Ik kom die mensen alleen nooit tegen. Je moet echt naar ze op zoek gaan in de obscure spelonken van de Nederlandse politiek.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
En nee.
Mensen die daadwerkelijk praten over 'witte onschuld', 'wit privilege', 'witte fragiliteit' en andere racistische termen zijn niet aan het strijden tegen racisme, die werken er actief aan mee en zouden ook nooit meer maar een moment Martin Luther King mogen aanhalen als 'voorbeeld' en 'inspiratie'.
Nee, je doet nu weer wat je altijd doet. Je projecteert de meningen van een marginaal groepje Bij1-figuren op alles wat progressief is.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Punt is: 'progressief' Nederland vindt de ene vorm van racisme verwerpelijk, de andere niet alleen logisch, maar zelfs lovenswaardig.
Hoeveel scholen en universiteiten heb jij zelf eigenlijk van binnen gezien de laatste tijd?quote:En voor degenen die de zaak lopen te bagatelliseren: jullie hebben de afgelopen jaren geen school of universiteit meer van binnen gezien.
Nee, ik noem woke 'progressief' omdat het met echt progressivisme niets van doen heeft. Echte progressieven walgen van alle vormen van racisme, niet slechts ééntje omdat dat qua deugen nu eenmaal zo hoort. En aangezien je mijn optreden hier al die jaren goed kent, weet je dat ik inderdaad al die vormen bestrijd en heb bestreden. Punt is: dat woke-racisme, daar hoor je de goegemeente niet over, diezelfde goegemeente die wél al heel snel jan en blanke alleman als xenofoob en racist wegzet. Dus doe ik dat. Omdat ik deze vorm van racisme i.t.t. een hoop 'progressieven' niet wens te bagatelliseren. Zelfde laken een pak.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik kom die mensen alleen nooit tegen. Je moet echt naar ze op zoek gaan in de obscure spelonken van de Nederlandse politiek.
[..]
Nee, je doet nu weer wat je altijd doet. Je projecteert de meningen van een marginaal groepje Bij1-figuren op alles wat progressief is.
De meeste progressieven houden zich met hele andere onderwerpen bezig dan met dit. Een aangezien racisme door extreemrechts momenteel toch als een wat grotere bedreiging wordt gezien zal de aandacht daar meer naar uitgaan.
[..]
Hoeveel scholen en universiteiten heb jij zelf eigenlijk van binnen gezien de laatste tijd?
Prima, kom eens met een onderzoek, meneer van de onderbouwing, dat aantoont dat er structureel en grootschalig racisme plaatsvind tegen blanke Nederlanders. We hebben die onderzoeken wel over niet-blanke Nederlanders.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik noem woke 'progressief' omdat het met echt progressivisme niets van doen heeft. Echte progressieven walgen van alle vormen van racisme, niet slechts ééntje omdat dat qua deugen nu eenmaal zo hoort. En aangezien je mijn optreden hier al die jaren goed kent, weet je dat ik inderdaad al die vormen bestrijd en heb bestreden. Punt is: dat woke-racisme, daar hoor je de goegemeente niet over, diezelfde goegemeente die wél al heel snel jan en blanke alleman als xenofoob en racist wegzet. Dus doe ik dat. Omdat ik deze vorm van racisme i.t.t. een hoop 'progressieven' niet wens te bagatelliseren. Zelfde laken een pak.
En scholen en uni's? Genoeg. Dat heb je, als onderzoeker. En het is schrikbarend hoeveel van dat Wekkeriaans gereutel door allerlei CvB's er doorheen is gejast. Er heerst daardoor al op teveel plekken zelfcensuur, iets wat met academische vrijheid en kritisch denken geen zak van doen heeft.
Lees je uberhaupt wat er geschreven staat?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, kom eens met een onderzoek, meneer van de onderbouwing, dat aantoont dat er structureel en grootschalig racisme plaatsvind tegen blanke Nederlanders. We hebben die onderzoeken wel over niet-blanke Nederlanders.
Toon eens aan dat er daadwerkelijk op relevant schaal racisme tegen blanken plaatsvind in het bedrijfsleven of de publieke sector.
IK neem tenminste aan dat je je grote uitspraken kan onderbouwen met feiten en onderzoek want anders zou dat wel heel triest zijn.
Kun je die onderzoeken hier plaatsen of benoemen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, kom eens met een onderzoek, meneer van de onderbouwing, dat aantoont dat er structureel en grootschalig racisme plaatsvind tegen blanke Nederlanders. We hebben die onderzoeken wel over niet-blanke Nederlanders.
Toon eens aan dat er daadwerkelijk op relevant schaal racisme tegen blanken plaatsvind in het bedrijfsleven of de publieke sector.
IK neem tenminste aan dat je je grote uitspraken kan onderbouwen met feiten en onderzoek want anders zou dat wel heel triest zijn.
Ik merk dit wel. Dat er wordt opgeruid tegen blanken. En ik ben notabene zelf een buitenlander. Ik vind de anti-blank trends vandaag de dag niet goed en niet nodig. Ik vind dat Bij1 een one issue partij is wat alleen draait op haat tegen blanke mensen. Ik hoop daarom ook dat ze nooit terugkomen want ze zijn gewoon cringe. Ze gebruiken de slachtofferrol om overal hun te krijgen en dat vind ik gewoon verkeerd.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 01:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er is nergens gesteld dat er "grootschalig racisme jegens blanken is".
Misschien hoor je de "goegemeente" er niet zoveel over omdat het een te marginale groep is om je echt druk over te maken. Hun partijtje haalde nul zetels bij de verkiezingen en lijkt intussen gedesintegreerd.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik noem woke 'progressief' omdat het met echt progressivisme niets van doen heeft. Echte progressieven walgen van alle vormen van racisme, niet slechts ééntje omdat dat qua deugen nu eenmaal zo hoort. En aangezien je mijn optreden hier al die jaren goed kent, weet je dat ik inderdaad al die vormen bestrijd en heb bestreden. Punt is: dat woke-racisme, daar hoor je de goegemeente niet over, diezelfde goegemeente die wél al heel snel jan en blanke alleman als xenofoob en racist wegzet. Dus doe ik dat. Omdat ik deze vorm van racisme i.t.t. een hoop 'progressieven' niet wens te bagatelliseren. Zelfde laken een pak.
Nou heb je een voorbeeld van een universiteitsbestuur dat volgens jou "Wekkeriaans" beleid voert. En welke concrete maatregelen houden die dan in?quote:En scholen en uni's? Genoeg. Dat heb je, als onderzoeker. En het is schrikbarend hoeveel van dat Wekkeriaans gereutel door allerlei CvB's er doorheen is gejast. Er heerst daardoor al op teveel plekken zelfcensuur, iets wat met academische vrijheid en kritisch denken geen zak van doen heeft.
Een boektitel als "Hallo witte mensen" geeft me inderdaad vooral de indruk dat het een oervervelend zeurboek is. Ik moet ook zeggen dat ik het alleen uit dit topic ken. Ik kom iedere week in de boekwinkel maar kom ze niet tegen bij de uitgestalde nieuwe dingen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 01:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Weleens Nzume gelezen? Wekker? Di'Angelo? Een boektitel "Hallo witte mensen" doet je niet een beetje met afgrijzen vervullen?
Mag ik ook jou aanraden nog eens te lezen wat er staat i.p.v. platitudes af te draaien?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 06:14 schreef Blastbeat het volgende:
Vraag een willekeurige zwarte vrouw of ze weleens last van racisme of seksisme heeft gehad en er volgt eerst een blik van 'dit meen je niet' en daarna een enorme waslijst. Vraag een blanke man hetzelfde en dan is er niets.
Van alle domrechtse hypes van de afgelopen decennia vind ik die angst voor 'woke' toch wel de achterlijkste. Dat cultuurmarxisme had dan tenminste nog een pseudowetenschappelijk toontje, die aversie tegen de islam is dan tenminste soms nog taboedoorbrekend en dat aanwijzen van 'gutmenschen' heeft die onbedoelde ironie. Maar deze trieste pogingen tot medeslachtofferschap zijn eigenlijk alleen maar heel erg triest.
Dat zou ook de andere kant opwerken:quote:Op zaterdag 3 februari 2024 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En scholen en uni's? Genoeg. Dat heb je, als onderzoeker. En het is schrikbarend hoeveel van dat Wekkeriaans gereutel door allerlei CvB's er doorheen is gejast. Er heerst daardoor al op teveel plekken zelfcensuur, iets wat met academische vrijheid en kritisch denken geen zak van doen heeft.
En dat het onderwijs beter moet:quote:'Bang om in hokje te worden geplaatst'
De onderzoekers beschrijven dat studenten en docenten zich soms bijvoorbeeld niet durven uit te spreken omdat ze bang zijn dat mensen hen in een hokje zullen plaatsen (bijvoorbeeld als racistisch, als complotdenker of als linkse of woke-activist).
In zijn brief aan de Kamer benadrukt Dijkgraaf dat academische vrijheid "cruciaal is voor hoogwaardige wetenschapsbeoefening in een open samenleving". En hij voegt eraan toe dat studenten zich vrij moeten voelen om zich te uiten, ook als hun mening niet overeenkomt met die van de docent of van de meerderheid van de medestudenten.
https://nos.nl/artikel/25(...)niet-durven-te-uitenquote:Dijkgraaf neemt de adviezen van de onderzoekers over dat er in het hoger onderwijs meer aandacht moet zijn voor debatvaardigheden en dat meld- en klachtenprocedures moeten worden verbeterd. Verder volgt hij aanbevelingen op om te voorkomen dat incidenten van intimidatie en geweld tot toekomstige zelfcensuur leiden. De minister gaat met de instellingen over de situatie praten.
Ja, dat mag natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag ik ook jou aanraden nog eens te lezen wat er staat i.p.v. platitudes af te draaien?
Het is best een bestseller(tje) geweest eventjes.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een boektitel als "Hallo witte mensen" geeft me inderdaad vooral de indruk dat het een oervervelend zeurboek is. Ik moet ook zeggen dat ik het alleen uit dit topic ken. Ik kom iedere week in de boekwinkel maar kom ze niet tegen bij de uitgestalde nieuwe dingen.
Nagenoeg niemand leest die boeken. Het is marginaal. Ik kan ook wel een Marxistische boekhandel binnenlopen en me enorm opwinden over alle boeken daar. Maar er is weinig reden om dat te doen.
Okee, nou het is volledig aan me voorbij gegaan. Misschien omdat ik in 2017 een hoop andere zaken aan mijn hoofd had.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is best een bestseller(tje) geweest eventjes.
[ afbeelding ]
Hoe heet het wanneer je bepaalde eigenschappen toekent aan mensen puur op basis van hun ras?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is best een bestseller(tje) geweest eventjes.
[ afbeelding ]
Gedaan. Ik vind wokofobie nog steeds de meest trieste hype van domrechts tot nu toe.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fijn...
Bij deze.
Lees wat er staat.
Als het niet voor dat ras relevante eigenschappen dan is het inderdaad racisme te noemen. Waarbij ik verder geen idee heb in hoeverre er nu echt racistische dingen in boeken van Wekker en Nzume staan. Ik lees ze namelijk niet. Het zijn verder vrij marginale figuren ook.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe heet het wanneer je bepaalde eigenschappen toekent aan mensen puur op basis van hun ras?
Zou je dat Tijger, Blastbeat en Hexagon even willen uitleggen?
Dat boek van Nzume, Hallo witte mensen, heb ik een paar jaar geleden gelezen. Het is op zich wel oké als je het geheel eens vanuit een ander perspectief wilt zien.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het niet voor dat ras relevante eigenschappen dan is het inderdaad racisme te noemen. Waarbij ik verder geen idee heb in hoeverre er nu echt racistische dingen in boeken van Wekker en Nzume staan. Ik lees ze namelijk niet. Het zijn verder vrij marginale figuren ook.
Omdat je niet weet wat het is, en dat blijkt ook uit je bijdragen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Gedaan. Ik vind wokofobie nog steeds de meest trieste hype van domrechts tot nu toe.
Ik houd er niet van om aangesproken te worden op collectieve dingen. Ik beoordeel iedereen op individueel handelen en zo wil ik zelf ook beoordeeld worden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat boek van Nzume, Hallo witte mensen, heb ik een paar jaar geleden gelezen. Het is op zich wel oké als je het geheel eens vanuit een ander perspectief wilt zien.
Nzume spreekt niet voor alle mensen van kleur; dat is iets waar woke en racisten steeds moeite mee hebben: mensen als individuen zien i.p.v. als lidmaten van een groep.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat boek van Nzume, Hallo witte mensen, heb ik een paar jaar geleden gelezen. Het is op zich wel oké als je het geheel eens vanuit een ander perspectief wilt zien.
Alleen met die culturele toe-eigening kan ik niks. Dat lijkt me een volstrekt onhoudbaar concept.
Bingo.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik houd er niet van om aangesproken te worden op collectieve dingen. Ik beoordeel iedereen op individueel handelen en zo wil ik zelf ook beoordeeld worden.
Ik heb dat bij het lezen niet zo ervaren.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik houd er niet van om aangesproken te worden op collectieve dingen. Ik beoordeel iedereen op individueel handelen en zo wil ik zelf ook beoordeeld worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |