quote:Rob Trip en Simone Weimans praten in Nederland Kiest: De Uitslagen met verslaggevers op locatie bij de verschillende partijen en Malou Petter geeft de belangrijkste uitslagen door op haar grote scherm.
Rob Trip en Simone Weimans zijn er klaar voor: de vier en een half uur durende marathonuitzending Nederland Kiest: De Uitslagen. Live vanuit de grote hal van het nieuwe gebouw van de Tweede Kamer in Den Haag houdt het duo bij hoe in het land is gestemd.
Nederland Kiest: De Uitslagen
De stembureaus sluiten om 21.00 uur, waarna Malou Petter de allereerste exitpoll bekend kan maken. Een uur later volgt nog een tweede, geüpdatete prognose terwijl het tellen van de stemmen doorgaat.
De NOS zet in totaal zestien verslaggevers in om in het land te kijken hoe de sfeer is. Ze zijn op locatie bij diverse partijen, spreken met kiezers en laten zien hoe de telling verloopt. In de studio zijn Xander van der Wulp, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander de politieke duiders van dienst.
Wanneer volgt de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen 2023?
Niets missen? Kijk dan op woensdag 22 november vanaf 20:30 uur naar de NOS op NPO1.
En dan ook nog 'gezien haar omvang' o.i.d.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. “In plaat van mijn vinger in de dijk te steken kunnen we beter mevrouw van Gent voor de dijk leggen”
En wilders is hoofdpiet.quote:
Dat Geert niet kon samenwerken, en nu mag laten zien van wel.quote:
Ik moet nog aan die serie beginnen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:20 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik ga straks nog even Fargo S5 kijken.
En voorsorteert op een PVV-VVD-NSC coalitie.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:20 schreef heywoodu het volgende:
"Mensen hebben reeële zorgen, en als je die blijft negeren in de politiek, dan ga je dit krijgen en dat is wat hier aan de hand is."
Yesilgöz verklaart haar nederlaag met een sneer naar haar eigen partij.
Natuurlijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:20 schreef ashardalan het volgende:
Als ik Dilan zo hoor, 100% dat de VVD serieus gaat formeren.
All we ever hear from you is blah blah blahquote:
Opflikkeren met die BBB. Niet nodig.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Natuurlijk.
PVV
VVD
NSC
BBB
Dat gaat het wel worden. BBB erbij voor de zetels in de eerste kamer.
Eerder was verlies nog groter in de peilingen dus ik denk dat D66 opgelucht isquote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef heywoodu het volgende:
Mooi man, 14 zetels eraf en lachend het podium op komen. In het hoofd van Jetten is het altijd Sesamstraat.
Lijkt me ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Natuurlijk.
PVV
VVD
NSC
BBB
Om dingen eenvoudig door de eerste kamer te loodsen, zeker welquote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Opflikkeren met die BBB. Niet nodig.
Osdorp Possegodquote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef ashardalan het volgende:
Nederhop en dan geen Osdorp Posse draaien
Wat een clown partij is dat ook
Kan iemand me een mention sturen als dit gebeurt?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:20 schreef PzKpfw het volgende:
Krijgen we nog een toespraak van Timmermans?
Leuke seriequote:Op woensdag 22 november 2023 22:20 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik ga straks nog even Fargo S5 kijken.
Die werden geloof ik steeds op 5-6 gepeild dus hij mag zelf opzich best blij zijn met zijn eindsprint.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef Zorro het volgende:
Jetten is bijzonder tevreden met 14 zetels verlies
Lijkt me een prima formatie.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Natuurlijk.
PVV
VVD
NSC
BBB
Blijft een Ajacied hè.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dilan is wel echt slechte verliezer
Jetten heeft het uitstekend gedaan.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef heywoodu het volgende:
Mooi man, 14 zetels eraf en lachend het podium op komen. In het hoofd van Jetten is het altijd Sesamstraat.
AS Roma clublied incomingquote:Op woensdag 22 november 2023 22:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kan iemand me een mention sturen als dit gebeurt?
Hoe ken jij dit, je bent toch 20 ofzo?quote:
quote:Op woensdag 22 november 2023 22:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe ken jij dit, je bent toch 20 ofzo?
Die zou dat nu inmiddels toch een beetje gewend moeten zijnquote:
Geboren en getogen in Amsterdam, tuurlijk ken ik het.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 november 2023 22:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voor klassieke muziek is geen leeftijdsgrensquote:Op woensdag 22 november 2023 22:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb niet voor niks tot het laatst enorm getwijfeld en D66 stond nog op het lijstje.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Jetten heeft het uitstekend gedaan.
Het is ook nooit goed hė.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef heywoodu het volgende:
En dan ook nog met het 3 horse race geweld. Aan Jetten heeft het niet gelegen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Die werden geloof ik steeds op 5-6 gepeild dus hij mag zelf opzich best blij zijn met zijn eindsprint.
Ja hij heeft het goed gedaanquote:Op woensdag 22 november 2023 22:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Die werden geloof ik steeds op 5-6 gepeild dus hij mag zelf opzich best blij zijn met zijn eindsprint.
Nee uiteraard maar toch.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Voor klassieke muziek is geen leeftijdsgrens
En als de VVD nu eens niet wil?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Natuurlijk.
PVV
VVD
NSC
BBB
Iemand die denkt dat hij een JFK-achtige-Obama is en dan verliest... Kan hij moeilijk hebben, gok ikquote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef PinkLow het volgende:
Ohh . Dit is ook een slechte verliezer...
Als dit het wordt, dan misschien wel de afspraak dat alle partijleiders in de kamer blijven en er een externe premier komt.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Natuurlijk.
PVV
VVD
NSC
BBB
Ik vind de NOS helemaal niet anti-Wilders vanavond.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef Garfield1985 het volgende:
Zucht.....was zijn ze bij de NOS toch een zielig hoopje stakkers, constant Wilders af lopen vuren en irritant telkens dezelfde vragen hierover blijven afvuren op Yesilgöz.
Ah dan ligt het idd veel meer voor de hand.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Geboren en getogen in Amsterdam, tuurlijk ken ik het.
Nee hoor. Want 35/36 is minder dan 76.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou het natuurlijk ook zijn.
Heb je geen BBB in de TK voor nodig.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Om dingen eenvoudig door de eerste kamer te loodsen, zeker wel
Niet zuur doen tegen je maatje.quote:
Rendangquote:Op woensdag 22 november 2023 22:24 schreef Zipportal het volgende:
Ga lekker terug naar Indonesië, Rob.
Dus Als de VVD gaat regeren dan gaat de VVD daar niet in meequote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En als de VVD nu eens niet wil?
VVD heeft verloren, dan is het animo om te gaan reageren sowieso al niet groot, en al helemaal niet als het met de VVD is.
Klopt ook wel. Niets aan gelogen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:24 schreef Scorpie het volgende:
Dan ben je gedecimeerd als D66 en dan ga je VVD de schuld geven van de winst van de PVV
Jetten toch
Triest figuur die Jetten. Af gaan als een gieter en dan de schuld aan de VVD geven. Zieliger kan het niet.quote:
Het halve land gesloopt?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:24 schreef Specularium het volgende:
D66 heeft het halve land gesloopt, maar Geert is gevaarlijk.
wel een beetje onwennig imoquote:Op woensdag 22 november 2023 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind de NOS helemaal niet anti-Wilders vanavond.
Frenske stond vast bij de mcdrive.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:25 schreef jigggy het volgende:
Heb klaver al tijden niet gezien maar als timmerfrans niet meer durft komt opeens hij weer lol
Ach welnee. Coalitieland weet je wel?! De soep....quote:Op woensdag 22 november 2023 22:24 schreef Specularium het volgende:
D66 heeft het halve land gesloopt, maar Geert is gevaarlijk.
De VVD was genoodzaakt om de deur open te zetten voor de PVV omdat er geen zaken valt te doen over asiel met de progressiefjes.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:24 schreef Farenji het volgende:
Jetten heeft wel gelijk. VVD heeft een goor spel gespeeld en nu zijn ze zelf verliezer, lekker voor ze.
VVD heeft het kabinet laten vallen, dus ja.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:24 schreef Scorpie het volgende:
Dan ben je gedecimeerd als D66 en dan ga je VVD de schuld geven van de winst van de PVV
Jetten toch
Wat voor kabinet is er mogelijk zonder de VVD? Het is volgens mij wel duidelijk dat de VVD en NSC in een kabinet komen. De vraag is alleen of het over de PVV- of PvdA/GroenLinks-as is.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En als de VVD nu eens niet wil?
VVD heeft verloren, dan is het animo om te gaan reageren sowieso al niet groot, en al helemaal niet als het met de VVD is.
Het slaat als een tang op een varken om dat in je loserspeech te doen. Zoek lekker de schuld bij jezelf Robbie, met je halvering in zetels.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Klopt ook wel. Niets aan gelogen.
Dat ordinaire schelden van d66 heeft nog nooit stemmen opgeleverd & hij heeft zo campagne gevoerd.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:26 schreef Mutant01 het volgende:
Goeie speech, zo had ie campagne moeten voeren.
Ze hebben gegokt en verloren, als ze een beetje karakter zouden hebben zouden ze dat toegeven. Maar ja, dat is niks voor vvd he.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:26 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De VVD was genoodzaakt om de deur open te zetten voor de PVV omdat er geen zaken valt te doen over asiel met de progressiefjes.
We zullen over een jaar of twee zien hoe consistent dit gaat zijn, ik ben zeker benieuwd.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:26 schreef RamboDirk het volgende:
Al die verontwaardigde mensende naieve bubbel is geknapt hoor tjonge jonge wat een gejank.
Vuurkorf kan terug buiten.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:26 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
We gaan weer roken in de kroeg mensen
In buurten waar veel migranten wonen wellicht gewoon 150 ...quote:
Ik las Kagen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Wel een bijzonder beeld van Rob.
Jaren zelf in het kabinet gezeten, niks willen doen aan migratie en vervolgens klagen.
De zelfreflectie van een poffertje, zo kennen we de partij van de trekpop Rob Jetten weer.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je bent net historisch afgestraft en je verklaart lekker dat je de komende jaren als partijleider verder gaat werken en dat het de schuld van de VVD is ...
Ariërs gewoon weer op één!quote:Op woensdag 22 november 2023 22:27 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Vuurkorf kan terug buiten.
Piet wordt weer zwart.
200 op de snelweg en hoeren in de basisverzekering!quote:Op woensdag 22 november 2023 22:27 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Vuurkorf kan terug buiten.
Piet wordt weer zwart.
Ik vind dat juist wel mooi, emotie. Maakt politici menselijk. Daarom vond ik een Dilan zo kut bijv.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:27 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Dat ordinaire schelden van d66 heeft nog nooit stemmen opgeleverd & hij heeft zo campagne gevoerd.
Wil jij graag Pieter uiteten?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:27 schreef KingRoland het volgende:
@:mani89 @:mortaxx @:tjacka en ik willen graag uiteten met Pieter Omzigt.
Hoe spreek jij Ingrid uit?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:28 schreef heywoodu het volgende:
De manier waarop deze dame 'Ingrid' uitspreekt
quote:Op woensdag 22 november 2023 22:25 schreef KingRoland het volgende:
Welke partij heeft een feest georganiseerd in Rotterdam?
@:onlogisch @:caland
Ingrid.quote:
First they ignore youquote:
quote:Op woensdag 22 november 2023 22:28 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
200 op de snelweg en hoeren in de basisverzekering!
Daarom stem ik ook geen VVD. Standpunten prima maar wat heb je er aan als ze ze toch nooit uitvoerenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:28 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat het al mis ging toen Rutte IV feitelijk D66-beleid ging uitvoeren. Zelf PvdA en Groelinks zeiden over het coalitieakkoord dat ze er ook mee in hadden kunnen stemmen. D66 heeft in de onderhandelingen zoveel binnengehaald, dan de coalitie al instabiel was voordat het begon. Achteraf een geval van wie het onderste uit de kan wil hebben, krijgt het deksel op de neus.
Het is meer gewoon overused termquote:Op woensdag 22 november 2023 22:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ah je vindt het nog niet radicaal genoeg? Wat zou je wel radicaal noemen dan?
Kom maar naar de Kuip, pek en veren staan klaar.quote:
Er lag een pakket, toen blies de VVD het op.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Wel een bijzonder beeld van Rob.
Jaren zelf in het kabinet gezeten, niks willen doen aan migratie en vervolgens klagen.
Die aardbeving hadden we allemaal gevoeld.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef jigggy het volgende:
Timmerfrans inmiddels van het gebouw gesprongen?
Ik geloof dat die daar inderdaad beter niet had kunnen zitten vanavond.quote:
Ontkennen dat de PVV radicaal rechts isquote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef Platina het volgende:
Hou toch op met je radicaal rechts, met je rare tand.
Ze bliezen daarmee zichzelf op.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef viceversa het volgende:
[..]
Er lag een pakket, toen blies de VVD het op.
SP is enkel op economisch beleid "radicaal" links. Als je écht radicaal wil, moet je bij de terroristen ondersteuners van Groen Links zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef 3rr0r het volgende:
Waarom noemen ze de SP nooit radicaal links? Alleen rechts kan radicaal zijn?
De CU vond asielzoekers belangrijk dan regeren.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef viceversa het volgende:
[..]
Er lag een pakket, toen blies de VVD het op.
Laten we ze voortaan dan gewoon bruinhemden noemen dan, dekt de lading ook beter.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Het is meer gewoon overused term
Linkse meisjes houden van rechtse praatjes.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:30 schreef tralalala het volgende:
Boh, lekker blond aandachtsmeisje op de achtergrond.
We nemen het gewoon mee in de lopende begroting en doen adaptief klimaatwerk. (Omtzigt zei dat ook al.)quote:
Is momenteel druk een über richting Brussel aan het zoeken.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef jigggy het volgende:
ja, over z'n schaduwquote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef jigggy het volgende:
doet me denken aan de winst van Trump. Dat was ook een gejankquote:Op woensdag 22 november 2023 22:31 schreef ISVV het volgende:
Extreemlinkse tranen, ze smaken het zoetst!
Over negen maanden hoop kindjes daar.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef Nober het volgende:
Is er al een interview live vanuit Ter Apel of Budel?
We zijn allemaal winnaars!quote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef Zorro het volgende:
Jetten is bijzonder tevreden met 14 zetels verlies
Gewoon Wilders normaliseren om stemmen te winnen om vervolgens al je zetels te verliezen aan Wildersquote:Op woensdag 22 november 2023 22:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ontkennen dat de PVV radicaal rechts is. Dat kan echt niet.
Waarom? 2e partij, groter dan de VVD, met een prima kans op premierschap.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef jigggy het volgende:
communitarisme*quote:Op woensdag 22 november 2023 22:31 schreef TommyL0204 het volgende:
Ik krijg hier geen gemeenschapszin van
Voor de NOS vallen ze wel meequote:Op woensdag 22 november 2023 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind de NOS helemaal niet anti-Wilders vanavond.
quote:Op woensdag 22 november 2023 22:32 schreef Claudia_x het volgende:
Timmersmans moet wel vaak een traan laten, hè?
Heeft hij afgekeken van Trumpquote:Op woensdag 22 november 2023 22:32 schreef Zorro het volgende:
Dat loopje van Timmerfrans
Hij valt nog net niet voorover.
Wat een rare reactie van Fransquote:
Echt he, wat een papzak. Ik trek trouwens nog even een zak kruidnoten open.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:32 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Pens wordt steeds groter.
De VVD heeft het kabinet laten klappen op migratie met de gedachte er de verkiezingen mee te kunnen winnen. De deur openzetten naar Wilders is alleen een kapitale campagneblunder gebleken, al helemaal toen die ineens mildere teksten begon uit te kramen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:26 schreef viceversa het volgende:
[..]
VVD heeft het kabinet laten vallen, dus ja.
Dit idd, Paars III in de maak.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom? 2e partij, groter dan de VVD, met een prima kans op premierschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |