SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Liever dit dan het weer vanaf a.s. dinsdag.. weer bakken regenquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:05 schreef INViCTuS het volgende:
De temperatuur is vandaag best ok, maar wel weer de zoveelste grijze zonloze dag. Kansloos
Het is idd tenminste droog.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Liever dit dan het weer vanaf a.s. dinsdag.. weer bakken regen
Op naar het voorjaarquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is idd tenminste droog.
De dagen worden ook niet meer korter, de vroegste zonsondergang is alweer geweest.
Nu die laatste zonsopkomst nog. Ik mis daglicht bij het wakker worden.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De dagen worden ook niet meer korter, de vroegste zonsondergang is alweer geweest.
Dat is inderdaad al heel wat. Morgen en zondag ook droogquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sfeerloos weer inderdaad.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:05 schreef INViCTuS het volgende:
De temperatuur is vandaag best ok, maar wel weer de zoveelste grijze zonloze dag. Kansloos
Kerstmarkt?quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is inderdaad al heel wat. Morgen en zondag ook droog
Morgen maar eens in Dsseldorf kieken
Daarom moeten we ook de Engelse tijd hanteren waar we geografisch onder vallen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu die laatste zonsopkomst nog. Ik mis daglicht bij het wakker worden.
Gaat heen jijquote:Op vrijdag 15 december 2023 19:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daarom moeten we ook de Engelse tijd hanteren waar we geografisch onder vallen.
Zegt degene die huilie huilie doet bij gebrek aan daglicht bij het opstaan. Ik loop dit al jaren te verkondigen.quote:
quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zegt degene die huilie huilie doet bij gebrek aan daglicht bij het opstaan. Ik loop dit al jaren te verkondigen.
daar heb je speciale lampen voor.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu die laatste zonsopkomst nog. Ik mis daglicht bij het wakker worden.
Niks gaat boven de zon die vol in je knars schijnt zodra je de gordijnen open doetquote:
het is geen zomer, hequote:Op vrijdag 15 december 2023 20:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks gaat boven de zon die vol in je knars schijnt zodra je de gordijnen open doet
Si, stad/kerstmarkt. Kroegquote:
waar ben je?quote:Op vrijdag 15 december 2023 22:44 schreef Dven het volgende:
Na 24 uur aan regen is het dan toch beginnen te sneeuwen
400 meter hoger ligt er al dik een halve meter extra.
Sofia, Bulgarije. In de buitenwijken die 150/200 meter hoger liggen is er ook al een centimeter of 15. Hier nietsquote:
Oh, ik wilde net vragen om een foto.quote:Op vrijdag 15 december 2023 23:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Sofia, Bulgarije. In de buitenwijken die 150/200 meter hoger liggen is er ook al een centimeter of 15. Hier niets
Nouja, vanuit het centrumquote:Op vrijdag 15 december 2023 23:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh, ik wilde net vragen om een foto.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 23:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, vanuit het centrum
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 16 december 2023 00:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]![]()
Ik herkende het gebouw direct![]()
https://www.google.com/ma(...)92!5m1!1e1?entry=ttu
Zo vaakquote:
Minder stoken klinkt goed. Zeker zodra die zon 's ochtends weer gewoon wat hoger aan de hemel staat kan ik heel erg profiteren van mooi warm weer.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:16 schreef DemonRage het volgende:
De verwachtingen van verschillende bronnen zijn heel divers de laatste tijd:
Severe-weather.eu: A Massive Heat Dome Develops over Europe, Spreading Significant Warmth over the Continent
Klinkt als minder stoken.
Er kunnen wel dagen bij zitten met hardnekkige mist en lage bewolking waar de zon nauwelijks doorheen prikt. En dan van die berichten dat houtkachels niet aan mogen omdat de rook blijft hangen. Van dat inversieweer en dan zitten we nog te kijken met nietszeggende temperaturen tussen 5C en 10C.
Persoonlijk vind ik januari en februari misschien wel ergerquote:
Moet ik me straks het hele jaar insmeren met zonnebrand om niet te verbranden. Nee dankje de koekoekquote:Op zaterdag 16 december 2023 16:36 schreef Nattekat het volgende:
Even gecheckt, op jouw locatie heb je gewoon daglengtes en zonsterkte die we hier begin oktober krijgen. Godverdomme wil ik ook
Smeer jij je in oktober nog in?quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Moet ik me straks het hele jaar insmeren met zonnebrand om niet te verbranden. Nee dankje de koekoek
In december hunkeren naar iets uit oktober. Je overdrijft wel een tikje hoor.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:36 schreef Nattekat het volgende:
Even gecheckt, op jouw locatie heb je gewoon daglengtes en zonsterkte die we hier begin oktober krijgen. Godverdomme wil ik ook
Ik verbrand als de neten zonder bescherming.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Smeer jij je in oktober nog in?
Ben je een albino?
Vampier gespot!quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:16 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik verbrand als de neten zonder bescherming.
Oktober > decemberquote:Op zaterdag 16 december 2023 19:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
In december hunkeren naar iets uit oktober. Je overdrijft wel een tikje hoor.
December zit dichter op de lente en ZOMER.quote:
Heb je het nog droog gehad vandaag?quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik januari en februari misschien wel erger
ik heb de slippers al klaar staan, just in case.quote:Op zaterdag 16 december 2023 23:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
December zit dichter op de lente en ZOMER.
Dat wel, maar december is meer ellende.quote:Op zaterdag 16 december 2023 23:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
December zit dichter op de lente en ZOMER.
Vandaag enige dagje met wat kans op wat langdurige zon…quote:Op zondag 17 december 2023 00:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat wel, maar december is meer ellende.
Het voelt buiten niet als 8-9 graden iig.quote:Op zondag 17 december 2023 14:26 schreef Nattekat het volgende:
En dan nog zijn er mensen die liever 2 graden hebben.
Er is nu meer daglicht dan er de afgelopen dagen geweest is, nog steeds pret genoeg.quote:
What else is newquote:Op zaterdag 16 december 2023 16:33 schreef cherrycoke het volgende:
Het ziet er vooral naar uit dat het met kerst regenachtig word met een graadje of 6
Hier vandaag wel, zelfs aan het strand met een pak wind.quote:Op zondag 17 december 2023 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het voelt buiten niet als 8-9 graden iig.
Regen ohne endequote:Op zondag 17 december 2023 20:17 schreef Djeez het volgende:
Vandaag goddelijk, zonnig weer. Waarschijnlijk ook de laatste keer dit jaar, hierna minstens twee weken iedere dag volle bak regen
Zo te zien valt het in het stroomgebied van de Maas wel meequote:Op maandag 18 december 2023 08:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus de maas stroomt weer bijna over?
Ga je buiten staan?quote:
Temperatuur net boven gemiddeld, neerslag net voorbij 50% van het maandgemiddelde en zonneschijn zit op 35%. Dus het is tot nu toe een sombere december met iets minder regen dan gemiddeld.quote:Op maandag 18 december 2023 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:
En dit is statistisch gezien ongetwijfeld niet eens een sombere december
Nou, heb de zon de eerste helft van de maand vrijwel niet gezien hier in het oosten.quote:Op maandag 18 december 2023 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel hoor.quote:Op maandag 18 december 2023 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja daar heb je dus geen hol aanquote:Op maandag 18 december 2023 16:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Wel hoor.
19 uur zon tot nu. Zeker een sombere maand.
Maar hee, wel bijna een graad warmer dan normaal
Doe dat maar in de zomer.quote:Op maandag 18 december 2023 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja daar heb je dus geen hol aan
Dat record gaat eraan. Ik riep al in februari dat het het natste jaar aller tijden zou worden. Niemand wilde mij geloven, maar ik heb wederom gelijk gekregenquote:
Natste jaar zou toch nog kunnen? Nu we zo dichtbij zijn moeten we dat record breken ook.quote:Op maandag 18 december 2023 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Qua zonuren eindigen we op een mooie 8e plek sinds 1901 met +/- 1840 uur zon in de Bilt.
Qua neerslag net niet het natste jaar ooit (1998) met +/- 1150-1200mm regen in de Bilt.
Ik woon tussen de 92 en de 98.quote:
warme dagen? niet heel koud, maar warm is anders.quote:Op maandag 18 december 2023 19:57 schreef Frutsel het volgende:
De kou-haters zijn vast heel content met al deze warme en natte dagen.
Als al deze regen van de komende veertien dagen nu toch eens als sneeuw gevallen was
Was het maar zo'n feest, dan was ik nu lekker ingesneeuwd en hoefde ik niet meer naar kantoor dit jaarquote:Op maandag 18 december 2023 19:57 schreef Frutsel het volgende:
De kou-haters zijn vast heel content met al deze warme en natte dagen.
Als al deze regen van de komende veertien dagen nu toch eens als sneeuw gevallen was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |