abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211621542
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:02 schreef Kickinalfa het volgende:
Tijd voor een milieu belasting op huisdieren..
Ja hoor, daar los je de echte problemen mee op. _O-
pi_211621568
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:24 schreef Seeburg54 het volgende:
De enige echte reden dat de wereld in schrikbarend tempo de afgrond in duikelt is de mens. Er is geen soort op aarde zo walgelijk destructief als de mens. Midas Dekkers sloeg de spijker op zijn kop bij Raven van Dorst toen hij wijsgeer Arie Boomsma de les las.
Er zijn te veel mensen, hou op met dat gefok. En de man is ook nog eens groot liefhebber van katten. :)
Deze man zou ik op mijn knieën ten huwelijk vragen als het mogelijk zou zijn. Deze man is alles wat een mens zou moeten zijn.
Humoristisch, gewetensvol, praat met verstand over zaken, en ziet er niet onaardig uit. Is ook belangrijk. :Y
pi_211621604
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:14 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Nee, mensen met hun eeuwige nutteloze gezeur zijn een plaag in dit land.
Waarom zou je je kat niet een belletje omdoen?
pi_211621648
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 20:29 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Het is allemaal een wassen neus. De mens is vooral goed in struisvogelpolitiek, en zichzelf voor de gek houden. Altijd overal de schuld op schuiven, behalve op zichzelf.
En zoals bij sommige lieden hier op het forum ook maar weer duidelijk is, nutteloos irritant zeiken en bullshit verkondigen.
Precies ja. We steken allemaal onze kop in het zand. Wij doen het toch goed? Met onze zonnepanelen, windmolens e.d.?
We vergeten dan maar even dat er jaarlijks (weliswaar elders) zoveel peuters hun broertje of zusje doodschieten omdat pappie of mammie vergat dat het pistool in het nachtkastje lag.
Dat er nog steeds hele gezinnen worden verscheurd door een dronken automobilist die er zelf afkomt met hooguit een blauwe plek.
We sluiten monsters op en na rijp beraad van allerlei sociaal behang, wordt dan besloten dat deze jack the ripper zonder gevaar weer kan worden vrijgelaten in onze maatschappij.

Bij echte problemen wijzen we direct en massaal naar de asielzoekers, de buitenlanders, de marokkanen en vertikken het om ook eens kritisch naar ons zelf te kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hiddendoe op 14-12-2023 21:15:09 ]
pi_211621718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Als iemand een kat als huisdier wil, hoor je dat beest binnen te houden.
Honden worden uitgelaten aan de lijn. Hun poep wordt opgeruimd.
Katten hou je gewoon binnen, ze hebben een kattenbak.
Kom niet bij mij aan dat katten buitendieren zijn, dat zijn honden ook. En slangen. En schorpioenen.
Mensen die dit soort 'huisdieren' er op na willen houden moeten heel alert zijn dat het dier niet buiten gaat wandelen.

Ik heb zelf meer als 40 jaar katten gehad als huisdier. Ze kwamen nooit buiten, hadden daar ook geen behoefte aan want ik zorgde voor voldoende afleiding.
pi_211621730
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:27 schreef Zoddie het volgende:
Ik heb nu ook het gevoel dat ze richting op gaan van houtkachels en haardvuren te verbieden.

De laatste maand hoor ik nu elke keer waarschuwingen dat de rook van haardvuren kan blijven hangen door rustige atmosfeer.
Dit heb ik nooit eerder gehoord tot recent.
Nee, dat komt omdat mensen 20 jaar geleden nog snapten dat ze niet moesten stoken als het windstil was, maar nu moet iedereen bij windkracht 2 de openhaard aan, want gas besparen.
Men heeft niet meer geleerd wanneer je wel en niet kunt stoken.

En nee, als het windkracht 2 is dan waait het niet hard genoeg om te stoken, zeker niet als het ook nog eens niet heel koud is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211621760
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nog een vraag. Wat heeft dat voor nut? Huiskatten die de tuinen van de buren vervuilen kunnen rinkelen wat ze willen.
Hoe zou jij het vinden als je buren hun kinderen elke dag jouw ramen laten ingooien?
pi_211621775
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dat komt omdat mensen 20 jaar geleden nog snapten dat ze niet moesten stoken als het windstil was, maar nu moet iedereen bij windkracht 2 de openhaard aan, want gas besparen.
Men heeft niet meer geleerd wanneer je wel en niet kunt stoken.

En nee, als het windkracht 2 is dan waait het niet hard genoeg om te stoken, zeker niet als het ook nog eens niet heel koud is.
En dan ook de vraag: is een open haard net zo warm als een cv?
Ik denk van niet.
pi_211621790
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb het van een wikipedia kaart. Zeg je nu dat wikipedia liegt!?@

[ afbeelding ]
Die durf ik wel aan, het is zeker dat er al voor 1400 mensen in Noord- en Zuid-Amerika woonden, en voor Australië geldt hetzelfde.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211621802
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:13 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dan ook de vraag: is een open haard net zo warm als een cv?
Ik denk van niet.
Voor de openhaard zeker wel, warmer zelfs, maar >5 meter bij de openhaard vandaan niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211621806
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nog een vraag. Wat heeft dat voor nut? Huiskatten die de tuinen van de buren vervuilen kunnen rinkelen wat ze willen.
Hoe zou jij het vinden als je buren hun kinderen elke dag jouw ramen laten ingooien?
Als het over kattenpoep gaat helpt een belletje zeker niet, kattenpoep in je tuin is inderdaad heel vervelend.

Maar misschien dat dat belletje iets helpt tegen de miljoenen vogels die jaarlijks door huiskatten worden opgegeten.

Ik heb overigens geen katten, maar als ik ze had zou ik ze helemaal niet buiten laten lopen.
pi_211621812
mensen zijn een stuk erger
pi_211621864
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 19:59 schreef Adames het volgende:

[..]
Eens

Vogelstand en biodiversiteit holt achteruit door allerlei menselijke oorzaken, maar laten we hier maar de katten en hun eigenaren maar de schuld van geven. Kan de rest weer lekker slapen.
Oei, zou het dan eigenlijk rechts gedram zijn? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211621930
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Voor de openhaard zeker wel, warmer zelfs, maar >5 meter bij de openhaard vandaan niet meer.
Dat bedoel ik. Open haardvuur is alleen leuk voor romantische stelletjes die 'het' dan gaan doen op het schapenvachtje voor de open haard.

Vroegah, en dan heb ik het over ongeveer de middeleeuwen, was de enige open haard in de keuken.
Daar werd gekookt. Dus daar was het lekker warm in de winter.
Later toen de houtgestookte ovens in zwang kwamen, ging het gezin op de oven liggen. Ze hadden dan iets gevonden om dat vuur te laten smeulen voor voldoende warmte.

Hoe de eskimo's het doen, ik heb geen idee.
Ze eten veel vet en ze hullen zich in dikke mantels. De iglo's of sneeuwhutten zorgen blijkbaar ook voor voldoende isolatie.
pi_211621991
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:46 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Meer wolven uitzetten dus in gebieden met veel katten *O*
Ja hoor, lul. En dan over een paar jaar alles wat fout gaat in jouw leven de wolven hiervan de schuld geven.
pi_211622003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oei, zou het dan eigenlijk rechts gedram zijn? :o
Nee, het is gewoon struisvogelpolitiek.
pi_211622011
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:17 schreef pokkerdepok het volgende:
mensen zijn een stuk erger
Klopt.
pi_211622020
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt.
Alleen lastiger tegen op te treden. Katten die buiten lopen gewoon in laten slapen. Beter voor iedereen.

Wil je een huisdier, houd hem lekker binnen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211622164
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:33 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Alleen lastiger tegen op te treden. Katten die buiten lopen gewoon in laten slapen. Beter voor iedereen.

Wil je een huisdier, houd hem lekker binnen.
Nee, katten in laten slapen terwijl ze niks fout doen. Nee, gewoon de mens (ALWEER!!!!!!!!!!) proberen op te voeden dat katten gewoon binnen moeten blijven.
Beter voor de kat, beter voor de losvliegende vogels en ander rondschuifelend gespuis. En beter voor de mens.
Ooit gezien dat iemand zijn goudvis of tarantula vrijliet voor een bepaalde periode overdag of 's nachts?

Als je een huisdier wilt , behandel het dan ook als een huisdier. Het boeit me niet of jouw huisdier een wandelende tak, een bengaalse tijger, een prehistorische T-Rex of voor mijn part een suikerspin is, je houdt je dieren in huis.
Het zijn in principe dieren die in de vrije natuur thuishoren, dus als jij in huis wilt hebben, prima, maar HOUDT ZE DAN BINNEN!!!!!

Even oftopic: hoe vaak lees je dat een hond een klein kind of een andere hond doodbijt?
Heel regelmatig, bijna wekelijks. Dus hou je huisdieren binnen. Of laat ze vrij rondlopen in een goed afgebakend gebied als dat mogelijk is.
pi_211622187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, katten in laten slapen terwijl ze niks fout doen. Nee, gewoon de mens (ALWEER!!!!!!!!!!) proberen op te voeden dat katten gewoon binnen moeten blijven.
Beter voor de kat, beter voor de losvliegende vogels en ander rondschuifelend gespuis. En beter voor de mens.
Ooit gezien dat iemand zijn goudvis of tarantula vrijliet voor een bepaalde periode overdag of 's nachts?

Als je een huisdier wilt , behandel het dan ook als een huisdier. Het boeit me niet of jouw huisdier een wandelende tak, een bengaalse tijger, een prehistorische T-Rex of voor mijn part een suikerspin is, je houdt je dieren in huis.
Het zijn in principe dieren die in de vrije natuur thuishoren, dus als jij in huis wilt hebben, prima, maar HOUDT ZE DAN BINNEN!!!!!

Even oftopic: hoe vaak lees je dat een hond een klein kind of een andere hond doodbijt?
Heel regelmatig, bijna wekelijks. Dus hou je huisdieren binnen. Of laat ze vrij rondlopen in een goed afgebakend gebied als dat mogelijk is.
En als de mens niet luistert moet je ingrijpen en hoe lullig het ook is voor die kat die zal dan het loodje leggen. Makkelijkste en snelste oplossing voor dit probleem.
pi_211622210
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 16:31 schreef Nober het volgende:

[..]
Al dat gedrag gedram over klimaat, diversiteit, zwarte piet, vuurwerk, vliegschaamte, de blanke man die de schuld van alles is...

Eer je dat uit alle instituties hebt gejaagd ben je decennia verder.
Ik wou dat ik zo simpel was als jou. Wat moet het leven makkelijk zijn zo.
pi_211622215
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:48 schreef DjDaano het volgende:

[..]
En als de mens niet luistert moet je ingrijpen en hoe lullig het ook is voor die kat die zal dan het loodje leggen. Makkelijkste en snelste oplossing voor dit probleem.
Niet mee eens. Want daar los je het probleem dus niet mee op.
pi_211622233
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:48 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Martel je ook dieren voor de fun?
pi_211622243
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:50 schreef Intint het volgende:

[..]
Wil je door deze reactie aangeven dat al het gedram over klimaat enz. voor jou van doorslaggevend belang is?
pi_211622265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Martel je ook dieren voor de fun?
Nee ik niet, jij?
pi_211622426
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wil je door deze reactie aangeven dat al het gedram over klimaat enz. voor jou van doorslaggevend belang is?
Nee, dat wil ik niet aangeven met deze reactie. En nu?
pi_211622666
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wanneer is er tegen jou gedramd over klimaat?
pi_211623200
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 21:50 schreef Intint het volgende:

[..]
Hoog tijd om het plurivorme linkse geluid bij de NPO te diversifiëren. Want wat zijn we inclusief.

twitter
pi_211623348
Kolere, iemand heeft hier issues _O- :')
pi_211623508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 22:12 schreef Intint het volgende:

[..]
Nee, dat wil ik niet aangeven met deze reactie. En nu?
Wat bedoel je dan wel?
pi_211623541
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 22:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wanneer is er tegen jou gedramd over klimaat?
Niet tegen mij persoonlijk. Hoe kom je daar nou weer bij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')