In principe hanteert ONVZ al de prijs van het preferente medicijn, de rest betaal je zelf, ik zou echt niet weten waarom dat niet zou mogen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:42 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ah, ik was close.
Maar idd, zelfde ellende. ONVZ gaat het geloof ik komend jaar al aanpassen. DSW denk ik ook, als ik het zo lees. (ze moeten wel)
Verzekeraars moeten zo gunstig mogelijk inkopen. Een keuzebeleid is er dus niet meer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
In principe hanteert ONVZ al de prijs van het preferente medicijn, de rest betaal je zelf, ik zou echt niet weten waarom dat niet zou mogen.
Maar ik ga het zien, ik betaal altijd zelf bij de apotheek en declareer dan.
De contracten tussen verzekeraars en ziekenhuizen moeten dit jaar 'op tijd' rond zijn. De NZA kijkt hard mee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:13 schreef Donna het volgende:
Goh, mijn ziekenhuis is al bij een paar verzekeraars op contract voor 2024. Wauw, mag wel in de krant.
En ook nog een prima prijs. Dus ik denk dat ik al ga overstappen volgende week.
Er is gewoon een lijst van preferente medicijnen, die lijst wisselt iedere paar maanden, hoezo is het niet voordeliger als de zorgverzekeraar mij de prijs van het preferente medicijn vergoed als ik specifiek merk X wil hebben, en niet het preferente middel van dat moment?quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Verzekeraars moeten zo gunstig mogelijk inkopen. Een keuzebeleid is er dus niet meer.
Omdat er volume en kortingsafspraken zijn gemaakt. Als iedereen zelf maar wat gaat doen dan vervallen de kortingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is gewoon een lijst van preferente medicijnen, die lijst wisselt iedere paar maanden, hoezo is het niet voordeliger als de zorgverzekeraar mij de prijs van het preferente medicijn vergoed als ik specifiek merk X wil hebben, en niet het preferente middel van dat moment?
Omdat regels,quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is gewoon een lijst van preferente medicijnen, die lijst wisselt iedere paar maanden, hoezo is het niet voordeliger als de zorgverzekeraar mij de prijs van het preferente medicijn vergoed als ik specifiek merk X wil hebben, en niet het preferente middel van dat moment?
Ze hebben nog nooit anders gedaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:28 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Omdat er volume en kortingsafspraken zijn gemaakt. Als iedereen zelf maar wat gaat doen dan vervallen de kortingen.
Iedere verplicht verzekerde Nederlander dus ook verplicht aan de telkens wisselende medicatie, omdat dat middel op dat moment het preferente medicijn is... weer een andere samenstelling van de hulpstoffen, iedere keer weer andere bijwerkingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Omdat regels,
kan helaas nergens beweren dat ik het logisch vind.
Als ik de uitspraak zo lees, dan zit het probleem erin dat dat verschil wordt gezien als het rekenen van een eigen bijdrage over medicatie, die volgens het GVS volledig zou moeten worden vergoed. Dus óf je moet het aanbod van volledig vergoede medicijnen beperken (preferentiebeleid), of je moet een medicijn volledig vergoeden. Een zelf bedachte eigen bijdrage is niet wettig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
In principe hanteert ONVZ al de prijs van het preferente medicijn, de rest betaal je zelf, ik zou echt niet weten waarom dat niet zou mogen.
Maar ik ga het zien, ik betaal altijd zelf bij de apotheek en declareer dan.
Tenzij .....quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Iedere verplicht verzekerde Nederlander dus ook verplicht aan de telkens wisselende medicatie, omdat dat middel op dat moment het preferente medicijn is... weer een andere samenstelling van de hulpstoffen, iedere keer weer andere bijwerkingen.
Het is zo compleet achterlijk.
Zo was het tot een paar jaar geleden ook, maar toen werd dat onbetaalbaar en werd het dus deze constructie, ook goed.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:34 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Als ik de uitspraak zo lees, dan zit het probleem erin dat dat verschil wordt gezien als het rekenen van een eigen bijdrage over medicatie, die volgens het GVS volledig zou moeten worden vergoed. Dus óf je moet het aanbod van volledig vergoede medicijnen beperken (preferentiebeleid), of je moet een medicijn volledig vergoeden. Een zelf bedachte eigen bijdrage is niet wettig.
Zie https://www.eldermans-gee(...)duurdere-medicijnen/ Die legt het wel duidelijk uit.
Ja, tenzij de arts het specifiek voorschrijft, maar dat schijnt nogal een lastig verhaal te zijn met bewijzen dat je slecht op bepaalde hulpstoffen reageert enzo, dit was een ideale oplossing.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Tenzij .....
En ja, het geeft voor mij ook niet het beoogde resultaat, zeker niet gezien de neven effecten van het systeem.
Dat wordt vrij problematisch gok ik. Misschien is bij jouw medicatie het verschil tussen twee merken medicijnen maar 0,39ct per 3 maanden, maar je hebt ook medicijnen waar het verschil zo 200 euro, zo niet 1000 euro per afname is. Wat doe je dan met die verzekerden? Dat kan never nooit niet gedragen worden door een verzekeraar. En mensen gaan zo'n merk ook 'eisen', want 'ze betalen ervoor'. Plus dat zo'n verzekering ook een bepaald type patiënt aantrekt, die de duurdere merkmedicijnen nodig hebben en bij zo'n zorgverzekeraar dan wel vergoed krijgt. Zo'n verzekering gaat niet houdbaar zijn op langere termijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het een prima oplossing, aan de andere kant: als ze tegen een hoger tarief een verzekering gaan aanbieden waarbij het volledig vergoed wordt vind ik het ook best.
Geen idee eigenlijk of dat lastig is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, tenzij de arts het specifiek voorschrijft, maar dat schijnt nogal een lastig verhaal te zijn met bewijzen dat je slecht op bepaalde hulpstoffen reageert enzo, dit was een ideale oplossing.
Zo groot zijn de verschillen over het algemeen niet. De 'goedkope' verzekeraar weet prima wat de concurrent vraagt. En andersom, de dure gaat gewoon niet verkopen met zo'n verschil.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:40 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat wordt vrij problematisch gok ik. Misschien is bij jouw medicatie het verschil tussen twee merken medicijnen maar 0,39ct per 3 maanden, maar je hebt ook medicijnen waar het verschil zo 200 euro, zo niet 1000 euro per afname is. Wat doe je dan met die verzekerden? Dat kan never nooit niet gedragen worden door een verzekeraar. En mensen gaan zo'n merk ook 'eisen', want 'ze betalen ervoor'. Plus dat zo'n verzekering ook een bepaald type patiënt aantrekt, die de duurdere merkmedicijnen nodig hebben en bij zo'n zorgverzekeraar dan wel vergoed krijgt. Zo'n verzekering gaat niet houdbaar zijn op langere termijn.
Dit bericht ontvingen wij ook van de apotheekhoudende huisarts.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:37 schreef Lienekien het volgende:
Vorig jaar duurde het vrij lang totdat duidelijk was of mijn apotheek wel een contract had met mijn zorgverzekeraar (VGZ/IZZ). Dus tot mijn vreugde zag ik dat ze nu al staan op ‘gecontracteerd’.
Krijg ik deze week een e-mail van de apotheek. Dat ze verwachten niet rond te gaan komen met mijn verzekering, al staat er op de site van de verzekering dat er een contract is. Dus contact gezocht met de verzekering. Die is verbaasd over de mail. ‘Nee hoor, we hebben gewoon een contract voor 2024.’
Ik vermoed dat het geen miscommunicatie is maar een ongenoegen van mijn apotheek met het beleid/werkwijze van de verzekeraar. En het lijkt dat ze dit nu proberen uit te vechten over de hoofden van de klanten. Het voelt als een por in de rug van de apotheek: kies maar een andere zorgverzekeraar.
Ik stap liever niet over, dus ik wacht het nog even af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dit bericht ontvingen wij ook van de apotheekhoudende huisarts.
Volgens mij komt het vanuit hun (apothekers)organisatie. De inhoud gaat wel ver en paniekerig in het adviseren van evt. overstappen.
Wij zijn al jaren bij Ohra. En toen ik werkte met contracten (lang geleden) kreeg ik wel eens in januari nog contracten van/met zorgverzekeraars.
“Gefeliciteerd. U mag -sic- onze verzekeraars blijven behandelen . Het tarief is een dubbeltje tot euro’s minder”
Waaruit kunnen sancties bestaan dan? vanuit de afm?
Inhoud mail:Ja, exact dezelfde mail.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vind jij ervan?
Edit: ons plaatselijke nieuwskanaal heeft het ook opgepikt. Bericht was eerst nogal summier, maar is nu aangevuld met de reactie van VGZ.Hele bericht.quote:Reactie VGZ
VGZ laat in een reactie weten vorige week verrast te zijn door een bericht van zelfstandige apothekers en apotheekhoudende huisartsen. 'We hebben met deze partijen een contract tot 2025. Het contract is niet opgezegd en daardoor kunnen onze verzekerden gewoon terecht bij hun gebruikelijke apotheek.'
De zorgverzekeraar is verder niet te spreken over het bericht van de zelfstandige apothekers en apotheekhoudende huisartsen. ' De afgelopen weken heeft VGZ diverse malen contact opgenomen met de vertegenwoordigers van de apothekers om in dialoog te gaan over deze onverklaarbare situatie. Omdat de verspreidde informatie onjuist is, heeft VGZ op 14 november een melding gemaakt bij de Nederlandse Zorgautoriteit en gevraagd om handhavend op te treden.'
[ Bericht 6% gewijzigd door Lienekien op 25-11-2023 12:34:39 ]The love you take is equal to the love you make.
Wat.een.flauwe.kul. en dan die Zorgmakelaarsorganisatiequote:Op zaterdag 25 november 2023 12:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, exact dezelfde mail.
Wat vind jij ervan?
Edit: ons plaatselijke nieuwskanaal heeft het ook opgepikt. Bericht was eerst nogal summier, maar is nu aangevuld met de reactie van VGZ.
[..]
Hele bericht.
Ja, dus jij hebt ook het gevoel dat die Zorgmakelaar én de apothekers, én de zorgverzekeraars én de patiënten aan het bespelen is?quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat.een.flauwe.kul. en dan die Zorgmakelaarsorganisatie![]()
Die kunnen blijkbaar geen contracten lezen? En die werken niet voor niks.
Ook maar opheffen dan. Als alles.
En dat dan zó lang moet duren voordat de zaak is opgehelderd.
Stroop.
Nou…meer dat iemand 😇 op kantoor van zorgmakelaar de einddatum van het contract niet heeft gezien/ gelezen/ begrepen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dus jij hebt ook het gevoel dat die Zorgmakelaar én de apothekers, én de zorgverzekeraars én de patiënten aan het bespelen is?
Bespelen lijkt me een rare en domme zet in deze.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dus jij hebt ook het gevoel dat die Zorgmakelaar én de apothekers, én de zorgverzekeraars én de patiënten aan het bespelen is?
Nou, dan zou je de reacties op X en Facebook moeten lezen. Mensen leggen massaal de schuld bij de zorgverzekeraar, nemen dus de info uit de mail voor waar aan. En wie heeft daar het belang bij?quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Bespelen lijkt me een rare en domme zet in deze.
De contracten schijnen er te zijn. Er is gewoon niets te bespelen.
Dan kan er ook gewoon een fout zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dan zou je de reacties op X en Facebook moeten lezen. Mensen leggen massaal de schuld bij de zorgverzekeraar, nemen dus de info uit de mail voor waar aan. En wie heeft daar het belang bij?
Er is geen fout gemaakt. Die mail is inmiddels door vele apotheken verstuurd aan hun klanten, ondanks de berichten van de betreffende zorgverzekeringen erover.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan kan er ook gewoon een fout zijn gemaakt.
Hoeft natuurlijk niet bespelen te zijn.
En dat de zorgverzekeraar massaal de schuld krijgt is te verwachten. Maakt het niet minder triest als die er niets aan kunnen doen, maar joh, tokkies gonna tok
Alleen waarom versturen ze dit bericht? Foute informatie van een zorgmakelaar?quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is geen fout gemaakt. Die mail is inmiddels door vele apotheken verstuurd aan hun klanten, ondanks de berichten van de betreffende zorgverzekeringen erover.
Jij legt het nu neer bij ‘de tokkies’, maar dit is doelbewust misinformatie versturen aan mensen (ook de niet-tokkies) die hier nerveus van worden.
Ik kreeg 22 november de mail.quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:40 schreef Postbus100 het volgende:
Heeft VGZ 14 november al een melding gemaakt? Wanneer is het eerste bericht van die apotheken verstuurd/naar buiten gekomen? Ik dacht dat dat korter geleden was.
Ja, dat is dus het punt. Wie heeft hier wel iets aan? Probeert de zorgmakelaar er op deze manier betere contracten voor de apotheken uit te slepen?quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alleen waarom versturen ze dit bericht? Foute informatie van een zorgmakelaar?
Die apothekers hebben hier namelijk echt niets aan.
Niet dat ik weet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
weet iemand of er een lijst is van ziekenhuizen en welke zorgverzekeraar daarmee een contract heeft? Ik heb meerdere zorgverzekeringen gevraagd maar niemand heeft een lijst waar je in 1 oogopslag ziet dat er een ziekenhuis gecontracteerd is.
Ik wil dus niet elke keer een ziekenhuisnaam intypen om dan de uitslag te krijgen, maar zelf zoeken in 1 lijst.
Het mag ook een lijst zijn per zorgverzekeraar, zolang ik maar niet elke keer een ziekenhuisnaam moet intypen.
ok die hebben dus ook niet alle ziekenhuizen gecontracteerdquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:48 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.
Bij VGZ kan je flink doorselecteren: 2024, alleen ziekenhuizen (geen klinieken), in heel NL, Gecontracteerd.
https://www.vgz.nl/zorg-r(...)niqueId=2024_88168_0
Nog niet. nog lang niet alles is rond.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ok die hebben dus ook niet alle ziekenhuizen gecontracteerd
ja, dat is dan de enige keuze inderdaad. Het wordt dan wel een restitutiepolis. Ik denk die van Menzis.quote:Op zondag 26 november 2023 12:23 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nog niet. nog lang niet alles is rond.
Wil je geen gedoe hebben, moet je een restitutie- of combinatiepolis kiezen
Prima. Maar toch een vraagje: waarom zijn álle ziekenhuizen zo belangrijk voor je? Je hebt toch niets aan een lijst van de ziekenhuizen aan de andere kant van het land voor je? En bij spoed kan je sowieso overal terecht.quote:Op zondag 26 november 2023 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja, dat is dan de enige keuze inderdaad. Het wordt dan wel een restitutiepolis. Ik denk die van Menzis.
Er zijn meerdere ziekenhuizen hier in de buurt. Een lijst met die ziekenhuizen alleen is ook prima maar die is er uiteraard niet. Ik dacht dat een lijst van alle ziekenhuizen er wel zou zijn.quote:Op zondag 26 november 2023 12:42 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Prima. Maar toch een vraagje: waarom zijn álle ziekenhuizen zo belangrijk voor je? Je hebt toch niets aan een lijst van de ziekenhuizen aan de andere kant van het land voor je? En bij spoed kan je sowieso overal terecht.
Als je zoekt met een straal van zeg 10 of 25 kilometer, dan krijg je al het goed is de voor jou relevante lijst.quote:Op zondag 26 november 2023 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere ziekenhuizen hier in de buurt. Een lijst met die ziekenhuizen alleen is ook prima maar die is er uiteraard niet. Ik dacht dat een lijst van alle ziekenhuizen er wel zou zijn.
Dank je. Ik denk dat ik ook nog even 2 weken wacht.quote:Op zondag 26 november 2023 13:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je zoekt met een straal van zeg 10 of 25 kilometer, dan krijg je al het goed is de voor jou relevante lijst.
Waarom die angst?quote:Op zondag 26 november 2023 13:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dank je. Ik denk dat ik ook nog even 2 weken wacht.
Ik kan uiteraard ook mijn verzekering nu opzeggen en 31 januari een andere aanvragen.
quote:Op woensdag 6 december 2023 13:10 schreef tralalala het volgende:
Cashbackxl + overstappen.nl geeft ¤13 cashback + bol waardebon van ¤20.
Cashbackxl + zorgkiezer geeft ¤25 cashback + Gratis Oral-B tandenborstel.
Cashbackxl + independer geeft ¤20 cashback + Decathlon waardebon van ¤10 + gratis tandongevallen verzekering.
Geldt op de meeste zorgverzekeringen, lijstje daarvan bij de actievoorwaarden op cashbackxl.
Altijd mooi meegenomen en zonde om te laten liggen lijkt mij.
En waar betaalt cashback dat vanquote:Op woensdag 6 december 2023 13:10 schreef tralalala het volgende:
Cashbackxl + independer geeft ¤20 cashback + Decathlon waardebon van ¤10 + gratis tandongevallen verzekering.
Geldt op de meeste zorgverzekeringen, lijstje daarvan bij de actievoorwaarden op cashbackxl.
Die krijgen gewoon geld voor elke klant die ze aanleveren en daar krijg je dan een deel van.quote:Op woensdag 6 december 2023 14:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En waar betaalt cashback dat van
Zorgkiezer geeft 27,50 zelfs.quote:Op woensdag 6 december 2023 13:10 schreef tralalala het volgende:
Die zijn vorig jaar flink gegroeid waardoor ze achterstanden hadden. Dit jaar zijn ze wat minder prijsconcurrerend.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:51 schreef Patroon het volgende:
Hoe is de ervaring hier met ASR?
Die komen bij qua geld en aanbod best wel goed uit de bus. Fysio 12x, tandarts 100%, ze vergoeden op maat gehoorbescherming van pluggers voor max 60 euro en ook nog de goedkoopste vergeleken wat andere partijen..
Maar hoe is de service? Ik lees op review sites wat negatieve berichten, maar goed hoe objectief is dat?
Voor mij zijn ze het goedkoopste vergeleken andere zorgaanbieders gebaseerd op wat ik nodig heb. De tandarts kost 200 euro voor 250 euro vergoeding. Die haal ik eruit, want meestal kom ik niet over de 100 euro, dus kan ik de gok voor 50 euro wel nemen.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:17 schreef Hineni het volgende:
[..]
Die zijn vorig jaar flink gegroeid waardoor ze achterstanden hadden. Dit jaar zijn ze wat minder prijsconcurrerend.
Wacht even, staat hier nou dat je ws niet over de 100 uitgeeft en dat wel wil verzekeren en daar 200 voor gaat betalen?quote:Op donderdag 7 december 2023 18:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Voor mij zijn ze het goedkoopste vergeleken andere zorgaanbieders gebaseerd op wat ik nodig heb. De tandarts kost 200 euro voor 250 euro vergoeding. Die haal ik eruit, want meestal kom ik niet over de 100 euro, dus kan ik de gok voor 50 euro wel nemen.
Juist niet.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wacht even, staat hier nou dat je ws niet over de 100 uitgeeft en dat wel wil verzekeren en daar 200 voor gaat betalen?
Met eruit halen bedoel ik dat ik geen tandarts verzekering neem. 200 euro betalen voor max 250 vergoeding is niet gunstigquote:Op donderdag 7 december 2023 19:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wacht even, staat hier nou dat je ws niet over de 100 uitgeeft en dat wel wil verzekeren en daar 200 voor gaat betalen?
Net aangevraagd.. inclusief gratis nieuwe tandenborstelquote:Op maandag 4 december 2023 14:35 schreef Black-Death het volgende:
Ik denk dat ik ga overstappen van Just naar Zorg & Zekerheid. Iets lagere premie en ziekenhuizen in de buurt gecontracteerd. Verder maximaal eigen risico en jaarbetaling
Voor mij telt mee dat m'n werkgever bij 1 bepaalde, 300 meebetaalt.quote:Op zondag 17 december 2023 22:32 schreef Piger het volgende:
Waar gaan de premie jagers heen (met volledig eigen risico)?
Ik ga altijd voor de allergoedkoopste of bijna goedkoopste indien het weinig per jaar scheelt maar betere voorwaarden heeft.
Voorgaande jaren was het vrij duidelijk wat dan de logische keuze was. Dit jaar is het moeilijker en liggen de premies van de goedkope erg dicht op elkaar.
Puur voor een basisverzekering?quote:Op zondag 17 december 2023 22:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor mij telt mee dat m'n werkgever bij 1 bepaalde, 300 meebetaalt.
quote:Op maandag 18 december 2023 04:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Puur voor een basisverzekering?
Wat is het voordeel voor de werkgever om bij die specifieke verzekeraar een vergoeding te geven?quote:
quote:Op maandag 18 december 2023 08:33 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Wat is het voordeel voor de werkgever om bij die specifieke verzekeraar een vergoeding te geven?
mag zeker. Snap alleen het voordeel niet dat de vergoeding alleen gegeven wordt bij 1 specifieke verzekeraar omdat de inhoud van de basisverzekering voor iedereen gelijk is.quote:Op maandag 18 december 2023 09:40 schreef blomke het volgende:
[..]ik niet weten. Dacht dat een werkgever altijd belastingvrij een douceurtje mocht geven?
Ik vind deze uit je lijstje redelijk duur. FBTO wordt in 2024 ¤131,95 per maand.quote:Op vrijdag 10 november 2023 12:48 schreef JtodaX het volgende:
Het is weer zover! De zorgpolissen voor 2024 zijn weer bekend!
Basisverzekering van de vier grootste verzekeraars
[ code verwijderd ]
https://nos.nl/artikel/24(...)an-het-kabinet-dacht
Zoals ieder jaar is het weer tijd om te bediscussiëren wat de beste deal is.
Linkjes:
• Info van Rijksoverheid
• Medicijnkosten
Bekende vergelijkingssites
• Independer
• Zorgkiezer
• PriceWise
• Geld
• Poliswijzer
• Zorgpremiekorting
Gezien de grote verzekeraars nog geen enkel contract hebben met alle ziekenhuizen binnen 100km radius bij mij wacht ik nog af.quote:Op zondag 17 december 2023 22:32 schreef Piger het volgende:
Waar gaan de premie jagers heen (met volledig eigen risico)?
Ik ga altijd voor de allergoedkoopste of bijna goedkoopste indien het weinig per jaar scheelt maar betere voorwaarden heeft.
Voorgaande jaren was het vrij duidelijk wat dan de logische keuze was. Dit jaar is het moeilijker en liggen de premies van de goedkope erg dicht op elkaar.
FBTOquote:Op maandag 18 december 2023 11:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gezien de grote verzekeraars nog geen enkel contract hebben met alle ziekenhuizen binnen 100km radius bij mij wacht ik nog af.
Dat zijn de zgt en mst ziekenhuizen.
quote:We hebben goed nieuws voor u als het gaat om ziekenhuiszorg in 2024!
In 2024 naar alle ziekenhuizen
Óók in 2024 kunt u naar alle 76 ziekenhuizen in Nederland.
U hoeft niet te wachten
Sommige ziekenhuizen staan in de FBTO Zorgzoeker nog op ‘in gesprek over een contract’. Met deze ziekenhuizen zijn we nog in gesprek. We moeten veel afspraken maken. Bijvoorbeeld over de kwaliteit van de zorg. Maar ook over de prijs en de wachttijden in een ziekenhuis. Gelukkig hoeft u daar niet op te wachten. U kunt gewoon naar alle ziekenhuizen.
die valt onder achmea, is dit dan voor alle achmea merken?quote:
Verwacht dat bij de meeste verzekeraars het met zo goed als alle ziekenhuizen rond komt.quote:Op maandag 18 december 2023 18:31 schreef Rene het volgende:
Just heeft wel UMCG maar geen Martiniziekenhuis. Irritant!
Ook voor de FBTO basisverzekering gekozenquote:Op donderdag 21 december 2023 15:31 schreef Seeburg54 het volgende:
Gewacht met overstappen van Zilveren Kruis naar FBTO tot laatstgenoemde een contract had met Martini ziekenhuis. Scheelt voor 2 personen 370 euro per jaar.
Heb ik genomen. Werkt niet met DigiD, dat is wel suf.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:04 schreef Soldier2000 het volgende:
Aevitae lijkt het voordeligste te zijn dit jaar.
ik had fbto maar ik heb nooit zorg nodig dus ik heb geen ervaringen met hun. Nu overgestapt naar vgz via independer en mijn partner is overgestapt naar fbto via independer.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:04 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ook voor de FBTO basisverzekering gekozen
Prima ervaringen mee.
Dat is inderdaad wel suf, maar het scheelt wel +/- 80 euro met de nr2 op de lijst.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Heb ik genomen. Werkt niet met DigiD, dat is wel suf.
Heeft nog geen contract met een ziekenhuis in Amsterdam dus wellicht zeg ik het toch nog op.
Ik vind FBTO prima, maar wel een stukje duurder geworden. Dus ik ben nog aan het zoeken waar we naar overstappen.quote:Op zondag 24 december 2023 13:27 schreef exode het volgende:
Goede ervaringen met FBTO, in uitbetaling en zorgbemiddeling. Dus we blijven,
Heb je een link?quote:Op maandag 25 december 2023 10:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik vind FBTO prima, maar wel een stukje duurder geworden. Dus ik ben nog aan het zoeken waar we naar overstappen.
Zorg en zekerheid is een optie als die onze apotheek contracteren (in een straal van 50 km is er nu nog geen gecontracteerd). Of Unive.
Kan iemand mij vertellen of ik een addertje onder het gras mis: als ik Unive Zorg select en Zorg basis vergelijk voor 885 eigen risico zijn de premies gelijk, maar is de dekking van Zorg basis beter?
Ik heb geen linkje waar die bedragen naast elkaar genoemd worden, alleen dit waar je ze kunt kiezen.quote:Op maandag 25 december 2023 10:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb je een link?
500 extra eigenrisico leidt normaal gesproken tot een maandelijkse korting van 15 of 20 euro.
Je krijgt 16 eu korting op de basis bij max eigenrisico:quote:Op maandag 25 december 2023 10:48 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik heb geen linkje waar die bedragen naast elkaar genoemd worden, alleen dit waar je ze kunt kiezen.
Voor zover ik kan zien heeft hoog eigen risico bij beide varianten dezelfde premies, zowel maandelijks als per jaar. Met 385 eigen risico scheelt het wel wat, een euro per maand.
Klopt. Maar wat me verbaast, is dat de prijzen van de basis verzekering voor max ER hetzelfde zijn als voor de select verzekering. Terwijl je dan wel gunstiger verzekerd bent. Denk ik. Vandaar mijn vraag over addertjes onder het gras. Misschien heb ik iets gemist.quote:Op maandag 25 december 2023 10:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je krijgt 16 eu korting op de basis bij max eigenrisico:
Ik zie dat je iets korting krijgt als je premie in 1 keer betaald. 12x139,95 is meer dan 1x 1662,60 (gekeken bij kale basisverzekering)quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand misschien of er op een of andere manier een cashback te krijgen is op een VGZ zorgverzekering? Ik kan niets vinden helaas. Een gratis tandongevallenverzekering ofzo is ook welkom
Je kunt dat hoge eigen risico in veel gevallen prima nemen, de korting die je krijgt bij een hoger eigen risico moet je als het ware optellen bij het standaard eigen risico om het vergelijk goed te kunnen maken. Het voordeel is wel iets minder geworden dit jaar.quote:Op zaterdag 11 november 2023 20:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
das voor het maximaal eigen risico. die nam ik sowieso niet, als ik wel gedonder krijg heb ik geen behoefte om bijna 900 euro op te hoesten.
Woolsocks, 29,75 als je VGZ kiest via Zorgkiezer.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand misschien of er op een of andere manier een cashback te krijgen is op een VGZ zorgverzekering? Ik kan niets vinden helaas. Een gratis tandongevallenverzekering ofzo is ook welkom
Moet je niet naar het verschil kijken tussen de goedkoopste basisverzekering met 385 euro ER en met 885 ER?quote:Op dinsdag 26 december 2023 23:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kunt dat hoge eigen risico in veel gevallen prima nemen, de korting die je krijgt bij een hoger eigen risico moet je als het ware optellen bij het standaard eigen risico om het vergelijk goed te kunnen maken. Het voordeel is wel iets minder geworden dit jaar.
Neem als random voorbeeld Just:
Standaard ER: Eur 385,-
Maximaal ER: Eur 885,-
Korting bij maximaal ER = Eur 17,50 p/m = Eur 210,- p/j
Eur 385,- + Eur 210,- = Eur 595,-
Dus pas vanaf Eur 595,- euro zorgkosten die in je ER vallen ben je slechter af met een maximaal ER. En het kan je dus maximaal Eur 290,- extra kosten als je maximaal ER neemt.
edit:
Bij Aevitae is de korting bij max ER Eur 20,- pm en ligt het omslagpunt nog hoger, nl. Eur 625,-
Als je pech hebt kost het je maximaal Eur 260,- extra.
Dank jequote:Op woensdag 27 december 2023 02:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Woolsocks, 29,75 als je VGZ kiest via Zorgkiezer.
Helaas, dat is alleen voor VGZ Bewuzt, niet voor VGZ zonder toevoeging.quote:Op woensdag 27 december 2023 02:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Woolsocks, 29,75 als je VGZ kiest via Zorgkiezer.
Als je afgezien van de prijs geen andere selectiecriteria hebt kan dat ja.quote:Op woensdag 27 december 2023 05:28 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Moet je niet naar het verschil kijken tussen de goedkoopste basisverzekering met 385 euro ER en met 885 ER?
385 ER: E131,95 (FBTO)
885 ER: E119,45 (Aevitae)
Verschil E 12,50
Korting bij maximaal ER = Eur 12,50 p/m = Eur 150,- p/j
Eur 385,- + Eur 150,- = Eur 535,-
https://www.aevitae.com/z(...)alingsmogelijkheden/quote:Op donderdag 28 december 2023 11:41 schreef leolinedance het volgende:
Weet iemand of je Aevitae jaarbetaling met credit card (Visa) kan doen?
Ik zie het niet staan? Ja ideal en Mollie, maar of Mollie hier de mogelijkheid biedt om met cc te betalen is niet duidelijk.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
https://www.aevitae.com/z(...)alingsmogelijkheden/
Werkt cashbackxl ook als je bij de zelfde zorgverzekeraar blijft? :-pquote:Op woensdag 6 december 2023 13:10 schreef tralalala het volgende:
Kun je niet beter de goedkoopste zorgverzekering nemen en dan naar de Action gaan ipv de HEMA? Dan bespaar je dubbel.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:01 schreef roos94 het volgende:
Ik zit bij hema zorgverzekering omdat ik daar heel vaak kom. Op jaar basis heb ik zoveel korting omdat je steeds 10% off krijgt bij elke aankoop op alles.
Vraag is vooral: hoe gebonden ben je aan je apotheek? En hoe erg is het als je evt een stukje ervoor zou moeten fietsen/rijden?quote:Op zondag 31 december 2023 18:24 schreef eenjongen... het volgende:
Bij mij komt ZorgenZekerheid er als goedkoopste uit. Ik gebruik vrijwel geen medicijnen(kom gemiddeld 1x in de 3 jaar in de apotheek, eigenlijk alleen voor hooikoortsmedicatie), maar zie dat ze nog in onderhandeling zijn met mijn apotheek. Zit hier veel risico aan?
In mijn eigen plaats is niets gecontracteerd, terwijl er wel een aantal zitten. Zou een kwartier moeten rijden met de auto en dat heb ik er niet echt voor over. Maar als ze geen contract hebben, vergoeden ze dan niks?quote:Op zondag 31 december 2023 18:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Vraag is vooral: hoe gebonden ben je aan je apotheek? En hoe erg is het als je evt een stukje ervoor zou moeten fietsen/rijden?
Mijne is ook nog niet gecontracteerd, maar er zijn er hier nog minstens 10 binnen dezelfde straal als mn huidige die wel gecontracteerd zijn. Ik ben totaal niet gehecht aan een specifieke apotheek, dus als ze mijn huidige niet contracteren, stap ik over naar één van die anderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |