abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211528550
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Verkiezingen zijn altijd aan de orde, het ene moment wellicht in mindere mate dan het andere moment maar politici zitten daar als volksvertegenwoordigers, niet als eigen bv.
Dat een aanzienlijk deel van de kiezers niet echt nagedacht heeft over hun stem lijkt me niet direct iets waar men bij NSC erg wakker van ligt.
pi_211528556
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2023 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
Iemand samenvatting van vandaag?
Wilders loopt weg na vragen over eigen tweets: 'Zuur'
pi_211528581
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat een aanzienlijk deel van de kiezers niet echt nagedacht heeft over hun stem lijkt me niet direct iets waar men bij NSC erg wakker van ligt.
En dat is hun goed recht verder. Dan blijven er een hoop kiezers toch weer teleurgesteld achter en rennen ze weer naar de volgende club.

Overigens had hij dan ook gewoon 5 man op de lijst kunnen zetten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2023 20:36:49 ]
pi_211528607
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En dat is hun goed recht verder. Dan blijven er een hoop kiezers toch weer teleurgesteld achter en rennen ze weer naar de volgende club.

Overigens had hij dan ook gewoon 5 man op de lijst kunnen zetten.
Allicht, dat in lichte paniek heen en weer rennen tussen partijen valt ook weinig aan te doen.
pi_211529892
quote:
Wilders ten voeten uit, kritische vragen over zijn eigen wangedrag en dan is de vragensteller 'zuur'. Die man gaat nog heel wat vuurwerk opleveren in de pers _O-
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 5 december 2023 @ 23:02:45 #81
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211530518
quote:
Wat een mafketel.
Linkse mensen hebben vast een halve fles azijn in zijn koffiekan gegooid of zo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 december 2023 @ 23:12:50 #82
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211530608
quote:
Enorm dedain voor de kiezer.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211530697
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 23:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Enorm dedain voor de kiezer.
Welnee, dat is waar zijn achterban van smult.
  dinsdag 5 december 2023 @ 23:26:07 #84
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211530707
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 23:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Welnee, dat is waar zijn achterban van smult.
De aanstaand premier van Nederland is er niet alleen voor de eigen achterban.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211530719
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 23:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De aanstaand premier van Nederland is er niet alleen voor de eigen achterban.
Wen er maar aan, zou ik zeggen want Wilders gaat niet veranderen, dat is wel duidelijk nu
  dinsdag 5 december 2023 @ 23:31:38 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211530753
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 23:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wen er maar aan, zou ik zeggen want Wilders gaat niet veranderen, dat is wel duidelijk nu
Wel de haren, niet de streken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 5 december 2023 @ 23:31:47 #87
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211530754
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 december 2023 11:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ahh, ik had even gewacht en dacht dat je niet doorhad dat je lapo had.
Sowieso morgen even nieuwe zetelverdeling uploaden :s)

Morgen worden ze geïnstalleerd
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_211530755
quote:

[..]
Ik ben er nog niet uit of het erg is. Want als hij zo blijft dan is het zo ruzie in de coalitie en valt het snel uit elkaar. En dan snapt iedereen dat er zo niet te werken is. Ook een groot deel van de achterban. Dan valt hij weer terug naar 10-15 zetels. En kan er weer een gewoon kabinet komen.

Wel een paar maanden gênante lpf taferelen. Alternatief is dat hij ineens tot een werkzaam kabinet weet te komen en het een paar jaar zit. Meerdere jaren kabinet met pvv, nsc en bbb lijkt mij ook een horror.
pi_211530842
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Eerder andersom; dat je weet dat Omtzigt en Yesilgoz eigenlijk wel willen maar voor de bühne nog doen alsof ze bezwaren hebben tegen Greet. En uiteindelijk toch wel gaan draaien met diverse harde eisen.
Mwa de VVD misschien. Die vinden populisme wel lekker makkelijk. Je installeert gewoon kundige D66 ministers op de moeilijke posten en dan ga je gewoon lekker lopen kankeren op de coalitie waar je zelf de grootste van bent. En het moet welhaast uit een soort perversiteit zijn dat die partij al sinds afgelopen zomer voorsorteert op de PVV.

Omtzigt dat weet ik niet zo zeker. Ik vind dat de man een aantal goede maar een aantal toch ook erg gevaarlijke ideeën heeft, maar geloof wel dat hij oprecht is. In de zin dat hij vindt dat een land in ieder geval op de vorm fatsoenlijk bestuurd moet worden. En dan kun je gewoon niet met een strak gezicht met Wilders gaan samenwerken.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211530854
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 23:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Mwa de VVD misschien. Die vinden populisme wel lekker makkelijk. Je installeert gewoon kundige D66 ministers op de moeilijke posten en dan ga je gewoon lekker lopen kankeren op de coalitie waar je zelf de grootste van bent. En het moet welhaast uit een soort perversiteit zijn dat die partij al sinds afgelopen zomer voorsorteert op de PVV.

Omtzigt dat weet ik niet zo zeker. Ik vind dat de man een aantal goede maar een aantal toch ook erg gevaarlijke ideeën heeft, maar geloof wel dat hij oprecht is. In de zin dat hij vindt dat een land in ieder geval op de vorm fatsoenlijk bestuurd moet worden. En dan kun je gewoon niet met een strak gezicht met Wilders gaan samenwerken.
Niet helemaal correct, immigratie viel onder een VVD staatssecretaris die eigenlijk door zijn eigen partij onderuit geschoffeld is en die viel weer onder Yesilgoz.
Zo bezien is de hele val van Rutte 4 gewoon, wat onder andere Jetten al aangaf, een VVD crisis en geen asiel crisis.
pi_211530872
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 23:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik ben er nog niet uit of het erg is. Want als hij zo blijft dan is het zo ruzie in de coalitie en valt het snel uit elkaar. En dan snapt iedereen dat er zo niet te werken is. Ook een groot deel van de achterban. Dan valt hij weer terug naar 10-15 zetels. En kan er weer een gewoon kabinet komen.

Wel een paar maanden gênante lpf taferelen. Alternatief is dat hij ineens tot een werkzaam kabinet weet te komen en het een paar jaar zit. Meerdere jaren kabinet met pvv, nsc en bbb lijkt mij ook een horror.
Oh, ik zeg niet dat het erg is. Ik constateer alleen maar dat de afgelopen campagne een toneelstukje van Wilders was. Of er een kabinet te vormen valt en zo ja, hoe lang het stand kan houden?...we gaan het zien.

Het is overigens wel een leuke Trump tribute act van Wilders.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2023 00:02:15 ]
pi_211530939
quote:

[..]
Leek me al sterk voor een 60-jarige.
Incelfrikandel
pi_211530955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 00:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, ik zeg niet dat het erg is. Ik constateer alleen maar dat de afgelopen campagne een toneelstukje van Wilders was. Of er een kabinet te vormen valt en zo ja, hoe lang het stand kan houden?...we gaan het zien.

Het is overigens wel een leuke Trump tribute act van Wilders.
Ik hoop niet dat hij nog meer Trump achterna gaat. Wat een ellende was dat.
pi_211530962
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 00:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik hoop niet dat hij nog meer Trump achterna gaat. Wat een ellende was dat.
Was?
  woensdag 6 december 2023 @ 00:45:34 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211530966
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 00:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Was?
Over een jaar mogen we weer.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211531054
quote:

[..]
Ik ben er aan gewend, maar geloof nog steeds niet dat hij premier gaat worden. Laat hem eerst maar eens de formatie doorkomen, zal lastig zat worden, zo niet onmogelijk, een kabinet met de PVV te vormen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_211531800
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 05:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Samenwerking zal altijd blijven bestaan. En 'de speelbal van' valt wel mee, Zuid-Amerika is nu bijvoorbeeld toch ook geen speelbal van de rest van de wereld?
In tegenstelling tot Europa is Zuid-Amerika's geografische ligging dan ook zodanig dat ze van eventuele vijandige mogendheden weinig te vrezen hebben.
pi_211532019
Zo'n mooi plaatje als ik in de startpost heb gevonden voor de oude indeling zie ik nog niet, maar dit is de nieuwe indeling:

Ten opzichte van het plaatje wat ik eerder heb gepost hier is Ja21 nog wat opgeschoven, die zat ook echt wel middenin de PVV. Nu zitten er 3 PVV leden wel erg los van de partij, maar JA21 en FvD wilden niet bij elkaar zitten (zoals ook het CDA en NSC het beide niet goed vonden dat CDA in het NSC blok terecht zou komen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211532061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gewoon een totaal verkeerde inschatting. Dat BBB na de provinciale verkiezingen dacht te kunnen winnen is trouwens wel logisch. Maar NSC schijnt echt op maximaal 10-15 zetels te hebben gerekend in de top.
Hij had natuurlijk ook gewoon een kleinere lijst kunnen inleveren, zoals ie volgens mij ook in eerste instantie zei. Uiteindelijk kwamen daar toch een man of 40 op te staan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211532076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 09:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Hij had natuurlijk ook gewoon een kleinere lijst kunnen inleveren, zoals ie volgens mij ook in eerste instantie zei. Uiteindelijk kwamen daar toch een man of 40 op te staan.
Dan zou hij met name de grote partijen hebben bevoordeeld met enorm veel restzetels en was het geen echte evenredige vertegenwoordiging meer. Ik neem aan dat dat bij hem, net als bij mij, echt een hele nare bijsmaak had gegeven. Hoe help je de Tweede Kamer om zeep...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')