SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
ja laten we het daar eens over hebben, dat loopt de spuitgaten uit tegenwoordigOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Of je post niet door het slotje heen, zeg maar.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan kunnen we beter gaan zitten bullshitbingo'en over teckels en patat en friet
@:loveyoulongtime![]()
TT wel geactualiseerdOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Oke, sluit maar en open een nieuwe! En even een nieuwe topictitel verzinnen, dit is nog dezelfde als de vorige.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:30 schreef ExTec het volgende:
We laten doorgaans het openen van een nieuw deel over aan degene die LAPO had h?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
ow, dat welquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of je post niet door het slotje heen, zeg maar.
dat welOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
nee hoorquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oke, sluit maar en open een nieuwe! En even een nieuwe topictitel verzinnen, dit is nog dezelfde als de vorige.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Nou, mwah, ik wilde alleen de TT veranderen in "Zonder Commandocentrum".quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:31 schreef sp3c het volgende:
ja laten we het daar eens over hebben, dat loopt de spuitgaten uit tegenwoordig
Voor de rest boeit het mij niet zo heel erg veel.
Wordt op mijn wenken bediend, zien ik!![]()
![]()
De snode topickaper toont gelukkig wel berouw.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oke, sluit maar en open een nieuwe! En even een nieuwe topictitel verzinnen, dit is nog dezelfde als de vorige.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
ik ben een ster jongonsquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, mwah, ik wilde alleen de TT veranderen in "Zonder Commandocentrum".
Voor de rest boeit het mij niet zo heel erg veel.
Wordt op mijn wenken bediend, zien ik!Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
er is altijd nieuws
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Was er nu een staakt het vuren voor 3 dagen? Zoiets wel voorbij zien komen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
En over de TT, vind ik: israel should just lean into it.
Ze zouden gewoon kamerbrede stickers moeten bestellen, die eruit zien zoals dit:
Die gewoon in een ruimte tegen de muur plakken,
En dan gewoon met een straight face zeggen: kijk, we hebben em gevonden!
Maar ben bang dat ze niet zoveel gevoel voor humor hebben.![]()
Het nieuws in de media verslapt wel. Israel breidt bombardementen uit naar het zuiden van Gaza om meer van het tunnel netwerk te vernietigen, en heeft pamfletten laten vallen vanuit de lucht aan inwoners van een stad daar, met het verzoek om te vertrekken voor hun eigen veiligheid Dit zijn mensen die dus daar naartoe gevlucht zijn en weer wegmoeten.
Een of andere Israelische generaal heeft wel beloofd dat dit de laatste keer zal zijn en deze mensen zich daarna niet weer moeten verplaatsen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
coach zei altijd 'elke goal telt'quote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
gewoon nog voorpagina NWS overalquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Het nieuws in de media verslapt wel. Israel breidt bombardementen uit naar het zuiden van Gaza om meer van het tunnel netwerk te vernietigen, en heeft pamfletten laten vallen vanuit de lucht aan inwoners van een stad daar, met het verzoek om te vertrekken voor hun eigen veiligheid Dit zijn mensen die dus daar naartoe gevlucht zijn en weer wegmoeten.
Een of andere Israelische generaal heeft wel beloofd dat dit de laatste keer zal zijn en deze mensen zich daarna niet weer moeten verplaatsen.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Tijd voor een nieuwe oorlog, suggesties?quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Een of andere Israelische generaal heeft wel beloofd dat dit de laatste keer zal zijn en deze mensen zich daarna niet weer moeten verplaatsen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe oorlog, suggesties?
Weiden ze ook nog uit over waar die mensen dan naartoe moeten?quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Het nieuws in de media verslapt wel. Israel breidt bombardementen uit naar het zuiden van Gaza om meer van het tunnel netwerk te vernietigen, en heeft pamfletten laten vallen vanuit de lucht aan inwoners van een stad daar, met het verzoek om te vertrekken voor hun eigen veiligheid
Ik ging uit van: bulldozer ff die wijken die toch al naar de maan zijn plat, en zet the mother of all tentenkampen neer, en laat die mensen naar het noorden gaan, onderwijl filter je wat naar binnen wil.
Zeggen: ja, je moet weg, maar waar naar toe, not my department, is ook weer zo![]()
![]()
Dark horse: Venezuela vs Guyana.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe oorlog, suggesties?![]()
Jawel, ze gaven ook een advies waar naartoe te vluchten. Weet alleen de naam van de stad niet meer.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weiden ze ook nog uit over waar die mensen dan naartoe moeten?
Ik ging uit van: bulldozer ff die wijken die toch al naar de maan zijn plat, en zet the mother of all tentenkampen neer, en laat die mensen naar het noorden gaan, onderwijl filter je wat naar binnen wil.
Zeggen: ja, je moet weg, maar waar naar toe, not my department, is ook weer zoWie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik ben eigenlijk mentaal wel klaar voor Andromeda tegen Melkweg.quote:Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Hoeft ook niet. Je kan hier altijd nog tekeer gaan over de NOS, "links" of wat je daar ook onder verstaat, of moslims in general.quote:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Een FOK oorlog. Ik ben wel benieuwd of sommige internethelden in het echt net zo'n grote mond hebben.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe oorlog, suggesties?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Met links zit je zo op een fake news site.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Je kan hier altijd nog tekeer gaan over de NOS, "links" of wat je daar ook onder verstaat, of moslims in general.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Nog 5 miljard jaar wachten....quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk mentaal wel klaar voor Andromeda tegen Melkweg.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Wist je dat onder het hoofdgebouw van Fok! ook een commandcentrum zit?quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een FOK oorlog. Ik ben wel benieuwd of sommige internethelden in het echt net zo'n grote mond hebben.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ja, dan heb ik een trouwerij.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nog 5 miljard jaar wachten....Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jawel, ze gaven ook een advies waar naartoe te vluchten. Weet alleen de naam van de stad niet meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:10 schreef oblo het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
ja maar das Howardquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Je kan hier altijd nog tekeer gaan over de NOS, "links" of wat je daar ook onder verstaat, of moslims in general.
wat moet de rest dan doen?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Zijn er wel wat meer hoor.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar das Howard
wat moet de rest dan doen?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Of een niet aflatende stroom link dumps, van nobodies met meningen, onderwijl helemaal nooit reageren op mensen die vragen stellen. Ook een leuke bezigheid.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Je kan hier altijd nog tekeer gaan over de NOS, "links" of wat je daar ook onder verstaat, of moslims in general.![]()
Waarom?quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of een niet aflatende stroom link dumps, van nobodies met meningen, onderwijl helemaal nooit reageren op mensen die vragen stellen. Ook een leuke bezigheid.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij vind het geen leuke bezigheid?
Dat kan, smaken verschillenHet is weer jammer dat je er wel op reageert.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:
onderwijl helemaal nooit reageren op mensen die vragen stellenHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Sorry, dan snap ik je nietquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Het is weer jammer dat je er wel op reageert.![]()
![]()
Haha, ja want er is natuurlijk ook eigenlijk helemaal geen reden geweest voor kritiek. Van het openlijk verheerlijken en vieren van de meest wrede vormen van terreur tot de vele demonstraties met vandalisme, intimidatie, onversneden antisemitisme en het oproepen tot de vernietiging van de staat Isral en geweld tegen Joden, waar letterlijk miljoenen moslims en over de hele wereld en vele Linksen in het Westen aan meededen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Je kan hier altijd nog tekeer gaan over de NOS, "links" of wat je daar ook onder verstaat, of moslims in general.
Zo raar dan die kritiek ook, ja echt onbegrijpelijk gewoon.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik denk dat niemand hier dat gedrag toejuicht. Maar goed, die discussie is zo uitgekauwd.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, ja want er is natuurlijk ook eigenlijk helemaal geen reden geweest voor kritiek. Van het openlijk verheerlijken en vieren van de meest wrede vormen van terreur tot de vele demonstraties met vandalisme, intimidatie, onversneden antisemitisme en het oproepen tot de vernietiging van de staat Isral en geweld tegen Joden, waar letterlijk miljoenen moslims en over de hele wereld en vele Linksen in het Westen aan meededen.
Zo raar dan die kritiek ook, ja echt onbegrijpelijk gewoon.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dat durf ik nog wel te betwijfelen eigenlijk. Er zijn hier zat individuen die diepe sympathien hebben voor 'de Palestijnse kwestie' en hele ongezonde haat koesteren jegens Isral.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand hier dat gedrag toejuicht. Maar goed, die discussie is zo uitgekauwd.
Daarnaast, als er kritiek wordt geuit op beelden van een demonstratie of iets uit de media, is dat niet gericht op users hier.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
wie danquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:35 schreef HowardRoark het volgende:
Dat durf ik nog wel te betwijfelen eigenlijk. Er zijn hier zat individuen die diepe sympathien hebben voor 'de Palestijnse kwestie' en hele ongezonde haat koesteren jegens Isral.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
https://www.reddit.com/r/Palestine/s/TgdZYpeZC0
Item van de BBC, over de 7 minuten clip van IDF en dat IDF naar het lijkt bij een tas een wapen erbij leggen. Beetje onhandig weer![]()
Wat een grove ellende dit zeg.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Een of andere Israelische generaal heeft wel beloofd dat dit de laatste keer zal zijn en deze mensen zich daarna niet weer moeten verplaatsen.
Ergens begrijp ik dat ze de burgers weer moeten verplaatsen als ze echt Gaza zo schoon mogelijk willen krijgen (Hamas infra en structuur weg).
Maar ze zouden wat mij betreft vooral wat actiever mogen zijn in de normale burger helpen.
Roep niet op tot ga weer weg van de plaats waar we je heen gestuurd hebben.
Maar help met verplaatsen en zorg voor een opvangplek om heen te gaan.
Daarin kijk ik ook naar ons land en andere landen, die bij kunnen dragen aan een goede opvangplek en kunnen helpen bij het gecontroleerd verplaatsen (wat mede betekent dat Hamas tuig eruit gefilterd wordt).
Inmiddels zijn we wel even verder, dat de eerste reactie niet geheel en al netjes gecordineerd was was te begrijpen.
Maar nu is dat wel mogelijk. Moet er ook echt gericht worden op de toekomst.
Help burgers dus. Zorg voor veilige plekken waar mensen gecontroleerd heen kunnen terwijl er verder schoon geveegd wordt.
Dat is nogsteeds geen fijne situatie, maar wel een stuk beter en zorgt voor een mogelijke toekomst.
Nu moeten gezinnen die met grote moeite naar het zuiden zijn gegaan maar zien hoe ze weer ergens anders heen moeten.
Eten, brandstof en andere essentile zaken zijn schaarser dan bij de eerste verhuizing. Hoe moeten velen weg dan?
Hamas zal tegenwerken, het is levensgevaarlijk om te verplaatsen.
Dit gaat het aantal burgerslachtoffers stevig verhogen.![]()
Volgens dezelfde BBC schiet het Isralische leger op artsen en mensen die Arabische spreken in ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:40 schreef opgebaarde het volgende:
https://www.reddit.com/r/Palestine/s/TgdZYpeZC0
Item van de BBC, over de 7 minuten clip van IDF en dat IDF naar het lijkt bij een tas een wapen erbij leggen. Beetje onhandig weer
Het is echt bijzonder om te aanschouwen wat een moeite zijn nemen om Isral in een negatief daglicht te zetten en tegelijkertijd de claims van de "Palestijnse Autoriteit", eigenlijk zonder enige verificatie napapegaaien.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het blijft opmerkelijk, deze zeer selectieve obsessie met of dat ziekenhuis al dan niet een basis was voor hamas. Alsof daar twijfel over bestaat. Alsof dat niet gewoon al jaren bekend is.![]()
de verklaring, voor de NOS die het heeft over roestige wapens....quote:Op donderdag 16 november 2023 14:50 schreef 3rr0r het volgende:
Soms kom je bij het lezen van de NOS artikelen toch wel een bedenkelijke manier van verwoorden tegen. Er was een artikel van de week, toen de IDF dat filmpje liet zien over de ruimte onderin een ziekenhuis, waar men wapens aantrof.
De NOS schrijft:
[..]
Er liggen handgranaten, RPG's, AK-47's etc. Of er iets roestig is kan je nauwelijks zien, maar men omschrijft het dus als 'een stapel roestige wapens'. Daar vloeit toch wel een gekleurde mening van de schrijver door. Een hoop wapens die eruit zien alsof ze gewoon normaal gebruikt kunnen worden en flinke schade kunnen aanrichten omschrijven als 'een stapel roestige wapens'...
https://nos.nl/collectie/(...)ael-publiceert-video
Het wordt door de journalist direct op de man af gevraagd aan de PR man van de IDF. Dus de NOS verzint helemaal niks en op 't beeld zien die wapens er niet best uit.
Maar blijf vooral in die NOS iS PaRtIjDiG fRaME hangen. Doet het hier altijd goed![]()
De BBC verzint 't gewoon, ze doen maar wat.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens dezelfde BBC schiet het Isralische leger op artsen en mensen die Arabische spreken in ziekenhuizen.
Het is echt bijzonder om te aanschouwen wat een moeite zijn nemen om Isral in een negatief daglicht te zetten en tegelijkertijd de claims van de "Palestijnse Autoriteit", eigenlijk zonder enige verificatie napapegaaien.![]()
Maar je weet dat de BBC daar op terug gekomen is h?quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De BBC verzint 't gewoon, ze doen maar wat.
Ze zullen het vast niet verzinnen, maar slecht werk leveren? Yup.
First time right is in journalistiek natuurlijk paramount. Want het publiek wat je foute publicatie ziet, is niet perse hetzelfde publiek als wat je rectificatie ziet.
Zelfs in deze topic wel een joker gezien die overduidelijk wel de foute publicatie had meegekregen, maar niet de rectificatie.![]()
Jij zal binnenkort wel teleurgesteld zijn als het IDF met beelden van het langbeloofde ondergrondse Hamas hoofdkwartier komt. De gangen gaan tot zeventig meter onder de grond dus we kunnen de komende maanden indrukwekkende rapportages verwachtenquote:Op zaterdag 18 november 2023 14:00 schreef ExTec het volgende:
Het blijft opmerkelijk, deze zeer selectieve obsessie met of dat ziekenhuis al dan niet een basis was voor hamas. Alsof daar twijfel over bestaat. Alsof dat niet gewoon al jaren bekend is.![]()
Neehoor, ik niet. Ik heb geen hollywood movie powered misplaatste verwachtingen over wat het e.e.a. dan precies inhoud.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:13 schreef opgebaarde het volgende:
Jij zal binnenkort wel teleurgesteld zijn![]()
Komt dit overeen met jouw verwachtingenquote:Op zaterdag 18 november 2023 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, ik niet. Ik heb geen hollywood movie powered misplaatste verwachtingen over wat het e.e.a. dan precies inhoud.![]()
Nou, ja. Want de BBC moest dus gisteren alweer door het stof om die claims over het beschieten van medici en Arabische sprekers te rectificeren, en dat is niet de eerste keer deze oorlog. Dus inderdaad, men besluit geregeld om een draai aan de werkelijkheid te geven als er het idee heerst dat met die draai, Isral kan worden gedemoniseerd.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De BBC verzint 't gewoon, ze doen maar wat.
Het is natuurlijk ook niet zonder reden dat dit soort narratieven in een fuik als r/palestine belanden.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Kamertje met wat stoelen en TL balken? Kan zomaar kloppen ja.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:26 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Komt dit overeen met jouw verwachtingen
[ twitter ]![]()
Toevoeging: ik weet niet of IDF zin heeft om maanden de tourguide uit te gaan hangen, voor, in mijn optiek nogal dom journaille, simpelweg omdat.het.echt.al.lang.bekend.is dat hamas daar een aanwezigheid had.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:13 schreef opgebaarde het volgende:
De gangen gaan tot zeventig meter onder de grond dus we kunnen de komende maanden indrukwekkende rapportages verwachten
Voor het zelfde geld blazen ze gewoon meteen de ingangen op.![]()
't was trouwens niet bedoelt als een gotcha, was oprecht benieuwd wat voor inschatting jij zelf voor ogen hadquote:Op zaterdag 18 november 2023 14:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kamertje met wat stoelen en TL balken? Kan zomaar kloppen ja.![]()
Volgens mij in dat NOS stuk, merkte zo'n deskundoloog ook op: in principe ben je er met wat stroom en een computer.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:31 schreef moby_jones het volgende:
[..]
't was trouwens niet bedoelt als een gotcha, was oprecht benieuwd wat voor inschatting jij zelf voor ogen had
En dan is computer al 2023 luxe, viet cong deed het met kaarten.![]()
70 meterquote:Op zaterdag 18 november 2023 14:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij zal binnenkort wel teleurgesteld zijn als het IDF met beelden van het langbeloofde ondergrondse Hamas hoofdkwartier komt. De gangen gaan tot zeventig meter onder de grond dus we kunnen de komende maanden indrukwekkende rapportages verwachten![]()
Is dat dezelfde aannemer die dat aangelegd heeft als die tunnels en ondergrondse samenlevingsplekken onder de pizzaria in Den Haag waar Hugo en Mark dat babybloed dronken in Covidtijd?
Die gingen ook bijzonder diepOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En ondertussen heeft er bij het prestigieuze Columbia University in New York (top 5 in de wereld) zich een nieuwe coalitie opgericht, die inmiddels al meermaals de media heeft gehaald. De coalitie bestaat uit maar liefst 40 studentenorganisaties die verenigen in hun woke intersectionele wereldbeeld tegen Isral.Deze zin zegt alles over het gedachtegoed: 'All systems of oppression are interlinked'quote:“The Palestinian cause is not a cause for Palestinians only, but a cause for every revolutionary, wherever [they are], as a cause of the exploited and oppressed masses in our era.” - Ghassan Kanafani
Columbia University Apartheid Divest is a coalition of student organizations that see Palestine as the vanguard for our collective liberation. We are a continuation of the Vietnam anti-war movement and the movement to divest from apartheid South Africa. We support freedom and justice for the Palestinian people, and for all people. We know that true collective safety will arise when everyone has access to clean air, clean water, food, housing, education, healthcare, freedom of movement, and dignity.
Israel is bombing hospitals, schools, and homes while cutting off food, water, medicine, and electricity to the more than two million Palestinians in Gaza, half of whom are children. Over 10,000 Palestinians have been killed by Israel’s bombs and thousands more are expected to be killed via starvation and dehydration. The brutal onslaught over the last month is but another chapter in over 75 years of violence, dispossession, and ethnic cleansing against the Palestinian people—funded by U.S. taxpayer dollars, and further enabled by financial investments made by institutions like Columbia University.
As students across the country rise up to defend Palestinian lives, campus administrations like ours are trying to silence our voices. They underestimate our resolve. We will not rest until Columbia divests from apartheid Israel, Palestinians are free, and liberation is achieved for all oppressed people worldwide.
The CUAD Coalition initially formed in 2016 and passed a Columbia College-wide referendum in 2020 in favor of divestment that former University President Lee Bollinger overturned. Our coalition was reactivated in October 2023 in response to the overwhelming support for Palestinian freedom from students on Columbia’s campus. We are further moved to action by the ostensibly politically motivated suspension of Students for Justice in Palestine and Jewish Voice for Peace.
As a coalition, our chief goal is to challenge the settler-colonial violence that Israel perpetrates with the support of the United States and its allies. We have previously refused to focus on concerns pertaining to free speech, academic freedom, and student safety on campus, as they distract from Israel’s actively committing genocide and ethnic cleansing. However, the University’s weaponization of policy to silence students enables the atrocities that Israel has subjected Palestinians to for decades—atrocities that began when Zionist militias violently forced over 700,000 Palestinians, 75 percent of the population, out of their homes in 1948, and which have continuously escalated with virtual impunity since.
The Zionist project is reaching its apex as Israel continues to violate international law by indiscriminately bombing civilians and cutting off their access to food, water, medicine, and fuel. According to reports from the World Health Organization, during the time we spend writing this, a Palestinian child is killed every 10 minutes. These attacks are explicitly connected to Israel’s attempt to annex and ethnically cleanse more Palestinian land of its indigenous population. As such, it is imperative that we act now. If we wait, there may not be a Gaza left to defend.
We cannot take action to stop further atrocities if individuals and authoritative bodies at the University distort and stifle our message. The Columbia administration’s negligence severely compromises the safety of students, and threatens our ability to advocate for this issue. The Columbia administration has set a dangerous precedent by erasing the Palestinian struggle through one-sided decisions and emails that threaten and suppress the voices of students who support justice for Palestine, enabling a violent, repressive environment that puts Palestinian students, as well as all their Arab, Muslim, Jewish, and BIPOC peers, at risk through surveillance and policing.
We know that antisemitism, Islamophobia, and racism—in particular racism against Arabs and Palestinians—are all cut from the same cloth: Western colonization, imperialism, white supremacy, and anti-Blackness. Silencing Jewish voices for Palestine is arguably antisemitic: it conflates Judaism with Zionism and imposes an external definition on an entire group’s religion and culture. The University ignores, misreports, and twists the reality of the brutality unfolding in Gaza while erasing Jewish voices from the Palestinian liberation movement.
Truth and justice are on our side. Our power is in the collective. We keep us safe. Our only solution is to keep speaking out. The more Columbia attempts to silence us, the louder we will be.
OUR MISSION
Columbia University Apartheid Divest is a coalition of student organizations working toward achieving a liberated Palestine and the end of Israeli apartheid by urging Columbia to divest all economic and academic stakes in Israel. We seek an end to all interlocking systems of oppression through collective action and solidarity with oppressed people worldwide.
OUR VISION
We envision a free Palestine. We necessarily envision an entire world free from colonialism and imperialism, and from all the interrelated systems of oppression that uphold them.
OUR VALUES
We believe in liberation. All systems of oppression are interlinked: The fates of the peoples of Palestine, Kurdistan, Sudan, Congo, Armenia, Ireland, Puerto Rico, Korea, Guam, Haiti, Hawai’i, Kashmir, Cuba, Turtle Island, and other colonized bodies are interconnected.
We are committed to creating a multi-generational, intersectional, and accessible space dedicated to fighting for abolition, transnational feminism, anticapitalism, and decolonization, and also to combating anti-Blackness, queerphobia, Islamophobia, and antisemitism.
We keep each other safe. We do not believe that prisons, police, profit over people, militarism, war, colonialism, or imperialism will keep us safe. We reject the United States Immigration and Customs Enforcement Agency’s weaponizing of the United States’ racist immigration laws to prevent our international comrades and peers from speaking up. We reject the violence of the Israel Defense Forces-trained, police-industrial complex that chokes our communities and disproportionately enacts brutality against people of color. We believe that true, collective safety will only arise when we divest from death-making institutions and invest in life-affirming institutions—when everyone has access to clean air, clean water, food, housing, education, healthcare, freedom of movement, and dignity. There can be no exceptions.
We believe in the right of self-determination, Land Back, and the Right of Return, from Palestine to Turtle Island.
We believe in solidarity and the power of relationship building. We believe in collectivity. We commit to actively refuting elitism and hierarchy in our work. We are part of a movement—of a larger collective.
We are not reactionary, but proactive. We are, in the words of Mary Hooks, “willing and ready to be transformed in service of the work.”
OUR DEMANDS
The Columbia University Apartheid Divest demands Columbia University immediately divest all economic and academic stakes in Israeli apartheid in accordance with the results of the 2020 student body referendum. Furthermore, we demand that the University:
1. Call on President Biden, Sens. Kirsten Gillibrand and Chuck Schumer, Rep. Adriano Espaillat, and all other government officials to support an immediate ceasefire in Gaza, in line with the demands of the majority of Americans.
2. Divest from companies profiting from Israeli apartheid, noting that both former Columbia and Barnard presidents unilaterally and anti-democratically ignored the student body referendums to divest in 2020 and in 2018.
3. Cancel the opening of the Tel Aviv Global Center, noting that Palestinian affiliates of Columbia would be restricted from access to this program given Israel’s apartheid policies, and further noting that this, therefore, violates Columbia’s very own non-discrimination policy.
4. Cease the dual-degree partnership with Tel Aviv University, for the same reason.
5. Stop repressing and vilifying pro-Palestinian activism and vigorously protect the academic freedom and right to political speech of students, staff, and faculty as they face McCarthyite smear campaigns. Accordingly, the University must change policy so that protests and events can be sanctioned within three days to allow students to organize under urgent circumstances, such as the current Palestinian genocide.
6. Reinstate Students for Justice in Palestine and Jewish Voice for Peace, and issue an official apology for their unjust suspension in violation of University procedure.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Allemaal met naam en toenaam publiceren, naar de Fortune 500 lijst bedrijven sturen, succes met je carrierequote:Op zaterdag 18 november 2023 15:03 schreef HowardRoark het volgende:
En ondertussen heeft er bij het prestigieuze Columbia University in New York (top 5 in de wereld) zich een nieuwe coalitie opgericht, die inmiddels al meermaals de media heeft gehaald. De coalitie bestaat uit maar liefst 40 studentenorganisaties die verenigen in hun woke intersectionele wereldbeeld tegen Isral.
[ twitter ]
[..]
Deze zin zegt alles over het gedachtegoed: 'All systems of oppression are interlinked'.
Of waar mogelijk, deporteren, meteen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Wat heerlijk als je zo extreem simpel in de wereld kan staanquote:'All systems of oppression are interlinked'
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Alles door dezelfde bril bekijken, lekker overzichtelijk.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat heerlijk als je zo extreem simpel in de wereld kan staan
![]()
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Tja, de realiteit is gewoon dat met een papiertje van Columbia er behoorlijk wat deuren voor je zullen openen, dus tussen dit soort mafklappers zitten wel toekomstige beleidsmakers, politici, juristen, wetenschappers en topmannen en vrouwen. Dat is toch wel redelijk zorgwekkend te noemen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
![]()
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Yep, helemaal mee eensquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de realiteit is gewoon dat met een papiertje van Columbia er behoorlijk wat deuren voor je zullen openen, dus tussen dit soort mafklappers zitten wel toekomstige beleidsmakers, politici, juristen, wetenschappers en topmannen en vrouwen. Dat is toch wel redelijk zorgwekkend te noemen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En dat is dus allemaal het gevolg van (jaja, komt ie, maar nu wel juist gebruikt): WOKE.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
![]()
![]()
Jarenlang overal op scholen, in de media, in entertainment (looking at you Disney) mensen in elk mogelijk hokje stoppen waar mogelijk, zwart, moslim, homo, trans, dik, vrouw etc etc, allemaal bestempelen als zielige minderheid die extra rechten moeten hebben.
En als er dan zoiets als dit komt zijn alle kunstmatig zielig en onderdrukt verklaarden het 100% roerend met elkaar eens.
Echt, hele knappe strategie geweest, toegegeven.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Weet ik niet, ik ken heel dat item van de BBC niet. Ik zie alleen een bijzonder subjectieve user die er meerdere keren over huilt en alle keren vergeet te melden dat de claim niet klopt gerectificieerd isquote:Op zaterdag 18 november 2023 14:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je weet dat de BBC daar op terug gekomen is h?
Ze zullen het vast niet verzinnen, maar slecht werk leveren? Yup.
First time right is in journalistiek natuurlijk paramount. Want het publiek wat je foute publicatie ziet, is niet perse hetzelfde publiek als wat je rectificatie ziet.
Zelfs in deze topic wel een joker gezien die overduidelijk wel de foute publicatie had meegekregen, maar niet de rectificatie.
[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 18-11-2023 15:37:19 ]![]()
jammer dat ze niet ook even de filmpjes posten waarin hun "strijders" kapot geschoten worden door israel met tientallen tegelijkquote:
ow nee, dat past niet in pallywood![]()
Jaaaaa de wokekaartquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat is dus allemaal het gevolg van (jaja, komt ie, maar nu wel juist gebruikt): WOKE.
Jarenlang overal op scholen, in de media, in entertainment (looking at you Disney) mensen in elk mogelijk hokje stoppen waar mogelijk, zwart, moslim, homo, trans, dik, vrouw etc etc, allemaal bestempelen als zielige minderheid die extra rechten moeten hebben.
En als er dan zoiets als dit komt zijn alle kunstmatig zielig en onderdrukt verklaarden het 100% roerend met elkaar eens.
Echt, hele knappe strategie geweest, toegegeven.
De bingo is op deze zaterdag ook alweer bijna volVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Goede argumenten, zoals we van jou gewend zijnquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Jaaaaa de wokekaart
De bingo is op deze zaterdag ook alweer bijna vol.
Breng er eens iets inhoudelijks tegenin dan?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Nee joh, ga vooral door. Hebben we nog wat te lachenquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goede argumenten, zoals we van jou gewend zijn.
Breng er eens iets inhoudelijks tegenin dan?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Inhoudsloos, typischquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee joh, ga vooral door. Hebben we nog wat te lachen.
Dit was nou precies een van de weinige voorbeeldan van het juiste gebruik van de term, niet van die meelopers die alles wat een beetje divers is woke noemen.
Maar dat zal je boven je pet gaan, doe maar weer een "je hebt ongelijk, bent dom en nu heb ik gewonnen" josti post van je.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Voor zover ik weet mag dit ook niet bepaald onder oorlogsrecht... Filmen van en publicerenquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als je wil volhouden dat de verwoording van de NOS in dat artikel niet gekleurd is, moet je dat zelf weten. Ik denk dat zo'n beetje iedereen die de beelden heeft gezien van wat is aangetroffen en vervolgens leest hoe de NOS de vondst omschrijft kan concluderen dat hetgeen de NOS opschreef misleidend is. Tenzij je het ongemakkelijk vindt dat die wapens daar aangetroffen worden en dus maar probeert te doen alsof men een ouwe AK tegen is gekomen die daar 50 jaar geleden is achtergelaten en nooit meer iemand naar om heeft gekeken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de verklaring, voor de NOS die het heeft over roestige wapens....
Het wordt door de journalist direct op de man af gevraagd aan de PR man van de IDF. Dus de NOS verzint helemaal niks en op 't beeld zien die wapens er niet best uit.
[ afbeelding ]
Maar blijf vooral in die NOS iS PaRtIjDiG fRaME hangen. Doet het hier altijd goed![]()
Ik merkte het, drie kamertjes waarvan eentje met een MRI in de souterrain van 't ziekenhuis was al voldoende.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, ik niet. Ik heb geen hollywood movie powered misplaatste verwachtingen over wat het e.e.a. dan precies inhoud.![]()
Tenzijquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je wil volhouden dat de verwoording van de NOS in dat artikel niet gekleurd is, moet je dat zelf weten. Ik denk dat zo'n beetje iedereen die de beelden heeft gezien van wat is aangetroffen en vervolgens leest hoe de NOS de vondst omschrijft kan concluderen dat hetgeen de NOS opschreef misleidend is. Tenzij je het ongemakkelijk vindt dat die wapens daar aangetroffen worden en dus maar probeert te doen alsof men een ouwe AK tegen is gekomen die daar 50 jaar geleden is achtergelaten en nooit meer iemand naar om heeft gekeken.![]()
![]()
Weer zo'n man zonder kleur die de toegang blokkeertquote:/s
Dat ie nog zoveel geduld heeft.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Het lijkt echt alsof je naar het voormalige Oostblok moet om nog wat west-westerse beschaving te vinden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:39 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Respectvol van die Poolse spelers
Met welk politiek vraagstuk heeft dat nou verband?.
Get woke, go broke!![]()
Snap niet waarom het zo moeilijk voor je is om te accepteren dat Hamas daar wapens had liggen en dat het gewoon inzetbare wapens zijn en niet een archeologische vondst. Omdat je sympathie hebt voor de Palestijnen wil je heeel graag alles wat van Hamas gevonden wordt ridiculiseren? Een berg granaten, AK's, RPG's maar nee, hee, wat zie ik daar?! Een plekje ROEST. Jongens vals alarm, het zijn slechts een paar roestige wapens, niks aan de hand.quote:
En dan zal ik nog wat smilies erbij zetten om mijn post kracht bij te zetten
Slechts paar roestige geweren![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou wel eens willen zien dat de samenstelling van de redactie van de Nederlandse Staatsomroep wordt onderzocht. Je kan wel raden hoe dat eruit ziet en wat voor mensen er werken.![]()
Zelfde vibe als "fiery but mostly peaceful"quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Snap niet waarom het zo moeilijk voor je is om te accepteren dat Hamas daar wapens had liggen en dat het gewoon inzetbare wapens zijn en niet een archeologische vondst. Omdat je sympathie hebt voor de Palestijnen wil je heeel graag alles wat van Hamas gevonden wordt ridiculiseren? Een berg granaten, AK's, RPG's maar nee, hee, wat zie ik daar?! Een plekje ROEST. Jongens vals alarm, het zijn slechts een paar roestige wapens, niks aan de hand.
En dan zal ik nog wat smilies erbij zetten om mijn post kracht bij te zetten
Slechts paar roestige geweren![]()
![]()
.
Get woke, go broke!![]()
Well, what do you know! In deze groep wordt onder andere terrorisme verheerlijkt en de Holocaust gebagatelliseerd.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
En dat zit dan in het congres van de VS, de vijand is allang onder "ons"quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
Well, what do you know! In deze groep wordt onder andere terrorisme verheerlijkt en de Holocaust gebagatelliseerd.
[ twitter ].
Lekker man, die diversiteit en inclusiviteitsverplichting.
Get woke, go broke!![]()
wat zeg je nu???
op twitter zeggen mensen rare dingen?
wat?
nee!!!Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
ow gelukkig
het is facebook
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: