abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211397432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:26 schreef Zorro het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Handige uitslagen link:
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/
pi_211397440
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:06 schreef RamboDirk het volgende:
Het is toch te genant voor worden dat links het maar niet ziet. Dat er geen ruimte is voor mensen met een onbehagelijk gevoel over het hele megalomane asielbeleid. Dat die nog steeds worden beschimpt en weggewuift alsof ze racistisch en onmenselijk zijn.

Ik denk dat veel mensen met pijn in hun hart gister stiekem op Wilders hebben gestemd in hun wanhoop naar erkenning voor hun gevoel. Hun gevoel waar nooit erkenning voor is geweest, en nog niet. Dat ze in hun pijn over normen en waarden zijn heen gestapt en Wilders hebben gestemd.

Net zo goed als moslims nu erkenning moeten krijgen voor hun onbehagelijk gevoel nav deze uitslag.
Ik denk dat hier wel echt een heel groot punt zit in deze post.

En links maar door blijven drammen en framen. Want dat is het enige wat ze kunnen.
En de volgende keer nog meer mensen rechts stemmen, want ze worden simpelweg niet gehoord.

En zo gaat het al jaren. Want wees eerlijk, zo verrassend is de uitslag toch niet als je de trend bekijkt van de afgelopen jaren?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211397446
Pilletje van Dassen is uitgewerkt.

quote:
Dassen met zwaar gemoed wakker geworden

Volt-leider Dassen is vanochtend met een zwaar gemoed wakker geworden. "De grootste partij is de partij die lijnrecht staat tegenover alles waar wij voor staan. De PVV is voor een Nexit en wil het klimaatbeleid stoppen en de PVV sluit groepen uit in de samenleving", zei hij in de Tweede Kamer.

Volgens hem hebben veel partijen meegepraat met "de retoriek" dat de problemen in Nederland vooral komen door "externen". Dassen zei dat Volt veel heeft gewaarschuwd voor wat er in Polen en Slowakije is gebeurd. "En nu hebben we hier ook een partij die de grootste is geworden die ook anti-rechtsstatelijk is. Daar moeten we ons grote zorgen over maken."

De Volt-voorman vindt ook dat door de deur open te laten voor de PVV de VVD medeschuldig is aan de "kant die we nu opgaan".

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211397459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Ik dacht dat we een democratie hadden?
Democratie, alleen als het je uitkomt he.
credo van de afa's
1947-2016
pi_211397467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou ja, we hebben altijd de mond vol als er in andere landen figuren als Orban, AfD, Le Pen of Meloni aan de macht komen. Nu zijn we zelf het bokje. Ben het wel mee eens dat we niet net moeten doen alsof we morgen allerlei mensen gaan deporteren. Daarvoor zitten er gelukkig nog andere partijen mee aan de knoppen.

Denk alleen wel dat we een vrij instabiel kabinet gaan krijgen met een uitgedijde PVV en twee nieuwkomers als NSC en BBB aan de knoppen.
In het bedrijfsleven gebeurt het vaak zat dat mensen zonder inhoudelijke kennis op bepaalde posities worden gezet. Uiteraard beschikken zij dan wel over de juiste competenties.
Het kan geen kwaad om eens een frisse coalitie te hebben die wellicht met een andere blik kunnen kijken. Of de juiste competenties aanwezig zijn kun je mogelijk over twijfelen maar het is nu niet alsof de afgelopen kabinetten zulk geweldig werk hebben geleverd. Ik ben er niet over uit of de uitslag nou echt positief voor Nederland uitpakt maar ben er wel over uit dat er nu een kans ligt om zaken anders aan te pakken.
pi_211397474
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:26 schreef superniger het volgende:
[..]

Die mag wel aan de prozac, lithium, diazepam cocktail voor een paar maanden.

help Dassen de winter door
1947-2016
pi_211397475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Dat zou je denken, hè?

Als je puur af zou gaan op demonstraties in eigen land, persaandacht voor die demonstraties en de mening van de usual suspects in talkshows, dan zou je eerder een verkiezingsuitslag verwachten zoals we die in Amsterdam zien. Voor mij is dit allemaal een "feest" van herkenning, de kloof die bestaat tussen wat de meerderheid wil en wat een linkse minderheid voorstaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211397485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik denk dat hier wel echt een heel groot punt zit in deze post.

En links maar door blijven drammen en framen. Want dat is het enige wat ze kunnen.
En de volgende keer nog meer mensen rechts stemmen, want ze worden simpelweg niet gehoord.

En zo gaat het al jaren. Want wees eerlijk, zo verrassend is de uitslag toch niet als je de trend bekijkt van de afgelopen jaren?
Niet alleen links dramt dat deed de VVD ook door maar mensen van heinde en ver binnen te laten. Misschien niet kansarmen maar ook een expat moet naar de tandarts, huisarts en de kinderen naar school. Nederland is gewoon vol op dit moment.
blablablabla
pi_211397486
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:26 schreef superniger het volgende:
[..]

Maar de hand in eigen boezem steken is er, wederom, niet bij. Over schuld van "externen" gesproken :+
pi_211397491
Apart soort coping therapie:
twitter
pi_211397493
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Stem zelf VVD maar begrijp de boosheid bij veel mensen volkomen. De situatie op de woningmarkt en arbeidsmarkt is echt compleet uit de hand gelopen,
Dit begrijp ik dan weer niet. De VVD is juist reden nummer 1 voor de shitshow waar we in zitten. Waarom heb je zelf niet op Wilders gestemd dan?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211397503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:06 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ja, dat is het hele punt. Regenboogindoctrinatie bestaat niet. LHBT voorlichting op school is van essentieel belang
vroeger nooit gehad......mannen kunnen op mannen vallen, vrouwen op vrouwen, dat accepteer je gewoon.
en klaar.
ze kunnen beter wat anders leren op school, nederlandse taal bijvoorbeeld.
pi_211397511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:30 schreef Dutchguy het volgende:
[ twitter ]
_O-
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211397527
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dit begrijp ik dan weer niet. De VVD is juist reden nummer 1 voor de shitshow waar we in zitten. Waarom heb je zelf niet op Wilders gestemd dan?
Omdat ik Wilders veel te extreem vind en opzich wel vertrouwen heb in de VVD dat ze shit gaan herstellen uiteindelijk. Scheelt natuurlijk ook als je zelf een koophuis hebt en geen kinderen. Veel zorgen zijn op mij niet van toepassing , maar ik begrijp ze zeker wel.
blablablabla
pi_211397529
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Goed post.
Hele land piept en kraakt onder de druk en ondertussen blijven de grenzen gewoon lekker open.

Je ziet ook gewoon gebeuren dat bepaalde basisvoorzieningen zoals onderwijs en OV gedeeltelijk dreigen te verdwijnen. Logisch dat mensen dan op de (nood) rem trekken en op PVV stemmen.
Hoe is migratie de oorzaak van het verdwijnen van OV in bijvoorbeeld Zeeland of de busverbindingen bij streekvervoer en hoe verdwijnt onderwijs daardoor?
pi_211397530
Laatste restzetel lijkt toch naar PVV te gaan ipv GL/PvdA, maar het is krap
https://wiekrijgtderestzetel.nl/index.html
pi_211397538
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:33 schreef GlennQuagmire het volgende:
dus 38 zetels ? oef
nog meer huilie voor links
pi_211397550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:30 schreef Dutchguy het volgende:
[ twitter ]
Dit terwijl wilders gewoon heeft gezegd: ik wil de premier zijn voor iedereen, ongeacht geaardheid, kleur etc.
ik vind dit soort dingen echt ziek van links.
pi_211397551
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:33 schreef GlennQuagmire het volgende:
VVD en GLPVDA gelijk :o
  donderdag 23 november 2023 @ 12:35:23 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat ik Wilders veel te extreem vind en opzich wel vertrouwen heb in de VVD dat ze shit gaan herstellen uiteindelijk. Scheelt natuurlijk ook als je zelf een koophuis hebt en geen kinderen. Veel zorgen zijn op mij niet van toepassing , maar ik begrijp ze zeker wel.
Eens.
De VVD moet uiteindelijk de kar gaan trekken, en blijbkaar was dit nodig om die boodschap over te brengen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:36:17 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397567
pi_211397576
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
Dit terwijl wilders gewoon heeft gezegd: ik wil de premier zijn voor iedereen, ongeacht geaardheid, kleur etc.
ik vind dit soort dingen echt ziek van links.
Ja enige lastige daarvan is. Dat die zelfde wilders 23233212 andere dingen heeft gezegd die dat weer tegenspreken.

Waarom moeten we hem nu wel geloven?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211397580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wat zou daar een makkie in zijn dan? Het wordt alleen een makkie als PVV dusdanige concessies doet die niet goed vallen bij de achterban.
Ik denk dat het best wel kan. Juist nu er zoveel pvv stemmers zijn. En geert was een stuk milder in de campagne, misschien dat dat juist mensen heeft getrokken.
1947-2016
pi_211397581
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hoe is migratie de oorzaak van het verdwijnen van OV in bijvoorbeeld Zeeland of de busverbindingen bij streekvervoer en hoe verdwijnt onderwijs daardoor?
Geen personeel en meer klanten te bedienen?? Weet niet of je onder een steen geleefd hebt maar de hele dienstregeling van de NS ligt op zijn kop omdat er geen mensen zijn.

Onderwijs idem, overal is sprake van gigantisch lesuitval.
blablablabla
pi_211397585
quote:

[..]
Die fascisten van antifa hebben niet veel op met de democratie. Ze plegen ook aanslagen op politici, puur om de politieke mening. Je kan ze imo dus rustig een "terroristische organisatie" noemen.
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 12:38:32 #26
375570 crew  Cyan9
pi_211397590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:31 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
vroeger nooit gehad......mannen kunnen op mannen vallen, vrouwen op vrouwen, dat accepteer je gewoon.
en klaar.
ze kunnen beter wat anders leren op school, nederlandse taal bijvoorbeeld.
Laat dat nou net het punt zijn.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211397599
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Evangelion het volgende:

[..]
De stemmen uit het buitenland zijn volgens mij nog niet geteld, dus er is nog wel een kans dat de restzetel bij GL/PvdA of D66 gaat eindigen
pi_211397606
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:38 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Vroeger was het normaal, je moet je afvragen waarom dat verandert zou zijn.
pi_211397608
quote:
Bosman had een kater.
Dit is een ander soort kater.

Alleen maar opkomen voor de allochtonen. Juist daarom heeft pvv gewonnen, sukkeltje timmermans.
1947-2016
pi_211397616
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Geen personeel en meer klanten te bedienen?? Weet niet of je onder een steen geleefd hebt maar de hele dienstregeling van de NS ligt op zijn kop omdat er geen mensen zijn.

Personeel in het buitenland zoeken een optie? :P
pi_211397617
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Dat vind ik dan wel weer heel lelijk. Dan krijgen we straks dat de VVD alsnog de premier levert als het met de PVV klapt. Die hebben nu ook een sterkere onderhandelingspositie, dus voor de PVV lijkt me dat ook niet prettig
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 12:40:25 #32
375570 crew  Cyan9
pi_211397618
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:39 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Vroeger was het normaal, je moet je afvragen waarom dat verandert zou zijn.
Hou op zeg, vroeger was dat helemaal niet normaal.
pi_211397628
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens.
De VVD moet uiteindelijk de kar gaan trekken, en blijbkaar was dit nodig om die boodschap over te brengen.
Ja en ze hadden de schade kunnen beperken door Wilders buiten te sluiten. En Rutte is/was hoe je verder ook over hem denkt qua inhoud in de debatten gewoon een politieke geweldenaar. Wilders is totaal geen partij gebleken voor Yesilgöz.
blablablabla
  donderdag 23 november 2023 @ 12:41:13 #34
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bosman had een kater.
Dit is een ander soort kater.
Misschien heeft Timmermans ook wel gezopen.
pi_211397631
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Hou op zeg, vroeger was dat helemaal niet normaal.
In jouw omgeving misschien niet. In mijn omgeving hebben we nooit moeilijk gedaan over homo's. Nog steeds niet.
pi_211397637
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien heeft Timmermans ook wel gezopen.
Hij zit echt in de goot hoor.
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 12:42:08 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397640
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja en ze hadden de schade kunnen beperken door Wilders buiten te sluiten. En Rutte is/was hoe je verder ook over hem denkt qua inhoud in de debatten gewoon een politieke geweldenaar. Wilders is totaal geen partij gebleken voor Yesilgöz.
Weet niet of dat iets had geholpen, wellicht enkele zetels.
Ik heb er vertrouwen in dat zaken nu gaan keren.
pi_211397647
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Personeel in het buitenland zoeken een optie? :P
Dan moet je wel beginnen met gericht zoeken. Mooi voorbeeld zijn tienduizenden mensen uit India die zich hier zijn gaan vestigen de afgelopen 10 jaar. Vrijwel allemaal werkzaam in de IT, maar ze gebruiken wel zorg en onderwijs en moeten ergens wonen.
blablablabla
pi_211397650
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:39 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Vroeger was het normaal
Dat valt wel mee

En ja, om maar te happen. Dat is deels inderdaad de Islam die daar haaks tegenover staat. Maar de laatste jaren ook behoorlijk veel aversie van de autochtone medemens richting LGBTQ

Kinderen, scholieren hierover voorlichten zal voorlopig nog wel nodig blijven
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211397653
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:39 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
De stemmen uit het buitenland zijn volgens mij nog niet geteld, dus er is nog wel een kans dat de restzetel bij GL/PvdA of D66 gaat eindigen
Volgens mij was Amsterdam ook nog niet helemaal klaar, toch?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_211397657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:41 schreef ashardalan het volgende:

[..]
In jouw omgeving misschien niet. In mijn omgeving hebben we nooit moeilijk gedaan over homo's. Nog steeds niet.
Soms een leuke gevatte opmerking, maar altijd laten merken welkom te zijn bij wat dan ook.
Zoals dat hoort in het Amsterdamse en Noord-Hollandse en precies de manier zoals iedereen met elkaar omgaat.
1947-2016
pi_211397663
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik denk dat het best wel kan. Juist nu er zoveel pvv stemmers zijn. En geert was een stuk milder in de campagne, misschien dat dat juist mensen heeft getrokken.
Wat ik interessant vind, is het kiezersbewegingenplaatje van de NOS: de PVV heeft niet alleen veel niet-stemmers getrokken (12% van de stemmen komt van mensen die in 2021 niet hebben gestemd), maar er zijn ook veel PVV-stemmers afgehaakt (10%). Wie zijn die mensen en waarom zijn ze afgehaakt? Vinden ze de partij nu te gematigd?
pi_211397667
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Volgens mij was Amsterdam ook nog niet helemaal klaar, toch?
Jesus, Rotterdam was dat gisteravond al.
1947-2016
pi_211397668
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Weet niet of dat iets had geholpen, wellicht enkele zetels.
Ik heb er vertrouwen in dat zaken nu gaan keren.
Paar weken terug stond Wilders nog op 18 zetels, pas toen hij zijn mildere ik is gaan ontplooien schoot hij omhoog. Mensen willen blijkbaar alleen op hem stemmen als regeringsdeelname een reële mogelijkheid is.
blablablabla
pi_211397675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jesus, Rotterdam was dat gisteravond al.
Jules Deelder had hier een pittige mening over gehad.
blablablabla
pi_211397676
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:38 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
maarja....er zijn wel veel meer problemen met de huidige jeugd tegenwoordig.
of je dat tegen gaat houden met een paar lesjes op school.....erg kortzichtig weer
pi_211397680
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Terecht.
pi_211397684
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:45 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
of je dat tegen gaat houden met een paar lesjes op school.....erg kortzichtig weer
Er zullen altijd wel tieners zwanger raken, laat die seksuele voorlichting maar zitten /s
pi_211397693
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat ik interessant vind, is het kiezersbewegingenplaatje van de NOS: de PVV heeft niet alleen veel niet-stemmers getrokken (12% van de stemmen komt van mensen die in 2021 niet hebben gestemd), maar er zijn ook veel PVV-stemmers afgehaakt (10%). Wie zijn die mensen en waarom zijn ze afgehaakt? Vinden ze de partij nu te gematigd?
Toppert.

Ja, misschien is die 10% afgehaakt omdat ze alle vertrouwen in de politiek verloren waren en toch al dachten dat hun stem verloren zou gaan wegens alle uitsluitingen van de afgelopen jaren?

Just my two cents...
1947-2016
pi_211397694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat valt wel mee

En ja, om maar te happen. Dat is deels inderdaad de Islam die daar haaks tegenover staat. Maar de laatste jaren ook behoorlijk veel aversie van de autochtone medemens richting LGBTQ

Kinderen, scholieren hierover voorlichten zal voorlopig nog wel nodig blijven
Islam is hier slechts (imo) een heeeeeeeeeeel klein aandeel in.

Grootste probleem is, denk ik, de VS en die gender idioterie die daar vandaan komt. En ja, daar is het wél zo erg als FvD en PVV beweren. Tevens zijn de excessen van de canal pride hier ook debet aan. Het achterlijke extreem seksueel geneuzel daarvan heeft een hele slechte weerslag op de rest van de niet-hetero's. Vriend van mijn vrouw komt al decennia niet meer op pride Amsterdam, puur vanwege de hysterie die er omheen zit en het gedrag tijdens.
pi_211397702
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:46 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Terecht.
Opkomst was ook wel weer bedroevend laag.
blablablabla
pi_211397703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het andere plaatje dat ze hebben laat zien dat 10% van toen nu niet gestemd heeft. En dan kleine flarden naar NSC VVD en FvD
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 12:47:53 #53
375570 crew  Cyan9
pi_211397704
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:45 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
Niks mis met voorlichting. Daar worden ze echt niet slechter van.
pi_211397719
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:47 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Voorlichting is iets anders dan verplichte propaganda.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik er zo over denk maar een hoop mensen schijnbaar wél.
pi_211397721
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:47 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
leraren tekort, ze krijgen nu al veel te weinig lessen.....en ze lopen al zwaar achter op taal.
hoe en wanneer wil je dat gaan voorlichten dan ?
ligt ook wel een taak bij de ouders he.....die vaak verzaken
pi_211397724
quote:

[..]
Beetje zoals de huidige eredivisie. Amsterdam hobbelt er maar wat achteraan....
}:|
1947-2016
pi_211397725
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:47 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Islam is hier slechts (imo) een heeeeeeeeeeel klein aandeel in.

Grootste probleem is, denk ik, de VS en die gender idioterie die daar vandaan komt. En ja, daar is het wél zo erg als FvD en PVV beweren. Tevens zijn de excessen van de canal pride hier ook debet aan. Het achterlijke extreem seksueel geneuzel daarvan heeft een hele slechte weerslag op de rest van de niet-hetero's. Vriend van mijn vrouw komt al decennia niet meer op pride Amsterdam, puur vanwege de hysterie die er omheen zit en het gedrag tijdens.
Maar dat is toch ook prima. Genoeg holebi's die Pride ook niks vinden.

Maar uitzonderingen uit de VS moet je niet als norm gaan zien voor iets waar je gewoon begrip voor mag hebben. Het ging zo erg over bestaansrecht deze verkiezingen. Nou dit is ook een stukje bestaansrecht voor een kleine minderheid van de bevolking
pi_211397740
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:49 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
leraren tekort, ze krijgen nu al veel te weinig lessen.....en ze lopen al zwaar achter op taal.
hoe en wanneer wil je dat gaan voorlichten dan ?
ligt ook wel een taak bij de ouders he.....die vaak verzaken
Schuld van de buitenlanders. Laten we ook maar uit de EU stappen.
pi_211397742
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar dat is toch ook prima. Genoeg holebi's die Pride ook niks vinden.

Maar uitzonderingen uit de VS moet je niet als norm gaan zien voor iets waar je gewoon begrip voor mag hebben. Het ging zo erg over bestaansrecht deze verkiezingen. Nou dit is ook een stukje bestaansrecht voor een kleine minderheid van de bevolking
Jij vroeg (impliciet) waar de vermindering van de acceptatie vandaan komt, ik gaf 2 mogelijke oorzaken ;)
pi_211397754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Toppert.

Ja, misschien is die 10% afgehaakt omdat ze alle vertrouwen in de politiek verloren waren en toch al dachten dat hun stem verloren zou gaan wegens alle uitsluitingen van de afgelopen jaren?

Just my two cents...
Dat is zo'n groep waar we weinig over weten, net als de migrantengroep die niet stemt en vaker laaggeletterd is (waar een gast bij de NOS gisteren deskundig over sprak). Een opkomstpercentage van rond de 80% is niet iets om ons in internationaal perspectief voor te schamen, maar het is natuurlijk wel schokkend dat zo'n groot deel niet stemt.
pi_211397761
quote:
Wat is het toch ook een verschrikkelijke demagoog.
pi_211397762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Voorlichting is iets anders dan verplichte propaganda.
Het punt is alleen dat op elk ander thema informatie sneller gezien wordt als voorlichting en seks en genderidentiteit educeren aan scholen is dan opeens propaganda. Het is gewoon een vreemde onderbuik weerstand die een hoop mensen krijgen. Geen idee waarom ook.
pi_211397786
quote:
Turkse media: vijand van de islam

Media in Turkije schrijven dat Nederland heeft gestemd voor "een vijand van de islam" die veelvuldig minachtend over Turkije en de Turken heeft gesproken. Verschillende media verwijzen naar een toespraak van Wilders waarin hij zet dat "degenen die op Erdogan stemmen zouden terug moeten gaan naar hun land".

Ook toont een nieuwssite een video waarop Wilders ooit de Turken in het Engels kort maar krachtig heeft toegesproken: "Ik heb een boodschap voor de Turken, jullie zijn geen Europeanen en jullie zullen het nooit worden".

Ook media uit Marokko ontgaan de verkiezingswinst van de PVV niet. De Frans-Marokkaanse nieuwssite le360.ma haalt de minder-minder-uitspraak van Wilders uit 2014 aan. En de Marokkaanse nieuwssite Médias24 schrijft dat hoewel Wilders zich verzoenend opstelt hij toch anti-Marokkaans is.

De site verwijst naar het PVV-partijprogramma dat zich onder meer tegen islamitische scholen, de Koran en moskeeën uitlaat.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211397797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het punt is alleen dat op elk ander thema informatie sneller gezien wordt als voorlichting en seks en genderidentiteit educeren aan scholen is dan opeens propaganda. Het is gewoon een vreemde onderbuik weerstand die een hoop mensen krijgen. Geen idee waarom ook.
Seksuele voorlichting was ook nooit echt een issue. De hele angst daarover is in mijn ogen vooral over komen waaien uit de VS. Wij deden vroeger hooguit wat lacherig als de biologieleraar een condoom over een komkommer trok, maar tegenwoordig moet net gedaan worden alsof seksualiteit niet bestaat en zitten we straks lekker met net zoveel tienerzwangerschappen als in de VS.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211397801
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:51 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Jij vroeg (impliciet) waar de vermindering van de acceptatie vandaan komt, ik gaf 2 mogelijke oorzaken ;)
En dat wordt alleen maar erger op het moment dat rechtse partijen hier wetgeving niet op gaan aanpassen. Want deze bevolking strijdt gewoon voor hun identiteit. Wat door tegenstanders als opdringen wordt gezien. Het tolerante beeld wat iedereen van Nederland had is al lang niet meer
pi_211397814
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:55 schreef superniger het volgende:

[..]

We sturen ze allemaal terug naar land van herkomst. Opgelost.
pi_211397822
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Seksuele voorlichting was ook nooit echt een issue. De hele angst daarover is in mijn ogen vooral over komen waaien uit de VS. Wij deden vroeger hooguit wat lacherig als de biologieleraar een condoom over een komkommer trok, maar tegenwoordig moet net gedaan worden alsof seksualiteit niet bestaat en zitten we straks lekker met net zoveel tienerzwangerschappen als in de VS.
Daarom moet een abortus ook nooit strafbaar worden. Het lijkt erop dat Nederland in één dag even 100 jaar terug in de tijd is gegaan. Op naar een mooi 1924.
pi_211397824
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En dat wordt alleen maar erger op het moment dat rechtse partijen hier wetgeving niet op gaan aanpassen. Want deze bevolking strijdt gewoon voor hun identiteit. Wat door tegenstanders als opdringen wordt gezien. Het tolerante beeld wat iedereen van Nederland had is al lang niet meer
Klopt. Komt door het opleggen van de mening van de heersende partij(en) op een grote groep mensen die dat niet willen. Ongeacht wie die macht heeft.

De tolerantie van de jaren 90 is kapot gemaakt door Paars en alle opvolgende kabinetten.
pi_211397827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het is helemaal geen "vreemde onderbuik", maar staat voor veel mensen haaks op hun eigen overtuigingen en waarden. Ik deel hun conservatieve overtuigingen niet - integendeel - maar ik heb er weinig moeite mee om dat in te zien. Ik snap oprecht niet waarom je hun overtuiging op voorhand irrelevant zou willen verklaren of buiten bestaande mogelijkheden zou willen plaatsen. Dat past niet in een democratie.
pi_211397832
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Precies. Omdat een basisschoolleerling in een boekje leest over orale seks of homoliefde. Nou genoeg kids met smartphone incl internet. ze kunnen beter in een boekje er genuanceerd over lezen dan porno sites ontdekken
  donderdag 23 november 2023 @ 13:00:10 #71
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211397836
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Precies. Omdat een basisschoolleerling in een boekje leest over orale seks of homoliefde. Nou genoeg kids met smartphone incl internet. ze kunnen beter in een boekje er genuanceerd over lezen dan porno sites ontdekken
Dit is toch wel goede reclame voor thuisonderwijs
pi_211397842
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dus omdat genoeg mensen makkelijk aan een pistool kunnen komen, wapenbezit maar vrijgeven?
pi_211397848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Er zijn legio voorbeelden te noemen waarin het wel degelijk opgedrongen wordt. Ik ga ze hier niet benoemen want is wat off-topic en daar zijn andere topics voor verder.
Ik vind het prima dat mijn kinderen op school wordt geleerd hoe seksualiteit, geaardheid en wat al niet meer voorkomt. Ik heb er wél problemen mee dat mijn kinderen gedwongen worden het maar normaal te vinden. Ik heb liever dat mijn kinderen daar zelf een oordeel over kunnen vormen zonder invloed van een leraar, politicus en andere beweging.
pi_211397853
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik snap oprecht niet waarom je hun overtuiging op voorhand irrelevant zou willen verklaren of buiten bestaande mogelijkheden zou willen plaatsen.
Omdat de tegenstanders in plaats van genuanceerd zorgen uiten beleidsbepalers voor pedo uitmaken
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 13:02:34 #75
375570 crew  Cyan9
pi_211397858
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:00 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Dus omdat genoeg mensen makkelijk aan een pistool kunnen komen, wapenbezit maar vrijgeven?
Wat is dat nou weer voor scheve vergelijking?
pi_211397860
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Omdat de tegenstanders in plaats van genuanceerd zorgen uiten beleidsbepalers voor pedo uitmaken
:? Wie heeft dat wanneer jegens welke beleidsbepaler gedaan?
pi_211397861
links gaat echt helemaal los:

directie bnnvara na zege pvv:
donkere ochtend, bedreiging voor samenleving
pi_211397867
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Met oneigenlijke technieken van een ideologische opponent kun je nog niet je eigen oneigenlijke technieken goedpraten. Geef liever het goede voorbeeld.
pi_211397868
quote:

[..]

Personeelstekorten zijn een heel ander probleem, als er wat minder mensen in totale onzinberoepen actief zouden zijn, bijvoorbeeld rond social media en als coach zou het personeelsprobleem een stuk kleiner zijn.
pi_211397870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:02 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Wat is dat nou weer voor scheve vergelijking?
Ongewenst gedrag (kinderen die porno kijken) is voor sommige mensen aanleiding om maar instructuele informatie te verstrekken over seksuele handelingen.

Maar goed, zwaar off topic
pi_211397886
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er zijn legio voorbeelden te noemen waarin het wel degelijk opgedrongen wordt. Ik ga ze hier niet benoemen want is wat off-topic en daar zijn andere topics voor verder.
Ik vind het prima dat mijn kinderen op school wordt geleerd hoe seksualiteit, geaardheid en wat al niet meer voorkomt. Ik heb er wél problemen mee dat mijn kinderen gedwongen worden het maar normaal te vinden. Ik heb liever dat mijn kinderen daar zelf een oordeel over kunnen vormen zonder invloed van een leraar, politicus en andere beweging.
Dus jij zou liever willen dat je kind voorgelicht wordt met een disclaimer dat hij/zij het absoluut niet normaal hoeft te vinden hoor. Hoe denk je dat dit valt bij leerlingen in die klas die al twijfelen over hun geaardheid? Of als je kind dat zelf ervaart. Is toch een intolerante manier om je kinderen daar wegwijs mee te maken
pi_211397888
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:02 schreef rotaderp44 het volgende:

Dat is een omroep in het publieke bestel toch?
pi_211397895
quote:

[..]

Uit Trendrapportage onderwijsarbeidsmarkt van ministerie;

Volgens mij valt het wel mee met instroom aantal nieuwe leerlingen. Er is wel veel vergrijzing en dat wordt moeilijk opgevangen maar de tekort ligt niet aan de migratiecijfers.

pi_211397899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dus jij zou liever willen dat je kind voorgelicht wordt met een disclaimer dat hij/zij het absoluut niet normaal hoeft te vinden hoor. Hoe denk je dat dit valt bij leerlingen in die klas die al twijfelen over hun geaardheid? Of als je kind dat zelf ervaart. Is toch een intolerante manier om je kinderen daar wegwijs mee te maken
We maken tegenwoordig al voorbehouden over de Holocaust, ik zie niet in waarom dezelfde voorbehouden niet kunnen toepassen bij deze onderwerpen.
pi_211397905
quote:
Net zoals met dat MH17-toneelstukje?
pi_211397916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Met oneigenlijke technieken van een ideologische opponent kun je nog niet je eigen oneigenlijke technieken goedpraten. Geef liever het goede voorbeeld.
Door wat te doen precies? Ik ben toch niet aan een heksenjacht bezig. Ik geef aan dat ik het irrationeel vindt en denk dat het voortkomt uit een angst dat kinderen door die voorlichting gevormd worden op een manier die hun ouders niet aan staat
pi_211397929
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:02 schreef rotaderp44 het volgende:

Dacht dat het een grapje was, maar is echt. Vanmiddag een bijeenkomst :')

Democraten gaan vanmiddag demonstreren tegen de democratie _O- 8)7
pi_211397932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
We maken tegenwoordig al voorbehouden over de Holocaust, ik zie niet in waarom dezelfde voorbehouden niet kunnen toepassen bij deze onderwerpen.
Laten we het omdraaien en zowel bij geschiedkundige als seksuele onderwerpen niet toepassen. Zijn gewoon elementaire themas waar je gewoon mag benoemen dat de norm is dat je het accepteert. Of in het geval van de Holocaust afkeurt en erkent
pi_211397933
Ik kan een relatief onschuldig en hypothetisch voorbeeld geven: op school wordt aan jongeren verteld dat het heel normaal is om je seksualiteit te verkennen door meerdere seksuele partners te hebben. Ik zit er totaal niet op te wachten dat de school van mijn kinderen zulke dingen verkondigt. Ik vind namelijk dat het goed is om terughoudend te zijn in het aantal sekspartners dat je hebt. Voor een andere ouder die er net zo over denkt als de school is er geen probleem. Voor mij is het een vorm van indoctrinatie. Het onderwijs moet gewoon geen moraliserende rol op zich nemen.

Wat het onderwijs wel in mijn optiek moet doen, is wederzijds respect als een voorwaarde stellen voor het leerproces. Anders kun je niet functioneren in een groep. En dat wederzijdse respect moet niet alleen van conservatieven en wappies komen, maar ook van progressieven die hun eigen ideeën volstrekt vanzelfsprekend vinden.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:08:54 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397944
quote:

[..]
Paar weken terug stond Wilders nog op 18 zetels, pas toen hij zijn mildere ik is gaan ontplooien schoot hij omhoog. Mensen willen blijkbaar alleen op hem stemmen als regeringsdeelname een reële mogelijkheid is.
Ja deels wel,
Maar ik geloof niet in die peilingen dat je alles daarin meet.
De beweging is wel autonoom, die wordt niet ineens gestuurd door enkele media optreden of gegil van de Hond of IPSO.
pi_211397945
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Uit Trendrapportage onderwijsarbeidsmarkt van ministerie;

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Volgens mij valt het wel mee met instroom aantal nieuwe leerlingen. Er is wel veel vergrijzing en dat wordt moeilijk opgevangen maar de tekort ligt niet aan de migratiecijfers.

[ afbeelding ]
Zit op een 5.5 inch mobieltje dus kan niet alles lezen, maar wat ik zo snel lees gaan die cijfers over de periode tot 2021, dus voor de Russische inval en de enorme stroom Oekraïense vluchtelingen. Niet echt representatief voor het heden wellicht ?
blablablabla
pi_211397948
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan een relatief onschuldig en hypothetisch voorbeeld geven: op school wordt aan jongeren verteld dat het heel normaal is om je seksualiteit te verkennen door meerdere seksuele partners te hebben. Ik zit er totaal niet op te wachten dat de school van mijn kinderen zulke dingen verkondigt. Ik vind namelijk dat het goed is om terughoudend te zijn in het aantal sekspartners dat je hebt. Voor een andere ouder die er net zo over denkt als de school is er geen probleem. Voor mij is het een vorm van indoctrinatie.
Kan hier wel inkomen maar nu neem je 1 school als norm voor het onderwijs in Nederland.
pi_211397970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Kan hier wel inkomen maar nu neem je 1 school als norm voor het onderwijs in Nederland.
Indoctrinatie is aan de orde van de dag. Ik heb zelf op een school met de Bijbel gezeten. Ugh. Wij leerden dat heidenen minderwaardig waren en zielig omdat ze naar de hel zouden gaan.
pi_211397976
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:03 schreef -0- het volgende:

[..]
Personeelstekorten zijn een heel ander probleem, als er wat minder mensen in totale onzinberoepen actief zouden zijn, bijvoorbeeld rond social media en als coach zou het personeelsprobleem een stuk kleiner zijn.
Tja dat is wel simplistisch geredeneerd hoor.

Is een beroep onzinnig als jij er je boterham mee kunt verdienen, dan bedien je toch gewoon een markt uiteindelijk? Jouw ongetwijfeld gekleurde mening is natuurlijk niet de norm om te bepalen of iets wel of niet onzin is.
blablablabla
pi_211397977
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:07 schreef StephanL het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo dat een democratisch gekozen partij/leider zelf per se democratisch is he. En kan daarmee zeker een gevaar voor de democratie vormen.

Nu geloof ik dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen overigens en is die bijeenkomst ook wel :') x 1000000 te noemen.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:12:06 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397981
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:58 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Daarom moet een abortus ook nooit strafbaar worden. Het lijkt erop dat Nederland in één dag even 100 jaar terug in de tijd is gegaan. Op naar een mooi 1924.
Abortus is strafbaar als je niet het wettelijk kader volgt.
pi_211397989
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:07 schreef StephanL het volgende:

[..]

het masker valt af........
pi_211397991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Indoctrinatie is aan de orde van de dag. Ik heb zelf op een school met de Bijbel gezeten. Ugh. Wij leerden dat heidenen zielig waren omdat ze naar de hel zouden gaan.
En weer een voorbeeld uit je eigen omgeving. Ik kan me namelijk ook voorstellen dat leraren het ook kunnen brengen op een manier dat je mensen niet hoeft te veroordelen als je experimenteert met seks. Is al heel anders dan jij die insinueert dat promiscuïteit aangemoedigd wordt in groep 6. Dat is niet realistisch natuurlijk
pi_211397997
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Zit op een 5.5 inch mobieltje dus kan niet alles lezen, maar wat ik zo snel lees gaan die cijfers over de periode tot 2021, dus voor de Russische inval en de enorme stroom Oekraïense vluchtelingen. Niet echt representatief voor het heden wellicht ?
Dat gaat niet om hele grote aantallen. In 2022 hadden 1.474.670 kinderen basisonderwijs in Nederland.

DUO geeft aan in september 2022 dat er 13.000 Oekrainse kinderen les krijgen in Nederland. Overigens is Oekrainse influx van kinderen ook eenmalig dus of je dan migratie als geheel daar schuld van moet gaan geven...
pi_211398001
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik zie graag dat door educatie onze normen en waarden op peil worden gehouden. Dát leidt tot acceptatie en normalisering. Het onterecht op een voetstuk plaatsen van minderheden leidt tot afkeer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')