abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211514635
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 12:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voormalig FOKster? Wie dan?
User #ANONIEM :T
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 12:59:15 #52
5428 crew  miss_sly
pi_211514642
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2023 12:58 schreef Erasmus het volgende:

[..]
User #ANONIEM :T
Ah, bijna heel oud-FOK! zit in de politiek? :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211514650
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 12:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ah, bijna heel oud-FOK! zit in de politiek? :P
Dat zou wel de verschuiving naar rechts verklaren.
pi_211514739
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik geef dan ook aan dat ik dat overenigbaar vind. Niet dat Pouw-Verweij of zo'n jongere daarom geen christen is, dat zul je mij nooit horen zeggen. Daar ga ik niet over.

Het commentaar op het zogenaamde cultuurchristendom gaat echt om niet christenen die dwepen met een inhoudsloos christendom, een christendom waar Christus in ontbreekt.
De joods-christelijke cultuur is iets waarbij de twee er met de haren bijgesleept worden om te zeggen dat de PVV geen islam wenst omdat we een nostalgisch gevoel naar beelden van vóór WO2 hebben waarbij er volledig Joodse straten en wijken waren. Want wat er nu van over is, is spaarzaam. Hij geeft niet aan dat we een zigeunercultuur kennen dus selectief is het.

De boreale cultuur van de FvD gaat zelfs terug naar tijden van de Vikingen oid.

Er ligt een gat bij een partij die de steentijd erbij sleept. Gezellig met z’n allen in hutjes enzo.

Maar gegeven de schaal van aantallen stemmers voor PVV en FvD wint het eerste gevoel.
  maandag 4 december 2023 @ 13:10:13 #55
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211514740
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:51 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Dat ze een vaste FOK!user was zoals jij en ik was al bekend volgens mij :P maar ze is jaren geleden op anoniem gegaan op het moment dat ze de politiek in ging.

Blijft grappig om haar zo verworven in de landelijke politiek te zien.
Het verbaast mij niks hoor, ik denk dat FOK! pol wel een stukje internet is waar veel politiek geëngageerde mensen komen. Zal in de toekomst wel vaker voor komen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211514790
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 13:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De joods-christelijke cultuur is iets waarbij de twee er met de haren bijgesleept worden om te zeggen dat de PVV geen islam wenst omdat we een nostalgisch gevoel naar beelden van vóór WO2 hebben waarbij er volledig Joodse straten en wijken waren. Want wat er nu van over is, is spaarzaam. Hij geeft niet aan dat we een zigeunercultuur kennen dus selectief is het.

De boreale cultuur van de FvD gaat zelfs terug naar tijden van de Vikingen oid.

Er ligt een gat bij een partij die de steentijd erbij sleept. Gezellig met z’n allen in hutjes enzo.

Maar gegeven de schaal van aantallen stemmers voor PVV en FvD wint het eerste gevoel.
Blijkbaar willen die mensen heel graag terug naar een verzuild Nederland waarbij meneer pastoor regelmatig langskomt om te vragen of er al weer een baby op komst is. Misschien moeten ze dan naar Polen verhuizen ofzo. Als ze graag een inkijkje willen in hoe zo’n samenleving eruit ziet.
pi_211514856
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 13:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Blijkbaar willen die mensen heel graag terug naar een verzuild Nederland waarbij meneer pastoor regelmatig langskomt om te vragen of er al weer een baby op komst is. Misschien moeten ze dan naar Polen verhuizen ofzo. Als ze graag een inkijkje willen in hoe zo’n samenleving eruit ziet.
Ja inderdaad, je ingevulde stembiljet kreeg je nog net niet met je geboorte mee.
  maandag 4 december 2023 @ 13:32:18 #58
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211514909
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 13:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ja inderdaad, je ingevulde stembiljet kreeg je nog net niet met je geboorte mee.
In polen van voor 91. Nu gewoon een democratische met een volwassen rechtstaat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211514988
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 13:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In polen van voor 91. Nu gewoon een democratische met een volwassen rechtstaat.
Dit ging over de verzuiling in NL. Op het Polen-deel was ik niet ingegaan.
pi_211515186
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Volledig oneens. Je zou ook eens wat Tweets moeten lezen van haar, vrijwel altijd constructief en niet provocerend. Sterker nog, ik vind haar geregeld constructiever dan bepaalde CU-politici.

https://twitter.com/NickiVerweij

[ twitter ]
Tsja, toch heeft Van Ooijen helemaal gelijk, de Christelijke waarden van Wilders stellen niets voor:

pi_211515511
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik geef dan ook aan dat ik dat overenigbaar vind. Niet dat Pouw-Verweij of zo'n jongere daarom geen christen is, dat zul je mij nooit horen zeggen. Daar ga ik niet over.

Het commentaar op het zogenaamde cultuurchristendom gaat echt om niet christenen die dwepen met een inhoudsloos christendom, een christendom waar Christus in ontbreekt.
Tja. Ik vind het een verhaal van balk en splinter. Onbegrijpelijk dat je zo hard op Pouw in gaat terwijl haar uitstekend onderbouwde conservatieve levenshouding broodnodig is in Nederland. Ze is een van de weinigen die dat verhaal namelijk goed kan verwoorden.
  maandag 4 december 2023 @ 14:45:11 #62
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211515516
PVV en BBB zijn blij met voorstel van Plasterk om in koppeltjes in gesprek te gaan...

Kerrolain doet net als Geertje er alles aan om in een kabinet te komen.
  maandag 4 december 2023 @ 15:03:02 #63
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_211515648
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 14:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
PVV en BBB zijn blij met voorstel van Plasterk om in koppeltjes in gesprek te gaan...

liever koppeltjes dan met zijn vieren
pi_211515748
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Even terug naar de binnenlandse politiek: wisten jullie al dat we voortaan 151 kamerleden hebben?

[ twitter ]
God, die man moet toch wel wat beters te doen hebben op een dag, gezien het personeel van Sjopperdepop.
pi_211515752
quote:

Vind het best opmerkelijk dat Van der Plas bijkans nog meer lawaai maakt dan Wilders. Dat je als de BBB aangeeft dat je openstaat voor kabinetsdeelname, daar is natuurlijk niets mis mee. Maar als je Van der Plas hoort oreren zou je haast denken dat de BBB de verkiezingen heeft gewonnen.

Een partij met slechts 7 zetels past iets meer bescheidenheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 december 2023 @ 15:14:48 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211515758
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vind het best opmerkelijk dat Van der Plas bijkans nog meer lawaai maakt dan Wilders. Dat je als de BBB aangeeft dat je openstaat voor kabinetsdeelname, daar is natuurlijk niets mis mee. Maar als je Van der Plas hoort oreren zou je haast denken dat de BBB de verkiezingen heeft gewonnen.

Lastig om die premature overwinningsroes van een maand of twee geleden helemaal los te laten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Vis een optie? maandag 4 december 2023 @ 15:15:07 #67
70532 loveli
N
pi_211515761
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2023 15:13 schreef nostra het volgende:

[..]
God, die man moet toch wel wat beters te doen hebben op een dag, gezien het personeel van Sjopperdepop.
Ik denk dat hij rekening houdt met nieuwe verkiezingen op een kortere termijn dan 4 jaar.
crap in = crap out
pi_211515775
quote:

Je verwacht het niet van een politieke partij.
  maandag 4 december 2023 @ 15:20:59 #69
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211515803
Yesilgoz doet deur weer eens op een kier.

quote:
De VVD is bereid om meer gesprekken te voeren met de verkenner en andere partijleiders. Dat zei VVD-leider Yesilgöz na haar gesprek met Plasterk. "Wij staan klaar voor eventuele andere gesprekken, ook in duo's bijvoorbeeld."

