dat is waar,je bent dan soms zo moe,dat weggaan,winkelen, etc. op de achtergrond verdwijnen,zelf ook meegemaakt.Daarom in bed liggen lijkt me persoonlijk niets,je geeft veel makkelijk uit dan.quote:Op maandag 6 november 2023 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je meer werkt voor minder geld heb je minder tijd om te consumeren, vervuilen en de sociale voorzieningen te gebruiken.
Win-win.
Meer uren op werk/kantoor in een goed gehumeurde fijne omgeving. Met minder stress, meer uren voor minder werk.
Daar al eens aan gedacht?
Hoe minder we werken hoe meer mensen overspannen thuis raken.
Hoezo? Ik werk ook 4 dagen in de week. Gewoon voor een baas op kantoor. Maar als er nood aan de man is, kunnen ze mij prima bellen in het weekend of de avond en dan ga ik helpen de shit op te ruimen.quote:
Zijn we weer terug bij het uitgangspunt: "mensen willen wel meer werken, maar kunnen het gewoon niet betalen".quote:Op donderdag 9 november 2023 23:34 schreef MisChrartin het volgende:
Ik houd dan welgeteld 22 euro over voor een dag extra werken en dan reken ik reiskosten nog niet eens mee.
Kortom meer werken loont niet en dat ga ik dus ook niet doen.
Zou je het anders wel doen?quote:Op donderdag 9 november 2023 23:34 schreef MisChrartin het volgende:
Meer werken loont niet.
Rekenvoorbeeld:
Ik werk 34 ipv 40 uur zodat ik 1 dag in de week minder kinderopvang nodig heb.
Mijn ‘kale’ uurloon zonder extra’s ligt rond de 35 euro per uur, dat is op zich helemaal geen slecht salaris. Zou ik fulltime werken dan werk ik 6 uur meer. Mijn bruto loon stijgt dan 6x35=210 euro.
Daar hou ik netto 94,50 van over ( marginale belasting druk is 55%).
Als ik dat doe heb ik een extra dag kinderopvang nodig. Die rekent 11 uur standaard, minder uren afnemen kan niet. Uurtarief is 10,89 per uur. Dat is bijna 120 euro per dag. Je krijgt opvangtoeslag, dat is rond de 40% wat ik terugkrijg, netto kost die opvangdag 72 euro.
Ik houd dan welgeteld 22 euro over voor een dag extra werken en dan reken ik reiskosten nog niet eens mee.
Dit is jouw situatie en dan loont het niet. Maar voor iemand die geen kinderen heeft of oudere kinderen die niet meer naar de opvang gaan ligt dit al anders.quote:Op donderdag 9 november 2023 23:34 schreef MisChrartin het volgende:
Meer werken loont niet.
Rekenvoorbeeld:
Mijn ‘kale’ uurloon zonder extra’s ligt rond de 35 euro per uur, dat is op zich helemaal geen slecht salaris. Zou ik fulltime werken dan werk ik 6 uur meer. Mijn bruto loon stijgt dan 6x35=210 euro.
Als ik dat doe heb ik een extra dag kinderopvang nodig. Die rekent 11 uur standaard, minder uren afnemen kan niet. Uurtarief is 10,89 per uur. Dat is bijna 120 euro per dag. Je krijgt opvangtoeslag, dat is rond de 40% wat ik terugkrijg, netto kost die opvangdag 72 euro.
Nee ik zou dan alsnog een dag met mijn kind willen hebben in plaats van alleen maar te werken.quote:Op vrijdag 10 november 2023 12:13 schreef ZarB het volgende:
[..]
Zou je het anders wel doen?
Ik weet niet eens of het loont, maar ik besteed liever een dag meer aan m'n vrije tijd dan op werk.
Dus die mensen van de kinderopvang werken niet? Als jezelf niet heel erg goed verdient is het opzich logisch dat je niet veel extra overhoud als je een bepaalde taak uitbesteed. Ik denk dat je vooral moet kiezen voor wat je het leukste vind in dat geval.quote:Op donderdag 9 november 2023 23:34 schreef MisChrartin het volgende:
Meer werken loont niet.
Rekenvoorbeeld:
Op dees aarde is de gemiddelde ouder er om voor de kinders te zorgen en zo. Die keuze lijkt mij (als niet ouder) al redelijk voor de hand liggend.quote:Op zondag 12 november 2023 20:09 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dus die mensen van de kinderopvang werken niet? Als jezelf niet heel erg goed verdient is het opzich logisch dat je niet veel extra overhoud als je een bepaalde taak uitbesteed. Ik denk dat je vooral moet kiezen voor wat je het leukste vind in dat geval.
Dat kun je zelf opvangen.quote:Op zondag 12 november 2023 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Bouw je niet minder pensioen op uiteindelijk als je jaren 4 dagen werkt?
dat is toch gewoon afhankelijk van het aantal uren dat je werkt en dus het ontvangen loon?quote:Op zondag 12 november 2023 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja precies dus 20% minder uren.quote:Op zondag 12 november 2023 21:24 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is toch gewoon afhankelijk van het aantal uren dat je werkt en dus het ontvangen loon?
Je verdient al wat minder, bouwt minder op en moet ook nog extra inleggen.quote:
onzin natuurlijk, ik werk 4 dagen, gewoon 10 uur per dag, bouw dus even veel op als iemand die 5 dagen 8 uur werktquote:Op zondag 12 november 2023 21:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja precies dus 20% minder uren.
Dus is het ook niet heel gek dat je niet zoveel overhoud als je die taak uitbesteed.quote:Op zondag 12 november 2023 21:17 schreef Rene het volgende:
[..]
Op dees aarde is de gemiddelde ouder er om voor de kinders te zorgen en zo. Die keuze lijkt mij (als niet ouder) al redelijk voor de hand liggend.
Ja maar das fulltimequote:Op zondag 12 november 2023 21:29 schreef mschol het volgende:
[..]
onzin natuurlijk, ik werk 4 dagen, gewoon 10 uur per dag, bouw dus even veel op als iemand die 5 dagen 8 uur werkt
Nou dit gaat om mezelf, ik wil 4 dagen werken maar tegelijkertijd verbiedt ik dat.quote:Op zondag 12 november 2023 21:28 schreef Tocadisco het volgende:
Is er een personeelsoverschot in je sector TS dat je denkt dat je er in de huidige arbeidsmarkt mee weg kunt komen?
Trolletjequote:Op zondag 12 november 2023 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor vrouwen met (jonge) kinderen vind ik parttime bijna verplicht.
Oplossing is dus jezelf voortaan als jonge moeder te identificerenquote:Op zondag 12 november 2023 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dit gaat om mezelf, ik wil 4 dagen werken maar tegelijkertijd verbiedt ik dat.
Ken je de film Fightclub?
Trolpedrosaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |