abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 14 december 2023 @ 14:58:08 #1
485843 crew  Jippie
pi_211617661
Volgens een onderzoek hebben vrij rondlopende katten een zeer breed scala aan prooien en brengen ze op veel plaatsen de biodiversiteit in gevaar. Uit de analyse van ontlastingsmonsters blijkt bijvoorbeeld dat huiskatten willekeurige roofdieren zijn die in wezen elk type dier eten dat ze in elk levensstadium kunnen vangen, legt het onderzoeksteam uit in het tijdschrift ‘Nature Communications’.

Vrij rondlopende katten behoren tot de meest problematische invasieve soorten ter wereld, legde de groep onder leiding van wetenschapper Lepczyk van de Auburn University in de Amerikaanse staat Alabama uit. Het team nam meer dan 500 onderzoeken op in een meta-analyse. In totaal worden er wereldwijd ruim 2.000 soorten prooien geregistreerd. Er zijn slechts enkele analyses uit Afrika en delen van Eurazi en Zuid-Amerika. Bovendien zijn ongewervelde dieren ondervertegenwoordigd omdat ze slechts in beperkte mate in fecale monsters kunnen worden gedetecteerd.

Katten bedreigen de biodiversiteit

Volgens de onderzoekers is het hoge aandeel bedreigde diersoorten zorgwekkend . Katten worden al in verband gebracht met het uitsterven van talloze soorten vogels, zoogdieren en reptielen. 347 (17 procent) van de soorten die voor het huidige onderzoek zijn geregistreerd, staan op de IUCN Rode Lijst van Bedreigde Soorten, aldus het rapport.

Katten leven op elk continent behalve Antarctica en zijn gentroduceerd op honderden eilanden, waardoor ze een van de meest wijdverspreide diersoorten op aarde zijn. En het is niet alleen hun dieet dat de biodiversiteit bedreigt: ze brengen ziekten over op wilde dieren, en ze benvloeden en verdringen ook talloze soorten, zoals het team van Lepczyk uitlegt. Er zijn dringend meer maatregelen en initiatieven nodig om de impact van wilde katten te verminderen.

Bron

Dit geloof ik direct, heb drie katten en een redelijk grote tuin, ze komen met van alles thuis. Motjes, kikkers, muizen, wurmen etcetera. En als de buurman aan het vissen is pikken ze ook nog witvisjes uit zijn emmer. Vind dat roofzuchtige in de avond totaal niet passen bij hun hoge aaibaarheids- en kroelfactor.

Heb eigenlijk altijd mijn katten buiten gelaten, met een kattenluikje en kattenbak binnen. Schrik dus wel dat ik dagelijks kroel met drie moordzuchtige, biodiversiteit vernietigende en ziekteoverbrengende wezens -O-
pi_211617688
Ah, weer een herhaling van zetten van een aantal jaar terug.

Drammertjes hebben weer wat nieuws gevonden om te drammen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211617692
Ik ben gek op poesjes.
pi_211617848
Mja, loslopende katten hebben ook gewoon natuurlijke vijanden en het verkeer.
Zal allemaal wel weer meevallen.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_211617930
Die van mij, Noa aka No'ke, brengt me dagelijks wat muisjes, soms een rat en heel af en toe een klein vogeltje.
Maar eet ook gras en jonge plantjes en weet ik wat nog meer, speelt met alles wat leeft en beweegt.
Dus ja ik begrijp dat wel.

Maar als ik haar weg zou doen lopen er direct tientallen muizen en ratten op ons terrein en in de schuren...
(Ze komt nooit van ons terrein af btw)
pi_211617932
Je katten niet in je eigen tuin houden :')
  donderdag 14 december 2023 @ 15:31:19 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211618011
Nou en
Laffe huichelaar
  donderdag 14 december 2023 @ 15:35:09 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211618063
quote:
17s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:17 schreef Speedfight het volgende:
Mja, loslopende katten hebben ook gewoon natuurlijke vijanden en het verkeer.
Zal allemaal wel weer meevallen.
Kijk, aan de ene kant heb je @Speedfight op de foks die meent dat het effect van - alleen al in Nederland - twee miljoen exotische roofdieren vrij laten rondstruinen op biodiversiteit beperkt is omdat 'natuurlijke vijanden' (WELKE???) en 'verkeer', en anderzijds heb je talloze wetenschappelijke publicaties.

Lastig lastig.
Huilen dan.
pi_211618106
Stadsbewoners die liever tussen de ratten en muizen leven dan katten...

En dan nog de mensen die durven te spreken van natuur in Nederland.

Wat een wereld. :X
Heel veel sambal
  donderdag 14 december 2023 @ 15:39:31 #10
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211618117
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kijk, aan de ene kant heb je @:Speedfight op de foks die meent dat het effect van - alleen al in Nederland - twee miljoen exotische roofdieren vrij laten rondstruinen op biodiversiteit beperkt is omdat 'natuurlijke vijanden' (WELKE???) en 'verkeer', en anderzijds heb je talloze wetenschappelijke publicaties.

Lastig lastig.
Een kat is een heleboel maar zeker niet exotisch. _O-
pi_211618130
Mijn poes mag gewoon niet naar buiten. Beter voor iedereen.
Zonder wrijving geen glans
pi_211618132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:39 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Dan moet jij misschien een beetje geschiedenisles krijgen.
  donderdag 14 december 2023 @ 15:41:40 #13
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211618140
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dan moet jij misschien een beetje geschiedenisles krijgen.
Geschiedenis ja?
  Forum Admin donderdag 14 december 2023 @ 15:42:07 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211618145
Tja, katten zijn ooit heel handig gebleken tegen ratten en ander ongedierte. Dat zijn ze nog steeds.. maar er zijn er simpelweg veel te veel van.

Zonder katten heb je trouwens binnen de kortste keren weer een ratten en of muizenplaag.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211618153

https://www.dibevo.nl/kenniscentrum/huisdieren-in-nederland

Ja dat zijn er heel veel. Inmiddels vinden de katten dat zelf ook en hebben ze op de PVV gestemd.
pi_211618170
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:41 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Geschiedenis ja?
Ja want katten zijn hier niet zelf naartoe gewandeld.

Ze kwamen hier met bootjes uit Afrika. En dat motten we niet.
  donderdag 14 december 2023 @ 15:47:23 #17
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211618221
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja want katten zijn hier niet zelf naartoe gewandeld.

Ze kwamen hier met bootjes uit Afrika. En dat motten we niet.
En wanneer was dat? Als we op die toer gaan is namelijk vrijwel alle natuur in Nederland exotisch/aangeplant.

Je bent gewoon in de war met erotisch. Dat kunnen poesjes namelijk ook zijn.
pi_211618265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:47 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
En wanneer was dat? Als we op die toer gaan is namelijk vrijwel alle natuur in Nederland exotisch/aangeplant.

Na de geboorte van onze lieve Heer.
  donderdag 14 december 2023 @ 15:51:41 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211618288
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:39 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
De Europese wilde kat niet, verwilderde huiskatten wel.
Huilen dan.
pi_211618312
Linkse hobby's, niet heel divers. Verbieden, verbieden en verbieden.

Announce Wilders I.
  donderdag 14 december 2023 @ 15:55:29 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211618328
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:53 schreef Nober het volgende:

Announce Wilders I.
Waar komt links nu ineens weer vandaan? Of is onwelgevallige informatie in jouw hoofd altijd iets 'links'?
Huilen dan.
pi_211618334
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:47 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]

die slash/aangeplant is enigszins overbodig aangezien bijna ALLES in NL aangeplant is.
  donderdag 14 december 2023 @ 16:05:40 #23
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  Forum Admin donderdag 14 december 2023 @ 16:11:11 #24
pi_211618485
quote:

Announce Wilders I.
Dit is wel heel creatief. :D

Sta je ook tegen yoghurt met linksdraaiende bacterin te schreeuwen in de supermarkt?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211618525
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waar komt links nu ineens weer vandaan? Of is onwelgevallige informatie in jouw hoofd altijd iets 'links'?
Mijn poezen zijn links en die willen ook diertjes vangen dus ik begrijp het wel.
  Forum Admin donderdag 14 december 2023 @ 16:17:48 #26
pi_211618567
Ik ben linkshandig
pi_211618605
quote:
6s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben linkshandig
Dat verklaart heel veel :D
pi_211618613
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211618651
quote:

Announce Wilders I.
Dus als je de wereld heel goed onderzoekt en dat werk ook laat controleren, dan is de empirisch bewezen realiteit links.

Gaaf man.
  donderdag 14 december 2023 @ 16:27:48 #30
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_211618690
Ik heb nu ook het gevoel dat ze richting op gaan van houtkachels en haardvuren te verbieden.

De laatste maand hoor ik nu elke keer waarschuwingen dat de rook van haardvuren kan blijven hangen door rustige atmosfeer.
Dit heb ik nooit eerder gehoord tot recent.
pi_211618733
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:27 schreef Zoddie het volgende:
Ik heb nu ook het gevoel dat ze richting op gaan van houtkachels en haardvuren te verbieden.

De laatste maand hoor ik nu elke keer waarschuwingen dat de rook van haardvuren kan blijven hangen door rustige atmosfeer.
Drie redenen daarvoor.
1) 10 jaar terug was je minder bezig met bang en boos op de wereld zijn.
2) 10 jaar terug had je minder houtkachels. Zeker in steden, dus was het probleem minder.
3) Je bent niet oud genoeg om de tijd voor de gasleiding goed te herinneren. Je weet wel de tijd van dit soort grappen? https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Smog_van_1952
pi_211618745
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Al dat gedrag gedram over klimaat, diversiteit, zwarte piet, vuurwerk, vliegschaamte, de blanke man die de schuld van alles is...

Eer je dat uit alle instituties hebt gejaagd ben je decennia verder.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2023 16:39:54 ]
  donderdag 14 december 2023 @ 16:36:34 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211618815
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Na de geboorte van onze lieve Heer.
Mwah, een stukkie eerder al wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211618843
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:31 schreef Nober het volgende:

[..]
Al dat gedrag over klimaat, diversiteit, zwarte piet, vuurwerk, vliegschaamte, de blanke man die de schuld van alles is...

Heb je wel door dat biodiversiteit heel wat anders is dan gedram over de stomme blanke man?
pi_211618854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, een stukkie eerder al wel.
Ik heb het van een wikipedia kaart. Zeg je nu dat wikipedia liegt!?@

donderdag 14 december 2023 @ 16:46:19 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211618925
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
In Nederland, dat met die bootjes was iets eerder. De ouwe Kretenzers hadden al poezen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211618926
Een hoogstaand forum als FOK! vervuilen met dit soort bullshit non nieuws.
Katten. _O_ *O* _O_ *O*
pi_211619241
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:51 schreef Isdatzo het volgende:
De Europese wilde kat niet, verwilderde huiskatten wel.
quote:

Ergo, wordt niet gezien als een exoot.

