abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 februari 2024 @ 23:46:25 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212270466
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
En nee.

Mensen die daadwerkelijk praten over 'witte onschuld', 'wit privilege', 'witte fragiliteit' en andere racistische termen zijn niet aan het strijden tegen racisme, die werken er actief aan mee en zouden ook nooit meer maar een moment Martin Luther King mogen aanhalen als 'voorbeeld' en 'inspiratie'.
Ik kom die mensen alleen nooit tegen. Je moet echt naar ze op zoek gaan in de obscure spelonken van de Nederlandse politiek.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

Punt is: 'progressief' Nederland vindt de ene vorm van racisme verwerpelijk, de andere niet alleen logisch, maar zelfs lovenswaardig.
Nee, je doet nu weer wat je altijd doet. Je projecteert de meningen van een marginaal groepje Bij1-figuren op alles wat progressief is.

De meeste progressieven houden zich met hele andere onderwerpen bezig dan met dit. Een aangezien racisme door extreemrechts momenteel toch als een wat grotere bedreiging wordt gezien zal de aandacht daar meer naar uitgaan.

quote:
En voor degenen die de zaak lopen te bagatelliseren: jullie hebben de afgelopen jaren geen school of universiteit meer van binnen gezien.
Hoeveel scholen en universiteiten heb jij zelf eigenlijk van binnen gezien de laatste tijd?
  zaterdag 3 februari 2024 @ 00:27:53 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212270801
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 23:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik kom die mensen alleen nooit tegen. Je moet echt naar ze op zoek gaan in de obscure spelonken van de Nederlandse politiek.
[..]
Nee, je doet nu weer wat je altijd doet. Je projecteert de meningen van een marginaal groepje Bij1-figuren op alles wat progressief is.

De meeste progressieven houden zich met hele andere onderwerpen bezig dan met dit. Een aangezien racisme door extreemrechts momenteel toch als een wat grotere bedreiging wordt gezien zal de aandacht daar meer naar uitgaan.
[..]
Hoeveel scholen en universiteiten heb jij zelf eigenlijk van binnen gezien de laatste tijd?
Nee, ik noem woke 'progressief' omdat het met echt progressivisme niets van doen heeft. Echte progressieven walgen van alle vormen van racisme, niet slechts ééntje omdat dat qua deugen nu eenmaal zo hoort. En aangezien je mijn optreden hier al die jaren goed kent, weet je dat ik inderdaad al die vormen bestrijd en heb bestreden. Punt is: dat woke-racisme, daar hoor je de goegemeente niet over, diezelfde goegemeente die wél al heel snel jan en blanke alleman als xenofoob en racist wegzet. Dus doe ik dat. Omdat ik deze vorm van racisme i.t.t. een hoop 'progressieven' niet wens te bagatelliseren. Zelfde laken een pak.

En scholen en uni's? Genoeg. Dat heb je, als onderzoeker. En het is schrikbarend hoeveel van dat Wekkeriaans gereutel door allerlei CvB's er doorheen is gejast. Er heerst daardoor al op teveel plekken zelfcensuur, iets wat met academische vrijheid en kritisch denken geen zak van doen heeft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212270912
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik noem woke 'progressief' omdat het met echt progressivisme niets van doen heeft. Echte progressieven walgen van alle vormen van racisme, niet slechts ééntje omdat dat qua deugen nu eenmaal zo hoort. En aangezien je mijn optreden hier al die jaren goed kent, weet je dat ik inderdaad al die vormen bestrijd en heb bestreden. Punt is: dat woke-racisme, daar hoor je de goegemeente niet over, diezelfde goegemeente die wél al heel snel jan en blanke alleman als xenofoob en racist wegzet. Dus doe ik dat. Omdat ik deze vorm van racisme i.t.t. een hoop 'progressieven' niet wens te bagatelliseren. Zelfde laken een pak.

En scholen en uni's? Genoeg. Dat heb je, als onderzoeker. En het is schrikbarend hoeveel van dat Wekkeriaans gereutel door allerlei CvB's er doorheen is gejast. Er heerst daardoor al op teveel plekken zelfcensuur, iets wat met academische vrijheid en kritisch denken geen zak van doen heeft.
Prima, kom eens met een onderzoek, meneer van de onderbouwing, dat aantoont dat er structureel en grootschalig racisme plaatsvind tegen blanke Nederlanders. We hebben die onderzoeken wel over niet-blanke Nederlanders.
Toon eens aan dat er daadwerkelijk op relevant schaal racisme tegen blanken plaatsvind in het bedrijfsleven of de publieke sector.

IK neem tenminste aan dat je je grote uitspraken kan onderbouwen met feiten en onderzoek want anders zou dat wel heel triest zijn.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 01:12:32 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212270989
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 00:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Prima, kom eens met een onderzoek, meneer van de onderbouwing, dat aantoont dat er structureel en grootschalig racisme plaatsvind tegen blanke Nederlanders. We hebben die onderzoeken wel over niet-blanke Nederlanders.
Toon eens aan dat er daadwerkelijk op relevant schaal racisme tegen blanken plaatsvind in het bedrijfsleven of de publieke sector.

IK neem tenminste aan dat je je grote uitspraken kan onderbouwen met feiten en onderzoek want anders zou dat wel heel triest zijn.
Lees je uberhaupt wat er geschreven staat?

Vetgdrukte is niet eens aan de orde gebracht. Blijft triest hoe snel sommigen in een stuip schieten hierover. Triest vooral omdat het aantoont dat er niet eens de minste interesse is om te doorgronden wat woke nu eigenlijk inhoudt en waarom het een toxische ideologie is.

Er is nergens gesteld dat er "grootschalig racisme jegens blanken is". Nergens. Nowhere. Mooi voorbeeld weer van dat vermoeiende diametrale denken. Er is werkelijk geen enkele nuance in dit debat bij de die-hards.

Wat gesteld is, is dat de woke idelogie a priori ervan uitgaat dat de blanke racistisch IS, bewust dan wel onbewust, en omdat de blanke dat nu eenmaal is, gedetermineerd en gepredestineerd, moet die blanke daarvan 'bewustgemaakt' worden, van diens 'privileges', van diens 'fragiliteit' en van diens 'onschuld', want in de kern is het een onverdraagzaam wezen - wederom, hetzij bewust of onbewust - en die onverdraagzaamheid uit zich niet in karakter, gedrag of opvattingen, maar zit puur in het blanke velletje.

En dat, beste Tijger, is de definitie van racisme: mensen beoordelen op hun huidskleur.

Weleens Nzume gelezen? Wekker? Di'Angelo? Een boektitel "Hallo witte mensen" doet je niet een beetje met afgrijzen vervullen?

Ofwel. Neem eens rustig adem en probeer de zaak eens rationeel te bekijken.

[ Bericht 16% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-02-2024 01:24:00 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212271267
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 00:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kun je die onderzoeken hier plaatsen of benoemen.
pi_212271269
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 01:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er is nergens gesteld dat er "grootschalig racisme jegens blanken is".
Ik merk dit wel. Dat er wordt opgeruid tegen blanken. En ik ben notabene zelf een buitenlander. Ik vind de anti-blank trends vandaag de dag niet goed en niet nodig. Ik vind dat Bij1 een one issue partij is wat alleen draait op haat tegen blanke mensen. Ik hoop daarom ook dat ze nooit terugkomen want ze zijn gewoon cringe. Ze gebruiken de slachtofferrol om overal hun te krijgen en dat vind ik gewoon verkeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door PepeNurd op 03-02-2024 05:19:02 ]
pi_212271351
Vraag een willekeurige zwarte vrouw of ze weleens last van racisme of seksisme heeft gehad en er volgt eerst een blik van 'dit meen je niet' en daarna een enorme waslijst. Vraag een blanke man hetzelfde en dan is er niets.

Van alle domrechtse hypes van de afgelopen decennia vind ik die angst voor 'woke' toch wel de achterlijkste. Dat cultuurmarxisme had dan tenminste nog een pseudowetenschappelijk toontje, die aversie tegen de islam is dan tenminste soms nog taboedoorbrekend en dat aanwijzen van 'gutmenschen' heeft die onbedoelde ironie. Maar deze trieste pogingen tot medeslachtofferschap zijn eigenlijk alleen maar heel erg triest.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zaterdag 3 februari 2024 @ 09:17:32 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212271981
quote:

[..]
Misschien hoor je de "goegemeente" er niet zoveel over omdat het een te marginale groep is om je echt druk over te maken. Hun partijtje haalde nul zetels bij de verkiezingen en lijkt intussen gedesintegreerd.

quote:
Nou heb je een voorbeeld van een universiteitsbestuur dat volgens jou "Wekkeriaans" beleid voert. En welke concrete maatregelen houden die dan in?
  zaterdag 3 februari 2024 @ 09:25:35 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212272045
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 01:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

Weleens Nzume gelezen? Wekker? Di'Angelo? Een boektitel "Hallo witte mensen" doet je niet een beetje met afgrijzen vervullen?

Een boektitel als "Hallo witte mensen" geeft me inderdaad vooral de indruk dat het een oervervelend zeurboek is. Ik moet ook zeggen dat ik het alleen uit dit topic ken. Ik kom iedere week in de boekwinkel maar kom ze niet tegen bij de uitgestalde nieuwe dingen.

Nagenoeg niemand leest die boeken. Het is marginaal. Ik kan ook wel een Marxistische boekhandel binnenlopen en me enorm opwinden over alle boeken daar. Maar er is weinig reden om dat te doen.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 10:03:40 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212272412
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 06:14 schreef Blastbeat het volgende:
Vraag een willekeurige zwarte vrouw of ze weleens last van racisme of seksisme heeft gehad en er volgt eerst een blik van 'dit meen je niet' en daarna een enorme waslijst. Vraag een blanke man hetzelfde en dan is er niets.

Van alle domrechtse hypes van de afgelopen decennia vind ik die angst voor 'woke' toch wel de achterlijkste. Dat cultuurmarxisme had dan tenminste nog een pseudowetenschappelijk toontje, die aversie tegen de islam is dan tenminste soms nog taboedoorbrekend en dat aanwijzen van 'gutmenschen' heeft die onbedoelde ironie. Maar deze trieste pogingen tot medeslachtofferschap zijn eigenlijk alleen maar heel erg triest.
Mag ik ook jou aanraden nog eens te lezen wat er staat i.p.v. platitudes af te draaien?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212272517
quote:

[..]

Dat zou ook de andere kant opwerken:
quote:
'Bang om in hokje te worden geplaatst'

De onderzoekers beschrijven dat studenten en docenten zich soms bijvoorbeeld niet durven uit te spreken omdat ze bang zijn dat mensen hen in een hokje zullen plaatsen (bijvoorbeeld als racistisch, als complotdenker of als linkse of woke-activist).

In zijn brief aan de Kamer benadrukt Dijkgraaf dat academische vrijheid "cruciaal is voor hoogwaardige wetenschapsbeoefening in een open samenleving". En hij voegt eraan toe dat studenten zich vrij moeten voelen om zich te uiten, ook als hun mening niet overeenkomt met die van de docent of van de meerderheid van de medestudenten.
En dat het onderwijs beter moet:
quote:
Dijkgraaf neemt de adviezen van de onderzoekers over dat er in het hoger onderwijs meer aandacht moet zijn voor debatvaardigheden en dat meld- en klachtenprocedures moeten worden verbeterd. Verder volgt hij aanbevelingen op om te voorkomen dat incidenten van intimidatie en geweld tot toekomstige zelfcensuur leiden. De minister gaat met de instellingen over de situatie praten.
https://nos.nl/artikel/25(...)niet-durven-te-uiten
pi_212272633
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 10:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mag ik ook jou aanraden nog eens te lezen wat er staat i.p.v. platitudes af te draaien?
Ja, dat mag natuurlijk.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zaterdag 3 februari 2024 @ 10:27:18 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212272777
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 10:19 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, dat mag natuurlijk.
Fijn...

Bij deze.

Lees wat er staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212272811
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 09:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een boektitel als "Hallo witte mensen" geeft me inderdaad vooral de indruk dat het een oervervelend zeurboek is. Ik moet ook zeggen dat ik het alleen uit dit topic ken. Ik kom iedere week in de boekwinkel maar kom ze niet tegen bij de uitgestalde nieuwe dingen.

Nagenoeg niemand leest die boeken. Het is marginaal. Ik kan ook wel een Marxistische boekhandel binnenlopen en me enorm opwinden over alle boeken daar. Maar er is weinig reden om dat te doen.
Het is best een bestseller(tje) geweest eventjes.

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  zaterdag 3 februari 2024 @ 10:33:36 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212272834
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 10:30 schreef nostra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Okee, nou het is volledig aan me voorbij gegaan. Misschien omdat ik in 2017 een hoop andere zaken aan mijn hoofd had.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 10:39:26 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212272897
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 10:30 schreef nostra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoe heet het wanneer je bepaalde eigenschappen toekent aan mensen puur op basis van hun ras?

Zou je dat Tijger, Blastbeat en Hexagon even willen uitleggen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212272911
Misschien krijg je het cadeau als je lid wordt van Bij1 :P
pi_212273281
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 10:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Fijn...

Bij deze.

Lees wat er staat.
Gedaan. Ik vind wokofobie nog steeds de meest trieste hype van domrechts tot nu toe.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 11:25:17 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212273410
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 10:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe heet het wanneer je bepaalde eigenschappen toekent aan mensen puur op basis van hun ras?

Zou je dat Tijger, Blastbeat en Hexagon even willen uitleggen?
Als het niet voor dat ras relevante eigenschappen dan is het inderdaad racisme te noemen. Waarbij ik verder geen idee heb in hoeverre er nu echt racistische dingen in boeken van Wekker en Nzume staan. Ik lees ze namelijk niet. Het zijn verder vrij marginale figuren ook.
pi_212273960
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 11:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als het niet voor dat ras relevante eigenschappen dan is het inderdaad racisme te noemen. Waarbij ik verder geen idee heb in hoeverre er nu echt racistische dingen in boeken van Wekker en Nzume staan. Ik lees ze namelijk niet. Het zijn verder vrij marginale figuren ook.
Dat boek van Nzume, Hallo witte mensen, heb ik een paar jaar geleden gelezen. Het is op zich wel oké als je het geheel eens vanuit een ander perspectief wilt zien.

Alleen met die culturele toe-eigening kan ik niks. Dat lijkt me een volstrekt onhoudbaar concept.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 12:07:36 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212273979
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 11:13 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Gedaan. Ik vind wokofobie nog steeds de meest trieste hype van domrechts tot nu toe.
Omdat je niet weet wat het is, en dat blijkt ook uit je bijdragen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 3 februari 2024 @ 12:09:02 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212274005
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 12:06 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dat boek van Nzume, Hallo witte mensen, heb ik een paar jaar geleden gelezen. Het is op zich wel oké als je het geheel eens vanuit een ander perspectief wilt zien.

Ik houd er niet van om aangesproken te worden op collectieve dingen. Ik beoordeel iedereen op individueel handelen en zo wil ik zelf ook beoordeeld worden.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 12:09:53 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212274017
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 12:06 schreef Blastbeat het volgende:

[..]

Alleen met die culturele toe-eigening kan ik niks. Dat lijkt me een volstrekt onhoudbaar concept.
Nzume spreekt niet voor alle mensen van kleur; dat is iets waar woke en racisten steeds moeite mee hebben: mensen als individuen zien i.p.v. als lidmaten van een groep.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 3 februari 2024 @ 12:11:38 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212274040
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 12:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik houd er niet van om aangesproken te worden op collectieve dingen. Ik beoordeel iedereen op individueel handelen en zo wil ik zelf ook beoordeeld worden.
Bingo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212274043
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 12:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb dat bij het lezen niet zo ervaren.
pi_212274058
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 12:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nzume spreekt niet voor alle mensen van kleur; dat is iets waar woke en racisten steeds moeite mee hebben: mensen als individuen zien i.p.v. als lidmaten van een groep.
Nee, dat doet ze niet.

Mijn god, zeg jij ook weleens iets wat wél ergens op slaat?
pi_212274069
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat je niet weet wat het is, en dat blijkt ook uit je bijdragen.
Ik ben ook wel klaar met je domme gezuig. Je gelooft maar in zoveel domme onzin als je wilt. Ik blijf het bespottelijk vinden.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 12:14:50 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212274078
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 12:11 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik heb dat bij het lezen niet zo ervaren.
Ook mooi he, dat ca 50 jaar na MLK Nzume stelt dat we JUIST kleur moeten zien.

Niets kleurenblindheid en zoals Hex aangeeft naar individuen kijken, weer terug naar het hokjes, of liever kleurtjesdenken waar MLK en co. tegen gestreden hebben. Uiteraard 'voor de goede zaak'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 3 februari 2024 @ 12:15:19 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212274083
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 12:12 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nee, dat doet ze niet.

Mijn god, zeg jij ook weleens iets wat wél ergens op slaat?
Hmm ja.

Hoe heet dat boek ook weer? Zou je die titel nog eens willen noemen?

En nu je toch bezig bent, kun je ook de titel van haar tweede boek noemen?

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-02-2024 12:24:09 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 3 februari 2024 @ 12:18:45 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212274114
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 12:13 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik ben ook wel klaar met je domme gezuig. Je gelooft maar in zoveel domme onzin als je wilt. Ik blijf het bespottelijk vinden.
Tot op heden heb je werkelijk waar nog nul keer inhoudelijk gereageerd op wat ik heb gezegd. Je vult wel van alles in (heel wokiaans), probeert uiteraard bepaalde kaarten te trekken, maar echt ingaan op wat er geschreven wordt blijft heel moeilijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212280368
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tot op heden heb je werkelijk waar nog nul keer inhoudelijk gereageerd op wat ik heb gezegd. Je vult wel van alles in (heel wokiaans), probeert uiteraard bepaalde kaarten te trekken, maar echt ingaan op wat er geschreven wordt blijft heel moeilijk.
Zo werkt het natuurlijk niet, mafklapper. Jij komt met een bizarre claim. Dus de bewijslast ligt bij jou. Als je dat niet voor elkaar krijgt: logisch. Volgens mij is daar ook niks.

Maar als jij ineens tóch een concreet voorbeeld van 'woke' kunt noemen dat ook echt iets betekende, of wat een significant aantal aanhangers had, op welk moment dan ook... Kom maar op. Maak het maar concreet dan.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 20:35:17 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212281631
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 19:52 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Zo werkt het natuurlijk niet, mafklapper. Jij komt met een bizarre claim. Dus de bewijslast ligt bij jou. Als je dat niet voor elkaar krijgt: logisch. Volgens mij is daar ook niks.

Maar als jij ineens tóch een concreet voorbeeld van 'woke' kunt noemen dat ook echt iets betekende, of wat een significant aantal aanhangers had, op welk moment dan ook... Kom maar op. Maak het maar concreet dan.
Hoe heet dat boek? Wat zegt die titel? Wat impliceert die titel?

En aanhangers? Vertel: vanwaar ineens die explosie van Diversity & Equity Managers op scholen en universiteiten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212281865
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_212282260
Beste mensen, dit topic gaat over BIJ1, niet over woke, kunnen we mischien weer ontopic? Ik weet dat bepaalde users alles woke vinden/maken maar open er dan gewoon eens een keer een topic over? Dank u
pi_212282942
Juist.

Nee, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er weer een Bij1 opstaat. De basis ontbreekt vrijwel volledig.
pi_212283262
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:10 schreef Blastbeat het volgende:
Juist.

Nee, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er weer een Bij1 opstaat. De basis ontbreekt vrijwel volledig.
En ondanks dat ik Bij1 niet zal missen, is het toch jammer dat er zo weinig mee is gedaan, gezien dit recente rapport: https://www.scp.nl/actuee(...)igd-door-de-politiek

Dat de politiek weet wat er in de verschillende gemeenschappen speelt is essentieel. Dat bleek ook bij de toeslagenaffaire: zonder Denk was die bal misschien nooit aan het rollen gebracht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 3 februari 2024 @ 21:47:44 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212284246
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:51 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Beste mensen, dit topic gaat over BIJ1, niet over woke, kunnen we mischien weer ontopic? Ik weet dat bepaalde users alles woke vinden/maken maar open er dan gewoon eens een keer een topic over? Dank u[/modbreak]
Hilarisch
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212284292
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
En ondanks dat ik Bij1 niet zal missen, is het toch jammer dat er zo weinig mee is gedaan, gezien dit recente rapport: https://www.scp.nl/actuee(...)igd-door-de-politiek
Nouja, misschien kunnen die mensen stappen ondernemen om zich vertegenwoordigd te voelen.
Conscience do cost.
pi_212289048
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat de politiek weet wat er in de verschillende gemeenschappen speelt is essentieel. Dat bleek ook bij de toeslagenaffaire: zonder Denk was die bal misschien nooit aan het rollen gebracht.
Mensen met een migratieachtergrond zijn niet per se progressief. Misschien dat dat ook wel de reden is dat Bij1 kansloos bleek: die combinatie is simpelweg te zeldzaam.
pi_212289091
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:27 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Mensen met een migratieachtergrond zijn niet per se progressief. Misschien dat dat ook wel de reden is dat Bij1 kansloos bleek: die combinatie is simpelweg te zeldzaam.
Ja, Bij1 ging van 'we willen de gemeenschap vertegenwoordigen" naar "we zijn de meest progressieve partij van het land", dat was gewoon een foute afslag. En dan ook nog al die ruzies... Bij1 wordt niet gemist, een goede partij om mensen met een migratieachtergrond te vertegenwoordigen blijkbaar wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212289753
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 08:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, Bij1 ging van 'we willen de gemeenschap vertegenwoordigen" naar "we zijn de meest progressieve partij van het land", dat was gewoon een foute afslag. En dan ook nog al die ruzies... Bij1 wordt niet gemist, een goede partij om mensen met een migratieachtergrond te vertegenwoordigen blijkbaar wel.
Dat weet ik niet. Want wat hebben die mensen nou helemaal voor overeenkomsten behalve die migratieachtergrond?

Volgens mij is dat ook de reden dat een partij als 50PLUS ook nooit kan werken: alleen 'oud zijn' als overeenkomst kan nooit genoeg zijn voor een partijprogramma.
  zondag 4 februari 2024 @ 10:12:06 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212289881
Mij lijkt migranten in een politiek zuiltje stoppen ook geen goed idee. Uiteindelijk lijkt het me beter als politiek over een visie op de toekomst gaan, die gesteund kan worden door iedere mogelijke afkomst. Niet over clientelistische belangenbehartiging van groepjes.

Ik ben ook wel benieuwd waarom die migranten dat zo voelen dan. Het is immers niet dat er niet een heleboel migranten al in de politiek zitten. Het zou natuurlijk ook vergelijkbaar kunnen zijn met autochtone Nederlanders die hetzelfde roepen.
pi_212291939
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 10:12 schreef Hexagon het volgende:
Mij lijkt migranten in een politiek zuiltje stoppen ook geen goed idee. Uiteindelijk lijkt het me beter als politiek over een visie op de toekomst gaan, die gesteund kan worden door iedere mogelijke afkomst. Niet over clientelistische belangenbehartiging van groepjes.
Wel over het vertegenwoordigen van iedereen. En bij de toeslagenaffaire is gebleken dat het vertegenwoordigen van een minderheid best belangrijk is. Natuurlijk kan dat ook in de traditionele partijen, maar blijkbaar werkt dat niet.
pi_212292016
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 12:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel over het vertegenwoordigen van iedereen. En bij de toeslagenaffaire is gebleken dat het vertegenwoordigen van een minderheid best belangrijk is. Natuurlijk kan dat ook in de traditionele partijen, maar blijkbaar werkt dat niet.
De partijleider van de VVD heeft een migratieachtergrond.

Toegegeven: dat kwam ook wel erg goed uit met het gekozen campagnethema, maar goed.
pi_212292302
Even snel geteld: een ruime 20 Kamerleden met een buitenlandse achternaam of niet-blanke huidskleur. Toch een aardig deel.
  zondag 4 februari 2024 @ 13:19:44 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212292493
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:08 schreef Blastbeat het volgende:
Even snel geteld: een ruime 20 Kamerleden met een buitenlandse achternaam of niet-blanke huidskleur. Toch een aardig deel.
Niet enkel dat.

https://worldpopulationre(...)ast-racist-countries

Is Nederland dan een paradijs? Nee, natuurlijk niet. Het is edoch ook niet het Alabama aan de Noordzee dat sommigen ervan willen maken
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212292528
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:08 schreef Blastbeat het volgende:
En toch voelen die mensen zich niet vertegenwoordigd. Dat verzin ik niet, dat heeft het SCP (één van de meest gerenommeerde adviseurs van de Kamer en de regering) onderzocht. Blijkbaar voldoet alleen iemand in je fractie hebben en die derde woordvoerder dierenwelzijn maken niet echt. En ja, ik chargeer hier, maar denken dat alleen in de kamer zitten voldoende is vind ik echt gek.

Een paar jaar geleden was er een wetsvoorstel bijna zonder stemmen door de Kamer gekomen, tot er gelukkig toch nog iemand van buiten de politiek was die de wet door las en er achter kwam dat een bepaalde ik dacht hindoeïstische viering daar enorm last van ging hebben. Niemand in de Kamer, de regering of bij de adviseurs had dat door. Wet werd gelukkig op tijd aangepast. Maar eigenlijk zou zoiets toch opgemerkt moeten worden in de Kamer.

En het andere zag je bij de toeslagenaffaire: mensen die in het nauw zitten door de overheid, kloppen niet zo maar bij de overheid aan, want die wantrouwen ze. Gelukkig klopten een aantal wel bij Azarkan of iig Denk aan, omdat dat iemand was die ze vertrouwden. Dat alle mensen vertegenwoordigers hebben waarvan ze het gevoel hebben dat die hen serieus nemen is essentieel.

Ik zeg niet dat het 100% zeker een partij moet zijn, speciaal voor mensen met een migratieachtergrond. Die groep is misschien ook wel te divers. Maar kijken hoe alle minderheidsgroepen beter vertegenwoordigd kunnen worden is wel belangrijk. Want je kunt pas afmeten hoe democratisch een land is, als je af meet hoe ze met minderheden om gaan. De dictatuur van de meerderheid is geen democratie.
  zondag 4 februari 2024 @ 13:28:39 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212292611
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
En toch voelen die mensen zich niet vertegenwoordigd. Dat verzin ik niet, dat heeft het SCP (één van de meest gerenommeerde adviseurs van de Kamer en de regering) onderzocht. Blijkbaar voldoet alleen iemand in je fractie hebben en die derde woordvoerder dierenwelzijn maken niet echt. En ja, ik chargeer hier, maar denken dat alleen in de kamer zitten voldoende is vind ik echt gek.

Een paar jaar geleden was er een wetsvoorstel bijna zonder stemmen door de Kamer gekomen, tot er gelukkig toch nog iemand van buiten de politiek was die de wet door las en er achter kwam dat een bepaalde ik dacht hindoeïstische viering daar enorm last van ging hebben. Niemand in de Kamer, de regering of bij de adviseurs had dat door. Wet werd gelukkig op tijd aangepast. Maar eigenlijk zou zoiets toch opgemerkt moeten worden in de Kamer.

En het andere zag je bij de toeslagenaffaire: mensen die in het nauw zitten door de overheid, kloppen niet zo maar bij de overheid aan, want die wantrouwen ze. Gelukkig klopten een aantal wel bij Azarkan of iig Denk aan, omdat dat iemand was die ze vertrouwden. Dat alle mensen vertegenwoordigers hebben waarvan ze het gevoel hebben dat die hen serieus nemen is essentieel.

Ik zeg niet dat het 100% zeker een partij moet zijn, speciaal voor mensen met een migratieachtergrond. Die groep is misschien ook wel te divers. Maar kijken hoe alle minderheidsgroepen beter vertegenwoordigd kunnen worden is wel belangrijk. Want je kunt pas afmeten hoe democratisch een land is, als je af meet hoe ze met minderheden om gaan. De dictatuur van de meerderheid is geen democratie.
Dat ondervinden mensen met weinig kapitaal al eeuwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212292623
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik bestrijd dat ook niet hoor. Representatie is hartstikke belangrijk, zeker als het gaat om vertrouwen in politiek en overheid. Ik denk alleen dat dat bijzonder veel complexer is dan simpelweg de achtergrond van iemand.

Om het dicht bij huis te houden: toen ik de verkiezingsdebatten bekeek dacht ik ook: dit zijn geen mensen met wie ik veel overeenkomsten heb. En toen moest de verkiezingsuitslag nog komen.

Hoe dan ook: een migrantenpartij... Ik zie niet hoe dat kan werken.
pi_212297798
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:29 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik bestrijd dat ook niet hoor. Representatie is hartstikke belangrijk, zeker als het gaat om vertrouwen in politiek en overheid. Ik denk alleen dat dat bijzonder veel complexer is dan simpelweg de achtergrond van iemand.

Om het dicht bij huis te houden: toen ik de verkiezingsdebatten bekeek dacht ik ook: dit zijn geen mensen met wie ik veel overeenkomsten heb. En toen moest de verkiezingsuitslag nog komen.

Hoe dan ook: een migrantenpartij... Ik zie niet hoe dat kan werken.
Representatie is een goede zaak, clientelisme...minder goed. Dat is een hele dunne lijn, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')