Sportief opgepakt, mooie reactie. De meeste hier hadden al een salty tegenreactie gegeven. Keurig, ik mag jou wel. Succes met het uitzoeken!quote:Op woensdag 15 november 2023 08:20 schreef Truien het volgende:
[..]
Hahaha ohhh ik zie het nu 😂! Misschien het overwegen waard
Heel gunstig, ik kan ermee in Noord-West terecht!quote:Op woensdag 15 november 2023 06:46 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een verzekering gevonden van Aevitae/Laef!
Per maand: 139,45 (385 ER) of 119,45 (885 ER)
Per jaar (1,5% korting): 1.648,32 (385 ER) of 1.411,92 (885 ER)
Voor planbare zorg kun je maar in een beperkte aantal ziekenhuizen terecht.
https://aanvragen.aevitae.com/nl
Niet alleen bij de goedkoopste labelsquote:Op woensdag 15 november 2023 14:51 schreef Black-Death het volgende:
Nou, ik ga rond de kerstperiode wel eens wat vergelijkingen maken. Al die contracten zijn nog niet afgesloten (althans, hier in het zuiden van het land niet bij de goedkoopste labels, zo te zien).
Wat een systeem
Enige overweging kan nog zijn dat je met die 122 - 126 euro bij een hoog eigen risico maar een zeer minimale 'winst' pakt ten opzichte van de 131,95 euro van FBTO bij een laag eigen risico.quote:Op woensdag 15 november 2023 08:14 schreef RamboDirk het volgende:
Ik zie al wel dat overstappen geen enkele zin heeft dit jaar. Al die scherpe premies zitten tussen de 122¤- 126¤. Geen zin om moeite te doen voor wat grijpstuivers in de marge van het bestaan.
Nee klopt, maar ik heb alleen de goedkoopste 4-5 gecontroleerd netquote:Op woensdag 15 november 2023 15:17 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Niet alleen bij de goedkoopste labels
https://www.consumentenbo(...)gsverzoek-in-bij-nza
Independer heeft hier een mooi overzicht voor, maar deze is nog niet bijgewerkt voor het nieuwe jaarquote:Op woensdag 15 november 2023 19:14 schreef Postbus100 het volgende:
Weet iemand misschien of er nog verzekeraars zijn waarbij je een losse aanvullende verzekering mag afsluiten?
Ik heb het idee dat die er ook steeds meer uit gaan. Ben wel benieuwd waar het nog wel kan.
Je vertelt me iets nieuws, had geen idee dat de mogelijkheid om een aanvullende verzekering elders af te sluiten ook aan banden is of wordt gelegd.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:14 schreef Postbus100 het volgende:
Weet iemand misschien of er nog verzekeraars zijn waarbij je een losse aanvullende verzekering mag afsluiten?
Ik heb het idee dat die er ook steeds meer uit gaan. Ben wel benieuwd waar het nog wel kan.
Als je al een aanvullende verzekering hebt en je wilt overstappen kan je wel kiezen dit alleen voor de basisverzekering te doen (en de aanvullende dus niet). Of je ook apart een aanvullende verzekering kan afsluiten is mogelijk moeilijker omdat verzekeraars je volgens mij niet hoeven te accepteren zonder basisverzekering.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:20 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Je vertelt me iets nieuws, had geen idee dat de mogelijkheid om een aanvullende verzekering elders af te sluiten ook aan banden is of wordt gelegd.![]()
Ik ben dus ook wel benieuwd naar het antwoord van de meelezers die in deze materie zitten.
Bij Zilveren Kruis kan dat, alleen telefonisch. Ik heb daar al een paar jaar de losse aanvullende verzekeringen met 1 ster en Tand Basis. Die hebben nog een vrij gunstige dekking ten opzichte van de premie. (Terwijl hun basisverzekering juist weer niet interessant is.)quote:Op woensdag 15 november 2023 19:14 schreef Postbus100 het volgende:
Ik had bij "De Friesland" een losse Tandverzekering. TErwijl ik bij ZKV m'n ziektekostenverz. had.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:14 schreef Postbus100 het volgende:
Merci. Ik ga eens kijkenquote:Op donderdag 16 november 2023 12:24 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Bij Zilveren Kruis kan dat, alleen telefonisch. Ik heb daar al een paar jaar de losse aanvullende verzekeringen met 1 ster en Tand Basis. Die hebben nog een vrij gunstige dekking ten opzichte van de premie. (Terwijl hun basisverzekering juist weer niet interessant is.)
Mocht je daarin geïnteresseerd zijn, dan zou ik het zo snel mogelijk regelen. Als de echte drukte op gang komt, hebben ze hier weinig zin meer in.
Nope, ik zit bij ONVZ.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:42 schreef Postbus100 het volgende:
@:Leandra Jij zat toch bij DSW vanwege hun medicatiebeleid?
Ik heb nieuws...
https://www.dsw.nl/consum(...)or-uitspraak-rechter
Ah, ik was close.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nope, ik zit bij ONVZ.
Zelfde ellende dus
Wat ronduit bizar, dat ze gedwongen worden tot dit bizarre systeem dat medeverantwoordelijk is voor de medicijntekorten.
In principe hanteert ONVZ al de prijs van het preferente medicijn, de rest betaal je zelf, ik zou echt niet weten waarom dat niet zou mogen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:42 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ah, ik was close.
Maar idd, zelfde ellende. ONVZ gaat het geloof ik komend jaar al aanpassen. DSW denk ik ook, als ik het zo lees. (ze moeten wel)
Verzekeraars moeten zo gunstig mogelijk inkopen. Een keuzebeleid is er dus niet meer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
In principe hanteert ONVZ al de prijs van het preferente medicijn, de rest betaal je zelf, ik zou echt niet weten waarom dat niet zou mogen.
Maar ik ga het zien, ik betaal altijd zelf bij de apotheek en declareer dan.
De contracten tussen verzekeraars en ziekenhuizen moeten dit jaar 'op tijd' rond zijn. De NZA kijkt hard mee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:13 schreef Donna het volgende:
Goh, mijn ziekenhuis is al bij een paar verzekeraars op contract voor 2024. Wauw, mag wel in de krant.
En ook nog een prima prijs. Dus ik denk dat ik al ga overstappen volgende week.
Er is gewoon een lijst van preferente medicijnen, die lijst wisselt iedere paar maanden, hoezo is het niet voordeliger als de zorgverzekeraar mij de prijs van het preferente medicijn vergoed als ik specifiek merk X wil hebben, en niet het preferente middel van dat moment?quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Verzekeraars moeten zo gunstig mogelijk inkopen. Een keuzebeleid is er dus niet meer.
Omdat er volume en kortingsafspraken zijn gemaakt. Als iedereen zelf maar wat gaat doen dan vervallen de kortingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is gewoon een lijst van preferente medicijnen, die lijst wisselt iedere paar maanden, hoezo is het niet voordeliger als de zorgverzekeraar mij de prijs van het preferente medicijn vergoed als ik specifiek merk X wil hebben, en niet het preferente middel van dat moment?
Omdat regels,quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is gewoon een lijst van preferente medicijnen, die lijst wisselt iedere paar maanden, hoezo is het niet voordeliger als de zorgverzekeraar mij de prijs van het preferente medicijn vergoed als ik specifiek merk X wil hebben, en niet het preferente middel van dat moment?
Ze hebben nog nooit anders gedaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:28 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Omdat er volume en kortingsafspraken zijn gemaakt. Als iedereen zelf maar wat gaat doen dan vervallen de kortingen.
Iedere verplicht verzekerde Nederlander dus ook verplicht aan de telkens wisselende medicatie, omdat dat middel op dat moment het preferente medicijn is... weer een andere samenstelling van de hulpstoffen, iedere keer weer andere bijwerkingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Omdat regels,
kan helaas nergens beweren dat ik het logisch vind.
Als ik de uitspraak zo lees, dan zit het probleem erin dat dat verschil wordt gezien als het rekenen van een eigen bijdrage over medicatie, die volgens het GVS volledig zou moeten worden vergoed. Dus óf je moet het aanbod van volledig vergoede medicijnen beperken (preferentiebeleid), of je moet een medicijn volledig vergoeden. Een zelf bedachte eigen bijdrage is niet wettig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
In principe hanteert ONVZ al de prijs van het preferente medicijn, de rest betaal je zelf, ik zou echt niet weten waarom dat niet zou mogen.
Maar ik ga het zien, ik betaal altijd zelf bij de apotheek en declareer dan.
Tenzij .....quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Iedere verplicht verzekerde Nederlander dus ook verplicht aan de telkens wisselende medicatie, omdat dat middel op dat moment het preferente medicijn is... weer een andere samenstelling van de hulpstoffen, iedere keer weer andere bijwerkingen.
Het is zo compleet achterlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |