quote:
Op donderdag 7 december 2023 12:02 schreef DJMO het volgende:[..]
Mijn ervaring is dat beiden kut zijn

Althans de bezorgers hier in Castricum. DHL heeft eens een pakje twv 180 euro aan de deurklink van m'n voordeur gehangen en afgevinkt als persoonlijk overhandigd en PostNL heeft er een handje van om pakketten die never nooit niet door de brievenbus passen te markeren als bezorgd in de brievenbus en ze dan gewoon bovenop de brievenbus achter te laten. In het gunstigste geval neemt hij de moeite om het bij een bedrijf aan de overkant achter te laten en een niet thuisbriefje in de bus te gooien. Maar ook dan staat het als bezorgd in de brievenbus gemarkeerd

Daarom laat ik mijn bestellingen tegenwoordig maar bij @:Rob bezorgen, dan weet ik iets zekerder dat het gewoon aankomt.
Zowel DHL, PostNL en DPD maken deze blunders regelmatig. Het is allemaal 1 pot nat. Wil je zeker zijn dat je pakket aankomt, doe dan een beroep op de legendarische "DJMO-treinbezorgservice". Dan weet je zeker dat je pakket aan komt (en heel blijft).
Een vriend van me heeft al regelmatig pakketjes "aan huis geleverd gekregen" die dan in de hal van het gebouw waar ie woont achtergelaten werden. Dat was dan persoonlijk bezorgd aldus de bezorger. Maar zijn mede-bewoners zijn niet zo eerlijk, dus die hebben tot meerdere keren aan toe zijn pakketje gepikt. En hij kan dan aangifte gaan doen en reclameren met de verzender om nog een keer te verzenden en alleen aangetekend te verzenden. Hij heeft hier zelfs een camera voor opgehangen bij zijn eigen deur. Maar die filmt alleen de paar meters rond zijn eigen deur. Dus hier kan ie alleen op zien of de bezorger het voor zijn deur of in de hal heeft neer gezet. Tot nog toe is ie elke keer schadeloos gesteld door de verzenders, maar het is gewoon niet normaal dat er zo met je pakket wordt omgegaan.
Als DPD bezorgt, dan weet je wel 100% zeker dat er tenminste een paar keer met je pakketje is gevoetbald of gesmeten. Ik heb nog nooit een pakket via DPD heel thuis bezorgd gekregen. En de bezorgers zijn creatief hoor, door een open raam gooien in de zomer, of over de schutting (rechtstreeks in het zwembad) of zelfs in een boom in de tuin of op het balkon gegooid.
Ook hebben bezorgers soms zoveel haast om vroeg thuis te zijn, dat ze niet eens meer aanbellen. Ze rijden gewoon door naar het depot, geven je pakket daar af en jij bekijkt het je maar. Snel vooraf ingevuld briefje in de bus met standaard excuus "U was niet thuis" en door naar het depot om daar alles snel te dumpen.
Nee pakketbezorgers vind ik minstens even irritant als die groepjes amateur-wielrenners die altijd op de weg fietsen in de zomer.