Daarbij is de huiskat een ondersoort van de Afrikaanse kat en dat is weer een ondersoort van de wilde kat.

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 14-12-2023 17:42:01 ]
pi_211619442
Meer wolven uitzetten dus in gebieden met veel katten *O*
pi_211619452
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:46 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Die lopen hier al. :)
Die hebben het te druk met schapen, makkelijker te vangen.
Ook zo'n hobby van de heren biologen die dit soort nonsens over katten ventileren. ^O^
pi_211619454
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:47 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Die lopen hier al. :)
Nog meer *O*
pi_211619479
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:47 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Nog meer *O*
Dat komt vanzelf. Maar wacht, houden die zich ook niet bezig met het opvreten van jonge weidevogeltjes enzo?
Ik proef tegenstrijdigheid. }:|
pi_211619674
quote:

Komt omdat een setje andere drammers weer wat heeft gevonden om op door te drammen.
1947-2016
pi_211619698
quote:

ik hoor dit al sinds ik het mij kan herinneren en sinds die tijd is het geregeld op het nieuws. Ik vermoed toch echt dat dit door jou komt.
Houtstoken in de stad is ook de kanker van de maatschappij
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211619781
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:50 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dat komt vanzelf. Maar wacht, houden die zich ook niet bezig met het opvreten van jonge weidevogeltjes enzo?
Ik proef tegenstrijdigheid. }:|
Volgens een zekere Fok bejaarde, wiens naam ik niet zal noemen O-) , eten verscheuren die alleen jonge meisjes :7
pi_211620847
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:37 schreef RichardHammond het volgende:

[..]
Platteland
Als je daar echt zou wonen, dan zou je niet zoiets doms zeggen.
pi_211620863
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 18:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Komt omdat een setje andere drammers weer wat heeft gevonden om op door te drammen.
Vooralsnog zijn het vooral onze standaard rechtse usertjes die helemaal uit hun plaat gaan over kennis die al decennia, zo niet honderden jaren bekend is.
pi_211620899
Ik ben al die links en woke schreeuwende users echt zat aan het worden. Nooit en te nimmer komt er eens iets constructiefs uit. 🔕
pi_211620901
Katten zijn een plaag in dit land.

Hang je kat een werkend belletje om, misschien helpt het wat.
pi_211620911
Nee, dat doen katten niet. Dat doet de mens.
Met zijn exorbitante expansiedrang.
Afgelopen week zag of las ik ergens dat er per jaar 15 miljard bomen worden gekapt in het tropisch regenwoud.
De inwoners gaan uit pure armoe op rooftocht bij de dichtsbijzijnde dorpjes waar zuid-amerikaanse keuterboertjes hun hoofd boven water proberen te houden.

Mensen bouwen, creren, maar slopen ook weer alles in een of andere debiele oorlog. Ze vervuilen en vernielen alles; aarde, lucht, water. Op grote schaal dus. Maar ook op kleine schaal. Alles wat de mens gemaakt heeft, wordt ook weer kapotgemaakt door andere mensen. Graven worden geschonden, winkels worden geplunderd tijdens natuurrampen, hooligans slopen alles wat ze tegenkomen na een verloren of gewonnen wedstrijd, criminelen schieten elkaar en onschuldige voorbijgangers kapot op klaarlichte dag.

Tuig gaat gewoon zitten schijten in openbare zwembaden, ze vernielen bushokjes, bussen, treinen en trams, ze slaan iedereen die hier wat van zegt ook het ziekenhuis in, ik durf er 1000 euro onder te verwedden dat er nu op dit moment mensen zoeken naar kerstbomen of andere kerstzooi in andermans tuintjes of in openbare parkjes.

De mens en niets anders is de grote en vooral de ENIGE verantwoordelijke voor de huidige natuurcrises.
Niet de katten, niet de wolven, niet de aziatische hoornaar of de tijgermug.

Mensen hebben maling aan alles en aan iedereen. Ze doen precies wat hun het beste lijkt. Uit eigenbelang.
Uitzonderingen daargelaten.

Zo, dit was mijn gebruikelijke 5 cent. Zie maar wat je er mee doet.

Maar geef katten niet de schuld van je eigen falen!!!!

pi_211621030
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:44 schreef Hiddendoe het volgende:
Afgelopen week zag of las ik ergens dat er per jaar 15 miljard bomen worden gekapt in het tropisch regenwoud.
De inwoners gaan uit pure armoe op rooftocht bij de dichtsbijzijnde dorpjes waar zuid-amerikaanse keuterboertjes hun hoofd boven water proberen te houden.

Mensen bouwen, creren, maar slopen ook weer alles in een of andere debiele oorlog. Ze vervuilen en vernielen alles; aarde, lucht, water. Op grote schaal dus. Maar ook op kleine schaal. Alles wat de mens gemaakt heeft, wordt ook weer kapotgemaakt door andere mensen. Graven worden geschonden, winkels worden geplunderd tijdens natuurrampen, hooligans slopen alles wat ze tegenkomen na een verloren of gewonnen wedstrijd, criminelen schieten elkaar en onschuldige voorbijgangers kapot op klaarlichte dag.

Tuig gaat gewoon zitten schijten in openbare zwembaden, ze vernielen bushokjes, bussen, treinen en trams, ze slaan iedereen die hier wat van zegt ook het ziekenhuis in, ik durf er 1000 euro onder te verwedden dat er nu op dit moment mensen zoeken naar kerstbomen of andere kerstzooi in andermans tuintjes of in openbare parkjes.

De mens en niets anders is de grote en vooral de ENIGE verantwoordelijke voor de huidige natuurcrises.

Mensen hebben maling aan alles en aan iedereen. Ze doen precies wat hun het beste lijkt. Uit eigenbelang.

[ afbeelding ]
Eens

Vogelstand en biodiversiteit holt achteruit door allerlei menselijke oorzaken, maar laten we hier maar de katten en hun eigenaren maar de schuld van geven. Kan de rest weer lekker slapen.
  donderdag 14 december 2023 @ 20:00:16 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211621053
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]

Ergo, wordt niet gezien als een exoot.

Daarbij is de huiskat een ondersoort van de Afrikaanse kat en dat is weer een ondersoort van de wilde kat.
Dat er in 900 v.C. een paar gedomesticeerde katten rondliepen doet niks af aan dat de verwilderde huiskat prima past in het rijtje van invasieve exoten die inheemse natuur verdrijven. En dat doet een semantische discussie nog minder.
Huilen dan.
pi_211621088
Tijd voor een milieu belasting op huisdieren..
pi_211621159
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:00 schreef Isdatzo het volgende:

Dat er in 900 v.C. een paar gedomesticeerde katten rondliepen doet niks af aan dat de verwilderde huiskat prima past in het rijtje van invasieve exoten die inheemse natuur verdrijven. En dat doet een semantische discussie nog minder.
Kun je vinden, het is gewoon de defintie die gesteld wordt door de WUR:

quote:
Soorten die vr het jaar 1500 in ons land zijn gentroduceerd, zoals konijn, fazant en knobbelzwaan, tellen niet mee. Die rekenen we tot de inheemse fauna.
Kortom, de huiskat is ruim voor 1500 geintroduceerd hier (daarom noemde ik dat jaar) en wordt dus simpelweg gezien als een inheemse diersoort. Dat je het daar niet mee eens bent is prima verder maar dan ga je maar in discussie met Wageningen.
pi_211621216
Valt het nou echt helemaal niemand op dat de toenemende menselijke bevolking de echte bron is van alle huidige problemen?
Waarom steeds doorgaan met kinderen verwekken, ziektes genezen, zwangerschapsmogelijkheden uitbreiden, en dan de problemen die hierdoor ontstaan afschuiven op onschuldige dieren?

En dan met name de westerse manier van leven en werken en vrijetijdsbesteding. Wintersport, snorkelen, wandelen, werken, winkelen, hobbies, eten en drinken, douchen en je ontlasten, koken, kopen, kopen, kopen, bestellen, bestellen, bestellen.

We hebben allemaal 'recht' op licht in het donker, warm en koud water, tv, telefoon, internet, muziek, films, drank, voedsel, kleding, schoenen, zorg voor zieken en gehandicapten. Die laatste groep moet ook in leven worden gehouden (terecht), maar mensen die bewust een zwaar gehandicapt kind op de wereld willen zetten worden geen strobreed in de weg gelegd. De artsen zorgen er voor dat ook voor dit wezentje genoeg mogelijkheden zijn om te 'leven'.

Waarom staat er nou eens niet iemand op die ons toeschreeuwt dat het zo niet langer kan.
Al die asielzoekers die hier aan onze deuren komen kloppen voor een beter leven, ja hallo, wij zouden precies hetzelfde doen als we in hun schoenen zouden staan.
Laten we nou eens die wereldleiders (religieus of seculier, volgens mij een pot nat) eens goed onder de loep nemen.
De stem van de kleine man wordt steeds luider en agressiever, maar vooralsnog zie ik niet veel verbeteringen.
Alleen meer regeltjes. En strafmaatregelen.

Minder fokken, strafpremies zetten op het verwekken van meer dan twee kinderen (twee- of meerlingen uitgezonderd), kinderbijslag afschaffen, dat kunnen we voor veel betere zaken gebruiken.
pi_211621220
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
Katten zijn een plaag in dit land.

Hang je kat een werkend belletje om, misschien helpt het wat.
Nee, mensen met hun eeuwige nutteloze gezeur zijn een plaag in dit land.
pi_211621230
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[ afbeelding ]
Niks aan toe te voegen. _O_
pi_211621303
De enige echte reden dat de wereld in schrikbarend tempo de afgrond in duikelt is de mens. Er is geen soort op aarde zo walgelijk destructief als de mens. Midas Dekkers sloeg de spijker op zijn kop bij Raven van Dorst toen hij wijsgeer Arie Boomsma de les las.
Er zijn te veel mensen, hou op met dat gefok. En de man is ook nog eens groot liefhebber van katten. :)
pi_211621305
Even voor alle duidelijkheid: ik zit niet te flippen, ik ben niet dronken of wat dan ook.
Wel word ik vaak heel moe van dit soort berichten. Het is de schuld van 'de katten', 'de asielzoekers', 'de vrouwen', 'de rabobank', 'de politiek', enz.
Ja hallo, we zijn allemaal schuldig, van de hoogste koninklijke flapdrol tot hoogste president, tot de hoogste religieuze leider, en dan afdalend tot de laagste arbeider, huisvrouw, schoolgaand kind, docent, maatschappeliijk werker, we preken allemaal voor onze eigen parochie. De anderen moeten zich maar aanpassen, wij doen het namelijk allemaal heel goed en perfect.
Wij scheiden ons afval, wij eten vegetarisch, wij hebben zonnepanelen en windmolens, dus mogen we met een gerust geweten gaan vliegen naar de andere kant van de wereld om daar te skieen, te snorkelen, te winkelen en te wandelen.
We hebben spaarlampen, elektrische auto's dus wat valt ons nou te verwijten? Wij laten zien hoe het hoort.
Toch....?
pi_211621313
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:24 schreef Seeburg54 het volgende:
De enige echte reden dat de wereld in schrikbarend tempo de afgrond in duikelt is de mens. Er is geen soort op aarde zo walgelijk destructief als de mens. Midas Dekkers sloeg de spijker op zijn kop bij Raven van Dorst toen hij wijsgeer Arie Boomsma de les las.
Er zijn te veel mensen, hou op met dat gefok. En de man is ook nog eens groot liefhebber van katten. :)
Juist, Midas Dekker. Naar mijn mening de enige echte realist op deze planeet.
pi_211621349
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
Even voor alle duidelijkheid: ik zit niet te flippen, ik ben niet dronken of wat dan ook.
Wel word ik vaak heel moe van dit soort berichten. Het is de schuld van 'de katten', 'de asielzoekers', 'de vrouwen', 'de rabobank', 'de politiek', enz.
Ja hallo, we zijn allemaal schuldig, van de hoogste koninklijke flapdrol tot hoogste president, tot de hoogste religieuze leider, en dan afdalend tot de laagste arbeider, huisvrouw, schoolgaand kind, docent, maatschappeliijk werker, we preken allemaal voor onze eigen parochie. De anderen moeten zich maar aanpassen, wij doen het namelijk allemaal heel goed en perfect.
Wij scheiden ons afval, wij eten vegetarisch, wij hebben zonnepanelen en windmolens, dus mogen we met een gerust geweten gaan vliegen naar de andere kant van de wereld om daar te skieen, te snorkelen, te winkelen en te wandelen.
We hebben spaarlampen, elektrische auto's dus wat valt ons nou te verwijten? Wij laten zien hoe het hoort.
Toch....?
Het is allemaal een wassen neus. De mens is vooral goed in struisvogelpolitiek, en zichzelf voor de gek houden. Altijd overal de schuld op schuiven, behalve op zichzelf.
En zoals bij sommige lieden hier op het forum ook maar weer duidelijk is, nutteloos irritant zeiken en bullshit verkondigen.
pi_211621542
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:02 schreef Kickinalfa het volgende:
Tijd voor een milieu belasting op huisdieren..
Ja hoor, daar los je de echte problemen mee op. _O-
pi_211621568
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:24 schreef Seeburg54 het volgende:
Deze man zou ik op mijn knien ten huwelijk vragen als het mogelijk zou zijn. Deze man is alles wat een mens zou moeten zijn.
Humoristisch, gewetensvol, praat met verstand over zaken, en ziet er niet onaardig uit. Is ook belangrijk. :Y
pi_211621604
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:14 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Nee, mensen met hun eeuwige nutteloze gezeur zijn een plaag in dit land.
Waarom zou je je kat niet een belletje omdoen?
pi_211621648
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:29 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Het is allemaal een wassen neus. De mens is vooral goed in struisvogelpolitiek, en zichzelf voor de gek houden. Altijd overal de schuld op schuiven, behalve op zichzelf.
En zoals bij sommige lieden hier op het forum ook maar weer duidelijk is, nutteloos irritant zeiken en bullshit verkondigen.
Precies ja. We steken allemaal onze kop in het zand. Wij doen het toch goed? Met onze zonnepanelen, windmolens e.d.?
We vergeten dan maar even dat er jaarlijks (weliswaar elders) zoveel peuters hun broertje of zusje doodschieten omdat pappie of mammie vergat dat het pistool in het nachtkastje lag.
Dat er nog steeds hele gezinnen worden verscheurd door een dronken automobilist die er zelf afkomt met hooguit een blauwe plek.
We sluiten monsters op en na rijp beraad van allerlei sociaal behang, wordt dan besloten dat deze jack the ripper zonder gevaar weer kan worden vrijgelaten in onze maatschappij.

Bij echte problemen wijzen we direct en massaal naar de asielzoekers, de buitenlanders, de marokkanen en vertikken het om ook eens kritisch naar ons zelf te kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hiddendoe op 14-12-2023 21:15:09 ]
pi_211621718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Als iemand een kat als huisdier wil, hoor je dat beest binnen te houden.
Honden worden uitgelaten aan de lijn. Hun poep wordt opgeruimd.
Katten hou je gewoon binnen, ze hebben een kattenbak.
Kom niet bij mij aan dat katten buitendieren zijn, dat zijn honden ook. En slangen. En schorpioenen.
Mensen die dit soort 'huisdieren' er op na willen houden moeten heel alert zijn dat het dier niet buiten gaat wandelen.

Ik heb zelf meer als 40 jaar katten gehad als huisdier. Ze kwamen nooit buiten, hadden daar ook geen behoefte aan want ik zorgde voor voldoende afleiding.
pi_211621730
quote:

Nee, dat komt omdat mensen 20 jaar geleden nog snapten dat ze niet moesten stoken als het windstil was, maar nu moet iedereen bij windkracht 2 de openhaard aan, want gas besparen.
Men heeft niet meer geleerd wanneer je wel en niet kunt stoken.

En nee, als het windkracht 2 is dan waait het niet hard genoeg om te stoken, zeker niet als het ook nog eens niet heel koud is.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211621760
quote:

[..]
Nog een vraag. Wat heeft dat voor nut? Huiskatten die de tuinen van de buren vervuilen kunnen rinkelen wat ze willen.
Hoe zou jij het vinden als je buren hun kinderen elke dag jouw ramen laten ingooien?
pi_211621775
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dat komt omdat mensen 20 jaar geleden nog snapten dat ze niet moesten stoken als het windstil was, maar nu moet iedereen bij windkracht 2 de openhaard aan, want gas besparen.
Men heeft niet meer geleerd wanneer je wel en niet kunt stoken.

En nee, als het windkracht 2 is dan waait het niet hard genoeg om te stoken, zeker niet als het ook nog eens niet heel koud is.
En dan ook de vraag: is een open haard net zo warm als een cv?
Ik denk van niet.
pi_211621790
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die durf ik wel aan, het is zeker dat er al voor 1400 mensen in Noord- en Zuid-Amerika woonden, en voor Australi geldt hetzelfde.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_211621802
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:13 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dan ook de vraag: is een open haard net zo warm als een cv?
Ik denk van niet.
Voor de openhaard zeker wel, warmer zelfs, maar >5 meter bij de openhaard vandaan niet meer.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_211621806
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nog een vraag. Wat heeft dat voor nut? Huiskatten die de tuinen van de buren vervuilen kunnen rinkelen wat ze willen.
Hoe zou jij het vinden als je buren hun kinderen elke dag jouw ramen laten ingooien?
Als het over kattenpoep gaat helpt een belletje zeker niet, kattenpoep in je tuin is inderdaad heel vervelend.

Maar misschien dat dat belletje iets helpt tegen de miljoenen vogels die jaarlijks door huiskatten worden opgegeten.

Ik heb overigens geen katten, maar als ik ze had zou ik ze helemaal niet buiten laten lopen.
pi_211621812
mensen zijn een stuk erger
pi_211621864
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:59 schreef Adames het volgende:

[..]
Eens

Vogelstand en biodiversiteit holt achteruit door allerlei menselijke oorzaken, maar laten we hier maar de katten en hun eigenaren maar de schuld van geven. Kan de rest weer lekker slapen.
Oei, zou het dan eigenlijk rechts gedram zijn? :o
Wullie bin KOEL Soneal
pi_211621930
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Voor de openhaard zeker wel, warmer zelfs, maar >5 meter bij de openhaard vandaan niet meer.
Dat bedoel ik. Open haardvuur is alleen leuk voor romantische stelletjes die 'het' dan gaan doen op het schapenvachtje voor de open haard.

Vroegah, en dan heb ik het over ongeveer de middeleeuwen, was de enige open haard in de keuken.
Daar werd gekookt. Dus daar was het lekker warm in de winter.
Later toen de houtgestookte ovens in zwang kwamen, ging het gezin op de oven liggen. Ze hadden dan iets gevonden om dat vuur te laten smeulen voor voldoende warmte.

Hoe de eskimo's het doen, ik heb geen idee.
Ze eten veel vet en ze hullen zich in dikke mantels. De iglo's of sneeuwhutten zorgen blijkbaar ook voor voldoende isolatie.
pi_211621991
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:46 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ja hoor, lul. En dan over een paar jaar alles wat fout gaat in jouw leven de wolven hiervan de schuld geven.
pi_211622003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oei, zou het dan eigenlijk rechts gedram zijn? :o
Nee, het is gewoon struisvogelpolitiek.
pi_211622011
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:17 schreef pokkerdepok het volgende:
mensen zijn een stuk erger
Klopt.
pi_211622020
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt.
Alleen lastiger tegen op te treden. Katten die buiten lopen gewoon in laten slapen. Beter voor iedereen.

Wil je een huisdier, houd hem lekker binnen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211622164
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:33 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Alleen lastiger tegen op te treden. Katten die buiten lopen gewoon in laten slapen. Beter voor iedereen.

Wil je een huisdier, houd hem lekker binnen.
Nee, katten in laten slapen terwijl ze niks fout doen. Nee, gewoon de mens (ALWEER!!!!!!!!!!) proberen op te voeden dat katten gewoon binnen moeten blijven.
Beter voor de kat, beter voor de losvliegende vogels en ander rondschuifelend gespuis. En beter voor de mens.
Ooit gezien dat iemand zijn goudvis of tarantula vrijliet voor een bepaalde periode overdag of 's nachts?

Als je een huisdier wilt , behandel het dan ook als een huisdier. Het boeit me niet of jouw huisdier een wandelende tak, een bengaalse tijger, een prehistorische T-Rex of voor mijn part een suikerspin is, je houdt je dieren in huis.
Het zijn in principe dieren die in de vrije natuur thuishoren, dus als jij in huis wilt hebben, prima, maar HOUDT ZE DAN BINNEN!!!!!

Even oftopic: hoe vaak lees je dat een hond een klein kind of een andere hond doodbijt?
Heel regelmatig, bijna wekelijks. Dus hou je huisdieren binnen. Of laat ze vrij rondlopen in een goed afgebakend gebied als dat mogelijk is.
pi_211622187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, katten in laten slapen terwijl ze niks fout doen. Nee, gewoon de mens (ALWEER!!!!!!!!!!) proberen op te voeden dat katten gewoon binnen moeten blijven.
Beter voor de kat, beter voor de losvliegende vogels en ander rondschuifelend gespuis. En beter voor de mens.
Ooit gezien dat iemand zijn goudvis of tarantula vrijliet voor een bepaalde periode overdag of 's nachts?

Als je een huisdier wilt , behandel het dan ook als een huisdier. Het boeit me niet of jouw huisdier een wandelende tak, een bengaalse tijger, een prehistorische T-Rex of voor mijn part een suikerspin is, je houdt je dieren in huis.
Het zijn in principe dieren die in de vrije natuur thuishoren, dus als jij in huis wilt hebben, prima, maar HOUDT ZE DAN BINNEN!!!!!

Even oftopic: hoe vaak lees je dat een hond een klein kind of een andere hond doodbijt?
Heel regelmatig, bijna wekelijks. Dus hou je huisdieren binnen. Of laat ze vrij rondlopen in een goed afgebakend gebied als dat mogelijk is.
En als de mens niet luistert moet je ingrijpen en hoe lullig het ook is voor die kat die zal dan het loodje leggen. Makkelijkste en snelste oplossing voor dit probleem.
pi_211622210
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:31 schreef Nober het volgende:

[..]
Al dat gedrag gedram over klimaat, diversiteit, zwarte piet, vuurwerk, vliegschaamte, de blanke man die de schuld van alles is...

Ik wou dat ik zo simpel was als jou. Wat moet het leven makkelijk zijn zo.
pi_211622215
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:48 schreef DjDaano het volgende:

[..]
En als de mens niet luistert moet je ingrijpen en hoe lullig het ook is voor die kat die zal dan het loodje leggen. Makkelijkste en snelste oplossing voor dit probleem.
Niet mee eens. Want daar los je het probleem dus niet mee op.
pi_211622233
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:48 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Martel je ook dieren voor de fun?
pi_211622243
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:50 schreef Intint het volgende:

[..]
Wil je door deze reactie aangeven dat al het gedram over klimaat enz. voor jou van doorslaggevend belang is?
pi_211622265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Martel je ook dieren voor de fun?
Nee ik niet, jij?
pi_211622426
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wil je door deze reactie aangeven dat al het gedram over klimaat enz. voor jou van doorslaggevend belang is?
Nee, dat wil ik niet aangeven met deze reactie. En nu?
pi_211622666
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wanneer is er tegen jou gedramd over klimaat?
pi_211623200
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:50 schreef Intint het volgende:

[..]
Hoog tijd om het plurivorme linkse geluid bij de NPO te diversifiren. Want wat zijn we inclusief.

twitter
pi_211623348
Kolere, iemand heeft hier issues _O- :')
pi_211623508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 22:12 schreef Intint het volgende:

[..]
Nee, dat wil ik niet aangeven met deze reactie. En nu?
Wat bedoel je dan wel?
pi_211623541
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 22:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wanneer is er tegen jou gedramd over klimaat?
Niet tegen mij persoonlijk. Hoe kom je daar nou weer bij?
pi_211623565
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 00:15 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Niet tegen mij persoonlijk. Hoe kom je daar nou weer bij?
Gedram is nogal een gekleurd woord. Raar om het te gebruiken als je er geen last van hebt.
pi_211623580
Dit is gewoon propaganda van de honden-lobby die iedere maand opnieuw opduikt. Wat begon met 'onschuldige tekenfilms' springt nu over naar mijn achtertuin. Verzin 's wat nieuws! :(
pi_211623629
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 00:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gedram is nogal een gekleurd woord. Raar om het te gebruiken als je er geen last van hebt.
Ik vind jouw reactie raar. Waar heb je het over?
pi_211623633
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 december 2023 00:30 schreef Drxx het volgende:
Dit is gewoon propaganda van de honden-lobby die iedere maand opnieuw opduikt. Wat begon met 'onschuldige tekenfilms' springt nu over naar mijn achtertuin. Verzin 's wat nieuws! :(
Mwah, kweenie hoor. Het zijn meestal mensen die iets willen aanduiden wat verkeerd gaat. Maar het ligt nooit aan die mensen zelf.
pi_211623660
quote:

[..]
Omdat ze in de problemen kunnen komen door een halsband te dragen, maar er geen prooi minder om vangen.

Katten die sluipen luiden geen belletje.
pi_211623727
quote:

Announce Wilders I.
Willen ze ook verbieden.
1947-2016
pi_211623987
Mijn katten komen enkel in de achtertuin, kunnen niet over de schuttingen heen klauteren of het dak van het schuur op klimmen zodat de buren geen last van ze heeft of dat ze worden aangereden door auto´s.Nooit echt gedacht aan het onderwerp van dit topic. Mijn katten komen hooguit met een muis die ze als dank in de keuken deponeren. Echt leuk joh.
pi_211623994
Elke bedreiging voor diversiteit juich ik van harte toe.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211624090
quote:

[..]
Ja, waarom niet? Hebben ze hier vaak gehad. Verliezen het meestal. Ik heb er geen moeite mee.
pi_211635507
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die durf ik wel aan, het is zeker dat er al voor 1400 mensen in Noord- en Zuid-Amerika woonden, en voor Australi geldt hetzelfde.
Zeker weten ja. Ze woonden in wigwams of tipi's, strohutten of rotswoningen.
pi_211635519
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 05:43 schreef Hathor het volgende:
Elke bedreiging voor diversiteit juich ik van harte toe.
Jij vindt inteelt beter?
pi_211635551
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Precies ja. We steken allemaal onze kop in het zand. Wij doen het toch goed? Met onze zonnepanelen, windmolens e.d.?
We vergeten dan maar even dat er jaarlijks (weliswaar elders) zoveel peuters hun broertje of zusje doodschieten omdat pappie of mammie vergat dat het pistool in het nachtkastje lag.
Dat er nog steeds hele gezinnen worden verscheurd door een dronken automobilist die er zelf afkomt met hooguit een blauwe plek.
We sluiten monsters op en na rijp beraad van allerlei sociaal behang, wordt dan besloten dat deze jack the ripper zonder gevaar weer kan worden vrijgelaten in onze maatschappij.

Bij echte problemen wijzen we direct en massaal naar de asielzoekers, de buitenlanders, de marokkanen en vertikken het om ook eens kritisch naar ons zelf te kijken.
Maar als de statistieken nou aantonen dat daar wel het probleem ligt?
Mag je dan altijd het probleem niet aanwijzen?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211635561
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 09:38 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Maar als de statistieken nou aantonen dat daar wel het probleem ligt?
Mag je dan altijd het probleem niet aanwijzen?
Welk probleem bedoel je?
  woensdag 20 december 2023 @ 14:17:13 #107
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211680714
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:56 schreef myShizzle het volgende:

[..]
die slash/aangeplant is enigszins overbodig aangezien bijna ALLES in NL aangeplant is.
Ja dat klopt, juist daarom noemde ik het.
pi_211680907
Mensen die die kutbeesten niet gewoon op eigen terrein houden... :r
pi_219023746
De rechter heeft gesproken in het voordeel van de katten:

quote:
Rechter in Haarlem bepaalt dat katten gewoon naar buiten mogen
De rechter in Haarlem vindt dat huiskatten gewoon lekker buiten mogen blijven lopen. Waar ze maar willen. De Stichting Huiskat Thuiskat had een zaak aangespannen, waarbij geist werd dat katten in huis moesten blijven om vogeltjes en kleine zoogdieren te beschermen. "Huiskatten die buiten jagen moeten beboet kunnen worden", vindt de stichting. Maar de rechter gaat daar niet in mee.

De Stichting Huiskat Thuiskat had de zaak aangespannen tegen de provincie Noord-Holland, die katteneigenaars zou moeten dwingen katten binnen te houden. Voorzitter Roel van Dijk vindt dat voor katten dezelfde regels zouden moeten gelden als voor honden. "Als een loslopende hond een reekalf doodt, krijgt de eigenaar een boete. Katten doden jaarlijks miljoenen vogels en kleine zoogdieren, maar daar gebeurt niets mee. De wet verbiedt het doden van beschermde dieren. Dat zou ook moeten gelden voor huiskatten die buiten jagen, want vogels zijn beschermde diersoorten."

Maar Van Dijk hoorde vandaag op de zitting de rechter zeggen dat 'onvoldoende vaststaat dat kattenbezitters bewust het risico aanvaarden dat hun dier een beschermd dier doodt'. "Volgens de rechtbank is er dus geen sprake van voorwaardelijke opzet. Wij zijn het daar niet mee eens en gaan in beroep."

Gegevens onvoldoende overtuigend
De Stichting Huiskat Thuiskat, opgericht in 2021, baseerde haar zaak op meldingen van de website watvangtdekat.waarneming.nl, waar eigenaren rapporteren welke dieren hun kat mee naar huis neemt. Daarmee wilde de stichting aantonen dat huiskatten daadwerkelijk beschermde soorten doden.

De rechtbank vond dat bewijs echter niet overtuigend.

Maggie Ruitenberg van het Kattenkenniscentrum Nederland vindt de aanpak van de stichting Huiskat Thuiskat 'te ongenuanceerd', zegt ze tegen RTL Nieuws.

"De Stichting Huiskat Thuiskat voert al jaren een strijd die behoorlijk zwart-wit is", zegt Ruitenberg. "Ze roepen dat katten miljoenen vogels doden, maar die cijfers komen vaak uit buitenlands onderzoek, bijvoorbeeld uit Australi." Maar de situatie daar is volgens haar niet te vergelijken met Nederland. "Daar leven veel zwerfkatten. Daarnaast gaat niet elke kat naar buiten, en niet elke buitenkat vangt vogels."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)zaak-tegen-provincie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219023800
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De rechter heeft gesproken in het voordeel van de katten:
[..]

Een kat heeft een jachtinstinct, die kan je toch niet binnen houden?

(ik heb geen katten)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219023809
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

(ik heb geen katten)
Wel volgens Stichting Huiskat Thuiskat.
Die geven tevens aan door te blijven procederen totdat ze gelijk krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219023893
quote:

[..]

(ik heb geen katten)
Jawel hoor, als je huis groot genoeg is en ze zich niet gaan vervelend. Die van mij weten niet beter.
pi_219023980
Mooi

Gtfo met drammers.
1947-2016
  Moderator woensdag 15 oktober 2025 @ 21:40:15 #114
441859 crew  Lenny77
pi_219024703
quote:

[..]

(ik heb geen katten)
Tuurlijk wel.
Gewoon nooit buiten laten als kitten, ze kennen het dan niet en willen ook niet gaan/ weten niet beter.
Een kat die jaren buiten heeft geleefd: dat is een pak moeilijker.. Die zal willen ontsnappen.

Hier zijn alle katten altijd binnen gebleven. Geen vlooien, geen teken, geen wormen, geen dooie beestjes buiten, geen kak in de tuinen, geen kat onder de auto of mishandeld door debielen, geen gestolen katten.

Ik snap zelfs niet dat mensen hun kat nog buiten laten.. dat is je vriendje, je moet ze beschermen O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219024732
quote:
De Stichting Huiskat Thuiskat
Ach
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')