BIj Wodan.quote:Op vrijdag 10 november 2023 15:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uitzetten die hap door middel van het vliegtuig, het vlot en de viets.
Wat extra bijzonder is gezien die groep al twintig jaar aan de macht is.quote:Op vrijdag 10 november 2023 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als er een groep is in Nederland die het slachtofferschap omarmt heeft is het wel rechts autochtoon Nederland.
.quote:Op vrijdag 10 november 2023 14:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik hoor het graag van onze Pietje.
00quote:Op vrijdag 10 november 2023 14:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Omtzigt staat op boergebied juist best ver van BBB af. Ze willen een snelle krimp van de veestapel: https://www.boerderij.nl/(...)et-een-knock-out-bod
helemaal ophouden met die domme ongeinquote:
elfstedentogtquote:Op vrijdag 10 november 2023 14:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies die eigen cultuur waarop continu weer op moet worden bezuinigd door rechts.
Dat staat helemaal nergens in zijn programma, hij wil helemaal geen halvering koeien en hij benadrukt dat er eerst geiten, schapen en varkens verminderd moeten worden voor de koeien ter sprake komen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
.
[..]
00
Het kenmerk van de Omtzigt politiek is het nuchtere realisme
Koeien best maar de helft minder mag wel
weiland best maar de helft minder mag wel , meer woningen in het weiland is absoluut noodzakelijk
maakt niet zoveel uit welke beesten weg moetenquote:Op vrijdag 10 november 2023 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat staat helemaal nergens in zijn programma, hij wil helemaal geen halvering koeien en hij benadrukt dat er eerst geiten, schapen en varkens verminderd moeten worden voor de koeien ter sprake komen.
Wel voor het milieu.quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maakt niet zoveel uit welke beesten weg moeten
Conservatieve standpunten halen meer zetels dan ultra-progressieve standpunten.quote:Op vrijdag 10 november 2023 12:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Laten we het hopen, want een dergelijke oerconservatieve regering is beslist geen representatie van wat de kiezer wil.
De som van die partijen heeft dan een meerderheid, maar dat is niet gezegd dat een meerderheid uiteindelijk achter het akkoord staat.quote:Op vrijdag 10 november 2023 12:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iedere coalitie die een meerderheid van de zetels heeft gekregen wordt gezien als een correcte representatie. Je kunt erover twisten of dat terecht is, maar als een coalitie als VVD/PVV/NSC/BBB/SGP aan een meerderheid komt, ik noem maar even iets exotisch, kun je dan zeggen dat het geen representatie is van wat de kiezer wil?
Het is zeker geen representatie van iedere kiezer, maar dat is dan ook onmogelijk. De kiezer heeft zelf al jaren een zwartwitspelletje met politiek gespeeld, de ene partij is goed en de andere fout met niks er tussenin. Dan krijg je dit soort cynische 50%+1-politiek. Met meer dan de helft win je, met minder dan de helft verlies je. Idealen en gemeenschappelijk belang zijn ondergeschikt.
voor het milieu is dat de industriequote:
quote:Wat zijn de grootste stikstof veroorzakers?
De belangrijkste bronnen van stikstofoxiden zijn het verkeer, energiecentrales en de industrie.
quote:Welk effect heeft het schrappen van ruim 6 miljoen varkens en 50 miljoen kippen voor de uitstoot van stikstof?
Weinig, zo blijkt.
De discussie over stikstof gaat met name over ammoniak (NH3) en stikstofoxide (NOx). Ammoniak komt van dieren in de landbouw en veeteelt.
Voor stikstofoxiden zijn de uitlaatgassen van het verkeer (met name diesels) en de uitstoot van industrie verantwoordelijk.
In 2017 is in Nederland zo'n 184 miljoen kilo stikstof (ammoniak + stikstofoxiden) uitgestoten. Dit aantal is gebaseerd op cijfers van het RIVM (zie kader).
Daarvan komt 106 miljoen kilo voor rekening van de landbouw. Varkens en kippen stoten van het landbouw-deel respectievelijk 17 en 9 procent uit.
Veruit het grootste deel, 57 procent, komt voor rekening van koeien.
Van een basisschool hier in de buurt:quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kerstmis en Pasen en geen winterfeest en voorjaarsfeest
Ik weet niet waarom (en ik heb geen kind op die school), maar ik word altijd recalcitrant van dit soort berichten. Heb meteen zin om 'Chanoeka' en 'Jom Kippoer' in te vullen.quote:Culturele vieringen
OBS [naam school] is een school met veel verschillende culturen. In de klas is hier aandacht voor. Ook bij de activiteiten houden we hier rekening mee maar zijn we wel aan het zoeken hoe we hier op een goede manier vorm aan te geven.
Paasontbijt is het lenteontbijt geworden, kerstfeest en suikerfeest worden gevierd.
Zijn er andere feesten waaraan je wilt dat de school aandacht zou besteden?
Dat kun je hier onder aangeven. We nemen deze feedback mee in het plan voor volgend schooljaar.
Ik heb je vandaag nog geen enkele strokende post zien plaatsen. Knap vind ik dat.quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor het milieu is dat de industrie
[..]
Ik zou graag alle katholieke, protestantse, islamitische, hindoeïstische en boeddhistische feestdagen willen voordragen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Van een basisschool hier in de buurt:
[..]
Ik weet niet waarom (en ik heb geen kind op die school), maar ik word altijd recalcitrant van dit soort berichten. Heb meteen zin om 'Chanoeka' en 'Jom Kippoer' in te vullen.
Dat is gewoon totaal niet wat hij zegt, je verzint alles uit je duim. Tip: altijd als jij iets over een partij wil zeggen, zou ik eerst het partijprogramma opzoeken.quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
.
[..]
00
Het kenmerk van de Omtzigt politiek is het nuchtere realisme
Koeien best maar de helft minder mag wel
weiland best maar de helft minder mag wel , meer woningen in het weiland is absoluut noodzakelijk
Geen paasontbijt, maar wel kerstfeest en suikerfeest?quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Van een basisschool hier in de buurt:
[..]
Ik weet niet waarom (en ik heb geen kind op die school), maar ik word altijd recalcitrant van dit soort berichten. Heb meteen zin om 'Chanoeka' en 'Jom Kippoer' in te vullen.
Je zult je politieke keuze maar baseren op dergelijke futiliteiten zeg.quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kerstmis en Pasen en geen winterfeest en voorjaarsfeest
Dit is een voorbeeld van vele dingenquote:Op vrijdag 10 november 2023 17:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zult je politieke keuze maar baseren op dergelijke futiliteiten zeg.
Ik zou graag geen enkele religieuze feestdag voordragenquote:Op vrijdag 10 november 2023 17:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou graag alle katholieke, protestantse, islamitische, hindoeïstische en boeddhistische feestdagen willen voordragen.
Nee, sorry, dat is niet het beleid van FOK!.quote:Op vrijdag 10 november 2023 17:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is gewoon totaal niet wat hij zegt, je verzint alles uit je duim. Tip: altijd als jij iets over een partij wil zeggen, zou ik eerst het partijprogramma opzoeken.
@:moderators: is er nou niks te doen tegen dit soort posts die gewoon totaal onwaar zijn?
NRC heeft het net op de voorpagina gezet, dan zal de rest wel volgen. Ook in deze tijd gaat het nieuws soms niet zo snel.quote:Op vrijdag 10 november 2023 17:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Auto van Tjeerd de Groot uitgebrand. Het verbaast me enigszins dat dit niet veel groter nieuws is.
Ik vrees dat er een mate van gewenning is opgetreden. Maar we moeten dit echt nooit normaal gaan vinden.
IN het NWS topic zijn de eerste posts al gearriveerd die het toejuichen. Dus. Het gaat wat verder dan gewenning, denk ik.quote:Op vrijdag 10 november 2023 17:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Auto van Tjeerd de Groot uitgebrand. Het verbaast me enigszins dat dit niet veel groter nieuws is.
Ik vrees dat er een mate van gewenning is opgetreden. Maar we moeten dit echt nooit normaal gaan vinden.
Wie minister van Algemene zaken wordt is niet zo belangrijkquote:Op vrijdag 10 november 2023 17:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is gewoon totaal niet wat hij zegt, je verzint alles uit je duim. Tip: altijd als jij iets over een partij wil zeggen, zou ik eerst het partijprogramma opzoeken.
@:moderators: is er nou niks te doen tegen dit soort posts die gewoon totaal onwaar zijn?
quote:Met Omtzigt wordt alles anders, denken de NSC-leden. ‘Hij kan de kloof tussen Den Haag en het volk dichten’
quote:Voor het eerst ontmoeten in Amersfoort de leden van Nieuw Sociaal Contract elkaar. De premiersvraag is voor hen irrelevant.
Ze roemen Pieter Omtzigt om zijn doortastendheid en dossierkennis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |