.nl: eerst met een paar honderd miljoen durfkapitaal marktaandeel veroveren en de concurrentie (Foodoora, Deliveroo) kapodt maken.
Vervolgens prijzen op gaan voeren.
De restaurants die met Thuisbezorgd werken moeten steeds hogere percentages afdragen.Kapitalisme
Die flitsbezorgers zijn ook nog eens allemaal begonnen in de tijd dat de rente extreem laag was.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:35 schreef knoopie het volgende:
Al die flitsbezorgers proberen nu hetzelfde. Onder kostprijs klanten winnen, hopen dat je van alle concurrenten de langste adem hebt, en hopen dat je klanten daarna niet afhaken als je de prijzen moet verhogen om je schulden weg te werken.
Zelfde geld voor andere kapitaalintensieve bedrijven, zoals huurscooterboeren en Basic Fist.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:11 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Die flitsbezorgers zijn ook nog eens allemaal begonnen in de tijd dat de rente extreem laag was.
Alleen al daarom gaan er een hoop sneuvelen.
Ik ken iemand die een tropisch winkeltje heeft met lekker eten. Maar sinds Corona en de bezuinigingen ook dit soort truckjes uithaalt. Waar een kleine portie avondeten voorheen ¤7,50 was kost dat nu ¤12,- en een groot portie zelfs ¤20,-. Maar hij zit op een goede plek vlakbij een markt dus er is veel klandizie. Ook het zelfgemaakte peper deed hij in 0,5 liter flesjes en dat kostte dan ¤2,50. Nu heeft hij 0,30 liter flesjes huisgemaakte peper voor ¤6,00.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:54 schreef Bocaj het volgende:
Grotere portie +2 euro.
Bezorgen? +3 euro.
Ik kap ermee!
Graaiflatie?
Jullie?
Als je dat flikken, dan voel je je toch vreselijk bekocht?quote:Op donderdag 21 december 2023 09:55 schreef LXIV het volgende:
Ik bestelde Thais en voor meer dan 40 euro kreeg ik een klein bakje groente, een klein bakje vlees en wat rijst. Kleine maaltijd voor 2 personen dus. Dan is koken toch de moeite.
Dan kon je beter voor ¤7,50 zo een drie ingrediëntenbox van kok Lonny ofzo uit de supermarkt halen (weet niet of dat er nog is. Je weet wel die Indonesische kok die in de jaren '90 zo een kookprogramma op tv ook had). Je had verschillende varianten waaronder Thais.quote:Op donderdag 21 december 2023 09:55 schreef LXIV het volgende:
Rauwkost of een salade via bezorging is bijna altijd een tegenvaller.quote:Op zaterdag 23 december 2023 18:49 schreef GM78 het volgende:
En rauwkost was een paar stukjes sla met twee schijfjes komkommer en tomaat zonder dressing
Correctie.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:30 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Zilveren guldens werden op 1 januari 1973 buiten omloop gesteld, met Wilhelmina centen (1948) kon je tot 1 januari 2002 14 oktober 1982 betalen.
Ik woon in een of ander dorp waar je 3.50 bezorgkosten betaald.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:38 schreef Cupfighter het volgende:
Thuisbezorgd is dan ook een luxe, daar betaal je voor
Juist dat doe ik ook als ik een keer geen zin heb om te kokenquote:Op zaterdag 30 december 2023 18:43 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Ik woon in een of ander dorp waar je 3.50 bezorgkosten betaald.Frituur op de hoek vraagt 2.50, nee dank je, ik loop wel die paar meter.
Ik kook zelf, ik schrok me vorige keer achterover, een pizza voor 18 euro.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:54 schreef Bocaj het volgende:
Grotere portie +2 euro.
Bezorgen? +3 euro.
Ik kap ermee!
Graaiflatie?
Jullie?
Als ik echt geen zin heb om te koken, dan koop ik meestal gewoonweg een stokbroodquote:Op zaterdag 30 december 2023 18:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Juist dat doe ik ook als ik een keer geen zin heb om te koken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |