Je kunt ook 7 dagen in de week gaan werken, heb je meer salaris en pensioen als iemand die 5dagen werkt.quote:Op zondag 12 november 2023 21:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je verdient al wat minder, bouwt minder op en moet ook nog extra inleggen.
Wel iets om rekening mee te houden, of je moet langer doorwerken.
Zit wat in hoor.quote:Op maandag 13 november 2023 05:06 schreef dop het volgende:
[..]
Je kunt ook 7 dagen in de week gaan werken, heb je meer salaris en pensioen als iemand die 5dagen werkt.
Ik kan meer dan prima rondkomen van mijn loon, mijn pensioen is ook prima.
En voldoende spaargeld om me niet druk te maken.
Maar weinig mensen gaan 4 dagen werken om vervolgens niet rond te kunnen komen.
Mijn ervaring is dat de mensen die veel werken juist vaak de mensen zijn die niet met geld kunnen om gaan en niet rond kunnen komen.
(Zijn er vast ook zat die het leuk vinden en daarom extra uren maken).
Ik ben begonnen met minder werken omdat ik een hobby heb die ook geld oplevert.
Ik werk al 22 jaar 4 dagen.quote:Op maandag 13 november 2023 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zit wat in hoor.
Waar ik een beetje aan denk is de grote crisis die er vandaag of morgen aan moet komen, gaat die ervoor zorgen dat je 4 dagen kunt blijven werken?
Terug naar 5 zal tegenvallen na een paar jaar 4 dagen.
Maar misschien gebeurt dat natuurlijk helemaal niet.
Ik zit, misschien wel zelfs helaas, vaak in projecten en functies die in 4 dagen nauwelijks te doen zijn. Vaak ben ik de vrijdag nodig voor alle interne werk op grote projecten, de enige dag dat je agenda een beetje leeg is.quote:Op maandag 13 november 2023 21:45 schreef dop het volgende:
[..]
Ik werk al 22 jaar 4 dagen.
Heb in die tijd meerdere reorganisaties mee gemaakt, maar als je een vak beheerst, maakt het geen ruk uit of je 4 dagen of 5 dagen werkt. Dat ik maar 4 dagen werk wil niet zeggen dat ik me niet heb ontwikkeld en stil ben blijven staan. toe gegeven ik heb ook wel eens een kans gemist hoor omdat ze liever iemand 5 dagen in een functie hadden.
Jij was toch hoog management? Of zit je nou dik in de operatie?quote:Op maandag 13 november 2023 21:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zit, misschien wel zelfs helaas, vaak in projecten en functies die in 4 dagen nauwelijks te doen zijn. Vaak ben ik de vrijdag nodig voor alle interne werk op grote projecten, de enige dag dat je agenda een beetje leeg is.
Beide wel gedaan, same old.quote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij was toch hoog management? Of zit je nou dik in de operatie?
ik heb de eerste paar jaar dat ik 4 dagen werkte dat in een flexibel rooster gedaan waar bij ik niet altijd de zelfde dag in de week vrij was. toen ik kinderen kreeg is dat wel naar aan vast dag gegaan.quote:Op maandag 13 november 2023 21:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zit misschien wel zelfs helaas vaak in projecten en functies die in 4 dagen nauwelijks te doen zijn. Vaak ben ik de vrijdag nodig voor alle interne werk op grote projecten, de enige dag dat je agenda een beetje leeg is.
Etentjes en golfen werken noemenquote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beide wel gedaan, same old.
De staf bij grotere tech bedrijven werkt eerder 50 dan 40 uur, meegeteld etentjes, mingelmeetinkjes, golfpartijtjes, in de avond een groot project onderhand verdelen enz
Als je echt hoger management zit of degelijk techbedrijf hoef je niet overal zelf met je poten in de modder te staan natuurlijk.quote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beide wel gedaan, same old.
De staf bij grotere tech bedrijven werkt eerder 50 dan 40 uur, meegeteld etentjes, mingelmeetinkjes, golfpartijtjes, in de avond een groot project onderhand verdelen enz
Melkveehouderquote:Op maandag 13 november 2023 22:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je echt hoger management zit of degelijk techbedrijf hoef je niet overal zelf met je poten in de modder te staan natuurlijk.
Of ben jij een micromanager?
De koeien willen een vierdaagse werkweek? En dan die vijfde dag zeker hun melk aan hun kalfjes geven, de vuile dieven!quote:
Huisartsen:quote:Op donderdag 9 november 2023 08:51 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Huisartsentekort? Er zijn meer huisartsen dan ooit
Probleem is dat praktijkhouder worden complexer is geworden en bijv. een pand en een locatie vinden ook. De huisarts vangt een hele grote klap op van het vermarkten en uitkleden van de zorg.
Dus de huisarts moet ook oplossingen vinden voor de oudere die extra zorg nodig heeft, maar waarvoor geen thuiszorg beschikbaar is en geen plek in een verpleeghuis. En zo zijn er nog tig voorbeelden waarbij de huisarts met een berg regelwerk zit, omdat onze zorg is vastgelopen. Het zou al enorm schelen als huisartsen die tijd ergens anders aan zouden kunnen besteden.
Dit was idd 2021, kan me niet voorstellen dat dat nu ineens ontzettend is veranderd.quote:. Huisartsen bezorgd over hoge werkdruk, tekort aan medewerkers
Extra diensten draaien, de telefoon zelf opnemen bij gebrek aan assistenten en niet op vakantie kunnen om uit te rusten. Voor veel huisartsen is de werkdruk te hoog. Ze zijn bezorgd over het welzijn van hun personeel en van henzelf, blijkt uit de resultaten van een enquête van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV).
Wens en realiteit verschillen wel vaker van elkaar.quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huisartsen:
https://nos.nl/artikel/24(...)kort-aan-medewerkers
[..]
Dit was idd 2021, kan me niet voorstellen dat dat nu ineens ontzettend is veranderd.
Nee maar dat klinkt niet als parttime werkende levensgenieters.quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:58 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wens en realiteit verschillen wel vaker van elkaar.
In 1700? Toen ze nog met de zweep over de plantage liepen?quote:Op donderdag 16 november 2023 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo zouden meer NLse bazen erin moeten staan:
https://www.instagram.com(...)hid=MzRlODBiNWFlZA==
als overwerkte, gestresste imbicielen... ?quote:Op donderdag 16 november 2023 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
That's the spirit!quote:Op donderdag 16 november 2023 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Eens hoor. Tuurlijk moet dat en dan vind ik 4 dagen al veel.quote:Op zondag 19 november 2023 02:26 schreef _Lily_ het volgende:
In antwoord op de beginpost: ik werk 5 dagen. 4 voor de baas en 1 achter het aanrecht met de kinderen aan m’n rok. Die 5e dag is net zo hard werken.
Over welke economie hebben we het die dat niet zou toelaten? Mijn gezinseconomie stort in als ik het anders doe
Misschien is zij wel huisartsquote:Op zondag 19 november 2023 10:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Eens hoor. Tuurlijk moet dat en dan vind ik 4 dagen al veel.
Waar ik het persoonlijk over heb zijn technisch niche functies die niet zomaar zijn over te nemen, en een lange opleiding nodig hebben.
Als die mensen 20% minder werken krijg je een tekort van 20% totdat je die weer hebt aangevuld.
Mooi voorbeeld was huisartsen.
Ikquote:
Want alleen mannen hebben technische niche functies?quote:Op zondag 19 november 2023 10:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik
Bedoel eigenlijk dat mannen gewoon 5 dagen moeten werken, misschien met hele jonge kinderen even niet maar daarna wel weer gewoon
Denk heel weinig vrouwen. Werk zelf in een technische IT omgeving met tiglassers, fieldservice engineers ed. In 28 jaar nooit een vrouw gezien.quote:Op zondag 19 november 2023 11:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Want alleen mannen hebben technische niche functies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |