abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211213121
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond

Excuses. Ik had niet door dat ik de laatste post had.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211213128
quote:
2s.gif Op maandag 6 november 2023 15:56 schreef xpompompomx het volgende: Ben wel benieuwd of een dergelijke coalitie een lang leven beschoren is overigens.
Ik vraag me ook af wat overblijft van de BBB wanneer die een flink tegenvallende verkiezingsuitslag te verwerken krijgen, het zou me niks verbazen wanneer de helft van de 16 1e Kamer leden na de verkiezingen direct overspringt naar de partij van Omtzigt :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2023 16:01:02 ]
pi_211213129
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 15:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Denk het niet. Zowel NSC als BBB bestaat uit onbewezen opportunisten. Dat gaat sowieso voor problemen zorgen.
Om nog maar te zwijgen van een fout clubje als Ja21 :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 6 november 2023 @ 16:01:12 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211213131
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Wie gaat de premier worden?
Daar wil Omtzigt zich nog steeds niet over uitlaten..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211213135
Omtzigt plaatst zich hiermee toch vooral in een betere onderhandelingspositie tegenover Timmermans? Blijkbaar heeft hij daar meer schrik van dan Yesilgoz.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_211213153
Hier het fragment
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 6 november 2023 @ 16:03:37 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211213156
Gooi de tweet er ff nog een keer in zodat ik niet iedere keer hoef terug te bladeren naar een voorgaand topic:
twitter
pi_211213163
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 15:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat stond de SGP nog te bepleiten:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-gezin-meer-centraal
Zelfs geen echtscheiding meer. Dat is haast middeleeuws. Iemand tegen zin/haar wil gevangen houden in een huwelijk. Ook heel slecht voor de ontwikkeling van een kind.
  maandag 6 november 2023 @ 16:06:32 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211213194
Nou was ik al niet van plan om op NSC te stemmen, maar deze info versterkt dat voornemen alleen maar.
pi_211213240
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 16:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gooi de tweet er ff nog een keer in zodat ik niet iedere keer hoef terug te bladeren naar een voorgaand topic: [ twitter ]
Godzijdank zit er geen neo-liberale D66 bij _O-
pi_211213280
Alleen PVV ontbreekt nog. Echt weer lullig voor Geert ook.
pi_211213307
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 16:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nou was ik al niet van plan om op NSC te stemmen, maar deze info versterkt dat voornemen alleen maar.
Hopelijk krabben potentiële NSC stemmers die denken dat het een middenpartij is zich door deze uitspraak ook nog even goed acht de oren.
  maandag 6 november 2023 @ 16:25:40 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211213367
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hopelijk krabben potentiële NSC stemmers die denken dat het een middenpartij is zich door deze uitspraak ook nog even goed acht de oren.
Moeten ze het om te beginnen eerst meekrijgen.

Maar daarnaast denk/vrees ik eigenlijk dat een flinke bult ontevreden kiezers prima kan leven met deze coalitie. Omdat ze zelf ook rechts van het midden zitten. En wellicht zelfs ook een stem op BBB of JA21 overwegen.

Ben benieuwder hoe VVD-stemmers hier over denken. Al vinden die een kabinet "over rechts" wellicht ook niet persé vervelend :P
pi_211213431
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 16:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Moeten ze het om te beginnen eerst meekrijgen.

Maar daarnaast denk/vrees ik eigenlijk dat een flinke bult ontevreden kiezers prima kan leven met deze coalitie. Omdat ze zelf ook rechts van het midden zitten. En wellicht zelfs ook een stem op BBB of JA21 overwegen.

Ben benieuwder hoe VVD-stemmers hier over denken. Al vinden die een kabinet "over rechts" wellicht ook niet persé vervelend :P
Joh, de VVD staat te springen om eindelijk eens met Blonde Dollie ni zee te kunnen gaan.
pi_211213461
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Mwah tis natuurlijk wel de natte droom van een hoop boomers die snakken naar de jaren 50 van de vorige eeuw.
  maandag 6 november 2023 @ 16:37:45 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211213465
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 16:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Joh, de VVD staat te springen om eindelijk eens met Blonde Dollie ni zee te kunnen gaan.
Blonde Dollie = Wilders toch?
Dat hebben ze al eens min of meer geprobeerd en dat liep niet naar wens af.

Overigens wordt de PVV niet genoemd door Omtzigt.
pi_211213468
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:16 schreef Nielsch het volgende:
Alleen PVV ontbreekt nog. Echt weer lullig voor Geert ook.
Ik denk dat Geert indirect de reden is van deze uitspraak. Nu NSC en VVD de PVV nagenoeg zeker hebben uitgesloten, is er eigenlijk nauwelijks een coalitie denkbaar met NSC, maar zonder PvdA-GL (dat toont deze onzin-combinatie wel aan). De nul zetels van NSC in de Eerste Kamer bevorderen de positie van Omtzigt ook al niet, en dit is dan een manier om de zaak wat onder druk te zetten.

Als Dilan leuk wil doen, zou ze nu moeten zeggen dat ze een minderheidskabinet met BBB en PvdA-GL niet uitsluit. Dat heeft in de Eerste Kamer al een meerderheid, en in de Tweede Kamer waarschijnlijk een zetel of 60. Dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren, maar daarmee kan je Pietertje flink laten zweten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_211213478
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 16:03 schreef capricia het volgende:
Hier het fragment
[ twitter ]
SGP en JA21 zullen graag meedoen, het CDA kan ik me niet van voorstellen dat die als ze 4-5 zetels krijgen in een minderheidskabinet gaan zitten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211213479
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:38 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk dat Geert indirect de reden is van deze uitspraak. Nu NSC en VVD de PVV nagenoeg zeker hebben uitgesloten, is er eigenlijk nauwelijks een coalitie denkbaar met NSC, maar zonder PvdA-GL (dat toont deze onzin-combinatie wel aan). De nul zetels van NSC in de Eerste Kamer bevorderen de positie van Omtzigt ook al niet, en dit is dan een manier om de zaak wat onder druk te zetten.

Als Dilan leuk wil doen,
zou ze nu moeten zeggen dat ze een minderheidskabinet met BBB en PvdA-GL niet uitsluit. Dat heeft in de Eerste Kamer al een meerderheid, en in de Tweede Kamer waarschijnlijk een zetel of 60. Dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren, maar daarmee kan je Pietertje flink laten zweten.
Ik vind Dilan helemaal niet leuk.
pi_211213500
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:38 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Als Dilan leuk wil doen, zou ze nu moeten zeggen dat ze een minderheidskabinet met BBB en PvdA-GL niet uitsluit. Dat heeft in de Eerste Kamer al een meerderheid, en in de Tweede Kamer waarschijnlijk een zetel of 60. Dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren, maar daarmee kan je Pietertje flink laten zweten.
Heeft VVD de PVV uitgesloten? Dan heb ik dat gemist. Ik heb juist het gevoel dat ze wel weer een keer met PVV in zee willen.
  Forum Admin maandag 6 november 2023 @ 16:45:47 #21
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211213504
Mijn motivatie om te stemmen daalt elke keer een beetje. :') wat moet ik hier nou mee
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211213510
Ook fucking dom van Timmermans om stelselmatig de VVD uit te sluiten terwijl die partij gewoon nodig is voor een coalitie. Nu Pieter duidelijk is dat hij niet met GLPvdA wil staat Frans wel echt heel alleen.
  maandag 6 november 2023 @ 16:48:13 #23
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211213516
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn motivatie om te stemmen daalt elke keer een beetje. :') wat moet ik hier nou mee
Niets. Oude wijn, nieuwe zakken. Mooie holle frasen van de heer Omtzigt. Aap komt uit de mouw.
pi_211213533
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Heeft VVD de PVV uitgesloten? Dan heb ik dat gemist. Ik heb juist het gevoel dat ze wel weer een keer met PVV in zee willen.
Vrijdag was er een radio debat waarin Yesligoz en Wilders elkaar flink affakelden. Yesligoz stelde dat Wilders het land naar de vernieling helpt, hij reageerde met dezelfde reactie naar haar.
pi_211213534
Ik krijg steeds meer het idee dat Pieter vooral voor eigen gewin zo is mee gaan varen op de toeslagenstrijd van Renske Leijten. Lekker pronken met haar veren. Al die slachtoffers kunnen hem volgens mij weinig boeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')