abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211666636
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 19 december 2023 @ 10:41:42 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211666776
https://www.reddit.com/r/(...)t_us_funding_almost/
Ukraine Situation Report: U.S. Funding Almost "Exhausted". After one more aid package for Ukraine is announced later this week, there will be no more U.S. funding available, the White House says.

https://www.reddit.com/r/(...)ced_to_cut_military/
Ukraine war: Kyiv forced to cut military operations as foreign aid dries up
  dinsdag 19 december 2023 @ 11:02:40 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211666945
NSC ook tegen toetreding Oekraiene.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  dinsdag 19 december 2023 @ 11:30:56 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211667279
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
NSC ook tegen toetreding Oekraiene.
Niemand wil een land in oorlog bij de EU.
pi_211667296
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 09:33 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Vroeger liepen we inderdaad als pauwen rond op het slagveld. Maar een eeuw camouflage "nieuw" noemen is relatief.
[..]
Verhulling op efficient wijze toegepast. Ook westerse doctrine. Tof dat je wat meer gebalanceerde dingen post. Ga zo door.
[..]
Dit kun je beter weglaten. Zo lijkt het net alsof je denkt dat ze hier iets doms of grappigs doen.
De manier waarop hun die truck proberen te camoufleren is gewoon lachwekkend. Deze camouflage is alleen maar in erg specifieke gevallen effectief. En dan moet de drone er recht boven hangen om het niet te zien. Terwijl dit gaat om een logistieke truck die vooral aan het rondrijden zal zijn. En dan ook nog als het kan op wegen. Een beetje goede camouflage net zal veel beter zijn werk doen wanneer hij stil staat. Maar dan moet die wel aangepast zijn aan de omgeving.
  dinsdag 19 december 2023 @ 11:37:49 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211667308
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Pvda, VOLT, D66 en vermoedelijk VVD zullen daar niet zo zwaar aan tillen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  Forum Admin dinsdag 19 december 2023 @ 11:44:20 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211667388
quote:
Niet verwonderlijk met de verdeeldheid jn de vs en Europa.

We zien nu de effecten al. En als dit zo doorgaat is het westen een groot deel van zijn geloofwaardigheid kwijt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 19 december 2023 @ 11:47:36 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211667425
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

We zien nu de effecten al. En als dit zo doorgaat is het westen een groot deel van zijn geloofwaardigheid kwijt.
En hebben we een acuut probleem met onze veiligheid.

twitter

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211667509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er is geen oorlog. Er is een speciale militaire operatie gaande in de Donbas.
pi_211667609
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]
Waarom zou het de NAVO een zorg zijn wat er in Georgie en Moldavie gebeurd?
Ook Roemenie gaat niks doen als Moldavie wordt aangevallen, ze durven nota bene niet eens een Russische drone wat haar grondgebied overvliegt aan te vallen.
  dinsdag 19 december 2023 @ 12:12:44 #13
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_211667700
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:36 schreef Delenlill het volgende:

[..]
De manier waarop hun die truck proberen te camoufleren is gewoon lachwekkend.
Wat jij denkt is iets anders dan de werkelijkheid.
quote:

[..]
Deze camouflage is alleen maar in erg specifieke gevallen effectief. En dan moet de drone er recht boven hangen om het niet te zien. Terwijl dit gaat om een logistieke truck die vooral aan het rondrijden zal zijn. En dan ook nog als het kan op wegen. Een beetje goede camouflage net zal veel beter zijn werk doen wanneer hij stil staat.
Aannames zonder dat je daadwerkelijke kennis hebt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 12:35:55 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211667902
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 09:47 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

Wat moeten die daar?
De noordflank van NAVO verdedigen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211667912
quote:
Hoofd Belgische leger waarschuwt voor Rusland, 'dringende voorbereiding nodig'

De hoogste militair van Belgi waarschuwt in een interview met de Vlaamse omroep VRT voor een oorlog met Rusland. Volgens admiraal Michel Hofman, stafchef van het Belgische leger, moet Europa "zich dringend voorbereiden en duidelijk maken dat het zich kan verdedigen".

Hofman: "We zien dat Rusland is overgeschakeld op een oorlogsindustrie. Ik denk dat we ons terecht zorgen moeten maken. De taal van het Kremlin en van president Poetin is altijd dubbelzinnig. Het is absoluut niet uitgesloten dat ze later ook andere ideen krijgen. Ofwel in het zuiden in Moldavi of de Baltische Staten."

Hofman verwacht verder dat Rusland in staat is om na een eventueel einde van de oorlog in Oekrane "op termijn de oorlogsmachine te regenereren en opnieuw strijdkrachten op te bouwen", waarbij hij niet uitsluit dat Rusland dan een nieuw front opent. Het is volgens hem aan Europa daar klaar voor te zijn. "We moeten zien dat we de capaciteit hebben om dat te vermijden en de wil tonen dat we eventueel bereid zijn om in de tegenaanval te gaan", aldus Hofman.
NOS
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 12:38:37 #16
3928 Ulx
pi_211667929
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211668076
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]
Want peace? Prepair for war.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211668107
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:38 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Hoe groot is een brigade?
pi_211668117
De oorlog is stap 2, de eerste stap is Rusland die de "bluf" van NATO called. Al dan niet vrijwel gelijktijdig met de Amerikaanse verkiezingen
pi_211668138
Here we go. Wat al maanden wordt gebagatelliseerd door "experts" hier gaat straks toch echt gebeuren.

