abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 november 2023 @ 08:25:06 #181
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211300538
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 08:20 schreef Truien het volgende:

[..]
Hahaha ohhh ik zie het nu 😂! Misschien het overwegen waard
Sportief opgepakt, mooie reactie. De meeste hier hadden al een salty tegenreactie gegeven. Keurig, ik mag jou wel. Succes met het uitzoeken!
pi_211300549
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2023 06:46 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Ik heb ook nog een verzekering gevonden van Aevitae/Laef!
Per maand: 139,45 (385 ER) of 119,45 (885 ER)
Per jaar (1,5% korting): 1.648,32 (385 ER) of 1.411,92 (885 ER)

Voor planbare zorg kun je maar in een beperkte aantal ziekenhuizen terecht.
https://aanvragen.aevitae.com/nl
Heel gunstig, ik kan ermee in Noord-West terecht!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211304295
Nou, ik ga rond de kerstperiode wel eens wat vergelijkingen maken. Al die contracten zijn nog niet afgesloten (althans, hier in het zuiden van het land niet bij de goedkoopste labels, zo te zien).

Wat een systeem :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 15 november 2023 @ 15:17:52 #184
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_211304500
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 14:51 schreef Black-Death het volgende:
Nou, ik ga rond de kerstperiode wel eens wat vergelijkingen maken. Al die contracten zijn nog niet afgesloten (althans, hier in het zuiden van het land niet bij de goedkoopste labels, zo te zien).

Wat een systeem :')
Niet alleen bij de goedkoopste labels
https://www.consumentenbo(...)gsverzoek-in-bij-nza
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_211304612
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 08:14 schreef RamboDirk het volgende:
Ik zie al wel dat overstappen geen enkele zin heeft dit jaar. Al die scherpe premies zitten tussen de 122¤- 126¤. Geen zin om moeite te doen voor wat grijpstuivers in de marge van het bestaan.
Enige overweging kan nog zijn dat je met die 122 - 126 euro bij een hoog eigen risico maar een zeer minimale 'winst' pakt ten opzichte van de 131,95 euro van FBTO bij een laag eigen risico.

Dat komt neer op een toch magere premiebesparing van 70 tot 120 euro over het hele jaar. Terwijl je wel het risico loopt om 500 euro extra te moeten betalen aan eigen risico. In het slechtste geval ben je dus 500 - '70 tot 120' = 380 tot 430 euro extra kwijt. Dat ligt een stuk hoger dan in voorgaande jaren.

Het hoge eigen risico is voor 2024 zo toch wat minder aantrekkelijk geworden (en waarschijnlijk wordt dat voor 2025 nog weer een stapje erger). Als je al jaren geen enkele zorgkosten maakt, kan het natuurlijk nog steeds lonen. Maar de afweging wordt wel enigszins anders doordat de premiekortingen bij hoog eigen risico voor 2024 behoorlijk verlaagd zijn.
pi_211304737
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 15:17 schreef JtodaX het volgende:

[..]
Niet alleen bij de goedkoopste labels
https://www.consumentenbo(...)gsverzoek-in-bij-nza
Nee klopt, maar ik heb alleen de goedkoopste 4-5 gecontroleerd net ;)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_211305207
Van de 3 zuivere restitutiepolissen die nog overblijven ben ik toch maar overgestapt van Stad Holland (geweldige zorgverzekeraar, heb niets te klagen!, maar gaan over naar een combinatiepolis) naar Menzis restitutie.

Geen gezeur over vergoedingen, geen verrassingen. Declareren en klaar.
20 euro meer kwijt, maar soit.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_211306660
Weet iemand misschien of er nog verzekeraars zijn waarbij je een losse aanvullende verzekering mag afsluiten?

Ik heb het idee dat die er ook steeds meer uit gaan. Ben wel benieuwd waar het nog wel kan.
Somebody that I used to know
  woensdag 15 november 2023 @ 23:11:13 #189
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_211309122
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:14 schreef Postbus100 het volgende:
Weet iemand misschien of er nog verzekeraars zijn waarbij je een losse aanvullende verzekering mag afsluiten?

Ik heb het idee dat die er ook steeds meer uit gaan. Ben wel benieuwd waar het nog wel kan.
Independer heeft hier een mooi overzicht voor, maar deze is nog niet bijgewerkt voor het nieuwe jaar
https://www.independer.nl(...)vullende-verzekering

[ Bericht 0% gewijzigd door JtodaX op 15-11-2023 23:17:31 ]
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_211311590
quote:

Je vertelt me iets nieuws, had geen idee dat de mogelijkheid om een aanvullende verzekering elders af te sluiten ook aan banden is of wordt gelegd. :{

Ik ben dus ook wel benieuwd naar het antwoord van de meelezers die in deze materie zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door LaCatastrophe op 16-11-2023 11:36:46 (aanvulling) ]
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_211311788
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:20 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]
Je vertelt me iets nieuws, had geen idee dat de mogelijkheid om een aanvullende verzekering elders af te sluiten ook aan banden is of wordt gelegd. :{

Ik ben dus ook wel benieuwd naar het antwoord van de meelezers die in deze materie zitten.
Als je al een aanvullende verzekering hebt en je wilt overstappen kan je wel kiezen dit alleen voor de basisverzekering te doen (en de aanvullende dus niet). Of je ook apart een aanvullende verzekering kan afsluiten is mogelijk moeilijker omdat verzekeraars je volgens mij niet hoeven te accepteren zonder basisverzekering.
pi_211311845
Heel veel verschil lijkt er niet in te zitten.
Ik denk dat ik fijn blijf waar ik ben. Misschien eind van het jaar nog eens wat rond kijken.
pi_211312298
quote:

Bij Zilveren Kruis kan dat, alleen telefonisch. Ik heb daar al een paar jaar de losse aanvullende verzekeringen met 1 ster en Tand Basis. Die hebben nog een vrij gunstige dekking ten opzichte van de premie. (Terwijl hun basisverzekering juist weer niet interessant is.)

Mocht je daarin geïnteresseerd zijn, dan zou ik het zo snel mogelijk regelen. Als de echte drukte op gang komt, hebben ze hier weinig zin meer in.
pi_211315663
quote:

Ik had bij "De Friesland" een losse Tandverzekering. TErwijl ik bij ZKV m'n ziektekostenverz. had.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211318981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:24 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Bij Zilveren Kruis kan dat, alleen telefonisch. Ik heb daar al een paar jaar de losse aanvullende verzekeringen met 1 ster en Tand Basis. Die hebben nog een vrij gunstige dekking ten opzichte van de premie. (Terwijl hun basisverzekering juist weer niet interessant is.)

Mocht je daarin geïnteresseerd zijn, dan zou ik het zo snel mogelijk regelen. Als de echte drukte op gang komt, hebben ze hier weinig zin meer in.
Merci. Ik ga eens kijken :)
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 12:13:37 #196
382129 crew  Donna
pi_211409157
Goh, mijn ziekenhuis is al bij een paar verzekeraars op contract voor 2024. Wauw, mag wel in de krant.

En ook nog een prima prijs. Dus ik denk dat ik al ga overstappen volgende week.
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:37:07 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211409445
Vorig jaar duurde het vrij lang totdat duidelijk was of mijn apotheek wel een contract had met mijn zorgverzekeraar (VGZ/IZZ). Dus tot mijn vreugde zag ik dat ze nu al staan op ‘gecontracteerd’.

Krijg ik deze week een e-mail van de apotheek. Dat ze verwachten niet rond te gaan komen met mijn verzekering, al staat er op de site van de verzekering dat er een contract is. Dus contact gezocht met de verzekering. Die is verbaasd over de mail. ‘Nee hoor, we hebben gewoon een contract voor 2024.’

Ik vermoed dat het geen miscommunicatie is maar een ongenoegen van mijn apotheek met het beleid/werkwijze van de verzekeraar. En het lijkt dat ze dit nu proberen uit te vechten over de hoofden van de klanten. Het voelt als een por in de rug van de apotheek: kies maar een andere zorgverzekeraar.

Ik stap liever niet over, dus ik wacht het nog even af.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211415240
@Leandra Jij zat toch bij DSW vanwege hun medicatiebeleid?

Ik heb nieuws...
https://www.dsw.nl/consum(...)or-uitspraak-rechter
  vrijdag 24 november 2023 @ 22:22:11 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211415651
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 21:42 schreef Postbus100 het volgende:
@:Leandra Jij zat toch bij DSW vanwege hun medicatiebeleid?

Ik heb nieuws...
https://www.dsw.nl/consum(...)or-uitspraak-rechter
Nope, ik zit bij ONVZ.

Zelfde ellende dus :{
Wat ronduit bizar, dat ze gedwongen worden tot dit bizarre systeem dat medeverantwoordelijk is voor de medicijntekorten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Leandra op 24-11-2023 22:28:23 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211415842
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nope, ik zit bij ONVZ.

Zelfde ellende dus :{
Wat ronduit bizar, dat ze gedwongen worden tot dit bizarre systeem dat medeverantwoordelijk is voor de medicijntekorten.
Ah, ik was close.
Maar idd, zelfde ellende. ONVZ gaat het geloof ik komend jaar al aanpassen. DSW denk ik ook, als ik het zo lees. (ze moeten wel)
  vrijdag 24 november 2023 @ 23:18:39 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211416216
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 22:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ah, ik was close.
Maar idd, zelfde ellende. ONVZ gaat het geloof ik komend jaar al aanpassen. DSW denk ik ook, als ik het zo lees. (ze moeten wel)
In principe hanteert ONVZ al de prijs van het preferente medicijn, de rest betaal je zelf, ik zou echt niet weten waarom dat niet zou mogen.

Maar ik ga het zien, ik betaal altijd zelf bij de apotheek en declareer dan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211416235
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
In principe hanteert ONVZ al de prijs van het preferente medicijn, de rest betaal je zelf, ik zou echt niet weten waarom dat niet zou mogen.

Verzekeraars moeten zo gunstig mogelijk inkopen. Een keuzebeleid is er dus niet meer.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_211416255
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:13 schreef Donna het volgende:
Goh, mijn ziekenhuis is al bij een paar verzekeraars op contract voor 2024. Wauw, mag wel in de krant.

En ook nog een prima prijs. Dus ik denk dat ik al ga overstappen volgende week.
De contracten tussen verzekeraars en ziekenhuizen moeten dit jaar 'op tijd' rond zijn. De NZA kijkt hard mee.
Volgend jaar gaat de NZA handhaven als het niet op tijd rond is.

Enige hierbij is wel dat het een contract is tussen beide partijen. Het is dus niet perse zo dat als het contract niet rond is dat dat dan de schuld van de verzekeraar is, ziekenhuizen kunnen net zo goed moeilijk doen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 23:26:08 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211416323
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:20 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Verzekeraars moeten zo gunstig mogelijk inkopen. Een keuzebeleid is er dus niet meer.
Er is gewoon een lijst van preferente medicijnen, die lijst wisselt iedere paar maanden, hoezo is het niet voordeliger als de zorgverzekeraar mij de prijs van het preferente medicijn vergoed als ik specifiek merk X wil hebben, en niet het preferente middel van dat moment?

Vaak gaat het ook echt nergens om 39 cent verschil voor 3 maanden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211416358
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er is gewoon een lijst van preferente medicijnen, die lijst wisselt iedere paar maanden, hoezo is het niet voordeliger als de zorgverzekeraar mij de prijs van het preferente medicijn vergoed als ik specifiek merk X wil hebben, en niet het preferente middel van dat moment?
Omdat er volume en kortingsafspraken zijn gemaakt. Als iedereen zelf maar wat gaat doen dan vervallen de kortingen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211416363
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Omdat regels,
kan helaas nergens beweren dat ik het logisch vind.
  vrijdag 24 november 2023 @ 23:30:44 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211416383
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:28 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Omdat er volume en kortingsafspraken zijn gemaakt. Als iedereen zelf maar wat gaat doen dan vervallen de kortingen.
Ze hebben nog nooit anders gedaan.
Dit is echt achterlijk, nog grotere medicijntekorten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 24 november 2023 @ 23:32:46 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211416417
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:29 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Omdat regels,
kan helaas nergens beweren dat ik het logisch vind.
Iedere verplicht verzekerde Nederlander dus ook verplicht aan de telkens wisselende medicatie, omdat dat middel op dat moment het preferente medicijn is... weer een andere samenstelling van de hulpstoffen, iedere keer weer andere bijwerkingen.

Het is zo compleet achterlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211416434
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik de uitspraak zo lees, dan zit het probleem erin dat dat verschil wordt gezien als het rekenen van een eigen bijdrage over medicatie, die volgens het GVS volledig zou moeten worden vergoed. Dus óf je moet het aanbod van volledig vergoede medicijnen beperken (preferentiebeleid), of je moet een medicijn volledig vergoeden. Een zelf bedachte eigen bijdrage is niet wettig.

Zie https://www.eldermans-gee(...)duurdere-medicijnen/ Die legt het wel duidelijk uit.
pi_211416460
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Iedere verplicht verzekerde Nederlander dus ook verplicht aan de telkens wisselende medicatie, omdat dat middel op dat moment het preferente medicijn is... weer een andere samenstelling van de hulpstoffen, iedere keer weer andere bijwerkingen.

Het is zo compleet achterlijk.
Tenzij .....
En ja, het geeft voor mij ook niet het beoogde resultaat, zeker niet gezien de neven effecten van het systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')