Yesilgöz, die de pers maar kort te woord stond, zei verder nog dat ze "niet kan wachten" om te gaan onderhandelen. Op de vraag of dat dan zou gaan over kabinetsdeelname of een vorm van gedogen, zoals ze tot nu toe zei, antwoordde de VVD-leider niet. "Onderhandelen, betekent vol aan tafel zitten", zei ze wel.
pi_211515808
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 15:15 schreef loveli het volgende:

[..]
Ik denk dat hij rekening houdt met nieuwe verkiezingen op een kortere termijn dan 4 jaar.
Als-ie nu al geen zetel haalt zie ik niet hoe hij dat bij nieuwe verkiezingen wel zou doen. Zeteltje had toch moeten lukken, hij heeft nog wat vaste achterban (gehad), alleen die move met Krol was echt krankzinnig - maar daar heeft-ie wel vaker last van.
pi_211515817
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]

Die is inmiddels wel af. Misschien wel tijd voor een huwelijk Yesilgoz-Omtzigt, ze liggen elkaar in ieder geval qua draaien. Zal wel wat moeite kosten om samen een huis te kopen.
pi_211515862
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die 16 zetels in de Senaat die ze hebben zijn wel handig. Maar ook die hand kan overspeeld worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211515895
Kwam net deze tegen, van good ol' Daniel 'bouwen bouwen bouwen' Koerhuis.

twitter

Ik begrijp dat hij weinig anders kan dan deze boodschap uitdragen, maar zo'n tweet is natuurlijk tamelijk lachwekkend wanneer die afkomstig is van een VVD'er, nota bene de enige partij die de afgelopen 13 jaar onafgebroken heeft geregeerd (en sinds 1977 misschien 3/4 jaar niet in een kabinet heeft gezeten).
pi_211515955
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:31 schreef KoosVogels het volgende:

[ twitter ]

Ik begrijp dat hij weinig anders kan dan deze boodschap uitdragen, maar zo'n tweet is natuurlijk tamelijk lachwekkend wanneer die afkomstig is van een VVD'er, nota bene de enige partij die de afgelopen 13 jaar onafgebroken heeft geregeerd (en sinds 1977 misschien 3/4 jaar niet in een kabinet heeft gezeten).
Ja maar het is allemaal de schuld van links enzo!

Vooral niet achter het gordijn kijken is de echte boodschap, lijkt mij.
pi_211515968
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2023 14:08 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Tsja, toch heeft Van Ooijen helemaal gelijk, de Christelijke waarden van Wilders stellen niets voor:

Afgezien van dat er problemen bestaan die ik niet ontken.

Wilders klinkt hier als een echte fascist.
  maandag 4 december 2023 @ 15:44:34 #76
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211516027
quote:

[ twitter ]

Rechts, rechts, rechts

;(
  maandag 4 december 2023 @ 15:46:07 #77
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211516039
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]

Opschieten, wil zo snel mogelijk 140 kmh en een extra baan bij schiphol.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 4 december 2023 @ 15:48:26 #78
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211516069
quote:

[ twitter ]

Ik weet wie het is ;)

Gewoon een conformist.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211516083
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 15:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Opschieten, wil zo snel mogelijk 140 kmh en een extra baan bij schiphol.
Beide zal een rechter voor gaan liggen, dat laatste wil Schiphol zelf trouwens niet eens (die willen krimpen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211516115
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 15:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik weet wie het is ;)

Gewoon een conformist.
Je weet wie Daniel Koerhuis is?
  maandag 4 december 2023 @ 15:53:20 #81
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211516121
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je weet wie Daniel Koerhuis is?
Ja.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 4 december 2023 @ 15:53:28 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211516124
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Beide zal een rechter voor gaan liggen, dat laatste wil Schiphol zelf trouwens niet eens (die willen krimpen).
Nee, nee. De Führer heeft het beloofd, zwart op wit, dus het gaat gebeuren. Gelukkig had hij ook al iets ingebouwd over een onbetrouwbaar rechtssysteem en heeft Trump laten zien hoe je dat oplost, dus hij vervangt gewoon net zo lang rechters tot er eentje groen licht geeft.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 4 december 2023 @ 15:54:48 #83
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211516145
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uiteindelijk wil niemand krimpen (ja de mensen in de regio misschien), maar de vraag uit de markt moet beantwoord worden. En 140 kmh is prima daar waar het kan.

We hebben al lang genoeg gediscussieerd over wet- en regelgeving. Mijn inziens toets de rechter gewoon aan wet en regelgeving, als deze wijzigt wordt er weer opnieuw getoetst. Rechters bepalen niet de regels.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211516181
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 15:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Uiteindelijk wil niemand krimpen (ja de mensen in de regio misschien), maar de vraag uit de markt moet beantwoord worden. En 140 kmh is prima daar waar het kan.

We hebben al lang genoeg gediscussieerd over wet- en regelgeving. Mijn inziens toets de rechter gewoon aan wet en regelgeving, als deze wijzigt wordt er weer opnieuw getoetst. Rechters bepalen niet de regels.
Rechters toetsen aanpassingen van regels aan de bestaande verdragen en dan kun je 140 (of 130, of zelfs 120 overdag) gewoon vergeten. Kan Wilders of wie dan ook hoog of laag springen, maar dat gaat niet.
En Schiphol wil echt wel krimpen, kunnen het huidige aantal vluchten al niet aan qua personeel en zien een hoop vluchten die geen extra winst opleveren.

In Duitsland zie je qua wegen trouwens hetzelfde, daar heeft net een rechter uitgesproken dat de uitstoot van het verkeer fors omlaag moet en het enige wat je dan kunt doen is de snelheid verlagen (of veel ingrijpender zaken als bepaalde voertuigen verbieden).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211516193
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 15:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Ah, je kent hem persoonlijk, bedoel je?

Dat hij conformist is, zal ongetwijfeld. Dat geldt voor het gros van de Kamerleden, ongeacht hun politieke kleur. Die schikken zich naar de partijlijn. Maar dat maakt zijn tweet natuurlijk niet minder potsierlijk.
  maandag 4 december 2023 @ 15:59:14 #86
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211516200
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 15:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rechters toetsen aanpassingen van regels aan de bestaande verdragen en dan kun je 140 (of 130, of zelfs 120 overdag) gewoon vergeten. Kan Wilders of wie dan ook hoog of laag springen, maar dat gaat niet.
En Schiphol wil echt wel krimpen, kunnen het huidige aantal vluchten al niet aan qua personeel en zien een hoop vluchten die geen extra winst opleveren.
De vraag naar vliegen neemt toe, en als er onrendabele vluchten tussen zitten dan moeten de prijzen verhoogd worden. Dan is het aan de markt om deze wel/niet te betalen.

Nogmaals, we kiezen een parlement om beleid te maken. Anders kunnen we beter rechters kiezen als die van alles en nog wat bepalen.
Dan wil ik namelijk een rechter die beslist dat er niet zachter dat 120 gereden mag worden, en dat er geen knoflook meer verkocht mag worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 4 december 2023 @ 16:00:45 #87
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211516211
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ah, je kent hem persoonlijk, bedoel je?

Dat hij conformist is, zal ongetwijfeld. Dat geldt voor het gros van de Kamerleden, ongeacht hun politieke kleur. Die schikken zich naar de partijlijn. Maar dat maakt zijn tweet natuurlijk niet minder potsierlijk.
Niet persoonlijk, maar wel zijdelings. Zie zijn achtergrond.

Ja daar heb je gelijk in, maar bij sommige druipt het er wel af. En daar is dit er eentje van. Ruben Brekelmans loopt ook braaf met de kudde mee, maar probeert tenminste nog zo nu en dat iets te nuanceren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211516221
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 15:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nogmaals, we kiezen een parlement om beleid te maken. Anders kunnen we beter rechters kiezen als die van alles en nog wat bepalen.

Dat is jouw werkelijkheid, maar niet de echte. We hebben namelijk eerder ook parlementen gekozen die verdragen hebben gerectificeerd en dan zitten alle volgende regeringen daar gewoon aan vast. Zo werkt dat. En die verdragen gaan boven nationale wetgeving.
  maandag 4 december 2023 @ 16:01:58 #89
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211516227
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 15:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De vraag naar vliegen neemt toe, en als er onrendabele vluchten tussen zitten dan moeten de prijzen verhoogd worden. Dan is het aan de markt om deze wel/niet te betalen.

Dan wil ik namelijk een rechter die beslist dat er niet zachter dat 120 gereden mag worden, en dat er geen knoflook meer verkocht mag worden.
Ons parlement bepaalt nog altijd het beleid. Echter heb je een situatie waarin we in Europees verband bepaalde dingen hebben afgesproken en dan willen we in Nederland toch net een ander beleid wat niet meer strookt met de afspraken in Europa.

Daar heeft een rechter niets mee te maken. Die toetst nieuwe beleid gewoon aan de afspraken die er gemaakt zijn. Wil je dat anders hebben dan moet je op Europees niveau nieuwe afspraken gaan maken. Daar heeft een wel of niet gekozen rechter niets mee te maken.
pi_211516233
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 16:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet persoonlijk, maar wel zijdelings. Zie zijn achtergrond.

Ja daar heb je gelijk in, maar bij sommige druipt het er wel af. En daar is dit er eentje van. Ruben Brekelmans loopt ook braaf met de kudde mee, maar probeert tenminste nog zo nu en dat iets te nuanceren.
Ik heb dan wel weer respect voor onze eigen Christianne van der Wal, die de afgelopen twee jaar haar rug recht hield. Aan haar houding kunnen veel VVD'ers een voorbeeld nemen. Jammer dat ze wordt verguisd door een deel van de VVD-achterban.
pi_211516235
quote:

[ twitter ]

Ach, is ook wel het stereotype van de huidige VVD’er.
  maandag 4 december 2023 @ 16:03:33 #92
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211516248
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 16:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is jouw werkelijkheid, maar niet de echte. We hebben namelijk eerder ook parlementen gekozen die verdragen hebben gerectificeerd en dan zitten alle volgende regeringen daar gewoon aan vast. Zo werkt dat. En die verdragen gaan boven nationale wetgeving.
Die verdragen mogen geen belemmering zijn om problemen hier op te lossen natuurlijk. Bovendien ben je ook vrij om deze in te vullen.

In Duitsland zijn er hele stukken waar je als een idioot mag rijden (uitstoten) en waar de belasting op verbruik stukken lager is. Die zitten aan dezelfde verdragen als wij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 4 december 2023 @ 16:06:10 #93
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211516273
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik heb dan wel weer respect voor onze eigen Christianne van der Wal, die de afgelopen twee jaar haar rug recht hield. Aan haar houding kunnen veel VVD'ers een voorbeeld nemen. Jammer dat ze wordt verguisd door een deel van de VVD-achterban.
Ja respect in die zin dat ik ervoor bedankt zou hebben. De VVD heeft nimmer campagne gevoerd op een restrictief landbouwbeleid, en als een duveltje uit een doosje kwam er wel dergelijk beleid na de formatie. Totaal een verrassing. Veel heeft de vrouw niet bereikt, alles wordt uitgesteld. En vermoedelijk gaat de sector snel op zoek naar faciliteiten om de emissie verder te reduceren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211516279
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 16:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die verdragen mogen geen belemmering zijn om problemen hier op te lossen natuurlijk. Bovendien ben je ook vrij om deze in te vullen.

In Duitsland zijn er hele stukken waar je als een idioot mag rijden (uitstoten) en waar de belasting op verbruik stukken lager is. Die zitten aan dezelfde verdragen als wij.
Klopt, die hebben dan ook veel minder last van uitstootregels omdat ze veel en veel minder vee per km2 hebben.

En die verdragen zijn wel een 'belemmering': je moet je gewoon houden aan de verdragen of kijken of je ze in overleg met alle andere landen uit die verdragen kunt openbreken. Zo simpel is het. We hebben nou eenmaal met een democratische meerderheid ingestemd met die verdragen, ze zijn gerectificeerd door onze Kamer en ondertekend door onze ministers.
  maandag 4 december 2023 @ 16:08:11 #95
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211516288
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 16:06 schreef phpmystyle het volgende:
En vermoedelijk gaat de sector snel op zoek naar faciliteiten om de emissie verder te reduceren.
Dat doen ze al jaren. En grotendeels waren dat doorgeprikte ballonnen. Het zou de sector sieren om te stoppen met innovatie-stokpaardjes.
  maandag 4 december 2023 @ 16:09:29 #96
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211516302
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, die hebben dan ook veel minder last van uitstootregels omdat ze veel en veel minder vee per km2 hebben.

En die verdragen zijn wel een 'belemmering': je moet je gewoon houden aan de verdragen of kijken of je ze in overleg met alle andere landen uit die verdragen kunt openbreken. Zo simpel is het. We hebben nou eenmaal met een democratische meerderheid ingestemd met die verdragen, ze zijn gerectificeerd door onze Kamer en ondertekend door onze ministers.
Zoals je het nu uitlegt - en ik ben het daarmee niet eens - zijn die verdragen een enorm democratisch probleem voor opvolgende regeringen omdat die getekend zijn aan beleid dat niet meer te veranderen is. Waarom stemmen wij dan überhaupt?

Bovendien zijn verdragen mij ook niet heilig, en dat vinden velen. Polen voert het vluchtelingen verdrag ook niet (serieus) uit, Italie geeft geld uit als water (schuld quoties en begrotings quotient wordt nooit gehaald) evenals Frankrijk en vele andere landen. Navo-norm (geen formeel verdrag) wordt ook niet nagekomen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211516323
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 16:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zoals je het nu uitlegt - en ik ben het daarmee niet eens - zijn die verdragen een enorm democratisch probleem voor opvolgende regeringen omdat die getekend zijn aan beleid dat niet meer te veranderen is. Waarom stemmen wij dan überhaupt?
Jij kunt het er niet mee eens zijn (je kunt het er tenslotte ook niet mee eens zijn dat gras groen is, je mag een afwijkende mening hebben), elke rechter vindt van wel. Dus moet elke minister er wel naar luisteren.

En dit gaat niet alleen op voor Nederland, alleen afgelopen week al:
België: https://www.vrt.be/vrtnws(...)uitspraak-in-beroep/
Duitsland: https://www.tagesspiegel.(...)rlegen-10860640.html

Ook in andere landen geeft de rechter gewoon aan dat verdragen geschonden worden en dat dat niet kan.
  maandag 4 december 2023 @ 16:13:38 #98
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211516330
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 16:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij kunt het er niet mee eens zijn (je kunt het er tenslotte ook niet mee eens zijn dat gras groen is, je mag een afwijkende mening hebben), elke rechter vindt van wel. Dus moet elke minister er wel naar luisteren.

En dit gaat niet alleen op voor Nederland, alleen afgelopen week al:
België: https://www.vrt.be/vrtnws(...)uitspraak-in-beroep/
Duitsland: https://www.tagesspiegel.(...)rlegen-10860640.html

Ook in andere landen geeft de rechter gewoon aan dat verdragen geschonden worden en dat dat niet kan.
We verschillen gewoon van mening.
En je leest ook niet wat ik schrijf. Leuk dat je wat selectieve bronnen weet te vinden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211516340
En snap je nou waarom al Wilders zijn luchtbalonnen onmogelijk zijn? Praktisch het hele PVV programma gaat tegen verdragen in, verdragen die bijna niet te wijzigen zijn. En dus zal elke rechter daar een stokje voor steken.
pi_211516352
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 16:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja respect in die zin dat ik ervoor bedankt zou hebben. De VVD heeft nimmer campagne gevoerd op een restrictief landbouwbeleid, en als een duveltje uit een doosje kwam er wel dergelijk beleid na de formatie. Totaal een verrassing. Veel heeft de vrouw niet bereikt, alles wordt uitgesteld. En vermoedelijk gaat de sector snel op zoek naar faciliteiten om de emissie verder te reduceren.
Dat valt nou juist te prijzen van de VVD. Niet wegduiken, maar durven te handelen en verantwoordelijk te nemen op basis van voortschrijdend inzicht. Vergelijkbaar met wat de PvdA deed tijdens Rutte II. De partij durfde over haar schaduw heen te stappen en moeilijke, impopulaire besluiten te nemen die nodig waren om in het post-crisistijdperk de financiën weer op orde te krijgen.

Ik heb juist diep respect voor deze houding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')