Hoezo na corona? zeker 70% van mijn collega's 'werkt' al 20 jaar 9 uren per dag zodat ze 1 dag in de week vrij hebben.quote:Op maandag 6 november 2023 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Hallo Medefokkers.
Het is na Corona een hype geworden om 4 dagen te werken ipv 5.
Ik vind niet dat de huidige economie dat toelaat en vraag mensen “gewoon” 5 dagen te werken.
Is dit juridisch houdbaar?
4 dagen van 9 uur vind ik gewoon fulltime. Maar moet ook passen bij het type werk. Een enginerings of accountant bureau kan dit goed.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:34 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Hoezo na corona? zeker 70% van mijn collega's 'werkt' al 20 jaar 9 uren per dag zodat ze 1 dag in de week vrij hebben.
quote:. ‘Of je een baan volhoudt hangt sterk af van de intensiteit van het werk’, zegt arbeidspsycholoog Arnold Bakker van de Erasmus Universiteit Rotterdam. ‘Mensen moeten voldoende rusten, ook op het werk. Je moet ’s avonds het werk uit je hoofd kunnen zetten en je moet tijdens kantooruren voldoende lummeltijd hebben. Maak geregeld een wandeling en een praatje met collega’s. Studies laten zien dat als mensen hun werk goed doseren, ze ontzettend veel aan kunnen.’
In sommige sectoren zou het volgens Bakker beter zijn als mensen meer uren gingen werken zodat ze meer tijd overhouden om op het werk op adem te komen. ‘In het onderwijs, waar veel mensen stress ervaren, zou dat aan te raden zijn. Kort de vakanties in. Dan kun je het werk spreiden over een langere periode.’
Vraag dat jezelf op je sterfbed nog maar eens afquote:Op dinsdag 7 november 2023 21:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Het verbaast me dat mensen 40 uur werken per week zoveel vinden. Je hebt nog zat vrije tijd over, zeker met gemiddeld 25 vrije dagen per jaar. Wat wil je in godsnaam iedere dag gaan doen als je nog meer tijd hebt??
Waarom niet 3 dagen dan?quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:47 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik kom met een driedaagse weekend beter tot rust dan bij wat deze hoogleraar voorstelt.
Nou ik weet niet hoe het met jou zit... maar als je een gemiddeld leven hebt werk je misschien 45 jaar, dus zeg 25 tot 70. Van die 45 jaar werk je eigenlijk maar zo'n 1880 uur per jaar. Je hebt zo'n 3800 uur per jaar vrije tijd (8 uur per doordeweekse dag, 32 uur weekend, slapen niet meegerekend). Stel je wordt 90 dan heb je ook nog 20 jaar vrij.quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:59 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Vraag dat jezelf op je sterfbed nog maar eens af
De meeste mensen die fulltime werken halen plezier uit hun werk. Als ik dit zo lees ga jij juist spijt krijgen dat je niets iets leuks bent gaan doen waar je energie uit haalt.quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:59 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Hij krijgt daar mooi wel een kaartje van de baas. "Bedankt voor de bewezen inzet!". Daar hoef jij niet op te rekenen met 32 uurquote:Op dinsdag 7 november 2023 21:59 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom is er dan zoveel afgunst naar de mensen die minder werken?!quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:17 schreef DjDaano het volgende:
[..]
De meeste mensen die fulltime werken halen plezier uit hun werk. Als ik dit zo lees ga jij juist spijt krijgen dat je niets iets leuks bent gaan doen waar je energie uit haalt.
Afgunst waar zie je dat?quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:18 schreef Kiid het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom is er dan zoveel afgunst naar de mensen die minder werken?!
Dus waarop is het gebaseerd dat je het eens bent? Omdat anders mensen anders financieel voordeliger uit zijn.. sadistquote:Op maandag 6 november 2023 07:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens, maar de mens heeft nou eenmaal de vrijheid minder te doen. Temeer daar toeslagen het "minder werken" ook nog eens financieel aantrekkelijk maken.
alsof die anderen via een of andere schimmige constructie de boel naaien ookquote:Op dinsdag 7 november 2023 22:26 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dus waarop is het gebaseerd dat je het eens bent? Omdat anders mensen anders financieel voordeliger uit zijn.. sadist
Omdat het beter voor bedrijven en dus voor de economie is. HEt Romeinse rijk is vervallen door decadentie; die kant dreigen wij ook op te gaan.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:26 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dus waarop is het gebaseerd dat je het eens bent? Omdat anders mensen anders financieel voordeliger uit zijn.. sadist
Dat was helemaal niks onderdeel van wat ik daar stelde..quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
alsof die anderen via een of andere schimmige constructie de boel naaien ookgewoon gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn.
Omdat het mag betekend toch nog niet dat je er achter moet staan. Genoeg grote corperates die bijna geen belasting betalen door gebruik te maken van de mogelijkheden. Volledig legaal maar de meeste van ons zijn hier geen voorstander van.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
alsof die anderen via een of andere schimmige constructie de boel naaien ookgewoon gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn.
Ik wou alleen maar aangeven dat mensen gebruik maken van de middelen die ze hebben, Blomke gaf aan dat hij liever een 5 daagse werkweek ziet voor werknemers ook al snapt hij dat 4 dagen juist voordeeld geeft voor die werknemers. Dat is sadistisch gedrag, als je anderen onnodig wil laten lijdenquote:Op dinsdag 7 november 2023 22:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat het beter voor bedrijven en dus voor de economie is. HEt Romeinse rijk is vervallen door decadentie; die kant dreigen wij ook op te gaan.
Niet verkeerd bedoeld naar jou maar de reactie waarop jij reageert gaat al helemaal niet meer ontopic. Dus dit dwaalt alleen maar veel af juistquote:Op dinsdag 7 november 2023 22:31 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Omdat het mag betekend toch nog niet dat je er achter moet staan. Genoeg grote corperates die bijna geen belasting betalen door gebruik te maken van de mogelijkheden. Volledig legaal maar de meeste van ons zijn hier geen voorstander van.
Types die tegen 4 dagen werken zijn praten juist vaak het belasting ontwijken door multinationals goed. Net als dat onze Koning die 2 dagen per jaar werkt helemaal geen belasting betaalt. VVD vindt het primaquote:Op dinsdag 7 november 2023 22:31 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Omdat het mag betekend toch nog niet dat je er achter moet staan. Genoeg grote corperates die bijna geen belasting betalen door gebruik te maken van de mogelijkheden. Volledig legaal maar de meeste van ons zijn hier geen voorstander van.
Gewoon ieder uur belasten zonder kortingen of toeslagen. Nu betaal je meer belasting als je meer uur werkt en ontvang je ook nog eens minder toeslagen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
Een belasting die afhankelijk is van het aantal uren dat je werkt lijkt me echt bijzonder lastig uitvoerbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |