abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2023 @ 14:59:35 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211358237
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat is precies het probleem, en wat gaat de PVV daar dan aan doen?
PVV wil voorrang voor "Nederlanders". Al zijn een groot deel van die moslims ook "gewoon Nederlanders".
Weet niet wat Gia wil dan iedereen die wit/blank is voorrang geven of iedereen waarvan alle grootouders in Nederland zijn geboren?
  maandag 20 november 2023 @ 14:59:37 #52
3542 Gia
User under construction
pi_211358238
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:58 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Je bedoelt Nederlanders met alleen een Nederlands paspoort, waarschijnlijk.
Alle Nederlanders, maar wel op volgorde van inschrijving.
  maandag 20 november 2023 @ 14:59:45 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358239
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja en terecht. Daarom snap ik ook niet dat asielzoekers dat wel krijgen.
Niemand krijgt voorrang omdat 'ie niet-Nederlanders is.
Huilen dan.
  maandag 20 november 2023 @ 15:00:27 #54
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211358243
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Niemand krijgt voorrang omdat niet omdat 'ie niet-Nederlanders is.
?
Ze krijgen voorrang omdat ze asielzoekers zijn/statushouders.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 20 november 2023 @ 15:01:31 #55
3542 Gia
User under construction
pi_211358253
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
?
Ze krijgen voorrang omdat ze asielzoekers zijn/statushouders.
Als ze gewoon elke voorrangregel afschaffen en zich houden aan de inschrijfduur, dan vind ik het prima.
Nieuw in Nederland, sluit maar achteraan.
  maandag 20 november 2023 @ 15:02:09 #56
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211358263
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Als ze gewoon elke voorrangregel afschaffen en zich houden aan de inschrijfduur, dan vind ik het prima.
Precies. Voor niemand voorrang.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  maandag 20 november 2023 @ 15:03:29 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211358273
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een groot deel van de urgentie gaat juist naar andere groepen. Mensen met minderjarig kind zonder dak boven het hoofd, zieke mensen, mensen die terugkomen uit verslavingszorg. Ook geen voorrang voor die mensen?
pi_211358276
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:01 schreef Gia het volgende:

[..]
En dat is ook de regel. De enige uitzondering voor statushouders wordt gemaakt als de doorloopsnelheid van asielzoekerscentra zo traag is dat de centra vol zitten met mensen die een huis zouden moeten hebben. De oplossing daarvoor is oa de spreidingswet, dan zijn er meer plekken en kunnen de statushouders dus langer op een huis wachten in een asielzoekerscentrum. Maar daar is rechts dan weer tegen, want stel je voor dat je het probleem dat je stemmen oplevert zou oplossen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2023 15:05:10 ]
  maandag 20 november 2023 @ 15:17:32 #59
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211358401
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Een groot deel van de urgentie gaat juist naar andere groepen. Mensen met minderjarig kind zonder dak boven het hoofd, zieke mensen, mensen die terugkomen uit verslavingszorg. Ook geen voorrang voor die mensen?
Daar hebben wij het toch niet over?
  maandag 20 november 2023 @ 15:29:11 #60
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211358507
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daar hebben wij het toch niet over?
quote:

[..]
Ik dacht dat we het wel hadden over voorrang systeem sociale huur.
  maandag 20 november 2023 @ 15:30:50 #61
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211358521
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:29 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Ik dacht dat we het wel hadden over voorrang systeem sociale huur.
Ik ben helder: bij ziekte of dreigende dakloosheid kan ik mij voorstellen dat er in sporadische gevallen een uitzondering wordt gemaakt.

In het geval dat je asielzoeker kun je gewoon achteraan sluiten. Allochtoon of autochtoon, het maakt me niet u it.
  maandag 20 november 2023 @ 15:32:23 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211358540
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben helder: bij ziekte of dreigende dakloosheid kan ik mij voorstellen dat er in sporadische gevallen een uitzondering wordt gemaakt.

In het geval dat je asielzoeker kun je gewoon achteraan sluiten. Allochtoon of autochtoon, het maakt me niet u it.
Maar dat zijn ondertussen geen sporadische gevallen maar best een grote groep. Veel groter dan de asielzoekergroep die voorrang krijgt.

quote:
Ruim een kwart (27 procent) van de vrijkomende sociale huurwoningen in grotere gemeenten ging vorig jaar naar huurders met een vorm van voorrang. Van de vrijkomende corporatiewoningen was 8 procent voor asielzoekers met een verblijfsvergunning, de zogenoemde statushouders.
  maandag 20 november 2023 @ 15:33:44 #63
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211358551
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen idee, ik kom ze denk ik ook gewoon nauwelijks tegen. Degene die ik denk dat ze het zouden kunnen stemmen, zijn totaal politiek ongeïnteresseerd.
Misschien schatten mensen jou wel in als intolerant of dogmatisch, en het daarom vermijden.
Kan ook hé?
pi_211358592
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien schatten mensen jou wel in als intolerant of dogmatisch, en het daarom vermijden.
Kan ook hé?
Lijkt me heel sterk.
  maandag 20 november 2023 @ 15:43:58 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211358650
Wel typisch dat het weer stil is als lijkt dat de statushouders voorrang maar een klein deel is van de mensen die sociale huur woningen krijgen. En dat andere groepen met urgentie veel groter blijken te zijn.

Wel zorgwekkend dat we zoveel probleemgroepen hebben in Nederland.
pi_211358656
quote:

[..]
En dan weer huilen als er extra AZC’s in de buurt moeten komen.
pi_211358702
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar dat zijn ondertussen geen sporadische gevallen maar best een grote groep. Veel groter dan de asielzoekergroep die voorrang krijgt.
[..]
[ afbeelding ]
Ja, maar als dit niet in je straatje past, dan roep je gewoon dat dit gemanipuleerde gegevens zijn. En dat mensen die het er wel mee eens zijn minimaal 3 asielzoekers in huis moeten nemen
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
pi_211358704
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:43 schreef Momo het volgende:
Wel typisch dat het weer stil is als lijkt dat de statushouders voorrang maar een klein deel is van de mensen die sociale huur woningen krijgen. En dat andere groepen met urgentie veel groter blijken te zijn.

Wel zorgwekkend dat we zoveel probleemgroepen hebben in Nederland.
Statushouders is ook maar een kleine groep. En je krijgt (al verschilt het per gemeente) een urgentieverklaring als je voldoet aan:

- U heeft geldproblemen die buiten uw schuld zijn ontstaan.
- U bent ernstig ziek of u heeft een beperking waardoor u niet meer in uw huis kunt wonen.
- Uw relatie is voorbij en u moet met uw kind(eren) het huis uit.
- Uw mantelzorger bent of mantelzorg ontvangt

Daar kom je dus al snel aan als je ziek wordt, in scheiding ligt en/of minimum loon verdient met alle stijgende kosten.
  maandag 20 november 2023 @ 15:53:59 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211358721
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:51 schreef alpeko het volgende:

[..]
Statushouders is ook maar een kleine groep. En je krijgt (al verschilt het per gemeente) een urgentieverklaring als je voldoet aan:

- U bent ernstig ziek of u heeft een beperking waardoor u niet meer in uw huis kunt wonen.

Daar kom je dus al snel aan als je in scheiding ligt of minimum loon verdient met alle stijgende kosten.
En dan toch hebben we veel mensen die dus grote schulden hebben zonder eigen schuld, ernstig ziek zijn (vergrijzing zal niet helpen), alleenstaande ouder met kinderen die niks kunnen vinden en dus dakloos zijn op het moment en urgentie moeten aanvragen....
pi_211358729
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:51 schreef alpeko het volgende:

[..]

- Uw mantelzorger bent of mantelzorg ontvangt

Daar kom je dus al snel aan als je ziek wordt, in scheiding ligt en/of minimum loon verdient met alle stijgende kosten.
Je moet meestal wel iets meer je best doen dan dat om echt urgentie te verkrijgen…
pi_211358733
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 15:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je moet meestal wel iets meer je best doen dan dat om echt urgentie te verkrijgen…
Dat vraag ik me af als ik naar Almere kijk. 50% van de gevallen. Het wisselt per gemeente/wooncorporatie.

Probeer het maar: https://almere.urgentiewijzer.nl/Landingpage.aspx ;)
Dan zie je deze voorwaarden (en een hoop randvoorwaarden wat betreft loon, ouderlijk gezag, inschrijftijd gemeente en geen huurwoning geweigerd hebben maar daar zal je aan voldoen. En zo veel gezinnen zullen niet boven de inkomensgrens van 54.010 uitkomen.

• Medisch: er is sprake van ernstige medische klachten in de huidige woonsituatie
• Relationeel: mijn relatie is beëindigd en ik moet de woning verlaten
• Gedwongen verkoop: ik moet mijn woning verkopen van de bank of hypotheekverstrekker
• Financieel: ik kan door financiële problemen mijn woonlasten niet meer betalen
• Geweld of bedreiging: er is sprake van een levensontwrichtende situatie, waardoor ik niet langer in de woning kan verblijven
• Uitstroom instelling / doorstartregeling: ik verblijf in een instelling en moet uitstromen naar een zelfstandige woning in de gemeente Almere
• Opvang in verband met huiselijk geweld: ik verblijf bij de Blijf Groep (of een soortgelijke instelling)
• Mantelzorg: ik verleen of ontvang mantelzorg. En een woning in Almere is de enige mogelijkheid voor de mantelzorgontvanger om zelfstandig te blijven wonen.
• Calamiteit: mijn zelfstandige woning is door een calamiteit onbewoonbaar verklaard

[ Bericht 8% gewijzigd door alpeko op 20-11-2023 16:04:27 ]
pi_211358893
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:53 schreef Momo het volgende:

[..]
En dan toch hebben we veel mensen die dus grote schulden hebben zonder eigen schuld, ernstig ziek zijn (vergrijzing zal niet helpen), alleenstaande ouder met kinderen die niks kunnen vinden en dus dakloos zijn op het moment en urgentie moeten aanvragen....
Of eigenlijk hebben we gewoon te weinig woningen.

Kunnen we van alles gaan herverdelen. Lost het probleem niet op.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211358900
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 16:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Of eigenlijk hebben we gewoon te weinig woningen.

Kunnen we van alles gaan herverdelen. Lost het probleem niet op.
Ja of te veel mensen die een woning willen maar uiteindelijk komt het daar wel op neer. Mensen worden ouder, moeten langer thuis wonen, gaan vaker uit elkaar of blijven langer single (of wel samen maar het is belastingtechnisch vaak handiger om apart te blijven wonen in geval van overleden echtgenoot)... ja en instroom maar dat is maar een druppel
pi_211358923
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:17 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ja of te veel mensen die een woning willen maar uiteindelijk komt het daar wel op neer. Mensen worden ouder, moeten langer thuis wonen, gaan vaker uit elkaar... ja en instroom maar dat is maar een druppel
Dus bouwen is een groot deel van de oplossing.
Hebben we wel buitenlandse arbeidskrachten voor nodig. Roemenen vooral.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211358949
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 16:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus bouwen is een groot deel van de oplossing.
Hebben we wel buitenlandse arbeidskrachten voor nodig. Roemenen vooral.
Zeker maar dat stuit weer op andere problemen. Niet alleen personeel. Ruimtegebrek, stikstof, overvol energienet... en ik zie rondom me nog altijd vrijwel alleen maar koopwoningen in het hogere segment verschijnen. Geen sociale huurwoningen. Steker nog: ik woon in een woning die voor verhuur was bedoelt. In de crisistijd zijn die allemaal particulier geworden omdat er vele woonstichtingen op omvallen stonden door mismanagement.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')