abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211663150
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Het gaat niet om het hoofddoekje zelf, het gaat om de uiting dat je werk en religie blijkbaar niet gescheiden van elkaar kan lijken te houden.

Nu heb ik zelf niet het idee dat een boa met een hoofddoek of andere uiting bevooroordeeld zou zijn tov andersdenken, maar die mensen zijn er wel. Daarom is het uniform in het leven geroepen.
Dan lekker doorzetten in de hele publieke sector. Iedereen in maatpak. Alle verschillen eruit knallen.

Persoonlijk zou ik daarvan walgen, maar goed.
Allah Al Watan Al Malik
  Forum Admin maandag 18 december 2023 @ 21:33:05 #152
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211663192
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 21:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dan lekker doorzetten in de hele publieke sector. Iedereen in maatpak. Alle verschillen eruit knallen.

Persoonlijk zou ik daarvan walgen, maar goed.
Waarom? Het gaat louter om boa's en dat zijn mensen die je kunnen aanhouden, bekeuren enzovoorts. Die zitten wel erg dicht bij het vuur om het zo maar te zeggen.

Wat mij betreft kun je verder waar je wil religieuze uitingen dragen. En dat is gelukkig ook grotendeels zo.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 18 december 2023 @ 21:35:13 #153
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211663233
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 21:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Exact, ik vind het idee achter een hoofddoek ook te stompzinnig en krom voor woorden. Maar dat zijn wel meer religieuze gebruiken.

Maar het is geen reden om ze dan maar te gaan weren uit dit soort functies.
Hoofddoek is niet per se een religieus gebruik, en ook niet alleen islamitisch, ondanks dat vooral moslima's het dragen. In kerken zie je ook de moeder van Jezus die een hoofddoek draagt en nonnen. Dan heb je de pre-islamitische beschavingen Perzen, Assyriërs, etc. die het droegen (cultureel gebruik). En vrouwen die het om medische redenen dragen of simpelweg om zich te beschermen tegen de omgeving/natuur. Dit zeg ik vooral als reactie op mensen die gelijk iets stompzinnig/krom noemen puur omdat iets een religieus gebruik is, kom te veel over als tegen religie aanschoppen.

Maar goed stel je voor dat een handhaver een keppel draagt en hij komt in een pro-Palestina-demonstratie terecht waar 400 man anti-Israëlische leuzen roepen waaronder 20 relschoppers die een handhaver met keppeltje als doelwit zien voor een pak slaag. Op deze manier zou je ook kunnen argumenteren tegen het dragen van een keppeltje omdat het tot gestoorde taferelen kan leiden. Dit komt over als victim blaming, waarom mag hij niet iets dragen omdat mafkezen zich niet kunnen gedragen en overgaan tot geweld? Maar ik schets alleen maar een scenario hoe het mis kan gaan als een handhaver niet 'neutraal' overkomt.
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211663299
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 21:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarom? Het gaat louter om boa's en dat zijn mensen die je kunnen aanhouden, bekeuren enzovoorts. Die zitten wel erg dicht bij het vuur om het zo maar te zeggen.

Wat mij betreft kun je verder waar je wil religieuze uitingen dragen. En dat is gelukkig ook grotendeels zo.
Waarom? Dat argument van je zou je een op een kunnen hanteren op de gehele publieke sector. Daarom. Je bent een vertegenwoordiger van de overheid immers, of je nu dicht bij het vuur staat of niet. Baliemedewerksters, docenten, groenmedewerkers, beleidsambtenaren, handhavers, politie, woordvoerders. Als het argument is dat je een neutrale overheid moet uitstralen dan geldt dat voor elke laag. Niet alleen de boa's. Gewoon een lekkere eenheidsworst creëren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211663347
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 20:36 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vind het eerlijk gezegd de uitstraling van de politie niet ten goede komen
Telt ook voor handhaving, nog meer zelfs
  maandag 18 december 2023 @ 21:48:05 #156
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211663436
Werkgevers mogen hoofddoeken weigeren, werkgevers mogen hoofddoeken toestaan. De landelijke overheid weigert het, sommige lokale overheden staan het toe. Heel vervelend. Overigens stond ik aan de kant van de weigerambtenaren, dus ik mag het zeggen.
  Forum Admin maandag 18 december 2023 @ 21:48:07 #157
pi_211663438
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 21:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Waarom? Dat argument van je zou je een op een kunnen hanteren op de gehele publieke sector. Daarom. Je bent een vertegenwoordiger van de overheid immers, of je nu dicht bij het vuur staat of niet. Baliemedewerksters, docenten, groenmedewerkers, beleidsambtenaren, handhavers, politie, woordvoerders. Als het argument is dat je een neutrale overheid moet uitstralen dan geldt dat voor elke laag. Niet alleen de boa's. Gewoon een lekkere eenheidsworst creëren.
Er zit echt een heel groot verschil tussen een generieke ambtenaar en een boa.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211663477
Wacht nog op de eerste Amish agent die met paard en koets de achtervolging inzet.
pi_211663615
Hoe zit het eigenlijk met tatoeages? Die laten ook allerlei 'verhalen' en 'betekenissen' zien, is dat wel toegestaan?

Voor mij is het, hoe minder symbolen (en daar vallen ook religieuze symbolen onder), hoe beter.
  Forum Admin maandag 18 december 2023 @ 22:13:29 #160
pi_211663854
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 21:57 schreef luxerobots het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met tatoeages? Die laten ook allerlei 'verhalen' en 'betekenissen' zien, is dat wel toegestaan?

Voor mij is het, hoe minder symbolen (en daar vallen ook religieuze symbolen onder), hoe beter.
De politie doet er een stuk minder moeilijk over dan een jaar of 10/15 geleden. Handhaving zal niet veel anders zijn
  maandag 18 december 2023 @ 22:16:57 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211663898
In Nederland eind 2023 hebben de Turkse minister van Justitie en Veiligheid en de Marokkaanse burgemeester van Arnhem fittie o ver het al dan niet dragen van hoofddoekjes door BOA’s.

Wie had dat in 1970 kunnen raden toen enkele duizenden ‘gastarbeiders’ werden toegelaten om het bestaan van de noodlijdende textielindustrie met enkele jaren te rekken.
The End Times are wild
pi_211663961
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 16:55 schreef nixxx het volgende:

[..]
Geef Marcouch maar strafontslag en draai die maatregel terug. Idiote geloofsgekken
Yes.
Geloof zetten boven landsbestuur.

Ongeschikt. Wegwezen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211664128
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is nou eigenlijk het probleem met die drie SGP-ambtenaren die uit gewetensbezwaren geen homohuwelijk willen sluiten, terwijl dat in legio andere gemeenten gewoon kan?
Ja dit ja.

Precies hetzelfde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211664921
Als je als linkse partij zo verbijsterd was dat de PVV de grootste kon worden, maar ondertussen dit soort acties doordrukt ben je echt compleet achterlijk. Voordeel is wel dat ze er voornamelijk zichzelf mee hebben.
pi_211665011
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 21:57 schreef luxerobots het volgende:

Genoeg agenten gezien met korte mouwen die aardig onder de tattoos zaten, het is blijkbaar geen probleem.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211665093
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 16:48 schreef halfway het volgende:
Als burgemeester moet je gewoon gehoorzamen. Zou een mooie bende worden als iedereen maar doet waar die zin in heeft.
Tevens Marokkaans, niet echt handig dit.
Hij 'gehoorzaamt' ook. De democratisch gekozen gemeenteraad heeft een motie aangenomen om dit toe te staan. De burgemeester geeft nu gehoor aan die motie.
pi_211665097
quote:
13s.gif Op maandag 18 december 2023 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Verschrikkelijk nare tendens dat bestuurders selectief met wet en regelgeving omgaan
Zij het dat er geen enkele wet- of regelgeving is die dit verbiedt. Er is slechts een 'wens' van de minister, maar dat heeft nul juridische waarde.
pi_211665103
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 17:15 schreef Confetti het volgende:
Ik vind het toch problematisch dat een Marokkaanse moslim nou net degene is die zoiets doet. Je kan deze beslissing niet los zien van zijn achtergrond.

Voor een niet-gekozen 'neutrale' despoot nogal ingewikkeld.
Voorspelbare opmerkingen, maar het is niet de burgemeester die ervoor gekozen heeft. Er was een meerderheid hiervoor in de Arnhemse gemeenteraad.
pi_211665109
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 01:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Voorspelbare opmerkingen, maar het is niet de burgemeester die ervoor gekozen heeft. Er was een meerderheid hiervoor in de Arnhemse gemeenteraad.
Mooi laten ze dan ook stemmen voor lagere inkomstenbelasting en hogere maximumsnelheden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211665112
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 18:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lijkt me dat de wet op agenten uitgebreid dient te worden naar handhaving. Onhandig dat dit niet gelijk is gebeurt en ook een tikje triest dat de geest van de wet wordt genegeerd.
Er is helemaal geen wet die hoofddoekjes bij de politie verbiedt. Dat verbod is opgenomen in de interne kledingvoorschriften van de politie. Daar heeft een gemeente dus niks mee te maken.
pi_211665132
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Het gaat niet om het hoofddoekje zelf, het gaat om de uiting dat je werk en religie blijkbaar niet gescheiden van elkaar kan lijken te houden.

Nu heb ik zelf niet het idee dat een boa met een hoofddoek of andere uiting bevooroordeeld zou zijn tov andersdenken, maar die mensen zijn er wel. Daarom is het uniform in het leven geroepen.
Niet helemaal waar. Het belangrijkste doel van het uniform is herkenbaarheid. Dat je weet dat je met een boa te maken hebt.
pi_211665135
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 01:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er is helemaal geen wet die hoofddoekjes bij de politie verbiedt. Dat verbod is opgenomen in de interne kledingvoorschriften van de politie. Daar heeft een gemeente dus niks mee te maken.
Ok maar blijkbaar heeft de minister autoriteit over die kledingvoorschriften.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211665136
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 01:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0036382/2023-07-05

Is gewoon wettelijk vastgelegd?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211665153
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 22:16 schreef LXIV het volgende:
In Nederland eind 2023 hebben de Turkse minister van Justitie en Veiligheid en de Marokkaanse burgemeester van Arnhem fittie o ver het al dan niet dragen van hoofddoekjes door BOA’s.

Wie had dat in 1970 kunnen raden toen enkele duizenden ‘gastarbeiders’ werden toegelaten om het bestaan van de noodlijdende textielindustrie met enkele jaren te rekken.
Nou, en dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat de multiculturele samenleving mislukt is...
pi_211665160
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 01:22 schreef halfway het volgende:

[..]
Mooi laten ze dan ook stemmen voor lagere inkomstenbelasting en hogere maximumsnelheden.
Leuk bedacht, maar inkomstenbelasting hoort uiteraard niet tot de bevoegdheden van de gemeente. Al kan de gemeente natuurlijk wel stemmen voor lagere gemeentelijke belastingen. Niet over de belastingen die een andere overheid int.

Ook kan de gemeente inderdaad best stemmen voor een hogere maximumsnelheid. Zij het uiteraard alleen voor zover dat de wegen betreft waar de gemeente over gaat, dus geen rijkswegen of provinciale wegen. Als de gemeente de snelheid op een weg van 50 naar 70 wil verhogen, dan kan dat. En je ziet nu in Amsterdam dat het omgekeerde gebeurt en de gemeente ervoor kiest om de maximumsnelheid op heel veel wegen juist te verlagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')