Opmerkelijk wel dat het verkiezingsprogramma van de SP nu beter is beoordeeld dan die van GL-PvdA. Dat had ik niet verwacht.quote:Op maandag 6 november 2023 10:28 schreef Hanca het volgende:
Maar 8 partijprogramma's blijven binnen de rechtstatelijke lijnen: https://www.volkskrant.nl(...)an-omtzigt~bb98769d/
Dat zijn ChristenUnie, D66, GroenLinks/Partij van de Arbeid, Partij voor de Dieren, SP, 50Plus, Bij1 en Volt.
Gaat vooral om asiel en migratie, de andere 10 botsen meestal met het EVRM over dat onderwerp (bijv met een maximum aantal asielzoekers of een beperking van gezinshereniging, voorstellen die dus niet kunnen). Denk botst ook nog met de rechtstaat over castratie van pedoseksuelen, SGP door levenslang weer levenslamg te maken en VVD wat betreft het stoppen van taakstraffen.
Ook vinden ze bij de Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA) veel plannen rondom kiesstelsel, referendum, constitutioneel hof e.d. te weinig concreet.
Waar staat dat dan?quote:Op maandag 6 november 2023 12:43 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Opmerkelijk wel dat het verkiezingsprogramma van de SP nu beter is beoordeeld dan die van GL-PvdA. Dat had ik niet verwacht.
als alle echte VVD ers op die turkse mevrouw gaan stemmen bedoel jequote:Op maandag 6 november 2023 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat zal jij blij zijn dat de VVD straks weer de grootste partij is. Toch?
'die turkse mevrouw' is meer nederlands dan de gemiddelde autochtoonquote:Op maandag 6 november 2023 13:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als alle echte VVD ers op die turkse mevrouw gaan stemmen bedoel je
https://www.advocatenorde(...)gsprogrammas-websitequote:
Thanks!quote:Op maandag 6 november 2023 13:28 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.advocatenorde(...)gsprogrammas-website
P. 38/46 en 39/46. Van de onderzochte partijen de enige zonder aanmerkingen in de gele en rode categorie.
Nachtmerriemateriaal. En waarschijnlijk weinig vernieuwend ten opzichte van wat we al jaren hebben gehad onder Rutte..quote:Op maandag 6 november 2023 15:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[ twitter ]
Omtzigt wil dus over rechts (indien geen minderheidskabinet).
JA21, BBB en SGP in een kabinet. Horrormateriaal.quote:Op maandag 6 november 2023 15:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[ twitter ]
En dan nog zal men de schuld bij "links" weten te leggen bij alles wat niet lekker gaatquote:Op maandag 6 november 2023 15:35 schreef Nielsch het volgende:
Die kerel is gek. Das gewoon een voortzetting van het huidige VVD / CDA beleid maar dan zonder de matigende invloeden van CU en D66. Meer marktwerking, meer conservatisme, minder sociaal vangnet...
Nouja als de Nederlanders die vinden dat ze nu al slecht af zijn daar blij mee zijn moeten ze er maar lekker op stemmen. Ik red me wel.
Je zou bijna denken, laat ze het nog eens 4 jaar proberen, dan stemt er daarna helemaal geen hond meer op, maar ze verzinnen dan inderdaad vast wel weer een manier om de problemen bij links en woke te leggen.quote:Op maandag 6 november 2023 15:35 schreef Nielsch het volgende:
Die kerel is gek. Das gewoon een voortzetting van het huidige VVD / CDA beleid maar dan zonder de matigende invloeden van CU en D66. Meer marktwerking, meer conservatisme, minder sociaal vangnet...
Nouja als de Nederlanders die vinden dat ze nu al slecht af zijn daar blij mee zijn moeten ze er maar lekker op stemmen. Ik red me wel.
Gemeenschappelijk vijandje zoeken en tegelijkertijd de rechtsstaat verder afbreken. Dit kan heel verkeerd lopenquote:Op maandag 6 november 2023 15:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan nog zal men de schuld bij "links" weten te leggen bij alles wat niet lekker gaat
In een dergelijk kabinet zie ik abortus en euthanasie nog wel op het hakblok eindigenquote:Op maandag 6 november 2023 15:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[ twitter ]
Nieuwe bestuurscultuur.quote:Op maandag 6 november 2023 15:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[ twitter ]
En de invoering van de doodstraf zal vast ook op de agenda komen.quote:Op maandag 6 november 2023 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In een dergelijk kabinet zie ik abortus en euthanasie nog wel op het hakblok eindigen
En we krijgen natuurlijk net zo'n "goedwerkend" drugsbeleid als men ooit in de VS had. Zo van, "als we nou de koffiesjops sluiten, dan wil er ook niemand meer blowen."quote:Op maandag 6 november 2023 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In een dergelijk kabinet zie ik abortus en euthanasie nog wel op het hakblok eindigen
De doodstraf is in strijd met het EVRM. Kan dus niet worden ingevoerd zonder uit de EU en het EVRM te stappen.quote:Op maandag 6 november 2023 15:46 schreef capricia het volgende:
[..]
En de invoering van de doodstraf zal vast ook op de agenda komen.
Die coalitie heeft volgens de laatste peiling van Maurice de Hond niet eens een meerderheid... 30+26+9+4+2+2 = 73 als ik goed heb geteld.quote:Op maandag 6 november 2023 15:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[ twitter ]
Dat stond de SGP nog te bepleiten:quote:Op maandag 6 november 2023 15:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De doodstraf is in strijd met het EVRM. Kan dus niet worden ingevoerd zonder uit de EU en het EVRM te stappen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-gezin-meer-centraalquote:Dat betekent: geen echtscheiding, abortus of euthanasie, maar wel herinvoering van de doodstraf.
PVV er maar bij dan.quote:Op maandag 6 november 2023 15:50 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die coalitie heeft volgens de laatste peiling van Maurice de Hond niet eens een meerderheid... 30+26+9+4+2+2 = 73 als ik goed heb geteld.
In plaats van de SGP en Ja21 lijkt dat wel voor de hand te liggen, want Christenfundamentalisten + JudasAlliantie gaat natuurlijk niet samenquote:
Denk het niet. Zowel NSC als BBB bestaat uit onbewezen opportunisten. Dat gaat sowieso voor problemen zorgen.quote:Op maandag 6 november 2023 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
Ben wel benieuwd of een dergelijke coalitie een lang leven beschoren is overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |