abonnement Unibet Coolblue
pi_211540739


Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( O-) ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan. *O*

En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie O+. Doen jullie (weer) mee?

Voor de vierde keer gaan @KapiteinIglo en @Superkimmi de organisatie doen. De OP krijgt een heel andere look. We werken nu met kopjes onder spoilers. Je vindt het volgende onder de verschillende kopjes:

Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’
Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij!
FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.

De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe woensdag 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.

Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.



SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overzicht pakketten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[info] Lieve gevers, ontvangers, shoppers en alle andere belangstellenden.

Als iemand zich als niet anoniem opgeeft in de actie, dan is dat van toepassing op de koppeling. Het is niet de bedoeling dat je mensen hier 'out' in het topic.
Geen tags of namen van je koppel noemen hier tenzij nadrukkelijk toestemming van de ander, maar beter gewoon niet.
Privacy is van het grootste belang in dit topic en dus doet de organisatie een beroep op jullie integriteit.
Deelnemers niet te noemen hier.

Mocht je jouw ontvanger niet kunnen bereiken via DM/PM (omdat anoniem of geen gehoor), stuur dan een mailtje naar de organisatie. [/info]

[ Bericht 0% gewijzigd door superkimmi op 10-12-2023 11:39:44 ]
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 7 december 2023 @ 00:18:42 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211540741
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 00:04 schreef superkimmi het volgende:
@:dr.mikey jij zat in doosje 7! Mijn verjaardagsdoosje, want ik ben zojuist 33 geworden *O*

Dankjewel O+
Gefeliciteerd! 🥳🎁🎂💐🥂
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 7 december 2023 @ 00:19:00 #3
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_211540744
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 00:04 schreef superkimmi het volgende:
@:dr.mikey jij zat in doosje 7! Mijn verjaardagsdoosje, want ik ben zojuist 33 geworden *O*

Dankjewel O+
Gefeliciteerd!! *O* *O*
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_211540745
Vergeet de laatste pagina van het vorige topic niet te lezen. Met uitpakposts en doosje nummer 7 van de advent *O*

En dan de titelverklaring: @KapiteinIglo heeft het nog altijd enorm zwaar met de adventkalender 1 doosje per dag. Mijn verjaardag begon met: ‘als ik jou ooit, met wat dan ook, 24 dagen lang kan laten pijn lijden. Dan doe ik dat ook!’

En nu voelt ze zich schuldig o|O
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_211540770
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 00:19 schreef superkimmi het volgende:
Vergeet de laatste pagina van het vorige topic niet te lezen. Met uitpakposts en doosje nummer 7 van de advent *O*

En dan de titelverklaring: @:kapiteiniglo heeft het nog altijd enorm zwaar met de adventkalender 1 doosje per dag. Mijn verjaardag begon met: ‘als ik jou ooit, met wat dan ook, 24 dagen lang kan laten pijn lijden. Dan doe ik dat ook!’

En nu voelt ze zich schuldig o|O
Hahahahaha! Alsnog opnieuw, van harte hè! :*

En ook aan @KapiteinIglo : knap dat je het volhoudt! O+ :*
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_211540775
Dank dank! *O*

De OP is geüpdatet. 10 boompjes >:O
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 7 december 2023 @ 00:39:42 #7
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_211540804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 00:25 schreef Sally het volgende:

[..]
Hahahahaha! Alsnog opnieuw, van harte hè! :*

En ook aan @:kapiteiniglo : knap dat je het volhoudt! O+ :*
:@ dankje.

En ik zou @superkimmi nooit pijn doen. Ze is mijn alles, maar ze is ietwat principiëler dan ik ben :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_211540853
Super dat de foto's zijn geupload! Mijn moeder heeft al drie boeken uit 😂
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_211541020
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 00:26 schreef superkimmi het volgende:
Dank dank! *O*

De OP is geüpdatet. 10 boompjes >:O
Geweldig!

Gefeliciteerd met je verjaardag!
  donderdag 7 december 2023 @ 05:30:16 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211541110
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 00:19 schreef superkimmi het volgende:
Vergeet de laatste pagina van het vorige topic niet te lezen. Met uitpakposts en doosje nummer 7 van de advent *O*

En dan de titelverklaring: @:kapiteiniglo heeft het nog altijd enorm zwaar met de adventkalender 1 doosje per dag. Mijn verjaardag begon met: ‘als ik jou ooit, met wat dan ook, 24 dagen lang kan laten pijn lijden. Dan doe ik dat ook!’

En nu voelt ze zich schuldig o|O
Gefeliciteerd met je verjaardag *O*

Waar december toch wel bekend staat als maand van liefde, verbroedering, licht etc, is het bij jullie thuis toch heel wat anders _O-
  Redactie Frontpage donderdag 7 december 2023 @ 06:53:25 #12
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_211541132
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 06:35 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met je verjaardag *O*

Waar december toch wel bekend staat als maand van liefde, verbroedering, licht etc, is het bij jullie thuis toch heel wat anders _O-
Dat zal de maand januari zijn, als alles achter de rug is :P

En gefeliciteerd! *O*
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 7 december 2023 @ 06:58:03 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211541136
Gefeliciteerd Kimmi!
pi_211541168
Gefeliciteerd SK!
Hele mooie foto's gezien al O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211541199
Van h O+ rte!
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_211541321
Gefeliciteerd superkimmi :D
I try to keep it real. I don't have time to worry about what I'm projecting to the world. I'm just busy being myself.
  donderdag 7 december 2023 @ 08:01:17 #17
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211541342
Gefeliciteerd SuperKimmi en KapiteinIglo wat zal jij het zwaar hebben!
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 08:29:37 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211541452
Gefeliciteerd Kimmi! Jonge godin O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Manager PR/Moderator donderdag 7 december 2023 @ 08:35:34 #19
269689 crew  Viv
  donderdag 7 december 2023 @ 08:39:07 #20
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_211541520
Gefeliciteerd *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_211541660
Gefeliciteerd met je verjaardag Kimmi O+
pi_211541689
Gefeliciteerd met je verjaardag Kimmi! oO<
Live
Laugh
Lobotomy
pi_211542025
Van harte superkimmi, maak er een leuke dag van!

Ik ben gisteren 33 jaar geworden. Je bent een dagje jonger dan ik :P
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 09:57:02 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211542027
Ik zie allemaal berichten over paketten die verstuurd zijn of bezorgd gaan worden. Ik heb nog niks gehoord. Dat zal vast goedkomen want we hebben nog 2 weken :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211542352
Gefeliciteerd Kimmi, ook namens Karel.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_211542413
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:56 schreef CaVaBien het volgende:
Van harte superkimmi, maak er een leuke dag van!

Ik ben gisteren 33 jaar geworden. Je bent een dagje jonger dan ik :P
Jij ook gefeliciteerd! Dat vergeet ik elk jaar haha.

En dankjewel iedereen! O+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 10:56:50 #28
382129 crew  Donna
pi_211542605
Gefeliciteerd!!
  donderdag 7 december 2023 @ 11:41:06 #29
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_211543046
Ik heb zojuist DHL een onderzoek laten starten naar mijn kerstpakket. Er is nu bijna een week niets meer gebeurd.
ik ga eerst sinterklaas nog de schuld (had hem pas vandaag moeten versturen dacht ik later).
maar nu moet hij toch wel weer ergens tevoorschijn komen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 7 december 2023 @ 11:41:43 #30
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_211543056
en anders wordt het echt een race tegen de klok om weer zoiets te maken. Maar dan wordt het ook te krap om weer helemaal hetzelfde te doen. grrrrrrr prut DHL
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_211543234
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:41 schreef J-net het volgende:
en anders wordt het echt een race tegen de klok om weer zoiets te maken. Maar dan wordt het ook te krap om weer helemaal hetzelfde te doen. grrrrrrr prut DHL
Nooooh das echt kut.

Ik denk dat we volgend jaar maar moeten afspreken om niet meer met DHL te verzenden. Elk jaar raken er pakketten kwijt en in 90% van de gevallen gaat het dan om DHL :'(
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 7 december 2023 @ 11:57:25 #32
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_211543235
|:( DHL is oprecht echt heel erg K^##*#}^*+]#]
Wij hebben de ervaring dat PostNL beter is

@J-net laat even weten hoe het afloopt? En of we nog iets moeten doen!
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 december 2023 @ 12:02:57 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_211543284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:57 schreef KapiteinIglo het volgende:
|:( DHL is oprecht echt heel erg K^##*#}^*+]#]
Wij hebben de ervaring dat PostNL beter is

@:J-net laat even weten hoe het afloopt? En of we nog iets moeten doen!
Mijn ervaring is dat beiden kut zijn :') Althans de bezorgers hier in Castricum. DHL heeft eens een pakje twv 180 euro aan de deurklink van m'n voordeur gehangen en afgevinkt als persoonlijk overhandigd en PostNL heeft er een handje van om pakketten die never nooit niet door de brievenbus passen te markeren als bezorgd in de brievenbus en ze dan gewoon bovenop de brievenbus achter te laten. In het gunstigste geval neemt hij de moeite om het bij een bedrijf aan de overkant achter te laten en een niet thuisbriefje in de bus te gooien. Maar ook dan staat het als bezorgd in de brievenbus gemarkeerd :') Daarom laat ik mijn bestellingen tegenwoordig maar bij @Rob bezorgen, dan weet ik iets zekerder dat het gewoon aankomt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_211543310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:02 schreef DJMO het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat beiden kut zijn :') Althans de bezorgers hier in Castricum. DHL heeft eens een pakje twv 180 euro aan de deurklink van m'n voordeur gehangen en afgevinkt als persoonlijk overhandigd en PostNL heeft er een handje van om pakketten die never nooit niet door de brievenbus passen te markeren als bezorgd in de brievenbus en ze dan gewoon bovenop de brievenbus achter te laten. In het gunstigste geval neemt hij de moeite om het bij een bedrijf aan de overkant achter te laten en een niet thuisbriefje in de bus te gooien. Maar ook dan staat het als bezorgd in de brievenbus gemarkeerd :') Daarom laat ik mijn bestellingen tegenwoordig maar bij @:Rob bezorgen, dan weet ik iets zekerder dat het gewoon aankomt.
Zijn ook beiden kut, maar in deze verhalen komen ze in ieder geval nog bij je deur aan. DHL maakt in deze actie wel significant meer pakketten kwijt al veel eerder in het proces.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Spellchecker donderdag 7 december 2023 @ 12:07:40 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211543311
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 00:26 schreef superkimmi het volgende:
Dank dank! *O*

Van harte! :*
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:56 schreef CaVaBien het volgende:
Van harte superkimmi, maak er een leuke dag van!

Ik ben gisteren 33 jaar geworden. Je bent een dagje jonger dan ik :P
Jij ook proficiat! :*
  donderdag 7 december 2023 @ 12:10:35 #36
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_211543332
Tip van flip:

Schrijf je track en trace code en adres op de doos! Zo zijn er in het verleden al pakketten teruggevonden.

Gebruik bij voorkeur geen inpakpapier om de doos heen, als het eraf gaat, ben je ook je adressticker etc kwijt. Bij zelf bezorgen kan je je doos zo creatief inpakken als je zelf wilt uiteraard!
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 7 december 2023 @ 12:36:27 #37
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_211543522
Ik had geen inpakpapier gelukkig. Heb nu een onderzoek laten starten.
Maar ja is echt prut.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_211544145
O, ik heb net de dozen gepost...nu duimen dat ze goed aankomen🤞
pi_211544178
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:03 schreef Yinny het volgende:
O, ik heb net de dozen gepost...nu duimen dat ze goed aankomen🤞
Dozen als in meervoud? :o
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211544265
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:05 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dozen als in meervoud? :o
Ik ben ook shopper ;)
pi_211544283
Een kijkje in de doos, zo ziet het eruit na goed tetrissen
pi_211544478
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:13 schreef Yinny het volgende:

[..]
Ik ben ook shopper ;)
Ohhhh gelukkig ;)
Ik werd er al weer hebberig van :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211544541
Overigens: als er pakketten van omgeving Eindhoven/ Helmond richting Nijmegen moeten of andersom hoor ik het graag. Ik rijd dat traject een aantal keer per week.
  donderdag 7 december 2023 @ 15:09:28 #44
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_211544666
Nouuuuuuu goed nieuws. Heb een onderzoek laten aanmaken en krijg net een e-mail dat het pakket nu morgen geleverd gaat worden. Duimen jullie mee dat mijn gezin het ontvangt :)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_211545327
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:02 schreef DJMO het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat beiden kut zijn :') Althans de bezorgers hier in Castricum. DHL heeft eens een pakje twv 180 euro aan de deurklink van m'n voordeur gehangen en afgevinkt als persoonlijk overhandigd en PostNL heeft er een handje van om pakketten die never nooit niet door de brievenbus passen te markeren als bezorgd in de brievenbus en ze dan gewoon bovenop de brievenbus achter te laten. In het gunstigste geval neemt hij de moeite om het bij een bedrijf aan de overkant achter te laten en een niet thuisbriefje in de bus te gooien. Maar ook dan staat het als bezorgd in de brievenbus gemarkeerd :') Daarom laat ik mijn bestellingen tegenwoordig maar bij @:Rob bezorgen, dan weet ik iets zekerder dat het gewoon aankomt.
Zowel DHL, PostNL en DPD maken deze blunders regelmatig. Het is allemaal 1 pot nat. Wil je zeker zijn dat je pakket aankomt, doe dan een beroep op de legendarische "DJMO-treinbezorgservice". Dan weet je zeker dat je pakket aan komt (en heel blijft).

Een vriend van me heeft al regelmatig pakketjes "aan huis geleverd gekregen" die dan in de hal van het gebouw waar ie woont achtergelaten werden. Dat was dan persoonlijk bezorgd aldus de bezorger. Maar zijn mede-bewoners zijn niet zo eerlijk, dus die hebben tot meerdere keren aan toe zijn pakketje gepikt. En hij kan dan aangifte gaan doen en reclameren met de verzender om nog een keer te verzenden en alleen aangetekend te verzenden. Hij heeft hier zelfs een camera voor opgehangen bij zijn eigen deur. Maar die filmt alleen de paar meters rond zijn eigen deur. Dus hier kan ie alleen op zien of de bezorger het voor zijn deur of in de hal heeft neer gezet. Tot nog toe is ie elke keer schadeloos gesteld door de verzenders, maar het is gewoon niet normaal dat er zo met je pakket wordt omgegaan.

Als DPD bezorgt, dan weet je wel 100% zeker dat er tenminste een paar keer met je pakketje is gevoetbald of gesmeten. Ik heb nog nooit een pakket via DPD heel thuis bezorgd gekregen. En de bezorgers zijn creatief hoor, door een open raam gooien in de zomer, of over de schutting (rechtstreeks in het zwembad) of zelfs in een boom in de tuin of op het balkon gegooid.

Ook hebben bezorgers soms zoveel haast om vroeg thuis te zijn, dat ze niet eens meer aanbellen. Ze rijden gewoon door naar het depot, geven je pakket daar af en jij bekijkt het je maar. Snel vooraf ingevuld briefje in de bus met standaard excuus "U was niet thuis" en door naar het depot om daar alles snel te dumpen.

Nee pakketbezorgers vind ik minstens even irritant als die groepjes amateur-wielrenners die altijd op de weg fietsen in de zomer.
pi_211546288
Gefeliciteerd Kimmie!

Leuk de uitpak foto's!
pi_211546748
Ik ben weer hartstikke laat natuurlijk :o , maar: Kimmie gefeliciteerd🥳
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  donderdag 7 december 2023 @ 20:01:07 #48
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211547499
Feliz cumple, SK!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_211547520
Gefeliciteerd superkimmi! *O*
Hoop dat je een leuke dag gehad hebt :)
Twiddel
pi_211547869

Inpakken met hulp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')