Oekrane gaat dit niet redden en de oorlogseconomie van Rusland is intussen aan het opstarten. Het zoals vaker gezegd een land met enorme mogelijkheden: redelijk zelfvoorzienend op het gebied van grondstoffen en wapenindustrie. De chips en andere zaken die missen vinden hun weg wel naar Rusland.

Elke vorm van oppositie wordt de kop ingedrukt. Het land leeft in een dictatuur.

Het is voor mij een raadsel waarom zoveel mensen (en de politiek) nog zulke grote oogkleppen op hebben.

Rusland is intern en extern (Oekrane) al bijna 2j bezig met een zuivering. Criminelen worden uit gevangenissen getrokken, minderheden worden met bussen tegelijk de vleesmolen in gegooid en kinderen worden volledig gendoctrineerd. Die generatie staat over 10j klaar om het stokje over te nemen.

Oekrane gaat dit niet redden. Helaas door een totaal gebrek aan vooruitziende blikken vanuit de politiek in het westen. Het is schokkend hoe naviteit het overwint van de realiteit.

Rusland heeft de aantallen en die aantallen zijn zelfs als ze alleen een stok en stoffer en blik hebben gewoon bizar en verwoestend.

We staan volledig aan de vooravond van een totaal conflict met Rusland en het is een herhaling van 1939.. helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door dudewhereismycar op 19-12-2023 13:36:21 ]
pi_211668238
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Paar duizend man.
pi_211668279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niet alleen dat, door onze zwakke opstelling zijn we zelf als volgende aan de beurt.
pi_211668292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:57 schreef dudewhereismycar het volgende:
Here we go. Wat al maanden wordt gebagatelliseerd door "experts" hier gaat straks toch echt gebeuren.

Oekrane gaat dit redden en de oorlogseconomie van Rusland is intussen aan het opstarten. Het zoals vaker gezegd een land met enorme mogelijkheden: redelijk zelfvoorzienend op het gebied van grondstoffen en wapenindustrie. De chips en andere zaken die missen vinden hun weg wel naar Rusland.

Elke vorm van oppositie wordt de kop ingedrukt. Het land leeft in een dictatuur.

Het is voor mij een raadsel waarom zoveel mensen (en de politiek) nog zulke grote oogkleppen op hebben.

Rusland is intern en extern (Oekrane) al bijna 2j bezig met een zuivering. Criminelen worden uit gevangenissen getrokken, minderheden worden met bussen tegelijk de vleesmolen in gegooid en kinderen worden volledig gendoctrineerd. Die generatie staat over 10j klaar om het stokje over te nemen.

Oekrane gaat dit niet redden. Helaas door een totaal gebrek aan vooruitziende blikken vanuit de politiek in het westen. Het is schokkend hoe naviteit het overwint van de realiteit.

Rusland heeft de aantallen en die aantallen zijn zelfs als ze alleen een stok en stoffer en blik hebben gewoon bizar en verwoestend.

We staan volledig aan de vooravond van een totaal conflict met Rusland en het is een herhaling van 1939.. helaas.
Gaat Oekrane het nu wel of niet redden? Je post is wat dit betreft tegenstrijdig. Ik zie Rusland misschien nog wat proberen in Moldavi, maar ze zijn wel ontzettend dom als ze half Europa (en dus NAVO grondgebied) gaan aanvallen. Daar zit China ook niet op te wachten, dus dan komt men compleet gesoleerd te staan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211668299
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Gaat Oekrane het nu wel of niet redden? Je post is wat dit betreft tegenstrijdig. Ik zie Rusland misschien nog wat proberen in Moldavi, maar ze zijn wel ontzettend dom als ze half Europa (en dus NAVO grondgebied) gaan aanvallen. Daar zit China ook niet op te wachten, dus dan komt men compleet gesoleerd te staan.
Waar komt dat naeve idee eigenlijk vandaan?
pi_211668364
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:16 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat China qua handel niet gebaat is bij gedoe/wereldoorlog.
pi_211668375
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:16 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Omdat je dan kunt spreken van een wereldoorlog. En dat gaat dus ook wereldwijde (economische) gevolgen hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 19 december 2023 @ 13:27:05 #27
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_211668415
Nukes niet te vergeten bij een uitbrekend conflict/confrontatie met de russen, ofwel de grote kans daarop.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_211668427
NOEKS *O*
pi_211668438
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:12 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Wat jij denkt is iets anders dan de werkelijkheid.
[..]
Aannames zonder dat je daadwerkelijke kennis hebt.
Zo ver heb jij anders ook nog niks van daadwerkelijke kennis laten zien wanneer het op camouflage aankomt. Vertel mij dan maar eens in welke situaties de camouflage van die truck effectief is. Want echt natuurlijk ziet het er niet uit.

Als het al camouflage moet voorstellen natuurlijk.
pi_211668493
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet redden. Foutje in post.
pi_211668505
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat je dan kunt spreken van een wereldoorlog. En dat gaat dus ook wereldwijde (economische) gevolgen hebben.
Ik denk dat de Chinezen het ook prima vinden om hun rotzooi aan een Europa onder een Russische dictatuur te verkopen, dat interesseert hen verder totaal niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door spicymchaggis op 19-12-2023 13:52:33 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 13:49:33 #32
3928 Ulx
pi_211668672
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Hier gaat het om 5000 man las ik ergens.
  dinsdag 19 december 2023 @ 13:50:17 #33
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_211668681
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:57 schreef dudewhereismycar het volgende:

Oekrane gaat dit niet redden en de oorlogseconomie van Rusland is intussen aan het opstarten. Het zoals vaker gezegd een land met enorme mogelijkheden: redelijk zelfvoorzienend op het gebied van grondstoffen en wapenindustrie. De chips en andere zaken die missen vinden hun weg wel naar Rusland.

Yea, she's on crack.
pi_211668695
quote:
?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 13:57:42 #35
3928 Ulx
pi_211668791
quote:

Klinkt allermaal leuk en aardig, maar hoe precies gaat Kyiv gedwongen worden te stoppen? Hoe gaat dat in zijn werk? Want tenzij Oekrane in de rug wordt aangevallen zie ik Rusland ze niet tot overgave dwingen.
pi_211668936
quote:
Het fatalisme lijkt inderdaad het westen een mokerslag toegediend te hebben.
Oekraine was goed opweg, tot iedereen opeens riep en herhaalde: Oekraine gaat het niet redden, Oekraine gaat het niet redden, Oekraine gaat het niet redden.
Tegelijkertijd een flinke rem op de wapenleveringen/toezeggingen.

Ergens was/is het ook wel voorspelbaar natuurlijk. De mens die gewoon weer in haar comfortzone kruipt. En er pas uitkomt wanneer ze er letterlijk wordt uitgetrapt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 14:08:37 #37
3928 Ulx
pi_211668938
Als het Westen Oekrane een mes in de rug duwt en ze dwingt te capituleren zou het me niet verbazen dat alle westerse wapensystemen -Patriots, Nasams, F16's, de tanks, noem maar op- naar Rusland gaan.

Want waarom zou Oekrane die zaken vernietigen? Om het Westen een plezier te doen?
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:09:27 #38
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211668951
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klinkt allermaal leuk en aardig, maar hoe precies gaat Kyiv gedwongen worden te stoppen? Hoe gaat dat in zijn werk? Want tenzij Oekrane in de rug wordt aangevallen zie ik Rusland ze niet tot overgave dwingen.
Interne onrust, muiterij aan het front, dat soort zaken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 14:11:02 #39
3928 Ulx
pi_211668976
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:09 schreef zalkc het volgende:

[..]
Interne onrust, muiterij aan het front, dat soort zaken.
Bij de Russen zijn ze nu al officieren aan het fraggen. Daar zie ik eerder muiterij ontstaan.
pi_211668981
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:08 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Oekraine was goed opweg, tot iedereen opeens riep en herhaalde: Oekraine gaat het niet redden, Oekraine gaat het niet redden, Oekraine gaat het niet redden.

Ergens was/is het ook wel voorspelbaar natuurlijk. De mens die gewoon weer in haar comfortzone kruipt. En er pas uitkomt wanneer ze er letterlijk wordt uitgetrapt.
Zolang je in het Westen geen noodtoestand afkondigt en fabrieken en arbeiders dwingt om voor de oorlogseconomie te werken ga je het nooit redden tegen een land als Rusland dat dat (de facto) wel doet.

Het is net een tsunami. Eenmaal op gang niet te stoppen. Je zult zien dat Rusland de productie exponentieel gaat vergroten. Er is geen houden meer aan en zelfs Kiev moet vrezen voor bezetting.

Ondertussen zitten wij nog te kutten met Orban en verraders binnen de Republikeinse partij.
pi_211668990
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zonder munitie houdt het snel op; de munitie voor het materieel uit de Sovjettijd is op en die voor het NAVO materieel wordt niet geleverd omdat die eenvoudigweg niet geproduceerd wordt.
pi_211669015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:11 schreef Confetti het volgende:

[..]
Zolang je in het Westen geen noodtoestand afkondigt en fabrieken en arbeiders dwingt om voor de oorlogseconomie te werken ga je het nooit redden tegen een land als Rusland dat dat (de facto) wel doet.

Het is net een tsunami. Eenmaal op gang niet te stoppen. Je zult zien dat Rusland de productie exponentieel gaat vergroten. Er is geen houden meer aan en zelfs Kiev moet vrezen voor bezetting.

Ondertussen zitten wij nog te kutten met Orban en verraders binnen de Republikeinse partij.
Dat het interbellum op zijn einde loopt wordt hoe langer hoe meer duidelijk.
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:14:08 #43
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211669018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:08 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het trieste is ook dat het hangt op wat tegenstand van kleine groepen, zoals de Trumpisten (is ook maar een deel van de republikeinen) en Orban. Als die 2 pakketten wel waren doorgegaan was de stemming al heel anders.

Zo zie je maar weer dat het omkopen van politici erg interessant is.
  Forum Admin dinsdag 19 december 2023 @ 14:16:00 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211669042
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:14 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het trieste is ook dat het hangt op wat tegenstand van kleine groepen, zoals de Trumpisten (is ook maar een deel van de republikeinen) en Orban. Als die 2 pakketten wel waren doorgegaan was de stemming al heel anders.

Zo zie je maar weer dat het omkopen van politici erg interessant is.
Gelukkig hebben we hier kameraden Wilders en Baudet
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211669143
quote:

[..]

Wij lopen inderdaad per definitie 1-0 achter, er moet eerst een oorlogsverklaring komen en dan wordt de oorlogseconomie pas opgestart.
Tegen die tijd is het maar duimen dat Amerika nog in de NAVO zit. Trump heeft met zijn dreiging de NAVO te verlaten wat mij betreft toch een zaadje geplant.
Ook moet niet worden vergeten dat als Rusland Oekraine bezet ze de de mannen in militaire leeftijd daar ook zullen gaan conscripten als het er op aan komt.
pi_211669154
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we hier kameraden Wilders en Baudet
Langzaam maar zeker komen er in steeds meer Europese hoofdsteden Russische marionettenregeringen aan de macht.
pi_211669158
quote:
Rusland is slechts n land. Met een gigantische corruptie en een BBP vergeleken met Nederland en Belgi.

Zelfs als ze de burgermaatschappij volledig militariseren, wordt het lastig voor ze.
pi_211669216
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Rusland is slechts n land. Met een gigantische corruptie en een BBP vergeleken met Nederland en Belgi.

Zelfs als ze de burgermaatschappij volledig militariseren, wordt het lastig voor ze.
Wanneer je van een oorlog spreekt op schaal van WW2 dan is dat economische verschil niet zo relevant meer. Dan moet je goedkoop en snel wapens kunnen maken en zonder problemen mensen hun dood in kunnen sturen. Denk dat Rusland hier een voordeel heeft ten opzichte van het westen eerlijk gezegd.
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:30:45 #49
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211669223
quote:

[..]

Zolang wij moeite hebben met het opvoeren naar 2% (!) is die 9%(!) van hun competitief
pi_211669278
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:14 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat het interbellum op zijn einde loopt wordt hoe langer hoe meer duidelijk.
Eigenlijk al sinds 2014.
Maar mee eens zet die kleine veto russen buitenspel en speel het spel ook niet meer zo schoon.
Geef de Oekraners de wapens die ze nodig hebben voor ene verpletterende aanval op de Russische infrastructuur.

Overigens zie ik het nog steeds niet zo zwart in. We hebben wel eens voor hetere vuren gestaan en dat werd ook opgelost.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211669293
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:30 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wanneer je van een oorlog spreekt op schaal van WW2 dan is dat economische verschil niet zo relevant meer. Dan moet je goedkoop en snel wapens kunnen maken en zonder problemen mensen hun dood in kunnen sturen. Denk dat Rusland hier een voordeel heeft ten opzichte van het westen eerlijk gezegd.
Dan moet je ook de machines hebben die die wapens goedkoop en makkelijk kunnen maken.
Die worden grotendeels in het westen gemaakt en met wat AK's kom je er niet meer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:36:00 #52
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_211669299
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:29 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Zo ver heb jij anders ook nog niks van daadwerkelijke kennis laten zien wanneer het op camouflage aankomt. Vertel mij dan maar eens in welke situaties de camouflage van die truck effectief is. Want echt natuurlijk ziet het er niet uit.

Als het al camouflage moet voorstellen natuurlijk.
Er is letterlijk helemaal maar dan ook helemaal niets met de camouflage van dat voertuig.

Jij vind het lachwekkend en het er niet uitzien.

Dat kan.

Je post ook filmpjes met koppen als "temporary occupied Taganrog" en dat soort titels.

Dat kan.

Er valt ook helemaal niet over te discussieren.

Of het er wel of niet uitziet is helemaal niet van belang. Net zoals het totaal niet van belang is of jij het lachwekkend vind.
pi_211669493
quote:

[..]

Te grote ego en een gigantische corruptie terwijl ze alles in huis hebben, bijvoorbeeld grondstoffen, om groot en welvarend te zijn wat mee kan helpen om een professioneel leger te handhaven.

Nu betalen ze de prijs voor hun onkunde in Oekrane.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_211669825
quote:
Tegen die tijd is het maar duimen dat Amerika nog in de NAVO zit. Trump heeft met zijn dreiging de NAVO te verlaten wat mij betreft toch een zaadje geplant.
Gelukkig heeft de VS net een wet aangenomen waardoor de president zich niet uit de NAVO kan terugtrekken zonder akkoord van het congres. En bij de GOP zitten nog genoeg oorlogshaviken die dat niet laten gebeuren.

https://www.washingtonpos(...)ess-nato-exit-trump/
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  dinsdag 19 december 2023 @ 15:22:22 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211669920
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:08 schreef Ulx het volgende:
Als het Westen Oekrane een mes in de rug duwt en ze dwingt te capituleren zou het me niet verbazen dat alle westerse wapensystemen -Patriots, Nasams, F16's, de tanks, noem maar op- naar Rusland gaan.

Want waarom zou Oekrane die zaken vernietigen? Om het Westen een plezier te doen?
Ik denk niet dat ze dit expres zullen doen, maar dat zulke systemen net als bij de Taliban in 2021 in handen van de Russen zullen vallen is natuurlijk niet ondenkbaar.
The End Times are wild
  dinsdag 19 december 2023 @ 15:24:17 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211669938
quote:

[..]
De manier waarop hun die truck proberen te camoufleren is gewoon lachwekkend. Deze camouflage is alleen maar in erg specifieke gevallen effectief. En dan moet de drone er recht boven hangen om het niet te zien. Terwijl dit gaat om een logistieke truck die vooral aan het rondrijden zal zijn. En dan ook nog als het kan op wegen. Een beetje goede camouflage net zal veel beter zijn werk doen wanneer hij stil staat. Maar dan moet die wel aangepast zijn aan de omgeving.
Dit soort camouflage met jute is vooral bedoeld tegen infrarood-waarneming.
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 15:29:10 #57
3928 Ulx
pi_211670009
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:30 schreef zalkc het volgende:

[..]
Zolang wij moeite hebben met het opvoeren naar 2% (!) is die 9%(!) van hun competitief
Opvoeren naar 2% is makkelijk. Gewoon de lonen verhogen en de nieuwe marineschepen vooruit betalen. Zit je zo op de 2%.
  dinsdag 19 december 2023 @ 15:30:10 #58
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211670024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze dit expres zullen doen, maar dat zulke systemen net als bij de Taliban in 2021 in handen van de Russen zullen vallen is natuurlijk niet ondenkbaar.
Alsof de russen geen bouwtekeningen hebben en andere fragmenten van Westerse wapens. Daarnaast zijn die door ons superieur verklaarde Westerse wapens nou ook weer niet zo'n game changer geweest. Eigenlijk helemaal niet. Het valt bitter tegen.
Vladimir Putin
pi_211670033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:36 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Er is letterlijk helemaal maar dan ook helemaal niets met de camouflage van dat voertuig.

Jij vind het lachwekkend en het er niet uitzien.

Dat kan.

Je post ook filmpjes met koppen als "temporary occupied Taganrog" en dat soort titels.

Dat kan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er valt ook helemaal niet over te discussieren.

[ afbeelding ]

Of het er wel of niet uitziet is helemaal niet van belang. Net zoals het totaal niet van belang is of jij het lachwekkend vind.
Die foto's laten betere camouflage zien dan die van die Russische truck. Die Russische is gewoon een rechthoekig blok. En in die tijd waren er nog geen drones.
pi_211670054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit soort camouflage met jute is vooral bedoeld tegen infrarood-waarneming.
Kijk, dat is een antwoord waar ik iets aan heb. Nu kan ik het begrijpen waarom ze het zo gedaan hebben. Dan worden ze 's nachts niet zo gemakkelijk gespot.
pi_211670070
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Alsof de russen geen bouwtekeningen hebben en andere fragmenten van Westerse wapens. Daarnaast zijn die door ons superieur verklaarde Westerse wapens nou ook weer niet zo'n game changer geweest. Eigenlijk helemaal niet. Het valt bitter tegen.
Ik denk dat je het verschil tussen hoeveelheden wapens en de technologie achter wapens niet snapt.
pi_211670097
quote:

[..]
Zijn prima wapens maar kwetsbaar/ineffectief in een drone oorlog.
Het westen moet nu vooral EW wapens leveren maar het mag duidelijk zijn dat het westen dat toch te veel van het goede vindt. Boven munitie enz wat ook veel te weinig geleverd wordt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 15:38:39 #63
3928 Ulx
pi_211670118
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom zouden ze het niet expres doen als het Westen ze een mes in de rug steekt? Het is het westen die dan wil dat Oekrane een deal maakt. Geven ze die systemen op in de onderhandelingen is maken ze misschien iedereen blij. Rusland heeft high-tech spul dat ze kunnen analyseren voor tegenmaatregelen. Ze hebben iets waar de Chinezen ook erg in genteresseerd zijn om te kopiren. En Oekrane kan misschien in ruil voor wat moderne radarsystemen een dorpje van vijftig inwoners behouden. Prima deal toch? Hebben we vrede. Okay, onze luchtverdediging is een beetje fucked voor de komende twintig jaar, en we zullen miljarden in nieuwe systemen moeten steken, maar in ruil daarvoor hoeven we geen tweedehands meuk uit de jaren zeventig meer weg te geven. Dat scheelt toch zeker enkele miljoenen.
  dinsdag 19 december 2023 @ 15:43:40 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211670164
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zouden ze het niet expres doen als het Westen ze een mes in de rug steekt? Het is het westen die dan wil dat Oekrane een deal maakt. Geven ze die systemen op in de onderhandelingen is maken ze misschien iedereen blij. Rusland heeft high-tech spul dat ze kunnen analyseren voor tegenmaatregelen. Ze hebben iets waar de Chinezen ook erg in genteresseerd zijn om te kopiren. En Oekrane kan misschien in ruil voor wat moderne radarsystemen een dorpje van vijftig inwoners behouden. Prima deal toch? Hebben we vrede. Okay, onze luchtverdediging is een beetje fucked voor de komende twintig jaar, en we zullen miljarden in nieuwe systemen moeten steken, maar in ruil daarvoor hoeven we geen tweedehands meuk uit de jaren zeventig meer weg te geven. Dat scheelt toch zeker enkele miljoenen.
We zullen Oekraine geen mes in de rug steken. Uiteindelijk eindigt iedere oorlog met onderhandelingen, een wapenstilstand en een vredesverdrag. Het is het beste als dat verdrag voor beide partijen enigzins acceptabel is, anders heb je over 20 jaar opnieuw oorlog. Dat betekent dat zowel Rusland als Oekraine water bij de wijn moeten doen.
Het is zo bezien zelfs gunstiger voor Oekraine wanneer het verdrag niet te vernederend voor Rusland is, anders blijft het etteren. En vice versa natuurlijk!

Dus wanneer er wordt aangestuurd op onderhandelen is dat geen mes in de rug van Oekraine. Ik vind wat het Westen nu Oekraine flikt (ze laten doorvechten, want zo enorm goedkoop (dixit Ollongren), niet genoeg geven om van Rusland te winnen maar genoeg om niet te verliezen, het zo eindeloos rekken waarbij de halve Oekrainse jeugd sneuvelt voor ons belang) eigenlijk veel valser dan realistsch zijn.
The End Times are wild
  dinsdag 19 december 2023 @ 15:49:26 #65
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211670228
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
En als Rusland anders toch grote delen gaat bezetten kunnen we dat geld mooi in eigen land kwijt voor die extra paar honderdduizend vluchtelingen die we hier moeten gaan opvangen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 15:50:18 #66
3928 Ulx
pi_211670239
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
We zullen Oekraine geen mes in de rug steken. Uiteindelijk eindigt iedere oorlog met onderhandelingen, een wapenstilstand en een vredesverdrag. Het is het beste als dat verdrag voor beide partijen enigzins acceptabel is, anders heb je over 20 jaar opnieuw oorlog. Dat betekent dat zowel Rusland als Oekraine water bij de wijn moeten doen.
Het is zo bezien zelfs gunstiger voor Oekraine wanneer het verdrag niet te vernederend voor Rusland is, anders blijft het etteren. En vice versa natuurlijk!

Dus wanneer er wordt aangestuurd op onderhandelen is dat geen mes in de rug van Oekraine. Ik vind wat het Westen nu Oekraine flikt (ze laten doorvechten, want zo enorm goedkoop (dixit Ollongren), niet genoeg geven om van Rusland te winnen maar genoeg om niet te verliezen, het zo eindeloos rekken waarbij de halve Oekrainse jeugd sneuvelt voor ons belang) eigenlijk veel valser dan realistsch zijn.
Oekrane is het daar niet mee eens. Dus dan ga je al nat. Dan moet het Westen Oekrane dus dwingen. Maar dat kan dus ernstige gevolgen hebben. Demilitarisatie is een eis van de Russen. En daarom: waarom zou Oekrane bij zulke onderhandelingen dan niet Westerse wapens met handleidingen en desnoods training aan Rusland geven als ze dat een dorpje minder zal doen verliezen?
pi_211670270
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:49 schreef zalkc het volgende:

[..]
En als Rusland anders toch grote delen gaat bezetten kunnen we dat geld mooi in eigen land kwijt voor die extra paar honderdduizend vluchtelingen die we hier moeten gaan opvangen.
Ironisch genoeg krijgen we dan meer vluchtelingen vanwege het beleid van de anti-vluchtelingen rakkers.
pi_211670280
quote:

[..]

Er is alleen niks, echt helemaal niks wat aangeeft dat Rusland water bij de wijn wil doen.
Wat is water bij de wijn trouwens? Want ze hebben sowieso netto winst.
En wanneer Rusland bloed ruikt (hallo Rusland, we willen graag onderhandelen), dan gaat het denk ik gewoon door tot zover ze kunnen.
pi_211670405
twitter

twitter
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:08:35 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211670420
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk dat je het verschil tussen hoeveelheden wapens en de technologie achter wapens niet snapt.
Die hoog geachte technologie heeft Oekraiene ook niet veel verder gebracht. De patstelling (opgave) is nog groter.
Maar leg het mij uit.
Vladimir Putin
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 16:10:53 #71
3928 Ulx
pi_211670438
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die hoog geachte technologie heeft Oekraiene ook niet veel verder gebracht. De patstelling (opgave) is nog groter.
Maar leg het mij uit.
Welke patstelling? De Russen die er niet doorheen komen?
pi_211670537
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar leg het mij uit.
De technologie is inderdaad veel geavanceerder dan die van Rusland. Maar het westen geeft ze veel te laat, slechts in kleine hoeveelheden en verspreid over een langere periode aan Oekrane. Waardoor ze nog geen deuk in een pak boter kunnen slaan.

Hierdoor zullen wij, het westen/de EU/de NAVO (mede)verantwoordelijk zijn als Oekrane ooit de oorlog verliest. Of grondgebied moet opgeven voor vrede.

En het laat andere bondgenoten zoals Taiwan zien dat ze niet op ons kunnen rekenen wanneer het er toe doet. Ook geeft het landen zoals China een vrijbrief om te doen wat ze willen zonder bang te hoeven zijn voor te veel problemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 19-12-2023 16:28:57 ]
  Moderator dinsdag 19 december 2023 @ 16:22:19 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211670552
quote:

[..]
Volgens wie valt het tegen?

Die indruk krijg ik totaal niet tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:28:23 #74
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_211670615
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:30 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Zodra de (aandeelhouders van) multinationals hun winsten in gevaar zien komen zullen ze de druk op de politiek en wapenproductie opvoeren. Dan is Rusland zo kapot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:28:44 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211670616
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekrane is het daar niet mee eens. Dus dan ga je al nat. Dan moet het Westen Oekrane dus dwingen. Maar dat kan dus ernstige gevolgen hebben. Demilitarisatie is een eis van de Russen. En daarom: waarom zou Oekrane bij zulke onderhandelingen dan niet Westerse wapens met handleidingen en desnoods training aan Rusland geven als ze dat een dorpje minder zal doen verliezen?
Wij hoeven Oekraine niet te dwingen, natuurlijk niet. Maar wij mogen natuurlijk wel voorwaarden stellen aan onze hulp. Dat is heel wat anders.

Ik ben uiteindelijk voor de meest menswaardige oplossing die uitzicht geeft op een duurzame vrede. Ik vind dat de Westerse politici dit ook moeten nastreven. Ik denk dat zij er objectiever in kunnen staan dan Oekraine.
The End Times are wild
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:30:10 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211670635
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:53 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Er is alleen niks, echt helemaal niks wat aangeeft dat Rusland water bij de wijn wil doen.
Wat is water bij de wijn trouwens? Want ze hebben sowieso netto winst.
En wanneer Rusland bloed ruikt (hallo Rusland, we willen graag onderhandelen), dan gaat het denk ik gewoon door tot zover ze kunnen.
Ik denk niet dat Rusland zoveel te kiezen heeft. Ook Rusland verliest mensen en ook in Rusland doet dat pijn. Bovendien lijdt het land uiteindelijk toch onder de economische sancties en is er onder aan de streep ook weer niet alles te winnen voor hen met deze oorlog.
The End Times are wild
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:30:30 #77
pi_211670638
quote:

[..]
Er is dan ook nauwelijks iets geleverd.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:32:29 #78
pi_211670657
quote:
Het is zo bezien zelfs gunstiger voor Oekraine wanneer het verdrag niet te vernederend voor Rusland is, anders blijft het etteren
Gezien de geschiedenis van Rusland blijft het sowieso etteren. Een wapenstilstand en vervolgens Ukraine volpompen met wapens voordat Rusland zich kan herstellen is een optie.
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:33:17 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211670668
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Gezien de geschiedenis van Rusland blijft het sowieso etteren. Een wapenstilstand en vervolgens Ukraine volpompen met wapens voordat Rusland zich kan herstellen is een optie.
Een lidmaatschap van de NAVO is al afdoende.
The End Times are wild
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:35:10 #80
pi_211670684
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wij hoeven Oekraine niet te dwingen, natuurlijk niet. Maar wij mogen natuurlijk wel voorwaarden stellen aan onze hulp. Dat is heel wat anders.

Ik ben uiteindelijk voor de meest menswaardige oplossing die uitzicht geeft op een duurzame vrede. Ik vind dat de Westerse politici dit ook moeten nastreven. Ik denk dat zij er objectiever in kunnen staan dan Oekraine.
Objectief gezien is het kapot maken van Rusland de oplossing die op de lange termijn de meeste mensen in leven houd.
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:35:59 #81
pi_211670693
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dan kunnen we daar nu meteen mee beginnen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 16:37:51 #82
3928 Ulx
pi_211670710
quote:

[..]

Wat voor voorwaarden had je in gedachten?
pi_211670735
quote:

[..]

Duurzame vrede met Rusland is niet mogelijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 16:42:34 #84
3928 Ulx
pi_211670768
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat gaat Rusland niet toestaan. Oekrane dient geheel ontwapend te worden onder toezicht van het Kremlin. Daar kun je donder op zeggen.
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:46:47 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211670806
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Objectief gezien is het kapot maken van Rusland de oplossing die op de lange termijn de meeste mensen in leven houd.
Objectief gezien ben jij een doorgesnoven haatdragende idioot.
The End Times are wild
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:47:17 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211670814
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat gaat Rusland niet toestaan. Oekrane dient geheel ontwapend te worden onder toezicht van het Kremlin. Daar kun je donder op zeggen.
Dat is onrealistisch en niet acceptabel. Dat snapt Rusland ook wel.
The End Times are wild
pi_211670833
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Kennelijk niet. Want het ontwapenen van Oekrane was n van de redenen om de oorlog juist te beginnen.
pi_211670842
quote:

[..]

De grootste fout is BBP vergelijkingen maken in het geval van oorlog.

De lonen zijn veeel lager en de grondstoffen komen uit eigen gelederen. En in een oorlogseconomie wordt je gewoon gedwongen om te werken.

Dus ik begrijp niet wat BBP hiermee te maken heeft.

Mensen, materialen en grondstoffen. Dat is wat je nosig heeft.. en die heeft Rusland helaas in overvloed
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:52:12 #89
pi_211670879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Objectief gezien ben jij een doorgesnoven haatdragende idioot.
Bewijs dat maar. Maar eerst maken we Rusland kapot.
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:53:20 #90
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_211670888
quote:

[..]

Dat hadden die westerse politici ook voor 2022 kunnen doen. Alleen kozen we ervoor om bij oefeningen Amerikaanse F-15s op Starokostiantyniv neer te zetten en een California Army Nation Guard die 11 deployments uitvoerde.

We waren er ook als de kippen bij overigens om dat soort eenheden een week voor de Russische inval terug te trekken.

quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Europa heeft niets. En de Amerikanen leveren vanwege geopolitieke redenen niet.
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kennelijk niet. Want het ontwapenen van Oekrane was n van de redenen om de oorlog juist te beginnen.
Dat het Russische verwachtingspatroon niet klopte met de werkelijkheid was snel duidelijk. Wat ook geld voor het westerse verwachtingspatroon mbt het Oekraiense tegenoffensief.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 december 2023 @ 16:53:49 #91
3928 Ulx
pi_211670891
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, Rusland startte de oorlog precies om die reden. En bovendien: Wie gaat er wat aan doen?
pi_211670911
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Bewijs dat maar. Maar eerst maken we Rusland kapot.
Ben je ooit (niet) genaaid door een Russische camhoer oid?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:56:59 #93
pi_211670920
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:55 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ben je ooit (niet) genaaid door een Russische camhoer oid?
Nee, ze plegen oorlogsmisdaden in Ukraine. En Georgie, Tjetjeni, ...
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:57:14 #94
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211670921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:20 schreef Delenlill het volgende:

[..]
De technologie is inderdaad veel geavanceerder dan die van Rusland. Maar het westen geeft ze veel te laat, slechts in kleine hoeveelheden en verspreid over een langere periode aan Oekrane. Waardoor ze nog geen deuk in een pak boter kunnen slaan.

Hierdoor zullen wij, het westen/de EU/de NAVO (mede)verantwoordelijk zijn als Oekrane ooit de oorlog verliest. Of grondgebied moet opgeven voor vrede.

En het laat andere bondgenoten zoals Taiwan zien dat ze niet op ons kunnen rekenen wanneer het er toe doet. Ook geeft het landen zoals China een vrijbrief om te doen wat ze willen zonder bang te hoeven zijn voor te veel problemen.
Wat je schrijft onderschrijf ik. Ben het grosso modo met je eens.
Maar is het niet immoreel - om welke reden dan ook - om de Oekraieners zogenaamd druppelgewijs hen dat te geven wat ze nodig hebben? Zodanig dat je de oorlog instant houdt ipv deze wint, dan wel Oekraiene maant tot het komen tot vrede?
Vladimir Putin
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:58:06 #95
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211670928
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat, maar we hebben ook nauwelijks iets om te leveren.
De Fransen en de Duitsers doen het iig niet.
Vladimir Putin
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:58:38 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211670939
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Rusland zoveel te kiezen heeft. Ook Rusland verliest mensen en ook in Rusland doet dat pijn. Bovendien lijdt het land uiteindelijk toch onder de economische sancties en is er onder aan de streep ook weer niet alles te winnen voor hen met deze oorlog.
Die sancties hebben hooguit een opdrijven effect op de prijzen van Westerse goederen.
Vladimir Putin
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:58:58 #97
pi_211670943
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat je schrijft onderschrijf ik. Ben het grosso modo met je eens.
Maar is het niet immoreel - om welke reden dan ook - om de Oekraieners zogenaamd druppelgewijs hen dat te geven wat ze nodig hebben? Zodanig dat je de oorlog instant houdt ipv deze wint, dan wel Oekraiene maant tot het komen tot vrede?
Ik roep al vanaf het begin dat we Ukraine moesten volpompen met wapens.
  dinsdag 19 december 2023 @ 17:00:02 #98
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211670953
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik roep al vanaf het begin dat we Ukraine moesten volpompen met wapens.
Welke wapens en van wie? Welk land heeft genoeg wapens die zij wil en kan leveren?
Vladimir Putin
  dinsdag 19 december 2023 @ 17:00:28 #99
pi_211670957
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 17:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welke wapens en van wie? Welk land heeft genoeg wapens die zij wil en kan leveren?
Ja, wil. Dat is het probleem natuurlijk.
pi_211670960
quote:
Oekrane heeft de grootste reserves van winbare grondstoffen in Europa

Op 12 juli 2021, ongeveer zeven maanden voor de Russische invasie, ging de Europese Unie zo’n strategisch partnerschap aan met Oekrane. Want 21 van de 30 kritieke grondstoffen van de EU-lijst zijn te vinden in Oekrane, met name in het oosten van het land. Dat maakt dat het land de grootste reserves van winbare grondstoffen in Europa heeft. Het partnerschap was volgens de Europese Commissie ‘doorslaggevend om het mondiale concurrentievermogen te behouden.'

En dat is belangrijk voor de machtspositie van de EU. Europa mag dan in de toekomst misschien minder afhankelijk zijn van Russisch gas, het risico dreigt dat dat ingeruild wordt voor een afhankelijkheid van een nog grotere wereldmacht: China.
Ik zou het in acht nemen wb de voorspellingen. Interessant om te kijken waar wat nou zo ongeveer ligt en te kijken waar de lijnen getrokken gaan worden.

“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')