abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211669293
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:30 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wanneer je van een oorlog spreekt op schaal van WW2 dan is dat economische verschil niet zo relevant meer. Dan moet je goedkoop en snel wapens kunnen maken en zonder problemen mensen hun dood in kunnen sturen. Denk dat Rusland hier een voordeel heeft ten opzichte van het westen eerlijk gezegd.
Dan moet je ook de machines hebben die die wapens goedkoop en makkelijk kunnen maken.
Die worden grotendeels in het westen gemaakt en met wat AK's kom je er niet meer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:36:00 #52
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_211669299
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:29 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Zo ver heb jij anders ook nog niks van daadwerkelijke kennis laten zien wanneer het op camouflage aankomt. Vertel mij dan maar eens in welke situaties de camouflage van die truck effectief is. Want echt natuurlijk ziet het er niet uit.

Als het al camouflage moet voorstellen natuurlijk.
Er is letterlijk helemaal maar dan ook helemaal niets met de camouflage van dat voertuig.

Jij vind het lachwekkend en het er niet uitzien.

Dat kan.

Je post ook filmpjes met koppen als "temporary occupied Taganrog" en dat soort titels.

Dat kan.

Er valt ook helemaal niet over te discussieren.

Of het er wel of niet uitziet is helemaal niet van belang. Net zoals het totaal niet van belang is of jij het lachwekkend vind.
pi_211669493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Rusland is slechts n land. Met een gigantische corruptie en een BBP vergeleken met Nederland en Belgi.

Zelfs als ze de burgermaatschappij volledig militariseren, wordt het lastig voor ze.
Te grote ego en een gigantische corruptie terwijl ze alles in huis hebben, bijvoorbeeld grondstoffen, om groot en welvarend te zijn wat mee kan helpen om een professioneel leger te handhaven.

Nu betalen ze de prijs voor hun onkunde in Oekrane.
Corporate translator
pi_211669825
quote:
Tegen die tijd is het maar duimen dat Amerika nog in de NAVO zit. Trump heeft met zijn dreiging de NAVO te verlaten wat mij betreft toch een zaadje geplant.
Gelukkig heeft de VS net een wet aangenomen waardoor de president zich niet uit de NAVO kan terugtrekken zonder akkoord van het congres. En bij de GOP zitten nog genoeg oorlogshaviken die dat niet laten gebeuren.

https://www.washingtonpos(...)ess-nato-exit-trump/
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  dinsdag 19 december 2023 @ 15:22:22 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211669920
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:08 schreef Ulx het volgende:
Als het Westen Oekrane een mes in de rug duwt en ze dwingt te capituleren zou het me niet verbazen dat alle westerse wapensystemen -Patriots, Nasams, F16's, de tanks, noem maar op- naar Rusland gaan.

Want waarom zou Oekrane die zaken vernietigen? Om het Westen een plezier te doen?
Ik denk niet dat ze dit expres zullen doen, maar dat zulke systemen net als bij de Taliban in 2021 in handen van de Russen zullen vallen is natuurlijk niet ondenkbaar.
The End Times are wild
  dinsdag 19 december 2023 @ 15:24:17 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211669938
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:36 schreef Delenlill het volgende:

[..]
De manier waarop hun die truck proberen te camoufleren is gewoon lachwekkend. Deze camouflage is alleen maar in erg specifieke gevallen effectief. En dan moet de drone er recht boven hangen om het niet te zien. Terwijl dit gaat om een logistieke truck die vooral aan het rondrijden zal zijn. En dan ook nog als het kan op wegen. Een beetje goede camouflage net zal veel beter zijn werk doen wanneer hij stil staat. Maar dan moet die wel aangepast zijn aan de omgeving.
Dit soort camouflage met jute is vooral bedoeld tegen infrarood-waarneming.
The End Times are wild
pi_211670009
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:30 schreef zalkc het volgende:

[..]
Zolang wij moeite hebben met het opvoeren naar 2% (!) is die 9%(!) van hun competitief
Opvoeren naar 2% is makkelijk. Gewoon de lonen verhogen en de nieuwe marineschepen vooruit betalen. Zit je zo op de 2%.
  dinsdag 19 december 2023 @ 15:30:10 #58
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211670024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze dit expres zullen doen, maar dat zulke systemen net als bij de Taliban in 2021 in handen van de Russen zullen vallen is natuurlijk niet ondenkbaar.
Alsof de russen geen bouwtekeningen hebben en andere fragmenten van Westerse wapens. Daarnaast zijn die door ons superieur verklaarde Westerse wapens nou ook weer niet zo'n game changer geweest. Eigenlijk helemaal niet. Het valt bitter tegen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211670033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:36 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Er is letterlijk helemaal maar dan ook helemaal niets met de camouflage van dat voertuig.

Jij vind het lachwekkend en het er niet uitzien.

Dat kan.

Je post ook filmpjes met koppen als "temporary occupied Taganrog" en dat soort titels.

Dat kan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er valt ook helemaal niet over te discussieren.

[ afbeelding ]

Of het er wel of niet uitziet is helemaal niet van belang. Net zoals het totaal niet van belang is of jij het lachwekkend vind.
Die foto's laten betere camouflage zien dan die van die Russische truck. Die Russische is gewoon een rechthoekig blok. En in die tijd waren er nog geen drones.
pi_211670054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit soort camouflage met jute is vooral bedoeld tegen infrarood-waarneming.
Kijk, dat is een antwoord waar ik iets aan heb. Nu kan ik het begrijpen waarom ze het zo gedaan hebben. Dan worden ze 's nachts niet zo gemakkelijk gespot.
  Moderator dinsdag 19 december 2023 @ 15:34:34 #61
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211670070
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Alsof de russen geen bouwtekeningen hebben en andere fragmenten van Westerse wapens. Daarnaast zijn die door ons superieur verklaarde Westerse wapens nou ook weer niet zo'n game changer geweest. Eigenlijk helemaal niet. Het valt bitter tegen.
Ik denk dat je het verschil tussen hoeveelheden wapens en de technologie achter wapens niet snapt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211670097
quote:

[..]
Zijn prima wapens maar kwetsbaar/ineffectief in een drone oorlog.
Het westen moet nu vooral EW wapens leveren maar het mag duidelijk zijn dat het westen dat toch te veel van het goede vindt. Boven munitie enz wat ook veel te weinig geleverd wordt.
pi_211670118
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom zouden ze het niet expres doen als het Westen ze een mes in de rug steekt? Het is het westen die dan wil dat Oekrane een deal maakt. Geven ze die systemen op in de onderhandelingen is maken ze misschien iedereen blij. Rusland heeft high-tech spul dat ze kunnen analyseren voor tegenmaatregelen. Ze hebben iets waar de Chinezen ook erg in genteresseerd zijn om te kopiren. En Oekrane kan misschien in ruil voor wat moderne radarsystemen een dorpje van vijftig inwoners behouden. Prima deal toch? Hebben we vrede. Okay, onze luchtverdediging is een beetje fucked voor de komende twintig jaar, en we zullen miljarden in nieuwe systemen moeten steken, maar in ruil daarvoor hoeven we geen tweedehands meuk uit de jaren zeventig meer weg te geven. Dat scheelt toch zeker enkele miljoenen.
  dinsdag 19 december 2023 @ 15:43:40 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211670164
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zouden ze het niet expres doen als het Westen ze een mes in de rug steekt? Het is het westen die dan wil dat Oekrane een deal maakt. Geven ze die systemen op in de onderhandelingen is maken ze misschien iedereen blij. Rusland heeft high-tech spul dat ze kunnen analyseren voor tegenmaatregelen. Ze hebben iets waar de Chinezen ook erg in genteresseerd zijn om te kopiren. En Oekrane kan misschien in ruil voor wat moderne radarsystemen een dorpje van vijftig inwoners behouden. Prima deal toch? Hebben we vrede. Okay, onze luchtverdediging is een beetje fucked voor de komende twintig jaar, en we zullen miljarden in nieuwe systemen moeten steken, maar in ruil daarvoor hoeven we geen tweedehands meuk uit de jaren zeventig meer weg te geven. Dat scheelt toch zeker enkele miljoenen.
We zullen Oekraine geen mes in de rug steken. Uiteindelijk eindigt iedere oorlog met onderhandelingen, een wapenstilstand en een vredesverdrag. Het is het beste als dat verdrag voor beide partijen enigzins acceptabel is, anders heb je over 20 jaar opnieuw oorlog. Dat betekent dat zowel Rusland als Oekraine water bij de wijn moeten doen.
Het is zo bezien zelfs gunstiger voor Oekraine wanneer het verdrag niet te vernederend voor Rusland is, anders blijft het etteren. En vice versa natuurlijk!

Dus wanneer er wordt aangestuurd op onderhandelen is dat geen mes in de rug van Oekraine. Ik vind wat het Westen nu Oekraine flikt (ze laten doorvechten, want zo enorm goedkoop (dixit Ollongren), niet genoeg geven om van Rusland te winnen maar genoeg om niet te verliezen, het zo eindeloos rekken waarbij de halve Oekrainse jeugd sneuvelt voor ons belang) eigenlijk veel valser dan realistsch zijn.
The End Times are wild
  dinsdag 19 december 2023 @ 15:49:26 #65
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211670228
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
En als Rusland anders toch grote delen gaat bezetten kunnen we dat geld mooi in eigen land kwijt voor die extra paar honderdduizend vluchtelingen die we hier moeten gaan opvangen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_211670239
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
We zullen Oekraine geen mes in de rug steken. Uiteindelijk eindigt iedere oorlog met onderhandelingen, een wapenstilstand en een vredesverdrag. Het is het beste als dat verdrag voor beide partijen enigzins acceptabel is, anders heb je over 20 jaar opnieuw oorlog. Dat betekent dat zowel Rusland als Oekraine water bij de wijn moeten doen.
Het is zo bezien zelfs gunstiger voor Oekraine wanneer het verdrag niet te vernederend voor Rusland is, anders blijft het etteren. En vice versa natuurlijk!

Dus wanneer er wordt aangestuurd op onderhandelen is dat geen mes in de rug van Oekraine. Ik vind wat het Westen nu Oekraine flikt (ze laten doorvechten, want zo enorm goedkoop (dixit Ollongren), niet genoeg geven om van Rusland te winnen maar genoeg om niet te verliezen, het zo eindeloos rekken waarbij de halve Oekrainse jeugd sneuvelt voor ons belang) eigenlijk veel valser dan realistsch zijn.
Oekrane is het daar niet mee eens. Dus dan ga je al nat. Dan moet het Westen Oekrane dus dwingen. Maar dat kan dus ernstige gevolgen hebben. Demilitarisatie is een eis van de Russen. En daarom: waarom zou Oekrane bij zulke onderhandelingen dan niet Westerse wapens met handleidingen en desnoods training aan Rusland geven als ze dat een dorpje minder zal doen verliezen?
  Moderator dinsdag 19 december 2023 @ 15:53:11 #67
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211670270
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:49 schreef zalkc het volgende:

[..]
En als Rusland anders toch grote delen gaat bezetten kunnen we dat geld mooi in eigen land kwijt voor die extra paar honderdduizend vluchtelingen die we hier moeten gaan opvangen.
Ironisch genoeg krijgen we dan meer vluchtelingen vanwege het beleid van de anti-vluchtelingen rakkers.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211670280
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is alleen niks, echt helemaal niks wat aangeeft dat Rusland water bij de wijn wil doen.
Wat is water bij de wijn trouwens? Want ze hebben sowieso netto winst.
En wanneer Rusland bloed ruikt (hallo Rusland, we willen graag onderhandelen), dan gaat het denk ik gewoon door tot zover ze kunnen.
pi_211670405
twitter

twitter
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:08:35 #70
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211670420
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk dat je het verschil tussen hoeveelheden wapens en de technologie achter wapens niet snapt.
Die hoog geachte technologie heeft Oekraiene ook niet veel verder gebracht. De patstelling (opgave) is nog groter.
Maar leg het mij uit.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211670438
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die hoog geachte technologie heeft Oekraiene ook niet veel verder gebracht. De patstelling (opgave) is nog groter.
Maar leg het mij uit.
Welke patstelling? De Russen die er niet doorheen komen?
pi_211670537
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar leg het mij uit.
De technologie is inderdaad veel geavanceerder dan die van Rusland. Maar het westen geeft ze veel te laat, slechts in kleine hoeveelheden en verspreid over een langere periode aan Oekrane. Waardoor ze nog geen deuk in een pak boter kunnen slaan.

Hierdoor zullen wij, het westen/de EU/de NAVO (mede)verantwoordelijk zijn als Oekrane ooit de oorlog verliest. Of grondgebied moet opgeven voor vrede.

En het laat andere bondgenoten zoals Taiwan zien dat ze niet op ons kunnen rekenen wanneer het er toe doet. Ook geeft het landen zoals China een vrijbrief om te doen wat ze willen zonder bang te hoeven zijn voor te veel problemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 19-12-2023 16:28:57 ]
  Moderator dinsdag 19 december 2023 @ 16:22:19 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211670552
quote:

[..]
Volgens wie valt het tegen?

Die indruk krijg ik totaal niet tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:28:23 #74
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_211670615
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:30 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wanneer je van een oorlog spreekt op schaal van WW2 dan is dat economische verschil niet zo relevant meer. Dan moet je goedkoop en snel wapens kunnen maken en zonder problemen mensen hun dood in kunnen sturen. Denk dat Rusland hier een voordeel heeft ten opzichte van het westen eerlijk gezegd.
Zodra de (aandeelhouders van) multinationals hun winsten in gevaar zien komen zullen ze de druk op de politiek en wapenproductie opvoeren. Dan is Rusland zo kapot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 19 december 2023 @ 16:28:44 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211670616
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekrane is het daar niet mee eens. Dus dan ga je al nat. Dan moet het Westen Oekrane dus dwingen. Maar dat kan dus ernstige gevolgen hebben. Demilitarisatie is een eis van de Russen. En daarom: waarom zou Oekrane bij zulke onderhandelingen dan niet Westerse wapens met handleidingen en desnoods training aan Rusland geven als ze dat een dorpje minder zal doen verliezen?
Wij hoeven Oekraine niet te dwingen, natuurlijk niet. Maar wij mogen natuurlijk wel voorwaarden stellen aan onze hulp. Dat is heel wat anders.

Ik ben uiteindelijk voor de meest menswaardige oplossing die uitzicht geeft op een duurzame vrede. Ik vind dat de Westerse politici dit ook moeten nastreven. Ik denk dat zij er objectiever in kunnen staan dan Oekraine.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')