abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2023 @ 14:40:56 #31
3542 Gia
User under construction
pi_211358074
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, dat is verhelderend, er werd gevraagd wat de concrete oplossingen zijn van de PVV voor wonen en zorg en het enige waar je mee komst is een riedel over moslims waarmee je @:Momo's tweede punt gewoon bevestigd.
Dat kun je zelf opzoeken, staat gewoon online. Zorg, minder bureaucratie, maar daar heb ik al een voorbeeld van gegeven. De zorg heeft het al zo druk en dan moeten ze toekijken hoe een patiente de eigen medicatie uit de verpakking haalt, uit de strip drukt, het pilletje bekijken, aantekenen in de computer en dan mag het ingenomen worden. Alsof ze niks beters te doen hebben!
Verder het afschaffen van het eigen risico. Ben ik ook wel voorstander van, hoewel ik sws elk jaar nog een leuke tegemoetkoming hiervoor krijg.

Wonen, het afschaffen van voorrang voor o.a. statushouders, verlagen van de huur en/of verhogen van de huurtoeslag, maatregelen om de woningmarkt vlot te trekken maar tenminste het tegenhouden van maatregelen die dit nog verder tegenwerken.
  maandag 20 november 2023 @ 14:44:14 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358116
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat kun je zelf opzoeken, staat gewoon online. Zorg, minder bureaucratie, maar daar heb ik al een voorbeeld van gegeven. De zorg heeft het al zo druk en dan moeten ze toekijken hoe een patiente de eigen medicatie uit de verpakking haalt, uit de strip drukt, het pilletje bekijken, aantekenen in de computer en dan mag het ingenomen worden. Alsof ze niks beters te doen hebben!
Verder het afschaffen van het eigen risico. Ben ik ook wel voorstander van, hoewel ik sws elk jaar nog een leuke tegemoetkoming hiervoor krijg.

Wonen, het afschaffen van voorrang voor o.a. statushouders, verlagen van de huur en/of verhogen van de huurtoeslag, maatregelen om de woningmarkt vlot te trekken maar tenminste het tegenhouden van maatregelen die dit nog verder tegenwerken.
Allemaal luchtkastelen.
Huilen dan.
  maandag 20 november 2023 @ 14:45:12 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211358126
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus de oplossing voor wonen is mensen die al aan alle kanten toeslagen krijgen nog meer toeslagen te geven?
En voorrang voor statushouders was maar een deel van alle mensen met voorrang. 5% van alle woningen gingen naar statushouders. Er zijn nog veel meer mensen met urgentie en voorrang.
pi_211358129
Huurtoeslag verhogen, huren verlagen, 10.000 extra agenten op straat, het leger in probleemwijken, eigen risico afschaffen, meer bouwen, btw verlagen, meer leraren, meer wegen, brandstofaccijns verlagen. En hoe gaan we dat betalen? Geen idee.

PVVgoden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 20 november 2023 @ 14:45:37 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358133
De PVV wil voor u:
• Afschaffen eigen risico
• Meevallers op zorg naar lagere zorgpremie
• Acute zorg uit marktwerking
• Tandarts in basispakket
• Geen wachttijd medicijnen na positief advies Europees Medicijn Agentschap
• Meer handen aan het bed. Bijvoorbeeld door het aannemen van nieuw personeel, het aantrekkelijker maken voor de huidige zorgwerknemers om meer uren te werken en het aanpakken van de administratietijd en overhead
• Een zorgcrisisreserve aan zorgmedewerkers
• Cruciale beschermingsmiddelen, medicijnen en apparatuur in eigen beheer
• Extra verpleeghuisplekken en ouderenwoningen
• Verzorgingshuizen terug
• Terugdringen wachtlijsten in de jeugdzorg
• Ouderenzorg weer in één wet
• Zorg voor mensen met een levenslange beperking in één wet
• Verbod op winstuitkering
• Stop de doorgeslagen betutteldrift. De overheid kan voorlichten, maar bepaalt niet of je rookt, drinkt en wat je eet. Geen suikertaks en geen vleestaks

Bij vrijwel al deze punten: MAAR HOE gaan we dat DAN betalen?
Huilen dan.
  maandag 20 november 2023 @ 14:47:58 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358149
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:45 schreef Caland het volgende:
Huurtoeslag verhogen, huren verlagen, 10.000 extra agenten op straat, het leger in probleemwijken, eigen risico afschaffen, meer bouwen, btw verlagen, meer leraren, meer wegen, brandstofaccijns verlagen. En hoe gaan we dat betalen? Geen idee.

PVVgoden.
Easy.

Gewoon stoppen met stikstof, statushouders, en klimaatwaanzin. En ontwikkelingshulp natuurlijk.
Huilen dan.
  maandag 20 november 2023 @ 14:50:11 #37
3542 Gia
User under construction
pi_211358165
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Dus de oplossing voor wonen is mensen die al aan alle kanten toeslagen krijgen nog meer toeslagen te geven?
En voorrang voor statushouders was maar een deel van alle mensen met voorrang. 5% van alle woningen gingen naar statushouders. Er zijn nog veel meer mensen met urgentie en voorrang.
En van die laatste groep zijn er ook een heleboel Nederlanders met ook nog een andere nationaliteit. Ik zie dat hier in mijn eigen stad en in mijn eigen straat wel; van de 10 nieuwbouw gezinswoningen, sociale huur, gingen er 2 naar zigeuners en die wil ik dan nog wel bij de gewone Nederlander rekenen, 5 naar moslims, 1 naar Polen, 1 afkomst onbekend en 1 naar gewone Nederlanders.
  maandag 20 november 2023 @ 14:54:25 #38
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211358190
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:45 schreef Isdatzo het volgende:
De PVV wil voor u:
• Meer handen aan het bed. Bijvoorbeeld door het aannemen van nieuw personeel, het aantrekkelijker maken voor de huidige zorgwerknemers om meer uren te werken en het aanpakken van de administratietijd en overhead
• Verbod op winstuitkering
• Stop de doorgeslagen betutteldrift. De overheid kan voorlichten, maar bepaalt niet of je rookt, drinkt en wat je eet. Geen suikertaks en geen vleestaks

Verbod op winstuitkering is zo geregeld. Want die bestaat simpelweg niet. Maar op links denken ze dat wel vaker.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 20 november 2023 @ 14:55:16 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358201
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]
En van die laatste groep zijn er ook een heleboel Nederlanders met ook nog een andere nationaliteit. Ik zie dat hier in mijn eigen stad en in mijn eigen straat wel; van de 10 nieuwbouw gezinswoningen, sociale huur, gingen er 2 naar zigeuners en die wil ik dan nog wel bij de gewone Nederlander rekenen, 5 naar moslims, 1 naar Polen, 1 afkomst onbekend en 1 naar gewone Nederlanders.
Wat is precies het probleem, en wat gaat de PVV daar dan aan doen?
Huilen dan.
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 14:55:58 #40
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211358203
quote:

PVVgoden.
Ze hebben juist wel een idee:
Gewoon asielzoekers buitenhouden en de NPO, ontwikkelingshulp en andere linkse hobbies afschaffen en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 20 november 2023 @ 14:55:59 #41
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211358204
quote:

PVVgoden.
Die overheid wordt bij hun wel erg groot. In zekere zin zouden ze best goed kunnen met PvdA SP en PvDD. Ook big goverment liefhebbers.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  maandag 20 november 2023 @ 14:56:30 #42
3542 Gia
User under construction
pi_211358209
quote:
Bijvoorbeeld een nationaal ziekenfonds. Weg met al die kleine maatschappijtje, met ieder een dikbetaalde directeur, onderdirecteur, kantoren in den lande met een hoge baas en noem maar op.

Van mij mag er ook een stop komen op buitenlandse studenten. Eigen studenten voorrang bij aanmelden voor welke studie dan ook. Dan hebben we eigen opgeleide mensen voor diverse functies, die hoeven dan niet uit het buitenland aangetrokken te worden.

Nu komt hier een buitenlandse student studeren, na zijn studie vertrekt hij naar huis of elders. Voor de functie waarvoor deze student gestudeerd heeft, moet vervolgens iemand van buiten Nederland aangetrokken worden. Die ook weer gehuisvest moet worden, enz....
  maandag 20 november 2023 @ 14:56:58 #43
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211358213
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 14:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ze hebben juist wel een idee:
Gewoon asielzoekers buitenhouden en de NPO, ontwikkelingshulp en andere linkse hobbies afschaffen en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Ontwikkelingshulp is een forste kostenpost, die kun je deels of geheel schrappen. Is een keuze, maar kan wel. En minder asielinstroom betekent minder sociale uitgaven.
pi_211358215
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die overheid wordt bij hun wel erg groot. In zekere zin zouden ze best goed kunnen met PvdA SP en PvDD. Ook big goverment liefhebbers.
Dat lossen ze dan weer op door de eerste kamer af te schaffen (serieus een punt in het programma trouwens)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 20 november 2023 @ 14:57:13 #45
3542 Gia
User under construction
pi_211358217
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nederlanders voorrang bij toewijzing sociale huur. Van mij mag het!
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 14:57:36 #46
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211358219
quote:
De PVV wil voor u:
Verbod op winstuitkering

Die krijgen wij hier en ook nog eens vrij stevig, dus ik ga zo maar eens even met de receptioniste praten die daarstraks vertelde PVV te gaan stemmen ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 20 november 2023 @ 14:57:59 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358224
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Van de grondwet niet.

Maar ach dat is slechts een klein detail natuurlijk. Daar heeft Wilders vast ook wel een oplossing voor.
Huilen dan.
  maandag 20 november 2023 @ 14:58:28 #48
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211358226
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Van de grondwet niet.

Maar ach dat is slechts een klein detail natuurlijk.
Ja en terecht. Daarom snap ik ook niet dat asielzoekers dat wel krijgen.
  maandag 20 november 2023 @ 14:58:47 #49
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211358230
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Je bedoelt Nederlanders met alleen een Nederlands paspoort, waarschijnlijk.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  maandag 20 november 2023 @ 14:59:05 #50
3542 Gia
User under construction
pi_211358233
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Van de grondwet niet.

Maar ach dat is slechts een klein detail natuurlijk.
En voorrang van statushouders mag volgens de grondwet wel?
Gewoon niemand voorrang, volgorde van inschrijving.
  maandag 20 november 2023 @ 14:59:35 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211358237
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
PVV wil voorrang voor "Nederlanders". Al zijn een groot deel van die moslims ook "gewoon Nederlanders".
Weet niet wat Gia wil dan iedereen die wit/blank is voorrang geven of iedereen waarvan alle grootouders in Nederland zijn geboren?
  maandag 20 november 2023 @ 14:59:37 #52
3542 Gia
User under construction
pi_211358238
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:58 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Je bedoelt Nederlanders met alleen een Nederlands paspoort, waarschijnlijk.
Alle Nederlanders, maar wel op volgorde van inschrijving.
  maandag 20 november 2023 @ 14:59:45 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211358239
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja en terecht. Daarom snap ik ook niet dat asielzoekers dat wel krijgen.
Niemand krijgt voorrang omdat 'ie niet-Nederlanders is.
Huilen dan.
  maandag 20 november 2023 @ 15:00:27 #54
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211358243
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Niemand krijgt voorrang omdat niet omdat 'ie niet-Nederlanders is.
?
Ze krijgen voorrang omdat ze asielzoekers zijn/statushouders.
  maandag 20 november 2023 @ 15:01:31 #55
3542 Gia
User under construction
pi_211358253
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
?
Ze krijgen voorrang omdat ze asielzoekers zijn/statushouders.
Als ze gewoon elke voorrangregel afschaffen en zich houden aan de inschrijfduur, dan vind ik het prima.
Nieuw in Nederland, sluit maar achteraan.
  maandag 20 november 2023 @ 15:02:09 #56
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211358263
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Als ze gewoon elke voorrangregel afschaffen en zich houden aan de inschrijfduur, dan vind ik het prima.
Precies. Voor niemand voorrang.
  maandag 20 november 2023 @ 15:03:29 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211358273
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een groot deel van de urgentie gaat juist naar andere groepen. Mensen met minderjarig kind zonder dak boven het hoofd, zieke mensen, mensen die terugkomen uit verslavingszorg. Ook geen voorrang voor die mensen?
pi_211358276
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:01 schreef Gia het volgende:

[..]
En dat is ook de regel. De enige uitzondering voor statushouders wordt gemaakt als de doorloopsnelheid van asielzoekerscentra zo traag is dat de centra vol zitten met mensen die een huis zouden moeten hebben. De oplossing daarvoor is oa de spreidingswet, dan zijn er meer plekken en kunnen de statushouders dus langer op een huis wachten in een asielzoekerscentrum. Maar daar is rechts dan weer tegen, want stel je voor dat je het probleem dat je stemmen oplevert zou oplossen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2023 15:05:10 ]
  maandag 20 november 2023 @ 15:17:32 #59
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211358401
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Een groot deel van de urgentie gaat juist naar andere groepen. Mensen met minderjarig kind zonder dak boven het hoofd, zieke mensen, mensen die terugkomen uit verslavingszorg. Ook geen voorrang voor die mensen?
Daar hebben wij het toch niet over?
  maandag 20 november 2023 @ 15:29:11 #60
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211358507
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daar hebben wij het toch niet over?
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik dacht dat we het wel hadden over voorrang systeem sociale huur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')