SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gouden regels m.b.t. gebruik van steamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles
Games Compare
Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com
Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge
Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!
Alternatieve stores:![]()
![]()
![]()
GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!
Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.
uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.
Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.
Epic: De gamestore van Epic, bevat behalve Fortnite veel van Epics eigen games en daarnaast titels waar Epic veel geld voor heeft betaald om exclusief te mogen verkopen. Met regelmaat gratis games.
Dit topic wordt tevens gebruikt als algemeen PC Gaming topic, dus alle PC-(game)gerelateerde discussies zijn hier welkom.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Ben benieuwd naar de kortingenquote:Op zondag 12 november 2023 13:38 schreef marcb1974 het volgende:
Sales komen er weer aan:
Herfstuitverkoop: 21 - 28 november (grote seizoensuitverkoop)
Winteruitverkoop: 21 december - 4 januari 2024 (grote seizoensuitverkoop)
Minder dan wat er nu qua korting isquote:
Dat zekers.quote:Op zondag 12 november 2023 13:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Minder dan wat er nu qua korting is
Ik wil wel Dead Space, maar dan moet eerst die Denuvo eruit.quote:
de herfst sowieso..quote:Op zondag 12 november 2023 13:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zou je eigenlijk niet verwachten, omdat dan juist iedereen binnen zitquote:Op zondag 12 november 2023 13:49 schreef mschol het volgende:
[..]
de herfst sowieso..
de winter wil nog steeds wel eens stunten
en geen geld meer hebben door de dure decembermaandquote:Op zondag 12 november 2023 13:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zou je eigenlijk niet verwachten, omdat dan juist iedereen binnen zit
Game is gratis op PC Gamepass....quote:Op zondag 12 november 2023 13:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik wil wel Dead Space, maar dan moet eerst die Denuvo eruit.
Dan mag ik voor die tijd wel een nieuwe pc hebbenquote:Op zondag 12 november 2023 13:38 schreef marcb1974 het volgende:
Sales komen er weer aan:
Herfstuitverkoop: 21 - 28 november (grote seizoensuitverkoop)
Winteruitverkoop: 21 december - 4 januari 2024 (grote seizoensuitverkoop)
Dan zit Denuvo er nog steeds in.quote:
Geen extra korting in de Black Friday sale?quote:Op zondag 12 november 2023 13:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 november 2023 13:58 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dan mag ik voor die tijd wel een nieuwe pc hebben
Sowieso, want Steam begint nu af te tellen tot het moment dat Steam niet meer op mn pc kan.
Daar zat ik wel aan te denken jaquote:Op zondag 12 november 2023 14:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
Misschien is een steamdeck wat voor je
Niet alle games zijn Steamdeck verified. Wel een heleboel.quote:Op zondag 12 november 2023 14:11 schreef Elvi het volgende:
[..]
Daar zat ik wel aan te denken ja![]()
Passen alle games van Steam daarop? Of alleen specifieke games?
Denk dat je meer kans maakt bij webshops.quote:Op zondag 12 november 2023 14:00 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Geen extra korting in de Black Friday sale?
Idem hier, backlog is veel te grootquote:Op zondag 12 november 2023 14:15 schreef PirE het volgende:
[..]
Denk dat je meer kans maakt bij webshops.
Hoop op wat meer korting voor de Resident Evil 4 remake en/of Jedi Survivor. Maar waarschijnlijk wacht ik op de kerstsale omdat ik dan pas veel tijd heb om E te spelen.
Ja dus? Je speelt het en uninstalled het.quote:Op zondag 12 november 2023 13:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dan zit Denuvo er nog steeds in.
Die wordt komende vrijdag nog groter met Mario RPGquote:Op zondag 12 november 2023 14:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Idem hier, backlog is veel te groot
Daar zou ik zo een Switch voor kopen, echtquote:Op zondag 12 november 2023 14:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die wordt komende vrijdag nog groter met Mario RPG
Eh paper mario serie en mario & luigi games zijn toch echt beter :pquote:Op zondag 12 november 2023 14:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Daar zou ik zo een Switch voor kopen, echt
wat?quote:Op zondag 12 november 2023 13:58 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dan mag ik voor die tijd wel een nieuwe pc hebben
Sowieso, want Steam begint nu af te tellen tot het moment dat Steam niet meer op mn pc kan.
Ik zit nog op Windows 8.1 en het installeren van Windows 10 lukt nietquote:
wat een bullshit zegquote:Op zondag 12 november 2023 20:01 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik zit nog op Windows 8.1 en het installeren van Windows 10 lukt niet![]()
Dus ik heb volgens Steam nog 50 dagen en daarna kan Steam niet meer op mn pc draaien.
Ja maar ik loop nu ook best veel games mis want mijn pc kan ze niet meer aanquote:Op zondag 12 november 2023 20:05 schreef mschol het volgende:
[..]
wat een bullshit zeg
zolang je niet update zal die gewoon blijven draaien waarschijnlijk
oei das jammerquote:Op zondag 12 november 2023 20:09 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja maar ik loop nu ook best veel games mis want mijn pc kan ze niet meer aan
ja, dan mag dat wel jaquote:Ik snap alleen geen reet van alle specificaties dus ik stel de aankoop van een nieuwe pc uit. Deze heb ik overigens al 8 jaar geloof ik dus op zich mag er wel wat nieuws komen.
Heb gewoon een kant en klare gekocht, ineens opgelost.quote:Op zondag 12 november 2023 20:09 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik snap alleen geen reet van alle specificaties dus ik stel de aankoop van een nieuwe pc uit. Deze heb ik overigens al 8 jaar geloof ik dus op zich mag er wel wat nieuws komen.
maar daar is meestal op een of ander onhandig onderdeel bezuinigd en gelijk geen mogelijkheid om hem ipv 4 8 jaar mee te laten gaanquote:Op zondag 12 november 2023 21:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Heb gewoon een kant en klare gekocht, ineens opgelost.
De vorige ging 6 jaar mee, die daarvoor ook.quote:Op zondag 12 november 2023 21:05 schreef mschol het volgende:
[..]
maar daar is meestal op een of ander onhandig onderdeel bezuinigd en gelijk geen mogelijkheid om hem ipv 4 8 jaar mee te laten gaan
Ik kan dat zelfs op m'n Nvidia Shield uit 2014.quote:Op zondag 12 november 2023 21:56 schreef Droopie het volgende:
Hebben jullie wel eens met een oude pc dat Geforce NOW geprobeerd.
Volgens mij kan je er geen call of duty meespelen, maar meeste spellen wel begreep ik.
Je hebt toch alleen snel internet nodig voor geforce now om het te streamen? Als je Netflix kan kijken op die pc dan zal GeForce Now ook wel werken.quote:Op zondag 12 november 2023 21:56 schreef Droopie het volgende:
Volgens mij kan je er geen call of duty meespelen, maar meeste spellen wel begreep ik.
Bij Azerty kan je een prebuilt bestellen die bijna gelijk is aan de Tweakers BBG. Wel veel RGB waar ik een hekel aan heb als het niet functioneel is.quote:Op zondag 12 november 2023 21:05 schreef mschol het volgende:
[..]
maar daar is meestal op een of ander onhandig onderdeel bezuinigd en gelijk geen mogelijkheid om hem ipv 4 8 jaar mee te laten gaan
Wanneer is RBG wèl functioneel?quote:Op maandag 13 november 2023 00:40 schreef PirE het volgende:
[..]
Bij Azerty kan je een prebuilt bestellen die bijna gelijk is aan de Tweakers BBG. Wel veel RGB waar ik een hekel aan heb als het niet functioneel is.
Maar iets van kennis is wel handig zodat je weet wat je koopt. En zeker zonder kennis is het wel lekker als je garantie hebt.
Wanneer je bureaulamp stuk is.quote:
Als je voor jezelf eisen stelt, dan kan een ander (FOK!, Tweakers, Google) toch gewoon uitsluitsel geven over wat je wel/niet moet kopen?quote:Op zondag 12 november 2023 20:09 schreef Elvi het volgende:
Ik snap alleen geen reet van alle specificaties
Ja hoor, meedenken kunnen we best. Ben zelf al een tijdje aan het kijken naar processoren, geheugen en mobos, omdat ik ivm mijn After Effects-werk toch wel iets meer cores wil dan de 8 in mijn 3800X.quote:Op maandag 13 november 2023 10:41 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als je voor jezelf eisen stelt, dan kan een ander (FOK!, Tweakers, Google) toch gewoon uitsluitsel geven over wat je wel/niet moet kopen?
RGB toetsenbord is wel handig als je Alan Wake 2 speelt in je donkere mancave.quote:
Als je het goed kan spellen.quote:
Ik heb Priority-tier en ik gebruik het voor de games die ik niet met m'n Steam Deck of 12 jaar oude pc kan spelen.quote:Op zondag 12 november 2023 21:56 schreef Droopie het volgende:
Acht jaar is wel de uiterste rek zo'n beetje. Wat heb je nodig en wat wil je uitgeven?quote:Op zondag 12 november 2023 20:09 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik snap alleen geen reet van alle specificaties dus ik stel de aankoop van een nieuwe pc uit. Deze heb ik overigens al 8 jaar geloof ik dus op zich mag er wel wat nieuws komen.
Daar heb ik gewoon een lamp voor op mijn monitor voor en verder kan ik aardig blind gebruik maken van mijn systeem. RGB is leuk als je daar je hele identiteit aan ontleent, net als roken, blowen, snuiven, spuiten, zuipen en patserbakken. Anders is het alleen irritant.quote:Op maandag 13 november 2023 12:26 schreef PirE het volgende:
[..]
RGB toetsenbord is wel handig als je Alan Wake 2 speelt in je donkere mancave.
Qua teint volgt die dan ook het scherm, bijvoorbeeld groenig in dat bos. Intensiteit kan je instellen zodat het niet stoort. WASD krijgt ook standaard een andere kleur in games.
Meer wat wil je spelen en op welke resolutie dan wat heb je nodigquote:Op maandag 13 november 2023 15:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Acht jaar is wel de uiterste rek zo'n beetje. Wat heb je nodig en wat wil je uitgeven?
quote:Op maandag 13 november 2023 12:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als je het goed kan spellen.
Wie mis je dan? Hoop categorieën die me niks zeggen maar ben het grotendeels eens met onderstaande van de pc-titels (Nintendo heb ik niet), met de toevoeging dat Starfield er bijstaat wegens gebrek aan beter.quote:
Die componenten komen wel voort uit die vraag.quote:Op maandag 13 november 2023 15:11 schreef Managarm het volgende:
[..]
Meer wat wil je spelen en op welke resolutie dan wat heb je nodig.
Ik mis niets, ik speel spellen pas een paar jaar later, als de prijs omlaag is. En normaal gesproken speel ik een spel ook een jaar (of meerdere) maar de laatste tijd lukt dat niet echt meer. Alhoewel ik DIvine Divinity 2 redelijk grijs gespeeld heb vorig jaar.quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:56 schreef PirE het volgende:
[..]
Wie mis je dan? Hoop categorieën die me niks zeggen maar ben het grotendeels eens met onderstaande van de pc-titels (Nintendo heb ik niet), met de toevoeging dat Starfield er bijstaat wegens gebrek aan beter.
Game of the Year
Alan Wake 2 (Remedy Entertainment/Epic Games Publishing)
Baldur’s Gate 3 (Larian Studios)
Marvel’s Spider-Man 2 (Insomniac Games/SIE)
Resident Evil 4 (Capcom)
Super Mario Bros. Wonder (Nintendo EPD/Nintendo)
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Nintendo EPD/Nintendo)
Best Action/Adventure Game
Resident Evil 4 (Capcom)
Star Wars Jedi: Survivor (Respawn Entertainment/EA)
Best RPG
Final Fantasy XVI (Square Enix)
Lies of P (Round8 Studio/Neowiz Games)
Sea of Stars (Sabotage Studio)
Starfield (Bethesda Game Studios/Bethesda Softworks)
En Dave The Diver bij Indië is ook terecht imo.
Ik mis sowieso Viewfinder bij GOTYquote:Op dinsdag 14 november 2023 10:56 schreef PirE het volgende:
[..]
Wie mis je dan? Hoop categorieën die me niks zeggen maar ben het grotendeels eens met onderstaande van de pc-titels (Nintendo heb ik niet), met de toevoeging dat Starfield er bijstaat wegens gebrek aan beter.
Ik bedoelde meer een aantal categorieën, die er voor mij niet bij hadden gehoeven. Most Anticipated Game en Best Adaptation en die Content Creator of the Year. Dat Microsoft alleen met Forza Motorsport, Hi-Fi Rush en Starfield in het lijstje genoemd staat verbaasd me niet. En van Sony zijn er gewoon weinig exclusives dit jaar uitgekomen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:56 schreef PirE het volgende:
[..]
Game of the Year
Resident Evil 4 (Capcom)
Super Mario Bros. Wonder (Nintendo EPD/Nintendo)
Best Action/Adventure Game
Resident Evil 4 (Capcom)
Star Wars Jedi: Survivor (Respawn Entertainment/EA)
Best RPG
Final Fantasy XVI (Square Enix)
Lies of P (Round8 Studio/Neowiz Games)
Sea of Stars (Sabotage Studio)
Starfield (Bethesda Game Studios/Bethesda Softworks)
En Dave The Diver bij Indië is ook terecht imo.
Ik zou Hogwarts niet op Switch spelen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:39 schreef Elvi het volgende:
Ik heb deze pc op het oog: https://www.coolblue.nl/p(...)eer-p10-md35354.html
Als ik kijk naar de games zou ik hier bijvoorbeeld de nieuwe Saints Row op willen spelen (ik heb nooit gezegd dat ik een goede smaak had), House Flipper 2, The Sims, RDR2, ik speel best wat indie games en die hebben niet zoveel nodig.
Misschien zelfs hogwarts legacy, maar die is nu ook uit op de Switch dus daar hangt het niet op zeg maar.
Zou ik dan aan die pc van Coolblue genoeg hebben?
Ik vermaak mij er prima mee op de Switch, scheelt wellicht dat ik hem niet op andere platformen heb gespeeldquote:Op vrijdag 17 november 2023 14:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zou Hogwarts niet op Switch spelen.
Mwa, mijn pc is redelijk vergelijkbaar (3060ti, ryzen 3600x, ssd, 32gb) en die draait bijvoorbeeld Baldurs Gate 3 op 1440p ultra 80+ fps.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:45 schreef Akathisia het volgende:
Hmm, niet heel toekomstbestendig, al kun je er nog wel een tijdje mee vooruit als je een 1080p/60Hz beeldscherm hebt en het daarbij houdt.
Hogwarts legacy op de Switch is wel een flinke downgrade op de Switch. Niet alleen qua grafische kwaliteit maar ook qua gameplay en zou je volgens mij wel gewoon goed kunnen draaien op deze pc. RDR2 lijkt me zwaarder (op dezelfde kwaliteitssettings), en zal ie meer moeite mee hebben.
Ik zal even nagaan welk RAM-geheugen er in zit en of je deze t.z.t. kan upgraden naar 32GB.
Budget van 950,- zou ik altijd een tweedehandsje op Tweakers op de kop tikken met betere specs.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:39 schreef Elvi het volgende:
Als ik kijk naar de games zou ik hier bijvoorbeeld de nieuwe Saints Row op willen spelen (ik heb nooit gezegd dat ik een goede smaak had), House Flipper 2, The Sims, RDR2, ik speel best wat indie games en die hebben niet zoveel nodig.
Misschien zelfs hogwarts legacy, maar die is nu ook uit op de Switch dus daar hangt het niet op zeg maar.
Dat sowieso en zou toch proberen er meer bij te sparen aangezien het eigenlijk te weinig is, games worden steeds zwaarder. 12 GB VRAM heb je nodig om moderne zware games een beetje mooi te kunnen draaien. Tenzij je op 1080p gaat spelen, dan kan je wel met minder uit de voeten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Budget van 950,- zou ik altijd een tweedehandsje op Tweakers op de kop tikken met betere specs.
Onzin, met een 3070 8gb kan je prima alle huidendaagse games op max settings spelen in 1440p met dlss op quality krijg je altijd 60+fpsquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat sowieso en zou toch proberen er meer bij te sparen aangezien het eigenlijk te weinig is, games worden steeds zwaarder. 12 GB VRAM heb je nodig om moderne zware games een beetje mooi te kunnen draaien. Tenzij je op 1080p gaat spelen, dan kan je wel met minder uit de voeten.
Cyberpunk en Flight Simulator niet, met RT aan al helemaal niet. Was voor mij de reden om up te graden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:44 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Onzin, met een 3070 8gb kan je prima alle huidendaagse games op max settings spelen in 1440p met dlss op quality krijg je altijd 60+fps
Ja maar ik heb gewoon een pc nodig. Ik heb ook geen laptop verder.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:53 schreef Elan het volgende:
Als je alleen hele simpele spellen gaat spelen kun je net zo goed een Steam Deck Oled halen.
Heb je ook nog eens voordeel dat je overal kan spelen op een prachtig scherm. Heb je geen energieslurpende desktop voor nodig.
Kan je dat sing aansluiten op beeldscherm en kbm?quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:53 schreef Elan het volgende:
Als je alleen hele simpele spellen gaat spelen kun je net zo goed een Steam Deck Oled halen. Ben je voor 570 euro klaar.
Heb je ook nog eens voordeel dat je overal kan spelen op een prachtig scherm. Heb je geen energieslurpende desktop voor nodig.
sowieso is een docking station mogelijk kennelijk..quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:42 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Kan je dat sing aansluiten op beeldscherm en kbm?
Ik denk dat je een heel eind komt, maar ik denk ook dat een welke generatie dan ook XX60 model niet echt de moeite waard zijn als het langer dan een jaar moet meegaan. En met 1000 euro op het spel zou ik dan zeker meer kunnen dan een jaar.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:39 schreef Elvi het volgende:
Ja hoor met een USB C naar HDMI splitter.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:42 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Kan je dat sing aansluiten op beeldscherm en kbm?
1440p bij een hoop hedendaagse games vraagt echt wel een hoop GPU power. Alan Wake 2 kun je ook vergeten op een 3070, in elk geval niet op 60FPS high. Dan kom je op 40/50 FPS max zonder RT of ander grafisch geweld. Natuurlijk alsnog prima speelbaar maar je merkt wel dat makers de lat steeds verder oprekken qua VRAM. Als ik nu iets zou kopen zou ik daarom wel kijken naar tenminste 12GB met het oog op toekomstbestendigheid. Zaken als RT en PT zijn ofc niet noodzakelijk maar wel echt een quality of life impuls qua speelervaring. Het is zo gaaf wat makers kunnen doen met lichteffect en schaduwenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:04 schreef MMaRsu het volgende:
Zijn wel uitzonderingen op de regel maar met RT lukt dat idd niet, maar de vraag is dat het waard. Niet voor 700+ euro meer imho. Ik wacht wel op de 5070
House Flipperquote:Op vrijdag 17 november 2023 14:39 schreef Elvi het volgende:
Ja ik heb daar van gehoord maar ik moet echt even de gameplay goed bekijkenquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:05 schreef Forbry het volgende:
[..]
House Flipper
Gezien je ook The Sims noemt, dit al gezien (ook wel een goede PC voor nodig vrees ik):
Ziet eruit als een game die gigantisch misbruikt gaat worden door perverse modders.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:05 schreef Forbry het volgende:
[..]
House Flipper
Gezien je ook The Sims noemt, dit al gezien (ook wel een goede PC voor nodig vrees ik):
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor games je speelt en wat je grafisch verwacht. Ik heb recent pas m'n 1060 vervangen, na bijna 7 jaar. De laatste jaren ging niet alles meer met alle toeters en bellen en ik speel niet echt de allernieuwste AAA-games, maar BG3 en daarvoor Elden Ring en Hogwarts waren zeer goed speelbaar met dat oude ding.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:48 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik denk dat je een heel eind komt, maar ik denk ook dat een welke generatie dan ook XX60 model niet echt de moeite waard zijn als het langer dan een jaar moet meegaan. En met 1000 euro op het spel zou ik dan zeker meer kunnen dan een jaar.
/mijn mening, verder kom je hier voor nu een eind mee.
Als je een beetje handig bent of iemand kent dan is zelfbouw nog een optie, of zaken die zelfbouw doen en leveren.
quote:Op zaterdag 18 november 2023 01:08 schreef Elan het volgende:
[..]
1440p bij een hoop hedendaagse games vraagt echt wel een hoop GPU power. Alan Wake 2 kun je ook vergeten op een 3070, in elk geval niet op 60FPS high. Dan kom je op 40/50 FPS max zonder RT of ander grafisch geweld.
Qua settings neigt dat meer naar medium imo, juist shader details, TPS filtering en RT maken met verschil tussen hoog en medium. Als je alles hoog zet dan kom jij echt niet aan 60FPS.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:33 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toegegeven niet de hoogste settings, gebruik idd geen RT maar dat is ook niet nodig, game ziet er alsnog zwaar puik uit.
En volgens mij zijn deze settings equivalent aan de console versies ongeveer, die pak ik dan vaak van Digital Foundry ofzo. Die hebben vaak optimized settings.
quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Qua settings neigt dat meer naar medium imo, juist shader details, TPS filtering en RT maken met verschil tussen hoog en medium. Als je alles hoog zet dan kom jij echt niet aan 60FPS.
Oh dat laatste sowieso, maar zaken als RT en PT en dynamische shaders maken je game-ervaring grafisch wel echt een heel stuk gaver. Het zijn geen kleine aanpassingen waarvan je als speler toch geen reet merkt als je ze uit zet.quote:Op zondag 19 november 2023 00:31 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik zou niet klakkeloos alles op high zetten zolang dat niet nodig is, en je het verschil niet duidelijk ziet, zoals ze ook laten zien in bovenstaand filmpje.
Hoe dan ook draait en ziet het er beter uit dan PS5 met deze settings op 60+fps
Volgens mij is dit echt absolute nonsens die je hebt aan laten praten.quote:Op zondag 19 november 2023 18:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh dat laatste sowieso, maar zaken als RT en PT en dynamische shaders maken je game-ervaring grafisch wel echt een heel stuk gaver. Het zijn geen kleine aanpassingen waarvan je als speler toch geen reet merkt als je ze uit zet.
Even los daarvan is een 3070 nog steeds een kaart redelijk aan de hoge kant van de markt. En de 8GB die die aan boord heeft is dus maar net aan genoeg om op 1440p te spelen op hoog/medium voor een aantal games die dit jaar zijn uitgekomen.
Als jij vandaag de dag dus een systeem aan wil schaffen dat een beetje toekomstbestendig is moet je eigenlijk voor die resolutie van 1440p en medium/hoog settings al kijken naar 12GB voor nog te verschijnen AAA titels.
Games worden steeds zwaarder, je ziet dat bijvoorbeeld Starfield al flinke concessies heeft moeten doen qua FPS zelfs op de Series X. Terwijl die optimaal geconfigureerd is voor op de console draait die alsnog maar op 30FPS native.
Walgelijk. Zodra je linkjes hebt graag even doorgeven zodat ik die plekken kan vermijden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Ziet eruit als een game die gigantisch misbruikt gaat worden door perverse modders.
Maar een PC is bij uitstek iets dat je koopt met oog op de toekomst (+/- 5 jaar). De wetenschap dat je akkoord moet gaan met medium-settings (en disabled functies) op het moment van aanschaf zou imo een afschrikkende indicatie moeten zijn.quote:Op zondag 19 november 2023 23:24 schreef MMaRsu het volgende:
Het hele verhaal dat games in de toekomst (ja de toekomst, sure over 2/3 jaar) rond de 12gb vram zullen vragen, dat is niet iets waar je je nu zorgen over hoeft te maken imo.
Maar als je meer naar de toekomst kijkt ja dan natuurlijk wil je liever een kaart met meer VRAM, dat ben ik uiteraard met je eens. Ik vind zelf de prijs <> aantal vram GB meer niet in verhouding tho.
Heeft natuurlijk alles met budget te maken. Of raadt je iedereen een 4090 aan?quote:Op maandag 20 november 2023 11:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar een PC is bij uitstek iets dat je koopt met oog op de toekomst (+/- 5 jaar). De wetenschap dat je akkoord moet gaan met medium-settings (en disabled functies) op het moment van aanschaf zou imo een afschrikkende indicatie moeten zijn.
Uiteraard maar de prijs/kwaliteit-verhouding moet je ook bekijken met de langere termijn in acht genomen. Factoren: hoger direct genot, tanend maar langer rekbaar genot, en met punt 2 uitstel van noodzaak upgrade/nieuwe aanschaf pc (=kosten).quote:Op maandag 20 november 2023 12:45 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk alles met budget te maken. Of raadt je iedereen een 4090 aan?
Je hebt het steeds over hoge settings, maar dan doe je vervolgens allerlei concessies qua grafisch geweld. Bijvoorbeeld door RT uit te zetten of een shitload aan instellingen op medium te zetten en over de rest van de instellingen te zeggen dat 'het het jouw niet waard is'. Dat kan natuurlijk maar dan ben je wel een beetje de doelpalen aan het verzetten.quote:Op zondag 19 november 2023 23:24 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Volgens mij is dit echt absolute nonsens die je hebt aan laten praten.
Welke games gebruiken meer dan 8GB VRAM?
Actual usage bedoel ik dan he
Zoals je hier ziet:
Zijn er ook games die gewoon op 4k max met RT high maar 6.5 gb vram gebruiken.
Returnal Epic RT @:4k = 7GB VRAM
Spiderman is op 4k Very High RT wel 9GB Vram, maar met DLSS weer een paar GB minder. 4k high RT is onder de 8gb
Cyberpunk met RT overdrive met medium textures op 1440p is 7GB vram
Het hele verhaal dat games in de toekomst (ja de toekomst, sure over 2/3 jaar) rond de 12gb vram zullen vragen, dat is niet iets waar je je nu zorgen over hoeft te maken imo.
Daarom zou ik zelf een 3060 aanraden, iets minder perf dan een 3070 maar komt gewoon goed uit de bus qua prijs<>kwaliteit verhouding
De reden dat Starfield op 30 fps locked is, de game draait vaak boven 30fps, maar soms ook niet. Dus vandaar dat ze het locked op 30 hebben gezet. Spel is ook enorm cpu intensive, heeft niks met vram te maken.
En persoonlijk zet ik altijd RT uit, want in de meeste gevallen is het de performance loss imo niet waard. Dus tja dan kan je sowieso al weer langer door met je kaart
Maar als je meer naar de toekomst kijkt ja dan natuurlijk wil je liever een kaart met meer VRAM, dat ben ik uiteraard met je eens. Ik vind zelf de prijs <> aantal vram GB meer niet in verhouding tho.
Vond het die 2k wel waard, heb er een vakantie voor laten schieten maar soit. Gaat hier sowieso vrij veel vrije tijd zitten in gamen #nerdleven. Echt nog geen seconde spijt van gehad.quote:Op maandag 20 november 2023 12:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uiteraard maar de prijs/kwaliteit-verhouding moet je ook bekijken met de langere termijn in acht genomen. Factoren: hoger direct genot, tanend maar langer rekbaar genot, en met punt 2 uitstel van noodzaak upgrade/nieuwe aanschaf pc (=kosten).
Dat hangt er vanaf wat je wil en verwacht van games.quote:Op maandag 20 november 2023 11:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar een PC is bij uitstek iets dat je koopt met oog op de toekomst (+/- 5 jaar). De wetenschap dat je akkoord moet gaan met medium-settings (en disabled functies) op het moment van aanschaf zou imo een afschrikkende indicatie moeten zijn.
Tjah. Wat zal ik zeggen... tof voor je?quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:13 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor games je speelt en wat je grafisch verwacht. Ik heb recent pas m'n 1060 vervangen, na bijna 7 jaar. De laatste jaren ging niet alles meer met alle toeters en bellen en ik speel niet echt de allernieuwste AAA-games, maar BG3 en daarvoor Elden Ring en Hogwarts waren zeer goed speelbaar met dat oude ding.
Let's face it: je gaat niet op medium kutten als je wel RT overdrive draait.quote:Op maandag 20 november 2023 16:00 schreef Elan het volgende:
Cyberpunk met RT overdrive met medium textures op 1440p is 7GB vram
Yes. In 2020 kwam de SeriesX met deze controller familie.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:58 schreef PirE het volgende:
https://tweakers.net/game(...)1189054/vergelijken/
Vraagje. Is dit, die van ¤39,99, nou gewoon de laatste versie van Xbox controller?
quote:Op maandag 20 november 2023 09:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Walgelijk. Zodra je linkjes hebt graag even doorgeven zodat ik die plekken kan vermijden.
RT overdrive is sowieso de performance loss niet waard.quote:Op dinsdag 21 november 2023 00:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Let's face it: je gaat niet op medium kutten als je wel RT overdrive draait.
Heel mijn lijst natuurlijk in de aanbiedingquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Geen Octopath Traveler in de aanbieding![]()
Ik twijfel of ik de nieuwe versie FF7 moet gaan kopen of niet.
Damn toch nog een nice aanbieding gevonden dusquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:31 schreef Frutsel het volgende:
Forgive me for asking maar... als je niets tegen Epic hebt...
dan is Cyberpunk 2077 + Phantom Liberty Bundle voor 37,99 euro toch best een superdeal ?
ik heb ook nog 6.40 euro in Epic Rewards staan zag ik en je krijgt 3.12 euro in nieuwe rewards dan weer terug... dus eigenlijk kosten ze mij dan 28 euroquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:40 schreef 2dope het volgende:
[..]
Damn toch nog een nice aanbieding gevonden dusIk had wat langer moeten wachton
Correctie: 29 november ipv 24 november (release).quote:Op maandag 20 november 2023 13:05 schreef Forbry het volgende:
Ik heb gisteravond een gedeelte van de demo van "Orten was the case" gespeeld. Erg geinig wel (en door één persoon gemaakt begreep ik, erg knap!).
Ik vind de controls (vooralsnog) niet zo fijn, maar voor de rest op een leuke manier vreemd, erg originele gameplay en de artwork is geweldig... Ik denk dat het wel een aanrader is, de hele game komt 24 november uit.
https://store.steampowered.com/app/1785420/Orten_Was_The_Case/
Die vond ik echt zo verschrikkelijk kut. Overal geweldige remakes en dan weten ze FF zo te vernaggelen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik twijfel of ik de nieuwe versie FF7 moet gaan kopen of niet.
Ik heb me er wel mee vermaakt. Kan het moeilijk verkroppen dat ze het hele turn based element eruit hebben gesloopt, maar het speelde wel aardig weg en het is natuurlijk volkomen schaamteloze nostalgie. Het origineel is voor mij echt de meest epische, legendarische game allertijden.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:50 schreef ems. het volgende:
[..]
Die vond ik echt zo verschrikkelijk kut. Overal geweldige remakes en dan weten ze FF zo te vernaggelen.
Denk dat ik ergens halverwege deel 1 ben gestopt en nooit meer omgekeken.
Ik vond 9 beter, misschien was het daaromquote:Op donderdag 23 november 2023 19:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb me er wel mee vermaakt. Kan het moeilijk verkroppen dat ze het hele turn based element eruit hebben gesloopt, maar het speelde wel aardig weg en het is natuurlijk volkomen schaamteloze nostalgie. Het origineel is voor mij echt de meest epische, legendarische game allertijden.
Bij mij heeft de Legend of heroes serie het al lang overgenomen dan ff wat betreft JRPGS. Ja het is meer van hetzelfde bij elk deel, ja het is cheesy, maar wat een episch doorlopend verhaal en wat een heerlijke turn based combat blijft dat toch.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:15 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vond 9 beter, misschien was het daarom
Maar nee. Grootste pijnpunt voor mij waren de ingesproken dialogen. Die waren zo cringy en slecht. Nu is dat wel vaker het probleem bij japanse games maar dit heb ik echt zelden meegemaakt.
Neemt ook een beetje weg van de FF ervaring vind ik. Dat je zelf die stemmen bij de textboxes denkt. Te meer omdat de stemmen zo kut zijn dus
Maar gameplaytechnisch vond ik het verder ook niet echt wat. Combat werd ik niet warm van iig. Zag er verder wel leuk uit allemaal, maarja.
Misschien draadloos, als dat kan?quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:20 schreef mschol het volgende:
vraagje:
ik speel shakedown hawai en die detecteerd om de een of andere reden een Xbox controller..
die ik nooit heb verbonden met dit systeem..
steam input heb ik in deze game specifiek uit gezet en nog detecteerd hij een xbox controller.. hoe dan?
mijn stuurtje kan het niet zijn, want die detecteerd hij los (een G27)
waar moet ik nog meer dingen uitzetten?
dan zou hij ongemerkt een bluetooth apparaat hebben toegevoegd, dan is er wel meer mis met mn pcquote:Op vrijdag 24 november 2023 09:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Misschien draadloos, als dat kan?
Heb je een Wooting-toetsenbord?quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:20 schreef mschol het volgende:
vraagje:
ik speel shakedown hawai en die detecteerd om de een of andere reden een Xbox controller..
die ik nooit heb verbonden met dit systeem..
steam input heb ik in deze game specifiek uit gezet en nog detecteerd hij een xbox controller.. hoe dan?
mijn stuurtje kan het niet zijn, want die detecteerd hij los (een G27)
waar moet ik nog meer dingen uitzetten?
Apart wel. Is het ook alleen bij dat spel? Want dan kan het een standaardinstelling zijn of zo. Of even de forums napluizen of meer mensen dat probleem hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:35 schreef mschol het volgende:
[..]
dan zou hij ongemerkt een bluetooth apparaat hebben toegevoegd, dan is er wel meer mis met mn pc
dus nee, dat zou niet mogen gebeuren, mn xbox elite 2 heb ik niet aangesloten of verbonden op dit systeem nog
nope, wist niet eens dat die bestondquote:
de enige waar ik het bij merk..quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Apart wel. Is het ook alleen bij dat spel? Want dan kan het een standaardinstelling zijn of zo. Of even de forums napluizen of meer mensen dat probleem hebben.
Subjectief.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:16 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
RT overdrive is sowieso de performance loss niet waard.
Van die link gaat kaspersky piepen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:12 schreef Elvi het volgende:
Wat vinden jullie van deze pc: https://www.coolblue.nl/p(...)amr5-90rc01k5mh.html
ik kan er een heleboel commentaar op hebben, maar het lijkt voor de huidige markt een redelijke build te zijn, ja processor is wat ouder en de videokaart loopt ook een generatie achter maar met de huidige prijzen lijkt er niet veel meer in te zittenquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:12 schreef Elvi het volgende:
Wat vinden jullie van deze pc: https://www.coolblue.nl/p(...)amr5-90rc01k5mh.html
dat ligt aan kasperskyquote:Op zaterdag 25 november 2023 17:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Van die link gaat kaspersky piepen.
Dat was Witcher 2 toendertijd ook. Toch knap dat ze dat dan al wetenquote:Op zondag 26 november 2023 11:14 schreef MMaRsu het volgende:
Cyberpunk is dan ook een soort Crysis, meer gemaakt voor de toekomst
True, al is ie ondertussen ook al twee jaar oud. Maar goed, ik zie naast GTA VI en SC ook niet veel spellen in het verschiet die (veel) zwaarder zullen zijn (met of zonder toeters en bellen). UE5 wordt steeds meer gebruikt natuurlijk, maar ik weet niet wat dat precies zal impliceren wb optimalisatie en systeemeisen.quote:Op zondag 26 november 2023 11:14 schreef MMaRsu het volgende:
Ah nice, dus die met 1GB SSD en 32gb ram?quote:Op zondag 26 november 2023 11:23 schreef Elvi het volgende:
Ik heb de pc met de 3070ti genomen. En het extra geheugen dus.
Superzware spellen zal ik waarschijnlijk niet spelen. Iets als Elden Ring trekt mij totaal niet.
Nog nooit eerder een souls achtige game gespeeld?quote:Op zondag 26 november 2023 11:23 schreef Elvi het volgende:
Superzware spellen zal ik waarschijnlijk niet spelen. Iets als Elden Ring trekt mij totaal niet.
Ik wacht op de DLC en neem dan de complete editie.quote:Op zondag 26 november 2023 12:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nog nooit eerder een souls achtige game gespeeld?
Elden Ring is wel echt een pareltje
Ik speel ‘m nu met een 4080 en een ultrawide. Niet normaal mooi.quote:Op zondag 26 november 2023 11:14 schreef MMaRsu het volgende:
Ik denk dat je daar veel plezier van zult hebbenquote:Op zondag 26 november 2023 11:23 schreef Elvi het volgende:
Paar keer op twitch gezien. Vond er niet veel aan om te kijken. Beetje troosteloze donkere Dungeons met skeletten erin. En pvp dus dan kom je weer van die idioten tegen die 20 uur per dag grinden en vervolgens klagen over een gebrek aan content.quote:Op maandag 27 november 2023 13:17 schreef ems. het volgende:
Niet steam maar gezien dit toch een beetje algemeen games topic is: Mensen hier die Dark & Darker hebben gespeeld? Ik heb het gekregen van wat vrienden voor mijn verjaardag (voornamelijk omdat ze met z'n 3en moeten spelen) en vanavond maar eens testen.
Welke ga je vergelijken?quote:Op maandag 27 november 2023 17:42 schreef Skull-splitter het volgende:
Tweede scherm besteld, even aanzien welke echt beter is.
Beiden zijn LG ips 144hz schermen, de eerste is van 2019, de ander is sinds dit jaar uit. Ik gok dat de laatste net wat beter is.quote:
Daar krijg ik dus wel een beetje een stijve van.quote:Op maandag 27 november 2023 13:33 schreef PirE het volgende:
[..]
Paar keer op twitch gezien. Vond er niet veel aan om te kijken. Beetje troosteloze donkere Dungeons met skeletten erin.
De luxe van tijd heb ik niet dus dat maakt voor mij niet uitquote:En pvp dus dan kom je weer van die idioten tegen die 20 uur per dag grinden en vervolgens klagen over een gebrek aan content.
Ik kan niks over de 'stats' zeggen, want daar heb ik mij al heel lang niet meer in verdiept (heb zelf ook een PC die eigenlijk al een tijdje aan vervanging toe is), maar vast een goede keuze en veel plezier ermee!quote:Op zondag 26 november 2023 11:23 schreef Elvi het volgende:
(Nog) gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier!quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Daar krijg ik dus wel een beetje een stijve van.
[..]
De luxe van tijd heb ik niet dus dat maakt voor mij niet uitIk ga hem vanavond echt testen met de homies. We zien wel of het wat is.
Ik zit met een Quest 2, als het werkt is het verrekte leuk. Wel heb ik er de laatste maand weinig gebruik van gemaakt ivm shit in huis. Hem echt lekker samen laten werken met de PC is wel een uitdaging, dus daar moet ik nog wel meer mee kutten als ik het draadloos wil houden. Ik kan het nog niet echt verantwoorden de Quest 3 te halen, al ben ik wel nieuwsgierig naar de vooruitgang.quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:17 schreef 2dope het volgende:
Al mensen met de Quest 3 hier? Net wat reviews gelezen en de indrukken qua kwaliteit zijn zeer goed, alleen comfort laat nog te wensen over en daarvoor kun je dan een aparte headstrap kopen á 78 euroMijn Quest 1 doet het eigenlijk nog best prima maar begint achter te lopen qua support. Quest 2 is momenteel afgeprijst van 350 naar 300 euro.
Ja het is ook niet iets wat ik dagelijks oppak maar ik vind het wel echt een toffe gadget om erbij te hebben. Mijn Quest gekocht in het begin van de coronaperiode maar die is nu wel echt outdated (hoewel bijv. HL Alyx of Boneworks prima draaien). Het is meer dat titels er gewoon niet meer voor uitkomen en dat is natuurlijk ook wel een dingetje, dat na 3 jaar je apparaat soort-van EoL is... Ik gebruik 'm trouwens bijna alleen maar tethered.quote:Op woensdag 29 november 2023 00:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik zit met een Quest 2, als het werkt is het verrekte leuk. Wel heb ik er de laatste maand weinig gebruik van gemaakt ivm shit in huis. Hem echt lekker samen laten werken met de PC is wel een uitdaging, dus daar moet ik nog wel meer mee kutten als ik het draadloos wil houden. Ik kan het nog niet echt verantwoorden de Quest 3 te halen, al ben ik wel nieuwsgierig naar de vooruitgang.
Correct maar het is echt alleen interessant als je een kaart hebt die beter is dan de 3070.quote:
Heb de beta's gespeeld, erg leuke game.quote:Op maandag 27 november 2023 13:17 schreef ems. het volgende:
Niet steam maar gezien dit toch een beetje algemeen games topic is: Mensen hier die Dark & Darker hebben gespeeld? Ik heb het gekregen van wat vrienden voor mijn verjaardag (voornamelijk omdat ze met z'n 3en moeten spelen) en vanavond maar eens testen.
Zie eerdere opmerkingen, daarnaast kun je de modus ook aanzetten puur wanneer je er behoefte aan is aangezien de engine gewoon laat schakelen tussen alle opties.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:23 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Correct maar het is echt alleen interessant als je een kaart hebt die beter is dan de 3070.
Op een 3070 heeft het simpelweg geen nut.
De upgrade naar pancakes en hogere resolutie is het voornaamste denk ik. Steam Link als app heeft net ook ondersteuning toegevoegd waardoor games weer een flinke stap makkelijker gebruikt kunnen worden. Daar ga ik over een tijdje even mee kutten.quote:Op woensdag 29 november 2023 10:45 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja het is ook niet iets wat ik dagelijks oppak maar ik vind het wel echt een toffe gadget om erbij te hebben. Mijn Quest gekocht in het begin van de coronaperiode maar die is nu wel echt outdated (hoewel bijv. HL Alyx of Boneworks prima draaien). Het is meer dat titels er gewoon niet meer voor uitkomen en dat is natuurlijk ook wel een dingetje, dat na 3 jaar je apparaat soort-van EoL is... Ik gebruik 'm trouwens bijna alleen maar tethered.
Maargoed de 3 ga ik wel halen denk ik, heb ook net een nieuwe pc en er zitten nog wel wat games in de pijplijn die ik wil proberen - Assassin's Creed Nexus VR wat beelden bekeken en kan wel grappig zijn, Resident Evil 4 VR wil ik nog proberen, maar komende maanden ook Sniper Elite VR, Arizona Sunshine 2, Arashi: Castles of Sin en in januari Bulletstorm VR
Via Steam is het meeste in de cloud denk ik.quote:Op vrijdag 1 december 2023 21:44 schreef Elvi het volgende:
Ik ben bezig mn nieuwe pc te installeren maar al mn games moeten natuurlijk ook nog
Ben ik dan mn voortgang kwijt?
ligt aan de games, veel steamgames gaan inderdaad via de steam cloud.quote:Op vrijdag 1 december 2023 21:44 schreef Elvi het volgende:
Ik ben bezig mn nieuwe pc te installeren maar al mn games moeten natuurlijk ook nog
Ben ik dan mn voortgang kwijt?
Ik heb de meeste GTA's niet gespeeld, maar dit ziet er heel erg tof uit, vooral ook alsof het echt heel 'fun' gaat zijn om te spelen! Een "Miami Vice with niggas with attitudes, rednecks, dipshits & hoes-wereld"quote:Op dinsdag 5 december 2023 00:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
Volgens mij hebben ze em iets te snel gepubliceerd..
Vast wel. Ik zei het al in het GTA topic maar ik wil gewoon een lange en leuke single player. Echter vermoed ik dat SP een vergeten kindje wordt net als in 5, waar ze veels te veel geld aan verdienen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 09:25 schreef Forbry het volgende:
[..]
@:ems.: lijkt me ook echt iets voor jou?
Oh, ik speel alleen SP, dus dat zou idd flink balen zijnquote:Op dinsdag 5 december 2023 10:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Vast wel. Ik zei het al in het GTA topic maar ik wil gewoon een lange en leuke single player. Echter vermoed ik dat SP een vergeten kindje wordt net als in 5, waar ze veels te veel geld aan verdienen.
Ziet er leuk uit verder, maar we moeten toch nog wel even wachten
Dark&Darker!quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:07 schreef Forbry het volgende:
[..]
Oh, ik speel alleen SP, dus dat zou idd flink balen zijn(zelf niks van deel V gespeeld)
En ja, het is "nog wel even"wachten idd, voor PC gamers helemaal...
![]()
Nog leuk gehad met je nieuwe (verjaardags)spel?
Dank voor de tip. Viewfinder al geprobeerd? Die vind ik dus fantastisch.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:13 schreef Forbry het volgende:
Ik heb op de dag van release "Orten was the case " aangeschaft en ik vermaak mij er, zoals verwacht, heel erg mee!
Ik ben volgens info in de game op ongeveer 75% nu. Erg origineel (ook qua uitvoering van het time loop-principe), heel leuk vreemd, geweldige art style, leuk verhaal (dat interessanter wordt naarmate het vordert en hier en daar zit er ook een beetje humor in het spel) en hele leuke, van elkaar verschillende puzzels en andere 'fratsen'. Best pittig soms (of dat ligt aan mij), maar nergens zijn dingen 'random' of onlogisch.
Op dit moment geef ik het een 9/10. Een puntje eraf voor de controls. Sowieso met een controller spelen (dus niet met toetsenbord + muis), maar ook dan is het - af en toe!- nog een beetje behelpen (ik denk dat dat komt omdat het een op 2D/2,5D artwork 'geprojekteerde' 3D game is?).
Ik vind het de leukste/beste puzzel/adventure game die ik in tijden heb gespeeld!![]()
Graag gedaan en nee! Ik zal er eens naar kijken!quote:Op donderdag 7 december 2023 10:19 schreef V. het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Viewfinder al geprobeerd? Die vind ik dus fantastisch.
quote:Op donderdag 7 december 2023 11:16 schreef PirE het volgende:
Ik ben zo slecht in puzzelgames omdat ik niet altijd zie wat de developer wil.
Dan overdenk ik het helemaal en loop ik moeilijk te doen. Heb weleens een puzzel geglitched door minutieus een blokje zo neer te leggen dat ik een bepaalde jump net kon maken. Later bleek er nog een blok te zijn waarmee je gewoon een trapje kon maken.
En in God of War gaan ze echt gelijk zeggen wat je moet doen terwijl ik de ruimte aan het bekijken. Leuke game maar dat is echt een minpunt.
Make that the cat wise!quote:
Probeer baba is you 💀😁quote:Op donderdag 7 december 2023 11:16 schreef PirE het volgende:
Ik ben zo slecht in puzzelgames omdat ik niet altijd zie wat de developer wil.
Dan overdenk ik het helemaal en loop ik moeilijk te doen. Heb weleens een puzzel geglitched door minutieus een blokje zo neer te leggen dat ik een bepaalde jump net kon maken. Later bleek er nog een blok te zijn waarmee je gewoon een trapje kon maken.
En in God of War gaan ze echt gelijk zeggen wat je moet doen terwijl ik de ruimte aan het bekijken. Leuke game maar dat is echt een minpunt.
Ik heb (weer?) gekeken. Ik kan mij zeker voorstellen dat het een (erg) leuke game blijkt te zijn. Het eerste wat je van een game meekrijgt is echter het visuele en die spreekt me in dit geval niet erg aan (wat ik bij OWTC bijvoorbeeld wel had).quote:Op donderdag 7 december 2023 10:19 schreef V. het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Viewfinder al geprobeerd? Die vind ik dus fantastisch.
Ik vind Portal 2 inderdaad een van de beste games ooit en Viewfinder valt qua idee wel in dezelfde categorie. Een puzzelgame die je op een heel andere manier naar dingen laat kijken, geleidelijk de moeilijkheid opschroeft en je heel slim laat voelen als je iets oplost. Ook de vrijheid om je eigen, door de makers niet bedoelde, oplossing te gebruiken is tof. Het concept is werkelijk briljant en zó ontstellend goed uitgevoerd, dat het mij af en toe hardop kreten laat slaken. Echt heel goed gedaan. Er is ook een verhaal(tje), maar dat vind ik in deze iets minder belangrijk. Mijn belangrijkste kritiek is dat het een korte game is. Met een uur of 6-7 ben je er wel doorheen. Hopelijk komt er nog een uitbreiding.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:09 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik heb (weer?) gekeken. Ik kan mij zeker voorstellen dat het een (erg) leuke game blijkt te zijn. Het eerste wat je van een game meekrijgt is echter het visuele en die spreekt me in dit geval niet erg aan (wat ik bij OWTC bijvoorbeeld wel had).
Wat vind je er zo fantastisch aan? Zijn de puzzels heel tof? Staat me bij dat jij Portal ook heel goed vond/vindt, lijkt het daar een beetje op? Het lijkt me (naar mijn wensen op dit moment) wel héél erg puzzel-gericht of is het toch meer dan dat?
Ok, duidelijk en bedankt!quote:Op donderdag 7 december 2023 14:53 schreef V. het volgende:
[..]
Ik vind Portal 2 inderdaad een van de beste games ooit en Viewfinder valt qua idee wel in dezelfde categorie. Een puzzelgame die je op een heel andere manier naar dingen laat kijken, geleidelijk de moeilijkheid opschroeft en je heel slim laat voelen als je iets oplost. Ook de vrijheid om je eigen, door de makers niet bedoelde, oplossing te gebruiken is tof. Het concept is werkelijk briljant en zó ontstellend goed uitgevoerd, dat het mij af en toe hardop kreten laat slaken. Echt heel goed gedaan. Er is ook een verhaal(tje), maar dat vind ik in deze iets minder belangrijk. Mijn belangrijkste kritiek is dat het een korte game is. Met een uur of 6-7 ben je er wel doorheen. Hopelijk komt er nog een uitbreiding.
Verder vind ik de visuals juist heel prettig, maar ik kan mij voorstellen dat dat niet voor iedereen is. Maar een heerlijke, goed gemaakte game die wel wat meer is dan het slimme (en goed uitgevoerde) trucje.
Misschien maar een stream aanslingeren terwijl ik slaap.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor de mensen met Insomnia (om 01:30 lokale tijd) :
Trap er niet in. Is echt een trashgame gemaakt door een developer die scoort op hype en vervolgens het spel verlaat.quote:Op vrijdag 8 december 2023 00:15 schreef PirE het volgende:
The Day Before Early Access is begonnen. Van een open world survival game naar een 3rd person Escape from Tarkov.
quote:Op vrijdag 8 december 2023 00:15 schreef PirE het volgende:
The Day Before Early Access is begonnen. Van een open world survival game naar een 3rd person Escape from Tarkov.
quote:This is not a Open World MMO, This Is a small area extraction shooter. The devs deleted all the old videos showing the open world elements. The city is dead and there are barley any open buildings. There are no survival elements in the game because its based on being a extraction based shooter game like tarkov. Shame the game could have been the next day z. I would not recommend buying this game. Most of the city isn't open anyways.
Ik volg deze game vooral vanwege de scam en de ophef. Ik vind het overigens "knap" dat ze iets hebben, had niet gedacht dat ze überhaupt wat uit zouden brengen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 00:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Trap er niet in. Is echt een trashgame gemaakt door een developer die scoort op hype en vervolgens het spel verlaat.
Deel 1 is elke sale 50%. Staat al lang op mijn wishlist omdat ik wacht op 75%.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
Octopath Traveler 2 met 30% korting op 41,99 en Octopath Traveler 1 met 50% korting voor 29,99 een goed deal?
RE4Make heeft nog steeds Denuvo erin zitten. Evenals Dead Space Remake. Daarom wil ik ze nog niet.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:16 schreef PirE het volgende:
[..]
Deel 1 is elke sale 50%. Staat al lang op mijn wishlist omdat ik wacht op 75%.
Je kan gokken op de winter sale. RE4 Remake is nu ook 50%, Black Friday gaven ze minder korting.
Ik heb heel deze hype gemist. Had nog nooit van die game gehoord. Maar kwam er net een video over tegen. Over dat het 1 grote scam is.quote:
ik heb er ook niet van gehoord tot ik het hier hoorde..quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:44 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik heb heel deze hype gemist. Had nog nooit van die game gehoord. Maar kwam er net een video over tegen. Over dat het 1 grote scam is.
Staat als best verkocht op 2 nu bij steamquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:47 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb er ook niet van gehoord tot ik het hier hoorde..
Hopen dat Steam die zooi er afgooid om al het refundwerk dat ze nu moeten doen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:48 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Staat als best verkocht op 2 nu bij steam
Dat is omdat ze een game presenteerde die fucking iedereen wil hebben (inclusief ik) maar in de trailer zag het er uiteraard veel mooier uit dan dat ze daadwerkelijk kunnen leveren.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:48 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Staat als best verkocht op 2 nu bij steam
Gister wel genoten van de streams ervan op Twitch, super matige game idd.quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is omdat ze een game presenteerde die fucking iedereen wil hebben (inclusief ik) maar in de trailer zag het er uiteraard veel mooier uit dan dat ze daadwerkelijk kunnen leveren.
Het is treurig dat het zombie survival genre tientallen games heeft voortgebracht maar waar uiteindelijk maar een paar (Day Z, Project zomboid, misschien H1Z1) enigszins cool waren. Het is hoog tijd dat een echte developer dat idee eens oppakt en er wat moois van maakt.
Maar ik denk dat er een heleboel gerefund gaat worden. Maar dat maakt de makers niet uit want uiteindelijk staan ze toch wel op winst.
Ik had Hogwarts Legacy gekocht met korting in 1 andere sale en de Black Friday Sale zat er meer korting op.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:16 schreef PirE het volgende:
[..]
Deel 1 is elke sale 50%. Staat al lang op mijn wishlist omdat ik wacht op 75%.
Je kan gokken op de winter sale. RE4 Remake is nu ook 50%, Black Friday gaven ze minder korting.
Ik ook. Goddank.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:44 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik heb heel deze hype gemist. Had nog nooit van die game gehoord. Maar kwam er net een video over tegen. Over dat het 1 grote scam is.
Heb me erg vermaakt met het eerste deel van octopath, tweede deel kon me minder boeien om de een of andere reden.quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik had Hogwarts Legacy gekocht met korting in 1 andere sale en de Black Friday Sale zat er meer korting op.
Ik denk dat ik de gok ga wagen of beide Octopath Traveler delen in de wintersale goedkoper zijn
quote:
And it's gone.. De studio achter The Day Before sluit alweer de deuren een aantal dagen na releasequote:Op vrijdag 8 december 2023 11:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is omdat ze een game presenteerde die fucking iedereen wil hebben (inclusief ik) maar in de trailer zag het er uiteraard veel mooier uit dan dat ze daadwerkelijk kunnen leveren.
Het is treurig dat het zombie survival genre tientallen games heeft voortgebracht maar waar uiteindelijk maar een paar (Day Z, Project zomboid, misschien H1Z1) enigszins cool waren. Het is hoog tijd dat een echte developer dat idee eens oppakt en er wat moois van maakt.
Maar ik denk dat er een heleboel gerefund gaat worden. Maar dat maakt de makers niet uit want uiteindelijk staan ze toch wel op winst.
Dit verzin je nietquote:Op maandag 11 december 2023 19:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
And it's gone.. En de studio achter The Day Before sluit alweer de deuren een aantal dagen na release
Lijkt Viaplay welquote:Op maandag 11 december 2023 19:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
[..]
And it's gone.. De studio achter The Day Before sluit alweer de deuren een aantal dagen na release
quote:Op maandag 11 december 2023 20:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Lijkt Viaplay wel
Alleen moet die er nog mee nokken
Als mensen het nu nog kopen...quote:Op maandag 11 december 2023 20:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hij staat nog wel op Steam te koop trouwens, maar het was meer een waarschuwing voor de mensen hier om er geen geld meer in te steken..
Scammersquote:Op maandag 11 december 2023 19:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
[..]
And it's gone.. De studio achter The Day Before sluit alweer de deuren een aantal dagen na release
Gaben heeft geld overgemaakt voor de sales van het 1e weekend?quote:Op maandag 11 december 2023 19:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
[..]
Welke streamers? Ik heb er alleen gezien die het een paar uur speelden voor de gein, maar ze hadden allemaal genoeg kritiek.. De kijkers ook trouwensquote:Op maandag 11 december 2023 21:19 schreef PirE het volgende:
[..]
Gaben heeft geld overgemaakt voor de sales van het 1e weekend?
Serieus, ik hoop dat steam nog niks heeft uitbetaald aan FNtastic en dat ze mensen refunden.
En een aantal streamers is wel door de mand gevallen met hun gebrek aan kritiek op deze game.
Sacriel vond ik weinig kritisch. Beloofd weinig goeds voor zijn Project Astrid. Iemand die niet eens doorheeft dat de game die hij speelt slecht is moet zich maar niet gaan bemoeien met de development van een game.quote:Op maandag 11 december 2023 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Welke streamers? Ik heb er alleen gezien die het een paar uur speelden voor de gein, maar ze hadden allemaal genoeg kritiek.. De kijkers ook trouwens
Even de video's teruggekeken.. Die Sacriel is lastig nog serieus te nemen ja.quote:Op maandag 11 december 2023 22:03 schreef PirE het volgende:
[..]
Sacriel vond ik weinig kritisch. Beloofd weinig goeds voor zijn Project Astrid. Iemand die niet eens doorheeft dat de game die hij speelt slecht is moet zich maar niet gaan bemoeien met de development van een game.
Hutch zat vooral te klagen over de steamreviews, een uur speeltijd is te weinig om iets te kunnen reviewen volgens hem. Als je dat advies volgt kan je niet meer refunden.
En good guy Break heeft het binnen een uur gerefund.
Even serieuze vraag: speel je dan nog omdat het leuk is of omdat je die achievements nu eenmaal moet halen?quote:Op maandag 11 december 2023 10:46 schreef PirE het volgende:
Laatste challenge voor 2023. Assassins Creed Odyssey platinum halen. Zit op 30 uur ofzo, dus nog 100 uur in 3 weken volgens howlongtobeat.
Serieus antwoord. Ik ben een beetje een autist wat dat betreft en het clearen van al die vraagtekens geeft me juist rust. Ik word juist heel onrustig als er nog quest markers staan aan het eind van de game. En als je alles cleared is de stap naar platinum vrij klein in dit geval, is vooral wat abilities x-keer gebruiken.quote:Op dinsdag 12 december 2023 01:49 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Even serieuze vraag: speel je dan nog omdat het leuk is of omdat je die achievements nu eenmaal moet halen?
Ik heb eigenlijk met achievements altijd de volgende instelling, als de achievements gewoon aanvoelen als natuurlijke progressie en niet als een geforceerde grindfest dan wil ik de achievements best halen. Ik zit nu bijvoorbeeld op bij Alan Wake 2 op 96% van de achievements (nog 2 achievements te gaan, waarvan 1 vanwege een bug in de game niet te halen is) zonder dat het echt een grindfest is geweest, maar het zijn meer exploratieve achievements door dingen te vinden in elke uithoek of chapters halen, dat is iets wat ik van nature al doe in games (en blijkbaar leuk vindt). Maar als het echt van die grind-achievements zijn zoals 13.000 headshots op zombies, dan vind ik het ook wel best en dat laat ik ze links liggen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:00 schreef Skull-splitter het volgende:
Meer dat ik bij veel games de slapste shit als objectives/trophy tegenkom en dan echt niet het onderste uit de kan zou halen omdat het dan op werk neerkomt ipv te genieten.
Maar ik heb al sinds de invoering van het concept een broertje dood aan achievements, juist vanwege dat compulsieve aspect als je er eenmaal aan begint.
quote:Op dinsdag 12 december 2023 08:36 schreef PirE het volgende:
[..]
Serieus antwoord. Ik ben een beetje een autist wat dat betreft en het clearen van al die vraagtekens geeft me juist rust. Ik word juist heel onrustig als er nog quest markers staan aan het eind van de game. En als je alles cleared is de stap naar platinum vrij klein in dit geval, is vooral wat abilities x-keer gebruiken.
En ik doe dit niet bij elke game, EU4 platinum is niet goed voor je gezondheid.
Die heb ik allemaal gedaan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
RIP met al die Witcher 3 Quest markers..
Jezus.quote:Op maandag 11 december 2023 10:46 schreef PirE het volgende:
Laatste challenge voor 2023. Assassins Creed Odyssey platinum halen. Zit op 30 uur ofzo, dus nog 100 uur in 3 weken volgens howlongtobeat.
Misschien wel de beste van de nieuwe garde, maar geen 150 uur waard. Tijd is geld.quote:
Oh eens hoor. Maar smaken verschillen nou eenmaal en als je dat soort dingen leuk vindt moet je dat lekker doen natuurlijk. Ik geef zelf niets om achievements of het 100% van games.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:07 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Misschien wel de beste van de nieuwe garde, maar geen 150 uur waard. Tijd is geld.
Dat heb ik met o.a. classic Doom. Zoveel mogelijkheden, mods, sourceports, etc...quote:Op woensdag 13 december 2023 13:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh eens hoor. Maar smaken verschillen nou eenmaal en als je dat soort dingen leuk vindt moet je dat lekker doen natuurlijk. Ik geef zelf niets om achievements of het 100% van games.
Maar ik kan Rocket League wel jaren blijven spelen en het toch leuk blijven hebben. Ongetwijfeld vinden anderen dat ook tijdverspilling
Ik heb dankzij jou RL weer helemaal ontdekt. Ik zal nooit zo'n aerial guy worden, maar lekker dikke doelpunten scoren blijft geweldig!quote:Op woensdag 13 december 2023 13:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh eens hoor. Maar smaken verschillen nou eenmaal en als je dat soort dingen leuk vindt moet je dat lekker doen natuurlijk. Ik geef zelf niets om achievements of het 100% van games.
Maar ik kan Rocket League wel jaren blijven spelen en het toch leuk blijven hebben. Ongetwijfeld vinden anderen dat ook tijdverspilling
DayZ doet zoveel goed. Als ze dat als blueprint gebruiken en de experience nog meer weten te stroomlijnen heb je wat mij betreft de perfecte survival/zombie game.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ afbeelding ]
Niet dat DayZ nou zo'n geweldige game was, maar vond em wel grappig..#toosoon
Precies! Sowieso modsquote:Op woensdag 13 december 2023 13:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat heb ik met o.a. classic Doom. Zoveel mogelijkheden, mods, sourceports, etc...
Hehe, ik ben ook geen aerial guy hoor. Speel ik ook te weinig voor. Maar ik speel wel altijd samen met een vriend en dan zie je dat we toch vaak wel winnen van mensen(/kinderenquote:Op woensdag 13 december 2023 15:09 schreef V. het volgende:
[..]
Ik heb dankzij jou RL weer helemaal ontdekt. Ik zal nooit zo'n aerial guy worden, maar lekker dikke doelpunten scoren blijft geweldig!
Haha, ik vind het juist de sport om met twee andere random losse spelers zo'n team met een stoere naam alle hoeken te laten zienquote:Op woensdag 13 december 2023 18:54 schreef ems. het volgende:
Hehe, ik ben ook geen aerial guy hoor. Speel ik ook te weinig voor. Maar ik speel wel altijd samen met een vriend en dan zie je dat we toch vaak wel winnen van mensen(/kinderen) die de mechanics maar niet de tactics hebben.
Als die überhaupt naar Steam komt. Epic heeft de game gefinancierd.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Alan Wake 2 in de aanbieding bij EGS (exclusive) voor PC voor ongeveer ¤26,79
(Standaard 20% korting: ¤39,99, Epic Coupon 33%)
Duurt nog wel even voordat het op Steam komt
Ik denk eerlijk gezegd dat je het komend half jaar geen betere deal meer kan vinden via een officiële store en is absoluut de prijs waard. Imho terecht dat ze 3 Game Awards gewonnen hebben.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:00 schreef PirE het volgende:
[..]
Als die überhaupt naar Steam komt. Epic heeft de game gefinancierd.
Voor die prijs een aanrader, geweldige game.
Doe het niet. Houd je in!quote:Op vrijdag 15 december 2023 06:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
De square enix sale op Steam is zeer verleidelijk voor mij
Je bent sterker dan dit!quote:Op vrijdag 15 december 2023 06:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Doe het niet. Houd je in!
quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Je bent sterker dan dit!
Ga er voor, je kan hetquote:Op vrijdag 15 december 2023 06:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sowieso wachten tot de wintersale. Dan kan je de trading cards verkopen voor een paar cent voor extra kortingquote:Op vrijdag 15 december 2023 06:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ook dan geef ik dus geen moer om achievements. Ik speel gewoon. Ik snuif een keer als de titel grappig is en speel door.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk met achievements altijd de volgende instelling, als de achievements gewoon aanvoelen als natuurlijke progressie en niet als een geforceerde grindfest dan wil ik de achievements best halen. Ik zit nu bijvoorbeeld op bij Alan Wake 2 op 96% van de achievements (nog 2 achievements te gaan, waarvan 1 vanwege een bug in de game niet te halen is) zonder dat het echt een grindfest is geweest, maar het zijn meer exploratieve achievements door dingen te vinden in elke uithoek of chapters halen, dat is iets wat ik van nature al doe in games (en blijkbaar leuk vindt). Maar als het echt van die grind-achievements zijn zoals 13.000 headshots op zombies, dan vind ik het ook wel best en dat laat ik ze links liggen.
Wat het wel is, ik speel zelden een game 2x, dus als ik eenmaal een game qua story heb uitgespeeld (los van de sidequests), dan ben ik er wel klaar mee.
Dat maakt mij alleen maar nieuwsgierigerquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://nl.hardware.info/(...)steam-deck-te-ruiken
Niet aan de Steam Deck snuiven
Lekkere byte gehad?quote:Op zondag 17 december 2023 16:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat maakt mij alleen maar nieuwsgierigerNet als de Nintendo Switch games die een vieze smaak hebben. Dat moest ik testen
Ik heb al eens keer aan de uitlaat van mijn Steamdeck gesnovenquote:Op zondag 17 december 2023 16:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat maakt mij alleen maar nieuwsgierigerNet als de Nintendo Switch games die een vieze smaak hebben. Dat moest ik testen
Jij dirty girl jij.quote:Op zondag 17 december 2023 17:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb al eens keer aan de uitlaat van mijn Steamdeck gesnoven
Zo mee eensquote:Op woensdag 20 december 2023 10:11 schreef PirE het volgende:
Altijd confronterend die Steam year Review.
vond het wel meevallenquote:Op woensdag 20 december 2023 10:11 schreef PirE het volgende:
quote:Op woensdag 20 december 2023 10:11 schreef PirE het volgende:
Mwah.quote:This account's Year In Review is not shared
Ik had wel echt "oh ja"-momenten van games die ik alweer vergeten was.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:11 schreef PirE het volgende:
Ja ik ookquote:Op woensdag 20 december 2023 21:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik had wel echt "oh ja"-momenten van games die ik alweer vergeten was.
Alleen moeten ze dit op 1 januari doen, het jaar is nog niet overquote:Op woensdag 20 december 2023 23:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja ik ook
Maar ik vond de mijne best meevallen. Wel leuk dat ze het doen.
Ben benieuwd.quote:
Zit er iets leuks tussen?quote:
Mijn hele lijst is in de aanbiedingquote:
Robocop wil ik ook nog jaquote:Op woensdag 27 december 2023 16:40 schreef Skull-splitter het volgende:
Robocop en The Invincible gekocht. En sinds gisteren down met the Rona...
Vele uren speelplezier!quote:Op woensdag 27 december 2023 19:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE
Kena: Bridge of Spirits
CRISIS CORE –FINAL FANTASY VII– REUNION
DRAGON QUEST TREASURES
Dit is het geworden
Robocop wil hier ook heel graag in het winkelmandje.quote:Op woensdag 27 december 2023 16:40 schreef Skull-splitter het volgende:
Robocop en The Invincible gekocht. En sinds gisteren down met the Rona...
Vandaag maar eens een uurtje opstarten... niet aan toegekomen.quote:Op zondag 31 december 2023 17:57 schreef PirE het volgende:
[..]
Robocop wil hier ook heel graag in het winkelmandje.
Hoe gaat het met Tarkov of gebruik je deze nick niet op twitch? Zag hem zaterdag voorbijkomen in het kanaal van Breakquote:
Jazeker! Ja ik kijk wel graag naar BreaK, toffe gast.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:42 schreef PirE het volgende:
[..]
Hoe gaat het met Tarkov of gebruik je deze nick niet op twitch? Zag hem zaterdag voorbijkomen in het kanaal van Break
Annoquote:Op maandag 1 januari 2024 21:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Anno 1800 - Gold Edition meegepakt in de Winter Sale.
Het is ook gewoon een matige game. Super leuk voor iedereen die wat met HP heeft. Of door een mooie fantasy wereld wilt heenlopen. Maar het spel zelf doet echt helemaal niks nieuws.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:25 schreef ems. het volgende:
Ik was na 2 uurtjes helemaal klaar met Hogwarts. Maar ik kwam ook vers van Elden Ring af en dan is bijna niets goed genoeg. Een beetje als dat je pizza eet in Italië en dan opeens weer aan de diepvriespizza moet in Nederland.
Vond ik ook. Zag er wel leuk uit btw. Maar hoewel ik de eerste film best leuk vond ben ik verder ook geen fan dus jaquote:Op woensdag 3 januari 2024 21:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een matige game. Super leuk voor iedereen die wat met HP heeft. Of door een mooie fantasy wereld wilt heenlopen. Maar het spel zelf doet echt helemaal niks nieuws.
Wat van de rest dus ook niet uitmaakt. Heel veel mensen vermaken zich er goed mee. Maar puur spel technisch gezien is het echt niks bijzonders. Al helemaal niet vergeleken met een elden ring nee
Yakuza is echt geweldig. Hier ga je je zeker mee vermakenquote:Op donderdag 4 januari 2024 09:58 schreef PirE het volgende:
Ik heb mijn Yakuza-collectie bijna compleet gemaakt en ben er aan begonnen. Ik had er al veel uit bundels en ben deze week met Yakuza 0 begonnen en het bevalt me wel. Beetje mensen in elkaar rammen en de verhaallijn is best goed met interessante karakters. Probeer van alles wat te zien maar wil er ook niet doorheen blazen. Ga niet voor 100% want dat is een idiote grind (Sowieso 2x spelen en NewGame+ of Legend mode doe ik nooit).
Deze staan klaar:
Yakuza 0
Yakuza Kiwami
Yakuza Kiwami 2
Yakuza 3 Remastered
Yakuza 4 Remastered
Yakuza 5 Remastered
Yakuza 6: The Song of Life
Yakuza: Like A Dragon
Like a Dragon: Infinite Wealth koop ik wel met korting in de winter sale 2024 als ik de rest uitgespeeld heb![]()
.
Klaar met Yakuza 0. Goede game. Vond het switchen tussen Kiryu en Majima goed gedaan. Bij elke switch baalde ik van de switch maar dat ging vrij snel weer weg omdat beide verhalen interessant genoeg zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2024 10:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Yakuza is echt geweldig. Hier ga je je zeker mee vermaken
Yakuza 0 is sowieso goed in elkaar gezet. De vechtstijlen passen ook wel bij Kiryu en Majima. Heb je ook hun OP stijlen unlocked?quote:Op maandag 8 januari 2024 10:47 schreef PirE het volgende:
[..]
Klaar met Yakuza 0. Goede game. Vond het switchen tussen Kiryu en Majima goed gedaan. Bij elke switch baalde ik van de switch maar dat ging vrij snel weer weg omdat beide verhalen interessant genoeg zijn.
Nu begonnen aan Yakuza Kiwami maar die zal wat langzamer gaan omdat ik weer een paar uur per dag andere verplichtingen heb zodat ik deze hobby kan bekostigen.
Tussendoor speel ik American Arcadia (2.5D puzzel adventure game). Eigenlijk de Truman Show in spelvorm.
Gekocht in de wintersale. Is een vrij korte game 5-6 uur maar ik vind het wel lekker om elke avond een hoofdstuk te spelen in een sessie.
Ja heb die quests afgemaakt. Real estate was vrij makkelijk, dat kan je aanzetten en dan elke 10 minuten even klikken tijdens het kijken van een serie. Die cabaret club quest was wat meer werk om te completen.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Yakuza 0 is sowieso goed in elkaar gezet. De vechtstijlen passen ook wel bij Kiryu en Majima. Heb je ook hun OP stijlen unlocked?
Ik moet nog 1 substory, en dat is die Amonquote:Op maandag 8 januari 2024 12:31 schreef PirE het volgende:
[..]
Ja heb die quests afgemaakt. Real estate was vrij makkelijk, dat kan je aanzetten en dan elke 10 minuten even klikken tijdens het kijken van een serie. Die cabaret club quest was wat meer werk om te completen.
Ook een hoop substories gedaan en alle minigames minimaal 1x gespeeld (Outrun wat vaker).
Denk dat ik 90% gedaan heb en dat is genoeg (39/55 achievements). Ik vond het op Normal al best pittig (gaat wel beter nu) dus Legend mode is niks voor mij en ik heb ook geen zin om Mahjong te leren. 1 potje gedaan en dat duurde 45 minuten. Die hele arena op de boot heb ik overgeslagen (1x gevochten om een idee te krijgen).
quote:Palworld is a game about living a slow easy-going happy life with mysterious creatures called "Pal'' or throwing yourself into life-and-death battles with the villainous poachers. On your adventures in Palworld, you can befriend Pals and explore the vast world happily together.
You can sell them, butcher them to eat, give them hard labor, pillage, rob and exercise complete mayhem but this is completely up to the players to make adult decisions like these since the laws in this world prohibit such activities.
Just don't get caught! Palworld is a brand-new, multiplayer, open-world survival crafting game where you can befriend and collect mysterious creatures called "Pal" in a vast world! Make your Pals fight, build, farm, and work in factories.
Gratis op pc gamepassquote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:06 schreef Perrin het volgende:
Vrijdag gaat Palworld live.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |