abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211397432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:26 schreef Zorro het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Handige uitslagen link:
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/
pi_211397440
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:06 schreef RamboDirk het volgende:
Het is toch te genant voor worden dat links het maar niet ziet. Dat er geen ruimte is voor mensen met een onbehagelijk gevoel over het hele megalomane asielbeleid. Dat die nog steeds worden beschimpt en weggewuift alsof ze racistisch en onmenselijk zijn.

Ik denk dat veel mensen met pijn in hun hart gister stiekem op Wilders hebben gestemd in hun wanhoop naar erkenning voor hun gevoel. Hun gevoel waar nooit erkenning voor is geweest, en nog niet. Dat ze in hun pijn over normen en waarden zijn heen gestapt en Wilders hebben gestemd.

Net zo goed als moslims nu erkenning moeten krijgen voor hun onbehagelijk gevoel nav deze uitslag.
Ik denk dat hier wel echt een heel groot punt zit in deze post.

En links maar door blijven drammen en framen. Want dat is het enige wat ze kunnen.
En de volgende keer nog meer mensen rechts stemmen, want ze worden simpelweg niet gehoord.

En zo gaat het al jaren. Want wees eerlijk, zo verrassend is de uitslag toch niet als je de trend bekijkt van de afgelopen jaren?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211397446
Pilletje van Dassen is uitgewerkt.

quote:
Dassen met zwaar gemoed wakker geworden

Volt-leider Dassen is vanochtend met een zwaar gemoed wakker geworden. "De grootste partij is de partij die lijnrecht staat tegenover alles waar wij voor staan. De PVV is voor een Nexit en wil het klimaatbeleid stoppen en de PVV sluit groepen uit in de samenleving", zei hij in de Tweede Kamer.

Volgens hem hebben veel partijen meegepraat met "de retoriek" dat de problemen in Nederland vooral komen door "externen". Dassen zei dat Volt veel heeft gewaarschuwd voor wat er in Polen en Slowakije is gebeurd. "En nu hebben we hier ook een partij die de grootste is geworden die ook anti-rechtsstatelijk is. Daar moeten we ons grote zorgen over maken."

De Volt-voorman vindt ook dat door de deur open te laten voor de PVV de VVD medeschuldig is aan de "kant die we nu opgaan".

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211397459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Ik dacht dat we een democratie hadden?
Democratie, alleen als het je uitkomt he.
credo van de afa's
1947-2016
pi_211397467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou ja, we hebben altijd de mond vol als er in andere landen figuren als Orban, AfD, Le Pen of Meloni aan de macht komen. Nu zijn we zelf het bokje. Ben het wel mee eens dat we niet net moeten doen alsof we morgen allerlei mensen gaan deporteren. Daarvoor zitten er gelukkig nog andere partijen mee aan de knoppen.

Denk alleen wel dat we een vrij instabiel kabinet gaan krijgen met een uitgedijde PVV en twee nieuwkomers als NSC en BBB aan de knoppen.
In het bedrijfsleven gebeurt het vaak zat dat mensen zonder inhoudelijke kennis op bepaalde posities worden gezet. Uiteraard beschikken zij dan wel over de juiste competenties.
Het kan geen kwaad om eens een frisse coalitie te hebben die wellicht met een andere blik kunnen kijken. Of de juiste competenties aanwezig zijn kun je mogelijk over twijfelen maar het is nu niet alsof de afgelopen kabinetten zulk geweldig werk hebben geleverd. Ik ben er niet over uit of de uitslag nou echt positief voor Nederland uitpakt maar ben er wel over uit dat er nu een kans ligt om zaken anders aan te pakken.
pi_211397474
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:26 schreef superniger het volgende:
[..]

Die mag wel aan de prozac, lithium, diazepam cocktail voor een paar maanden.

help Dassen de winter door
1947-2016
pi_211397475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Dat zou je denken, hè?

Als je puur af zou gaan op demonstraties in eigen land, persaandacht voor die demonstraties en de mening van de usual suspects in talkshows, dan zou je eerder een verkiezingsuitslag verwachten zoals we die in Amsterdam zien. Voor mij is dit allemaal een "feest" van herkenning, de kloof die bestaat tussen wat de meerderheid wil en wat een linkse minderheid voorstaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211397485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik denk dat hier wel echt een heel groot punt zit in deze post.

En links maar door blijven drammen en framen. Want dat is het enige wat ze kunnen.
En de volgende keer nog meer mensen rechts stemmen, want ze worden simpelweg niet gehoord.

En zo gaat het al jaren. Want wees eerlijk, zo verrassend is de uitslag toch niet als je de trend bekijkt van de afgelopen jaren?
Niet alleen links dramt dat deed de VVD ook door maar mensen van heinde en ver binnen te laten. Misschien niet kansarmen maar ook een expat moet naar de tandarts, huisarts en de kinderen naar school. Nederland is gewoon vol op dit moment.
blablablabla
pi_211397486
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:26 schreef superniger het volgende:
[..]

Maar de hand in eigen boezem steken is er, wederom, niet bij. Over schuld van "externen" gesproken :+
pi_211397491
Apart soort coping therapie:
twitter
pi_211397493
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Stem zelf VVD maar begrijp de boosheid bij veel mensen volkomen. De situatie op de woningmarkt en arbeidsmarkt is echt compleet uit de hand gelopen,
Dit begrijp ik dan weer niet. De VVD is juist reden nummer 1 voor de shitshow waar we in zitten. Waarom heb je zelf niet op Wilders gestemd dan?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211397503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:06 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ja, dat is het hele punt. Regenboogindoctrinatie bestaat niet. LHBT voorlichting op school is van essentieel belang
vroeger nooit gehad......mannen kunnen op mannen vallen, vrouwen op vrouwen, dat accepteer je gewoon.
en klaar.
ze kunnen beter wat anders leren op school, nederlandse taal bijvoorbeeld.
pi_211397511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:30 schreef Dutchguy het volgende:
[ twitter ]
_O-
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211397527
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dit begrijp ik dan weer niet. De VVD is juist reden nummer 1 voor de shitshow waar we in zitten. Waarom heb je zelf niet op Wilders gestemd dan?
Omdat ik Wilders veel te extreem vind en opzich wel vertrouwen heb in de VVD dat ze shit gaan herstellen uiteindelijk. Scheelt natuurlijk ook als je zelf een koophuis hebt en geen kinderen. Veel zorgen zijn op mij niet van toepassing , maar ik begrijp ze zeker wel.
blablablabla
pi_211397529
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Goed post.
Hele land piept en kraakt onder de druk en ondertussen blijven de grenzen gewoon lekker open.

Je ziet ook gewoon gebeuren dat bepaalde basisvoorzieningen zoals onderwijs en OV gedeeltelijk dreigen te verdwijnen. Logisch dat mensen dan op de (nood) rem trekken en op PVV stemmen.
Hoe is migratie de oorzaak van het verdwijnen van OV in bijvoorbeeld Zeeland of de busverbindingen bij streekvervoer en hoe verdwijnt onderwijs daardoor?
pi_211397530
Laatste restzetel lijkt toch naar PVV te gaan ipv GL/PvdA, maar het is krap
https://wiekrijgtderestzetel.nl/index.html
pi_211397538
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:33 schreef GlennQuagmire het volgende:
dus 38 zetels ? oef
nog meer huilie voor links
pi_211397550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:30 schreef Dutchguy het volgende:
[ twitter ]
Dit terwijl wilders gewoon heeft gezegd: ik wil de premier zijn voor iedereen, ongeacht geaardheid, kleur etc.
ik vind dit soort dingen echt ziek van links.
pi_211397551
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:33 schreef GlennQuagmire het volgende:
VVD en GLPVDA gelijk :o
  donderdag 23 november 2023 @ 12:35:23 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat ik Wilders veel te extreem vind en opzich wel vertrouwen heb in de VVD dat ze shit gaan herstellen uiteindelijk. Scheelt natuurlijk ook als je zelf een koophuis hebt en geen kinderen. Veel zorgen zijn op mij niet van toepassing , maar ik begrijp ze zeker wel.
Eens.
De VVD moet uiteindelijk de kar gaan trekken, en blijbkaar was dit nodig om die boodschap over te brengen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:36:17 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397567
pi_211397576
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
Dit terwijl wilders gewoon heeft gezegd: ik wil de premier zijn voor iedereen, ongeacht geaardheid, kleur etc.
ik vind dit soort dingen echt ziek van links.
Ja enige lastige daarvan is. Dat die zelfde wilders 23233212 andere dingen heeft gezegd die dat weer tegenspreken.

Waarom moeten we hem nu wel geloven?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211397580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wat zou daar een makkie in zijn dan? Het wordt alleen een makkie als PVV dusdanige concessies doet die niet goed vallen bij de achterban.
Ik denk dat het best wel kan. Juist nu er zoveel pvv stemmers zijn. En geert was een stuk milder in de campagne, misschien dat dat juist mensen heeft getrokken.
1947-2016
pi_211397581
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hoe is migratie de oorzaak van het verdwijnen van OV in bijvoorbeeld Zeeland of de busverbindingen bij streekvervoer en hoe verdwijnt onderwijs daardoor?
Geen personeel en meer klanten te bedienen?? Weet niet of je onder een steen geleefd hebt maar de hele dienstregeling van de NS ligt op zijn kop omdat er geen mensen zijn.

Onderwijs idem, overal is sprake van gigantisch lesuitval.
blablablabla
pi_211397585
quote:

[..]
Die fascisten van antifa hebben niet veel op met de democratie. Ze plegen ook aanslagen op politici, puur om de politieke mening. Je kan ze imo dus rustig een "terroristische organisatie" noemen.
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 12:38:32 #26
375570 crew  Cyan9
pi_211397590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:31 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
vroeger nooit gehad......mannen kunnen op mannen vallen, vrouwen op vrouwen, dat accepteer je gewoon.
en klaar.
ze kunnen beter wat anders leren op school, nederlandse taal bijvoorbeeld.
Laat dat nou net het punt zijn.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211397599
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Evangelion het volgende:

[..]
De stemmen uit het buitenland zijn volgens mij nog niet geteld, dus er is nog wel een kans dat de restzetel bij GL/PvdA of D66 gaat eindigen
pi_211397606
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:38 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Vroeger was het normaal, je moet je afvragen waarom dat verandert zou zijn.
pi_211397608
quote:
Bosman had een kater.
Dit is een ander soort kater.

Alleen maar opkomen voor de allochtonen. Juist daarom heeft pvv gewonnen, sukkeltje timmermans.
1947-2016
pi_211397616
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Geen personeel en meer klanten te bedienen?? Weet niet of je onder een steen geleefd hebt maar de hele dienstregeling van de NS ligt op zijn kop omdat er geen mensen zijn.

Personeel in het buitenland zoeken een optie? :P
pi_211397617
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Dat vind ik dan wel weer heel lelijk. Dan krijgen we straks dat de VVD alsnog de premier levert als het met de PVV klapt. Die hebben nu ook een sterkere onderhandelingspositie, dus voor de PVV lijkt me dat ook niet prettig
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 12:40:25 #32
375570 crew  Cyan9
pi_211397618
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:39 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Vroeger was het normaal, je moet je afvragen waarom dat verandert zou zijn.
Hou op zeg, vroeger was dat helemaal niet normaal.
pi_211397628
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens.
De VVD moet uiteindelijk de kar gaan trekken, en blijbkaar was dit nodig om die boodschap over te brengen.
Ja en ze hadden de schade kunnen beperken door Wilders buiten te sluiten. En Rutte is/was hoe je verder ook over hem denkt qua inhoud in de debatten gewoon een politieke geweldenaar. Wilders is totaal geen partij gebleken voor Yesilgöz.
blablablabla
  donderdag 23 november 2023 @ 12:41:13 #34
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bosman had een kater.
Dit is een ander soort kater.
Misschien heeft Timmermans ook wel gezopen.
pi_211397631
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Hou op zeg, vroeger was dat helemaal niet normaal.
In jouw omgeving misschien niet. In mijn omgeving hebben we nooit moeilijk gedaan over homo's. Nog steeds niet.
pi_211397637
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien heeft Timmermans ook wel gezopen.
Hij zit echt in de goot hoor.
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 12:42:08 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397640
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja en ze hadden de schade kunnen beperken door Wilders buiten te sluiten. En Rutte is/was hoe je verder ook over hem denkt qua inhoud in de debatten gewoon een politieke geweldenaar. Wilders is totaal geen partij gebleken voor Yesilgöz.
Weet niet of dat iets had geholpen, wellicht enkele zetels.
Ik heb er vertrouwen in dat zaken nu gaan keren.
pi_211397647
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Personeel in het buitenland zoeken een optie? :P
Dan moet je wel beginnen met gericht zoeken. Mooi voorbeeld zijn tienduizenden mensen uit India die zich hier zijn gaan vestigen de afgelopen 10 jaar. Vrijwel allemaal werkzaam in de IT, maar ze gebruiken wel zorg en onderwijs en moeten ergens wonen.
blablablabla
pi_211397650
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:39 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Vroeger was het normaal
Dat valt wel mee

En ja, om maar te happen. Dat is deels inderdaad de Islam die daar haaks tegenover staat. Maar de laatste jaren ook behoorlijk veel aversie van de autochtone medemens richting LGBTQ

Kinderen, scholieren hierover voorlichten zal voorlopig nog wel nodig blijven
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211397653
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:39 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
De stemmen uit het buitenland zijn volgens mij nog niet geteld, dus er is nog wel een kans dat de restzetel bij GL/PvdA of D66 gaat eindigen
Volgens mij was Amsterdam ook nog niet helemaal klaar, toch?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_211397657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:41 schreef ashardalan het volgende:

[..]
In jouw omgeving misschien niet. In mijn omgeving hebben we nooit moeilijk gedaan over homo's. Nog steeds niet.
Soms een leuke gevatte opmerking, maar altijd laten merken welkom te zijn bij wat dan ook.
Zoals dat hoort in het Amsterdamse en Noord-Hollandse en precies de manier zoals iedereen met elkaar omgaat.
1947-2016
pi_211397663
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik denk dat het best wel kan. Juist nu er zoveel pvv stemmers zijn. En geert was een stuk milder in de campagne, misschien dat dat juist mensen heeft getrokken.
Wat ik interessant vind, is het kiezersbewegingenplaatje van de NOS: de PVV heeft niet alleen veel niet-stemmers getrokken (12% van de stemmen komt van mensen die in 2021 niet hebben gestemd), maar er zijn ook veel PVV-stemmers afgehaakt (10%). Wie zijn die mensen en waarom zijn ze afgehaakt? Vinden ze de partij nu te gematigd?
pi_211397667
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Volgens mij was Amsterdam ook nog niet helemaal klaar, toch?
Jesus, Rotterdam was dat gisteravond al.
1947-2016
pi_211397668
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Paar weken terug stond Wilders nog op 18 zetels, pas toen hij zijn mildere ik is gaan ontplooien schoot hij omhoog. Mensen willen blijkbaar alleen op hem stemmen als regeringsdeelname een reële mogelijkheid is.
blablablabla
pi_211397675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jesus, Rotterdam was dat gisteravond al.
Jules Deelder had hier een pittige mening over gehad.
blablablabla
pi_211397676
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:38 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
maarja....er zijn wel veel meer problemen met de huidige jeugd tegenwoordig.
of je dat tegen gaat houden met een paar lesjes op school.....erg kortzichtig weer
pi_211397680
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Terecht.
pi_211397684
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:45 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
of je dat tegen gaat houden met een paar lesjes op school.....erg kortzichtig weer
Er zullen altijd wel tieners zwanger raken, laat die seksuele voorlichting maar zitten /s
pi_211397693
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat ik interessant vind, is het kiezersbewegingenplaatje van de NOS: de PVV heeft niet alleen veel niet-stemmers getrokken (12% van de stemmen komt van mensen die in 2021 niet hebben gestemd), maar er zijn ook veel PVV-stemmers afgehaakt (10%). Wie zijn die mensen en waarom zijn ze afgehaakt? Vinden ze de partij nu te gematigd?
Toppert.

Ja, misschien is die 10% afgehaakt omdat ze alle vertrouwen in de politiek verloren waren en toch al dachten dat hun stem verloren zou gaan wegens alle uitsluitingen van de afgelopen jaren?

Just my two cents...
1947-2016
pi_211397694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat valt wel mee

En ja, om maar te happen. Dat is deels inderdaad de Islam die daar haaks tegenover staat. Maar de laatste jaren ook behoorlijk veel aversie van de autochtone medemens richting LGBTQ

Kinderen, scholieren hierover voorlichten zal voorlopig nog wel nodig blijven
Islam is hier slechts (imo) een heeeeeeeeeeel klein aandeel in.

Grootste probleem is, denk ik, de VS en die gender idioterie die daar vandaan komt. En ja, daar is het wél zo erg als FvD en PVV beweren. Tevens zijn de excessen van de canal pride hier ook debet aan. Het achterlijke extreem seksueel geneuzel daarvan heeft een hele slechte weerslag op de rest van de niet-hetero's. Vriend van mijn vrouw komt al decennia niet meer op pride Amsterdam, puur vanwege de hysterie die er omheen zit en het gedrag tijdens.
pi_211397702
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:46 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Terecht.
Opkomst was ook wel weer bedroevend laag.
blablablabla
pi_211397703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het andere plaatje dat ze hebben laat zien dat 10% van toen nu niet gestemd heeft. En dan kleine flarden naar NSC VVD en FvD
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 12:47:53 #53
375570 crew  Cyan9
pi_211397704
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:45 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
Niks mis met voorlichting. Daar worden ze echt niet slechter van.
pi_211397719
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:47 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Voorlichting is iets anders dan verplichte propaganda.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik er zo over denk maar een hoop mensen schijnbaar wél.
pi_211397721
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:47 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
leraren tekort, ze krijgen nu al veel te weinig lessen.....en ze lopen al zwaar achter op taal.
hoe en wanneer wil je dat gaan voorlichten dan ?
ligt ook wel een taak bij de ouders he.....die vaak verzaken
pi_211397724
quote:

[..]
Beetje zoals de huidige eredivisie. Amsterdam hobbelt er maar wat achteraan....
}:|
1947-2016
pi_211397725
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:47 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Islam is hier slechts (imo) een heeeeeeeeeeel klein aandeel in.

Grootste probleem is, denk ik, de VS en die gender idioterie die daar vandaan komt. En ja, daar is het wél zo erg als FvD en PVV beweren. Tevens zijn de excessen van de canal pride hier ook debet aan. Het achterlijke extreem seksueel geneuzel daarvan heeft een hele slechte weerslag op de rest van de niet-hetero's. Vriend van mijn vrouw komt al decennia niet meer op pride Amsterdam, puur vanwege de hysterie die er omheen zit en het gedrag tijdens.
Maar dat is toch ook prima. Genoeg holebi's die Pride ook niks vinden.

Maar uitzonderingen uit de VS moet je niet als norm gaan zien voor iets waar je gewoon begrip voor mag hebben. Het ging zo erg over bestaansrecht deze verkiezingen. Nou dit is ook een stukje bestaansrecht voor een kleine minderheid van de bevolking
pi_211397740
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:49 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
leraren tekort, ze krijgen nu al veel te weinig lessen.....en ze lopen al zwaar achter op taal.
hoe en wanneer wil je dat gaan voorlichten dan ?
ligt ook wel een taak bij de ouders he.....die vaak verzaken
Schuld van de buitenlanders. Laten we ook maar uit de EU stappen.
pi_211397742
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar dat is toch ook prima. Genoeg holebi's die Pride ook niks vinden.

Maar uitzonderingen uit de VS moet je niet als norm gaan zien voor iets waar je gewoon begrip voor mag hebben. Het ging zo erg over bestaansrecht deze verkiezingen. Nou dit is ook een stukje bestaansrecht voor een kleine minderheid van de bevolking
Jij vroeg (impliciet) waar de vermindering van de acceptatie vandaan komt, ik gaf 2 mogelijke oorzaken ;)
pi_211397754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Toppert.

Ja, misschien is die 10% afgehaakt omdat ze alle vertrouwen in de politiek verloren waren en toch al dachten dat hun stem verloren zou gaan wegens alle uitsluitingen van de afgelopen jaren?

Just my two cents...
Dat is zo'n groep waar we weinig over weten, net als de migrantengroep die niet stemt en vaker laaggeletterd is (waar een gast bij de NOS gisteren deskundig over sprak). Een opkomstpercentage van rond de 80% is niet iets om ons in internationaal perspectief voor te schamen, maar het is natuurlijk wel schokkend dat zo'n groot deel niet stemt.
pi_211397761
quote:
Wat is het toch ook een verschrikkelijke demagoog.
pi_211397762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Voorlichting is iets anders dan verplichte propaganda.
Het punt is alleen dat op elk ander thema informatie sneller gezien wordt als voorlichting en seks en genderidentiteit educeren aan scholen is dan opeens propaganda. Het is gewoon een vreemde onderbuik weerstand die een hoop mensen krijgen. Geen idee waarom ook.
pi_211397786
quote:
Turkse media: vijand van de islam

Media in Turkije schrijven dat Nederland heeft gestemd voor "een vijand van de islam" die veelvuldig minachtend over Turkije en de Turken heeft gesproken. Verschillende media verwijzen naar een toespraak van Wilders waarin hij zet dat "degenen die op Erdogan stemmen zouden terug moeten gaan naar hun land".

Ook toont een nieuwssite een video waarop Wilders ooit de Turken in het Engels kort maar krachtig heeft toegesproken: "Ik heb een boodschap voor de Turken, jullie zijn geen Europeanen en jullie zullen het nooit worden".

Ook media uit Marokko ontgaan de verkiezingswinst van de PVV niet. De Frans-Marokkaanse nieuwssite le360.ma haalt de minder-minder-uitspraak van Wilders uit 2014 aan. En de Marokkaanse nieuwssite Médias24 schrijft dat hoewel Wilders zich verzoenend opstelt hij toch anti-Marokkaans is.

De site verwijst naar het PVV-partijprogramma dat zich onder meer tegen islamitische scholen, de Koran en moskeeën uitlaat.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211397797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het punt is alleen dat op elk ander thema informatie sneller gezien wordt als voorlichting en seks en genderidentiteit educeren aan scholen is dan opeens propaganda. Het is gewoon een vreemde onderbuik weerstand die een hoop mensen krijgen. Geen idee waarom ook.
Seksuele voorlichting was ook nooit echt een issue. De hele angst daarover is in mijn ogen vooral over komen waaien uit de VS. Wij deden vroeger hooguit wat lacherig als de biologieleraar een condoom over een komkommer trok, maar tegenwoordig moet net gedaan worden alsof seksualiteit niet bestaat en zitten we straks lekker met net zoveel tienerzwangerschappen als in de VS.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211397801
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:51 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Jij vroeg (impliciet) waar de vermindering van de acceptatie vandaan komt, ik gaf 2 mogelijke oorzaken ;)
En dat wordt alleen maar erger op het moment dat rechtse partijen hier wetgeving niet op gaan aanpassen. Want deze bevolking strijdt gewoon voor hun identiteit. Wat door tegenstanders als opdringen wordt gezien. Het tolerante beeld wat iedereen van Nederland had is al lang niet meer
pi_211397814
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:55 schreef superniger het volgende:

[..]

We sturen ze allemaal terug naar land van herkomst. Opgelost.
pi_211397822
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Seksuele voorlichting was ook nooit echt een issue. De hele angst daarover is in mijn ogen vooral over komen waaien uit de VS. Wij deden vroeger hooguit wat lacherig als de biologieleraar een condoom over een komkommer trok, maar tegenwoordig moet net gedaan worden alsof seksualiteit niet bestaat en zitten we straks lekker met net zoveel tienerzwangerschappen als in de VS.
Daarom moet een abortus ook nooit strafbaar worden. Het lijkt erop dat Nederland in één dag even 100 jaar terug in de tijd is gegaan. Op naar een mooi 1924.
pi_211397824
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En dat wordt alleen maar erger op het moment dat rechtse partijen hier wetgeving niet op gaan aanpassen. Want deze bevolking strijdt gewoon voor hun identiteit. Wat door tegenstanders als opdringen wordt gezien. Het tolerante beeld wat iedereen van Nederland had is al lang niet meer
Klopt. Komt door het opleggen van de mening van de heersende partij(en) op een grote groep mensen die dat niet willen. Ongeacht wie die macht heeft.

De tolerantie van de jaren 90 is kapot gemaakt door Paars en alle opvolgende kabinetten.
pi_211397827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het is helemaal geen "vreemde onderbuik", maar staat voor veel mensen haaks op hun eigen overtuigingen en waarden. Ik deel hun conservatieve overtuigingen niet - integendeel - maar ik heb er weinig moeite mee om dat in te zien. Ik snap oprecht niet waarom je hun overtuiging op voorhand irrelevant zou willen verklaren of buiten bestaande mogelijkheden zou willen plaatsen. Dat past niet in een democratie.
pi_211397832
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Precies. Omdat een basisschoolleerling in een boekje leest over orale seks of homoliefde. Nou genoeg kids met smartphone incl internet. ze kunnen beter in een boekje er genuanceerd over lezen dan porno sites ontdekken
  donderdag 23 november 2023 @ 13:00:10 #71
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211397836
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Precies. Omdat een basisschoolleerling in een boekje leest over orale seks of homoliefde. Nou genoeg kids met smartphone incl internet. ze kunnen beter in een boekje er genuanceerd over lezen dan porno sites ontdekken
Dit is toch wel goede reclame voor thuisonderwijs
pi_211397842
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dus omdat genoeg mensen makkelijk aan een pistool kunnen komen, wapenbezit maar vrijgeven?
pi_211397848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Er zijn legio voorbeelden te noemen waarin het wel degelijk opgedrongen wordt. Ik ga ze hier niet benoemen want is wat off-topic en daar zijn andere topics voor verder.
Ik vind het prima dat mijn kinderen op school wordt geleerd hoe seksualiteit, geaardheid en wat al niet meer voorkomt. Ik heb er wél problemen mee dat mijn kinderen gedwongen worden het maar normaal te vinden. Ik heb liever dat mijn kinderen daar zelf een oordeel over kunnen vormen zonder invloed van een leraar, politicus en andere beweging.
pi_211397853
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik snap oprecht niet waarom je hun overtuiging op voorhand irrelevant zou willen verklaren of buiten bestaande mogelijkheden zou willen plaatsen.
Omdat de tegenstanders in plaats van genuanceerd zorgen uiten beleidsbepalers voor pedo uitmaken
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 13:02:34 #75
375570 crew  Cyan9
pi_211397858
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:00 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Dus omdat genoeg mensen makkelijk aan een pistool kunnen komen, wapenbezit maar vrijgeven?
Wat is dat nou weer voor scheve vergelijking?
pi_211397860
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Omdat de tegenstanders in plaats van genuanceerd zorgen uiten beleidsbepalers voor pedo uitmaken
:? Wie heeft dat wanneer jegens welke beleidsbepaler gedaan?
pi_211397861
links gaat echt helemaal los:

directie bnnvara na zege pvv:
donkere ochtend, bedreiging voor samenleving
pi_211397867
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Met oneigenlijke technieken van een ideologische opponent kun je nog niet je eigen oneigenlijke technieken goedpraten. Geef liever het goede voorbeeld.
pi_211397868
quote:

[..]

Personeelstekorten zijn een heel ander probleem, als er wat minder mensen in totale onzinberoepen actief zouden zijn, bijvoorbeeld rond social media en als coach zou het personeelsprobleem een stuk kleiner zijn.
pi_211397870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:02 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Wat is dat nou weer voor scheve vergelijking?
Ongewenst gedrag (kinderen die porno kijken) is voor sommige mensen aanleiding om maar instructuele informatie te verstrekken over seksuele handelingen.

Maar goed, zwaar off topic
pi_211397886
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er zijn legio voorbeelden te noemen waarin het wel degelijk opgedrongen wordt. Ik ga ze hier niet benoemen want is wat off-topic en daar zijn andere topics voor verder.
Ik vind het prima dat mijn kinderen op school wordt geleerd hoe seksualiteit, geaardheid en wat al niet meer voorkomt. Ik heb er wél problemen mee dat mijn kinderen gedwongen worden het maar normaal te vinden. Ik heb liever dat mijn kinderen daar zelf een oordeel over kunnen vormen zonder invloed van een leraar, politicus en andere beweging.
Dus jij zou liever willen dat je kind voorgelicht wordt met een disclaimer dat hij/zij het absoluut niet normaal hoeft te vinden hoor. Hoe denk je dat dit valt bij leerlingen in die klas die al twijfelen over hun geaardheid? Of als je kind dat zelf ervaart. Is toch een intolerante manier om je kinderen daar wegwijs mee te maken
pi_211397888
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:02 schreef rotaderp44 het volgende:

Dat is een omroep in het publieke bestel toch?
pi_211397895
quote:

[..]

Uit Trendrapportage onderwijsarbeidsmarkt van ministerie;

Volgens mij valt het wel mee met instroom aantal nieuwe leerlingen. Er is wel veel vergrijzing en dat wordt moeilijk opgevangen maar de tekort ligt niet aan de migratiecijfers.

pi_211397899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dus jij zou liever willen dat je kind voorgelicht wordt met een disclaimer dat hij/zij het absoluut niet normaal hoeft te vinden hoor. Hoe denk je dat dit valt bij leerlingen in die klas die al twijfelen over hun geaardheid? Of als je kind dat zelf ervaart. Is toch een intolerante manier om je kinderen daar wegwijs mee te maken
We maken tegenwoordig al voorbehouden over de Holocaust, ik zie niet in waarom dezelfde voorbehouden niet kunnen toepassen bij deze onderwerpen.
pi_211397905
quote:
Net zoals met dat MH17-toneelstukje?
pi_211397916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Met oneigenlijke technieken van een ideologische opponent kun je nog niet je eigen oneigenlijke technieken goedpraten. Geef liever het goede voorbeeld.
Door wat te doen precies? Ik ben toch niet aan een heksenjacht bezig. Ik geef aan dat ik het irrationeel vindt en denk dat het voortkomt uit een angst dat kinderen door die voorlichting gevormd worden op een manier die hun ouders niet aan staat
pi_211397929
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:02 schreef rotaderp44 het volgende:

Dacht dat het een grapje was, maar is echt. Vanmiddag een bijeenkomst :')

Democraten gaan vanmiddag demonstreren tegen de democratie _O- 8)7
pi_211397932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
We maken tegenwoordig al voorbehouden over de Holocaust, ik zie niet in waarom dezelfde voorbehouden niet kunnen toepassen bij deze onderwerpen.
Laten we het omdraaien en zowel bij geschiedkundige als seksuele onderwerpen niet toepassen. Zijn gewoon elementaire themas waar je gewoon mag benoemen dat de norm is dat je het accepteert. Of in het geval van de Holocaust afkeurt en erkent
pi_211397933
Ik kan een relatief onschuldig en hypothetisch voorbeeld geven: op school wordt aan jongeren verteld dat het heel normaal is om je seksualiteit te verkennen door meerdere seksuele partners te hebben. Ik zit er totaal niet op te wachten dat de school van mijn kinderen zulke dingen verkondigt. Ik vind namelijk dat het goed is om terughoudend te zijn in het aantal sekspartners dat je hebt. Voor een andere ouder die er net zo over denkt als de school is er geen probleem. Voor mij is het een vorm van indoctrinatie. Het onderwijs moet gewoon geen moraliserende rol op zich nemen.

Wat het onderwijs wel in mijn optiek moet doen, is wederzijds respect als een voorwaarde stellen voor het leerproces. Anders kun je niet functioneren in een groep. En dat wederzijdse respect moet niet alleen van conservatieven en wappies komen, maar ook van progressieven die hun eigen ideeën volstrekt vanzelfsprekend vinden.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:08:54 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397944
quote:

[..]
Paar weken terug stond Wilders nog op 18 zetels, pas toen hij zijn mildere ik is gaan ontplooien schoot hij omhoog. Mensen willen blijkbaar alleen op hem stemmen als regeringsdeelname een reële mogelijkheid is.
Ja deels wel,
Maar ik geloof niet in die peilingen dat je alles daarin meet.
De beweging is wel autonoom, die wordt niet ineens gestuurd door enkele media optreden of gegil van de Hond of IPSO.
pi_211397945
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Uit Trendrapportage onderwijsarbeidsmarkt van ministerie;

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Volgens mij valt het wel mee met instroom aantal nieuwe leerlingen. Er is wel veel vergrijzing en dat wordt moeilijk opgevangen maar de tekort ligt niet aan de migratiecijfers.

[ afbeelding ]
Zit op een 5.5 inch mobieltje dus kan niet alles lezen, maar wat ik zo snel lees gaan die cijfers over de periode tot 2021, dus voor de Russische inval en de enorme stroom Oekraïense vluchtelingen. Niet echt representatief voor het heden wellicht ?
blablablabla
pi_211397948
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan een relatief onschuldig en hypothetisch voorbeeld geven: op school wordt aan jongeren verteld dat het heel normaal is om je seksualiteit te verkennen door meerdere seksuele partners te hebben. Ik zit er totaal niet op te wachten dat de school van mijn kinderen zulke dingen verkondigt. Ik vind namelijk dat het goed is om terughoudend te zijn in het aantal sekspartners dat je hebt. Voor een andere ouder die er net zo over denkt als de school is er geen probleem. Voor mij is het een vorm van indoctrinatie.
Kan hier wel inkomen maar nu neem je 1 school als norm voor het onderwijs in Nederland.
pi_211397970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Kan hier wel inkomen maar nu neem je 1 school als norm voor het onderwijs in Nederland.
Indoctrinatie is aan de orde van de dag. Ik heb zelf op een school met de Bijbel gezeten. Ugh. Wij leerden dat heidenen minderwaardig waren en zielig omdat ze naar de hel zouden gaan.
pi_211397976
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:03 schreef -0- het volgende:

[..]
Personeelstekorten zijn een heel ander probleem, als er wat minder mensen in totale onzinberoepen actief zouden zijn, bijvoorbeeld rond social media en als coach zou het personeelsprobleem een stuk kleiner zijn.
Tja dat is wel simplistisch geredeneerd hoor.

Is een beroep onzinnig als jij er je boterham mee kunt verdienen, dan bedien je toch gewoon een markt uiteindelijk? Jouw ongetwijfeld gekleurde mening is natuurlijk niet de norm om te bepalen of iets wel of niet onzin is.
blablablabla
pi_211397977
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:07 schreef StephanL het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo dat een democratisch gekozen partij/leider zelf per se democratisch is he. En kan daarmee zeker een gevaar voor de democratie vormen.

Nu geloof ik dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen overigens en is die bijeenkomst ook wel :') x 1000000 te noemen.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:12:06 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397981
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:58 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Daarom moet een abortus ook nooit strafbaar worden. Het lijkt erop dat Nederland in één dag even 100 jaar terug in de tijd is gegaan. Op naar een mooi 1924.
Abortus is strafbaar als je niet het wettelijk kader volgt.
pi_211397989
quote:

[..]

het masker valt af........
pi_211397991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Indoctrinatie is aan de orde van de dag. Ik heb zelf op een school met de Bijbel gezeten. Ugh. Wij leerden dat heidenen zielig waren omdat ze naar de hel zouden gaan.
En weer een voorbeeld uit je eigen omgeving. Ik kan me namelijk ook voorstellen dat leraren het ook kunnen brengen op een manier dat je mensen niet hoeft te veroordelen als je experimenteert met seks. Is al heel anders dan jij die insinueert dat promiscuïteit aangemoedigd wordt in groep 6. Dat is niet realistisch natuurlijk
pi_211397997
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Zit op een 5.5 inch mobieltje dus kan niet alles lezen, maar wat ik zo snel lees gaan die cijfers over de periode tot 2021, dus voor de Russische inval en de enorme stroom Oekraïense vluchtelingen. Niet echt representatief voor het heden wellicht ?
Dat gaat niet om hele grote aantallen. In 2022 hadden 1.474.670 kinderen basisonderwijs in Nederland.

DUO geeft aan in september 2022 dat er 13.000 Oekrainse kinderen les krijgen in Nederland. Overigens is Oekrainse influx van kinderen ook eenmalig dus of je dan migratie als geheel daar schuld van moet gaan geven...
pi_211398001
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik zie graag dat door educatie onze normen en waarden op peil worden gehouden. Dát leidt tot acceptatie en normalisering. Het onterecht op een voetstuk plaatsen van minderheden leidt tot afkeer.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:14:50 #101
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211398013
Vast al besproken, maar hoe betrouwbaar is deze site?

Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 13:15:18 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211398019
quote:

[..]

Dat ik die partij in overweging had genomen :')

Blij dat ik op tijd genezen was.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211398042
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zie graag dat door educatie onze normen en waarden op peil worden gehouden. Dát leidt tot acceptatie en normalisering. Het onterecht op een voetstuk plaatsen van minderheden leidt tot afkeer.
Het gaat niet om op een voetstuk plaatsen. Het gaat om gelijkwaardigheid. Als jij leerlingen leert dat heteroseksuele gevoelens de norm zijn maar homoseksuele gevoelens als ongewoon gezien moeten worden is dat niet gelijkwaardig. geen idee wat voor normen en waarden je hier ook aan zou willen koppelen. Tenzij het vanuit een religieus oogpunt komt
pi_211398073
Ik lees dat mensen willen protesteren tegen de PVV wegens "haat tegen de lhbtiq+-gemeenschap".

Maar Wilders is toch niet anti lhbtig maar vooral anti woke?
speak only if it improves the silence.
pi_211398077
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat gaat niet om hele grote aantallen. In 2022 hadden 1.474.670 kinderen basisonderwijs in Nederland.

DUO geeft aan in september 2022 dat er 13.000 Oekrainse kinderen les krijgen in Nederland. Overigens is Oekrainse influx van kinderen ook eenmalig dus of je dan migratie als geheel daar schuld van moet gaan geven...
Zal het straks eens nalezen op een fatsoenlijk scherm. Het is ook veel te makkelijk om overal de (arbeids) migranten maar de schuld van te geven.

Maar merk in mijn directe omgeving dat het na corona in het onderwijs wel enorm nijpend is en enorm veel lesuitval, als ouder zijn dat zaken waar je je wel serieus druk om kunt maken en je zou kunnen doen verleiden om een proteststem uit te brengen op een gedrocht als de PVV.
blablablabla
pi_211398080
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het gaat niet om op een voetstuk plaatsen. Het gaat om gelijkwaardigheid. Als jij leerlingen leert dat heteroseksuele gevoelens de norm zijn maar homoseksuele gevoelens als ongewoon gezien moeten worden is dat niet gelijkwaardig. geen idee wat voor normen en waarden je hier ook aan zou willen koppelen. Tenzij het vanuit een religieus oogpunt komt
Niets mis mee om alleen de geldende norm te bespreken. We gaan toch ook niet in naam van gelijkwaardigheid op school iedereen Papiaments leren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211398089
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:21 schreef TjjWester het volgende:
Ik lees dat mensen willen protesteren tegen de PVV wegens "haat tegen de lhbtiq+-gemeenschap".

Als je toch niet hoeft te werken is er altijd wel een legitieme reden om ergens als een mongool te gaan staan protesteren.
blablablabla
pi_211398103
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:22 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Niets mis mee om alleen de geldende norm te bespreken. We gaan toch ook niet in naam van gelijkwaardigheid op school iedereen Papiaments leren
Scheve vergelijking. Maar dat weet je zelf ook wel
pi_211398114
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Je leest niet goed denk ik. Ik heb niks tegen de normalisering maar wel tegen de manier waarop. En volgens mij is de doctrine nu toch wel dat de LHBTQI gemeenschap toch echt wel op een voetstuk geplaatst moet worden.
pi_211398124
quote:

https://www.bnnvara.nl/jo(...)bod-op-lgbt-genezing

https://www.out.tv/nieuws(...)rgen-een-dromedaris/

PVV is natuurlijk vooral pro LGB omdat het perfect past als tegenargument richting de Islam. als er meer bij komt kijken is LGBTQ vooral iets waar Geert niet bepaald tolerant tegenover staat
pi_211398131
quote:

Dit soort denkbeelden krijgen ze nu
twitter
  donderdag 23 november 2023 @ 13:28:54 #113
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211398146
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je leest niet goed denk ik. Ik heb niks tegen de normalisering maar wel tegen de manier waarop. En volgens mij is de doctrine nu toch wel dat de LHBTQI gemeenschap toch echt wel op een voetstuk geplaatst moet worden.
Op een voetstuk? Wat een onzin. Kun je voorbeelden geven?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211398151
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb zelf geen kinderen dus ik ga daar niet namens mezelf of jou als ouder over oordelen. Maar ik denk dat de intentie waarmee het overgebracht wordt en hoe het opgevat wordt door ouders, maatschappij vooral erg verschillen van elkaar. Dat is jammer. En komt vooral door uitzonderingen uit Amerika
pi_211398159
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:28 schreef StephanL het volgende:

[..]
Dit soort denkbeelden krijgen ze nu
[ twitter ]
_O- en dan nog het lef hebben om te beweren dat alleen de PVV mensen uit zou sluiten _O-

Valt me op dat juist zij die tolerantie prediken vol zitten met haat en discriminerende denkbeelden
pi_211398164
Ik maak me ernstig zorgen over de veiligheid van dhr Wilders, hebben meer mensen dat? (en ja, ik bedoel dan meer dan dat dat normaal al speelt rond zijn persoon).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211398179
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik maak me ernstig zorgen over de veiligheid van dhr Wilders, hebben meer mensen dat?
Nee
  donderdag 23 november 2023 @ 13:31:50 #118
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211398182
quote:

Waar waren ze bij al het antisemitisme van die Hamas-sympathisanten?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211398188
quote:
Ik maak me ernstig zorgen over de veiligheid van dhr Wilders, hebben meer mensen dat? (en ja, ik bedoel dan meer dan dat dat normaal al speelt rond zijn persoon).
Ja, absoluut. Er heerst weer net zo'n sfeer als toen Fortuyn groot dreigde te worden.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:32:17 #120
438527 MissButterflyy
pi_211398190
quote:
Ik maak me ernstig zorgen over de veiligheid van dhr Wilders, hebben meer mensen dat?
Hij wordt al jaren heel goed beveiligd. Dat zal nu niet anders zijn.
pi_211398201
quote:
15s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, absoluut. Er heerst weer net zo'n sfeer als toen Fortuyn groot dreigde te worden.
Verschil is wel dat Wilders al eventjes vrij behoorlijk wordt beveiligd. Het sfeertje is wel vergelijkbaar. Ook weer geinitieerd door linksch.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:33:00 #122
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398204
quote:
Ja, heel erg zelfs. Het gelul over de 'democratie verdedigen' helpt ook niet bepaald.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 13:33:33 #123
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211398216
quote:
Ja, ongeacht dat ik met veel van zijn gedachtengoed mij niet identificeer lijkt me dat niet de bedoeling nee, de Nederlander heeft gesproken. Maar je ziet het sentiment al opzwepen en dat vind ik wel gevaarlijk.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:34:12 #124
438527 MissButterflyy
pi_211398222
quote:
15s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Pim Fortuyn wilde zich niet laten beveiligen.

Verder, alleen gestoorden wensen hem dood. Maar kritiek hebben op hem en niet blij zijn met de verkiezingsuitslag mag he.
pi_211398225
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Verschil is wel dat Wilders al eventjes vrij behoorlijk wordt beveiligd. Het sfeertje is wel vergelijkbaar. Ook weer geinitieerd door linksch.
Klopt. Aan de andere kant: tijdens een van de debatten hebben we gezien dat beveiliging nooit perfect werkt. Zo'n situatie moet voor Wilders bij uitstek bijzonder bedreigend zijn.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 13:34:17 #126
pi_211398228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:33 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Ja, heel erg zelfs. Het gelul over de 'democratie verdedigen' helpt ook niet bepaald.
Rechtsstaat verdedigen begrijp ik op zich wel, maar ja het democratisch proces heeft inderdaad juist gesproken.
pi_211398237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Kan zijn, maar tegen een goede sluipschutter beveilig je heel weinig
  donderdag 23 november 2023 @ 13:35:26 #128
182233 thedeedster
pi_211398240
quote:
Ja, ik heb de speeches gisteren gezien, Baudet heeft al twee keer klappen gekregen, de volgende keer is het misschien een stuk ernstiger. Veel linkse stemmers zijn helemaal door het dolle heen, niet meer rationeel en dan kan het snel gaan. Oppassen geblazen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:35:36 #129
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398243
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Rechtsstaat verdedigen begrijp ik op zich wel, maar ja het democratisch proces heeft inderdaad juist gesproken.
https://www.denederlandse(...)nederlandse_grondwet
  donderdag 23 november 2023 @ 13:36:01 #130
438527 MissButterflyy
pi_211398253
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Klopt. Aan de andere kant: tijdens een van de debatten hebben we gezien dat beveiliging nooit perfect werkt. Zo'n situatie moet voor Wilders bij uitstek bijzonder bedreigend zijn.
Amerikaanse presidenten, en Biden bijvoorbeeld, worden ook goed beveiligd en zullen die gedachten ook hebben. Denk je daar ook over na?
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 13:36:15 #131
pi_211398254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Verder, alleen gestoorden wensen hem dood. Maar kritiek hebben op hem en niet blij zijn met de verkiezingsuitslag mag he.
Er ontstaat ook wel weer een beweging waarbij je niet kritisch mag zijn over het resultaat en het gevolg van deze uitslag, want dan ben je een 'gevaarlijk linksmensch'.
pi_211398257
quote:

[..]

Dat sentiment vind ik dus vrij extreem op social media. Wilders en zijn hele achterban wordt nu weggezet als racisten en islamofoob. Genoeg gestoorden in ons land die "de democratie verdedigen" anders gaan interpreteren.
pi_211398263
quote:

[..]

Klopt. Probleem is dan ook dat de huidige tendens richting Tante Greet juist die gestoorden activeert. Zie Volkert. Ook gestoord, ook geactiveerd door het (media-)klimaat toen.

Maar goed, laten we hopen dat het allemaal opgeblazen is.
pi_211398264
quote:
Denk dat we nu dichter bij een moordaanslag zijn dan ooit. De militante taal die nu van links komt.. er hoeft maar 1 Volkert te zijn die gehoor geeft aan de oproep om de democratie te verdedigen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211398269
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:35 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Kan zijn, maar tegen een goede sluipschutter beveilig je heel weinig
Klopt.

Bij het debat stond er ook opeens een idioot op het podium te schreeuwen.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:37:55 #136
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211398273

38 zetels voor Geert, en GLPVDA op gelijke hoogte met VVD.

Als dit zo blijft dan...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 23 november 2023 @ 13:37:56 #137
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398274
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Amerikaanse presidenten, en Biden bijvoorbeeld, worden ook goed beveiligd en zullen die gedachten ook hebben. Denk je daar ook over na?
En toch gaat het regelmatig mis, er hoeft maar één gek te zijn met voldoende motivatie.

Een recent voorbeeld zou Shinzo Abe kunnen zijn: https://nos.nl/artikel/24(...)verkiezingstoespraak
pi_211398280
quote:

[..]
Nee, maar dat komt omdat die personen aan de andere kant van de oceaan wonen. Tevens ook geen Nederlandse politici zijn.

Maar in theorie; ja, ook demente Joe moet gewoon zijn ding kunnen doen.
pi_211398283
quote:

[..]
Eh, net wat minder dan over de politici in mijn eigen land en de mogelijkheden die zij krijgen om mijn stem en die van anderen te vertegenwoordigen. Ik ben namelijk geen Amerikaan maar een Nederlander.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:38:48 #140
182233 thedeedster
pi_211398284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat sentiment vind ik dus vrij extreem op social media. Wilders en zijn hele achterban wordt nu weggezet als racisten en islamofoob. Genoeg gestoorden in ons land die "de democratie verdedigen" anders gaan interpreteren.
Rutger Groot Wassink loopt alweer helemaal leeg.
Groot Wassink woest na winst PVV: 'Partij met fascistoïde tendensen'

Gewoon wat stomme krachten opnaaien en later de vermoorde onschuld spelen.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:39:32 #141
438527 MissButterflyy
pi_211398294
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Natuurlijk is hij een islamofoob. Heb je niet meegekregen waar het afgelopen jaren allemaal over ging bij hem? Dat vergeten mensen niet. Misschien zet hij zijn ideeën nu even in de koelkast betreffende de Islam, maar echt vertrouwen kweek je daar niet mee bij bepaalde mensen, niet?
pi_211398296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:37 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]

Een recent voorbeeld zou Shinzo Abe kunnen zijn: https://nos.nl/artikel/24(...)verkiezingstoespraak
Daar zijn de motieven nauwelijks van bekend en aanknopingspunten die ze hebben zijn niet politiek van aard dus slechte Vergelijking
  donderdag 23 november 2023 @ 13:40:00 #143
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398301
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Rutger Groot Wassink loopt alweer helemaal leeg.
Groot Wassink woest na winst PVV: 'Partij met fascistoïde tendensen'

Gewoon wat stomme krachten opnaaien en later de vermoorde onschuld spelen.
Anti-fascisten die schijnbaar anti-democratisch zijn. De ironie. :D
pi_211398307
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Er ontstaat ook wel weer een beweging waarbij je niet kritisch mag zijn over het resultaat en het gevolg van deze uitslag, want dan ben je een 'gevaarlijk linksmensch'.
Is er reden om kritisch op de uitslag te zijn dan? Kritisch op de gevolgen moet iedereen altijd zijn imo, ook zij die op de PVV gestemd hebben.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:40:32 #145
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398312
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Daar zijn de motieven nauwelijks van bekend en aanknopingspunten die ze hebben zijn niet politiek van aard dus slechte Vergelijking
Het gaat om het gemak, ondanks beveiliging.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:40:51 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211398314
quote:

[..]
Je hebt beveiliging en beveiliging, dat niveau ligt voor een Amerikaanse president echt een stuk hoger dan die paar bodyguards die Wilders tot z'n beschikking heeft.
pi_211398318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:40 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Anti-fascisten die schijnbaar anti-democratisch zijn. De ironie. :D
Geen grotere fascistische organisatie dan antifa
pi_211398319
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:40 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Is er reden om kritisch op de uitslag te zijn dan? Kritisch op de gevolgen moet iedereen altijd zijn imo, ook zij die op de PVV gestemd hebben.
Natuurlijk is die er. Als Timmermans met een landslide had gewonnen was rechts toch ook kritisch geweest
  donderdag 23 november 2023 @ 13:41:43 #149
438527 MissButterflyy
pi_211398325
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
Je hebt beveiliging en beveiliging, dat niveau ligt voor een Amerikaanse president echt een stuk hoger dan die paar bodyguards die Wilders tot z'n beschikking heeft.
Ik heb geen idee, maar het lijkt me dat daar ook hier wel wat aan gedaan kan worden. Veiligheid boven alles he..
Ze zullen er vast zelf ook over nadenken.
pi_211398333
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
De originele Kennedy heeft bewezen dat ook met dat niveau van beveiliging je een sluipschutter niet tegen houdt. En die sniper-geweren zijn in de decennia daarna "iets" krachtiger geworden. Je kan nu van een paar KM afstand iemand "z'n oren ff schoonmaken"
  donderdag 23 november 2023 @ 13:43:26 #151
438527 MissButterflyy
pi_211398341
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:42 schreef ashardalan het volgende:

[..]
De originele Kennedy heeft bewezen dat ook met dat niveau van beveiliging je een sluipschutter niet tegen houdt. En die sniper-geweren zijn in de decennia daarna "iets" krachtiger geworden. Je kan nu van een paar KM afstand iemand "z'n oren ff schoonmaken"
Ach ja, een paar km. Gelukkig is Nederland hier te vol voor. :')
pi_211398343
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Natuurlijk is die er. Als Timmermans met een landslide had gewonnen was rechts toch ook kritisch geweest
Waarom? Welke indicaties heb jij gezien dat deze verkiezingen niet volgens de regels verlopen zou zijn?
pi_211398346
https://www.roddelpraat.n(...)s-smaken-het-zoetst/

Die reacties onder de post van Jan Roos.....ge-wel-dig, stelletje jankballen :') :') .
  donderdag 23 november 2023 @ 13:43:58 #154
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211398350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik heb geen idee, maar het lijkt me dat daar ook hier wel wat aan gedaan kan worden. Veiligheid boven alles he..
Ze zullen er vast zelf ook over nadenken.
Wie is ze?
pi_211398351
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:43 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Waarom? Welke indicaties heb jij gezien dat deze verkiezingen niet volgens de regels verlopen zou zijn?
Kritisch zijn staat niet gelijk aan vermoedens van fraude he
  donderdag 23 november 2023 @ 13:44:06 #156
438527 MissButterflyy
pi_211398353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:43 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Dat zegt hij toch niet?
pi_211398359
quote:

[..]
Ja, op open veld, dat is een stuk moeilijker in een woonwijk. Ik heb een telescoop en kan soms niet eens naar de maan kijken omdat huizen het zicht blokkeren.
pi_211398361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gebouwen helpen wel iets :P Maar ik doelde meer op de situatie in de VS. Zat plekken waar je een paar KM zicht hebt. En als jij dat kan, kan de sluipschutter dat ook.

Niet te vergelijken met Nederland, maar was dan ook een reactie op de situatie aan de andere kant van de plas.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:44:39 #159
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor een domme opmerking?
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 13:45:08 #160
pi_211398366
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:40 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Nouja, als de SGP 149 zetels zou behalen zou ik daar ook kritisch op zijn. Ik ga er vanuit dat de uitslag wel rechtvaardig, volgens het systeem, tot stand is gekomen. Maar dan hoef je het er niet volledig mee eens te zijn
  donderdag 23 november 2023 @ 13:45:11 #161
438527 MissButterflyy
pi_211398369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:43 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wie is ze?
Wilders, zijn partijgenoten en de nederlandse overheid, die verantwoordelijk is voor de veiligheid van zijn politici.
Ze zitten vast niet te slapen allemaal over dit onderwerp.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:45:37 #162
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211398376
quote:

[..]
Het is zoveel mogelijk uitsluiten maar als je zag wat voor beveiliging Obama kreeg bij z'n bezoek aan NL/Amsterdam, denk dat in 1 dag meer uitgegeven is dan het jaarbudget van Wilders.
pi_211398379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:44 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Kritisch zijn staat niet gelijk aan vermoedens van fraude he
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zegt hij toch niet?
Zo lees ik het wel, wanneer men het heeft over "kritisch zijn op de uitslag". Maar goed, als er iets anders bedoelt is, mea culpa
  donderdag 23 november 2023 @ 13:46:12 #164
438527 MissButterflyy
pi_211398381
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:44 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor een domme opmerking?
En sta jij voor de klas ofzo?
  donderdag 23 november 2023 @ 13:46:47 #165
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398385
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, als de SGP 149 zetels zou behalen zou ik daar ook kritisch op zijn. Ik ga er vanuit dat de uitslag wel rechtvaardig, volgens het systeem, tot stand is gekomen. Maar dan hoef je het er niet volledig mee eens te zijn
Wat valt er eens te zijn? Als je niet twijfelt aan het democratische proces kun je slechts concluderen dat het merendeel een andere stem heeft uitgebracht.
pi_211398386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:45 schreef ashardalan het volgende:

[..]
[..]
Zo lees ik het wel, wanneer men het heeft over "kritisch zijn op de uitslag". Maar goed, als er iets anders bedoelt is, mea culpa
Kritiek is simpelweg hoe het beoordeeld wordt. Anders had je wel wantrouwend gebruikt
  donderdag 23 november 2023 @ 13:47:05 #167
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398388
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De fuck? :D
pi_211398391
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:24 schreef StephanL het volgende:
[ twitter ]

Whahahaaa _O-
Zure linksmensen die democratie niet snappen. _O-
pi_211398396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hij zal wel eens voor straf in de hoek van de klas hebben gestaan.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:47:34 #170
182233 thedeedster
pi_211398397
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:43 schreef Garfield1985 het volgende:
https://www.roddelpraat.n(...)s-smaken-het-zoetst/

Die reacties onder de post van Jan Roos.....ge-wel-dig, stelletje jankballen :') :') .
Nepwetenschapper Leo Lukassen loopt helemaal leeg. Zo zie je maar weer wat zijn wetenschappelijke neutraliteit is. Het is gewoon een ordinaire activist.
pi_211398399
De verbijstering bij de FvD-achterban is wel vermakelijk. Die snappen er he-le-maal niets van, ze waren ervan overtuigd dat half Nederland op Baudet ging stemmen. Maar beschuldigingen uiten van fraude is een tikkeltje zinloos, aangezien de PVV als grootste uit de bus is gekomen. Dan kan immers niet met een beschuldigende vinger naar Rutte, 'links' of het WEF worden gewezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 13:47:56 #172
pi_211398401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:46 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Wat valt er eens te zijn? Als je niet twijfelt aan het democratische proces kun je slechts concluderen dat het merendeel een andere stem heeft uitgebracht.
Ja, meer dan dat is het ook niet, daarna kijk je direct naar de gevolgen.
pi_211398405
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
De verbijstering bij de FvD-achterban is wel vermakelijk. Die snappen er he-le-maal niets van, ze waren ervan overtuigd dat half Nederland op Baudet ging stemmen. Maar beschuldigingen uiten van fraude is een tikkeltje zinloos, aangezien de PVV als grootste uit de bus is gekomen. Dan kan immers niet met een beschuldigende vinger naar Rutte, 'links' of het WEF worden gewezen.
Geert was voor prikken en daarom mag de FvD achterban Wilders niet, de achterban van Baudet zijn namelijk de ultra-wappies.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:48:44 #174
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211398411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat democratie gebruikt kan worden om de democratische rechtsstaat af te breken lijkt mij inmiddels ook wel duidelijk.

En dan voelt het extra cru aan dat een partij wint die totaal geen intentie heeft om haar plannen (wetenschappelijk of financieel) te onderbouwen en binnen de huidige partij ook geen democratische structuur heeft. Wat Geert wil, gebeurt. En nog veel enger dan een populist met alleenrecht die een keiharde toon heeft is een populist met alleenrecht met een mildere toon.
Met pijn en moeite derde
pi_211398413
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:47 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Zure linksmensen die democratie niet snappen. _O-
Uhm, met die demo is juist niets mis. Ze zijn het niet eens met een (mogelijk, misschien, eventueel komend) kabinet Tante Greet 1 en maken daarom gebruik van hun demonstratie recht.

Had je het gehad over die idioten van antifa die tegen de democratie willen demonstreren, dan had je wel een punt...
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 13:50:10 #176
pi_211398426
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dat democratie gebruikt kan worden om de democratische rechtsstaat af te breken lijkt mij inmiddels ook wel duidelijk.

En dan voelt het extra cru aan dat een partij wint die totaal geen intentie heeft om haar plannen (wetenschappelijk of financieel) te onderbouwen en binnen de huidige partij ook geen democratische structuur heeft. Wat Geert wil, gebeurt. En nog veel enger dan een populist met alleenrecht die een keiharde toon heeft is een populist met alleenrecht met een mildere toon.
Uiteindelijk zal hij gelukkig moeten onderhandelen met andere partijen.
pi_211398430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
Deze verkiezingsuitslag is the gift that keeps on giving. FvD kleiner, geen Van Haga meer, geen Bij1, geen 50Plus. En ik kan nog wel even doorgaan.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:50:57 #178
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Binnen zijn eigen partij, wellicht. Maar zo werkt de Nederlandse rechtstaat niet. Allemaal populistisch gejank van slechte verliezers.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:51:34 #179
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_211398442
quote:
Ja, premier worden zal daarom ook niet makkelijk worden. Als je zag hoeveel Rutte aan het reizen was, er moet een enorm beveiligingsapparaat opgetuigd worden als Wilders dat ook gaat doen, plus dat Wilders in bepaalde landen niet eens welkom is.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:52:16 #180
438527 MissButterflyy
pi_211398451
quote:

[..]

We zullen het zien. Ik zie er verder niet echt een gevaar in ofzo, denk dat het wel eens heel snel afgelopen kan zijn. Hij moet ineens een hele andere, mildere versie van zichzelf zijn. Plus echt verantwoordelijkheid nemen in plaat van maar roepen er tegen te zijn.
Ik ben benieuwd. Hoe vergaat het andere behoorlijk extreem rechtse politici in Europa die minister-president zijn geworden? In Italië bijvoorbeeld en Slowakije?
  donderdag 23 november 2023 @ 13:53:18 #181
438527 MissButterflyy
pi_211398466
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:51 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Ja, premier worden zal daarom ook niet makkelijk worden. Als je zag hoeveel Rutte aan het reizen was, er moet een enorm beveiligingsapparaat opgetuigd worden als Wilders dat ook gaat doen, plus dat Wilders in bepaalde landen niet eens welkom is.
Dat bedoel ik, hij is niet bepaald een visitekaartje voor ons land.
pi_211398468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:48 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Uhm, met die demo is juist niets mis. Ze zijn het niet eens met een (mogelijk, misschien, eventueel komend) kabinet Tante Greet 1 en maken daarom gebruik van hun demonstratie recht.

Had je het gehad over die idioten van antifa die tegen de democratie willen demonstreren, dan had je wel een punt...
Ik zeg ook niet dat met die demonstratie iets mis is. Het is alleen lachwekkend dat ze de meerderheid van de stemmen uit een verkiezing niet accepteren en dat op deze manier laten zien.
pi_211398471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, hij is niet bepaald een visitekaartje voor ons land.
Dat is een flauwekul argument.
pi_211398483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:53 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat met die demonstratie iets mis is. Het is alleen lachwekkend dat ze de meerderheid van de stemmen uit een verkiezing niet accepteren.
:? Wilders heeft 76 zetels? Dat terzijde, ze zijn imo "een beetje" prematuur hier mee.

Maar goed, dat zijn we wel gewend van activistisch ingestelde mensen.
pi_211398491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We zullen het zien. Ik zie er verder niet echt een gevaar in ofzo, denk dat het wel eens heel snel afgelopen kan zijn. Hij moet ineens een hele andere, mildere versie van zichzelf zijn. Plus echt verantwoordelijkheid nemen in plaat van maar roepen er tegen te zijn.
Ik ben benieuwd. Hoe vergaat het andere behoorlijk extreem rechtse politici in Europa die minister-president zijn geworden? In Italië bijvoorbeeld en Slowakije?
Een van de zaken die voor Volkert de doorslag gaf om te besluiten Fortuyn te vermoorden, is dat hij dreigde aan de macht te komen. Wilders is altijd een underdog geweest en je zou zelfs kunnen stellen dat er een cordon sanitaire tegen hem was ingesteld. Nu maakt hij reële kans onze minister-president te worden. Dat alleen al zal het dreigingsniveau toe doen nemen en het huidige opgefokte sfeertje helpt daar niet bij.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:55:42 #186
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398497
Hij zal gewoon moeten samenwerken en we hebben gewoon en gelukkig een grondwet die ons moet beschermen van gekken en extremen van zowel links of rechts.

Alsof Wilders nu opeens alleenheerser is en af moeten worden gestopt. Achterlijk gelul over 'de democratie verdedigen' juist nadat diezelfde democratie keihard heeft gesproken.
pi_211398507
quote:
Zeer zeker (maar ik zie dat niet als iets waar 'links' schuldig aan is ofzo, wat ik sommige andere mensen zie schrijven)... :{
Tails tell tales
pi_211398514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:54 schreef ashardalan het volgende:

[..]
:? Wilders heeft 76 zetels? Dat terzijde, ze zijn imo "een beetje" prematuur hier mee.

Maar goed, dat zijn we wel gewend van activistisch ingestelde mensen.
Ik zei "meerderheid van de stemmen"... niet kamermeerderheid. :{
pi_211398518
twitter

Vanaaf getuige van de meltdown *O* *O*
pi_211398521
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:55 schreef Cpt.Crow het volgende:
Alsof Wilders nu opeens alleenheerser is en af moeten worden gestopt. Achterlijk gelul over 'de democratie verdedigen' juist nadat diezelfde democratie keihard heeft gesproken.
Precies wat bij mij ook knaagt. 2.5 miljoen mensen stemmen op PVV en worden daardoor weggezet als de groep die voor haat en uitsluiting is.
pi_211398525
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:56 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]

Vanaaf getuige van de meltdown *O* *O*
Heerlijk dat... Die gast is compleet gestoord _O-
  donderdag 23 november 2023 @ 13:57:31 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211398531
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:51 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Welke landen zouden dat zijn dan?
  donderdag 23 november 2023 @ 13:57:47 #193
438527 MissButterflyy
pi_211398535
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is een flauwekul argument.
Nee, dat is het niet. Een groot deel van de wereld is niet vergeten dat hij opriep de Koran te verscheuren en te verbieden enz.
Zelfs in de VS, waar ze vaak nog best religieus zijn, houden ze niet van belediging van godsdienst.
En Moslimlanden zitten helemaal niet op hem te wachten denk ik. En ook daar zitten bondgenoten bij, of je het er mee eens bent if niet.
pi_211398539
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:56 schreef Forbry het volgende:

[..]
Zeer zeker (maar ik zie dat niet als iets waar 'links' schuldig aan is ofzo, wat ik sommige andere mensen zie schrijven)... :{
Kijk de speech van o.a. Timmermans nog maar eens terug.
pi_211398545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
Gokje; De landen waar homo's, onvrijwillig, gaan skydiven van gebouwen, zonder parachute?
  donderdag 23 november 2023 @ 13:58:29 #196
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Precies wat bij mij ook knaagt. 2.5 miljoen mensen stemmen op PVV en worden daardoor weggezet als de groep die voor haat en uitsluiting is.
Die mensen hebben dat ook gewoon niet de juiste democratische mening.
pi_211398548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Een groot deel van de wereld is niet vergeten dat hij opriep de Koran te verscheuren en te verbieden enz.
Zelfs in de VS, waar ze vaak nog best religieus zijn, houden ze niet van belediging van godsdienst.
En Moslimlanden zitten helemaal niet op hem te wachten denk ik. En ook daar zitten bondgenoten bij, of je het er mee eens bent if niet.
Staatsbezoeken in Islamitische landen wordt nogal een uitdaging voor Geert. :o
pi_211398562
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kijk de speech van o.a. Timmermans nog maar eens terug.
Heb ik gedaan. Emotioneel, maar dat was het ook wel wat mij betreft.
Tails tell tales
  donderdag 23 november 2023 @ 13:59:33 #199
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Radicale moslims die boos zijn. Water is nat.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:59:57 #200
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211398571
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:58 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Gokje; De landen waar homo's, onvrijwillig, gaan skydiven van gebouwen, zonder parachute?
Daar wil je niet eens heen maar ook die zullen de MP van Nederland gewoon ontvangen hoor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 13:59:58 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211398572
Ik kon het echt niet over m'n hart verkrijgen om PVV te stemmen, maar al die tranen van wereldvreemd Nederland maken zijn overwinning echt zo mooi. Als er één groep is die ik de deksel in hun smoel gun, zijn zij het.

Alsof Erdogan 2.0 morgen wordt geïnstalleerd als dictator.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 23 november 2023 @ 14:00:23 #202
344884 monkyyy
pi_211398576
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hem handen zien schudden met Erdogan in Turkije lijkt me onwaarschijnlijk, zo'n beetje het Midden-Oosten kan zijn bloed wel drinken, hij was voor een tijdje zelfs niet welkom in Groot-Brittannië.
pi_211398581
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:59 schreef Nattekat het volgende:
Ik kon het echt niet over m'n hart verkrijgen om PVV te stemmen, maar al die tranen van wereldvreemd Nederland maken zijn overwinning echt zo mooi. Als er één groep is die ik de deksel in hun smoel gun, zijn zij het.

Was het Pol Pot 2.0 geweest, hadden die mensen het hardst gejuicht...
  donderdag 23 november 2023 @ 14:01:06 #204
438527 MissButterflyy
pi_211398585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:59 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Radicale moslims die boos zijn. Water is nat.
Denk ook aan Turkije, Indonesië, Egypte, Dubai en Quatar bijvoorbeeld.

Maar goed, misschien komen ze nog wel tot andere conclusies en komt er toch een andere MP.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:01:16 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211398586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:58 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Als ze allemaal maar een retourtje hebben zal dat best meevallen.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:01:44 #206
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:00 schreef ashardalan het volgende:

[..]
:D
  donderdag 23 november 2023 @ 14:02:11 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211398595
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:00 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Hem handen zien schudden met Erdogan in Turkije lijkt me onwaarschijnlijk, zo'n beetje het Midden-Oosten kan zijn bloed wel drinken, hij was voor een tijdje zelfs niet welkom in Groot-Brittannië.
Toen was hij geen MP, ik weet niet of hij dat nu wel gaat worden maar die situatie is dus niet vergelijkbaar.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:02:46 #208
344884 monkyyy
pi_211398599
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
Toen was hij geen MP, ik weet niet of hij dat nu wel gaat worden maar die situatie is dus niet vergelijkbaar.
Oh sorry man, dat wist ik niet.
pi_211398605
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
Turkije (de Turkse media) heeft hem al "de vijand van de Islam" genoemd vandaag... Ik gok dat een staatsbezoek daar er voorlopig ff niet in zit :+
pi_211398608
quote:

Ik zal ook nooit op Wilders stemmen, ook niet op Milders. Maar ik zie vooral veel tranen van rijklinks en gymnasiumlinks die de boodschap nog steeds niet snapt, meent dat je daar ook niet naar moet kijken maar juist overschreeuwen. Sja.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:04:33 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211398618
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:03 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Turkije (de Turkse media) heeft hem al "de vijand van de Islam" genoemd vandaag... Ik gok dat een staatsbezoek daar er voorlopig ff niet in zit :+
Erdolf en z'n kornuiten schreeuwen zoveel, die heeft Rutte ook al voor van alles uitgemaakt maar als het erop aankomt praten ze wel met elkaar.
pi_211398619
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:59 schreef Forbry het volgende:

[..]
Heb ik gedaan. Emotioneel, maar dat was het ook wel wat mij betreft.
Mwa, vind de boodschap vanaf links over "extreemrechtse Wilders" aantonen dat ze niets hebben geleerd van Fortuyn, die toen ook gewoon door o.a. de politiek is weggezet als "een gevaar" voor Nederland.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:05:22 #213
474254 GurneyIsBestOke
pi_211398627
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Uiteindelijk zal hij gelukkig moeten onderhandelen met andere partijen.
Totdat vanuit rechtspopulisme besloten wordt dat er niet te onderhandelen valt en het frame steeds meer wordt gezet naar 'wat de meerderheid wil, gaat' ten opzichte van 'de democratie is er om zowel de meerderheid als de minderheid te representeren en te beschermen'. En de verkiezingen een dusdanige show worden dat het tussen twee partijen gaat, zoals in steeds meer landen het geval is, zodat een partij als de PVV (of enger, FVD) op zichzelf een absolute meerderheid kan halen.
Met pijn en moeite derde
  donderdag 23 november 2023 @ 14:05:29 #214
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Denk ook aan Turkije, Indonesië, Egypte, Dubai en Quatar bijvoorbeeld.

Maar goed, misschien komen ze nog wel tot andere conclusies en komt er toch een andere MP.
Ja, het zou toch jammer zijn als we geen vrienden meer zijn met Erdogan. Of Qatar waar de top van Hamas woont. Of Dubai met zijn geweldige mensenrechten.
pi_211398652
quote:
Timmermans veegt media de mantel uit: 'Had Wilders naar verkiezingsprogramma gevraagd'
Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA) vindt dat de media áan PVV-voorman Geert Wilders in de campagne veel te weinig hebben gevraagd over diens verkiezingsprogramma, 'waarin hij 1 miljoen Nederlanders uitsluit'. Aanvankelijk is hij nog voorzichtig in zijn kritiek, maar nadat hem een dag na de verkiezingen door de media wordt gevraagd naar de opstelling van Wilders, schiet hij uit zijn slof: "Waarom vragen jullie dat aan mij? Waarom hebben jullie hem nooit gevraagd: hoe zit het met je programma?!"
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-kamer-pvv-vvd-pvda

Woest om zich heen slaande Timmermans :(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211398677
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:05 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Ja, het zou toch jammer zijn als we geen vrienden meer zijn met Erdogan. Of Qatar waar de top van Hamas woont. Of Dubai met zijn geweldige mensenrechten.
Precies, die schurkenstaten zijn juist onderdeel van de problemen die we hier in Nederland kennen als het gaat om bijvoorbeeld immigratie. Zelf zijn ze te beroerd om mensen op te vangen.
pi_211398678
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mwa, vind de boodschap vanaf links over "extreemrechtse Wilders" aantonen dat ze niets hebben geleerd van Fortuyn, die toen ook gewoon door o.a. de politiek is weggezet als "een gevaar" voor Nederland.
Of (de huidige generatie) links stuurt er juist op aan...
  donderdag 23 november 2023 @ 14:08:59 #218
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398695
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Totdat vanuit rechtspopulisme besloten wordt dat er niet te onderhandelen valt en het frame steeds meer wordt gezet naar 'wat de meerderheid wil, gaat' ten opzichte van 'de democratie is er om zowel de meerderheid als de minderheid te representeren en te beschermen'. En de verkiezingen een dusdanige show worden dat het tussen twee partijen gaat, zoals in steeds meer landen het geval is, zodat een partij als de PVV (of enger, FVD) op zichzelf een absolute meerderheid kan halen.
Wauw en toen werd je wakker? Hij heeft 37 zetels en jij mijmert wat weg over een dictatuur.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:09:24 #219
474254 GurneyIsBestOke
pi_211398703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De weg is nog lang gelukkig, maar hij is weldegelijk gezet. En hoe ik hier sommigen over gematigde linkse mensen of moslims zie spreken is het zeker bereikbaar. Dan wordt een stem voor Wilders juist een stem tégen links in plaats van voor zijn idealen, maar dat is het gevaarlijkst als er geen milder alternatief meer voor is.
Met pijn en moeite derde
pi_211398704
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:08 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Wauw en toen werd je wakker? Hij heeft 37 zetels en jij mijmert wat weg over een dictatuur.
38, mogelijk zelfs 39 :P
  donderdag 23 november 2023 @ 14:10:36 #221
438527 MissButterflyy
pi_211398720
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:05 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
We zijn wel met meer landen bondgenoten waar het met de mensenrechten niet zo snor zit.
pi_211398721
twitter

:')
  donderdag 23 november 2023 @ 14:10:47 #223
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398723
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:09 schreef ashardalan het volgende:

[..]
38, mogelijk zelfs 39 :P
Minder, minder, minder? :P
  donderdag 23 november 2023 @ 14:11:23 #224
474254 GurneyIsBestOke
pi_211398732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:08 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Ik werd vanochtend wakker in een land waar Wilders de grootste is, een persoon die in zijn vodje van een verkiesprogramma vol oneliners zonder concrete oplossingen onder andere de rechtsstaat wil afbreken en bepaalde bevolkingsgroepen als tweederangs burgers beschouwt, dat had ik ook nooit verwacht.
Met pijn en moeite derde
  donderdag 23 november 2023 @ 14:11:35 #225
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398736
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We zijn wel met meer landen bondgenoten waar het met de mensenrechten niet zo snor zit.
Ah ok, geen probleem dan. :')
  donderdag 23 november 2023 @ 14:11:40 #226
182233 thedeedster
pi_211398738
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:58 schreef DemonRage het volgende:

[..]
Nou, dan is er geen gejank wanneer Nederland de WK-finale in Saudi Arabië speelt. ;)
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 14:11:42 #227
pi_211398739
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:00 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Bizarre frame.
pi_211398743
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Iets waar we iets aan zouden moeten doen, imo
  donderdag 23 november 2023 @ 14:12:02 #229
438527 MissButterflyy
pi_211398746
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
De weg is nog lang gelukkig, maar hij is weldegelijk gezet. En hoe ik hier sommigen over gematigde linkse mensen of moslims zie spreken is het zeker bereikbaar. Dan wordt een stem voor Wilders juist een stem tégen links in plaats van voor zijn idealen, maar dat is het gevaarlijkst als er geen milder alternatief meer voor is.
We zullen het zien. Ik ben in ieder geval trots op mezelf dat ik altijd redelijk hetzelfde blijf denken, en niet van de ene naar de andere kant zweef.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:12:29 #230
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Precies, die schurkenstaten zijn juist onderdeel van de problemen die we hier in Nederland kennen als het gaat om bijvoorbeeld immigratie. Zelf zijn ze te beroerd om mensen op te vangen.
Ja het zijn nou niet direct landen waarbij je denkt van goh die moeten we te vriend houden. Ja, wellicht om verkeerde redenen.
pi_211398754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Bizarre frame.
Van antifa en xr? Nah... Volledig terechte frame
  donderdag 23 november 2023 @ 14:12:51 #232
474254 GurneyIsBestOke
pi_211398760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We zullen het zien. Ik ben in ieder geval trots op mezelf dat ik altijd redelijk hetzelfde blijf denken, en niet van de ene naar de andere kant zweef.
Geen eigenschap die ik zou toeschrijven aan een fladderend vlindertje ;)
Met pijn en moeite derde
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 14:13:26 #233
pi_211398769
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:12 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Van antifa en xr? Nah... Volledig terechte frame
Dus jij beticht hen van het willen plegen van grootschalige genocide? Dat is nogal wat.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:13:43 #234
438527 MissButterflyy
pi_211398775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:11 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Ah ok, geen probleem dan. :')
Dat zeg ik toch niet?
Maar om maar meteen overal dwars te gaan liggen is niet echt tactisch en handig, we zijn een klein landje wat niet zo onafhankelijk is in de wereld hoor.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:14:23 #235
182233 thedeedster
pi_211398781
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Labiele man.
pi_211398798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dus jij beticht hen van het willen plegen van grootschalige genocide? Dat is nogal wat.
Yep, ze hebben bewezen geweld niet te schuwen (antifa) en racistisch te zijn (beide). Genocide is dan heel dichtbij.

Sterker nog, antifa heeft deze week zelfs bewezen aanslagen op politici niet te schuwen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 14:15:21 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211398799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:03 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik zal ook nooit op Wilders stemmen, ook niet op Milders. Maar ik zie vooral veel tranen van rijklinks en gymnasiumlinks die de boodschap nog steeds niet snapt, meent dat je daar ook niet naar moet kijken maar juist overschreeuwen. Sja.
Ze snappen het niet alleen niet, maar het neerbuigend en zelfvoldaan zijn komt er ook nog bij. Het is gewoon gigantisch triest volk dat niet eens door heeft dat ze zelf rechts zo groot maken. En nu nog demonstreren tegen democratie ook nog.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 23 november 2023 @ 14:15:29 #238
438527 MissButterflyy
pi_211398802
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:11 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Iets waar we iets aan zouden moeten doen, imo
Amnesty international is er ook veel mee bezig!
pi_211398805
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Amnesty international is er ook veel mee bezig!
Stilstaande klok, dit, dat :P :+ Maar, mooi. Nu de politiek no.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:16:08 #240
474254 GurneyIsBestOke
pi_211398808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Pol Pot is wel een heel recent voorbeeld van hoe afschuwelijk de consequenties van nostalgisch nationalisme kunnen zijn.
Met pijn en moeite derde
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 14:17:35 #241
pi_211398833
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Pol Pot is wel een heel recent voorbeeld van hoe afschuwelijk de consequenties van nostalgisch nationalisme kunnen zijn.
Kijk dat je geen fan bent van XR.. ik kan het begrijpen. Zo doen het op nogal onorthodoxe wijze. Bij Antifa durf ik ook wel te zeggen dat ik daar zelf ook geen fan van ben. Maar vergelijken met Pol Pot vind ik minstens zo bizar als nu meteen doen alsof Wilders de nieuwe Hitler is of whatever.
pi_211398849
quote:

En andersom was er gezegd: 'dat is nou democratie, dus je hebt het maar te accepteren'

Weet je, wereldvreemd links: het is democratie, accepteren het
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 14:18:55 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211398859
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Labiele man.
Verwende man, is al een tijdje geleden dat hij z'n zin niet kreeg. Al was de keuze voor Ursula ook al een tegenvaller, vandaar dat hij dacht we gaan weer eens vol voor NL.
pi_211398884
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Kijk dat je geen fan bent van XR.. ik kan het begrijpen. Zo doen het op nogal onorthodoxe wijze. Bij Antifa durf ik ook wel te zeggen dat ik daar zelf ook geen fan van ben. Maar vergelijken met Pol Pot vind ik minstens zo bizar als nu meteen doen alsof Wilders de nieuwe Hitler is of whatever.
Het enorme verschik is dat de PVV nog nooit geweld heeft gebruikt, de terroristen van antifa wel. Ook politiek gericht geweld. Stel je voor dat deze extremisten de macht krijgen in een land.

Zuiveringen en genocide zijn bijna gegarandeerd, imo.
pi_211398886
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Retoriek van een slechte verliezer.
Timmermans: het ligt aan de media
Jetten: het ligt niet aan ons

Frenske had er zelf naar kunnen vragen. Kans verkeken. Jetten moet in de spiegel kijken, want NL is woke-klimaat-problemenvooruitschuiven-hooghartigheid zat.
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 14:20:45 #246
474254 GurneyIsBestOke
pi_211398898
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar vergelijken met Pol Pot vind ik minstens zo bizar als nu meteen doen alsof Wilders de nieuwe Hitler is of whatever.
Ik vind dus dat je weldegelijk de retoriek van de PVV en de NSDAP kan vergelijken, er zitten eng veel overeenkomsten in.
Met pijn en moeite derde
  donderdag 23 november 2023 @ 14:21:25 #247
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211398909
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch niet?
Maar om maar meteen overal dwars te gaan liggen is niet echt tactisch en handig, we zijn een klein landje wat niet zo onafhankelijk is in de wereld hoor.
Overal is nogal iets anders dan een paar schurkenstaten de rug toekeren natuurlijk.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 14:21:29 #248
pi_211398911
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Het enorme verschik is dat de PVV nog nooit geweld heeft gebruikt, de terroristen van antifa wel. Ook politiek gericht geweld. Stel je voor dat deze extremisten de macht krijgen in een land.

Zuiveringen en genocide zijn bijna gegarandeerd, imo.
Maar Antifa is dan ook helemaal geen politieke partij in Nederland, dus die vergelijking is sowieso niet erg interessant.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 14:21:31 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211398913
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Retoriek van een slechte verliezer.
Timmermans: het ligt aan de media
Jetten: het ligt niet aan ons

Frenske had er zelf naar kunnen vragen. Kans verkeken. Jetten moet in de spiegel kijken, want NL is woke-klimaat-problemenvooruitschuiven-hooghartigheid zat.
Jetten is echt het ultieme voorbeeld van een slechte verliezer :X
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211398933
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gaf gisteren ook al zo'n achterlijke speech, net als Timmermans :X
pi_211398972
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ben benieuwd, verwacht eigenlijk wel dat VVD PVV gaat skippen en niet met ze in een coalitie wil.

Of ze gaan voor de vorm praten en komen er dan zogenaamd niet uit.
blablablabla
  donderdag 23 november 2023 @ 14:26:40 #252
474254 GurneyIsBestOke
pi_211398989
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:18 schreef Red_85 het volgende:
Weet je, wereldvreemd links: het is democratie, accepteren het
Onze democratie is dus niet 'wat de meerderheid wil, gaat'. Anders kan je systematisch minderheden uitsluiten totdat één groep alleenrecht heeft.

Onze democratie is representatief: iedereen heeft een stem die haar belangen vertegenwoordigt, ook minderheden. En als de winnaar van de verkiezing volgens haar programma de democratische rechtsstaat níét accepteert en weldegelijk minderheden wil buitensluiten uit de maatschappij, dan spreek je van een probleem.
Met pijn en moeite derde
  donderdag 23 november 2023 @ 14:27:51 #253
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399018
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Ben benieuwd, verwacht eigenlijk wel dat VVD PVV gaat skippen en niet met ze in een coalitie wil.

Ik weet het niet man.
Kan alle kanten wel op.

Ik zie Wilders geen premier worden. Maar wel dat de PVV toetreedt tot een kabinet.
pi_211399037
Ik sta diametraal tegenover de PVV, maar vind het ronduit onzinnig om te demonstreren tegen deze uitslag. Laten we eerst maar eens afwachten wat er gaat komen.

Tegen concrete maatregelen demonstreren, daar kan ik mij nog iets bij voorstellen. Maar zo ver zijn we nog lang niet.
pi_211399040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:37 schreef Drekkoning het volgende:

38 zetels voor Geert, en GLPVDA op gelijke hoogte met VVD.

Als dit zo blijft dan...
Nu toch naar D66 :D
pi_211399050
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik weet het niet man.
Kan alle kanten wel op.

Ik zie Wilders geen premier worden. Maar wel dat de PVV toetreedt tot een kabinet.
Ze gaan nu overleggen intern.

Dat is sinds Drees in de jaren 70 niet meer voorgekomen.

Lijkt me met zo'n overmacht aan zetels ook redelijk belachelijk.
blablablabla
pi_211399053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:10 schreef Dutchguy het volgende:
[ twitter ]
:')
Moeten ze lekker weten. Hoort ook bij democratie *O*
pi_211399058
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Den Uyl.
pi_211399068
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Van mij mogen ze daar gaan staan. Het gaat koud worden.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:30:36 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399071
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Wellicht dat Rutte toch doorgaat..
  donderdag 23 november 2023 @ 14:31:01 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211399074
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vind Jetten niet echt een verliezer gezien de staat waarin Kaag D66 heeft achter gelaten.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:31:31 #262
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211399081
Laatste keer Buma gestemd. Was dit keer VVD van plan. Tot yesilgoz de deur dichtgooide.
Als je spelletjes wilt spelen kan je ze krijgen. Dus PVV.

Of het wat wordt? Geen idee. Signaal is iig duidelijk. Al is het maar aan de asielkolonne dat NL misschien niet het beste land is in Europa om als eindstation te misbruiken.

En verder: wtf kan mij persoonlijk gebeuren. Heb werk en een huis. Dus laten we maar 's kieken wat Geertje al dan niet kan met z'n asielquotum en wat minder klimaatmiljarden.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211399089
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Is het voor Wilders nog wel de moeite waard om te regeren als hij dusdanig veel water bij de wijn moeten doen, met als gevolg dat zijn pinot grigio verandert in een ranja.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:33:04 #264
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Is het voor Wilders nog wel de moeite waard om te regeren als hij dusdanig veel water bij de wijn moeten doen, met als gevolg dat zijn pinot grigio verandert in een ranja.
Ik denk dat als je alle standpunten bij elkaar smijt, dus ook die van BBB en NSC. Dat je redelijk bij een VVD policiy in de buurt komt.

Dat is ook wat ongeveer de meesten wel willen. Nog wat bestuurlijke vernieuwing van Pierertje erbij en Voila.
pi_211399106
quote:

[..]
Daar hebben ze de formatie voor uitgevonden. Daarin gaan ze kijken of de partijen tot een werkbaar akkoord kunnen komen.
pi_211399109
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Den Uyl.
Je hebt helemaal gelijk.
blablablabla
pi_211399110
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik zie het al voor me:
" Wij willen dat GL/PvdA stemmen met 2 rode vakjes geldig zijn!!! :( "
  donderdag 23 november 2023 @ 14:33:17 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211399112
quote:

[..]
Het is voor hem ook wel nu of nooit.
pi_211399119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik vind Jetten niet echt een verliezer gezien de staat waarin Kaag D66 heeft achter gelaten.
Jetten heeft het prima gedaan, kwam ook goed voor de dag. Is enorm gegroeid sinds zijn tamelijk rampzalige periode als fractievoorzitter.

Enige wat hij kon doen was de schade beperken, er viel amper iets te winnen. Jetten heeft mij ook echt positief verrast, hoopt dat hij aanblijft.
pi_211399129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:33 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Daar hebben ze de formatie voor uitgevonden. Daarin gaan ze kijken of de partijen tot een werkbaar akkoord kunnen komen.
Ja, dat snap ik. Vandaar ook mijn 'water bij de wijn'-metafoor.
pi_211399132
Ik vind dat gedoe over "ondemocratisch" ook onzin trouwens. Ten eerste zie ik bij Wilders heel weinig of niets wat tegen de democratie ingaat. Ten tweede: de democratie is ook maar een bestuursvorm. Als het merendeel van de Nederlanders of volksvertegenwoordigers de democratie (deels) wil afschaffen, dan kan dat gewoon.
Mja
pi_211399133
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
Best mogelijk idd. Als hij nu niet gaat regeren met de één of andere kutsmoes, kon het nog wel eens snel over zijn met de PVV
pi_211399142
quote:

[..]
Daar lijkt hij wel op aan te sturen, hij was de afgelopen weken bereid zijn toch al niet veelomvattende partijprogramma op veel punten te wijzigen. Of hij dat uiteindelijk ook echt doet blijft de vraag natuurlijk.
blablablabla
pi_211399153
Mocht Omtzigt nu met de PVV in zee gaan dan denk ik wel dat ie daar bij de volgende verkiezingen voor wordt afgemaakt. Alle ellende die er nu aan zit te komen valt dan ook onder zijn verantwoordelijkheid. Ik snap niet waarom ie niet veilig over een middenkabinet gaat.
Dit, dus.
pi_211399154
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:34 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Best mogelijk idd. Als hij nu niet gaat regeren met de één of andere kutsmoes, kon het nog wel eens snel over zijn met de PVV
Hij is ook al 60.
pi_211399156
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat als je alle standpunten bij elkaar smijt, dus ook die van BBB en NSC. Dat je redelijk bij een VVD policiy in de buurt komt.

Dat is ook wat ongeveer de meesten wel willen. Nog wat bestuurlijke vernieuwing van Pierertje erbij en Voila.
Probleem voor Pietertje is dat je voor bestuurlijke vernieuwing (in de vorm zoals hij die voorstelt) 2/3de meerderheden nodig hebt in de kamers.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:36:24 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211399163
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Daar lijkt hij wel op aan te sturen, hij was de afgelopen weken bereid zijn toch al niet veelomvattende partijprogramma op veel punten te wijzigen. Of hij dat uiteindelijk ook echt doet blijft de vraag natuurlijk.
Hij zal wel moeten als hij een coalitie wil vormen.
pi_211399164
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat zeker!

Je zag dat ook aan de wijze waarop hij zich de afgelopen weken presenteerde. Hij wist dat dit misschien wel zijn laatste kans is om aan het roer te staan, gezien zijn leeftijd. Het is of meeregeren of tot aan z'n pensioen kutopmerkingen maken vanuit de oppositiebankjes.
pi_211399167
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:35 schreef Buitendam het volgende:
Mocht Omtzigt nu met de PVV in zee gaan dan denk ik wel dat ie daar bij de volgende verkiezingen voor wordt afgemaakt. Alle ellende die er nu aan zit te komen valt dan ook onder zijn verantwoordelijkheid. Ik snap niet waarom ie niet veilig over een middenkabinet gaat.
Als hij met Frans Timmermans gaat regeren, dan wordt hij ook wel afgemaakt.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:37:26 #280
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399178
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat zeker!

Je zag dat ook aan de wijze waarop hij zich de afgelopen weken presenteerde. Hij wist dat dit misschien wel zijn laatste kans is om aan het roer te staan, gezien zijn leeftijd. Het is of meeregeren of tot aan z'n pensioen kutopmerkingen maken vanuit de oppositiebankjes.
Is ook wel logisch dat je op die manier je knopen telt.
Wie doet dat nou niet?
pi_211399180
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan staat zijn handtekening niet onder extreem-rechts beleid. Dat laatste kom je nooit meer vanaf.
Dit, dus.
pi_211399183
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hij is ook al 60.
Timmermans is 62, leeftijd is in de politiek niet per se een maatstaf.
quote:
Ligt er, denk ik, helemaal aan wat het regeerakkoord ons brengt. Ik heb het idee dat Omtzicht en zijn stemmers meer pragmatisch, dan ideologisch, ingesteld zijn.
pi_211399185
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Datzelfde geldt voor de VVD, een PVDA/VVD/NSC/D66 coalitie zou er enkel voor zorgen dat Wilders bij de EU-verkiezingen volgend jaar 50% van de stemmen pakt.
pi_211399189
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dan staat zijn handtekening niet onder extreem-rechts beleid. Dat laatste kom je nooit meer vanaf.
De ongein van Timmermans uitvoeren gaat zijn achterban ook niet mee kunnen lachen. Dan is hij vanaf de verkiezingen erop gewoon een splinterpartijtje.
pi_211399191
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:37 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Timmermans is 62, leeftijd is in de politiek niet per se een maatstaf.
[..]
Ligt er, denk ik, helemaal aan wat het regeerakkoord ons brengt. Ik heb het idee dat Omtzicht en zijn stemmers meer pragmatisch, dan ideologisch, ingesteld zijn.
Dan zou een gematigd kabinet over het midden al helemaal in zijn straatje passen.
Dit, dus.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 14:38:26 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211399193
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
En toch gedraagt hij zich als eentje. Denk dat het hem vooral gaat om wie de grootste is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211399196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Datzelfde geldt voor de VVD, een PVDA/VVD/NSC/D66 coalitie zou er enkel voor zorgen dat Wilders bij de EU-verkiezingen volgend jaar 50% van de stemmen pakt.
Dat zou wel genot zijn.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 14:38:57 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211399201
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:37 schreef ashardalan het volgende:
Ligt er, denk ik, helemaal aan wat het regeerakkoord ons brengt. Ik heb het idee dat Omtzicht en zijn stemmers meer pragmatisch, dan ideologisch, ingesteld zijn
Je haalt ideologisch en pragmatisch door elkaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211399202
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar durft Wilders ook moeilijke beslissingen te nemen. Het geld klotst niet bepaald tegen de plinten, er moet worden bezuinigd. Hij kan tijdens een debat wel heel hard roepen dat het eigen risico wordt geschrapt, boodschappen weer goedkoper worden en de accijnzen worden verlaagd, maar die daad bij het woord voegen is een heel ander verhaal.
pi_211399206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dan zou een gematigd kabinet over het midden al helemaal in zijn straatje passen.
En laat dát nou net onmogelijk zijn met deze uitslag
pi_211399208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
De ongein van Timmermans uitvoeren gaat zijn achterban ook niet mee kunnen lachen. Dan is hij vanaf de verkiezingen erop gewoon een splinterpartijtje.
Timmermans kan dan alleen regeren met de vvd erbij, dus die zal sowieso veel water bij de wijn moeten doen. Dat zal met de pvv niet het geval zijn.
Dit, dus.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:39:22 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211399211
quote:
Het is maar wat Wilders in ruil heeft voor zijn immigratie politiek, als hij dan Omtzigt één van zijn stokpaardjes geeft kan het gewoon.
pi_211399212
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hij zal wel moeten als hij een coalitie wil vormen.
Zeker maar dan moet hij wel tot op het ongeloofwaardig standpunten laten vallen. Zou zomaar kunnen zijn dat 90% van zijn ideeën praktisch of economisch door de mand vallen.

Ook meer eenvoudige thema's zoals het eigen risico loslaten kosten mokerveel geld.
blablablabla
pi_211399219
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:39 schreef ashardalan het volgende:

[..]
En laat dát nou net onmogelijk zijn met deze uitslag
PvdA-GL, vvd, nsc, d66. Middenkabinet. En de schade voor Omtzigt veel minder groot dan een extreem-rechts kabinet.
Dit, dus.
pi_211399226
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het is maar wat Wilders in ruil heeft voor zijn immigratie politiek, als hij dan Omtzigt één van zijn stokpaardjes geeft kan het gewoon.
Zeker.
Dit, dus.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 14:41:17 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211399234
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Als dat zou gebeuren, is Omtzigt al mijn steun direct kwijt en ga ik ook naar de PVV, en zo zijn er vast meer twijfelaars bij NSC en VVD. 50% lijkt me heel sterk, maar een derde zit er dan wel in. Rechts plus Omtzigt heeft wel een meerderheid nu, dus dat is hoe dan ook interessant.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211399238
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]
PvdA-GL, vvd, nsc, d66. Middenkabinet. En de schade voor Omtzigt veel minder groot dan een extreem-rechts kabinet.
De VVD gaat echt niet onder Timmermans regeren. Dan haakt hun vaste achterban echt grotendeels af. Bij Rutte paste het praatje van verantwoordelijkheid nemen, bij de nieuwe lichting (nog) niet
't Echte en 't ware!
  donderdag 23 november 2023 @ 14:41:41 #298
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211399240
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Zeker maar dan moet hij wel tot op het ongeloofwaardig standpunten laten vallen. Zou zomaar kunnen zijn dat 90% van zijn ideeën praktisch of economisch door de mand vallen.

Ook meer eenvoudige thema's zoals het eigen risico loslaten kosten mokerveel geld.
Het gaat iig voor de kerst niet lukken, misschien kerst 24.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:42:36 #299
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399245
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar durft Wilders ook moeilijke beslissingen te nemen. Het geld klotst niet bepaald tegen de plinten, er moet worden bezuinigd. Hij kan tijdens een debat wel heel hard roepen dat het eigen risico wordt geschrapt, boodschappen weer goedkoper worden en de accijnzen worden verlaagd, maar die daad bij het woord voegen is een heel ander verhaal.
Dat moet genuanceerd worden inderdaad. Hoewel NSC dat ook wil.

Maar er is weinig budgettaire ruimte de komende jaren, dat is gewoon zo. En moeten we nog billenknijpen dat er geen lichte recessie komt.

Er kan hooguit op korte termijn enkele miljarden gesneden worden.
pi_211399251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het gaat iig voor de kerst niet lukken, misschien kerst 24.
Krijgt Rutte toch zijn zin.
blablablabla
  donderdag 23 november 2023 @ 14:44:16 #301
474254 GurneyIsBestOke
pi_211399265
Wat dat betreft ook kut dat NSC, PVV én BBB niet hun plannen hebben door laten rekenen, en al die partijen zijn qua bestaanszekerheid/sociale zorg toch wel een stuk linkser dan de VVD. Met een dergelijk kabinet heb je geen idee waar je aan toe bent. De richting is totaal kwijt.
Met pijn en moeite derde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')