Nogmaals ik gun iedereen een kortere werkweek.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat is in godsnaam je probleem hiermee eigenlijk?
Dat de ene persoon een beroep heeft waar hij met vijf of zes dagen pas rond komt, betekent toch niet dat iemand die met drie of vier dagen rond komt, dan ook maar vijf dagen moet gaan werken.
Sowieso zal je zien dat de ene persoon met zes dagen amper rondkomt, terwijl een ander met hetzelfde beroep en inkomen aan vier dagen genoeg heeft. Uitgaven zijn namelijk ook een belangrijke factor.
Er zijn steeds meer huisartsen die parttime werken. Dat kan prima als je je bedrijfsvoering hierop aanpast, vrijwel geen enkele huisarts heeft meer een solopraktijkquote:Op donderdag 9 november 2023 08:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nogmaals ik gun iedereen een kortere werkweek.
Mijn probleem is dat dit in veel beroepen niet lukt (nog) in Nederland. In andere juist wel.
Hierdoor krijg je een 2deling .
Neem een huisarts die ik hierboven noemde.
Nederland heeft een gebrek aan huisartsen. Deze werken gemiddeld 59uur.
Dat er een tekort aan mensen bij sommige beroepen is, lijkt me duidelijk ja.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat dit in veel beroepen niet lukt (nog) in Nederland. In andere juist wel.
Dat is dus het punt: vaak levert extra werken, amper wat op door de toeslagen structuur.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
In de sectoren waar tekorten zijn zou je wel moeten stimuleren dat ze meer werken.
Alleen als je ze een hoger salaris biedt, kom je met minder dagen uit. Geef je ze een kutsalaris gaan ze wel in een andere sector werken. Dan zou je een 'full time bonus' moeten introduceren, waarbij die vijfde dag bijvoorbeeld extra goed betaald wordt (x2/x3). Dat is voor een ZZP'er niet haalbaar, maar ook van dat soort hebben we er al teveel.
Huisartsentekort? Er zijn meer huisartsen dan ooitquote:Op donderdag 9 november 2023 08:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mja ook als je bij lange na niet in aanmerking komt voor toeslagen speelt dit gebeuren dat je best minder kunt werken. Wel eens dat meer werken tov toeslagen flink moet lonen.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is dus het punt: vaak levert extra werken, amper wat op door de toeslagen structuur.
Dat klopt ja,quote:Op donderdag 9 november 2023 08:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja ook als je bij lange na niet in aanmerking komt voor toeslagen speelt dit gebeuren dat je best minder kunt werken. Wel eens dat meer werken tov toeslagen flink moet lonen.
Waarom zou je vijf dagen werken als je met 3 of 4 dagen ook makkelijk rond komt. Of je nu zeg 60k of 120k op je spaarrekening hebt staan.. beter geniet je met die 60k dan je kapotwerken met 120k.
TS disagreesquote:Op donderdag 9 november 2023 08:59 schreef HSG het volgende:
Waarom zou dat verboden moeten worden? Je werkt om te leven en niet andersom.
Ik denk dat TS het bedoelde als in: kan ik het mijn personeel verbieden om parttime te werken, of kunnen ze dit juridisch afdwingen?quote:Op donderdag 9 november 2023 08:59 schreef HSG het volgende:
Waarom zou dat verboden moeten worden? Je werkt om te leven en niet andersom.
Als hij dat volgens geldende wet- en regelgeving voldoende kan motiveren dan kan hij dat prima verbieden onder zijn personeel natuurlijkquote:Op donderdag 9 november 2023 09:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat TS het bedoelde als in: kan ik het mijn personeel verbieden om parttime te werken, of kunnen ze dit juridisch afdwingen?
Dus niet een landelijk verbod op parttime werken.
Als hij de bedrijfsleider is dan kan hij toch beslissen om iemand parttime te laten werken of niet?quote:Op donderdag 9 november 2023 09:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat TS het bedoelde als in: kan ik het mijn personeel verbieden om parttime te werken, of kunnen ze dit juridisch afdwingen?
Dus niet een landelijk verbod op parttime werken.
Niet zomaar, zie: https://www.rijksoverheid(...)f-minder-uren-werkenquote:Op donderdag 9 november 2023 09:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Als hij de bedrijfsleider is dan kan hij toch beslissen om iemand parttime te laten werken of niet?
Een deel niet, maar dat is niet voorbehouden aan praktische beroepen.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee dat is gewoon niet waar.
Een deel redt het dan niet.
Dat maakt niet per definitie dat je boven de 32 uur komt. Avondje werken en ochtendje vrij kan prima.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is knap van hem, als het aan je klanten ligt kom je savonds nog even een offerte doorspreken en kom je in het weekend nog even langs als het dak is opgewaaid en het naar binnen regent.
Nu is er werk zat. Maar als er een crisis aanbreekt waar wat meer keus is, kies jij dan aannnemer die er bekent om staat om je te helpen als je hoog zit of diegene die steeds nee verkoopt en slechts maandag tot donderdag bereikbaar is?
Mijn huisarts voert een duo-praktijk. Ze werken allebei op (in beginsel) vaste dagen en parttime. Hoe ze met spoedgevallen omgaan, geen idee. Mogelijk waarneming i.s.m. andere praktijken.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zit bij een huisartsenpraktijk met een aantal huisartsen, allemaal parttime werkend.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nederland heeft meer huisartsen dan ooit, én er is een huisartsentekort. Er zijn er maar weinig die nog 24/7 klaar willen staan voor hun patiënten.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zit bij een huisartsenpraktijk met een aantal huisartsen, allemaal parttime werkend.
Ik kan ze geen ongelijk geven.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:38 schreef Viv het volgende:
[..]
Nederland heeft meer huisartsen dan ooit, én er is een huisartsentekort. Er zijn er maar weinig die nog 24/7 klaar willen staan voor hun patiënten.
Al had dat systeem ook wel wat.quote:
Dat laatste heb ik nog steeds. Ik maak altijd een afspraak bij dezelfde huisarts, daarin kun je gewoon kiezen. Dat betekent dan soms dat ik een dag later pas kan, maar dat is dan maar zo.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Al had dat systeem ook wel wat.
Nu met de huisartsenpost is het veel te laagdrempelig geworden om 's nachts contact te zoeken, vroeger bedacht je je wel twee keer of het écht nodig is om iemand uit zijn/haar bed te bellen die om 8:00 weer op de praktijk moet zijn. Nu worden de huisartsenposten overspoeld met dingen waarvan het gros heus wel had kunnen wachten tot de volgende werkdag.
En dat je één huisarts had, die jou en jouw familie door en door kent.
Het zou prima moeten lukken, het probleem is dat mensen te snel te veel willen en dat dat het idee geeft dat er overal te kort is en allerlei problemen zijn. Een zaak van leven of dood moet snel opgelost worden, maar ook dat kan met huisartsen die de werkweek verdelen. En zo zijn wr natuurlijk nog wat bedrijven met storingsdiensten etc maar ook dat krijg je wel opgelost met parttime werkenden. We denken alleen van niet omdat we verslaafd zijn aan de 24 uurs economie en het idee dat alles acuut en problematisch is. Mensen kunnen nergens meer op wachten en durven nergens meer op te vertrouwen. Geldt ook voor de zorg, voor elke scheet aan de lijn hangen, zowel lichamelijk en psychisch. Ja, dan hou je de boel wel aan het werk.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De keren dat ik de HAP belde, werd er telefonisch zeer uitgebreid uitgevraagd wat er precies was. Me dunkt dat er selectie aan de poort moet zijn.quote:Op donderdag 9 november 2023 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik nog steeds. Ik maak altijd een afspraak bij dezelfde huisarts, daarin kun je gewoon kiezen. Dat betekent dan soms dat ik een dag later pas kan, maar dat is dan maar zo.
Dat eerste, tja, dat is wel een probleem van tegenwoordig. Een groeiende groep mensen vindt dat als men pijn heeft aan de kleine teen, men op dat moment met spoed geholpen dient te worden. Hoe verander je dat weer? Ik denk dat een groot deel van deze mensen er ook geen enkel probleem mee heeft iemand uit zijn/haar bed te bellen.
Nee hoor. Meewerkend echtgenote.quote:Op donderdag 9 november 2023 07:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee maar je snapt niet wat ik probeer te zeggen. Of ik leg het beroerd uit.
Ook je buurman, super nette aannemer, zal bij de 4 dagen werken van Max 32 uur dit vaak niet redden omdat je gewoon een verantwoording hebt.
Je kunt 4 dagen of 3 dagen actief plannen, maar hebt ook je boekhouding, btw aangifte, gesprekken accountant, in en verkoop en offertes.
Dan zou je 3 dagen moeten werken en 1 dag kantoorwerk.
Dat drukt op de integrale kostprijs
Geluk is een keuze.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
dat is waar,je bent dan soms zo moe,dat weggaan,winkelen, etc. op de achtergrond verdwijnen,zelf ook meegemaakt.Daarom in bed liggen lijkt me persoonlijk niets,je geeft veel makkelijk uit dan.quote:Op maandag 6 november 2023 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je meer werkt voor minder geld heb je minder tijd om te consumeren, vervuilen en de sociale voorzieningen te gebruiken.
Win-win.
Meer uren op werk/kantoor in een goed gehumeurde fijne omgeving. Met minder stress, meer uren voor minder werk.
Daar al eens aan gedacht?
Hoe minder we werken hoe meer mensen overspannen thuis raken.
Hoezo? Ik werk ook 4 dagen in de week. Gewoon voor een baas op kantoor. Maar als er nood aan de man is, kunnen ze mij prima bellen in het weekend of de avond en dan ga ik helpen de shit op te ruimen.quote:
Zijn we weer terug bij het uitgangspunt: "mensen willen wel meer werken, maar kunnen het gewoon niet betalen".quote:Op donderdag 9 november 2023 23:34 schreef MisChrartin het volgende:
Ik houd dan welgeteld 22 euro over voor een dag extra werken en dan reken ik reiskosten nog niet eens mee.
Kortom meer werken loont niet en dat ga ik dus ook niet doen.
Zou je het anders wel doen?quote:Op donderdag 9 november 2023 23:34 schreef MisChrartin het volgende:
Meer werken loont niet.
Rekenvoorbeeld:
Ik werk 34 ipv 40 uur zodat ik 1 dag in de week minder kinderopvang nodig heb.
Mijn ‘kale’ uurloon zonder extra’s ligt rond de 35 euro per uur, dat is op zich helemaal geen slecht salaris. Zou ik fulltime werken dan werk ik 6 uur meer. Mijn bruto loon stijgt dan 6x35=210 euro.
Daar hou ik netto 94,50 van over ( marginale belasting druk is 55%).
Als ik dat doe heb ik een extra dag kinderopvang nodig. Die rekent 11 uur standaard, minder uren afnemen kan niet. Uurtarief is 10,89 per uur. Dat is bijna 120 euro per dag. Je krijgt opvangtoeslag, dat is rond de 40% wat ik terugkrijg, netto kost die opvangdag 72 euro.
Ik houd dan welgeteld 22 euro over voor een dag extra werken en dan reken ik reiskosten nog niet eens mee.
Dit is jouw situatie en dan loont het niet. Maar voor iemand die geen kinderen heeft of oudere kinderen die niet meer naar de opvang gaan ligt dit al anders.quote:Op donderdag 9 november 2023 23:34 schreef MisChrartin het volgende:
Meer werken loont niet.
Rekenvoorbeeld:
Mijn ‘kale’ uurloon zonder extra’s ligt rond de 35 euro per uur, dat is op zich helemaal geen slecht salaris. Zou ik fulltime werken dan werk ik 6 uur meer. Mijn bruto loon stijgt dan 6x35=210 euro.
Als ik dat doe heb ik een extra dag kinderopvang nodig. Die rekent 11 uur standaard, minder uren afnemen kan niet. Uurtarief is 10,89 per uur. Dat is bijna 120 euro per dag. Je krijgt opvangtoeslag, dat is rond de 40% wat ik terugkrijg, netto kost die opvangdag 72 euro.
Nee ik zou dan alsnog een dag met mijn kind willen hebben in plaats van alleen maar te werken.quote:Op vrijdag 10 november 2023 12:13 schreef ZarB het volgende:
[..]
Zou je het anders wel doen?
Ik weet niet eens of het loont, maar ik besteed liever een dag meer aan m'n vrije tijd dan op werk.
Dus die mensen van de kinderopvang werken niet? Als jezelf niet heel erg goed verdient is het opzich logisch dat je niet veel extra overhoud als je een bepaalde taak uitbesteed. Ik denk dat je vooral moet kiezen voor wat je het leukste vind in dat geval.quote:Op donderdag 9 november 2023 23:34 schreef MisChrartin het volgende:
Meer werken loont niet.
Rekenvoorbeeld:
Op dees aarde is de gemiddelde ouder er om voor de kinders te zorgen en zo. Die keuze lijkt mij (als niet ouder) al redelijk voor de hand liggend.quote:Op zondag 12 november 2023 20:09 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dus die mensen van de kinderopvang werken niet? Als jezelf niet heel erg goed verdient is het opzich logisch dat je niet veel extra overhoud als je een bepaalde taak uitbesteed. Ik denk dat je vooral moet kiezen voor wat je het leukste vind in dat geval.
Dat kun je zelf opvangen.quote:Op zondag 12 november 2023 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Bouw je niet minder pensioen op uiteindelijk als je jaren 4 dagen werkt?
dat is toch gewoon afhankelijk van het aantal uren dat je werkt en dus het ontvangen loon?quote:Op zondag 12 november 2023 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja precies dus 20% minder uren.quote:Op zondag 12 november 2023 21:24 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is toch gewoon afhankelijk van het aantal uren dat je werkt en dus het ontvangen loon?
Je verdient al wat minder, bouwt minder op en moet ook nog extra inleggen.quote:
onzin natuurlijk, ik werk 4 dagen, gewoon 10 uur per dag, bouw dus even veel op als iemand die 5 dagen 8 uur werktquote:Op zondag 12 november 2023 21:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja precies dus 20% minder uren.
Dus is het ook niet heel gek dat je niet zoveel overhoud als je die taak uitbesteed.quote:Op zondag 12 november 2023 21:17 schreef Rene het volgende:
[..]
Op dees aarde is de gemiddelde ouder er om voor de kinders te zorgen en zo. Die keuze lijkt mij (als niet ouder) al redelijk voor de hand liggend.
Ja maar das fulltimequote:Op zondag 12 november 2023 21:29 schreef mschol het volgende:
[..]
onzin natuurlijk, ik werk 4 dagen, gewoon 10 uur per dag, bouw dus even veel op als iemand die 5 dagen 8 uur werkt
Nou dit gaat om mezelf, ik wil 4 dagen werken maar tegelijkertijd verbiedt ik dat.quote:Op zondag 12 november 2023 21:28 schreef Tocadisco het volgende:
Is er een personeelsoverschot in je sector TS dat je denkt dat je er in de huidige arbeidsmarkt mee weg kunt komen?
Trolletjequote:Op zondag 12 november 2023 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor vrouwen met (jonge) kinderen vind ik parttime bijna verplicht.
Oplossing is dus jezelf voortaan als jonge moeder te identificerenquote:Op zondag 12 november 2023 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dit gaat om mezelf, ik wil 4 dagen werken maar tegelijkertijd verbiedt ik dat.
Ken je de film Fightclub?
Trolpedrosaquote:
Je kunt ook 7 dagen in de week gaan werken, heb je meer salaris en pensioen als iemand die 5dagen werkt.quote:Op zondag 12 november 2023 21:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je verdient al wat minder, bouwt minder op en moet ook nog extra inleggen.
Wel iets om rekening mee te houden, of je moet langer doorwerken.
Zit wat in hoor.quote:Op maandag 13 november 2023 05:06 schreef dop het volgende:
[..]
Je kunt ook 7 dagen in de week gaan werken, heb je meer salaris en pensioen als iemand die 5dagen werkt.
Ik kan meer dan prima rondkomen van mijn loon, mijn pensioen is ook prima.
En voldoende spaargeld om me niet druk te maken.
Maar weinig mensen gaan 4 dagen werken om vervolgens niet rond te kunnen komen.
Mijn ervaring is dat de mensen die veel werken juist vaak de mensen zijn die niet met geld kunnen om gaan en niet rond kunnen komen.
(Zijn er vast ook zat die het leuk vinden en daarom extra uren maken).
Ik ben begonnen met minder werken omdat ik een hobby heb die ook geld oplevert.
Ik werk al 22 jaar 4 dagen.quote:Op maandag 13 november 2023 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zit wat in hoor.
Waar ik een beetje aan denk is de grote crisis die er vandaag of morgen aan moet komen, gaat die ervoor zorgen dat je 4 dagen kunt blijven werken?
Terug naar 5 zal tegenvallen na een paar jaar 4 dagen.
Maar misschien gebeurt dat natuurlijk helemaal niet.
Ik zit, misschien wel zelfs helaas, vaak in projecten en functies die in 4 dagen nauwelijks te doen zijn. Vaak ben ik de vrijdag nodig voor alle interne werk op grote projecten, de enige dag dat je agenda een beetje leeg is.quote:Op maandag 13 november 2023 21:45 schreef dop het volgende:
[..]
Ik werk al 22 jaar 4 dagen.
Heb in die tijd meerdere reorganisaties mee gemaakt, maar als je een vak beheerst, maakt het geen ruk uit of je 4 dagen of 5 dagen werkt. Dat ik maar 4 dagen werk wil niet zeggen dat ik me niet heb ontwikkeld en stil ben blijven staan. toe gegeven ik heb ook wel eens een kans gemist hoor omdat ze liever iemand 5 dagen in een functie hadden.
Jij was toch hoog management? Of zit je nou dik in de operatie?quote:Op maandag 13 november 2023 21:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zit, misschien wel zelfs helaas, vaak in projecten en functies die in 4 dagen nauwelijks te doen zijn. Vaak ben ik de vrijdag nodig voor alle interne werk op grote projecten, de enige dag dat je agenda een beetje leeg is.
Beide wel gedaan, same old.quote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij was toch hoog management? Of zit je nou dik in de operatie?
ik heb de eerste paar jaar dat ik 4 dagen werkte dat in een flexibel rooster gedaan waar bij ik niet altijd de zelfde dag in de week vrij was. toen ik kinderen kreeg is dat wel naar aan vast dag gegaan.quote:Op maandag 13 november 2023 21:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zit misschien wel zelfs helaas vaak in projecten en functies die in 4 dagen nauwelijks te doen zijn. Vaak ben ik de vrijdag nodig voor alle interne werk op grote projecten, de enige dag dat je agenda een beetje leeg is.
Etentjes en golfen werken noemenquote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beide wel gedaan, same old.
De staf bij grotere tech bedrijven werkt eerder 50 dan 40 uur, meegeteld etentjes, mingelmeetinkjes, golfpartijtjes, in de avond een groot project onderhand verdelen enz
Als je echt hoger management zit of degelijk techbedrijf hoef je niet overal zelf met je poten in de modder te staan natuurlijk.quote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beide wel gedaan, same old.
De staf bij grotere tech bedrijven werkt eerder 50 dan 40 uur, meegeteld etentjes, mingelmeetinkjes, golfpartijtjes, in de avond een groot project onderhand verdelen enz
Melkveehouderquote:Op maandag 13 november 2023 22:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je echt hoger management zit of degelijk techbedrijf hoef je niet overal zelf met je poten in de modder te staan natuurlijk.
Of ben jij een micromanager?
De koeien willen een vierdaagse werkweek? En dan die vijfde dag zeker hun melk aan hun kalfjes geven, de vuile dieven!quote:
Huisartsen:quote:Op donderdag 9 november 2023 08:51 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Huisartsentekort? Er zijn meer huisartsen dan ooit
Probleem is dat praktijkhouder worden complexer is geworden en bijv. een pand en een locatie vinden ook. De huisarts vangt een hele grote klap op van het vermarkten en uitkleden van de zorg.
Dus de huisarts moet ook oplossingen vinden voor de oudere die extra zorg nodig heeft, maar waarvoor geen thuiszorg beschikbaar is en geen plek in een verpleeghuis. En zo zijn er nog tig voorbeelden waarbij de huisarts met een berg regelwerk zit, omdat onze zorg is vastgelopen. Het zou al enorm schelen als huisartsen die tijd ergens anders aan zouden kunnen besteden.
Dit was idd 2021, kan me niet voorstellen dat dat nu ineens ontzettend is veranderd.quote:. Huisartsen bezorgd over hoge werkdruk, tekort aan medewerkers
Extra diensten draaien, de telefoon zelf opnemen bij gebrek aan assistenten en niet op vakantie kunnen om uit te rusten. Voor veel huisartsen is de werkdruk te hoog. Ze zijn bezorgd over het welzijn van hun personeel en van henzelf, blijkt uit de resultaten van een enquête van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV).
Wens en realiteit verschillen wel vaker van elkaar.quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huisartsen:
https://nos.nl/artikel/24(...)kort-aan-medewerkers
[..]
Dit was idd 2021, kan me niet voorstellen dat dat nu ineens ontzettend is veranderd.
Nee maar dat klinkt niet als parttime werkende levensgenieters.quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:58 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wens en realiteit verschillen wel vaker van elkaar.
In 1700? Toen ze nog met de zweep over de plantage liepen?quote:Op donderdag 16 november 2023 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo zouden meer NLse bazen erin moeten staan:
https://www.instagram.com(...)hid=MzRlODBiNWFlZA==
als overwerkte, gestresste imbicielen... ?quote:Op donderdag 16 november 2023 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
That's the spirit!quote:Op donderdag 16 november 2023 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Eens hoor. Tuurlijk moet dat en dan vind ik 4 dagen al veel.quote:Op zondag 19 november 2023 02:26 schreef _Lily_ het volgende:
In antwoord op de beginpost: ik werk 5 dagen. 4 voor de baas en 1 achter het aanrecht met de kinderen aan m’n rok. Die 5e dag is net zo hard werken.
Over welke economie hebben we het die dat niet zou toelaten? Mijn gezinseconomie stort in als ik het anders doe
Misschien is zij wel huisartsquote:Op zondag 19 november 2023 10:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Eens hoor. Tuurlijk moet dat en dan vind ik 4 dagen al veel.
Waar ik het persoonlijk over heb zijn technisch niche functies die niet zomaar zijn over te nemen, en een lange opleiding nodig hebben.
Als die mensen 20% minder werken krijg je een tekort van 20% totdat je die weer hebt aangevuld.
Mooi voorbeeld was huisartsen.
Ikquote:
Want alleen mannen hebben technische niche functies?quote:Op zondag 19 november 2023 10:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik
Bedoel eigenlijk dat mannen gewoon 5 dagen moeten werken, misschien met hele jonge kinderen even niet maar daarna wel weer gewoon
Denk heel weinig vrouwen. Werk zelf in een technische IT omgeving met tiglassers, fieldservice engineers ed. In 28 jaar nooit een vrouw gezien.quote:Op zondag 19 november 2023 11:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Want alleen mannen hebben technische niche functies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |