Zoals collega @trein2000 het uitdrukt "Parijs is nog ver"quote:Op maandag 6 november 2023 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank voor de cijfers!
Ik ben vooralsnog sceptisch, maar er is kennelijk wel een kans.
Dat gaat wel over als PvdA-GL de grootste is, de grootste passeren gebeurt echt bijna nooit. Dus dan gaat Omtzigt wel met ze aan tafel.quote:Op maandag 6 november 2023 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is slechts mijn mening. En ik hield toch echt genoeg slagen om de arm
Maar dan nog, als Omtzigt niet wil meewerken aan een PvdA/GL regering, zogezegd, dan houdt het wel aardig op, denk ik.
De grootste heeft meestal ook wel meer dan een stuk of 26 zetels natuurlijk.quote:Op maandag 6 november 2023 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat wel over als PvdA-GL de grootste is, de grootste passeren gebeurt echt bijna nooit. Dus dan gaat Omtzigt wel met ze aan tafel.
Zo bedoel ik het niet. Als Omtzigt niet wil met PvdA/GL dan kun je hem niet dwingen en ik denk niet dat PvdA/GL, zoals het er nu uitziet, een regering kan vormen zonder NSC. Omtzigt staat ook niet bekend als een erg flexibel mens, zeg maar.quote:Op maandag 6 november 2023 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat wel over als PvdA-GL de grootste is, de grootste passeren gebeurt echt bijna nooit. Dus dan gaat Omtzigt wel met ze aan tafel.
Dat klopt wel, maar de grootste mag gewoon beginnen met de onderhandelingen over het algemeen. Dat zal nu echt niet anders zijn. Ook niet als meneer Omtzigt wat anders wil, terwijl hij niet de grootste is.quote:Op maandag 6 november 2023 17:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De grootste heeft meestal ook wel meer dan een stuk of 26 zetels natuurlijk.
Nee, maar zo hard staat hij er denk ik ook weer niet in, stond laatst enorm te slijmen met Timmermans in het 1 op 1 debat, waren vooral gelijkenissen aan het zoeken.quote:Op maandag 6 november 2023 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet. Als Omtzigt niet wil met PvdA/GL dan kun je hem niet dwingen en ik denk niet dat PvdA/GL, zoals het er nu uitziet, een regering kan vormen zonder NSC. Omtzigt staat ook niet bekend als een erg flexibel mens, zeg maar.
We zullen het wel zien maar het feit dat hij dit als optie noemt vind ik persoonlijk erg raar, als je als centrum partij de positie van meest linkse partij wil gaan innemen in een hard rechtste regering dan speel je toch een vreemd spelquote:Op maandag 6 november 2023 17:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar zo hard staat hij er denk ik ook weer niet in, stond laatst enorm te slijmen met Timmermans in het 1 op 1 debat, waren vooral gelijkenissen aan het zoeken.
Gaat Omtzigt erom dat ie deel is van de nieuwe regering en minsters kan leveren op financien, sociale zaken , volkshuisvesting en indien mogelijk MPquote:Op maandag 6 november 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zullen het wel zien maar het feit dat hij dit als optie noemt vind ik persoonlijk erg raar, als je als centrum partij de positie van meest linkse partij wil gaan innemen in een hard rechtste regering dan speel je toch een vreemd spel
Tis natuurlijk sowieso al raar te denken dat Omtzigt "midden" of zelfs onwaarschijnlijker nog "linksig" is al je kijkt naar de partij waar hij vandaan komt en naar zijn stemgedrag in de TK sinds hij zich afgesplitst heeft van het CDA.quote:Op maandag 6 november 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zullen het wel zien maar het feit dat hij dit als optie noemt vind ik persoonlijk erg raar, als je als centrum partij de positie van meest linkse partij wil gaan innemen in een hard rechtste regering dan speel je toch een vreemd spel
Onzin. Hij geeft duidelijk en niet mis te verstaan zijn voorkeur aan.quote:Op maandag 6 november 2023 17:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Gaat Omtzigt erom dat ie deel is van de nieuwe regering en minsters kan leveren op financien, sociale zaken en indien mogelijk MP
Omtzigt wil nederland veranderen en of dat over links of over rechts moet , als je de helft van de zetels hebt maakt dat niet zoveel uit
Omtzigt gaat het toeslagenstelsel afschaffen
Maakt niet uitquote:Op maandag 6 november 2023 17:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onzin. Hij geeft duidelijk en niet mis te verstaan zijn voorkeur aan.
Omtzigt is niet @michaelmoore al schijn jij dat graag te denken..quote:Op maandag 6 november 2023 17:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maakt niet uit
Omtzigt wil nederland veranderen en of dat over links of over rechts moet , als je de helft van de zetels hebt maakt dat niet zoveel uit
Gaat Omtzigt erom dat ie deel is van de nieuwe regering en minsters kan leveren op financien, sociale zaken , volkshuisvesting en indien mogelijk MP, maar dat hoeft niet eens persee
Omtzigt gaat het toeslagenstelsel afschaffen en woningbouw doen
Hoe dan? En hoe precies gaat hij de afbraak van de VVD omkeren door samen met de VVD te gaan regeren? En waarom is er geen mea culpa daar hij zelf vrolijk meegedaan heeft aan die afbraak als CDA Kamerlid?quote:Op maandag 6 november 2023 17:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maakt niet uit
Omtzigt gaat het toeslagenstelsel afschaffen en woningbouw doen
Ja dat denk ik welquote:Op maandag 6 november 2023 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe dan? En hoe precies gaat hij de afbraak van de VVD omkeren door samen met de VVD te gaan regeren?
DUs we gaan de mensen die het veroorzaakt hebben geloven op hun blauwe oogjes dat ze het dit keer wel goed gaan doen? Dat lijkt mij wel enorm naief.quote:Op maandag 6 november 2023 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel
VVD ziet ok wel dat er veel beslissingen uit het verleden niet goed waren
HOE DAN?quote:Op maandag 6 november 2023 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel
VVD ziet ok wel dat er veel beslissingen uit het verleden niet goed waren
vooral de Stef Blok veranderingen
Omtzigt gaat werken weer lonend maken , dan hoeft het minimumloon niet echt omhoog
de arbeidskorting ZEEEEEER fors omhoogquote:
quote:Arbeidskorting
U heeft recht op de arbeidskorting als u loon, winst uit een onderneming of resultaat uit overige werkzaamheden heeft. .
De hoogte van deze heffingskorting is afhankelijk van de hoogte van uw inkomsten.
In 2023 is de maximale arbeidskorting ¤ 5.052 (was ¤ 4.260 in 2022).
Vanaf een inkomen van ¤ 37.697 (was ¤ 36.650 in 2022) wordt de arbeidskorting steeds lager.
Het afbouwpercentage bedraagt 6,51% (was 5,86% in 2022).
Let op: het kabinet verhoogt de arbeidskorting en introduceert een ander opbouwtraject.
En het gat wat dat oplevert? Oh, is dat het gedeelte waar iedereen een stapje harder moet gaan lopen of zo? Kortom, minder diensten? Oh, wacht, dat klopt want Omtzigt wil snoeien in de ambtenaren.quote:Op maandag 6 november 2023 17:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de arbeidskorting ZEEEEEER fors omhoog
Dus de toeslagen gaan niet weg maar worden lager? Je draait nog harder dan Omtzigt op een draaitafel.quote:Op maandag 6 november 2023 17:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de arbeidskorting ZEEEEEER fors omhoog
van 5% naar 10% dat maakt ook de weg vrij voor lagere toeslagen
over de eerste 10.000 euro bruto geen belasting en premie heffingquote:Op maandag 6 november 2023 17:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En het gat wat dat oplevert? Oh, is dat het gedeelte waar iedereen een stapje harder moet gaan lopen of zo? Kortom, minder diensten? Oh, wacht, dat klopt want Omtzigt wil snoeien in de ambtenaren.
Dat zal niet in 4 jaar kunnen he dat weet jij ook wel, maar over 10 jaar bestaan er geen toeslagen meer dan ook geen HRAquote:Op maandag 6 november 2023 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus de toeslagen gaan niet weg maar worden lager? Je draait nog harder dan Omtzigt op een draaitafel.
Dat kan wel degelijk alleen moet je dan wel een fucking plan hebben voordat je begint te blaaten en populistisch gaat lopen doen. En dat is er niet.quote:Op maandag 6 november 2023 17:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zal niet in 4 jaar kunnen he dat weet jij ook wel
Dat kan niet in 4 jaar in 8 jaar welquote:Op maandag 6 november 2023 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan wel degelijk alleen moet je dan wel een fucking plan hebben voordat je begint te blaaten en populistisch gaat lopen doen. En dat is er niet.
Dat mag uiteraard.quote:Op maandag 6 november 2023 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik stem voor mensen en voor Nederland. Dieren horen daar wel bij maar kunnen voor mij niet het leidende voorwerp van een partij zijn.
veel dieren hebben kaken dus dat klopt welquote:Op maandag 6 november 2023 17:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat mag uiteraard.
PvdD stelt punten over dieren aan de kaak, anders doet niemand het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |