Dat is:quote:Op woensdag 8 november 2023 10:19 schreef Stepperoller het volgende:
De werkelijkheid is echter
Ruim 1 op de 10 huishoudens met recht op zorg- of huurtoeslag vraagt deze niet aan. Daarom roept Dienst Toeslagen iedereen die in 2022 geen zorg- of huurtoeslag ontving op om te checken of zij er nog recht op hebben. En de toeslag uiterlijk 1 september 2023 aan te vragen.
8 uur vrije tijd op een werkdag is pauze en woon werkverkeer opeens vrije tijd bij jou.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt zo'n 3800 uur per jaar vrije tijd (8 uur per doordeweekse dag, 32 uur weekend, slapen niet meegerekend).
+ meer tijd om te neukenquote:Op dinsdag 7 november 2023 06:32 schreef Rene het volgende:
[..]
Ik werk in de re-integratie. Juist werk en privebalans is key. Die vrije dag is echt opladen, sporten, ontspanning zoeken. Je hoeft, moet en wilt niet altijd aanstaan.
Door mijn vrije vrijdag merk ik dat ik
- minder snel ziek ben
- minder vermoeid ben
- minder snel verlang naar een vakantie
- minder de maandag haat
- meer tijd heb voor sociale bezigheden
Ik lees hier https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83931NED dat het mediane inkomen, ¤29700 bedraagt. Dus ik denk dat zeker voor 50% van de werknemers, die kortingen, toeslagen en heffingen van toepassing zijn.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:13 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bron? Hoe vaak is vaak in de praktijk? Op papier op basis van je inkomen ergens recht op hebben betekent niet dat dat in praktijk zo is.
Dus als je kritisch bent op een systeem dan ben je aan het klagen? Dus jij bent hier aan het klagen over alleenstaande moeders?quote:Op woensdag 8 november 2023 09:34 schreef Kiid het volgende:
[..]
Als jij graag werkt en zit te klagen over mensen die minder werken, hoe moet je het anders dan verklaren dan afgunst?
Weet je wat "oneerlijk" is? De groep die pas aan elkaar hangt van subsidies. Alleenstaande moeders, vaak ook bij keuze. Zij hebben qua tegemoetkomingen, uitkeringen en subsidies vaak meer dan de mensen die 40 uur in de fabriek werken. Dáár erger ik mij aan.
Overigens vind ik wel dat werken beloond zou moeten worden. Dus als mensen 40 uur werken mogen ze er ook meer aan overhouden. Ik werk 32 uur, maar niet voor de subsidies want die krijg ik niet. Ik werk 32 uur omdat ik daar financieel meer dan genoeg aan heb.
Mooie projectie. Ik reageer alleen op een post die zegt dat er niet genoeg leuke dingen buiten werk te doen zijn. Ik werk gewoon 40 uur officieel, maar zelfs al zou ik 0 uur werken dan moet ik alsnog keuzes maken over de besteding mijn vrije tijd.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:17 schreef DjDaano het volgende:
[..]
De meeste mensen die fulltime werken halen plezier uit hun werk. Als ik dit zo lees ga jij juist spijt krijgen dat je niets iets leuks bent gaan doen waar je energie uit haalt.
Ga je toch dichterbij werken??? Nou reken een uurtje per dag erbij dan. Maar waarom is pauze geen vrije tijd? Wij tafel tennissen, darten etc. hier op kantoor.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
8 uur vrije tijd op een werkdag is pauze en woon werkverkeer opeens vrije tijd bij jou.
Nee, want zoals ze in die tabel staan gaan ze vaak niet eens op.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik lees hier https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83931NED dat het mediane inkomen, ¤29700 bedraagt. Dus ik denk dat zeker voor 50% van de werknemers, die kortingen, toeslagen en heffingen van toepassing zijn.
Mij interesseert het geen reet wat de buurman doet, ook niet of het eerlijk of niet eerlijk is. Nu haal ik het aan als voorbeeld, maar het zal me verder een zorg zijn. Net als dat de maatschappelijke belangen van het fulltime moeten werken mij een zorg zijn.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:35 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dus als je kritisch bent op een systeem dan ben je aan het klagen? Dus jij bent hier aan het klagen over alleenstaande moeders?
Voor mijn part werk je helemaal niet en pak je onterecht een uitkering. Daarmee word het alleen nog steeds door de meerderheid als oneerlijk ervaren.
Je bent wel onderdeel van het sociale systeem. Waar je ook van gebruik wilt maken als je ziek wordt, werkeloos raakt of anderszins tegenslag ervaart(?).quote:Op woensdag 8 november 2023 11:17 schreef Kiid het volgende:
[..]
Mij interesseert het geen reet wat de buurman doet, ook niet of het eerlijk of niet eerlijk is. Nu haal ik het aan als voorbeeld, maar het zal me verder een zorg zijn. Net als dat de maatschappelijke belangen van het fulltime moeten werken mij een zorg zijn.
Wat is er precies oneerlijk aan binnen een systeem waarbij iedereen gelijke kansen en mogelijkheden heeft? Dan ga je zelf toch minder werken?!
Maar nogmaals, als jij zo'n plezier ervaart in het werken, waarom voelt het dan als "oneerlijk" dat iemand ervoor kiest om minder te werken? Of is het werken voor jou toch niet zo leuk en zie je liever dat de rest v/d wereld met jou mee moet lijden? Anders is het niet eerlijk...
Want je draagt hier niet aan bij wanneer je minder dan 40 uur werkt (?)quote:Op woensdag 8 november 2023 11:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bent wel onderdeel van het sociale systeem. Waar je ook van gebruik wilt maken als je ziek wordt, werkeloos raakt of anderszins tegenslag ervaart(?).
Afdracht naar rato en meer 'rust' en 'ontspanning' biedt hoe je het wendt of keert minder uitval. En je biedt ook mensen die bij voorbeeld 16u per week kunnen werken als max, ook nog opties. Win-win.quote:Op woensdag 8 november 2023 11:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bent wel onderdeel van het sociale systeem. Waar je ook van gebruik wilt maken als je ziek wordt, werkeloos raakt of anderszins tegenslag ervaart(?).
quote:Op woensdag 8 november 2023 10:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik lees hier https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83931NED dat het mediane inkomen, ¤29700 bedraagt. Dus ik denk dat zeker voor 50% van de werknemers, die kortingen, toeslagen en heffingen van toepassing zijn.
Überhaupt aanwezig zijn op kantoor is per definite geen vrije tijd. Dat je (terecht) niet voor je pauze betaald wordt, betekent dat niet dat dat "vrije tijd" is.quote:Op woensdag 8 november 2023 11:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ga je toch dichterbij werken??? Nou reken een uurtje per dag erbij dan. Maar waarom is pauze geen vrije tijd? Wij tafel tennissen, darten etc. hier op kantoor.
Thuis is het even naar de supermarkt lopen, klein praatje met mede thuis-strijders en daarna weer naar huis. Hoef je na het werk niet meer naar de suup.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:00 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Überhaupt aanwezig zijn op kantoor is per definite geen vrije tijd. Dat je (terecht) niet voor je pauze betaald wordt, betekent dat niet dat dat "vrije tijd" is.
Misschien voor de workaholics zonder een leven buiten hun baan om.
Ons systeem voor sociale zekerheid is er al op ingericht dat degenen die het meest bijdragen vanwege een hoog inkomen ook het meest profiteren en degenen met een laag inkomen juist eigenlijk geen vangnet meer hebben, maar gewoon in de bijstand belanden. Dus degenen die 'weinig' bijdragen betalen daar al een hele hoge prijs voor. Ook als ze fulltime werken trouwens.quote:Op woensdag 8 november 2023 11:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Bron: https://www.bnnvara.nl/ze(...)-een-verpleegkundigequote:[...]
Waar het onrecht van de WIA zichtbaar wordt is als een arts en een verpleegkundige allebei even ziek worden. Een voorbeeld: in een ziekenhuis werkt een cardioloog. Zij verdient ¤ 70 per uur. In hetzelfde ziekenhuis werkt een verpleegkundige, maar zij verdient ¤ 16 per uur. Ze krijgen allebei long covid en worden exact even ziek. Na twee jaar ziekte, concludeert het UWV dat zowel de cardioloog als de verpleegkundige nog drie beroepen zouden kunnen uitvoeren: graafmachinist, receptionist en vulploegmedewerker.
Het UWV kijkt naar het middelste uurtarief. Dat levert ¤ 13 per uur op. De cardioloog gaat van ¤ 70 naar ¤ 13 per uur en verliest in deze situatie 81% van het inkomen. Zij ontvangt een uitkering. De verpleegkundige gaat van zestien naar ¤ 13 per uur en verliest dus 19% van het inkomen. Zij is minder dan 35% arbeidsongeschikt en krijgt daardoor geen uitkering.
[...]
Vind het gewoon bijzonder dat mensen denken dat het hebben van een pingpongtafel of een Playstation op kantoor een onderdeel gaat worden van iemand's vrije tijd.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:02 schreef Rene het volgende:
[..]
Thuis is het even naar de supermarkt lopen, klein praatje met mede thuis-strijders en daarna weer naar huis. Hoef je na het werk niet meer naar de suup.
Win-win weer. kan je die tijd steken in sporten of zo. Wat weer beter voor de gezondheid is.
Vrije tijd is een groot woord, maar als jij in je pauze naar de dichtstbijzijnde hoer fietst en na 30 min. klaar bent en weer terug aan het werk gaat dan kan dat gewoon.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:00 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Überhaupt aanwezig zijn op kantoor is per definite geen vrije tijd. Dat je (terecht) niet voor je pauze betaald wordt, betekent dat niet dat dat "vrije tijd" is.
Misschien voor de workaholics zonder een leven buiten hun baan om.
Je bent gewoon jaloers dat er mensen zijn die het leuk vinden op kantoor. Hier op kantoor is het gewoon gezellig, er komen vaak mensen langs eind van de dag, er wordt gedart, gegamed en soms een biertje gedronken en wat gerookt haha. Dat kan je dan workaholics zonder leven noemen, maar ik noem dat zorgen dat je werk leuk blijft. Ik zou inderdaad niet 40u per week met tegenzin ergens heen willen gaan zoals jij het noemt... maar goed, jij hebt natuurlijk bizar veel vrienden en zo'n gruwelijk sociaal leven.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:07 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Vind het gewoon bijzonder dat mensen denken dat het hebben van een pingpongtafel of een Playstation op kantoor een onderdeel gaat worden van iemand's vrije tijd.Dat is gewoon niet waar. Ja, voor workaholics zonder leven misschien.
Ik kom naar kantoor om te werken voor mijn loon en om weer z.s.m. op te tiefen nadat ik kwaliteit geleverd heb. Alleen juniors die net afgestudeerd zijn vinden dat soort ongein geweldig. Anders is het heel slecht gesteld met je sociale leven en hobby's, denk ik dan.
Kan ik dit dan ook bij terugkomst aan je declareren voor de btw?quote:Op woensdag 8 november 2023 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vrije tijd is een groot woord, maar als jij in je pauze naar de dichtstbijzijnde hoer fietst en na 30 min. klaar bent en weer terug aan het werk gaat dan kan dat gewoon.
Hardop gelachen en de post niet meer verder gelezen.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers dat er mensen zijn die het leuk vinden op kantoor.
Mee eens, een prettige werkomgeving met collega's die daar ook in geloven (je krijgt nooit iedereen 100% mee) draagt bij aan je werkplezier. Ergens neerploffen om 08:00u en om 17:00u weer je boeltje pakken, daar krijg je toch een bore out van op den duur?quote:Op woensdag 8 november 2023 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Je bent gewoon jaloers dat er mensen zijn die het leuk vinden op kantoor. Hier op kantoor is het gewoon gezellig, er komen vaak mensen langs eind van de dag, er wordt gedart, gegamed en soms een biertje gedronken en wat gerookt haha. Dat kan je dan workaholics zonder leven noemen, maar ik noem dat zorgen dat je werk leuk blijft.
Wat een fijne leuke werkgever zegquote:Op woensdag 8 november 2023 13:27 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dit vind ik niet erg geloofwaardig na al jouw topics en posts over je werknemer.
WGR / Werknemer ziek maar toch sporten
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 08-11-2023 13:31:16 ]
Wat is in jouw optiek het verschil tussen 36 uur in 4 of 5 dagen werken?quote:Op woensdag 8 november 2023 09:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ik gun iedereen een leuk leven.
In een goede welvaart is dit mogelijk.
Die originele inwoners van Abu Dabi bv werken helemaal niet.
Maar ik denk dat nl er niet klaar voor is. Dat merk je aan alles.
Er komt een schifting tussen mensen die nuttig werk doen en mensen die data vullen.
Bedenk je wel met 4 dagen werken dat het misschien in de toekomst weleens niet meer kan.
Kap dan ook met happen en reageren en houdt je big nose dan maar.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mooi laten we dat zou houden
Omdat ze land bezitten met enorm veel olie en alle werk dat gedaan moet worden die buitenlanders laten doen. Omdat dat financieel kan omdat het geld letterlijk uit de bodem komt vloeien.quote:
Min probleem is een beetje dat er een schifting komt van werk dat gedaan wordt achter een laptop. En werk wat gewoon gedaan moet worden ter plekke, en waar we als maatschappij afhankelijk van zijn.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:55 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Wat is in jouw optiek het verschil tussen 36 uur in 4 of 5 dagen werken?
Want iedereen met vier dagen per week is op vrijdag vrij.quote:Op woensdag 8 november 2023 17:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Min probleem is een beetje dat er een schifting komt van werk dat gedaan wordt achter een laptop. En werk wat gewoon gedaan moet worden ter plekke, en waar we als maatschappij afhankelijk van zijn.
Beetje lullig als je een vinger afzaagt op vrijdag en de artsen zijn allemaal vrijdag op sabbatical
Dat zou wel erg nalatig zijn van de personen die de verantwoording hebben over het rooster.quote:Op woensdag 8 november 2023 17:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Beetje lullig als je een vinger afzaagt op vrijdag en de artsen zijn allemaal vrijdag op sabbatical
Nou dat zie ik wel vaak ja. Een aantal woningbouw verenigingen die ik ken doen het hele pand dicht op vrijdag, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 november 2023 18:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want iedereen met vier dagen per week is op vrijdag vrij.
Ik snap die keukenzetter beredenering niet. Hoezo kan het er op een gegeven moment niet meer uit? 1.25 keuken gaat niet nee. Ipv 5 keukens, 4 in een week wel. Maar wat is dan jouw probleem?quote:Op woensdag 8 november 2023 18:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat zie ik wel vaak ja. Een aantal woningbouw verenigingen die ik ken doen het hele pand dicht op vrijdag, bijvoorbeeld.
Een kleinere middenstander kan het gewoon niet maken. Pak een bakker, kan niet zeggen, op vrijdag geen brood.
Of een keukenzetter, zeg maar wat. Ipv 200 keukens per jaar worden het er 160 ofzo, dat telt enorm door op je planning. Je kunt niet zeggen we doen 1,25 keuken per dag 4 dagen
Dat kan er op een gegeven moment gewoon niet uit.
Een bakker is hier gewoon dicht op maandag, mensen passen zich daar op aan of ze halen ergens anders brood, maar blijkbaar is dat nog steeds voordeliger voor die bakker.quote:Op woensdag 8 november 2023 18:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat zie ik wel vaak ja. Een aantal woningbouw verenigingen die ik ken doen het hele pand dicht op vrijdag, bijvoorbeeld.
Een kleinere middenstander kan het gewoon niet maken. Pak een bakker, kan niet zeggen, op vrijdag geen brood.
Of een keukenzetter, zeg maar wat. Ipv 200 keukens per jaar worden het er 160 ofzo, dat telt enorm door op je planning. Je kunt niet zeggen we doen 1,25 keuken per dag 4 dagen
Dat kan er op een gegeven moment gewoon niet uit.
quote:Op woensdag 8 november 2023 13:05 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ons systeem voor sociale zekerheid is er al op ingericht dat degenen die het meest bijdragen vanwege een hoog inkomen ook het meest profiteren en degenen met een laag inkomen juist eigenlijk geen vangnet meer hebben, maar gewoon in de bijstand belanden. Dus degenen die 'weinig' bijdragen betalen daar al een hele hoge prijs voor. Ook als ze fulltime werken trouwens.
[..]
Bron: https://www.bnnvara.nl/ze(...)-een-verpleegkundige
[ twitter ]
Goed punt. Maar een 4-daagse werkweek hoeft niet per se te betekenen dat iedereen tegelijk en op vrijdag afwezig is (alhoewel dat bij ons soms wel het geval lijkt..........)quote:Op woensdag 8 november 2023 17:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Min probleem is een beetje dat er een schifting komt van werk dat gedaan wordt achter een laptop. En werk wat gewoon gedaan moet worden ter plekke, en waar we als maatschappij afhankelijk van zijn.
Hoeveel personeelsproblemen zouden er wel niet mee op te lossen zijn als we weer normaal doen?quote:Op woensdag 8 november 2023 19:27 schreef Rene het volgende:
De fietsenmaker? Maandags dicht
Kapper? Idem
Bezorgrestaurant in de wijk? Ma/di avond dicht
De UPS boekenwinkel afhaalpunt? Ook maandags dicht.
Prima. Gun ik ze wel hoor.
Allemaal op zaterdag openquote:Op woensdag 8 november 2023 19:27 schreef Rene het volgende:
De fietsenmaker? Maandags dicht
Kapper? Idem
Bezorgrestaurant in de wijk? Ma/di avond dicht
De UPS boekenwinkel afhaalpunt? Ook maandags dicht.
Prima. Gun ik ze wel hoor.
Een klein bedrijf kan nooit bestaan van 4 dagen werk. Dat is eerder 5 dagen en een zaterdag ochtendquote:Op woensdag 8 november 2023 22:24 schreef Rene het volgende:
Mwah. Dit zijn kleine bedrijven die gewoon voordelen afwegen tegen de nadelen. Ze kiezen voor twee dagen weekend itt doorwerken en doodwerken.
Sinds ik mijn eigen bedrijf heb maak ik minder uren dan in loondienst. Na een uur of 30 per week vind ik het wel mooi geweest hoor.quote:Op woensdag 8 november 2023 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een klein bedrijf kan nooit bestaan van 4 dagen werk. Dat is eerder 5 dagen en een zaterdag ochtend
Ja jij maar een stukadoor, thuis hulp, schuttingzetter, kleine bakker, stukadoor, tandarts, kapper, storingsmonteur, metselaar, loodgieter, winkeleigenaar, marktkoopman, visser, boer, dokter, lukt dat nooit.quote:Op woensdag 8 november 2023 22:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Sinds ik mijn eigen bedrijf heb maak ik minder uren dan in loondienst. Na een uur of 30 per week vind ik het wel mooi geweest hoor.
Het blijft een keuze he. Als je je laat verblinden door de grote vraag en je jezelf helemaal kapot werkt, dat mag natuurlijk, maar dat bepaal je zelf. Het is geen verplichting en voor het geld hoef je het zeker niet te doen want ook met minder uren kun je in de meeste sectoren die je noemt een uiterst goedbelegde boterham verdienen.quote:Op woensdag 8 november 2023 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja jij maar een stukadoor, thuis hulp, schuttingzetter, kleine bakker, stukadoor, tandarts, kapper, storingsmonteur, metselaar, loodgieter, winkeleigenaar, marktkoopman, visser, boer, dokter, lukt dat nooit.
Nee dat is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het blijft een keuze he. Als je je laat verblinden door de grote vraag en je jezelf helemaal kapot werkt, dat mag natuurlijk, maar dat bepaal je zelf. Het is geen verplichting en voor het geld hoef je het zeker niet te doen want ook met minder uren kun je in de meeste sectoren die je noemt een uiterst goedbelegde boterham verdienen.
Dit soort gelul hoorde je in 1270 voor christus ook al.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Mijn zorg is dat straks niemand meer echt wil werken
Houden we over de stukadoor, thuis hulp, schuttingzetter, kleine bakker, stukadoor, tandarts, kapper, storingsmonteur, metselaar, loodgieter, winkeleigenaar, marktkoopman, visser en boer. Waarom zou het die nooit lukken?quote:Op woensdag 8 november 2023 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon niet waar.
Een deel redt het dan niet.
Een huisarts die met 3 personen een praktijk en een groot gebied heeft mag blij zijn dat hij met 60 uur klaar is. En in dienst met 80 uur.
Praat gewoon eens met het gepeupeltequote:Op woensdag 8 november 2023 23:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Houden we over de stukadoor, thuis hulp, schuttingzetter, kleine bakker, stukadoor, tandarts, kapper, storingsmonteur, metselaar, loodgieter, winkeleigenaar, marktkoopman, visser en boer. Waarom zou het die nooit lukken?
Ja, de boer kan ik me voorstellen, je kunt niet 2 dagen melken en voederen overslaan. Maar de rest?
Nou nee, ik vraag het jou.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Praat gewoon eens met het gepeupelte
Ik praat wel met die mensen.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou nee, ik vraag het jou.
Ben benieuwd naar de onderbouwing van jouw theorieën "dat het niet kan".
Ik ook hoor.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik praat wel met die mensen.
Probeer het eens, vraag het nou gewoon je huisarts, hovenier, kleine aannemer waarom die geen 4 dagen gaat werken.
De (kleine) aannemer die het op 4 dagen redt Incl alle offertes en factuur werk buiten zijn werk moet nog geboren worden hoor.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ook hoor.
Mijn huisarts daargelaten (die heeft een op eed gezworen zorgplicht), mijn hovenier en kleine aannemer verkoopt echt wel vaker 'nee'.
En nu?
Ach welnee.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De (kleine) aannemer die het op 4 dagen redt Incl alle offertes en factuur werk buiten zijn werk moet nog geboren worden hoor.
En die is?quote:Op woensdag 8 november 2023 23:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach welnee.
Ik zal het m'n buurman vertellen (ja, ik práát zelfs met die man, heeft-ie warempel ook nog tijd voor)
Harrie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op woensdag 8 november 2023 23:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Harrie.Is die handige?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 november 2023 23:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Harrie.Dat is knap van hem, als het aan je klanten ligt kom je savonds nog even een offerte doorspreken en kom je in het weekend nog even langs als het dak is opgewaaid en het naar binnen regent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is er werk zat. Maar als er een crisis aanbreekt waar wat meer keus is, kies jij dan aannnemer die er bekent om staat om je te helpen als je hoog zit of diegene die steeds nee verkoopt en slechts maandag tot donderdag bereikbaar is?Vakman pur sang
Ja die. Zo handig dat-ie in 4 dagen een dikverdiende boterham kan verdienen en ook tijd heeft het geld uit te geven.quote:
Ja kijk, dáár zit 'm de crux.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is knap van hem, als het aan je klanten ligt kom je savonds nog even een offerte doorspreken en kom je in het weekend nog even langs als het dak is opgewaaid en het naar binnen regent.
Voor een afgewaaid dak - acute nood - kun je 'm altijd bellen. Ook na 22:00 nog. Niet voor het installeren van een kookplaat of een kozijntje, wat ook tot de volgende beschikbare werkdag kan wachten.quote:Nu is er werk zat. Maar als er een crisis aanbreekt waar wat meer keus is, kies jij dan aannnemer die er bekent om staat om je te helpen als je hoog zit of diegene die steeds nee verkoopt en slechts maandag tot donderdag bereikbaar is?
Ah daar heb je het al!quote:Op woensdag 8 november 2023 23:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja kijk, dáár zit 'm de crux.
[..]
Voor een afgewaaid dak - acute nood - kun je 'm altijd bellen. Ook na 22:00 nog. Niet voor het installeren van een kookplaat of een kozijntje, wat ook tot de volgende beschikbare werkdag kan wachten.
Je omschrijft dingen die aannemers zichzelf aandoen. Je beheert zelf je agenda.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is knap van hem, als het aan je klanten ligt kom je savonds nog even een offerte doorspreken en kom je in het weekend nog even langs als het dak is opgewaaid en het naar binnen regent.
Nu is er werk zat. Maar als er een crisis aanbreekt waar wat meer keus is, kies jij dan aannnemer die er bekent om staat om je te helpen als je hoog zit of diegene die steeds nee verkoopt en slechts maandag tot donderdag bereikbaar is?
Je kan hem bellen voor de dingen waarvoor je de buren ook kan bellen. Alleen vraagt deze man er geld voor.quote:
Haha neequote:Op woensdag 8 november 2023 23:59 schreef Farenji het volgende:
Maar ts, als ik me niet vergis ben je zelf manager toch? Zo iemand die helemaal geen enkel vak beheerst en altijd afhankelijk van anderen is om het echte werk te doen. En dat je uit wanhoop daarover dan maar 60 uur per week gaat werken zodat je jezelf wijs kan maken dat je belangrijk bent? En dan van anderen verwacht dat ze net zo gek zijn?
Daar heb je wát al?quote:
Vast een *jeuk* *jeuk* ‘nuttig beroep’ (wat dat dan ook mag zijn; alsof er ook ‘waardeloze beroepen’ zijn).quote:
Op zich zijn er veel bullshit jobs jaquote:Op donderdag 9 november 2023 01:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Vast een *jeuk* *jeuk* ‘nuttig beroep’ (wat dat dan ook mag zijn; alsof er ook ‘waardeloze beroepen’ zijn).
Nee maar je snapt niet wat ik probeer te zeggen. Of ik leg het beroerd uit.quote:Op donderdag 9 november 2023 00:23 schreef r_one het volgende:
@:TS
Houden we over de stukadoor, thuis hulp, schuttingzetter, kleine bakker, stukadoor, tandarts, kapper, storingsmonteur, metselaar, loodgieter, winkeleigenaar, marktkoopman, visser en boer. Waarom zou het die nooit lukken?
Moeten die ook allemaal 24/7 voor jou bereikbaar zijn voor 'acute nood'? Ook op dag 6 en 7 (nooit van 'waarneming' gehoord?? Want je halfje bruin volkoren kan niet wachten tot de volgende werkdag?
Wat is in godsnaam je probleem hiermee eigenlijk?quote:Op donderdag 9 november 2023 07:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee maar je snapt niet wat ik probeer te zeggen. Of ik leg het beroerd uit.
Ook je buurman, super nette aannemer, zal bij de 4 dagen werken van Max 32 uur dit vaak niet redden omdat je gewoon een verantwoording hebt.
Je kunt 4 dagen of 3 dagen actief plannen, maar hebt ook je boekhouding, btw aangifte, gesprekken accountant, in en verkoop en offertes.
Dan zou je 3 dagen moeten werken en 1 dag kantoorwerk.
Dat drukt op de integrale kostprijs
Of een kortere werkdag zoals in Scandinavië. Ik denk dat er echt veel productiever wordt gewerkt als je de werkdag korter maakt.quote:Op donderdag 9 november 2023 07:49 schreef ZarB het volgende:
Waarom is 5 dan de heilige graal en niet gewoon 6 of 7 dagen?
Precies. Ik snap het punt van TS dat er zaken zijn die min of meer even veel tijd en geld kosten los van het aantal dagen dat er wordt gewerkt, maar dat pleit dan juist voor meer dan 5 dagen werken.quote:Op donderdag 9 november 2023 07:49 schreef ZarB het volgende:
Waarom is 5 dan de heilige graal en niet gewoon 6 of 7 dagen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |