abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_211357361
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211357368
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 13:22 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Ik stem op pvv :)
Ja, op dit forum, maar ik doelde op mensen die ik gewoon spreek. Bij school, bij de sportvereniging, enz.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211357371
Als wij Timmermans als premier krijgen dan weet je ook gelijk dat de burger nog harder de portemonnee kan gaan trekken
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_211357379
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, op dit forum, maar ik doelde op mensen die ik gewoon spreek. Bij school, bij de sportvereniging, enz.
Ja geen idee waarom mensen het niet zouden melden.

Ieder z’n keuze
pi_211357402
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 13:26 schreef Rozevla het volgende:
Als wij Timmermans als premier krijgen dan weet je ook gelijk dat de burger nog harder de portemonnee kan gaan trekken
Dat blijkt totaal niet uit de doorrekeningen. Wat meer naar feiten kijken en minder de onderbuik.

https://www.cpb.nl/infografiek-keuzes-in-kaart-2025-2028
pi_211357430
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat blijkt totaal niet uit de doorrekeningen. Wat meer naar feiten kijken en minder de onderbuik.
Doorrekeningen zijn heel leuk maar het daadwerkelijk uitvoeren ná de verkiezingsuitslagen is weer een ander verhaal.
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 13:31:44 #7
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211357441
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.cpb.nl/infografiek-keuzes-in-kaart-2025-2028
Ja mediane koopkracht toename is inderdaad grootst bij PvdA-GL
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 13:32:50 #8
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211357456
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 13:30 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Doorrekeningen zijn heel leuk maar het daadwerkelijk uitvoeren ná de verkiezingsuitslagen is weer een ander verhaal.
En je onderbuik zegt dat dit beter gaat zijn bij PVV gebaseerd op helemaal niks concreets of voorbeelden?
pi_211357459
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 13:30 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Klopt, maar qua koopkracht ben je in maatregelen ook bij links altijd beter af dan bij rechts. Behalve als ze zeer vermogend bent.

Dit is Pvda-GL:
  maandag 20 november 2023 @ 13:33:49 #10
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_211357472
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja mediane koopkracht toename is inderdaad grootst bij PvdA-GL
Ja maar dat word vervolgens weggeplukt bij het mkb, hard werken loont al niet meer in Nederland en met Timmermans helemaal niet meer.
pi_211357478
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 13:33 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Ja maar dat word vervolgens weggeplukt bij het mkb, hard werken loont al niet meer in Nederland en met Timmermans helemaal niet meer.
Totale onzin. Gewoon puur onderbuikgezwam, niet gebaseerd op ook maar 1 feit.
  maandag 20 november 2023 @ 13:35:37 #12
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_211357481
Timmermans topt het af met de extra belastingheffingen voor ondernemers.

Waar vvd met een kleine 2 miljard komt die bij de ondernemers word neer gelegd komt Timmermans met het tienvoudige.

Het houd een keer op met het continu maar uitwringen van de ondernemer.
  maandag 20 november 2023 @ 13:35:40 #13
3542 Gia
User under construction
pi_211357482
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb ook niet idee dat er echt een achterliggende politieke discussie is bij PVV-ers, enkel ja maar buitenlanders.
Nee hoor, bij mij gaat het vooral om zorg en wonen.
Je wordt echt ziek van al die rompslomp in de zorg tegenwoordig.
Lag laatst in het ziekenhuis en moest mijn medicijnen van thuis meenemen. Ik heb die voor een week vooruit in doosjes zitten, maar dat mocht niet. Het moest in de oorspronkelijke verpakking.
's Ochtends kwam de verpleegkundige zeggen dat ik nog niets in mocht nemen; daar moesten zij bij zijn. Om 10 uur had ik mijn medicijnen nog niet in kunnen nemen, dus ik op de bel drukken. Moest een verpleegkundige komen, toezien hoe ik mijn medicijnen uit het juiste doosje haalde, uit de strip drukte, nog eens controleren en toen mocht ik ze innemen.

Vroeger werd door de nachtdienst de medicijnen uitgezet en 's morgens uitgedeeld. Veel efficienter. Maar ja, het moet tegenwoordig allemaal vanuit thuis meegenomen worden, want anders raakt de herhaalservice van de apotheek in de knoop.

En wat betreft wonen, weg met de voorrangsregels voor sociale huur; het is voor iedereen nijpend. Stellen van rond de 27 kunnen niet aan een gezin beginnen, want ze vallen onder geen enkele urgentie en komen dus niet aan een woning. Kopen, met de huidige regels en prijzen kan ook niet. Dus ze moeten bij de ouders blijven wonen. Echt ziek.

Wat betreft buitenlanders, mag van mij iedereen ervoor kiezen om naar Nederland te komen, maar wel via de officiele weg. Tenzij echt als oorlogsvluchteling. Het smoesje geaardheid kennen we ondertussen wel. Zodra ze een verblijfsvergunning hebben, komt hun gezin over. Daar mag wmb echt keihard tegen opgetreden worden. Op een eerlijke manier hierheen verhuizen, prima.

Ik heb ook niks tegen moslims. Kom er over de vloer, doe zelfs netjes mijn schoenen uit. Geen probleem mee. Ik heb echter wel een probleem met bepaalde standpunten die zij uitdragen over de verderfelijke westerse vrouwen, het per se willen dragen van hoofddoekjes waar dit onwenselijk is en eigenlijk alle uitwassen waar de islam niet past in onze westerse samenleving. Ik heb totaal geen probleem met andermans geloof en levenswijze, maar zij moeten die van ons ook accepteren en respecteren. En dat ontbreekt.
  maandag 20 november 2023 @ 13:38:32 #14
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211357504
"De Nederlandse kiezer" wil:

quote:
Driekwart wil klimaatbeleid handhaven of intensiveren
https://www.ioresearch.nl(...)-pijn-doen-deel-iii/

quote:
8 op de 10 kiezers willen asielinstroom beperken en dat zijn lang niet alleen rechtse stemmers
https://eenvandaag.avrotr(...)en-rechtse-stemmers/

=> Als het aan "de Nederlandse kiezer" ligt is het duidelijk wie waar concessies moet doen.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_211357520
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 13:35 schreef Rozevla het volgende:

Waar vvd met een kleine 2 miljard komt die bij de ondernemers word neer gelegd komt Timmermans met het tienvoudige.

En toch is qua werkgelegenheid en groei van het BNP PvdA-GL beter.
  maandag 20 november 2023 @ 13:44:22 #16
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211357549
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
En toch is qua werkgelegenheid en groei van het BNP PvdA-GL beter.
Wat hebben we aan nog meer werkgelegenheid? Vacatures kunnen nu al niet vervuld worden (al komt dat ook omdat veel mensen coach, beïnvloeder etc. zijn en ze daar klaarblijkelijk geld mee kunnen verdienen).
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 13:45:16 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211357560
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee hoor, bij mij gaat het vooral om zorg en wonen.
Je wordt echt ziek van al die rompslomp in de zorg tegenwoordig.
Lag laatst in het ziekenhuis en moest mijn medicijnen van thuis meenemen. Ik heb die voor een week vooruit in doosjes zitten, maar dat mocht niet. Het moest in de oorspronkelijke verpakking.
's Ochtends kwam de verpleegkundige zeggen dat ik nog niets in mocht nemen; daar moesten zij bij zijn. Om 10 uur had ik mijn medicijnen nog niet in kunnen nemen, dus ik op de bel drukken. Moest een verpleegkundige komen, toezien hoe ik mijn medicijnen uit het juiste doosje haalde, uit de strip drukte, nog eens controleren en toen mocht ik ze innemen.

Vroeger werd door de nachtdienst de medicijnen uitgezet en 's morgens uitgedeeld. Veel efficienter. Maar ja, het moet tegenwoordig allemaal vanuit thuis meegenomen worden, want anders raakt de herhaalservice van de apotheek in de knoop.

En wat betreft wonen, weg met de voorrangsregels voor sociale huur; het is voor iedereen nijpend. Stellen van rond de 27 kunnen niet aan een gezin beginnen, want ze vallen onder geen enkele urgentie en komen dus niet aan een woning. Kopen, met de huidige regels en prijzen kan ook niet. Dus ze moeten bij de ouders blijven wonen. Echt ziek.

Wat betreft buitenlanders, mag van mij iedereen ervoor kiezen om naar Nederland te komen, maar wel via de officiele weg. Tenzij echt als oorlogsvluchteling. Het smoesje geaardheid kennen we ondertussen wel. Zodra ze een verblijfsvergunning hebben, komt hun gezin over. Daar mag wmb echt keihard tegen opgetreden worden. Op een eerlijke manier hierheen verhuizen, prima.

Ik heb ook niks tegen moslims. Kom er over de vloer, doe zelfs netjes mijn schoenen uit. Geen probleem mee. Ik heb echter wel een probleem met bepaalde standpunten die zij uitdragen over de verderfelijke westerse vrouwen, het per se willen dragen van hoofddoekjes waar dit onwenselijk is en eigenlijk alle uitwassen waar de islam niet past in onze westerse samenleving. Ik heb totaal geen probleem met andermans geloof en levenswijze, maar zij moeten die van ons ook accepteren en respecteren. En dat ontbreekt.
Welke plannen zie je dan concreet oplossingen in het PVV programma wat betreft zorg en wonen?

Wel bijzonder dat je zegt niks tegen moslims te hebben terwijl je wel overal op fok moslims erbij haalt zelfs in topics waar het niet relevant is.
  maandag 20 november 2023 @ 13:46:38 #18
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211357575
quote:

Dat valt wel een beetje mee:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)de-van-europese-unie
pi_211357629
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:44 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Wat hebben we aan nog meer werkgelegenheid? Vacatures kunnen nu al niet vervuld worden (al komt dat ook omdat veel mensen coach, beïnvloeder etc. zijn en ze daar klaarblijkelijk geld mee kunnen verdienen).
Heb je een punt, maar het geeft aan dat bedrijven blijkbaar niet verdwijnen/uitgewrongen worden door de plannen van GL-PvdA.
  maandag 20 november 2023 @ 13:53:18 #20
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211357642
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb je een punt, maar het geeft aan dat bedrijven blijkbaar niet verdwijnen/uitgewrongen worden door de plannen van GL-PvdA.
Dat is inderdaad onjuiste onzin die door sommigen verkondigd wordt.
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 14:03:40 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211357762
quote:

En vertel nu eens wat het economische plaatje van de PVV is en niet dat van de VVD?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 20 november 2023 @ 14:04:31 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211357768
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En vertel nu eens wat het economische plaatje van de PVV is en niet dat van de VVD?
De korte samenvatting is 'als we stoppen met asielzoekers, klimaatonzin en innovatie enz. dan levert dat 188 miljard op en kunnen we heel veel gratis bier uitdelen'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 20 november 2023 @ 14:10:09 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211357812
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 13:33 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Je hebt gelijk: hard werken loont niet. Bezitten loont wel.

Kan je, met deze wetenschap in het achterhoofd, uitleggen waarom je niet op Timmermans maar wel op de PVV zou moeten stemmen? Voor extra punten: probeer in je antwoord de doorrekening van het partijprogramma mee te nemen.
Huilen dan.
  maandag 20 november 2023 @ 14:21:57 #24
3542 Gia
User under construction
pi_211357921
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Welke plannen zie je dan concreet oplossingen in het PVV programma wat betreft zorg en wonen?

Wel bijzonder dat je zegt niks tegen moslims te hebben terwijl je wel overal op fok moslims erbij haalt zelfs in topics waar het niet relevant is.
Als je goed leest gaat dat steevast over de uitwassen, niet over de mensen an sich. Mensen moeten geloven wat ze willen. Maar ik ben, bijvoorbeeld wel tegen kindhuwelijken, tegen onderdrukking van vrouwen en meisjes in Afghanistan en tegen de manier hoe sommige moslims tegen ons, westerlingen, aankijken. Leven en laten leven.
Zij kiezen ervoor om hier te komen wonen. Dan moeten ze ook accepteren hoe wij hier leven, dat hier de vrouwen 's zomers schaars gekleed gaan, dat dit ze nog geen hoeren maakt of dat ze erom vragen lastig gevallen te worden. Dat wij hier op stap gaan en alcohol drinken. Dat zij niet in elke functie hun hoofddoekje mogen dragen, dat hun geloof nergens boven de wet staat. Dat de sharia hier niet geldt.
En als dat je niet aanstaat, heb je hier niks te zoeken.

Iedere moslim die mij accepteert zoals ik ben, accepteer ik zoals zij zijn. En gelukkig zijn er dat genoeg. Maar ik heb er ook over de vloer gehad die hier begonnen te prediken over hoe hun manier van leven beter is dan die van ons, en dat onderwerping aan Allah het grootste goed is. Ja, sorry, houdt dat lekker voor jezelf en val mij daar niet mee lastig.
  maandag 20 november 2023 @ 14:30:06 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211357973
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:21 schreef Gia het volgende:
tegen onderdrukking van vrouwen en meisjes in Afghanistan
Aha.

En dan lijkt het je een goed idee om, ik citeer uit het verkiezingsprogramma van de PVV, 'direct [volledig] [te] stoppen met ontwikkelingshulp'?
Huilen dan.
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 14:30:23 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211357978
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Als je goed leest gaat dat steevast over de uitwassen, niet over de mensen an sich. Mensen moeten geloven wat ze willen. Maar ik ben, bijvoorbeeld wel tegen kindhuwelijken, tegen onderdrukking van vrouwen en meisjes in Afghanistan en tegen de manier hoe sommige moslims tegen ons, westerlingen, aankijken. Leven en laten leven.
Zij kiezen ervoor om hier te komen wonen. Dan moeten ze ook accepteren hoe wij hier leven, dat hier de vrouwen 's zomers schaars gekleed gaan, dat dit ze nog geen hoeren maakt of dat ze erom vragen lastig gevallen te worden. Dat wij hier op stap gaan en alcohol drinken. Dat zij niet in elke functie hun hoofddoekje mogen dragen, dat hun geloof nergens boven de wet staat. Dat de sharia hier niet geldt.
En als dat je niet aanstaat, heb je hier niks te zoeken.

Iedere moslim die mij accepteert zoals ik ben, accepteer ik zoals zij zijn. En gelukkig zijn er dat genoeg. Maar ik heb er ook over de vloer gehad die hier begonnen te prediken over hoe hun manier van leven beter is dan die van ons, en dat onderwerping aan Allah het grootste goed is. Ja, sorry, houdt dat lekker voor jezelf en val mij daar niet mee lastig.
Nou, dat is verhelderend, er werd gevraagd wat de concrete oplossingen zijn van de PVV voor wonen en zorg en het enige waar je mee komst is een riedel over moslims waarmee je @Momo's tweede punt gewoon bevestigd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 20 november 2023 @ 14:32:21 #27
3542 Gia
User under construction
pi_211358002
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Aha.

En dan lijkt het je een goed idee om, ik citeer uit het verkiezingsprogramma van de PVV, 'direct [te] stoppen met ontwikkelingshulp'?
Want dat komt bij de bevolking terecht? Dan mogen die meisjes ineens wel naar school? Het helpt niet. We moeten onze handen van dergelijke volkeren af trekken en ze hun eigen ontwikkeling door laten maken. Wij kunnen, als Nederland, niet de hele wereld redden. Onze manier van leven is niet de hunne en wij kunnen dat daar niet door de strot douwen. Nutteloos!
  maandag 20 november 2023 @ 14:33:57 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358017
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, dat is verhelderend, er werd gevraagd wat de concrete oplossingen zijn van de PVV voor wonen en zorg en het enige waar je mee komst is een riedel over moslims waarmee je Momo's tweede punt gewoon bevestigd.
Benieuwd in hoeverre ze het verkiezingsprogramma heeft gelezen. Ik heb dat deels wel, en het komt op het volgende neer: meer geld naar de zorg. Aangekleed met wat loze one-liners en het voornemen om het eigen risico af te schaffen. Concrete plannen? Niks. Visie? Niks.

Wat de woningmarkt betreft: stoppen met regels, stoppen met stikstof, stoppen met statushouders, stoppen met warmtepompen ( :') ). Dat lost alles op.
Huilen dan.
  maandag 20 november 2023 @ 14:34:32 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358020
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Want dat komt bij de bevolking terecht? Dan mogen die meisjes ineens wel naar school? Het helpt niet. We moeten onze handen van dergelijke volkeren af trekken en ze hun eigen ontwikkeling door laten maken. Wij kunnen, als Nederland, niet de hele wereld redden. Onze manier van leven is niet de hunne en wij kunnen dat daar niet door de strot douwen. Nutteloos!
Je hebt gelijk: de PVV is de partij voor jou.
Huilen dan.
pi_211358029
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Benieuwd in hoeverre ze het verkiezingsprogramma heeft gelezen. Ik heb dat deels wel, en het komt op het volgende neer: meer geld naar de zorg. Aangekleed met wat loze one-liners en het voornemen om het eigen risico af te schaffen.

Wat de woningmarkt betreft: stoppen met regels, stoppen met stikstof, stoppen met statushouders. Dat lost alles op.
Ik weet niet of de achterban van Wilders dat programma ook leest. Zo relevant voor een stem op de PVV is dat programma niet.
Definitely not CIA
  maandag 20 november 2023 @ 14:40:56 #31
3542 Gia
User under construction
pi_211358074
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, dat is verhelderend, er werd gevraagd wat de concrete oplossingen zijn van de PVV voor wonen en zorg en het enige waar je mee komst is een riedel over moslims waarmee je @:Momo's tweede punt gewoon bevestigd.
Dat kun je zelf opzoeken, staat gewoon online. Zorg, minder bureaucratie, maar daar heb ik al een voorbeeld van gegeven. De zorg heeft het al zo druk en dan moeten ze toekijken hoe een patiente de eigen medicatie uit de verpakking haalt, uit de strip drukt, het pilletje bekijken, aantekenen in de computer en dan mag het ingenomen worden. Alsof ze niks beters te doen hebben!
Verder het afschaffen van het eigen risico. Ben ik ook wel voorstander van, hoewel ik sws elk jaar nog een leuke tegemoetkoming hiervoor krijg.

Wonen, het afschaffen van voorrang voor o.a. statushouders, verlagen van de huur en/of verhogen van de huurtoeslag, maatregelen om de woningmarkt vlot te trekken maar tenminste het tegenhouden van maatregelen die dit nog verder tegenwerken.
  maandag 20 november 2023 @ 14:44:14 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358116
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat kun je zelf opzoeken, staat gewoon online. Zorg, minder bureaucratie, maar daar heb ik al een voorbeeld van gegeven. De zorg heeft het al zo druk en dan moeten ze toekijken hoe een patiente de eigen medicatie uit de verpakking haalt, uit de strip drukt, het pilletje bekijken, aantekenen in de computer en dan mag het ingenomen worden. Alsof ze niks beters te doen hebben!
Verder het afschaffen van het eigen risico. Ben ik ook wel voorstander van, hoewel ik sws elk jaar nog een leuke tegemoetkoming hiervoor krijg.

Wonen, het afschaffen van voorrang voor o.a. statushouders, verlagen van de huur en/of verhogen van de huurtoeslag, maatregelen om de woningmarkt vlot te trekken maar tenminste het tegenhouden van maatregelen die dit nog verder tegenwerken.
Allemaal luchtkastelen.
Huilen dan.
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 14:45:12 #33
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211358126
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus de oplossing voor wonen is mensen die al aan alle kanten toeslagen krijgen nog meer toeslagen te geven?
En voorrang voor statushouders was maar een deel van alle mensen met voorrang. 5% van alle woningen gingen naar statushouders. Er zijn nog veel meer mensen met urgentie en voorrang.
pi_211358129
Huurtoeslag verhogen, huren verlagen, 10.000 extra agenten op straat, het leger in probleemwijken, eigen risico afschaffen, meer bouwen, btw verlagen, meer leraren, meer wegen, brandstofaccijns verlagen. En hoe gaan we dat betalen? Geen idee.

PVVgoden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 20 november 2023 @ 14:45:37 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358133
De PVV wil voor u:
• Afschaffen eigen risico
• Meevallers op zorg naar lagere zorgpremie
• Acute zorg uit marktwerking
• Tandarts in basispakket
• Geen wachttijd medicijnen na positief advies Europees Medicijn Agentschap
• Meer handen aan het bed. Bijvoorbeeld door het aannemen van nieuw personeel, het aantrekkelijker maken voor de huidige zorgwerknemers om meer uren te werken en het aanpakken van de administratietijd en overhead
• Een zorgcrisisreserve aan zorgmedewerkers
• Cruciale beschermingsmiddelen, medicijnen en apparatuur in eigen beheer
• Extra verpleeghuisplekken en ouderenwoningen
• Verzorgingshuizen terug
• Terugdringen wachtlijsten in de jeugdzorg
• Ouderenzorg weer in één wet
• Zorg voor mensen met een levenslange beperking in één wet
• Verbod op winstuitkering
• Stop de doorgeslagen betutteldrift. De overheid kan voorlichten, maar bepaalt niet of je rookt, drinkt en wat je eet. Geen suikertaks en geen vleestaks

Bij vrijwel al deze punten: MAAR HOE gaan we dat DAN betalen?
Huilen dan.
  maandag 20 november 2023 @ 14:47:58 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358149
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:45 schreef Caland het volgende:
Huurtoeslag verhogen, huren verlagen, 10.000 extra agenten op straat, het leger in probleemwijken, eigen risico afschaffen, meer bouwen, btw verlagen, meer leraren, meer wegen, brandstofaccijns verlagen. En hoe gaan we dat betalen? Geen idee.

PVVgoden.
Easy.

Gewoon stoppen met stikstof, statushouders, en klimaatwaanzin. En ontwikkelingshulp natuurlijk.
Huilen dan.
  maandag 20 november 2023 @ 14:50:11 #37
3542 Gia
User under construction
pi_211358165
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Dus de oplossing voor wonen is mensen die al aan alle kanten toeslagen krijgen nog meer toeslagen te geven?
En voorrang voor statushouders was maar een deel van alle mensen met voorrang. 5% van alle woningen gingen naar statushouders. Er zijn nog veel meer mensen met urgentie en voorrang.
En van die laatste groep zijn er ook een heleboel Nederlanders met ook nog een andere nationaliteit. Ik zie dat hier in mijn eigen stad en in mijn eigen straat wel; van de 10 nieuwbouw gezinswoningen, sociale huur, gingen er 2 naar zigeuners en die wil ik dan nog wel bij de gewone Nederlander rekenen, 5 naar moslims, 1 naar Polen, 1 afkomst onbekend en 1 naar gewone Nederlanders.
pi_211358190
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:45 schreef Isdatzo het volgende:
De PVV wil voor u:
• Meer handen aan het bed. Bijvoorbeeld door het aannemen van nieuw personeel, het aantrekkelijker maken voor de huidige zorgwerknemers om meer uren te werken en het aanpakken van de administratietijd en overhead
• Verbod op winstuitkering
• Stop de doorgeslagen betutteldrift. De overheid kan voorlichten, maar bepaalt niet of je rookt, drinkt en wat je eet. Geen suikertaks en geen vleestaks

Verbod op winstuitkering is zo geregeld. Want die bestaat simpelweg niet. Maar op links denken ze dat wel vaker.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 20 november 2023 @ 14:55:16 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358201
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]
En van die laatste groep zijn er ook een heleboel Nederlanders met ook nog een andere nationaliteit. Ik zie dat hier in mijn eigen stad en in mijn eigen straat wel; van de 10 nieuwbouw gezinswoningen, sociale huur, gingen er 2 naar zigeuners en die wil ik dan nog wel bij de gewone Nederlander rekenen, 5 naar moslims, 1 naar Polen, 1 afkomst onbekend en 1 naar gewone Nederlanders.
Wat is precies het probleem, en wat gaat de PVV daar dan aan doen?
Huilen dan.
pi_211358203
quote:

PVVgoden.
Ze hebben juist wel een idee:
Gewoon asielzoekers buitenhouden en de NPO, ontwikkelingshulp en andere linkse hobbies afschaffen en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211358204
quote:

PVVgoden.
Die overheid wordt bij hun wel erg groot. In zekere zin zouden ze best goed kunnen met PvdA SP en PvDD. Ook big goverment liefhebbers.
  maandag 20 november 2023 @ 14:56:30 #42
3542 Gia
User under construction
pi_211358209
quote:
Bijvoorbeeld een nationaal ziekenfonds. Weg met al die kleine maatschappijtje, met ieder een dikbetaalde directeur, onderdirecteur, kantoren in den lande met een hoge baas en noem maar op.

Van mij mag er ook een stop komen op buitenlandse studenten. Eigen studenten voorrang bij aanmelden voor welke studie dan ook. Dan hebben we eigen opgeleide mensen voor diverse functies, die hoeven dan niet uit het buitenland aangetrokken te worden.

Nu komt hier een buitenlandse student studeren, na zijn studie vertrekt hij naar huis of elders. Voor de functie waarvoor deze student gestudeerd heeft, moet vervolgens iemand van buiten Nederland aangetrokken worden. Die ook weer gehuisvest moet worden, enz....
pi_211358213
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 14:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ze hebben juist wel een idee:
Gewoon asielzoekers buitenhouden en de NPO, ontwikkelingshulp en andere linkse hobbies afschaffen en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Ontwikkelingshulp is een forste kostenpost, die kun je deels of geheel schrappen. Is een keuze, maar kan wel. En minder asielinstroom betekent minder sociale uitgaven.
pi_211358215
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die overheid wordt bij hun wel erg groot. In zekere zin zouden ze best goed kunnen met PvdA SP en PvDD. Ook big goverment liefhebbers.
Dat lossen ze dan weer op door de eerste kamer af te schaffen (serieus een punt in het programma trouwens)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 20 november 2023 @ 14:57:13 #45
3542 Gia
User under construction
pi_211358217
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat is precies het probleem, en wat gaat de PVV daar dan aan doen?
Nederlanders voorrang bij toewijzing sociale huur. Van mij mag het!
pi_211358219
quote:
De PVV wil voor u:
Verbod op winstuitkering

Die krijgen wij hier en ook nog eens vrij stevig, dus ik ga zo maar eens even met de receptioniste praten die daarstraks vertelde PVV te gaan stemmen ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 20 november 2023 @ 14:57:59 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358224
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Van de grondwet niet.

Maar ach dat is slechts een klein detail natuurlijk. Daar heeft Wilders vast ook wel een oplossing voor.
Huilen dan.
pi_211358226
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Van de grondwet niet.

Maar ach dat is slechts een klein detail natuurlijk.
Ja en terecht. Daarom snap ik ook niet dat asielzoekers dat wel krijgen.
  maandag 20 november 2023 @ 14:58:47 #49
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211358230
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Je bedoelt Nederlanders met alleen een Nederlands paspoort, waarschijnlijk.
  maandag 20 november 2023 @ 14:59:05 #50
3542 Gia
User under construction
pi_211358233
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Van de grondwet niet.

Maar ach dat is slechts een klein detail natuurlijk.
En voorrang van statushouders mag volgens de grondwet wel?
Gewoon niemand voorrang, volgorde van inschrijving.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')