abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 12:32:40 #101
5428 crew  miss_sly
pi_211252362
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou ja, Forum misschien. Of Denk, op sommige vlakken. Maar programmabreed is SGP, naar Omtzigt lijkt het, wel het meest conservatieve dat je in Nederland gaat vinden.

Al moet je conservatisme in Nederland, of elders in West-Europa, niet verwarren met wat je in de VS ziet gebeuren. Daar is conservatisme eerder een beweging die terug wil in de tijd. In onze contreien betekent het eerder dat je de samenleving niet, of niet te snel, wil zien veranderen. Er zijn, buiten de SGP en misschien Thierry, in Nederland geen partijen te vinden die het abortusrecht willen terugdringen om eens iets te noemen. Hooguit om het niet verder te verruimen. In economisch aspect ligt conservatisme hier meer in de lijn van het geld houden waar het zit, dus zo min mogelijk nivelleren. Vandaar dat dat tweedimensionale kieswijzerplaatje ook zo eendimensionaal is: vrijwel alle partijen zijn rechtsconservatief of linksprogressief. Als stemmer in een van de andere twee kwadranten heb je nauwelijks wat te kiezen.
Dat maakt het ook zo lastig, dat stemmen. Bijna iedere partij heeft wel iets waar ik me in kan vinden, ook rechtsconservatief. Dus hoe bepaal je dan waar je stem naartoe gaat?
quote:
En ja, meerderheidspolitiek en coalitievorming. Ik hoop met je mee, maar als ik moet gokken dan denk ik dat de VVD de grootste wordt en dat die, zeker als je bedenkt waar ze het laatste kabinet op hebben laten vallen, liever over rechts een coalitie vormt dan met Timmermans.
Ik ben er bang voor dat je gelijk hebt. Ik zie het met lede ogen aan, want nog rechtser is naar mijn idee echt niet goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211252363
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe zie jij omzien naar elkaar in de conservatieve partijen, behalve dan dat ze het gezin graag heel belangrijk willen maken?
Tegen cda'ers en sgp'ers snap ik dit beter dan tegen cu'ers. In mijn beperkte ervaring met hen zijn die vaak bereid te helpen... Ken er eentje die meer dan een jaar een dakloos persoon in eigen huis nam. Wat ik echt onvoorstelbaar vind, als ongelovige... maar misschien was dat een uitzondering.
pi_211252372
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe zie jij omzien naar elkaar in de conservatieve partijen, behalve dan dat ze het gezin graag heel belangrijk willen maken?
Je ziet toch vaak meer aandacht voor verenigingsleven, mantelzorgers, gezin idd (het ideaal van D66 dat iedereen werkt is denk ik enorm slecht voor Nederland).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 10 november 2023 @ 12:36:57 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211252388
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben er bang voor dat je gelijk hebt. Ik zie het met lede ogen aan, want nog rechtser is naar mijn idee echt niet goed.
Nog buiten de koers lijkt me het niet verkeerd dat we een regering krijgen die wat meer naar buiten kijkt en wat minder naar binnen. Die niet alleen voor de eigen achterban regeert, maar ook voor de andere Nederlanders. Het is momenteel iets te veel 'drie wolven en twee geiten gaan vergaderen wat er gegeten wordt'.

Of, zoals mijn collega nog wel eens grappend vertelt over zijn gymlessen: ik ben heel democratisch in mijn lessen. Het laatste kwartier laat ik de klas altijd stemmen wat we voor spel gaan doen en 15 van de 25 willen er voetballen. Dus we voetballen altijd het laatste kwartier.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 12:37:37 #105
5428 crew  miss_sly
pi_211252392
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je ziet toch vaak meer aandacht voor verenigingsleven, mantelzorgers, gezin idd (het ideaal van D66 dat iedereen werkt is denk ik enorm slecht voor Nederland).
Is dat het ideaal van D66? Dat klinkt me meer als een zeer rechts ideaal in de oren, zodat er weinig tot geen geld nodig is voor uitkeringen en bijstand.

Omzien naar elkaar is óók omzien naar mensen die het moeilijker vinden om voor zichzelf te zorgen. Zoals mensen die niet kunnen werken door ziekte of andere oorzaken. Omzien naar elkaar is ook gelijke kansen in het onderwijs (waarop rechts wil wederom wil bezuinigen), is ook een goede zorg, etc.

Mantelzorg, verenigingsleven en gezin zijn niet 'omzien naar elkaar' maar 'binnen je eigen bubbeltje zorgen dat je zelf en je naasten niets tekort komen".
pi_211252396
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Tegen cda'ers en sgp'ers snap ik dit beter dan tegen cu'ers. In mijn beperkte ervaring met hen zijn die vaak bereid te helpen... Ken er eentje die meer dan een jaar een dakloos persoon in eigen huis nam. Wat ik echt onvoorstelbaar vind, als ongelovige... maar misschien was dat een uitzondering.
Ik ken er meer die dat hebben gedaan. Wij hebben zelf overwogen een kind in huis te nemen dat absoluut niet thuis meer kon zijn, maar (eerlijk gezegd: gelukkig) dook er een betere optie op.

Maar sowieso draait Nederland volgens mij voor een enorm deel op vrijwilligers. De scholen, verenigingen, allerlei dingen als de voedselbank e.d. Met een 100% dekking aan werkenden (iedereen moet werken) ben je die vrijwilligers grotendeels kwijt. Daarom vind ik dat grote verschil in belastingdruk tussen een- en tweeverdieners ook zo slecht voor Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211252405
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is dat het ideaal van D66? Dat klinkt me meer als een zeer rechts ideaal in de oren, zodat er weinig tot geen geld nodig is voor uitkeringen en bijstand.
D66 benoemt dat zeer vaak, ook in de APB. Bij D66 komt ook voor een heel deel dat individualistische belastingstelsel vandaan.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 12:39:55 #108
5428 crew  miss_sly
pi_211252409
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nog buiten de koers lijkt me het niet verkeerd dat we een regering krijgen die wat meer naar buiten kijkt en wat minder naar binnen. Die niet alleen voor de eigen achterban regeert, maar ook voor de andere Nederlanders. Het is momenteel iets te veel 'de wolf en de geit gaan vergaderen wat er gegeten wordt'.

Of, zoals mijn collega nog wel eens grappend vertelt over zijn gymlessen: ik ben heel democratisch in mijn lessen. Het laatste kwartier laat ik de klas altijd stemmen wat we voor spel gaan doen en 15 van de 25 willen er voetballen. Dus we voetballen altijd het laatste kwartier.
Ik ben het volledig met je eens. Ik heb er weinig vertrouwen in dat na de komende verkiezingen er een regering komt die inderdaad niet alleen regeert voor de eigen achterban. Men is ook helemaal niet bezig met regeren, maar met de achterban tevreden houden zodat ze de volgende keer weer op hen stemmen.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 12:40:46 #109
5428 crew  miss_sly
pi_211252416
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ken er meer die dat hebben gedaan. Wij hebben zelf overwogen een kind in huis te nemen dat absoluut niet thuis meer kon zijn, maar (eerlijk gezegd: gelukkig) dook er een betere optie op.

Maar sowieso draait Nederland volgens mij voor een enorm deel op vrijwilligers. De scholen, verenigingen, allerlei dingen als de voedselbank e.d. Met een 100% dekking aan werkenden (iedereen moet werken) ben je die vrijwilligers grotendeels kwijt. Daarom vind ik dat grote verschil in belastingdruk tussen een- en tweeverdieners ook zo slecht voor Nederland.
Met echt omzien naar elkaar heb je veel minder vrijwilligers nodig :)
pi_211252418
quote:

[..]
Mantelzorg, verenigingsleven en gezin zijn niet 'omzien naar elkaar' maar 'binnen je eigen bubbeltje zorgen dat je zelf en je naasten niets tekort komen".
Onzin, die mensen zorgen juist ook voor mensen die ze helemaal niet kennen.
pi_211252419

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2023 21:03:43 ]
pi_211252423
quote:

[..]
Wat een ontzettend cynische en wereldvreemde inslag is dit. :')
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 12:42:15 #113
5428 crew  miss_sly
pi_211252426
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 benoemt dat zeer vaak, ook in de APB. Bij D66 komt ook voor een heel deel dat individualistische belastingstelsel vandaan.
Dat heb ik gemist. En dat individualistische belastingstelsel ook. Ik zal er eens naar kijken.

Op zichzelf vind ik er niets mis mee om zoveel mogelijk mensen aan het werk te hebben, overigens. Dat hoeft niet allemaal fulltime te zijn. En als j parttime werkt, kun je ook nog als vrijwilliger of mantelzorger aan de slag en je gezin hoeft er niet onder te lijden dat er gewerkt wordt.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 12:43:52 #114
5428 crew  miss_sly
pi_211252433
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin, die mensen zorgen juist ook voor mensen die ze helemaal niet kennen.
Mantelzorg wordt voor het grootste gedeelte gedaan voor en door familie en in het verenigingsleven gaat niemand wat doen als ze niet zelf of hun kinderen) iets met de betreffende vereniging hebben. Het gezin lijkt me vanzelfsprekend een kleine eigen bubbel.
pi_211252441
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mantelzorg wordt voor het grootste gedeelte gedaan voor en door familie en in het verenigingsleven gaat niemand wat doen als ze niet zelf of hun kinderen) iets met de betreffende vereniging hebben. Het gezin lijkt me vanzelfsprekend een kleine eigen bubbel.
Dat is absouut mijn ervaring niet. Integendeel zelfs.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 12:49:17 #116
236264 crew  capricia
pi_211252476
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens.
Ik denk dat D66 oververtegenwoordigd was in de hockeyclub van mijn dochter, qua helpende ouders.
Dus ik vind het ook een beetje een vreemde aanname. Over dat verenigingsleven.

Tevens zie ik hier in POL juist veel vrijwilligerswerk van moderators die nou niet bepaald conservatief in het leven staan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 12:50:33 #117
5428 crew  miss_sly
pi_211252482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is absouut mijn ervaring niet. Integendeel zelfs.
Jij gaat in de kantine staan bij de voetbalvereniging als geen van je kinderen voetbalt? Bij de tennisvereniging lopen allemaal mensen vrijwilligerswerk te doen die niets met tennis hebben? Ken jij veel mensen die mantelzorgen voor een hun onbekende persoon? Die vrijwilliger zijn op een school zonder dat hun kind erop zit?

Ik ken wel wat mensen die vrijwilligerswerk doen dat niet per se gerrelateerd is aan een persoon, maar het merendeel is echt binnen de eigen cirkel.
  vrijdag 10 november 2023 @ 12:52:19 #118
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211252494
quote:

[..]

Omzien naar elkaar is óók omzien naar mensen die het moeilijker vinden om voor zichzelf te zorgen. Zoals mensen die niet kunnen werken door ziekte of andere oorzaken. Omzien naar elkaar is ook gelijke kansen in het onderwijs (waarop rechts wil wederom wil bezuinigen), is ook een goede zorg, etc.

"iedereen werken" is overigens een bij uitstek links ideaal, een sociaal-democratisch land als Zweden is daarvoor bijvoorbeeld bij uitstek ingericht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211252497
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij gaat in de kantine staan bij de voetbalvereniging als geen van je kinderen voetbalt? Bij de tennisvereniging lopen allemaal mensen vrijwilligerswerk te doen die niets met tennis hebben? Ken jij veel mensen die mantelzorgen voor een hun onbekende persoon? Die vrijwilliger zijn op een school zonder dat hun kind erop zit?
De sportverenigingen niet, maar die 3e vraag: zeer zeker. Het komt wel meer voor in onze kerk: hang als wildvreemde een hulpvraag op in de kerk en je krijgt meerdere aanmeldingen. En er wordt ook vrijwilligerswerk gedaan voor diverse bewoners van het verzorgingstehuis die helemaal geen lid zijn van onze kerk.

En hier werkt dat via de kerk, maar ik weet dat dat in Zuid-Nederland ook zo werkt via de fanfare of de carnavalsvereniging.
pi_211252514
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
"iedereen werken" is overigens een bij uitstek links ideaal, een sociaal-democratisch land als Zweden is daarvoor bijvoorbeeld bij uitstek ingericht.
Iedereen werken is overigens ook bij uitstek Calvinistisch.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 12:55:47 #121
5428 crew  miss_sly
pi_211252515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
De sportverenigingen niet, maar die 3e vraag: zeer zeker. Het komt wel meer voor in onze kerk: hang als wildvreemde een hulpvraag op in de kerk en je krijgt meerdere aanmeldingen. En er wordt ook vrijwilligerswerk gedaan voor diverse bewoners van het verzorgingstehuis die helemaal geen lid zijn van onze kerk.

En hier werkt dat via de kerk, maar ik weet dat dat in Zuid-Nederland ook zo werkt via de fanfare of de carnavalsvereniging.
Via de kerk, dat geloof ik wel. Dat vind ik dan ook bij uitstek de plek waar zoiets vandaan komt. Dat betekent niet dat conservatief dús meer is van omzien naar elkaar. Een klein deel van conservatief, het gelovige deel, is daarvan.

Ik kom uit het zuiden van Nederland en ik herken het bepaald niet, dat er vanuit de fanfare of carnavalsvereniging geheel zonder banden met iets of iemand allerleij vrijwilligerswerk wordt gedaan.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 12:56:10 #122
236264 crew  capricia
pi_211252522
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Iedereen werken is ook bij uitstek Calvinistisch.
En dus ook conservatief, mag ik dat zo zeggen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 november 2023 @ 12:57:17 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211252530
quote:

[..]
Zeker niet, vrouwen moeten thuis voor de kinderen zorgen is de calvinistische opvatting, dat is ook een van de redenen waarom Nederland relatief weinig geemancipeerd is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211252534
quote:

[..]
Nee, niet echt. Individualistisch wel. Bij calvinistisch past dat in elk huishouden gewerkt wordt en de broek zelf op kan houden, niet per idividu.
pi_211252539
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:56 schreef capricia het volgende:

[..]
En dus ook conservatief, mag ik dat zo zeggen?
Ja, I guess? Ik weet het niet. Rentenieren zou je ook conservatief kunnen noemen, maar dat staat daar dan haaks op.
pi_211252549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zeker niet, vrouwen moeten thuis voor de kinderen zorgen is de calvinistische opvatting, dat is ook een van de redenen waarom Nederland relatief weinig geemancipeerd is.
Oh ja, dat is wel een goed punt, ik had beter kunnen zeggen elke man werken.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 13:01:25 #127
5428 crew  miss_sly
pi_211252572
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat lijkt me dan weer niet een D66 standpunt.
pi_211252676
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hah, nee inderdaad.
  vrijdag 10 november 2023 @ 13:19:52 #129
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211252772
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het liberale idee is dat je het best net te veel arbeidsaanbod hebt zodat de lonen wat gedrukt worden en je internationaal concurrerend blijft. De kleine groep die geen werk kan vinden kan dan via belastingen (dmv uitkeringen) gecompenseerd worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 10 november 2023 @ 13:24:45 #130
346939 Janneke141
pi_211252817
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Chris Stoffer joined the chat.
pi_211252967
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:05 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Jullie willen dat EU-lidstaten niet met elkaar concurreren op belasting- en arbeidsregels. Verder stellen jullie Europese belastingen voor en moeten we op Europees niveau ook schulden delen, iets waar Nederland al jaren tegen is. Kan het zijn dat de EU daar beter van wordt, maar Nederland er slechter uitkomt?

"Ja, maar je moet ook kijken naar het Europese belang, want dat is ook het Nederlandse belang."
https://www.nu.nl/intervi(...)de-schuld-geven.html
Dit vind ik wel een heel bijzondere standpunt. Mij lijkt het erg tegenstrijdig.
Tsja. Volgens mij ziet Volt het als volgt.
Schulden delen zal Nederland inderdaad kosten, en de EU opleveren (van Nederland). Maar als Nederland uit de EU stapt, dan kost het dat Nederland nog veel meer. Europa moet meer een eenheid worden, om een goede positie te behouden tov van de VS en China (en over niet heel lang India bijv).
pi_211252978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Chris Stoffer joined the chat.
Sophia Stoffer (de vrouw van Chris) is een werkende moeder: https://www.terdege.nl/ar(...)is-vallen-en-opstaan
pi_211253090
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Terug naar het gezin, meer gemeenschapszin, meer eigen cultuur, meer omkijken naar de ander, minder slachtofferschap en meer verantwoordelijkheid nemen.
Als er een groep is in Nederland die het slachtofferschap omarmt heeft is het wel rechts autochtoon Nederland.
  vrijdag 10 november 2023 @ 14:03:39 #134
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211253114
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als er een groep is in Nederland die het slachtofferschap omarmt heeft is het wel rechts autochtoon Nederland.
Als er een groep in Nederland is die alleen denkt aan het eigenbelang is het wel de conservatieve stemmer.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 10 november 2023 @ 14:06:15 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211253136
Meer "eigen cultuur". Wat houdt dat precies in?
pi_211253195
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:06 schreef Hexagon het volgende:
Als je het Omtzigt vraagt....koeien in het landschap.
  vrijdag 10 november 2023 @ 14:13:50 #137
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211253197
quote:
Minder buitenlandse cultuur. :D
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  vrijdag 10 november 2023 @ 14:16:05 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211253224
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
'
Die hebben zelfs een omroep die 'ongehoord Nederland' heet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211253283
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, Omtzigt staat op boergebied juist best ver van BBB af. Ze willen een snelle krimp van de veestapel: https://www.boerderij.nl/(...)et-een-knock-out-bod
  vrijdag 10 november 2023 @ 14:23:59 #140
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211253293
quote:
Minder Marrekanen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 10 november 2023 @ 14:24:40 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211253296
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik hoor het graag van onze Pietje.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 14:27:50 #142
5428 crew  miss_sly
pi_211253324
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, Omtzigt staat op boergebied juist best ver van BBB af. Ze willen een snelle krimp van de veestapel: https://www.boerderij.nl/(...)et-een-knock-out-bod
Varkens en vleeskalveren. Duurzaam met runderen is een heel ander verhaal.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 14:30:27 #143
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_211253353
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Terug naar het gezin, meer gemeenschapszin, meer eigen cultuur, meer omkijken naar de ander, minder slachtofferschap en meer verantwoordelijkheid nemen.
Terug naar het gezin, meer eigen cultuur en minder slachtofferschap maar wel meer omzien naar elkaar? Dus alleen omzien naar mensen die zo zijn zoals jijzelf. Prachtig idee.
pi_211253401
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zou dat een vast standpunt zijn of ook weer tijdelijk (tot er een lobbyist langskomt)?
pi_211253464
quote:
Precies die eigen cultuur waarop continu weer op moet worden bezuinigd door rechts.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211253788
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Precies die eigen cultuur waarop continu weer op moet worden bezuinigd door rechts.
Nou ja, het betekent effectief gewoon 'weg met migranten en mensen met een kleurtje horen er niet bij' natuurlijk. Het zal niet gaan om het verbieden van Netflix en Amerikaanse films in bioscopen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211253815
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 10:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is dan best vreemd want NSC voert gewoon centrumrechts economisch beleid.
Daar kijken veel mensen allemaal niet naar.
  vrijdag 10 november 2023 @ 15:32:48 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211253860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, het betekent effectief gewoon 'weg met migranten en mensen met een kleurtje horen er niet bij' natuurlijk. Het zal niet gaan om het verbieden van Netflix en Amerikaanse films in bioscopen.
Misschien lobbyen voor een apart stukje Netflix waar alleen blanken te zien zijn of je donkere mensen hooguit tegenkomt in de rol van hardwerkend agrarisch personeel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 10 november 2023 @ 15:40:30 #149
346939 Janneke141
pi_211253920
quote:
Pieten weer zwart schminken.
  vrijdag 10 november 2023 @ 15:48:07 #150
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211253954
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Uitzetten die hap door middel van het vliegtuig, het vlot en de viets.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')