Ik vraag me ook af wat overblijft van de BBB wanneer die een flink tegenvallende verkiezingsuitslag te verwerken krijgen, het zou me niks verbazen wanneer de helft van de 16 1e Kamer leden na de verkiezingen direct overspringt naar de partij van Omtzigtquote:Op maandag 6 november 2023 15:56 schreef xpompompomx het volgende: Ben wel benieuwd of een dergelijke coalitie een lang leven beschoren is overigens.
Om nog maar te zwijgen van een fout clubje als Ja21quote:Op maandag 6 november 2023 15:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk het niet. Zowel NSC als BBB bestaat uit onbewezen opportunisten. Dat gaat sowieso voor problemen zorgen.
Daar wil Omtzigt zich nog steeds niet over uitlaten..quote:
Zelfs geen echtscheiding meer. Dat is haast middeleeuws. Iemand tegen zin/haar wil gevangen houden in een huwelijk. Ook heel slecht voor de ontwikkeling van een kind.quote:Op maandag 6 november 2023 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat stond de SGP nog te bepleiten:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-gezin-meer-centraal
Godzijdank zit er geen neo-liberale D66 bijquote:Op maandag 6 november 2023 16:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gooi de tweet er ff nog een keer in zodat ik niet iedere keer hoef terug te bladeren naar een voorgaand topic: [ twitter ]
Hopelijk krabben potentiële NSC stemmers die denken dat het een middenpartij is zich door deze uitspraak ook nog even goed acht de oren.quote:Op maandag 6 november 2023 16:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nou was ik al niet van plan om op NSC te stemmen, maar deze info versterkt dat voornemen alleen maar.
Moeten ze het om te beginnen eerst meekrijgen.quote:Op maandag 6 november 2023 16:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hopelijk krabben potentiële NSC stemmers die denken dat het een middenpartij is zich door deze uitspraak ook nog even goed acht de oren.
Joh, de VVD staat te springen om eindelijk eens met Blonde Dollie ni zee te kunnen gaan.quote:Op maandag 6 november 2023 16:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moeten ze het om te beginnen eerst meekrijgen.
Maar daarnaast denk/vrees ik eigenlijk dat een flinke bult ontevreden kiezers prima kan leven met deze coalitie. Omdat ze zelf ook rechts van het midden zitten. En wellicht zelfs ook een stem op BBB of JA21 overwegen.
Ben benieuwder hoe VVD-stemmers hier over denken. Al vinden die een kabinet "over rechts" wellicht ook niet persé vervelend
Mwah tis natuurlijk wel de natte droom van een hoop boomers die snakken naar de jaren 50 van de vorige eeuw.quote:Op maandag 6 november 2023 16:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hopelijk krabben potentiële NSC stemmers die denken dat het een middenpartij is zich door deze uitspraak ook nog even goed acht de oren.
Blonde Dollie = Wilders toch?quote:Op maandag 6 november 2023 16:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Joh, de VVD staat te springen om eindelijk eens met Blonde Dollie ni zee te kunnen gaan.
Ik denk dat Geert indirect de reden is van deze uitspraak. Nu NSC en VVD de PVV nagenoeg zeker hebben uitgesloten, is er eigenlijk nauwelijks een coalitie denkbaar met NSC, maar zonder PvdA-GL (dat toont deze onzin-combinatie wel aan). De nul zetels van NSC in de Eerste Kamer bevorderen de positie van Omtzigt ook al niet, en dit is dan een manier om de zaak wat onder druk te zetten.quote:Op maandag 6 november 2023 16:16 schreef Nielsch het volgende:
Alleen PVV ontbreekt nog. Echt weer lullig voor Geert ook.
SGP en JA21 zullen graag meedoen, het CDA kan ik me niet van voorstellen dat die als ze 4-5 zetels krijgen in een minderheidskabinet gaan zitten.quote:
Ik vind Dilan helemaal niet leuk.quote:Op maandag 6 november 2023 16:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat Geert indirect de reden is van deze uitspraak. Nu NSC en VVD de PVV nagenoeg zeker hebben uitgesloten, is er eigenlijk nauwelijks een coalitie denkbaar met NSC, maar zonder PvdA-GL (dat toont deze onzin-combinatie wel aan). De nul zetels van NSC in de Eerste Kamer bevorderen de positie van Omtzigt ook al niet, en dit is dan een manier om de zaak wat onder druk te zetten.
Als Dilan leuk wil doen, zou ze nu moeten zeggen dat ze een minderheidskabinet met BBB en PvdA-GL niet uitsluit. Dat heeft in de Eerste Kamer al een meerderheid, en in de Tweede Kamer waarschijnlijk een zetel of 60. Dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren, maar daarmee kan je Pietertje flink laten zweten.
Heeft VVD de PVV uitgesloten? Dan heb ik dat gemist. Ik heb juist het gevoel dat ze wel weer een keer met PVV in zee willen.quote:Op maandag 6 november 2023 16:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat Geert indirect de reden is van deze uitspraak. Nu NSC en VVD de PVV nagenoeg zeker hebben uitgesloten, is er eigenlijk nauwelijks een coalitie denkbaar met NSC, maar zonder PvdA-GL (dat toont deze onzin-combinatie wel aan). De nul zetels van NSC in de Eerste Kamer bevorderen de positie van Omtzigt ook al niet, en dit is dan een manier om de zaak wat onder druk te zetten.
Als Dilan leuk wil doen, zou ze nu moeten zeggen dat ze een minderheidskabinet met BBB en PvdA-GL niet uitsluit. Dat heeft in de Eerste Kamer al een meerderheid, en in de Tweede Kamer waarschijnlijk een zetel of 60. Dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren, maar daarmee kan je Pietertje flink laten zweten.
Niets. Oude wijn, nieuwe zakken. Mooie holle frasen van de heer Omtzigt. Aap komt uit de mouw.quote:Op maandag 6 november 2023 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn motivatie om te stemmen daalt elke keer een beetje.wat moet ik hier nou mee
Vrijdag was er een radio debat waarin Yesligoz en Wilders elkaar flink affakelden. Yesligoz stelde dat Wilders het land naar de vernieling helpt, hij reageerde met dezelfde reactie naar haar.quote:Op maandag 6 november 2023 16:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heeft VVD de PVV uitgesloten? Dan heb ik dat gemist. Ik heb juist het gevoel dat ze wel weer een keer met PVV in zee willen.
Ach ja. Verkiezingstijd.quote:Op maandag 6 november 2023 16:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vrijdag was er een radio debat waarin Yesligoz en Wilders elkaar flink affakelden. Yesligoz stelde dat Wilders het land naar de vernieling helpt, hij reageerde met dezelfde reactie naar haar.
Minister Nanninga in het kabinet Omtzigt I.quote:Op maandag 6 november 2023 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn motivatie om te stemmen daalt elke keer een beetje.wat moet ik hier nou mee
Die kan mooi Immigratie doen, ze is een expert op dobberende mensen.quote:Op maandag 6 november 2023 16:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Minister Nanninga in het kabinet Omtzigt I.
Hij was i.i.g. zelf mede debet aan het onstaan ervan.quote:Op maandag 6 november 2023 16:51 schreef Nielsch het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat Pieter vooral voor eigen gewin zo is mee gaan varen op de toeslagenstrijd van Renske Leijten. Lekker pronken met haar veren. Al die slachtoffers kunnen hem volgens mij weinig boeien.
Wat een eng clubjequote:Op maandag 6 november 2023 16:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gooi de tweet er ff nog een keer in zodat ik niet iedere keer hoef terug te bladeren naar een voorgaand topic: [ twitter ]
centrum rechts is goed mogelijk hoor ik netquote:
Als je overweegt om NSC te stemmen: bedenken of je ermee kan leven dat genoemde (minderheids)coalitie de voorkeur heeft van Omtzigtquote:Op maandag 6 november 2023 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
of Minister President Timmermansquote:Op maandag 6 november 2023 16:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als je overweegt om NSC te stemmen: bedenken of je ermee kan leven dat genoemde (minderheids)coalitie de voorkeur heeft van Omtzigt
Programmatisch en ideologisch staan de VVD en GL-PvdA nou eenmaal een heul eind uit elkaar. Ik zou het vreemd vinden als die elkaar lekker op zouden zoeken in campagnetijd.quote:Op maandag 6 november 2023 16:47 schreef Nielsch het volgende:
Ook fucking dom van Timmermans om stelselmatig de VVD uit te sluiten terwijl die partij gewoon nodig is voor een coalitie. Nu Pieter duidelijk is dat hij niet met GLPvdA wil staat Frans wel echt heel alleen.
Niet "goed mogelijk" want een minderheidskabinet. Wel de voorkeur van Omtzigt.quote:Op maandag 6 november 2023 16:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
centrum rechts is goed mogelijk hoor ik net
VVD, NSC, BBB, CDA, SGP, JA21
Heeft duidelijk niet de voorkeur van Omtzigt.quote:Op maandag 6 november 2023 16:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of Minister President Timmermans
Dat is nu precies het gedeelte waarom ik nooit op hem ga stemmen, ik ben ook zijn acties tijdens MH 17 niet vergeten.quote:Op maandag 6 november 2023 16:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij was i.i.g. zelf mede debet aan het onstaan ervan.
De enige oplossing is dus dat PvdA-GL de grootste wordt...quote:Op maandag 6 november 2023 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Programmatisch en ideologisch staan de VVD en GL-PvdA nou eenmaal een heul eind uit elkaar. Ik zou het vreemd vinden als die elkaar lekker op zouden zoeken in campagnetijd.
Maar als de verkiezingsuitslag er naar is zijn beide partijen pragmatisch genoeg om met elkaar om tafel te gaan zitten hoor. Maar zoals het er nu naar uitziet zal de VVD en NSC eerst naar rechts kijken, dan naar een rechts minderheidskabinet en als dat allemaal niet lukt pas eens een keer de kant van Franske op.
Gewoon Dieren joh.quote:Op maandag 6 november 2023 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Idem hier.quote:Op maandag 6 november 2023 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is nu precies het gedeelte waarom ik nooit op hem ga stemmen, ik ben ook zijn acties tijdens MH 17 niet vergeten.
Dossiervreten is een ding maar het veel te overtuigd van het eigen gelijk zijn (en zijn reacties als hij daarop aangesproken wordt) zijn voor mij diskwalificaties.
Dat zit er momenteel niet echt in, het lijkt eerder op VVD als grootste gevolgd door NSC en PvdA/GLquote:Op maandag 6 november 2023 16:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enige oplossing is dus dat PvdA-GL de grootste wordt...
wie wordt dan de minister voor stikstof??quote:Op maandag 6 november 2023 16:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van mij mag datquote:Op maandag 6 november 2023 16:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik stem voor mensen en voor Nederland. Dieren horen daar wel bij maar kunnen voor mij niet het leidende voorwerp van een partij zijn.quote:
Bij De Hond en I&O is VVD nog maar 1 zetel groter dan PvdA-GL, alleen Ipsos is echt een vreemde eend in de bijt momenteel. Dus dit is wel een heel stellige bewering, ik geef VVD, NSC en PvdA-GL echt nog evenveel kans.quote:Op maandag 6 november 2023 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zit er momenteel niet echt in, het lijkt eerder op VVD als grootste gevolgd door NSC en PvdA/GL
I&O 24/10:quote:Op maandag 6 november 2023 16:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van mij mag dat
Maar of die kans erg groot is?
Het is slechts mijn mening. En ik hield toch echt genoeg slagen om de armquote:Op maandag 6 november 2023 17:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij De Hond en I&O is VVD nog maar 1 zetel groter dan PvdA-GL, alleen Ipsos is echt een vreemde eend in de bijt momenteel. Dus dit is wel een heel stellige bewering, ik geef VVD, NSC en PvdA-GL echt nog evenveel kans.
Laat je niet misleiden door de naam.quote:Op maandag 6 november 2023 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik stem voor mensen en voor Nederland. Dieren horen daar wel bij maar kunnen voor mij niet het leidende voorwerp van een partij zijn.
Dank voor de cijfers!quote:Op maandag 6 november 2023 17:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
I&O 24/10:
NSC: 27 (+1)
VVD: 26 (-1)
PvdA-GL: 25 (-1)
Dus ja, dat valt binnen de foutmarge.
Zoals collega @trein2000 het uitdrukt "Parijs is nog ver"quote:Op maandag 6 november 2023 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank voor de cijfers!
Ik ben vooralsnog sceptisch, maar er is kennelijk wel een kans.
Dat gaat wel over als PvdA-GL de grootste is, de grootste passeren gebeurt echt bijna nooit. Dus dan gaat Omtzigt wel met ze aan tafel.quote:Op maandag 6 november 2023 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is slechts mijn mening. En ik hield toch echt genoeg slagen om de arm
Maar dan nog, als Omtzigt niet wil meewerken aan een PvdA/GL regering, zogezegd, dan houdt het wel aardig op, denk ik.
De grootste heeft meestal ook wel meer dan een stuk of 26 zetels natuurlijk.quote:Op maandag 6 november 2023 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat wel over als PvdA-GL de grootste is, de grootste passeren gebeurt echt bijna nooit. Dus dan gaat Omtzigt wel met ze aan tafel.
Zo bedoel ik het niet. Als Omtzigt niet wil met PvdA/GL dan kun je hem niet dwingen en ik denk niet dat PvdA/GL, zoals het er nu uitziet, een regering kan vormen zonder NSC. Omtzigt staat ook niet bekend als een erg flexibel mens, zeg maar.quote:Op maandag 6 november 2023 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat wel over als PvdA-GL de grootste is, de grootste passeren gebeurt echt bijna nooit. Dus dan gaat Omtzigt wel met ze aan tafel.
Dat klopt wel, maar de grootste mag gewoon beginnen met de onderhandelingen over het algemeen. Dat zal nu echt niet anders zijn. Ook niet als meneer Omtzigt wat anders wil, terwijl hij niet de grootste is.quote:Op maandag 6 november 2023 17:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De grootste heeft meestal ook wel meer dan een stuk of 26 zetels natuurlijk.
Nee, maar zo hard staat hij er denk ik ook weer niet in, stond laatst enorm te slijmen met Timmermans in het 1 op 1 debat, waren vooral gelijkenissen aan het zoeken.quote:Op maandag 6 november 2023 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet. Als Omtzigt niet wil met PvdA/GL dan kun je hem niet dwingen en ik denk niet dat PvdA/GL, zoals het er nu uitziet, een regering kan vormen zonder NSC. Omtzigt staat ook niet bekend als een erg flexibel mens, zeg maar.
We zullen het wel zien maar het feit dat hij dit als optie noemt vind ik persoonlijk erg raar, als je als centrum partij de positie van meest linkse partij wil gaan innemen in een hard rechtste regering dan speel je toch een vreemd spelquote:Op maandag 6 november 2023 17:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar zo hard staat hij er denk ik ook weer niet in, stond laatst enorm te slijmen met Timmermans in het 1 op 1 debat, waren vooral gelijkenissen aan het zoeken.
Gaat Omtzigt erom dat ie deel is van de nieuwe regering en minsters kan leveren op financien, sociale zaken , volkshuisvesting en indien mogelijk MPquote:Op maandag 6 november 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zullen het wel zien maar het feit dat hij dit als optie noemt vind ik persoonlijk erg raar, als je als centrum partij de positie van meest linkse partij wil gaan innemen in een hard rechtste regering dan speel je toch een vreemd spel
Tis natuurlijk sowieso al raar te denken dat Omtzigt "midden" of zelfs onwaarschijnlijker nog "linksig" is al je kijkt naar de partij waar hij vandaan komt en naar zijn stemgedrag in de TK sinds hij zich afgesplitst heeft van het CDA.quote:Op maandag 6 november 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zullen het wel zien maar het feit dat hij dit als optie noemt vind ik persoonlijk erg raar, als je als centrum partij de positie van meest linkse partij wil gaan innemen in een hard rechtste regering dan speel je toch een vreemd spel
Onzin. Hij geeft duidelijk en niet mis te verstaan zijn voorkeur aan.quote:Op maandag 6 november 2023 17:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Gaat Omtzigt erom dat ie deel is van de nieuwe regering en minsters kan leveren op financien, sociale zaken en indien mogelijk MP
Omtzigt wil nederland veranderen en of dat over links of over rechts moet , als je de helft van de zetels hebt maakt dat niet zoveel uit
Omtzigt gaat het toeslagenstelsel afschaffen
Maakt niet uitquote:Op maandag 6 november 2023 17:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onzin. Hij geeft duidelijk en niet mis te verstaan zijn voorkeur aan.
Omtzigt is niet @michaelmoore al schijn jij dat graag te denken..quote:Op maandag 6 november 2023 17:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maakt niet uit
Omtzigt wil nederland veranderen en of dat over links of over rechts moet , als je de helft van de zetels hebt maakt dat niet zoveel uit
Gaat Omtzigt erom dat ie deel is van de nieuwe regering en minsters kan leveren op financien, sociale zaken , volkshuisvesting en indien mogelijk MP, maar dat hoeft niet eens persee
Omtzigt gaat het toeslagenstelsel afschaffen en woningbouw doen
Hoe dan? En hoe precies gaat hij de afbraak van de VVD omkeren door samen met de VVD te gaan regeren? En waarom is er geen mea culpa daar hij zelf vrolijk meegedaan heeft aan die afbraak als CDA Kamerlid?quote:Op maandag 6 november 2023 17:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maakt niet uit
Omtzigt gaat het toeslagenstelsel afschaffen en woningbouw doen
Ja dat denk ik welquote:Op maandag 6 november 2023 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe dan? En hoe precies gaat hij de afbraak van de VVD omkeren door samen met de VVD te gaan regeren?
DUs we gaan de mensen die het veroorzaakt hebben geloven op hun blauwe oogjes dat ze het dit keer wel goed gaan doen? Dat lijkt mij wel enorm naief.quote:Op maandag 6 november 2023 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel
VVD ziet ok wel dat er veel beslissingen uit het verleden niet goed waren
HOE DAN?quote:Op maandag 6 november 2023 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel
vooral de Stef Blok veranderingen
Omtzigt gaat werken weer lonend maken , dan hoeft het minimumloon niet echt omhoog
de arbeidskorting ZEEEEEER fors omhoogquote:
quote:Arbeidskorting
U heeft recht op de arbeidskorting als u loon, winst uit een onderneming of resultaat uit overige werkzaamheden heeft. .
De hoogte van deze heffingskorting is afhankelijk van de hoogte van uw inkomsten.
In 2023 is de maximale arbeidskorting ¤ 5.052 (was ¤ 4.260 in 2022).
Vanaf een inkomen van ¤ 37.697 (was ¤ 36.650 in 2022) wordt de arbeidskorting steeds lager.
Het afbouwpercentage bedraagt 6,51% (was 5,86% in 2022).
Let op: het kabinet verhoogt de arbeidskorting en introduceert een ander opbouwtraject.
En het gat wat dat oplevert? Oh, is dat het gedeelte waar iedereen een stapje harder moet gaan lopen of zo? Kortom, minder diensten? Oh, wacht, dat klopt want Omtzigt wil snoeien in de ambtenaren.quote:Op maandag 6 november 2023 17:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de arbeidskorting ZEEEEEER fors omhoog
Dus de toeslagen gaan niet weg maar worden lager? Je draait nog harder dan Omtzigt op een draaitafel.quote:Op maandag 6 november 2023 17:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de arbeidskorting ZEEEEEER fors omhoog
van 5% naar 10% dat maakt ook de weg vrij voor lagere toeslagen
over de eerste 10.000 euro bruto geen belasting en premie heffingquote:Op maandag 6 november 2023 17:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En het gat wat dat oplevert? Oh, is dat het gedeelte waar iedereen een stapje harder moet gaan lopen of zo? Kortom, minder diensten? Oh, wacht, dat klopt want Omtzigt wil snoeien in de ambtenaren.
Dat zal niet in 4 jaar kunnen he dat weet jij ook wel, maar over 10 jaar bestaan er geen toeslagen meer dan ook geen HRAquote:Op maandag 6 november 2023 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus de toeslagen gaan niet weg maar worden lager? Je draait nog harder dan Omtzigt op een draaitafel.
Dat kan wel degelijk alleen moet je dan wel een fucking plan hebben voordat je begint te blaaten en populistisch gaat lopen doen. En dat is er niet.quote:Op maandag 6 november 2023 17:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zal niet in 4 jaar kunnen he dat weet jij ook wel
Dat kan niet in 4 jaar in 8 jaar welquote:Op maandag 6 november 2023 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan wel degelijk alleen moet je dan wel een fucking plan hebben voordat je begint te blaaten en populistisch gaat lopen doen. En dat is er niet.
Dat mag uiteraard.quote:Op maandag 6 november 2023 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik stem voor mensen en voor Nederland. Dieren horen daar wel bij maar kunnen voor mij niet het leidende voorwerp van een partij zijn.
veel dieren hebben kaken dus dat klopt welquote:Op maandag 6 november 2023 17:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat mag uiteraard.
PvdD stelt punten over dieren aan de kaak, anders doet niemand het.
En we weten allemaal hoe goed dat af is gelopen.quote:Op maandag 6 november 2023 17:32 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, dat minderheidskabinet waar Omtzigt het over heeft is gewoon een kopie van Rutte 1, minderheid met gedoogsteun van de PVV alleen dan nu over fundamentalistisch en extreem rechts.
Maar dan zonder Rutte , zonder Hoekstraquote:Op maandag 6 november 2023 17:32 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, dat minderheidskabinet waar Omtzigt het over heeft is gewoon een kopie van Rutte 1, minderheid met gedoogsteun van de PVV alleen dan nu over fundamentalistisch en extreem rechts.
Ach wie weet, mischien komt het zoverl als Omtzigt 4 net als Rutte hoewel ik betwijfel of Omtzigt Rutte's flexibiliteit heeftquote:Op maandag 6 november 2023 17:33 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En we weten allemaal hoe goed dat af is gelopen.
Drama dus.quote:Op maandag 6 november 2023 17:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar dan zonder Rutte , zonder Hoekstra
en met Omtzigt
laten we hopen van nietquote:Op maandag 6 november 2023 17:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach wie weet, mischien komt het zoverl als Omtzigt 4 net als Rutte hoewel ik betwijfel of Omtzigt Rutte's flexibiliteit heeft
Extreem rechts aan de macht zonder Rutte en Hoekstra? Dat lijkt mij nogal logisch, die zouden daar niet aan beginnen, dat hebben ze al 2 keer bewezen.quote:Op maandag 6 november 2023 17:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar dan zonder Rutte , zonder Hoekstra
en met Omtzigt
Ik vind het buitengewoon merkwaardig hoe sommigen Omtzigt lijken te beschouwen als een soort Messias, die de langverwachte verandering gaat realiseren.quote:Op maandag 6 november 2023 17:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach wie weet, mischien komt het zoverl als Omtzigt 4 net als Rutte hoewel ik betwijfel of Omtzigt Rutte's flexibiliteit heeft
Het is een terugkerend patroon in Nederland sinds Fortuyn.quote:Op maandag 6 november 2023 17:39 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vind het buitengewoon merkwaardig hoe sommigen Omtzigt lijken te beschouwen als een soort Messias, die de langverwachte verandering gaat realiseren.
Laten we VVD eerste 4 jaar voordeel van twijfel geven daarna hebben ze 8 jaar er niets aan gedaan. Vorige verkiezingscampagne zeiden ze ook ja we gaan dit en dat oplossen. Als je dan mevrouw Hermans bij WNL hoort roepen dat sleutel tot oplossen van woningtekort het beperken van migratie is dan heeft VVD echt nul zelfreflectie getoond.quote:Op maandag 6 november 2023 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel
vooral de Stef Blok veranderingen
Omtzigt gaat werken weer lonend maken , dan hoeft het minimumloon niet echt omhoog
De beide kamers beginnen ook aardig vervuild te raken met de residuen van de voorgaande rechtse Messiassen.quote:Op maandag 6 november 2023 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
HOE DAN?
Het is ook gvd altijd hetzelfde in Nederland, men loopt weer als een idioot achter een messias aan zonder ook maar een keer te vragen en door te vragen "Hoe dan"
Die sprak in ieder geval nog uit dat hij premier wilde worden.quote:Op maandag 6 november 2023 17:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is een terugkerend patroon in Nederland sinds Fortuyn.
Wilders lukte het niet, Sjerrie lukte het niet, de frikadellenmevrouw lukte het niet, maar Pieter gaat Nederland nu echt veranderen in een rechtse utopie! Nu echt!quote:Op maandag 6 november 2023 17:39 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vind het buitengewoon merkwaardig hoe sommigen Omtzigt lijken te beschouwen als een soort Messias, die de langverwachte verandering gaat realiseren.
En wie was er ook alweer de grootste regeringspartij in de afgelopen 4 regeringen die wat had kunnen doen aan migratie? De naam ontschiet mij even. En wie was hun favoriete coalitie partner?quote:Op maandag 6 november 2023 17:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Laten we VVD eerste 4 jaar voordeel van twijfel geven daarna hebben ze 8 jaar er niets aan gedaan. Vorige verkiezingscampagne zeiden ze ook ja we gaan dit en dat oplossen. Als je dan mevrouw Hermans bij WNL hoort roepen dat sleutel tot oplossen van woningtekort het beperken van migratie is dan heeft VVD echt nul zelfreflectie getoond.
Het is elk keer zelfde liedje, mooie dingen roepen in campagne en als ze regeren zijn ze er alleen op gericht om zoveel mogelijk geld in eigen zakken te vullen.
Met daarnaast prima plannen over klimaat, asiel en oa pilots basisinkomen.quote:Op maandag 6 november 2023 17:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat mag uiteraard.
PvdD stelt punten over dieren aan de kaak, anders doet niemand het.
Ja maar hij heeft de toeslagenaffaire opgelost (aldus een van mijn zwakzinnige collega’s)quote:Op maandag 6 november 2023 17:39 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Mijn medeleven dat je daar mee moet werken.quote:Op maandag 6 november 2023 17:59 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft de toeslagenaffaire opgelost (aldus een van mijn zwakzinnige collega’s)
Er moeten zaken veranderen , die zaken gaan boven de partijenquote:Op maandag 6 november 2023 17:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Laten we VVD eerste 4 jaar voordeel van twijfel geven daarna hebben ze 8 jaar er niets aan gedaan. Vorige verkiezingscampagne zeiden ze ook ja we gaan dit en dat oplossen. Als je dan mevrouw Hermans bij WNL hoort roepen dat sleutel tot oplossen van woningtekort het beperken van migratie is dan heeft VVD echt nul zelfreflectie getoond.
Het is elk keer zelfde liedje, mooie dingen roepen in campagne en als ze regeren zijn ze er alleen op gericht om zoveel mogelijk geld in eigen zakken te vullen.
Toch een tamelijk gangbare gedachte onder rechts, wereldwijd.quote:Op maandag 6 november 2023 17:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wie was er ook alweer de grootste regeringspartij in de afgelopen 4 regeringen die wat had kunnen doen aan migratie? De naam ontschiet mij even. En wie was hun favoriete coalitie partner?
Maar nu, NU, hebben we het lek boven, hoor, echt waar. We hebben eindelijk de oorzaak gevonden van alle problemen: Immigranten![]()
Klinkt wel bekend, eigenlijk....
Migranten zijn noodzaak , ze moeten een werk vergunning krijgenquote:Op maandag 6 november 2023 18:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch een tamelijk gangbare gedachte onder rechts, wereldwijd.
Leuk dat de zaken gaan boven de partijen. Maar het zijn wel de partijen die het moeten regelen en dan is het logisch dat je kijkt naar welke partijen zich betrouwbaar tonen en de problemen ook ECHT aanpakken.quote:Op maandag 6 november 2023 18:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er moeten zaken veranderen , die zaken gaan boven de partijen
Het verschil tussen ZZP ers en werknemers moet verkleint worden
anders is over 10 jaar iedereen ZZP
De belastingdienst weet zelf het verschil nu niet meer
dus moet het verschil weg, nagenoeg weg
Ik stem ook voor een lagere pensioenleeftijd, dan ben ik sneller van ze af.quote:Op maandag 6 november 2023 18:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn medeleven dat je daar mee moet werken.
VVD gaat mee regeren , daar doe je niets aanquote:Op maandag 6 november 2023 18:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Leuk dat de zaken gaan boven de partijen. Maar het zijn wel de partijen die het moeten regelen en dan is het logisch dat je kijkt naar welke partijen zich betrouwbaar tonen en de problemen ook ECHT aanpakken.
VVD - onbetrouwbaar - check
VVD - pakt problemen niet aan - check
Ik snap echt niet hoe jij dan nog gelooft dat VVD dit wel gaat oplossen? Klimaat, migratie, woningbouw, bestaanszekerheid, sociale zaken; allemaal dingen die VVD op lange baan heeft geschoven tot het echt echt echt niet meer kon en dan nog schuiven ze het weer verderop.
penisoenleeftijd gaat naar de 72 jaarquote:Op maandag 6 november 2023 18:03 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik stem ook voor een lagere pensioenleeftijd, dan ben ik sneller van ze af.
Misschien, maar dat betekent niet dat we het moeten toejuichen. Er zal heel veel daadkracht van andere partijen moeten komen wil er iets veranderen want van VVD gaat het niet komen. De mensen daar zijn hartstikke tevreden met hoe het gaat. De bedrijven zijn wat rijker geworden, de high class in Nederland heeft hun vermogen alleen maar groter zien worden.quote:Op maandag 6 november 2023 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
VVD gaat mee regeren , daar doe je niets aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |