Ik vraag me ook af wat overblijft van de BBB wanneer die een flink tegenvallende verkiezingsuitslag te verwerken krijgen, het zou me niks verbazen wanneer de helft van de 16 1e Kamer leden na de verkiezingen direct overspringt naar de partij van Omtzigtquote:Op maandag 6 november 2023 15:56 schreef xpompompomx het volgende: Ben wel benieuwd of een dergelijke coalitie een lang leven beschoren is overigens.
Om nog maar te zwijgen van een fout clubje als Ja21quote:Op maandag 6 november 2023 15:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk het niet. Zowel NSC als BBB bestaat uit onbewezen opportunisten. Dat gaat sowieso voor problemen zorgen.
Daar wil Omtzigt zich nog steeds niet over uitlaten..quote:
Zelfs geen echtscheiding meer. Dat is haast middeleeuws. Iemand tegen zin/haar wil gevangen houden in een huwelijk. Ook heel slecht voor de ontwikkeling van een kind.quote:Op maandag 6 november 2023 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat stond de SGP nog te bepleiten:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-gezin-meer-centraal
Godzijdank zit er geen neo-liberale D66 bijquote:Op maandag 6 november 2023 16:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gooi de tweet er ff nog een keer in zodat ik niet iedere keer hoef terug te bladeren naar een voorgaand topic: [ twitter ]
Hopelijk krabben potentiële NSC stemmers die denken dat het een middenpartij is zich door deze uitspraak ook nog even goed acht de oren.quote:Op maandag 6 november 2023 16:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nou was ik al niet van plan om op NSC te stemmen, maar deze info versterkt dat voornemen alleen maar.
Moeten ze het om te beginnen eerst meekrijgen.quote:Op maandag 6 november 2023 16:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hopelijk krabben potentiële NSC stemmers die denken dat het een middenpartij is zich door deze uitspraak ook nog even goed acht de oren.
Joh, de VVD staat te springen om eindelijk eens met Blonde Dollie ni zee te kunnen gaan.quote:Op maandag 6 november 2023 16:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moeten ze het om te beginnen eerst meekrijgen.
Maar daarnaast denk/vrees ik eigenlijk dat een flinke bult ontevreden kiezers prima kan leven met deze coalitie. Omdat ze zelf ook rechts van het midden zitten. En wellicht zelfs ook een stem op BBB of JA21 overwegen.
Ben benieuwder hoe VVD-stemmers hier over denken. Al vinden die een kabinet "over rechts" wellicht ook niet persé vervelend
Mwah tis natuurlijk wel de natte droom van een hoop boomers die snakken naar de jaren 50 van de vorige eeuw.quote:Op maandag 6 november 2023 16:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hopelijk krabben potentiële NSC stemmers die denken dat het een middenpartij is zich door deze uitspraak ook nog even goed acht de oren.
Blonde Dollie = Wilders toch?quote:Op maandag 6 november 2023 16:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Joh, de VVD staat te springen om eindelijk eens met Blonde Dollie ni zee te kunnen gaan.
Ik denk dat Geert indirect de reden is van deze uitspraak. Nu NSC en VVD de PVV nagenoeg zeker hebben uitgesloten, is er eigenlijk nauwelijks een coalitie denkbaar met NSC, maar zonder PvdA-GL (dat toont deze onzin-combinatie wel aan). De nul zetels van NSC in de Eerste Kamer bevorderen de positie van Omtzigt ook al niet, en dit is dan een manier om de zaak wat onder druk te zetten.quote:Op maandag 6 november 2023 16:16 schreef Nielsch het volgende:
Alleen PVV ontbreekt nog. Echt weer lullig voor Geert ook.
SGP en JA21 zullen graag meedoen, het CDA kan ik me niet van voorstellen dat die als ze 4-5 zetels krijgen in een minderheidskabinet gaan zitten.quote:
Ik vind Dilan helemaal niet leuk.quote:Op maandag 6 november 2023 16:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat Geert indirect de reden is van deze uitspraak. Nu NSC en VVD de PVV nagenoeg zeker hebben uitgesloten, is er eigenlijk nauwelijks een coalitie denkbaar met NSC, maar zonder PvdA-GL (dat toont deze onzin-combinatie wel aan). De nul zetels van NSC in de Eerste Kamer bevorderen de positie van Omtzigt ook al niet, en dit is dan een manier om de zaak wat onder druk te zetten.
Als Dilan leuk wil doen, zou ze nu moeten zeggen dat ze een minderheidskabinet met BBB en PvdA-GL niet uitsluit. Dat heeft in de Eerste Kamer al een meerderheid, en in de Tweede Kamer waarschijnlijk een zetel of 60. Dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren, maar daarmee kan je Pietertje flink laten zweten.
Heeft VVD de PVV uitgesloten? Dan heb ik dat gemist. Ik heb juist het gevoel dat ze wel weer een keer met PVV in zee willen.quote:Op maandag 6 november 2023 16:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat Geert indirect de reden is van deze uitspraak. Nu NSC en VVD de PVV nagenoeg zeker hebben uitgesloten, is er eigenlijk nauwelijks een coalitie denkbaar met NSC, maar zonder PvdA-GL (dat toont deze onzin-combinatie wel aan). De nul zetels van NSC in de Eerste Kamer bevorderen de positie van Omtzigt ook al niet, en dit is dan een manier om de zaak wat onder druk te zetten.
Als Dilan leuk wil doen, zou ze nu moeten zeggen dat ze een minderheidskabinet met BBB en PvdA-GL niet uitsluit. Dat heeft in de Eerste Kamer al een meerderheid, en in de Tweede Kamer waarschijnlijk een zetel of 60. Dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren, maar daarmee kan je Pietertje flink laten zweten.
Niets. Oude wijn, nieuwe zakken. Mooie holle frasen van de heer Omtzigt. Aap komt uit de mouw.quote:Op maandag 6 november 2023 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn motivatie om te stemmen daalt elke keer een beetje.wat moet ik hier nou mee
Vrijdag was er een radio debat waarin Yesligoz en Wilders elkaar flink affakelden. Yesligoz stelde dat Wilders het land naar de vernieling helpt, hij reageerde met dezelfde reactie naar haar.quote:Op maandag 6 november 2023 16:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heeft VVD de PVV uitgesloten? Dan heb ik dat gemist. Ik heb juist het gevoel dat ze wel weer een keer met PVV in zee willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |